Switch 31.10, celá trilogie. :) Tak na to jsem zvědavý...
Diskuze
@Cobot (07.03.2024 08:28): Nebýt chyby na PS storu která umožňovala koupit všechny tři díly za 475 CZK tak bych do toho nešel :) Ale takhle ...:)
@Cobot (07.03.2024 08:28): Já to hrál při releasu Vanilla a nedohrál kvůli bugům a po nějaké době znovu s Complete modem, to bylo o poznání lepší.
Jinak koukám na ten trailer a i po letech to má atmošku. Skvělý hry. Jenom teda asi záměrně neukázali práci s inventářem, protože to bude určitě hroznej opruz na gamepadu :D
Jinak koukám na ten trailer a i po letech to má atmošku. Skvělý hry. Jenom teda asi záměrně neukázali práci s inventářem, protože to bude určitě hroznej opruz na gamepadu :D
Mě se dělá trochu šoufl při představě hrát STALKERA na gamepadu :D
@Cobot (07.03.2024 08:28): já je hrál jen bez modů a moje hodnocení vidíš :) Zkoušel jsem tedy kdysi complete, ale s tím to nedohrál. A teď mám nainstalovanej True Stalker, ale to je samostatná hra.
Stalker byl pro mě vždy o modovani. Vanilu jsem vlastně nikdy nehrál. Dá se vůbec hrát? :)
A tedy 475,- Kč za jednu hru žádná láce.
Tu podporu gamepadu asi do PC verzi nepridaji. Na to jsou ty PC verze už hodně staré. Nemožné to není, ale dost pochybuju
A tedy 475,- Kč za jednu hru žádná láce.
Tu podporu gamepadu asi do PC verzi nepridaji. Na to jsou ty PC verze už hodně staré. Nemožné to není, ale dost pochybuju
Trailer na trilogii na konzolích je parádní. Bych nečekal že se s tim budou babrat, ale dává to smysl, vydání dvojky tenhle rok, konzole jedou na PC architektuře, takže port mnohem jednoduší než v dobách cellu a xenosu.
Jen bych uvítal přidání tý controller podpory do PC verzí.
Jen bych uvítal přidání tý controller podpory do PC verzí.
@Fritol (06.03.2024 04:43): Ještě by to chtělo The Witcher: Rise of the White Wolf a byl bych spokojen. S achievy a rozvalen jak sedlák v Schlarafenlandu jsem oboje ochoten hrát.
@JohnCZ (komentář): teda máš tam plus, ale skřípal jsem zubama :) Ale ne, je fakt že první STALKER je ještě částečně tak trochu proof of concept a je na něm znát, že ho ten THQ producent musel hodně řezat aby to vůbec vydali. Ale v tý době nic moc atmosféričtějšího nebylo.
Každopádně bych být tebou dal šanci Call of Pripyat. Graficky sice možná snad i slabší (bez modů) než jednička, ale z hlediska game designu je o dost dotaženější a pro mě osobně dodnes nejlepší open world shooter vůbec.
Každopádně bych být tebou dal šanci Call of Pripyat. Graficky sice možná snad i slabší (bez modů) než jednička, ale z hlediska game designu je o dost dotaženější a pro mě osobně dodnes nejlepší open world shooter vůbec.
@PavelU (06.04.2022 20:16): Díky za odpověď. :) Našel jsem na redditu solidní recentní guide k modování SoC, masochista testoval i kompatibility, takže jestli se do toho pustím (nevím moc co hrát dřív, když už se čas naskytne), asi využiju tohoto návodu - a aspoň zde bude k nalezení, kdyby tu zas někdo řešil to samé.
@Adieu (06.04.2022 18:02): Z grafických modů mě zaujalo jen toto. Zda má ale kompatibilitu s DMP 8.13, to nevím. Hru jsem doposud více nehrál. V zimě jsem nějaké zajímavé věci ke hře hledal, ale v zahraničí ani o tom DMP snad nic nevědí. Výhodou je CZ lokalizace, ale zase to složité patchování, co hra má.
