Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

dobrý je si všimnout, když mají mise u sebe lebku, jakože jsou ještě příliš pro hráče těžké. První mise jdou průzkum bojem, ne dobývání Bruderů.

Já to hrál na normál a neumřel a nevracel jsem se ani jednou.
@CrocoRay (10.08.2019 21:30): Nevím, jestli si vzpomínáš na tu pasáž "Find Brother 1", kdy podejdeš most a pár metrů od Tebe otevřeš velká vrata a po nich další. Na tom mostě jsou dvě obrněná a nepřemožitelná prasata, kterým jsem těmi nejúčinnějšími zbraněmi doslova rozstřílel ksicht, ale to bylo to nejhorší, co jsem jim mohl způsobit, protože pak už jim životy absolutně neubíhaly (jo, zbraně tuním, ale moc to vidět není). Dokonce jsem třikrát zkoušel rychle projít k těm vratům a nebojovat s nimi, ovšem to je celkem nereálné. Hraju teda taky na Normal, ale snižovat obtížnost nechci.
@CrocoRay (10.08.2019 18:08): Jo, měl by to být jeden z prvních úkolů těsně poté, co jsem prošel Katakombami. Pravda, moc jsem nepokročil, přijde mi, že jsem brzy bez munice, zvlášť když musím používat na většinu nepřátel tu průraznější. Ta slabší jim evidentně moc neubližuje.
@Chuck (10.08.2019 17:59): Ono mi toho moc neřekne, že jsi v Little Berlin. Ta hra je o tom, že chodíš furt stejnými lokacemi stále dokola a grinduješ. Ale pokud jsi teprve u prvního úkolu v Little Berlin, tak jsi toho moc neodehrál.
@CrocoRay (10.08.2019 16:54): Já jsem teda v části Little Berlin, takže žádný velký pokrok dopředu. :-/ Potřeboval jsem tam podejít ten most, načež respawn, tak jsem to jakžtakž vyčistil, stáhl se zpátky, prošel znovu pod mostem a další respawn. A takhle se to opakovalo do chvíle, kdy jsem zdechl.
@Chuck (10.08.2019 13:54): No, nejlepší je to prostě v bunkru, když chceš mít klid. Ale jde o to, že si během hraní ani na hajzl nezajdeš. V klasickém multiplayeru fps her jako Call of Duty jsou aspoň nějaké přerozdělovací obrazovky, které ti dají nějaký čas mezi jednotlivými matchi.

Tady je to hybrid, který ti dává kampaň s tím, že nemůžeš pauznout.
@CrocoRay (10.08.2019 12:54): Jo, to je úžasný hlavně v době, když si třeba chceš potunit zbraně. Člověk se musí schovat za nějakou bednu dál od nepřátel, jinak během tunění Tě rozmetají.
@Chuck (10.08.2019 09:37): Já dost grindoval a vesměs jsem všechny ustřílel poměrně snadno, ale taky mě ta hra docela srala v řadě ohledů. Se ti bude chtít srát a můžeš misi začít znova, bo žádná pauza.
Popravdě, ta hra je hodně nasírací a bohužel se kolikrát přistihnu, že mě přestává bavit a že se do ní nutím. To neustálé vybírání zbraní, kdy na toho nepřítele musím použít tuhle, na druhého zase druhou, jelikož ty ostatní mu jsou z hlediska účinnosti víceméně ukradené, to je fakt "bomba". Snad se tím prokoušu, ale chuť mám čím dál menší.
@Phoenix (06.08.2019 17:34): Jenže propagandu máš v každé hře, samozřejmě jde o to, zda dílu čouhá jak sláma z bot, nebo je trochu lépe skrytá a inteligentněji podaná. Třeba Mercenaries 2: World in Flames (2008) zcela otevřeně propaguje násilnou režimní změnu ve Venezuele roky předtím, než to právě za Trumpa s osobnostma s temnou minulostí v kabinetě typu Bolton či Abrams začal být politický mainstream. Jde v podstatě jen o to, jestli to danému hráči vadí nebo nevadí, podle jeho politického přesvědčení. Znám lidi, kteří si myslí, že invaze do Iráku byla správná věc, a tak podobné věci neřeší, na něco jiného jsou ale hrozně alergičtí, takže každému co jeho jest.

