Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@AlieN (24.08.2020 19:45): Na Blada jsem se díval taky, nakonec jsem se ale rozhodl pro Swashbucklera hlavně proto, že Blada si mám v plánu vyzkoušet ve dvojce v podobě Haer'Dalise, kterého jsem nikdy dříve nebral. Každopádně je dobré vědět, že kit tohoto typu je platným i v boji. Taky se moc těším na NPC mod, o kterém jsem donedávna nevěděl.

No, a teď už jen naházet součet alespoň kolem 93 do atributů :-) Víc se mi myslím nikdy nepodařilo a to jsem u toho seděl hodiny...
@Radecker (24.08.2020 16:28): Aktuálně hraju za bardský kit Blade, což je na two-weapon style v podstatě to samé co Swashbuckler - ale místo zlodějských schopností umí čarovat (jen pick pocket má), má hned od začátku velice silné offensive a defensive spin, a může nosit trochu lepší brnění (tzn velmi rychlý bojovník s kouzelnickými ochranami). HLA jsou stejné jako zloděj včetně pastí.

A je to výborná postava, má na kontě necelých 50% killů za celou partu - střídám podle potřeby tank s dvěma meči a luk.
Máte někdo zkušenosti se Swashbuckler kitem pro zloděje? BG jsem dohrál už za Paladina, Rangera, Fighter/Mage multi-class, Berserker/Mage dual class, a mám chuť pro změnu zabrousit do zlodějského řemesla (navíc ta HLA use any item je boží) :-) Já vím, Swashbuckler není klasický zloděj, ale rád obětuji backstabbing za trochu útočné síly a two-weapon style.

Navazující otázka - dává tím pádem smysl dual-classovat Imoen na mage hned na druhém levelu? Nechávat si ji delší dobu jako druhého thiefa nedává moc smysl, ale dual-classovat tak brzy zase možná nedává moc smysl z hlediska hit pointů.
@AlieN (29.01.2020 17:29): no, dobrý příběh je asi pro každého trochu subjektivní, ale jo, chápu, kam tím míříš... BG 1 teda nebyl největší příběhový zázrak, ale určitě to taky nebylo nic, co by mě urazilo, vlastně jsem si to docela užil :-)

OK, dnes nainstaluji dvojku, ještě přemýšlím, jestli si dodělat nějaké achieves... ale zase mi to může zkazit případně znovuhraní, kdy si zavřu překvapení z jiných řešení... to jsou problémy :D
Taky se přidávám k SoD odrazovačům v rámci prvního hraní. Je to opravdu ve všem horší a příběhově to jako výplň mezi jedničkou a dvojkou není vůbec potřeba. To spíš hrozí, že by se ti potom do dvojky už vůbec nechtělo a to by byla hrozná škoda. Ale samozřejmě znám ten pocit, že dokud něco nevyzkouším na vlastní kůži, odrazovat mě nemá smysl :-)
Na SoD jsem se hrozně těšil, a pak jsem z toho byl nehorázně zklamaný a musel jsem se do toho fakt nutit. Hrál jsem to asi půl roku. Určitě vynechat a jít rovnou na BG 2 :)
@S4TW (29.01.2020 17:20): AlieN má pravdu, SoD si nech až na druhé hraní. On ten datáč není tak špatný, co do hratelnosti je to vlastně stále velmi zábavné, ale slabé je to po příběhové stránce, je tam kopa nelogičností, dialogy často totálně dementní, stejně tak některé postavy.

Takže určitě jdi rovnou na dvojku, jen je docela nutné naučit se trochu hrát s mágem v partě, je to myslím docela nutnost. Osobně nemám v partě pod dva mágy (ne nutně čisté, klidně multiclass) :)
@S4TW (29.01.2020 17:25): Siege of Dragonspear je přídavek, který do hry udělal Beamdog. Nepatří do původní ságy, ve které BG2 navazuje přímo na BG1. Takže je na stejné úrovni, jako mraky modů od fanoušků, které si můžeš do hry přidat (u mnohých z nich bych to velmi doporučil, ale ne na první dohrání)

No a minimálně snad chápeš jaký je rozdíl mezi dobře a špatně napsaným příběhem či dialogem :))
@AlieN (29.01.2020 17:23): tak pochybuji, že já patřím mezi ty, kteří pochopili, v čem je původní síla hry :-)).... teď nevím, co myslíš tím modem, jako komplet enhanced edition?
Tak dohráno ještě the Black Pits... vandráci tam ani nedali achievement za dohrání :(

