Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@FildasCZ (30.01.2020 19:10): tyhle dva screeny jsem típnul přes nvidia shadowplay (součást GF experience), pak nahrál na abload.de, protože screeny dál nekomprimuje. A hra běží ve 4K downsampled na 1080p.

Měl jsem tam ještě přidanej trochu sharpening přes Ansel, ale jak vypadá na TV dobře, tak když teď na ty screeny koukám na monitoru, tak je to příliš silný, resp. asi mám nastavenej sharpening jinak na TV a monitoru.

@marwel (30.01.2020 15:23): ten čas si totiž musíš udělat .)
@Paul (30.01.2020 09:32): Grafika upgradovat jde, RDR2 ale asi nebude titul pro ktery bych to udelal. Cas jim venovat chci, ale nemam ho. To je prave ten problem. RDR2 chci hrat jako GTA, tedy vedlejsi ukoly ano, vedlejsi aktivity ale jen vyzkouset, nevenovat se jim. Witchera vcetne vsech vedlejsich ukolu.
@marwel (30.01.2020 02:04): tak grafika se dá upgradovat. Jinak hlavní příběh se dá dohrát za 40 hodin, pokud se s tím nechceš babrat. Ale jasně, pokud si chceš užít i sidequesty, ale přitom tomu nechceš věnovat čas, tak to není pro tebe a moc nechápu, proč takový hry kupuješ .)
@marwel (30.01.2020 02:04): Ja to hral na temer tri roky starem notebooku. i5 Kaby Lake, 16 GB RAM, 1050 Ti a samozrejme na SSD. Behalo to prumerne okolo 32 FPS na mix vysokych, strednich a nizkych detailu. Spokojenost, ale dam to znovu, jen co budu mit rychlejsi notebook.
@Paul (30.01.2020 00:30): A, mistni kochatel spamuje diskusi. :P
Ja hru predobjednal, spustil, zjistil, ze 1060 nestiha na 60 fps, vypl a od te doby nezapl. Ale mam pocit, ze i kdyby stihala, tak bych to nehral. Stejny duvod jako u Witchera 3, je to proste prilis na dlouho.
Jsem už zapomněl, že ta hra automaticky ukládá jen do jednoho slotu. Jak odvážné!
Zdravim, mam takovou otazku, ztratilo se mi v nabidce laso a nemuzu ho nikde najit. nevite nekdo co s tim dekuji
@Filom3n (30.12.2019 23:21): No, ta hra má štěstí, že ji plánuju hrát znovu, až koupím nový HW, takže to teď můžu nechat u ledu. Stejně se mi kupí hrozně moc her. Už aby byla nová herní výzva :D
@Bursoft (30.12.2019 23:14): tyjo 4 hodiny je dost. Pamatuju si ze kdysi jsem kvůli tomu prestal n par let tes:oblivion. Na ps3 sem chtěl zkusit install other os a pak sem omylem vymazal všechno co na konzoli bylo (nastesti.jsem měl všechno ostatní dohrany). Vím že pak trvalo cca 4 roky než jsem to začal hrát znovu až jsem to zapomněl :) (nemel jsem ještě psplus a autosave na cloud)

Něco podobnyho mě teď potkalo s tes:skyrim takže na teď čeká zase pár let než ji zapnu znovu (ac to ulozeny ted mam stejně začnu znovu)

E: ale tohle by mě ultranasralo kdyz to není tvoji vinou, ja si za to mohl aspoň sám
Tak mě přece jen dostihla nepříjemnost, naštěstí až po dohrání 100% story. Začal jsem manuálně ukládat hru, protože prostě netuším, kdy se to savuje samo, když nedělám žádné mise. No a nejspíš jsem na to zapomněl naposled, takže mám asi 4 hodinový exploring a shoping v prdeli. Toto se mi stát během kampaně, tak vyhodím kompl z okna..

(naivně vylučuji možnost, že 7,5 GB patch mě rollbacknul někam zpět)
Jinak tedy..it's good to be back.

