@Gordon (27.04.2020 18:36): tak nebudu popírat, že jsi to tímhle příspěvkem vylepšil :D
Diskuze
Trully shitposting. :)
@Tulareanus (27.04.2020 18:28): Ok, to jsem špatně pochopil. Nicméně tohle není chyba obalu. Tohle je kniha vytištěna latinsky v době, kdy lingua franca je angličtina. Samozřejmě, že někteří odborníci si dílo užijí, a budou tvrdit, že překladem by ztratilo své kouzlo. Masa lidí ale raději počká na adaptaci od Netflixu.
@Kunick (27.04.2020 18:24): Ale tu sa nebavíme o chýbajúcich stránkach, zlom preklade alebo korektúre. To je vnútorný obsah diela, Bavíme sa o vonkajšom obale, produkt je bez neho vo vákuu. A hlavne produkt vie v inom obale/prostredí bezproblémovo existovať a fungovať - ako to napr. bolo pri starších počítačoch, ak by boli zasiahnuté vnútorné znaky a obsah diela, tak by ani dobré prostredie/obal, kvalitu obsahu nedvihli. Preto sa inak aj hovorí, aby sme nesúdili knihu podľa obalu...
@Tulareanus (27.04.2020 18:20): To jestli je nebo není bezproblémově spustitelná samozřejmě součástí hry je. Né umyslenou, stejně jako bugy, ale je.
Myslím, že je jedno čí to je chybou - pokud bude kniha mít špatnou vazbu, nebo třeba budou chybět stránky, pak to je to něco, co v jejím zhodnocení bude zohledněno a ano, kniha je horší. Stejně tak například překlepy, bez ohledu na to zda je tam udělal autor, korektor či sázeč.
edit: Kniha může mít užasnou myšlenku, ale pokud nemá formu pak logicky horší je.
Myslím, že je jedno čí to je chybou - pokud bude kniha mít špatnou vazbu, nebo třeba budou chybět stránky, pak to je to něco, co v jejím zhodnocení bude zohledněno a ano, kniha je horší. Stejně tak například překlepy, bez ohledu na to zda je tam udělal autor, korektor či sázeč.
edit: Kniha může mít užasnou myšlenku, ale pokud nemá formu pak logicky horší je.
@Kunick (27.04.2020 17:54): To je podľa mňa blbosť. Nie je to súčasťou samotnej hry. Technické obmedzenia sú dané dobou. Problém distribúcie som myslel v kontexte toho, že predávajú niečo, čo v ich podmienkach nefunguje. Ak máš knihu v zlej väzbe, je to vina autora knihy? Je obsah tej knihy horší?
@H34D (27.04.2020 18:08): Tak to je Tvé právo. Jen bych rád věděl s kterou částí :)
@Kunick (27.04.2020 17:54): Nyní si vystačím jen tvými slovy - nesouhlasím. :)
@Paul (27.04.2020 16:08): Je to jednoduchá logika. Za produkt který prodáváš neseš zodpovědnost. A logicky pokud jediná možnost, jak nainstalovat hru ze Steamu je přes klient, který na starší systemy neexistuje, pak hry, které jsou deklarovány jako běžící pouze na těchto systémech nemají na Steamu co dělat.
Mě nevadí, že hra hapruje, mě vadí, že je pokrytecké mít tam zmínku, že hra podporuje jen systémy, na které si ji nejde nainstalovat.
@H34D (27.04.2020 17:21): Jenže hodnocení je logicky ovlivněné časem a místem vzniku. Ostatně není stejná nekonzistence na straně čtenářů takových hodnocení, kdy jinak ho četl někdo před 10 lety a jinak ho čtou čtenáři dnes. Většina zásadních her, souboj s časem ustála se ctí. O těch ostatních je pak pro většinového hráče vhodnější si jen přečíst. Přijde mi fér, dnešního a zítřejšího čtenáře upozornit, že dnes jsou s danou hrou potíže. S tvým přístupem by pong měl mít 100% hodnocení, protože jiné hry nebyly a byl tedy nejlepší.
@Tulareanus (27.04.2020 17:23): Myslím, že jde o zážitek ze hry. A pokud je jakkoliv omezený, tak si zaslouží být zohledněnv hodnocení. Jinak technické problémy (ať už jsou nebo nejsou viz @Garret (27.04.2020 17:40): ) nejsou problémy distribuce, ale toho, že ta hra má daná technická omezení.