No a co se tzv. neomarxismu týče, je to nanejvýš sporný termín nejasného vymezení. Marx samotný řešil na prvním místě ekonomiku, z dnešního pohledu to byl rasista a homofob, to že ho dnes někdo nově čte z něj nutně nedělá marxistu natož neo. Neomarxista je podobně jako marxismus kulturní, který vymyslil zase paleokonzervativec Pat Buchanan zastřešující hanlivé označení určité části pravice vůči všem levičákům, asi jako když jsou pro některé levičáky všichni ti, kteří s nimi nesouhlasí horší než Hitler, nebo když si anglický král myslel, že všude číhají papeženci.

A nacisti jako levičáci, chápu, že se pravičákům kategorizace nelíbí, protože se to lepí jako háčko na košili, ale nacionální socialisté jménu navzdory (socialismus byl in, takže musel být všude jako dnes "bio") skutečně byli více napravo až nalevo, ten krajně levicový element ve straně byl zlikvidován velmi brzy. Rozmetání odborů a zachování vlastnické struktury v zemi, podoba bankovnictví a vůbec výroby, byl to válečný kapitalismus na steroidech. Ale nechci tu ale zabředávat do hlubších debat na dané téma, protože nepotřebuji, abys měnil názory. Zkrátka, propaganda v CoD a BF ti třeba nevadila, ale tady ano, stává se. :)
@Kostěj (06.08.2019 12:59):

1) Otec je násilnický alkoholik, protože patriarchát a toxická maskulinita. Muži jsou špatní, áno.
2) Blažko byl ve všech dílech série totální badass … ale tady se celou dobu utápí v blbostech a pochybnostech. Muži jsou slabí, áno, ještě že máme silné ženy, jako třeba …
3) Grace. Ta je přímo ikonická SJW, nepamatuju herní charakter, který by byl tak rychle a tak intenzivně na pěst. Ta by stačila sama o sobě. Zejména u ní je třeba mít na paměti, kdo byli Černí Panteři (marxistická, rasistická a teroristická organizace, kterou zrodil vzestup neomarxismu v USA).
4) Kopání do Trumpa si neodpustili ani během kampaně (“Make Amerika Nazi Free Again”)
5) Neustálé používání herního narativu boje proti náckům proti současné americké Alt-Right je naprostý nesmysl, nacisté byli levičáci jako poleno (vysoká míra přerozdělování, silný pečovatelský stát atd.). Prostý fakt, že bojovali proti jiným levičákům (komunistům) z nich pravičáky nedělá.

Nejde o nijak vyčerpávající rozbor, na tohle jsem si zkrátka vzpomněl.

Dříve jsme měli zakotvenu vedoucí úlohu přímo v ústavě, různé festivaly politických písní, domovní důvěrníky, kádrové posudky, vyhazování z práce za nesprávné názory atd. Dnes opravdu nepotřebuji, aby do mě ten jediný správný politický názor horem dolem neustále hustili různí umělci, novináři, spisovatelé, vývojáři nebo výrobci žiletek. Dostáváme se už zase do stavu, kdy jediná možnost úniku před politikou je odjezd na chatu.
@Garret (06.08.2019 15:30): Nikdo mi nevymluví, že je v tom pokaždé zakomponovaný osobní postoj recenzenta, hlavně, pokud jde o oblíbenost k danému žánru hry. Ten Tebou uváděný popis nějakých herních mechanik a prvků není stejný, jako když popisuješ kvalitu technického zpracování šicího stroje. Ale to je jedno, o tyhle lidi mi zas tolik nejde.
@Chuck (06.08.2019 11:30): a to je špatně? je nějaká konkrétní věc, kterou ti "rádoby odborníci" napsali křivě nebo se spletli? většinou je to přeci popis nějakých mechanik a herních prvků, není v tom nic osobního ani neobjektivního.
@RNDr. Gunár Pavel (06.08.2019 10:47): Já to ale nenapsal proto, že bych měl na hru opačný názor. Štve mě u ní spousta věcí, ale dost lidí si přečetlo nespočet rádoby odborných recenzí (záměrně používám "rádoby", jelikož si o těch odbornících v různých článcích myslím už dávno své a jsem rád, že jsem na ně nikdy nedal), shlédli na YT pár videí a už by o ní napsali desítky řádků.
@Phoenix (06.08.2019 07:12): Šlo o to, jakým způsobem se vyjádřil, tak jsem se úmyslně stejně provokativně vyjádřil i já, takže to vysvětlení ohledně přirovnání k matematickým či fyzikálním veličinám apod. nebylo úplně nutné.

