@oldgamer89 (17.04.2020 17:15): Tak tím se to vysvětlilo :-)
Diskuze
@Radecker (17.04.2020 17:07): no tak musíš brát v potaz, že Nival Interactive jsou Rusové :D oni to všechno vidí trošku jinak..
@oldgamer89 (17.04.2020 16:58): Jo jo, ty rané 3D hry vypadají stokrát hůř než ty pozdní 2D a hlavně HOMAM 3 je toho důkazem. Já si popravdě na tu pětku ani moc nepamatuju, ale vím, že mi připadalo, že všechny jednotky, mapa i budovy prodělaly takový high-fantasy facelift. Např. když královský griffin, tak ve zlaté helmě, když křižák, tak v zářivé zlaté zbroji atd. Všechno přezdobené až na půdu. Trojka byla taky hodně barevná, ale tak nějak...normálně :-)
@ntz (17.04.2020 16:56): myslel jsem strašnou 3D grafiku v 5ce. V mé milované 3ce bych si ani jinou grafiku představit nedokázal. To je top ve všech směrech.
@oldgamer89 (17.04.2020 16:55): 3jka je proste klasika ... grafika mi vubec nevadi ...
@Radecker (17.04.2020 16:41): mě právě 5ka připadala hratelností a mnohými podobnostmi jako návrat směrem ke 3ce, člověk se musel jen přehoupnout přes tu úchylnou 3D grafiku, která byla místy fakt strašná. Každopádně 5ku právě instaluji, takže si ji trošku oživím a napíšu na to nějaký shrnující komentář
@oldgamer89 (komentář): Ty jo, (nejen) graficky je čtyřka oproti trojce fakt hrozný downgrade. Ty města vypadají jak udělané v paintbrushi :-) Ale nakonec jsem si tam docela oblíbil to přírodní město. Jsem zvědavý, co napíšeš o té pětce, protože ta už je celkovou atmosférou úplně jinde a vůbec mě nechytla. Až zpětně jsem zjistil, že to už vyšlo pod hlavičkou Ubisoftu a asi i to je důvod odklonu od starších dílů. Zlaté 3DO :-)
@ntz (17.04.2020 15:12): taky to tak většinou mám, zrovna H4 jsem instaloval pro připomenutí někdy v lednu..kdybych teď měl z hlavy napsat koment třeba na H2, tak nevím nic, naposledy hráno tak před 12ti lety
@oldgamer89 (komentář): tvl, chlapce s lahvickou (nebo co to mas) ... ty jsi krutoprisnej s tema komentama .. dobre ty !!! ja teda pokazdy kdyz pisu koment zde, tak si tu danou vec celou zahraju nebo alespon kus (jedina vyjimka asi bylo SIMS) takze moje komenty zcela presne odpovidaji tomu, co jsem v minulych letech hral ..
To je prostě do očí bijící zlatá jednička dvojka. Hrál jsem to se synem a prostě humus na víc, To má problém s grafikou sekundární, na kterou se to přepíná.
Nevím jestli kampan vůbec dohraju
Nevím jestli kampan vůbec dohraju
@90210 (29.09.2013 20:27): Já nemluvím o fanouškovských vylepšeních, ale o pouze o tom co vytvořil Nival. To co jsem navrhoval ti vytvoří Heroes 5 Complete.
Čtyřka není špatná. Rozhodně to ale není hra na první pohled. Ale až tak na ten třetí. Nové herní mechanismy totiž nakonec vůbec nejsou špatné..
Nejdriv kluci vzdycky vanilla, az po nekolikerym dohrani, kdy uz ve hre znam kazdej kamen, si tam pripadne nahazu nejaky fanmade blbosti.
4Say - Jo, mam to uz vsechno. Jen jsem to jeste nespustil.
Predpokladam, ze kontinuita s Ironfisty, Enrothem, Erathii je uz asi pryc, skoda. Co jen jsem se toho sveta nazachranoval.
4Say - Jo, mam to uz vsechno. Jen jsem to jeste nespustil.
Predpokladam, ze kontinuita s Ironfisty, Enrothem, Erathii je uz asi pryc, skoda. Co jen jsem se toho sveta nazachranoval.
@90210 (29.09.2013 19:21): @Say (29.09.2013 20:07): Ještě lepší si pořídit rovnou Kmeny východu a do nich nakopírovat předchozí mapy a kampaně. Jednak člověk ušetří, tak i rovnou může využívat alternativní upgrady a předělaný strom schopností. (případnou reakci prosím tam)
@90210 (29.09.2013 19:21): Pátej díl je paradoxně o dost lepší=) Ale určitě nezapomeň na oba datadisky. Až s něma ta hra trošku ožije.