@Red (27.04.2020 17:39): Přesně to se snažím říct. Napsal jsi to vystižněji než já +1
Mě nevadí, že hra hapruje, mě vadí, že je pokrytecké mít tam zmínku, že hra podporuje jen systémy, na které si ji nejde nainstalovat.
@H34D (27.04.2020 17:21): Jenže hodnocení je logicky ovlivněné časem a místem vzniku. Ostatně není stejná nekonzistence na straně čtenářů takových hodnocení, kdy jinak ho četl někdo před 10 lety a jinak ho čtou čtenáři dnes. Většina zásadních her, souboj s časem ustála se ctí. O těch ostatních je pak pro většinového hráče vhodnější si jen přečíst. Přijde mi fér, dnešního a zítřejšího čtenáře upozornit, že dnes jsou s danou hrou potíže. S tvým přístupem by pong měl mít 100% hodnocení, protože jiné hry nebyly a byl tedy nejlepší.
@Tulareanus (27.04.2020 17:23): Myslím, že jde o zážitek ze hry. A pokud je jakkoliv omezený, tak si zaslouží být zohledněnv hodnocení. Jinak technické problémy (ať už jsou nebo nejsou viz @Garret (27.04.2020 17:40): ) nejsou problémy distribuce, ale toho, že ta hra má daná technická omezení.
@Red (27.04.2020 17:39): Přesně to se snažím říct. Napsal jsi to vystižněji než já +1
@adam.kulhanek (27.04.2020 12:25): a jak ti to konkrétně zlobilo? mně to na W10 normálně funguje i bez patche...
Mě teda vůbec nezajímá jak hra běžela, zajímá mě, jak běží teď.
@H34D (27.04.2020 17:21): Ja by som ešte dodal, že hodnotiť distribúciu a hodnotiť samotnú hru sú dve rôzne veci. Tiež by som prihliadal k dátumu vydania. To, že sa to zle distribuje a nie je to ošetrené, nie je už otázkou tvorcov hry a hry ako takej alebo toho, ako bola zamýšľaná a vydaná. V podstate aj právne to tak funguje.
@Kunick (27.04.2020 09:41): Pokud tvrdíš, že hra má být hodnocena tak, jak ti běžela, pak ale vytvoříš nekonzistenci v hodnoceních, protože jednomu člověku běžela dobře v roce 2001 a jednomu běžela špatně v roce 2020 (a z toho by se pak mělo něco průměrovat?). Já osobně mám asi raději přihlédnutí k datu vydání, protože mi přijde, že tady hodnotíme nějaký tvůrčí produkt člověka nebo společnosti, který měl především hodnotu ve své době. Přijde mi nefér jejich produkt teďka "hanit" tím, že po 20 letech běží špatně na systému, který v době vydání vůbec nebyl k dispozici.
@Crash (27.04.2020 09:48): Chápu myšlenku, ale za prvé ta hra po nějakém tweakování pořád běží, není to tak, že nikdy neběží (nebo se mýlím?), se současnou distribucí už ale autor nemusí mít nic společného, může být klidně po smrti. :) Pokud chceš při hodnocení hry brát v potaz, jak jede teď, tak třeba ber v potaz i cenu. Klidně teda srovnat AAA hru za 1500 Kč s Max Paynem, který stojí, já nevím 100 Kč? Cena časem klesla a člověk by tedy měl vědět, že už nekupuje ten AAA produkt z roku 2001, ale něco, co má spíše historickou hodnotu. Takže abych to zkrátil, když si někdo řekne, hra 90%, a optimalizaci 10% dolů, tak proč nedat třeba za cenu 10% nahoru? :) Obojí je trochu absurdní, no...
@Crash (27.04.2020 09:48): Chápu myšlenku, ale za prvé ta hra po nějakém tweakování pořád běží, není to tak, že nikdy neběží (nebo se mýlím?), se současnou distribucí už ale autor nemusí mít nic společného, může být klidně po smrti. :) Pokud chceš při hodnocení hry brát v potaz, jak jede teď, tak třeba ber v potaz i cenu. Klidně teda srovnat AAA hru za 1500 Kč s Max Paynem, který stojí, já nevím 100 Kč? Cena časem klesla a člověk by tedy měl vědět, že už nekupuje ten AAA produkt z roku 2001, ale něco, co má spíše historickou hodnotu. Takže abych to zkrátil, když si někdo řekne, hra 90%, a optimalizaci 10% dolů, tak proč nedat třeba za cenu 10% nahoru? :) Obojí je trochu absurdní, no...