Tak po dvou měsících se na to zeptám taky, akorát trochu jinak. Shadow of Chernobyl jsem kdysi dohrál a nebál bych se mody říznout do hry podstatněji (samozřejmě nechci žádné překombinované a zabugované blbosti, co kazí stabilitu, realističnost a atmosféru hry), ale jsem poněkud zmaten. Vždy jsem myslel, že u všech Stalker titulů je hlavní Datastor modpack a s tím si člověk vystačí, ale vidím teď, že za tu více jak dekádu je těch modů fakt hodně a nerad bych si vybral špatně. Nemáte někdo doporučení, co teď v roce 2022 fakt stojí za to, jaké mody se dobře doplňují apod.?
@Le0nidas (06.02.2022 11:44): Complete mod alespoň, dost hru vylepšuje.
Doporučili byste mi nějaké módy pro první hraní, které jsou must have a výrazně zlepšují zážitek z hraní, aniž by nějak výrazně změnily ducha původní hry? Nebo radši rozehrát bez módů?
nevedel sem ze v Cesku existuji realne scenerie ze S.T.A.L.K.E.R. : Shadow of Chernobyl , zda se to jako dobry tip na dovolenou XD (1) Nejnebezpečnější místo v České Republice /NARKOMANI a BEZDOMOVCI !!! Hotel MÁJ ! - YouTube
@MarezCZE (04.07.2021 13:41): Díky za tip, zkusím. Teď jsem ale rozehrál COP, a jsem doma. Ta hra je tolik podobná, ale všechny ty drobnosti jsou vyladěny a dohromady to skvěle funguje. Jen škoda, že tam zase není elektrárna.
@ajne (komentář): Zkus Lost Alphu, za mě rozhodně nejlepší Stalker, ALE člověk se musí přenést přes pár bugů.
https://www.youtube.com/watch?v=v4lGSP3Po1Y&ab_channel=ID%40Xbox
Ježiš to je nostalgie jak tam promítají ty frakce. Úplně jsem na ně zapomněl. Nějaká Svoboda a Povinnost. To bylo tak skvělé.
Ježiš to je nostalgie jak tam promítají ty frakce. Úplně jsem na ně zapomněl. Nějaká Svoboda a Povinnost. To bylo tak skvělé.
Za mě fajn oddychovka :)
@Karasman (31.12.2020 08:50): Třeba dají 80% peněz do vývoje a ne do marketingu jak CDPR. Nikdy nevíš. :)
@kuler91 (30.12.2020 23:34): Tvl, trochu jsem si ustriknul... Ze by se jim podařilo zachovat atmosféru? Paráda.
@kuler91 (30.12.2020 23:34): Vypadá to parádně, ale s letoškem bych si vůbec nedělal iluze...
@kuler91 (30.12.2020 23:34): Paráda! Kéž by se to podařilo.
Novej teaser/gameplay ... hmm .. doufejme, že to bude pecka :) atmosféra vypadá skvěle.
https://www.youtube.com/watch?v=uu5mCXFHI0E
Pokud stihnou 2021 tak to bude bomba.
https://www.youtube.com/watch?v=uu5mCXFHI0E
Pokud stihnou 2021 tak to bude bomba.
@MarezCZE (13.08.2020 08:10): ? proč je to tady? asi omyl
https://www.zing.cz/novinky/96194285/gameplay-trailer-na-azomic-heart/
Ta hra vypada cim dal lepe, velka natesenost.
Mick Gordon skladá hudbu.
Ta hra vypada cim dal lepe, velka natesenost.
Mick Gordon skladá hudbu.
@MarezCZE (23.07.2020 22:10): Velké naděje bych si nedělal. Spousta jich je ve 4A nebo Vostok Games, pár z těch hlavních tváří přešlo na svoje menší projekty, pár se mi jich nepodařilo dohledat. To bylo v momentně oznámení (dva roky zpět?), takže se na tom samozřejmě mohlo něco změnit, ale dost pochybuju, že se pamětníci hrnou zpátky do Grigorovičovy náruče.
@Karasman (23.07.2020 21:18): Tohle se nesmí posrat, spoluprace s Microsoftem asi zajistí to, že to skutečně vyjde, ale kvalita bude taky důležitá. Ví někdo, jestli na tom skutečně makají původní tvůrci? Protože ta historie GSC je fakt hodně zamotaná.
@Neelixx (23.07.2020 19:10): No to jako ňaminy! Škoda, že tam nebylo víc ze hry, ale i tak paráda...
@Neelixx (23.07.2020 19:10): Oh, shit... Ono to snad fakt nakonec vyjde. Těšing jako prase.
@Neelixx (23.07.2020 19:10): Krása, těšing.
