Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak konečně celé dohráno (Fresh Supply).

Určitě je to dobře hratelné i dnes (s mouselookem). Atmosféra skvělá, je to zábavné, až na pár otravných nepřátelů ok. Jen jsem dost nešťastně začal hrát (a nakonec dohrál) základní hru na Well Done. Když už jsem tak ale prošel první epizodu, dal jsem i další. Jen ten level design je trochu kontroverzní - často výborný a nápaditý, některé levely jsou ale oproti tomu zbytečně složité (páčky ukryté ve stínu atp.) a vyloženě na facku bylo, když mi u jednoho hra předložila před koncem logický rébus s jakýmisi čudlíky, který jsem dal metodou pokus-omyl.
@GodOfTheSick (14.05.2019 19:29): Barvy jsem také ladil. Ve hře k tomu sice tři položky jsou, ale vyřešeno přes můj herní monitor. Tak jsem hru trochu ztmavil, barvy zvýraznil. K atmosféře hry to sedne. Aorus monitor má spešl aplikaci, kde mám pro mnohé z her samostatný profil nastavení barev plochy. Instalace ok, hra i java.

K dispozici update BloodGDX ze 17. 5. 2019. Save je kompatibilní ze starší verze. Info o aktualizaci na hráče vyskočí, jak zapne hru, má-li starší verzi portu.
@PavelU (14.05.2019 17:06): Akorát tam trochu jinak fungují stíny a v základu je to moc přesvícené, takže jsem si to musel trochu ztmavit. Jinak díky použitému filtru to vypadá líp než Fresh Supply. A než se s tím patlat, tak se dá stáhnout instalačka, kde je hra, GDX i java v jednom.
BloodGDX je fakt super. Běží to sice přes javu, je to ale konečně pořádná hw akcelerace a využívá to původní data hry. Vždy mě mrzelo, že se to musí spouštět přes DosBox. Hra je natolik výtečná, že nějaký schopný source port potřebovala jako sůl. Svědomitě hraji, ale šest epizod, to bude oříšek. Hratelné s nynějším ovládáním perfektně.
@Bodkin (12.05.2019 14:10): Ja som zacal s hranim K+M prave v Doomovi, kde sme to zacinali hrat cez LAN a prave hraci, ktori isli K+M totalne megarozbijali blbeckov co to hrali cisto na klavesnici. Hoci engine nemal pohlady hore/dole tak autoaimoval do vysky/hlbky podla X-ovej suradnice natocenia, nicmenej clovek sa naucil zaklad ovladania, tzn. Dopredu/Dozadu/Strafe left&right jakozto potreba klavesnice a zvysok obstarala mys, TFS to len doviedol evolucne do konecneho bodu.

A Marathon bol asi technicky vzate prvy, lenzo to bola Applacka cicovina, takze to nikto nehral a nepoznal takze spopularizoval a zostandardizoval to az TFS.
Mouselook, jako otáčení se myší, měl už Doom, nejspíš i Wolf.

TFS měl jako první až ten opravdu volný free look, který je teď normální ve hrách.
@special_plan (11.05.2019 03:26): v tom případě jsem je hrál pravděpodobně s myší a klávesnicí. Pochybuji, že by kamarádi co to hráli nevěděli o mouse look, když už ho mě dávno před tím The Terminator: Future Shock. No dávno TFS vyšel v roce 96! Jsi si opravdu jistý, že Duke Nukem 3D měl mouse look od počátku? Nepřišel náhodou mouse look až s nějakým datadiskem?

EDIT: tak jo měl mouse look https://dukenukem.fandom.com/wiki/Duke_Nukem_3D

@Garret (11.05.2019 08:57): tak bez úkroků a ukládaní to muselo být opravdu hodně těžké. :)
@Rapier (10.05.2019 23:41): mělo to mouselook, ale ten jsem nepoužíval. nevěděl jsem o něm :-) tehdy jsem neuměl ani úkroky a o ukládání ani nemluvě. jinak kámoš byl schopný hrát Duke3D v multiplayeru na klávesnici s volným rozhlížením, ale to chce cvik.
@special_plan (11.05.2019 03:26): Tedka uz si to clovek moc nedokaze predstavit, ale v tom roce 95-97 kdyz jsem smazil vsechny tyhle Doomovky tak pro me bylo naprosto neprijatelne hrat to jinak nez na sipkach a na klavesnici, protoze jsem nic jineho neznal. Moje prvni hra na mys a klavesnici, byl tusim Aliens vs. Predator, tam uz ani moznost jen na klavesnici asi nebyla.
@Rapier (10.05.2019 23:41): Já jsem odehrál Duke Nukem 3D, Shadow Warrior i Blood na klávesnici. Ale teď už si to nedokážu taky představit :-) Rednecky už jsem hrál z GOG verze.
Blood - hned v prvním levelu ty krysy jak vylezou v kostele, to byl masakr, nešlo je vidlema trefit...
@Phoenix (10.05.2019 20:18): ano to je pravda, save & load byl často používaný.