Ty jsi to napsal stylem, že se ti líbil méně než předchozí díl, což beru. Já mám zase opačný názor. On napsal, že je to sračka a nikdo mu nevěřil, což už je takové komické a komicky jsem reagoval i já, ale nepoužil jsem smajly, protože se mi moc nechtělo je všude cpát.
Připadá mi, že i když tu hru mám rozehranou, vím o ní daleko méně než ti, kteří tu o ní plodně diskutují, ale přitom o ni přímo ani nezavadili.
@CrocoRay (06.08.2019 00:34): CrocoRayi, nebavíme se o hodnotě gravitačního zrychlení na úrovni mořské hladiny, jde o názor na hru, mluvit o lhaní je dost přehnané.

Mně se třeba New Colossus také dvakrát nelíbil (jakkoli bych jej za sračku neoznačil, zklamání po výborném New Order to bylo velké). Herní mechanismy ustoupily neherním (zejména animačky), u kterých do nás tvůrci hustili SJW nesmysly horem dolem.
Tvl, takovýhle několikahodinový zákys na prvním bossovi jsem už dlouho neměl!
To je zas sračka, co? :) Já psal, že už New Colossus byla sračka a vy jste mi nevěřili. :D
@RNDr. Gunár Pavel (04.08.2019 13:40): Jasný no, fakt potřebuji uctít památku sovětských vojáků v šilené hře odehravající se v naprosto ujeté alternativní historii, která se propaguje hláškami jako: "Kill more fucking nazííís boii!" *divně se klepající švéd na jevišti*
@RNDr. Gunár Pavel (04.08.2019 13:40): Sověti měli být právě s Američany jediným místem které by Nacistům vzdorovalo ještě, respektive v obou případech jen kousek, z USA západní pobřeží a z Ruska za zaUralská část. Samosebou by USA a SSSR spolupracovali, díky tomu by ostatně přežili, a nakonec i otočili válku na svou stranu.. + Podle toho by také vypadala technika, jenž by nesla spojení toho nejlepšího z obou stran. Jenže Machine Games jsou packalové, nemají vkus, a nikdy ho mít nebudou, od nich nikdy nic skutečně povedeného nezískáme. Jediné co se jejich produktům může přičíst k dobru, je celkem fajn akce, ale děj, prostředí, logika příběhu, nepřátelé, design strojů, techniky, zbraní a tp atp, to vše je na pětku..
@Gordon (04.08.2019 13:26): Střílet „komouše“ by mi v kontextu Wolfensteina přišlo vrcholně nevkusné. Vzhledem k tomu, jak významný podíl měl Sovětský svaz na porážce nacismu a fašismu, by to bylo jak plivnutí do tváří milionům sovětských vojáků, kteří svou obětí zabránili globálnímu holokaustu celých národů. A člověk nemusí být zrovna stoupencem komunistické ideologie, aby to tak nevnímal. Bylo by to stejné, jako udělat v témže kontextu antagonisty z Američanů. Každopádně i ten toaletní humor, kdy se např. právě sestřičky vyžívají ve vraždění a ustřelená hlava je jim k smíchu, jim zrovna na sympatičnosti nepřidává a ono "nejsme jako oni" se jaksi vytrácí, čeho je moc, toho je příliš. To patří skutečně do sraček jako Iron Sky, které se vůbec neberou vážně, Wolfenstein byl min. od RTCW i přes okultismus a sci-fi krapet vyšší liga.
@RNDr. Gunár Pavel (04.08.2019 10:35): Mě by se třeba líbilo, kdyby v Youngbloodu byl scénář takový, že by se dvojčata poslali zabít mecha-Hitlera někde v německé argentíně, on by utekl někam na antarktidu a BJ by mezitím střílel komouše z nového Robo-sovětského svazu, který by se při postupném rozkladu reichu stvořil, moskva by mohla být nějak dystopicky zahalená v ocelových mrakodrapech.
Prostě to takhle vytočit do absurdna podobně jako Iron Sky,