@MarezCZE (23.03.2020 21:15): Mno, vypadá to spíše jako artwork než screen, ale aspoň něco. Ani jsem nedoufal, že se dvojky někdy dočkáme, tak je dobré vědět, že se na tom pořád dělá.
Oh yeah... dvojka - první screen.
Jeden tematický. Muhahaha.
@SilentWolf (18.06.2019 08:36): Tak možná po seriálu do toho i nějaká třetí strana pumpne peníze, aby se to pohlo.. Teď není web, kde by nebyl nějakej zaručeně novej a objevnej článek o Černobylu..
http://www.hrej.cz/novinky/2019/06/17/stalker-2-bez-battle-royale-51605/
Čte se to hodně dobře. Už pomalu ztrácím ten pocit, že se jednalo jen o nějaký výkřik do tmy a hra se asi fakt dělá. :-D těžko uvěřitelné, ale asi to tak je.
Čte se to hodně dobře. Už pomalu ztrácím ten pocit, že se jednalo jen o nějaký výkřik do tmy a hra se asi fakt dělá. :-D těžko uvěřitelné, ale asi to tak je.
@Milfhunter (11.04.2019 21:54): +1 Tak jsem marnej a je to CryEngine, ne Unreal :D
@Paul (11.04.2019 20:30): Jo, ale to určitě není ono.. Byl to doslova remake CoPu, v nějakým videu tam prezentovali hunt na upíry v bažině. Ale nemůžu to najít.
@Bursoft (11.04.2019 20:05): Tak Chernobylite je na UE4 a je zrovna na kickstarteru :)
https://www.kickstarter.com/projects/the ... n-3d-scanned-chernob
Za měsíc vydaj backerům demo. Asi to backnu, jak píšeš Černobyl je hrozne nevyužitej a chci vidět další hru co se tam odehrává. Navíc s využitím fotogrametrie.
https://www.kickstarter.com/projects/the ... n-3d-scanned-chernob
Za měsíc vydaj backerům demo. Asi to backnu, jak píšeš Černobyl je hrozne nevyužitej a chci vidět další hru co se tam odehrává. Navíc s využitím fotogrametrie.
@Paul (11.04.2019 19:54): Líbí se mi, jak se k Černobylu hry vrací, ta oblast má obří potenciál. Sám jsem tam byl a viděl to naživo a dala by se z toho dělat jedna hra za druhou v různých žánrech. Nedávno jsem narazil na nějakej Kickstarter, kde se fans snažili předělávat Call of Prypiat do Unreal 4 (nemůžu si vzpomenout na ten název kurňa). Vypadalo to dobře, ale myslím si, že práce tak na 20 let pro pár rusáků bez peněz, takže to nejspíš padlo stejnak.. A doufám, že Stalker 2 taky doopravdy vyjde..
Chernobylite vypadá velmi zajímavě
https://www.youtube.com/watch?v=gooRKKxmVgY
Snad to vyjde a bude lepší než Get Even (který bylo dobrý, ale tady vidím větší potenciál).
https://www.youtube.com/watch?v=gooRKKxmVgY
Snad to vyjde a bude lepší než Get Even (který bylo dobrý, ale tady vidím větší potenciál).
@Bursoft (09.01.2019 13:00): Na ten S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat jsem koukal a těžko říct, jestli bych to dával líp. A to jsem ještě uvažoval o dalším nevydařeném herním restu - Metro 2033, ale to by bylo z bláta do louže. :-)
@S4TW (09.01.2019 12:55): To bych spíš doporučil přeskočit rovnou na Call of Prypiat, kterej má mnohem vychytanější gameplay a vyváženější obtížnost. Sice kontrola radiace nezmizí, ale není tak frustrující, jako v prvním díle a především i bez jakýhokoliv zvláštního vybavení jde hra dohrát. Resp. je mnohem jednodušší se tam dostat ke všemu důležitýmu pro dohrání.
@Chuck (09.01.2019 12:48): tak ještě snížit obtížnost :D ... já jsem kupodivu dvojku musel dát na lehčí obtížnost než jedničku, z nějakého důvodu mi přišla o dost těžší ...
@Bursoft (09.01.2019 12:43): Já myslím, že tak, jak to popisuješ, tu hru po druhém rozehrání konečně takhle beru. Není to o tom, že by mě ta hra nebavila, ale je to na mě čím dál větší hardcore a to už je prostě problém.