@90210 (29.09.2013 19:21): velmi rozumné rozhodnutí :)
Po 13-ti letech uz me trochu omrzela trojka, takze jsem se rozhodl upgradeovat svou HOMM experience a presel na ctyrku, kterou predchazi povest kontroverzni hry. Po spusteni se vubec nedivim, hra vypada odporne, neprehledne a celkove mnohem hur, nez staricky prvni dil. Hnusne to vypada a divne se to hraje, takze plynule preskakuju na patej dil.
@Zero (24.05.2013 16:15): Naprostý souhlas. Něco podobného jsem se snažil napsat i do komentáře, ale nenašel jsem na rozdíl od tebe to správné vyjádření toho, co mi vadilo. Ona i trojka nebyla ze začátku to pravé, nejvíc mně bavil až Complete, za kterým stojí dlouhá doba, jenže stačilo málo a čtyřka mohla být fenomén. Stačilo méně experimentovat, stačilo více testování v betě. Stačilo poslouchat hráčskou základnu. Jenže 3DO padlo právě na tom, že dělalo kroky, které fanoušky spíše odrazovali, ať už to nebyly kroky žádné (Might and Magic), nebo jich bylo naopak moc (tahle hra)...
@Logan (komentář): Souhlasím s tím, že kombinace čtverky a trojky by byla ultimátní hra.
Trojka je takřka dokonalá, takže tam není co vylepšovat. Zato by tam bylo co přidávat, právě třeba ze čtyřky.
Ona čtverka samotná by byla fakt hodně dobrá hra, jenže kromě přehlédnutelných drobností má taky pár velkých vad, na nichž je nejhorší to, že to jsou dobré nápady nedotažené do konce.
Největší je pravděpodobně ta nutnost výběru ze dvou jednotek. Jednak mi vadí to, že pak můžu mít maximálně pět druhů jednotek v jednom hradu, což mi přijde fakt málo, druhak jsou to někdy fakt divné kombinace. V přírodním hradě to třeba působí v pohodě a nenásilně, ale sloučení pekelných a nemrtvých jednotek, to je jako pěst na oko.
Další věc jsou hrdinové samotní. Jejich implementace v boji je samo o sobě dobrý nápad a dovednostní systém blíž k RPGčkům taky není k zahození. Jenže je to taky hodně nevyvážené, zvláště třeba hrdinové přírody jsou na vyšších úrovních téměř neporazitelní, protože jeden ustříli prakticky kohokoliv, druhý si zas každé kolo přivolává kvanta nestvůr, takže do týdne může mít solidní armádu (+ještě v boji může přivolat další potvory).
No a hnusný styl grafiky radši ani nekomentuju.
Trojka je takřka dokonalá, takže tam není co vylepšovat. Zato by tam bylo co přidávat, právě třeba ze čtyřky.
Ona čtverka samotná by byla fakt hodně dobrá hra, jenže kromě přehlédnutelných drobností má taky pár velkých vad, na nichž je nejhorší to, že to jsou dobré nápady nedotažené do konce.
Největší je pravděpodobně ta nutnost výběru ze dvou jednotek. Jednak mi vadí to, že pak můžu mít maximálně pět druhů jednotek v jednom hradu, což mi přijde fakt málo, druhak jsou to někdy fakt divné kombinace. V přírodním hradě to třeba působí v pohodě a nenásilně, ale sloučení pekelných a nemrtvých jednotek, to je jako pěst na oko.
Další věc jsou hrdinové samotní. Jejich implementace v boji je samo o sobě dobrý nápad a dovednostní systém blíž k RPGčkům taky není k zahození. Jenže je to taky hodně nevyvážené, zvláště třeba hrdinové přírody jsou na vyšších úrovních téměř neporazitelní, protože jeden ustříli prakticky kohokoliv, druhý si zas každé kolo přivolává kvanta nestvůr, takže do týdne může mít solidní armádu (+ještě v boji může přivolat další potvory).
No a hnusný styl grafiky radši ani nekomentuju.
IV je fajn, jen má příšernou grafiku a je těžce nevyvážená. Trochu lepší hrdina s bojovými dovednostmi a zásobou lektvarů nesmrtelnosti nejde skoro ničím zastavit.
@Bodkin (22.05.2013 20:12): Jak šťastný úděl Bodkina, jehož ničím vinit nelze. A svět již zapomíná, ba možná zapomněl. Je věčný svit neposkvrněné mysli, v níž každá modlitba je vyslyšena a každé přání odloženo.
@Say (22.05.2013 19:43): A pořád budu a budu a budu, dokud někdo nespojí Heroes of Might and Magic II: The Price of Loyalty s Eador: Genesis a Steel Panthers: World at War, pak budu naprosto spokojen a odpustím všem a všemu.
@Logan (komentář): super koment přesně, tak to se 4kou je...trochu nepochopená...
Jsem fanda Herousů od jedničky a 4ce se myslím křivdí...chce to přijít jí na chuť!
Jsem fanda Herousů od jedničky a 4ce se myslím křivdí...chce to přijít jí na chuť!