A jak to teď hraju jen tak letmo občas, "nanečisto", tak schválně všechny antagonizuju..sice bych takhle Arthura normálně hrát nemohl, ale ty jeho burny jsou občas luxusní ("is that perfume you're wearing..? or did a cat piss on some kerosene?")

Nebo když chce vožrala pomoct navigovat domů, já mu ukážu směr stáj, on tam jde, splete si klisnu s manželkou, dostane kopanec a chcípne :D
@Nikdykde (14.12.2019 11:59): podle toho co píšou Valve na webu, tak podle zákona nic refundovat nemusí, protože právo na refund zaniká v momentě kdy zákazník začne stahovat zakoupenej software. To že nabízej automatic refunds i při dvou odehraných hodinách je jejich goodwill; to že mi dali plnej refund ikdyž jsem měl nahráno 10 hodin rozhodně běžný moc není a EU zákon to nijak nevyžaduje.

(samozřejmě kudos i EA že refundy zavedli jako první a přiměli konkurenci reagovat)
@Paul (14.12.2019 11:50): to je podle zákona, platí to v celé EU. Já takhle refundoval nákupy u Xbox, když šli hry o týden později do vánoční akce :)


Mimochodem, vy co máte Xbox One X - na této konzoli přoběhly teď dvě věci - update konzole (výrazný, optimalizační) a update RDR2.

Upřímně, sedl jsem si z RDR2 teň za zadek, jak skvěle vypadá - no jako na PC drahých sestavách. Jediné co je rozdíl je uzamčení FPS na a absence měkkých stínů, jinak ale se zvětšil i dohled a najednou z vyhlídek čumíte přes půl mapy a v dálce třeba (za jasného počasí) vidíte Sant Denis. Naprosto úžasná ukázka skvělé práce a optimalizace.
V této chvíli je i verze pro PS4pro ponechána skutečně někde vzadu a zde můžeme vidět příslib toho, jak to bude fungovat u nových generací.
V den vydání jsem na steamu koupil RDR2, a teď o týden později mají slevu kdy stojí 48 eur.
Tak jsem napsal na steam support a o 10 hodin později mám refundnuto 60 eur a můžu si to koupit znovu a ušetřit těch 12 éček, přestože jsem už měl nahráno 10 hodin.

Kudos Valve.
Dá sa niekde zistiť koľko PC hráčov to má na RGL?
Momentálne je najpredávanejšia na steame.
@Charllize (07.12.2019 12:56): No tvl už tady chybí jenom Gordon:D. WHERE HE AT?

@Nikdykde (07.12.2019 13:11): Jak jsem již napsal, nic se Vám nevyrovná. Můj pouhý amatérismus je zastíněn Vaší velikostí. Váš giga penis vrhá stín na všechny okolo. Again, tipping my fedora.
Takový postřeh: Konzole dnes nejsou přežité, a ty pokročilé už jsou v zásadě optimalizované PC pro hraní no do prdele, tak jaký má smysl si kupovat konzoli, proč si rovnou nekoupit to PC? Opět argumentuji, že jediný důvod je "srovnatelný" výkon za menší peníz.
RDR 2 na konzolích je maximálně důkazem, jak zkrouhnout detaily aby to vůbec na tousterech jelo :D.

A ta spotřeba energie, vždyť jste říkal, že konzole jsou PC se stejným výkonem, z toho mi plyne, že musí mít podobnou spotřebu ne? Taky už mě pořád nebavilo zapínat vysavač při hraní na PS 4, abych ho přehlušil. Takhle mi jede jenom PC a spotřeba je fajne.