@Chuck (09.01.2019 12:29): Tak je třeba si říct, co od té hry očekáváš.. Jak píše S4TW, není to čistokrevná FPS, dokonce bych řekl, že gunplay není žádnej zázrak, proti jiným hrám. Je to říznuté trochu RPG, trochu sandbox.
Pokud tě to nebaví, nemá smysl se tím trápit, ale řekl bych, že ta hra chce hlavně trpělivost, vyhradit si na ni dost času, pak je to super zážitek. Bez vedlejších misí to nemá smysl hrát, protože závěrečná fáze hry je téměř nehratelná se základními zbraněmi, sám jsem to tak dohrál napoprvé.. Okrádal jsem mrtvoly přes save/load bug o náboje do rozbitýho AK a v Černobylu jsem se ládoval práškama na radiaci a vodkou :D Při druhém hraní už i ten konec byla pohoda s dobrýma zbraněma a artefaktama.. Projet tu hru co nejrychleji jen abys to měl za sebou se tady nevyplácí..
Pokud tě to nebaví, nemá smysl se tím trápit, ale řekl bych, že ta hra chce hlavně trpělivost, vyhradit si na ni dost času, pak je to super zážitek. Bez vedlejších misí to nemá smysl hrát, protože závěrečná fáze hry je téměř nehratelná se základními zbraněmi, sám jsem to tak dohrál napoprvé.. Okrádal jsem mrtvoly přes save/load bug o náboje do rozbitýho AK a v Černobylu jsem se ládoval práškama na radiaci a vodkou :D Při druhém hraní už i ten konec byla pohoda s dobrýma zbraněma a artefaktama.. Projet tu hru co nejrychleji jen abys to měl za sebou se tady nevyplácí..
@S4TW (09.01.2019 12:37): Já vím, že to koridor není a od začátku nečekám, že by byl, ale šanci jsem tomu dal. První dopadla špatně, druhá podstatně líp a předpokládám, že třetí už nenastane.
Jako, tohle prostě není koridor FPS, mě ta hra ze začátku taky musela sednout, ale když k tomu přistoupíš trochu jako k RPG, tak je to parádní záležitost :-)
@Bursoft (09.01.2019 12:11): Jestli se nepletu, tak tuhle zbraň vidím prvně. Díky za info, ale já to vzdávám. Bojovat se stalkery neúčinnými zbraněmi a ještě si kromě nich hlídat radiaci, to už je na mě moc věcí najednou. :-) Došel jsem zhruba do půlky, což oproti prvnímu hraní je celkem nárůst.
@Chuck (09.01.2019 12:03): Potřebuješ samopal, co pálí 9x39mm, to pak ostatní padají jak hrušky.
Já osobně nosil poloautomat. brokovnici, sniper na dálku (stačí tak 15-20 nábojů, páč jsou těžký) a pak tady ten silnej samopal, pistol ani není třeba.
edit: https://stalker.fandom.com/wiki/Tunder_S14 toto je ten, co jsem používal já.. Je dobrá i se základní municí, nicméně pokud nasyslíš vylepšenou, tak tím rozstřílíš jak prd i Exoskeletony..
Já osobně nosil poloautomat. brokovnici, sniper na dálku (stačí tak 15-20 nábojů, páč jsou těžký) a pak tady ten silnej samopal, pistol ani není třeba.
edit: https://stalker.fandom.com/wiki/Tunder_S14 toto je ten, co jsem používal já.. Je dobrá i se základní municí, nicméně pokud nasyslíš vylepšenou, tak tím rozstřílíš jak prd i Exoskeletony..
@Bursoft (09.01.2019 11:50)@Všivák (09.01.2019 11:52): Sakra, to nezní moc optimisticky. Já momentálně používám IL86 s optikou, která mi přišla celkem slušná, ovšem na dálku je poněkud k prdu. Pokud jde o vedlejší questy, ty většinou nedělám, abych si tu hru trochu zkrátil. :-) Takže nevím, no, tenhle herní rest na happy end nevypadá. :-/
@Chuck (09.01.2019 11:00): V téhle části jsem pořád žral protiradiacni preparáty a lékárny, kterých jsem si spoustu nasyslyl.