@Kunick (27.04.2020 15:15): Jak, nemůžeš? To, že Steam nepodporuje oficiálně XP ani Visty nemá žádnou souvislost s tím, zda Max Payne běží nebo neběží na novém systému. Steam nemusí podporovat XP nebo Windows 95 nebo DOS, aby mohl prodávat hry co vznikly na těch systémech. Come on. Plus again - k dispozici je autorefund.
Tobě opravdu přijde logické, aby Steam stáhl všechny hry, které vznikly na všech systémech až po Vistu, jen proto, že samotný Steam ty systémy oficiálně nepodporuje? I když ty hry běží? Opravdu té logice nerozumím.
Tobě opravdu přijde logické, aby Steam stáhl všechny hry, které vznikly na všech systémech až po Vistu, jen proto, že samotný Steam ty systémy oficiálně nepodporuje? I když ty hry běží? Opravdu té logice nerozumím.
@Paul (27.04.2020 14:36): jenže problémem je, že podle popisu parodává haru kterou si přes steam ani nainstalovat nemužeš. Steam prostě XP ani Visty nepodporuje (postoval jsem už níž). Nejde tedy o common sense ale o to, že ta hra je oficiálně na steamu nehratelná a tedy tam nemá co dělat.
No ono na GOG taky ne všechno funguje, třeba některý porty bojovek jsou dost nehratelný, série Tomb Raider je taky v dost zoufalém stavu, některý věci se tvářej že jdou, ale jdou jenom sotfwarově renderovaný...
Koupí na Steamu se snažím vyhnout, ale třeba Deus Ex Mankind jsem na na GOGu nenašel a tak mi nic jinýho nezbývalo.
Koupí na Steamu se snažím vyhnout, ale třeba Deus Ex Mankind jsem na na GOGu nenašel a tak mi nic jinýho nezbývalo.
@adam.kulhanek (27.04.2020 12:25): souhlasím s tebou, že mít tam u starších her nějakou hlášku "tato hra vznikla v době, kdy Windows 10 byly ještě 10 let na houbách, takže neručíme za funkčnost, ale máte k dispozici případný autorefund" by bylo hezký, ale...přijde mi to trochu jako common sense, osobně takovou notifikaci nevyžaduji.
Naivní mi přijde čekat, že Valve bude checkovat a případně upravovat 30 tisíc her aby běžely na všech systémech. To z toho jejich textu o Steamu ani nijak neplyne.
GOG je curated a mají nesrovnatelně menší nabídku her - je to jejich selling point. Má to své výhody (vše funguje) i nevýhody (spoustu toho neprodávají).
Naivní mi přijde čekat, že Valve bude checkovat a případně upravovat 30 tisíc her aby běžely na všech systémech. To z toho jejich textu o Steamu ani nijak neplyne.
GOG je curated a mají nesrovnatelně menší nabídku her - je to jejich selling point. Má to své výhody (vše funguje) i nevýhody (spoustu toho neprodávají).
@adam.kulhanek (27.04.2020 12:25): GOG hry upravuje, aby na novějších OS šlapaly tak, jak mají. Steam na to kašle. Máš ale pravdu, že by tam mohla být pod doporučenými parametry hláška, že na jiných, než doporučených operačních systémech není zaručena funkčnost hry.
@Paul (27.04.2020 11:23): Promiň, ale proč naivní? Oficiální text (zdroj):
Hry a komfort pro každého
Nakupujte v obchodě s více než 30 000 hrami, od velkorozpočtových, až po nezávislé. Využívejte exkluzivních nabídek a slev. Nechte se hýčkat automatickými aktualizacemi a dalšími výhodami.
Řekl bych, že z textu plyne, že si prostě vyberu hru, nainstaluju a hraju. Stejně tak vypadá i UI Steamu, nikde nevidím informaci o tom, že si po nainstalování musím ručně instalovat patch. Pokud je naivita očekávání toho, co si Steam dá do hlavního popisku, tak ok, jsem naivní. Samozřejmě neočekávám, že mi někdo vzhledem k rozmanitosti PC komponent a ovladačů zaručí, že to pojede na 100 % . Není to však moje první zkušenost, protože se mi už několikrát stalo, že se mi na Steamu hra sekala nebo vůbec nejela, ale třeba na GOGu nainstaluju a hraju bez problémů (jak říkám, vycházím ze své zkušenosti, možná jsem jen měl štěstí).