Nicméně oceňuji lidi jako jste Vy, alespoň to tu žije. A s tou nenávistí máte pravdu. Nemůžu vystát korporáty který mrdají zákazníky, který jim za to ještě hulí péra - EA, Bethesda, Apple, Sony, Blizzard, Microsoft atd.
Tímto Vám srdečně děkuji za elaborát, který jste mi poskytl.
With best regards
Buran z Vidlákova
@valcik (07.12.2019 13:35): To ti tam píšu dál, velká část hráčů na PC investuje spoustu peněz do grafiky, ale nechává si základní zvukovou kartu, se kterou si PC koupil. Konzole proti tomu, mám Xbox one X, tak píšou halvně o ní, má optimalizovaný výkon a to nejen kolem grafiky, ale i zvuku. Navíc je to zařízení, které ti přehraje i 4k UltraHD BluRay (to jsou ty s černým pruhem, samo o sobě už tohle vyžaduje i certifikace a má to vyšší nároky, než na klasické bluray) a tak má i odpovídající zpracování a výstup zvuku - tedy oproti jiným zařízením vysoce nadstandardní.

To na PC samozřejmě dosáhneš - s velice drahou, kvalitní a dobře odstíněnou zvukovou kartou (existují další problémy druhu pomalejší hardisk, který můžu způsobit chyby v načítání zvukových souborů a projeví se to i na výstupu, samozřejmě k tomu potřebuješ odpovídající zvukové zařízení, kde to uslyšíš).

Společnost SONY se na to dokonce jako primárně výrobce hardware soustředí, tam je to zpracování tradičně vysoce kvalitní a obsahuje to kvalitní komponenty. V minulosti moji kamarádi z hudební branže doma používali i PS2 jako vlastně hodně kvalitní CD přehrávač.

TIP: až se vám sousedi začnou zbavovat za pár šušňů PS4, protože budou mít pětku i se zpětnou kompatibilitou, sáhněte po ní jakožto po velice dobrém přehrávači. Budete spokojení a bude vám to sloužit ještě roky.

Konzole prostě mají v tomto ohledu potřebu odpovídat různým certifikacím, jsou to zařízení určená pro zapojení do audiovizuálních komplexů, domácích i pracovních a musí tomu prostě odpovídat.

Samozřejmě u PC - bedničky Genius ti nic moc neukážou na kvalitě, podobně jako běžná HI-Fi soustava za pár stovek nebo levnější 7+1 soustavy (i když tam už to člověk se sluchem začne rozeznávat). Já mám třeba studiové monitory, a tam je to slyšet extrémně, nakonec jsem si na PC právě kupoval kvalitní externí zvukovku a řešil to a levné řešení to zrovna není a je kolem toho hromada nastavování, před tím jsem měl externí zvukovku přímo v kvalitních bednách od Logitechu. Výrobci na PC dávají jako nějaké průměrně kvalitní zvukovky, ale není to nic extra a navíc to můžou rušit další kompomenty v PC.
@Nikdykde (07.12.2019 13:26): OK, myslel som toto:

> PC teoreticky může být technicky vyspělé, ale díky překombinovanosti efektů a zejména jejich podání na graf. kartě a jejích ovladačů, to ve výsledku může být jen rychlý a barevný šmudlajz na monitoru, s nekvalitním zvukem.

Prečo presne má mať PC nekvalitný zvuk?
@Nikdykde (07.12.2019 13:11): Mini-ITX systém s najnovším Ryzenom a SSD si oproti konzole veľkosťou ani výkonom v ničom nezadá. Dosť ma ale zaujala tá poznámka o zvuku. Ktoré hry majú v PC verzii zvuk skomprimovaný v horšej kvalite, než má verzia pre konzolu? S tým som sa doteraz nestretol, netušil som že vývojári úmyselne vytvárajú dve verzie zvukových súborov pre každú platformu zvlášť.
@Milfhunter (07.12.2019 12:42): základní PSko není Ps4pro a už vůbec ne Xbox one X. Tam jsou x-násobné rozdíly ve výkonu, navíc každá řada má i své revize. PSko má chlazení vzduchem, ale Xbox One X už má mutanta, je tam kombinované vodní chlazení. Tam už v optimalizaci se postoupilo dost daleko, že velká část PC uživatelů podobných výsledků dosáhnout za nepoměrně vyšší cenu a neúměrně vysoké provozní náklady. V tomto jsou už i rozdíly mezi současnejma PS a Xbox. Na X-ku se v několika titulech už dosáhlo nativního 4k s vysokým nastavením textur i efektů a 30 až dokonce 60 fps (a díky fungujícímu freesync2 mnohem plynulejší, zrovna tohle a funkční HDR je věc, se kterou má problémy velká řada grafických karet, které to sice uvádějí, ale v praxi nezvládají, takže pro řadu postavených PC je to stále jen teorie. Ono taky není 30/60 fps jako 30/60 fps).

