Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Shoggot (04.03.2020 17:49): ok, diky ... je to sice 2m video z jenoho roomu bez dalsich postav, ale ma 8x AA a pokud dobre chapu tak max settings a funguje mu to 40+ FPS ... takze zda se, ze by mi to mohlo jit take dobre ..

ja sice nemam 1050Ti ale obycejnou 1050, ale zase mam 2400Mhz pameti a asi i lepsi cpu (tohle)

opravte me pokud se pletu, ale melo by mi to teda fungovat na MAX .. je divne, ze na GOGu v requirements pisou 1060 jako recommended
jak je to prosimvas narocne na grafiku ? zvazuju koupi ... mam notasovou nvidii gtx 1050 s 4GB vram
@Gordon (14.01.2020 22:52): Je to izometrické, pretože izometriou sa obvykle myslí axonometrická perspektíva, teda uhol a poloha z ktorej sleduješ herný svet. S hardvérovou akceleráciou rozhrania, cez ktoré sa celá hra vykresľuje, to nijako nesúvisí a DE renderované cez DirectX hardvérovú akceleráciu naopak vyžaduje.

@Naginata (13.01.2020 20:36): Máš recht. To skôr dweebs budú incelovia, pretože si šúchajú pyje pri animákoch s postavičkami, ktoré stimulujú latentné pedofilné sklony.
Tak jsem to rozehrál. Strašně se mi líbí ten styl humoru, pokec s neživými věcmi, introspektivní debaty a neskutečně krásný vizuální styl a hudba. Trošku mě štve, že budu muset hru hrát víckrát, protože se v jednom projití nedá zvládnout všechno ani zdaleka. Teď hraju za geniálního, slabého a sociálně zaostalého policajta, příště to vidím na bezmozka-kulturistu. Něco mi říká, že to snad bude ještě větší prdel. :-)
@Shoggot (21.01.2020 22:49): Zrovna Hold Katalánsku si chci v nejbližší době přečíst. Tak o to víc se teď těším. Orwell je super, vyjma všeobecně známých klasik všude hlásám o tom, jak je super Na dně v Paříži a Londýně. Bylo mi potvrzeno, že dodnes je ta kniha v mnohém pravdivá, a jsem rád, že to nemusím ověřovat na vlastní kůži.
Když je dneska 70 let od smrti George Orwella, tak tady článek k němu, protože je asi zjevné, že i jeho myšlenkami je hra místy inspirována (a méně prvoplánově než jiné hry), vliv knihy Hold Katalánsku ze hry imho i dost sálá.
Uf. dohrané.
Celú noc som nespal, od finále sa nedalo odtrhnúť.

Chcel som napísať komentár, ale nič lepšie, než Flowerpot by som už nenapísal, takže len lakonicky zopakujem, čo povedal Harry Du Bois: What he said.
zaradil jsem tuhle hru do svyho wishlistu na gogu ... jakmile bude mit 50% + slevu (rekneme bude stat < $20) tak ji vezmu ..
Jsem jediný kdo ten původní název přečetl jako No Truce With the Furries? :D
@Charllize (13.01.2020 16:45): No sláva, je dobře když člověku konečně dojde, že když hru nehrál, hrát nechce, hrát nebude, tak jeho trapné vymezování se proti ní, proti jejímu významu i proti jejímu obsahu nikoho nezajímá, kor když jediné co je na tom pozoruhodné, je odhalování vlastní omezenosti a neznalosti.
@Charllize (13.01.2020 14:43): Ani není potřeba. Tvá obsesivní snaha se za každou cenu, za jakýkoli kotrmelec i sebeztrapnění, vymezit proti hře, kterou si nehrál ani hrát nebudeš, je legrační sama o sobě. A to i do míry, že uplně blábolíš a automaticky podrážděně startuješ na někoho, kdo se s tebou dokonce snažil normálně diskutovat.
@Shoggot (13.01.2020 09:09): Ne, jen a jen čistě abstraktní krokovací dungeon vyjádřený v náhodných shlucích čísel njea obrazovce a bez grafiky (nechceme se třeba náhodou nechat ovlivnit uměním) opravdovou hrou.
I abstrakce může být umění!! :-D
@Tulareanus (13.01.2020 03:23): Ne, jen a jen čistě abstraktní krokovací dungeon vyjádřený v náhodných shlucích čísel njea obrazovce a bez grafiky (nechceme se třeba náhodou nechat ovlivnit uměním) opravdovou hrou.