Pokud se ale obecně ví, že je problém s novějšími OS, mělo by to tam být napsané. Osobně je mi jedno, jestli to má na starosti samotný Steam nebo vydavatel/výrobce hry, ale jako zákazník nakupuji se Steamem a ten by se o tom měl zmínit. Protiargument s možností refundu beru. Ale ruku na srdce, zajímalo by mě, kolik lidí si po nákupu desítek her ve slevách následně do 14 dnů všechny vyzkouší, jestli jim jedou.
Ale jinak mám Steam rád a souhlasím s tebou, že raději dostupnou hru, kterou si musím "nějak" rozjet, než ji nemít vůbec. Ale ať je to u toho napsané něco jako "neručíme za funkčnost na novějších operačních systémech", s tím pak nemám žádný problém. :-)
Hry a komfort pro každého
Nakupujte v obchodě s více než 30 000 hrami, od velkorozpočtových, až po nezávislé. Využívejte exkluzivních nabídek a slev. Nechte se hýčkat automatickými aktualizacemi a dalšími výhodami.
Řekl bych, že z textu plyne, že si prostě vyberu hru, nainstaluju a hraju. Stejně tak vypadá i UI Steamu, nikde nevidím informaci o tom, že si po nainstalování musím ručně instalovat patch. Pokud je naivita očekávání toho, co si Steam dá do hlavního popisku, tak ok, jsem naivní. Samozřejmě neočekávám, že mi někdo vzhledem k rozmanitosti PC komponent a ovladačů zaručí, že to pojede na 100 % . Není to však moje první zkušenost, protože se mi už několikrát stalo, že se mi na Steamu hra sekala nebo vůbec nejela, ale třeba na GOGu nainstaluju a hraju bez problémů (jak říkám, vycházím ze své zkušenosti, možná jsem jen měl štěstí).
Pokud se ale obecně ví, že je problém s novějšími OS, mělo by to tam být napsané. Osobně je mi jedno, jestli to má na starosti samotný Steam nebo vydavatel/výrobce hry, ale jako zákazník nakupuji se Steamem a ten by se o tom měl zmínit. Protiargument s možností refundu beru. Ale ruku na srdce, zajímalo by mě, kolik lidí si po nákupu desítek her ve slevách následně do 14 dnů všechny vyzkouší, jestli jim jedou.
Ale jinak mám Steam rád a souhlasím s tebou, že raději dostupnou hru, kterou si musím "nějak" rozjet, než ji nemít vůbec. Ale ať je to u toho napsané něco jako "neručíme za funkčnost na novějších operačních systémech", s tím pak nemám žádný problém. :-)
@Paul (27.04.2020 11:29): Což se asi nestane, chápu. Obzvlášť třeba u nějakých dávno mrtvých titulů.
@JohnCZ (27.04.2020 11:24): to jasně. Ale description má na starosti vydavatel, takže by jí tam měl hodit v tomto případě Take2.
@Cobot (27.04.2020 11:13): Však to jde refundnout, tak o co jde?
@Paul (27.04.2020 11:23): Ah, byls rychlejší. :)
@Paul (27.04.2020 11:23): No ale je pravda, že by tam nějaká tučná věta, že negarantují bezproblémový chod na Win10 být mohla.
@Paul (27.04.2020 11:23): Ah, byls rychlejší. :)
@Paul (27.04.2020 11:23): No ale je pravda, že by tam nějaká tučná věta, že negarantují bezproblémový chod na Win10 být mohla.
@Cobot (27.04.2020 11:13): ale...steam prachy vrací, tak kde je problém? Někdo koupí, a pokud to náhodou nefunguje, tak to buď rozběhne s pomocí internetu nebo dá refund.
@adam.kulhanek (27.04.2020 11:00): promiň, ale to je ohromná naivita. Steam nemá na starost zprovozňování her. Osobně tam tedy raději budu mít dostupnou hru, u které musím strávit pár minut tweakováním, než ji tam nemít vůbec.
@adam.kulhanek (27.04.2020 11:00): promiň, ale to je ohromná naivita. Steam nemá na starost zprovozňování her. Osobně tam tedy raději budu mít dostupnou hru, u které musím strávit pár minut tweakováním, než ji tam nemít vůbec.
S tou nepodporou Win 10 to je ale dost schizofrenní, protože pokud má hra na steamu napsané, že jede jen na Operační systém: Microsoft® Windows® 2000/XP (pouze), tak se vlastně nedá naistalovat. Mám pocit, že někdy loni ukončil steam poporu pro XP. Nevím to jistě. Pokud to tak ale je, tak si nemůžeš nainstalovat steam na počítač s XP a tudíš si ani nemáš šanci zahrát hru, která poporuje jenom 2000/XP.