@Chuck (09.01.2019 11:00): https://stalker.fandom.com/wiki/Crystal_(artifact) Tento
Co si pamatuju, tak jsem ho našel v nějaké skrýši, ale možná jde i koupit někde. Nicméně je potřeba ho nakombinovat s jiným artefaktem, protože ti dost snižuje výdrž. Např.
https://stalker.fandom.com/wiki/Flash
https://stalker.fandom.com/wiki/Moonlight
Antiradiační artefakty stejně budeš muset mít do poslední mise, jinak je to horor..
Jinak netuším, jaká fáze hry to je, ale pokud neděláš vedlejší mise, z kterých dostáváš lepší zbraně a munici, tak ke konci ta hra bude peklo, obyčejný AKčka, i silnější pušky s obyčejnými náboji nedělají nic.
Co si pamatuju, tak jsem ho našel v nějaké skrýši, ale možná jde i koupit někde. Nicméně je potřeba ho nakombinovat s jiným artefaktem, protože ti dost snižuje výdrž. Např.
https://stalker.fandom.com/wiki/Flash
https://stalker.fandom.com/wiki/Moonlight
Antiradiační artefakty stejně budeš muset mít do poslední mise, jinak je to horor..
Jinak netuším, jaká fáze hry to je, ale pokud neděláš vedlejší mise, z kterých dostáváš lepší zbraně a munici, tak ke konci ta hra bude peklo, obyčejný AKčka, i silnější pušky s obyčejnými náboji nedělají nic.
Může mi někdo vysvětlit, který artefakt je vlastně opravdu účinný k obraně před radiací? Pár jich mám v inventáři, na sobě speciální oblek a stejně jdu každou chvíli do kytek. Jsem u úkolu "Dojdi k anténám", kde je té radiace fakt dost a nesmrtelných stalkerů, kterým po třech zásobnících z útočné pušky způsobím leda tak pupínky, ještě víc.
Dodatecne k Ukrajine:
Kyjev - hezke, zelene, ciste a levne mesto. Nejvic zaujal komplex Lavra a socha Motherland.
Cernobyl - zajimave, ale pravdou je, ze na podzim, ci v zime by to pusobilo diky absenci zelene prehledneji. Nejvic zaujal sarkofag a satelit Duga.
Odessa - plaze celkem ciste, ale s morem uz to bylo slabsi. Nejvic zaujalo delfinarium a nocni centrum.
Poznatky kamarada, ktery ma celkem nacestovano - Ukrajinky asi nejhezci holky, co videl (potvrzuji, ze 10 levelu nad Ruskama, ale to zname uz z CR) a delfinarium v Odese rikal, ze nejlepsi, co navstivil (dal navstivil ve Spanelsku, na Kube a v USA).
Za me dobry vylet, Ukrajina zajimava zeme a Ukrajinci hezky lidi. Ukrajinska kuchyne celkem usla. Take dvakrat vyzkousena gruzinska kuchyne a nic horsiho jsem snad nemel.
Kyjev - hezke, zelene, ciste a levne mesto. Nejvic zaujal komplex Lavra a socha Motherland.
Cernobyl - zajimave, ale pravdou je, ze na podzim, ci v zime by to pusobilo diky absenci zelene prehledneji. Nejvic zaujal sarkofag a satelit Duga.
Odessa - plaze celkem ciste, ale s morem uz to bylo slabsi. Nejvic zaujalo delfinarium a nocni centrum.
Poznatky kamarada, ktery ma celkem nacestovano - Ukrajinky asi nejhezci holky, co videl (potvrzuji, ze 10 levelu nad Ruskama, ale to zname uz z CR) a delfinarium v Odese rikal, ze nejlepsi, co navstivil (dal navstivil ve Spanelsku, na Kube a v USA).
Za me dobry vylet, Ukrajina zajimava zeme a Ukrajinci hezky lidi. Ukrajinska kuchyne celkem usla. Take dvakrat vyzkousena gruzinska kuchyne a nic horsiho jsem snad nemel.
@Bursoft (07.08.2018 18:36): Vidíš to, tenhle web jsem ani neviděl. Díky. Našel jsem i jiné levnější zájezdy, ale problém je, že tam můžeme jet jen 12., nebo nejlépe 13. Máme ten program dost nabitý a 14. se chystáme na olympijský stadion. Jinak perlička - lístek stál 50 Kč!!