Střílet komouše by ale Švédi asi nedovolily. :-D
@RNDr. Gunár Pavel (04.08.2019 10:35): "Je to prostě lenivě udělané ale největší paseku nadělaly ty vesměs odpudivě napsané charaktery a nekonzistence mezi komediální a vážnou nótou" - To je presne ono, aj keď narozdiel od teba som k tejto sérii predsa len zhovievavejší. Atmosféra je totiž vo vrcholných momentoch viac než dobrá a strieľanie samotné dokáže adekvátne zabaviť.
@Gordon (02.08.2019 19:28): A tak ano, v rámci své vnitřní uzavřené logiky, měsíční level smysl měl, přišel mě nadbytečný hlavně po designově-funkční stránce hry coby úplně zbytečná stafáž. Celkově mi pojetí alt. historie v podání Wolfensteinu připadne prostě velmi slabé, téměř úplně chybí kolaboranti, dá se očekávat, že by určité národy především ze západní a severní Evropy dostaly možnost řídit si země "sami", tzn. Unie britských fašistů, francouzský stát atd., to ve Wolfovi chybí, je mi jasné, že Wolfenstein není žádná alternativně historická rekonstrukce, ale pro každého, kdo má minimální povědomí o tom, jak dějiny fungují, je tohle vysoce nepravděpodobný scénář. Je to prostě lenivě udělané ale největší paseku nadělaly ty vesměs odpudivě napsané charaktery a nekonzistence mezi komediální a vážnou nótou. Právě to, co naznačuješ a o co se pokusil YoungBlood, tedy rozpad nacistické říše na frakce využilo Machine tak na 10%.
@RNDr. Gunár Pavel (02.08.2019 08:47): To s tím dobytím afriky je trochu zvláštní, ale myslím si že až tak nesmyslné to není. Měsíční základna nebyla zbytečná, nýbrž na ní byly ony kódy na jaderné hlavice, které dokonce využily na zníčení Mastermindu. Co se týče militarizace, přijde mi to oprávněné, Řím se rozpadl kvůli své velikosti a třetí reich ovladá prakticky celou planetu, masivní propaganda v kombinaci s fašistickým zřízením za účelem udržení naprostého klidu obyvatelstva za chodu otrokářských koncentráků tak umožňuje masivní organizaci za cílem oné silné armády a technologického/ekonomického rozmachu jako "kráva", ruku v ruce. Ostatně jen pomocí přímější moci lze dosáhnout rychlejších výsledků.

Co se týče Youngbloodu, napíšu co jsem napsal na YT vortexu:
Výkonný ředitel by si měl hlavně podle recenzí sypat popel na hlavu a né být slepý a stát si za svým, když to objektivně veřejnost očividně zklamalo, pokud Doom bude duchovní nástupce Doom II a bude mít násobně vyšší hodnocení a prodeje, bude snad jasné, kudy má jet vlak.

Pro mě osobně je to umíráček pro moji srdeční záležitost.