JInak je vidět, že tebe motivuje nenávist vůči konzolím a víra k PC platformě, na který ale řada věcí funguje dost kompromisně nebo nefunguje vůbec a zakrývá se to nesmyslně namířeným výkonem za ohromnou energetickou cenu a bambilionem zbytečných efektů a vyhlazování, rozmazů a podobných nesmyslů. Nemluvě o tom, že naprostá většina PC má jen podprůměrné nebo průměrné zvukové karty a neposkytuje takovou kvalitu, jakou by mělo (že to lidem stačí je na úrovni některých konzolistů se základním Xbox nebo PS, že jim těch 24 fps stačí).

Proto se ptám Paula, kterej - podobně jako já u X-ka - hraje jeden titul na dvou platformách a je citlivej na to jak to vypadá jako celek a může to skutečně porovnat (i když - už - nemá pravdu v té tezi o low texturách, to třeba u X-ka neplatí).

Konzole dnes nejsou přežité, a ty pokročilé už jsou v zásadě optimalizované PC pro hraní (a tím i snažší možnost konverze pro PC pro vývojáře než tomu bylo za dob PS2), ale jsou to - zejména Xbox One X - žijící obžaloba PC platformy, jak je předražená, nezoptimalizovaná a potřebuje mnohem vyšší výkon vůbec k tomu, aby měla to co ta malá krabička a další, aby jej předehnala a to za nepoměrně vyšší cenu za komponenty.
Zrovna RDR2 je krásnou ukázkou optimalizace technologie na obyčejné AMD čipy.
Takže na velevýkonných NVIDIA na PC a nových řadách procesorů nové generace by to mělo být x-násobně lepší. Teoreticky.

Já mám - podobně jako Paul, herní výkonné PC a vedle toho konzoli a rozdíl ve spotřebě je prostě ohromný a přitom rozdíl kvality teda tomu neodpovádí. U některých titulů naopak je vidět, že mu svědčí spíš optimalizace u Xka.
@Nikdykde (07.12.2019 12:01): Nenávist? Si docela fandíš :D. Nicméně pokud jsem Vás nějak urazil, převelice se omlouvám, můj rádoby vtipný příspěveK rozhodně neměl býti útokem na Vaší osobu. Šlo pouze, pro Vás asi vcelku neznámý pojem nazývaný humor.

Ale já to chápu, od velikého zastánce Bethesdy a v dnešní době přežitých konzolí, se to dalo čekat. Kromě cenové dostupnosti neexistuje jediný důvod proč si konzoli koupit. Osobně jsem měl možnost hrát na PS4, byl to rozhodně zážitek :)Last Guardian pří oslnivých 18 fps a neni v tom sám:D. Na Váš rozbor no comment, jako pouhý amatér se Vám ani zdaleka nemohu rovnat - tipping my fedora.

Nicméně stačilo napsat, že jsem já i můj názor pro Vás irrelevant, mě by to úplně stačilo.
Sincerely yours
Buran z Vidlákova
@Bursoft (06.12.2019 22:54): Zabití random stařenky neznamená, že člověk úplně stejně snadno zabije někoho, kdo pro něj v jeho životě hrál dost zásadní roli. To je jako říct, že když je člověk schopen zabít někoho koho nezná, tak zabije v pohodě i dobrého přítele. To dělá problém i klinickým psychopatům.
Samozřejmě, že to nemohl vědět a nevěděl, co to na té situaci mění? To střetnutí je symbolický. Dutch si znova musí vybrat, má před sebou stejnou volbu jako předtím.