Já zkusím ukecat kámoše na ten jednodenní za těch 150 dolarů. Náhodou se tam brzo též chystá jeden známý na ten dvoudenní, ale co jsem tak četl, tak skoro vše podstatné se dá vidět během toho jednodenního.
Já zkusím ukecat kámoše na ten jednodenní za těch 150 dolarů. Náhodou se tam brzo též chystá jeden známý na ten dvoudenní, ale co jsem tak četl, tak skoro vše podstatné se dá vidět během toho jednodenního.
@mvp23 (07.08.2018 16:40): https://www.tourkiev.com/#bookonline tady máš kolem 80 USD. Bez průvodce si nejsem jistej, jestli by tě tam pustili, nejspíš jo, ale jsou tam neskutečný fronty, pokud jdeš na vlastní pěst nebo s nějakýma horšíma agenturama (když jsme tam byli v listopadu, tak fronta byla tak na 3 hodiny, my to projeli minibusem do 20 minut, páč to bylo domluvný/uplacený). Plus to bude hromada papírování a domlouvání se s vojákama. Mimo to, ač je to víceméně atrakce, nepodceňoval bych to místo.. kolikrát jsme i v minibusu projeli nějakým místem a všechny dozimetry se mohly zbláznit. Místa, kam se moc nechodí, budou hodně zamořený pořád.
Taky pravda...
Teď koukám na jednodenní túry z Kyjeva, ale přijde mi to na Ukrajinu nějaké drahé, většinou 100-150 dolarů. Ještě to zkouknu a navrhnu to kolegovi.
Teď koukám na jednodenní túry z Kyjeva, ale přijde mi to na Ukrajinu nějaké drahé, většinou 100-150 dolarů. Ještě to zkouknu a navrhnu to kolegovi.
@mvp23 (07.08.2018 16:19): Nejsem si jistý, ale bez průvodce se tam asi ani nedostaneš...
@mvp23 (07.08.2018 16:19): Fúha, bez sprievodcu by som to neriskoval.
@paver (04.08.2018 14:18): Je mi to jasny. Rusove, nebo Ukrajinci maji dost temperamentni fanousci a i kdyz casto nemaji nejvetsi kotle, tak vse dohani nasazenim a fandi tam opravdu vsichni.
Myslite, ze ma cenu jet do Cernobylu alespon na otocku (bez pruvodce)? To jest rano vyrazit a vecer se vratit? Bohuzel, cas vic nedovoli, ale co jsem koukal, tak od Kyjeva je to opravdu kousek.
Myslite, ze ma cenu jet do Cernobylu alespon na otocku (bez pruvodce)? To jest rano vyrazit a vecer se vratit? Bohuzel, cas vic nedovoli, ale co jsem koukal, tak od Kyjeva je to opravdu kousek.
@mvp23 (04.08.2018 13:54): Není zač :)
Hrála s Olimpikem Doněck a domácí zvítězili 3:0. Návštěva 5200 diváků se na velkém stadionu celkem ztrácela, ale kotel domácích "námořníků" byl skvělý. Klub má bohužel finanční potíže a hrozil mu i bankrot, takže hráčský kádr mají už delší dobu slabý a hrají o záchranu. Přitom před pěti lety hráli základní skupinu EL, ve které nechali za sebou PSV i Dinamo Záhřeb a vypadli až v šestnáctifinále s Lyonem po výsledcích 0:0 a 0:1. Podobný příběh jako Dněpr a Metalist, ale Černomorec se podařilo zachránit, zatím...
Hrála s Olimpikem Doněck a domácí zvítězili 3:0. Návštěva 5200 diváků se na velkém stadionu celkem ztrácela, ale kotel domácích "námořníků" byl skvělý. Klub má bohužel finanční potíže a hrozil mu i bankrot, takže hráčský kádr mají už delší dobu slabý a hrají o záchranu. Přitom před pěti lety hráli základní skupinu EL, ve které nechali za sebou PSV i Dinamo Záhřeb a vypadli až v šestnáctifinále s Lyonem po výsledcích 0:0 a 0:1. Podobný příběh jako Dněpr a Metalist, ale Černomorec se podařilo zachránit, zatím...
@paver (04.08.2018 13:27): Díky za tipy! Něco z toho už v hlavě mám. Uvidíme, co stihneme, ale celkem jsi mě navnadil na ty katakomby.