IV mi přišla nekonečněkrát lepší než III, teď když jsem tu trojku přestal tak nesnášet, tak mohu jen říci, že ani 3 ani 4 nesahají dvojce ani popaty, byť mají některé zajímavé a dobré nápady a čtyřka jich má víc.
@Sinister (22.05.2013 18:05): Ano, to se stává. Je hodně her, které se líbí ostatním a já je nesnesu. I já čtyřku nesnášel, abych se k ní po pár letech vrátil a změnil názor, což stojí za tou jakous takous objektivitou. Pamatuji si i dobu nesnášení, i dobu, kdy se mi skoro až líbila. Ale úplně objektivně špatná není. Zkus si představit, že by byla první v sérii, tedy jen čtyřka, ale žádní předchůdci...
@Logan (komentář): Hezky napsaný komentář, snad jen je příliš smířlivý na můj vkus, proto ti nedám plus (což není výtka). 60%, které jsem hře dal já považuju z mé strany za snahu o jakous takous objektivitu. Pro mě je hra odpad, který nestojí ani za napsání komentáře.
@Slayer (22.04.2011 20:08): myslím, že podařilo...bohužel už je to dávno tak nevím jak...snad nekecám, ale vybavuje se mi, že jsem to taky řešil.
ehm ted jsem si všiml,že si se ptal víc než před rokem:)
ehm ted jsem si všiml,že si se ptal víc než před rokem:)
Hádám, že není možné sehnat češtinu na GOG verzi, co? Klidně ne zcela oficiálně...
Podařilo se někomu udělat první mapu v kampani za barbary na nejtěžší obtížnost? Ocením jakýkoliv tip, jelikož obtížnost snižovat zásadně nechci.
Tak třeba česká verze od CD Projektu je na 3 CD, takže bych řekl, že cca 2 GB.
Kolik zabírá MB Gold vereze (základ + oba datadisky)?
Foto čoho? Sú to dva DVD obaly. 4 CD dokopy a 126 stranový manual v čestine.
Ebb: Můžeš poslat foto? Nebo najdi někde na netu.
btw - MP HOMAM IV se nejčastěji hraje s tímto modem - Equilibris, který opravdu značně upravuje tu šílenou nevyrovnanost.
Osobně jsem nezkoušel, jen jsem slyšel jisté kladné ohlasy.
Osobně jsem nezkoušel, jen jsem slyšel jisté kladné ohlasy.
Mám tu verziu čo vyšla ako prvá v SR, obsahuje manuál dva boxy a ako bonus aj HoM&M 1 a 2. Povedz cenu ak máš záujem.
Nemá někdo na prodej originálku? Nemyslím nějákou edici NXK, něco staršího. A datáče scháním taky.
Tak v podstate aj hrdinovia, ktorí si dokázali vyvolávať fénixov, sami o sebe narobili dosť škody + fakt, že môžeš mať družinu pozostávajúcu z hrdinov. No a barbariani, my sme hrávali vždy 2 až 4 multiplayer a vždy mal navrch ten kto hral za barbarianov.
LastJedi: Máš recht, MP je tu absolutně unbalanced, stačí mít hordu vampýrů a nemusí se nikdo ani moc snažit. Barbaři s imunitou na magii a s o 50% větším přírůstkem potvor taky není moc vychytaný.
Tak ma napadlo z čítania tých komentárov, hrávali ste to aj v multiplayeri? Pretože podľa mňa hlavný problém celej tejto hry spočíva v tom, že je absolútne nehorázne unbalanced...
Velký Tučňák: Že hahahaha :)
Nejlepší je čtverka a to mi nikdo nevymluví! :D
Pětka není špatná. Sice má jako každé HOMAM (kromě 2ky) u mě jisté mínusy, ale... detto.
Pátý díl ji solidně šlape na paty? Leda by si je zapoměla v zádveří...
vidím. A bolí ma z toho srdce. No trojka je jednoznačne najlepšia, ale piaty diel jej solídne šliape na päty.
Přestože se mě líbí nejvíc trojka, připadá mě čtyřka vcelku podceňovaná. Naopak, pátý díl jako ku*evsky přeceněný (snad tohle neuvidí Morty:) )
Me se treba nejvic libila dvojka, ja jen ze klasicky je trojka povazovana za nejlepsi... (a ctyrku jsem teda taky nikdy moc rad nemel, stvalo me jak mely potvory na mape tendenci se mnozit do absurdnich rozmeru kdyz clovek nepsopichal s jejich zabijenim..)
pipboy: řikal mi, že první mám zkusit 4, protože 3 je prej těžší. Nevim, taky předpokládám že kecal.
Jo, v tom jsme na tom stejně, a 3ka se mi nikdny nebude tak líbit jako tenhle díl.
kubulus> mas divnyho kamarada kdyz ti misto trojky strka ctyrku.