@Jab (13.01.2020 07:47): Ano, to se tady snazi všichni říct, že to vůbec není špatné. Ale že by jen neuškodilo a bylo by fajn, kdyby bylo více her, které se snaží o něco jako Disco Elysium.

@HEX (13.01.2020 07:45): To zní dobře, bylo by právě zajímavé se podívat na to, jakými způsoby to jde řešit. Ať se do toho ve dvojce opře.
Mimochodem i v tomhle tématu se lze opřít o definici brakové literatury. O braku taky může platit, že je zábavný. Ale to není to, co by jej odlišovalo. Prostě nemá nějaké umělecké ambice, chce zaujmout široký okruh a případně i dodržuje nějaká "žánrová pravidla".
@Red (13.01.2020 01:55): Nemyslím si, že sa to oplatí generalizovať na žánry, umelecké prvky má či už Stanley Parable, Planescape Torment, ale trebárs i Bioshock.

Dôležité je, si uvedomiť, že v súčasnosti väčšina umenia nie je len doménou spoločenských elít. To, že niekto nechodí pravidelne do galérie alebo nevydražil obrazy za obrovské peniaze, neznamená, že to seriózne umenie napríklad nezažije na koncerte v malom, zafajčenom podniku. A podobne to treba aplikovať aj na hry, nemusí ísť o niečo veľkolepé a samozrejmé. V podstate veľakrát to, čo považujeme za samozrejmé, prestáva byť umením a stáva sa klišé a konvenciou. A to napriek tomu, že sa to môže predávať za veľké peniaze na dražbe. Veď práve snaha o nejaký presah už vytvoreného dala napríklad maliarstvu motiváciu, aby vznikli jeho modernejšie formy.
@Shoggot (13.01.2020 01:10): Zábavní odvětví, jako třeba deskovky, sport, komiksy, filmy pro masy a podobne mají na hry mnohem větší vliv než seriózní umění. Bez něj se hry obejdou, umí si udělat vlastní případně není potřeba. Ale samozřejmě takové hry jsou, to nepopírám. Minimálně historie lidstva jako takového je herně dost vděčná. Tam může umění které kdesi je nebo bylo vystrčit zadek :)
Obecně si myslím, že kdo uznává hry jako umění je spíš hráč nenásilných adventur než násilných žánrů. Třeba novej tomb raider(předpokládám, že Uncharted je podobnýho ražení) snad nikdo za umění nepovažuje, jenom to násilí je tam úplně zbytečné.
@Tulareanus (12.01.2020 22:53): Je to zvláštní licoměrnost, někteří neustále požadují aby hry byly brány " jako stejně plnohodnotné umění jako filmy a knihy" a přesně v momentu, kdy se tedy na hry začnou aplikovat kritéria uměleckých děl a začne se o nich vést podobná diskuze, začnou rupat cévky.
@Tulareanus (12.01.2020 22:53): Když vysla první uncharted nikomu to nijak zvlášť nevadilo. Začlo se o tom mluvit až v době kdy se ke slovu dostaly skupiny lidí kterým to vadí a chtějí aby bylo po jejich. Tzn vynucování něčeho co další skupina nechce. Ale to tobě říkat nemusím, jsi na to expert.
@Tulareanus (12.01.2020 22:13): no já jen že pan uvažuje nad uncharted a last of us kde je zabíjení plno, tím ten prostor moc nezvetsil. Jen by chtěl prosadit dechovku na úkor metalu. Jasně že zvelicuju trochu, ale jsem ve střehu. Věci jako antigaming a politická korektnost taky nepůsobily že by něco mohly změnit a už jsou nedílnou součástí her. A vzasade prostor pro neco noveho moc nevyuzily, jen pokazily stavajici.