S kým hrála Oděsa a jaká byla atmosféra? Já stihnu v Kyjevě 3. předkolo Ligy Mistrů. :) Dynamo a Oděsa mají na Ukrajině nejsilnější fans. Dřív to byl také Dněpropetrovsk, ale hodně lidí jim umřelo ve válce.
Mně na to upozorňovalo víc lidí a bohužel, je to tak -
http://ukrajina.orbion.cz/stat/pruvodce/aids-a-sexualni-turistika-2599/
Jiné, věrohodnější weby říkají, že v Oděse je víc jak 100 tisíc nákaženo (město má milión).
S kým hrála Oděsa a jaká byla atmosféra? Já stihnu v Kyjevě 3. předkolo Ligy Mistrů. :) Dynamo a Oděsa mají na Ukrajině nejsilnější fans. Dřív to byl také Dněpropetrovsk, ale hodně lidí jim umřelo ve válce.
Mně na to upozorňovalo víc lidí a bohužel, je to tak -
http://ukrajina.orbion.cz/stat/pruvodce/aids-a-sexualni-turistika-2599/
Jiné, věrohodnější weby říkají, že v Oděse je víc jak 100 tisíc nákaženo (město má milión).
@mvp23 (04.08.2018 12:32): Určitě zajdi do Oděských katakomb, to je parádní zážitek. V jedné části tam mají vybudované muzeum partyzánského odboje, které na člověka hodně dýchne. Všude vyryté nápisy a hesla, známky po bojích, nalezené deníky... Ještě se mi poštěstilo, že průvodcem mi byl syn přímého účastníka obrany Oděsy.
Je tam toho spousta, namátkou bych ještě doporučil Puškinovo muzeum a muzeum Heroické obrany Oděsy. Byl jsem i na fotbale, na krásném novém stadionu Černomorec.
Krásné město, milí lidé. To s tím HIV mě teda zaskočilo :)))
Je tam toho spousta, namátkou bych ještě doporučil Puškinovo muzeum a muzeum Heroické obrany Oděsy. Byl jsem i na fotbale, na krásném novém stadionu Černomorec.
Krásné město, milí lidé. To s tím HIV mě teda zaskočilo :)))
@mvp23 (04.08.2018 12:04): Lákavý :D
@S4TW (04.08.2018 11:53): No, to už je fuk. :) Aspoň vlakem projedu kus Ukrajiny. :)
Jinak zajímavost - Oděsa je prý město, kde je nejvíc nositelů viru HIV v Evropě.
Jinak zajímavost - Oděsa je prý město, kde je nejvíc nositelů viru HIV v Evropě.
@mvp23 (04.08.2018 11:35): Odesa me docela zklamala, Lvovv je urcite hezci mesto, navic na koupani jsou lepsi snad i rybniky u nas
@S4TW (04.08.2018 05:27): Já právě na Ukrajinu příští týden letím, tak se ptám. Poletìm do Kyjeva a z Kyjeva pak po pár dnech vlakem do Oděsy a z ní zpátky do Prahy. Zabere to 6 dní. V Kyjevě budu bydlet na Majdanu a v Oděse kousek u moře. Chtěl jsem vidět i Lvov, ale už nezapadal do programu a když je ten srpen, tak to vyhrála nakonec Oděsa.
@Bursoft (04.08.2018 09:06): Díky za info! Jinak souhlas - když už, tak v chladném počasí.
@Bursoft (04.08.2018 09:06): Díky za info! Jinak souhlas - když už, tak v chladném počasí.
@S4TW (04.08.2018 10:45): To je dobrá cena..
Doufám, že se jim podaří nějak zdárně tu dvojku udělat.
Ja platil 200 dolaru za dva dny, spani v zone (CHernobyl), jidlo (4x), cesta z Kyjeva a pruvodce. Za 1800 kc navic je ten velin bloku 3.
@mvp23 (04.08.2018 02:31): Já tam byl s kamarádama přes tyto. Ověřená agentura, tehdy nás jednodenní výlet (bez spaní) vyšel na 1800 Kč na osobu. Průvodkyně (btw moc pěkná) nás vzala taky na střechu paneláku, odkud byla vidět celá Pripjať i elektrárna. Skoro jsem ji ukecal, abysme si mohli vylézt na ten obří satelit, co je kousek od tama, akorát jsme byli ve skupině plné posranců, kteří tam na nás nechtěli čekat. Kdo o tom jen trošku uvažuje, měl by to zkusit. Lidí tam opravdu jezdí víc a víc a plno míst je tam hezky naaranžovaných, aby to vypadalo "děsivě", ale stojí to za každou korunu. Jen bohužel z elektrárny nic moc vidět už není, co tam nasadili ten novej sarkofág.