Jinak ten final boss mi přišel nějaký random, respektive dvakrát jsem ho nedal téměř bez šance a potřetí až moc na pohodu, tak nevím :D... předtím si vyčaroval další pomocníky, ale na poslední pokus ne... nevím v čem to bylo
63 hodin a jsem v poslední kapitole... Durlagova věž byla fajn, ale toho lootu tam je přehnaně, pastí jakbysmet, vlastně to bylo sice zábavné, ale místy až otravné, takže na jedno zahrání fajn, podruhé už bych to asi nemusel absolvovat, navíc hlavní boss byl brnkačka (to až pak ten démon byl výzva, ale jakmile člověk zjistil jak na to, tak taky na pohodu)... no, zbývající pocity už si asi nechám na koment, ať tam taky něco napíši :-)
@S4TW (23.01.2020 19:33): Sila a potenciál mága sa rozvinie až pri vyšších leveloch, čo v prípade BG1 kde všetky postavy začínajú na nízkom leveli znamená že je mág po väčšinu hry viac na príťaž ako na úžitok. Ich moment slávy príde až v záverečných kapitolách, eventuálne v datadisku. Bavím sa však o základnej vanilla version, v EE to môže byť o niečom inom.

Ako bolo to všade možne omieľané asi 100x, ale vo vanilla BG1 bola vždy núdza o slušných mágov do partie. Nič proti mágom-špecialistom, ale keď má vďaka tomu nedostupné naučenie sa kúziel z nektorej kľúčovej školy tak je to opruz. Napr. Xan ako Enchanter sa nemôže naučiť kúzla školy Evocation/Invocation, čo sú prakticky všetky útočné kúzla. Dynaheir ako Invoker má zasa presne opačný problém. A samozrejme ten najlepší z nich musí mať blbé presvedčenie :-)
no, teď mi docvaklo, že si vlastně loot mohu schovat v nějaké krabici. což udělám, jelikož v Durlag's Tower toho je mraky... ještě jsem si to teda raději ověřil, jestli třeba po čase nezmizí a nezmizí... to mi udělalo radost :D
Jako... já se ve dvojce bez čarodějů nehnu. Obzvlášť ke konci hry a v datáči, kdy můžu používat atomovku à la Improved Alacrity+Time Stop+2x Dragon´s Breath+4x Abi-Dalzim’s Horrid Wilting :)
@Zoltan (23.01.2020 19:37): no, uvidíme... u DA jsem si dal směle bojovníka, pak jsem raději využíval companiona mága... tak jsem si u DA2 dal mága, tak mě nebavil a hrál jsem raději bojovníka companiona :D... u trojky si teda už nepamatuji, jak to bylo :(... čili chci říct, že je dost možné, že skončím zase u mága, ačkoliv hl. postavu si chci transportovat... ač jsem jí nějaké skilly podělal...

Jinak ta věž je nejvíc vopruz v tom, kolik je tam lootu a že ho nemůžu ani všechen posbírat, to mi hrozně trhá koule!!!
@Radecker (23.01.2020 12:53): určitě, ale jelikož budu dělat ještě tu věž, tak to vidím tak za 15 hodin herní doby (čili cca. týden)... jinak, jak jsem říkal, já hraji bez kouzelníka, to je právě ta kombinačnější část, která mě taky tolik netankuje :-)
@S4TW (23.01.2020 12:02): To máš pravdu, většina soubojů se dá urvat silou, což mi vyhovuje, protože co se týče nějaké taktiky nebo kombinací schopností, vždycky jsem byl v D&D hrách strašná lama :-) A když se objeví takový cheatující nepřítel, je to pro mě velmi frustrující překážka. Potřeboval bych nějaký sraz D&D matadorů, aby mi konečně osvětlili, jak k soubojům přistupovat efektivně, která kouzla jsou opravdu užitečná atd. Dej vědět, jak na tebe bude působit závěrečný souboj. Zrovna na ten jsem přišel s taktikou, která ho ukončila skoro dříve než začal :-)
@Radecker (23.01.2020 11:58): nevím o tom, nemyslím si, ale možná náhoda rozhodla pro dýku... nicméně, ono to tak těžké není, on celý ten průchod je oproti základní hře poměrně těžší, ale ten final vlkodlak prostě potřebuje specifický postup (ačkoliv i tak těch možností je víc), nicméně mám pocit (minimálně do mé současné pozice), že se ostatní souboje dali urvat 'na sílu' bez nějaké speciálnější kombinace (ačkoliv se jimi dá většina soubojů ulehčit)... na prd je to jeho doplňování životů, to je docela otravné, neboť potřebuješ (pokud nejsi nějak OP) i trochu štěstíčka :-)
@S4TW (23.01.2020 11:51): Tenhle souboj je pro mě nepříjemným vyvrcholením už tak dost nezajímavého rozšíření. Taky to vždycky nějak uhaluzím a rychle pryč odtamtud. Akorát jsem myslel, že se musí dát poslední rána tou magickou dýkou, ale to si možná pletu s jedním questem v Arcanu :-)
No, když jsem přišel k velkému vlkodlakovi, tak jsem myslel, že tak trochu konečná :-), přišlo několik zoufalých pokusů (z dřívějších konverzací jsem věděl, že na něj platí jen magické věci a magie, ale jelikož hraji jen s druidy, tak žádná sláva, na druhou stranu 'magických' věcí jsem měl dostatek)... no nejdřív jsem byl úplně v čudu, pak jsem si ze zoufalosti našel, jaké přesně magické předměty, jeden jsem měl dokonce jako hlavní zbraň u svého tanka, druhá byla dýka, kterou jsem získal předtím... pořád se mi to jaksi nedařilo, tak jsem oba držitele napumpoval lektvary, vzal si jednu druidku, použil nějakou tu hůlku (něco jako děs/noční můra?) a hle, vlkodlak šel ke dnu docela rychle.... ale říkám si, že bez dnešní doby rychlého najetí potřebné informace (fakt jsem měl za to, že v dialogu bylo pouze magické zbraně a magie... nic o tom, že jsou to jen některé konkrétní) nevím, jestli bych měl trpělivost na zkoušení mraky kombinací, až by třeba jedna vyšla :-) ... na druhou stranu si teď říkám, že by nejspíš padnul i pod tím mým tankem se stříbrným mečem, jen jsem v tu chvíli nevěděl, že je to ta správná zbraň...
@90210 (21.01.2020 22:18): Věř, že pro mě určitě bude, já jsem na tyhle hry pořád docela levej :-)... navíc hraji stylem, co když se mi to bude hodit ještě později, takže většinu svitků a lektvarů a věcí k použití si šetřím tak dlouho, že skončím s plným inventářem :D

