@
ntz (25.09.2019 22:22): Na pokyn slovutneho pana Htřičtyřid pridavam svoje hodnoceni s tim, ze ja si vzdycky delam vsestranneho hrdinu, ktery ma bojove i kouzelnicke skilly a moje idealni slozeni skillu, ktere se (vetsinou uspesne) snazim nabrat v kazde hre je:
wisdom a 1 dalsi kouzelnicky skill
2 z trojice archery, offense a defence
luck a leadership
logistic a pathfinding, pripadne navigation mistop pathfinding, pokud je to ostrovni mapa, ale logistika vzdy.
Zadne jine skilly neberu a pokud mi padnou, tak jsem schopen ze vzteku hrani mapy ukoncit, hraji HOMM3 na krasu.
## Combat skills
Offense - 1, super skill
Archery - 2, idealne pro hrady s vice strelci, pro Fortress ale nic moc
Armourer - 1, stejne jako offense
Resistance - 3, hodne random zalezitost, malokdy pouzitelna, ale kdyz mi u posledniho skilloveho slotu padne, tak bych hru asi jeste neukoncil
Leadership - 2, tento skill si hodne lidi nebere kvuli mnozstvi artefaktu, ale ja s nim mam uz od doby HOMM2 jen ty nejlepsi zkusenosti, casto dokaze rozhodnout bitvu, zvlast tu finalni a dlouhou.
Luck - 2, dtto jako leadership, mozna o trochu horsi, s tim asi souhlas, 2.utok je lepsi, nez double damage, ktere casto padne pri utoku, kde by jednotka byla mrtva i bez double damage, ale i tam mam luck rad a je skoda, ze tam neni moc vyuzit negativni luck, smula.
Tactics - 3, stejne jak pises, taky jsem tomuhle neprisel zvlast na chut, ackoliv verim, ze to je dobrej skill, zvlast po shlednuti mistrovych videi, ale v singlu je to hrozna zdrzovacka, byt se pro par hradu hodi i tam, to je bez debat.
Ballistics - 4, na hovno, v singlu trva oblehani hradu malokdy vic, jak nekolik kol a katapultu stejne trva docela dlouho, nez sunda ty strilejici veze i na experta.
Artillery - 4, podobne jako balista v singlu na nic.
First Aid - 4, bohuzel na experta neumi resurekci, jinak by to bylo o necem jinym.
## Adventure skills
Logistics - 1, zakladni skill uz od predchozich dilu, mozna vubec nejdulezitejsi.
Pathfinding - 2, hodne lidi si ji nebere, ale ja rad se svym hrdinou prosmejdim vsechna zakouti mapy, kde je vsemozny teren a v singlu je to obrovska vyhoda, protoze komp ma pathfinding malokdy, takze se na horsich terenech zasekne a neni problem ho rychle dohnat.
Navigation - 3, tech must-have map je jako safranu a mrzi me, ze se tam u staveni map vic nevyuzivala mesta, kde je pristav jako budova, tohle vnimam jako jeden z mala zaporu trojky. Ve dvojce sel pristav postavit vsude, btw.
Scouting 4 - pro hlavniho hrdinu opravdu prohra, i kdyz v MP to asi neni az tak spatny.
Estates 3 - podobne jako scouting pro hlavniho hrdinu spatny, ale super pro vedlejsi
Learning - 5, prvni totalni shit, tehdy asi vychazeli z
Might and Magic VI: The Mandate of Heaven a dalsich dilu, kde se to celkem vyuzivalo, ale tady te to opravdu fail.
Diplomacy - 3, zvlastni skill, kterej jsem nikdy nevyuzival, ale nejspis to hrani muze dodat jinou dimenzi...
Necromancy -1, pro nekra zaklad. Skoda, ze si s ni trochu nepohrali a nenechali ji padat i nekterym vybranym hrdinum mimo nekropoli
## Magic skills
Wisdom -1, naprosty zaklad pro vsechny. Trochu nechapu omezeni nekterych mest pri stavbe skoly kouzel (castle by mel mit max. 3, kdyz uz), ale zaklad pro vsechny.
Intelligence -2, driv, kdyz jsem jeste nebral skoly magie, jsem ji bral hodne, super skill pro bojove hrdiny.
Sorcery - 3, driv jsem to obcas braval, ale vyuzitelnost neni nic moc.
Mysticism - 3, neni to uplne spatny, na mapach, kde se hodne cestuje a neni kde doplnit mana je to hodne dobry.
Scholar - 3, to samy co estates
Eagle Eye - 5, spolecne s learning 2.absolutne zbytecny skill.
Vsechny skoly magie hodnotim dvojkou a beru si ji podle nalady a RP, vetsinou hraju za Rampart a Kyrreho a k nemu mi nejvic sedi earth.:)