Švédsko je zemí zasran*ch snowflakes, příští díl bude mít i Batlrojál ne? Tywe.
Dohráno. Level 40 a celkově mě to bavilo i na těch 60% dle akce, ale vzhledem k tomu zpracování a stylu, že se jedná o coop multiplayer a kampaň jako taková stojí za hovno a přitom o té měl Wolfenstein být a stejně ji tam dával, tak dávám 50%.

Dát možnost hrát single bez toho, aby se kdokoliv mohl připojit a stejně nemít možnost pauznout hru u kampaně, to je prostě prasárna. A pak fakt, že ta kampaň stála za prd a hlavních misí bylo snad 6 a celkově to bylo jen o běhání po mapě a grindování, to mě taky štve.

Já chtěl Wolfa, ale dostal jsem Borderlands. Až budu chtít hrát Borderlands, tak si koupím Borderlands.

EDIT: Ale peněz nelituji. Tisícovka nejsou žádné peníze a aspoň jsem si ve volném čase zastřílel a akce samotná nebyla špatná.
@Korbitch (02.08.2019 13:49): Tak Visceral jednal pod nátlakem EA, Dead Space 3 nebyl takový průšvih jako tohle a Visceral byl uzavřen až mnohem později, a to sice především kvůli tomu, že singleplayerový Star Wars, který vyvíjeli v čele s Amy Henning (Uncharted) neměl podle kravaťáků z vedení EA takový prodejní a mikrotransakční potenciál jako Fifa a NHL, jak posléze leaklo. Machine má rozhodně větší tvůrčí svobodu a neumí pořádné lore, neumí dobrý příběh, neumí napsat postavy, neumí napsat netkód a už neumí ani FPS, děs.
@Allin (02.08.2019 08:37): Tak to naprosto nasrat a rozmazat. Měnit v průběhu série zaběhlé mechaniky a praktiky? Ještě k tomu k horšímu, co komunita vůbec nechce? Hlavně že pán vývojář je spokojený? Děláte si ze mě prdel?! Jak dopadli Visceral Games s třetím dílem Dead Space, kdy změnili kompletně úpravu zbraní a z atmosférické hororovky udělali kooperační akční hororovku? No, blbě. Prodeje mizerný, komunita rozladěná. Kde je jim dnes konec.... Bože, za co?
@pajmič (01.08.2019 22:33): Súhlasím iba do istej miery, už The New Order kombinoval vážne pasáže zameriavajúce sa na hrôzy vojny a čiernohumorne odľahčené momenty s občasne hláškujúcim hlavným hrdinom. Ani tam to nefungovalo ani zďaleka ideálne, ale uznávam, že v zásade mi to až tak neprekážalo. A to aj preto, že The New Colossus bol v tomto určite horší, takže minimálne v tomto sa zhodneme. Mimo iné mi nesedeli aj tie BJ pasáže z detstva, ktoré vypichuje Shoggot ako vydarené, no obecne som z nich mal pocit, že si vývojári pomýlili hru.

@CrocoRay (02.08.2019 08:25): MachineGames podľa mňa nevedia tvoriť naozaj zaujímavé postavy. Tým by som to uzavrel. Čo im ide, to je strieľanie a toho by sa mali držať primárne.
@Allin (02.08.2019 08:37): Tak holt dopadnou ve stylu Get woke, get broke. spolu s rozbitou hratelností, jako předvedl Youngblood, kdy ani co-op a střílení nefungují správně, smrtící koktejl.

@Phoenix (01.08.2019 21:35): Tj. musím uznat, že Wolfenstein: New Order byl celkem snesitelný všude tam, kde napodoboval předešlé Wolfy. Nicméně, už v New Order mě neseděla základní premisa, kdy Německo dobylo USA a Sovětský svaz a pomalu nemůže dobýt Afriku, dále zcela zbytečný měsíčním level a nesmyslná militarizace již dávno zkonsolidovaného území za situace, kdy už neexistuje ani jedna konkurenční velmoc. A design vozidel a zbraní nebyl nic, o čem by se dalo psát domů u studia, které má Machine v názvu.