Jinak nakonec hraji partu bez mága, mě prostě zrovna v téhle hře nějak nebaví, navíc mám dva druidy, takže nějaká kouzla tam jsou... moje parta je: Avantis, Faldorn, Imoen, Jaheira a Khalid
@S4TW (21.01.2020 21:13): Zas tak velka vyzva to neni, ale faktem je, ze zapojeni lokaci z datace do hlavni linie je trochu diskutabini, spis tam tehdy slo o zvyseny exp cap a par dalsich vychytavek, ktery uz ve dvojce byly samozrejmosti.

@Jab (21.01.2020 21:18): No fuj, kam se podelo hracske srdicko?

Btw ja v BG vzdy prosmejdil vsechny lokace, ale na 161000 vetsinou dosel az uplne na konci, nekdy nedlouho pred finalnim soubojem. Ta hra fakt nebyla o grindu, nebylo to vubec potreba, spis naopak, kazilo to hru, specialne v puvodni verzi, kdy jeste datadisk nebyl, coz jsem jeste taky zazil, se dalo ma strop narazit uz v pulce hry, coz bylo na prd.
No nebo místo bludiště v Thieves Guild jdeš do datadisku a hlavního padoucha necháš odpočinout. On je stejně TotSC dost nuda. Hlavně Durlagova věž. :) Po dosažení 161 000 zkušeností bych šel rubnout hlavního zlouna a pak už přetáhl charnama do BG 2.
@90210 (21.01.2020 19:26): jj, mě už začal před nějakou chvíli, ale odkládal jsem, teď už mám 'všechno' vyčištěno, tak se do toho chci dát... výzva to bude, ale co už :-)
@S4TW (21.01.2020 17:43): Datac zacina v jednom baraku na vychode Baldurs Gate, ale kdy ho zacit hrat je na tobe. 2 ze 3 questu jsou docela vyzva, ale z hlediska pribehu je mozna lepsi do toho jit v prubehu 5.chapteru, nez prerusovat kulminujici pribeh v pozdejsi casti hry.
No, tak jsem úspěšně prošel všechny lokace, teď se musím rozhodnout co dál... buď dojet hlavní příběh (jsem na začátku šesté kapitoly) nebo dát Tales of the Sword Coast (koukám, že mám na mapě dvě lokace Ulgoth's Beard a Durlag's Tower)... vlezl jsem teda zatím do Durlagu a přijde mi, že obtížnost značně narostla, jen ty Battle Horrors mi dávají dost zabrat... jaký postup by jste doporučili? Předpokládám, že po dohrání hlavní hry se už nejde vrátit k TotSC nebo? je dobrý to začít Durlagem nebo naopak od 'severu'...?
@90210 (14.01.2020 16:10): město je super, fakticky je to druhá část hry a taky je to pro mě ta zábavnější část... super je, že tam nejsou jen domy, kde nic není, ale i domy, kde je něco mimo quest, ale je to super :-)
@Isair (13.01.2020 22:18): Ja ho mam naopak rad a rad se tam jen tak poflakuju, ma to takovy "skutecny" stredoveky mestsky feel a vzdy jsem z nej mel dojem, ze zije vlastnim zivotem. Ve dvojce uz vsechno cekalo na me, az dorazim a splnim vsechny questy, chybely mi tam bezny domy, kde nic kludnyho neni.

@AlieN (12.01.2020 03:26): Priznam se, ze si story Watcher`s Keep vubec nepamatuju, ale Durlagovu vez jeste nejak matne jo, takze to spis vidim naopak. Ani jedna lokace nepatrila mezi me oblibene.