Btw. určitě tam musíte brzo z jara nebo na podzim, aby to na vás vdechlo tu "mrazivou" atmošku, my byli v půlce listopadu ;)
Btw. určitě tam musíte brzo z jara nebo na podzim, aby to na vás vdechlo tu "mrazivou" atmošku, my byli v půlce listopadu ;)
@mvp23 (04.08.2018 02:31): urcite ano, je to hodne zajimave a neobvykle misto, akorat tam jezdi cim dal vic lidi, takze ta atmosfera neni tak tiziva. Ja tam byl pres noc, primo ve meste Chernobyl a to byl taky zajimavy zazitek. Do elektrarny jsem nesel, ale kolegove, co bli, tak si chvalili, ale to stoji par tisic navic. Doporucuji organizovat pres Ondra Jurkovsky, lehce dohledas na fb, cenove vyjde nejlip a ma overeme pruvodce, kteri te nekdy vezmou i tam, kam se nesmi, napriklad strechy panelaku v Pripjati. Jinak doporucuji i celou Ukrajinu, super a levne zeme. Kyjev a Lvov jsou krasna mesta...
@S4TW (komentář): Jak hodnotíš návštěvu Černobylu? Je to místo, kam by se měl zvídavý tvor vypravit?
@S4TW (25.07.2018 08:43): V side questech se dostaneš k penězům a hlavně lepšímu vybavení. Na konci hry by ti lepší zbraně chyběly.
Nu, tak do hratelnosti hry se mi povedlo docela úspěšně spadnout, baví mě svět a atmosféra. Ovšem příběh, tam to fakt hodně nešlape, především díky tomu, jak to hrozně roztahají side questy a úplně zničí tempo, uvažuji, jestli se na ně nevykašlat, když mě zase na druhou stranu baví si ovlivǹovat ten svět pomocí spolubojování s frakcemi... :-)
@S4TW (11.07.2018 22:15): No spíš jsi asi zmatený, protože jinak bys přece nepsal, že nerad spoiluješ a přitom se tady nevyptával, co je lepší jak udělat.
@Milfhunter (11.07.2018 22:02): tak co jsem slysel, tak ovlivnuji konec. Nic, nebudu se plasit, nechame to nejak plynout, jak me to bude zrovna bavit a necham hru, at me nejak vede. Spis jsem byl jen takovy zmateny, mozna lehce zklamany, tak jsem to tu musel vyblejt :D
update: tak jsem se do toho v noci ještě trochu dostával, díky tomu jsem šel pozdě spát. Nějaké sidy jsem udělal, vrhnu se ted trochu na příběh, přeci jen je to u mě pořád nejdůležitější stránka u her. Trochu mě rozhodili vojáci, kdy jsem je nejdřív podplatil, ale cestou zpět na mě začali střílet, tak snad jsem si to u nich nerozhodil úplně :-). Jinak, v Chernobylu jsem byl letos na exkurzi, takže je fajn se tam takhle prostřednictvím hry vrátit a trochu porovnat.
update: tak jsem se do toho v noci ještě trochu dostával, díky tomu jsem šel pozdě spát. Nějaké sidy jsem udělal, vrhnu se ted trochu na příběh, přeci jen je to u mě pořád nejdůležitější stránka u her. Trochu mě rozhodili vojáci, kdy jsem je nejdřív podplatil, ale cestou zpět na mě začali střílet, tak snad jsem si to u nich nerozhodil úplně :-). Jinak, v Chernobylu jsem byl letos na exkurzi, takže je fajn se tam takhle prostřednictvím hry vrátit a trochu porovnat.
@S4TW (11.07.2018 21:37): V prvních dvou stalkerech vedlejšáky za nic nestojí. vyprdni se na ně, o nic nepřijdeš.
@sxg (11.07.2018 21:41): v pohode, to beru, jen jsem to proste u teto hry necekal, ja si nerad spoiluji, takze si o hrach, nez je zacnu hrat, nic moc nezjistuji :). Jeste poslednk dotaz, jsou nektere questy v prubehu ztraceny, jakoze kdyz ho neprijmi za vcasu, tak zmizi?