Tentokrát se zkusí rozhodnout správně. Snad doufá ve vykoupení. Jak to dopadne, víme. Dutch má vnitřní rozpor, je to taky jen člověk, vede se to celou hrou.
@Milfhunter (06.12.2019 21:16): Já chápu, že tvá osobní nenávist k mé osobě ti nedá spát, ale já se ptal normálně a slušně Paula na jeho osobní názor a dojmy, které ti žádné video ani technické rozbory nepředá.
Po technické stránce je nejlepší PC, ale v praxi v mnoha ohledech jen teoreticky, protože Xbox One X nebo PSpročko umí nabídnout vyrovnanou vysokou kvalitu, optimalizovanou pro velké TV, monitory a to včetně zvuku pro kvalitní monitory, pokud je máš. PC teoreticky může být technicky vyspělé, ale díky překombinovanosti efektů a zejména jejich podání na graf. kartě a jejích ovladačů, to ve výsledku může být jen rychlý a barevný šmudlajz na monitoru, s nekvalitním zvukem.
Vzhledem k rostoucímu výkonu zařízení je dnes rozhodující optimalizace, soulad jednotlivých zařízení (třeba ideální je SAMSUNG zobrazovací zařízení, Xbox One X nebo PS4pro (kde pokročilej freesync ti udělá i ze 30fps najednou plynulou podívanu, která bude pro tebe lepší než PC se 60 fps a stutteringem) a za kvalitním zesilovačem nějaké studiové monitory, kvalitní stereo). X-ko j poslední vydaná konzole a má tyhle technické optimalizace nejdále (než vyjde PS5 nebo revize pročka) a ve výsledku v hodně titulech je lepší hraní na něm, než na PC.

Potom existují další technologie, který využívá třeba Avalanche, a které na PC primárně jedou zejména na VULKAN (což si ale užijí zejména majitelé AMD nebo nové řady NVIDIA) a na konzlích se ten engine adaptuje třeba na framerate a podle toho mění kvalitu vykreslování, rozlišení nebo textur.

Všechno to funguje všude dost jinak, a subjektivně člověk brzo zjistí, že mu může i každý titul na různých platformách se líbit i hrát naprosto jinak a že jsou stále tituly a je jich dost, které lépe běží na konzoli.

Proto dojem někoho jako Paul je v tomto důležitější a zajímavější, než technické teorie na videích, které jsou pouze infomrační. Stačí ti mít zobrazovcí zařízení bez podpory freesync2 a budeš to vidět úplně jinak.
@Shoggot (06.12.2019 22:23): Já z toho chápu, že s Micahem uloupil to zlato a peníze. Tak ho přeci mohl zabít mnohem dřív. Dutch nemohl vědět, že je John najde a zrovna Dutch podle mě není typ člověka, který by se musel k něčemu podobnýmu odhodlávat (viz chladnokrevné zabití stařeny na Guarmě). Rozumím, že to mělo taky trochu fungovat jako plot twist, mě to třeba v tu chvíli hodně překvapilo - takovou reakci bych čekal (nebo spíš doufal) právě u Arthurovýho konce, tady mi to ale fakt nedává moc smysl.
@Bursoft (06.12.2019 21:30): Říká Johnovi, že je tam ze stejného důvodu jako on. Od začátku tam je, aby Micaha zabil. Ví, že Arthur měl pravdu. Micah je Dutchův omyl ztělesněný v člověku, je posledním pojítkem se starým stylem života. Příchod Johna je posledním spouštěčem k tomu aby se odhodlal udělat, co chce a musí. Najednou před sebou v plné kráse má to co ztratil, i to, kvůli čemu to ztratil.

Micaha zabije a má pro sebe své vykoupení. Je to i v názvu hry.

Arthur podle mě už na konci necítil zklamání. Naopak byl rád, sám říká, že dosáhl svého. Sám sebe prohlásil za vítěze a Johna taky. Protože on i John došli k tomu titulnímu vykoupení. Moc dobře ví, že Micaha žádné vykoupení nečeká.