@Garret (10.05.2019 22:53): normálně já už si to nepamatuji jak jsme tenkrát mohli ty hry hrát bez myši ale teď vážně nevím, když vyšly buildovky jako Duke Nuken 3D, Shadow Warrios nebo Blood, podporovalo to myš nebo ne? Já si to už vážně nepamatuji. Pokud ne, tak smekám jak jsme to tenkrát mohli hrát bez myši.

Pamatuji si určitě, že Doom, Doom2, Rise of Triad, Wolfestain a Dark Forces, stejně jako Heretik jsme pařili jen na klávesnici ale jak to bylo s buildovkama si nepamatuji.
@Rapier (10.05.2019 20:02): ve své době jsem Blooda hrát nemohl. na klávesnici jsem to prostě nedával. dneska, na myši s úkrokama, už je to jiná písnička. ale stejně jsem měl někde problémy...

jinak dnes hráčům přijde těžký Dark Souls... ale dohrát Severance Blade of Darkness bez použití komb, to byl teprve záhul ze staré školy!
@Rapier (10.05.2019 20:02): Ono je také na druhou stranu třeba dodat, že ve starých FPS (až na řídké výjimky) šlo ukládat kdekoli ... takže problematická místa nebo špatný design čehokoli šel většinou překonat save scummingem :-)
@PRIVATE MARTIN (10.05.2019 17:25): taky mě Shadow Warrior nebavil, Blood je ale parádní. sice jsem si dal v hraní pár měsíců pauzu, ale to bylo spíše mou frustrací z obtížnosti, kterou jsem trochu přestřelil. každopádně se toho neboj
@PRIVATE MARTIN (10.05.2019 17:25): Vyplati. Blood je povazovany za nejlepsi Build Engine hru. Ja sice mam radsi Duke Nukem, ale Blood me bavil take hodne. V Shadow Warrior me bavilo jen behat a sekat ty slabe enemaky katanou. Pozdeji to uz ale nejde, takze me to bavit prestalo. :)
BloodGDX nainstalováno. Super. Plus jsem tam dal mod na zbraně. Na ModDB.com je přehled kompatibilních modů s tou novou verzí hry.

Zbraně jsem ověřoval. Místo vidlic ruce, jsou mnohem účinnější a brokárna na začátku druhého levelu vypadá pěkně.
A mě zase o to víc láká se vrátit k BlooGDX, který má též řadu zásadních fičur. Aktualizace stále probíhají.
Na GOGu se vyloupla nová verze Bloodu

Blood: Fresh Supply Enhancements:

Updated using Nightdive Studio’s KEX Engine
Vulkan, DirectX 11 and OpenGL 3.2 support, play with unlocked framerates!
Antialiasing, Ambient Occlusion, V-sync and Interpolation support
Support for high resolutions including 4K monitors
Fully customizable keyboard and controller pad support
Extended modding support, including support for already existing mods
Completely rewritten netcode supports up to 8 players:
Play online in co-operative mode, kill each other in “Bloodbath” or split the difference in classic 4v4 team-based “Capture The Flag” mayhem
Battle it out in local split-screen action
Roll your own soundtrack with full CD and MIDI music support
Look fully up and down with a new 3D view, or stick with the classic BUILD-engine style!

https://www.youtube.com/watch?v=Da8x89BBjI8
To jsem hrál naposledy na AMD K6 233MMX! Budu si muset všechny doomovky z 90 let znovu projít. Duke Nuken 3D, Shadow Warriors, Blood.... Doom, Doom 2 :)

Tenkrát jsem Blood dohrál 2x sám a min. jednou v kooperaci na lokální LAN. Zlatý časy, když nebyly ty internety.