Jako v reálu to asi zprovoznit jde, ale za mě by měl steam zajistit oficiálně funkčnost svého klienta i hry na jedné platformě nebo hru vůbec neprodávat. A nebo tam dát velkým písme info, že funkčnost je jen na vlastní riziko a prachy nevracíme.
Ale zas je lepší když je hra dostupaná a neofiko si to pak každej dobastlí sám, než přijít o tu možnost úplně.
Jako v reálu to asi zprovoznit jde, ale za mě by měl steam zajistit oficiálně funkčnost svého klienta i hry na jedné platformě nebo hru vůbec neprodávat. A nebo tam dát velkým písme info, že funkčnost je jen na vlastní riziko a prachy nevracíme.
Ale zas je lepší když je hra dostupaná a neofiko si to pak každej dobastlí sám, než přijít o tu možnost úplně.
@Gordon (26.04.2020 22:38):
Ohledně optimalizace pro Win10, uznávám, že jsem to špatně formuloval. Nemyslel jsem to jako kritiku hry, ale spíše jako kritiku Steamu. Od herní platformy prostě očekávám, že hru nainstaluji, spustím a hraju a ne že budu hodinu hledat po diskusních fórech patch. Tu větu přeformuluji a vyhodím to z proti.
S těmi chybějícími postřehy ze hry máš pravdu. Já to beru spíše jako psaní krátké recenze, kde ve zkratce popíšu příběh a co od hry očekávat. Vlastní zážitky by to mohly ještě zlepšit. Při psaní svých budoucích komentářů na to budu myslet. Každopádně díky za feedback. :-)
Ohledně optimalizace pro Win10, uznávám, že jsem to špatně formuloval. Nemyslel jsem to jako kritiku hry, ale spíše jako kritiku Steamu. Od herní platformy prostě očekávám, že hru nainstaluji, spustím a hraju a ne že budu hodinu hledat po diskusních fórech patch. Tu větu přeformuluji a vyhodím to z proti.
S těmi chybějícími postřehy ze hry máš pravdu. Já to beru spíše jako psaní krátké recenze, kde ve zkratce popíšu příběh a co od hry očekávat. Vlastní zážitky by to mohly ještě zlepšit. Při psaní svých budoucích komentářů na to budu myslet. Každopádně díky za feedback. :-)
@Gordon (27.04.2020 10:11): v tom případě je chyba vydavatele, že to ne Steamu je. Protože
"Starting on January 1 2019, Steam will officially stop supporting the Windows XP and Windows Vista operating systems. This means that after that date the Steam Client will no longer run on those versions of Windows. In order to continue running Steam and any games or other products purchased through Steam, users will need to update to a more recent version of Windows."
Ergo stále to má právo být kritizováno.
"Starting on January 1 2019, Steam will officially stop supporting the Windows XP and Windows Vista operating systems. This means that after that date the Steam Client will no longer run on those versions of Windows. In order to continue running Steam and any games or other products purchased through Steam, users will need to update to a more recent version of Windows."
Ergo stále to má právo být kritizováno.
@Kunick (27.04.2020 10:08): Tohle na na HW sekci na Steamu:
MINIMÁLNÍ:
Operační systém: Microsoft® Windows® 2000/XP (pouze)
Procesor: 450 MHz AMD / Intel procesor
Paměť: 96 MB RAM (128 MB RAM nebo větší doporučeno)
Grafická karta: 16 MB kompatibilní s Direct3D
Verze DirectX: DirectX 8.0
Pevný disk: 830 MB místa pro plnou instalaci, 530 MB pro minimální instalaci
Zvuková karta: kompatibilní s DirectSound
to že se hra prodavá na Steamu, neznamená, že není mrtvá.
MINIMÁLNÍ:
Operační systém: Microsoft® Windows® 2000/XP (pouze)
Procesor: 450 MHz AMD / Intel procesor
Paměť: 96 MB RAM (128 MB RAM nebo větší doporučeno)
Grafická karta: 16 MB kompatibilní s Direct3D
Verze DirectX: DirectX 8.0
Pevný disk: 830 MB místa pro plnou instalaci, 530 MB pro minimální instalaci
Zvuková karta: kompatibilní s DirectSound
to že se hra prodavá na Steamu, neznamená, že není mrtvá.
@Gordon (27.04.2020 09:58): Odporuje. Každá informace, která je relevantní, se do hodnocení může a má promítnout.
Mrtvá hra to není, popsal to už Crash.
Mrtvá hra to není, popsal to už Crash.
@Crash (27.04.2020 09:56): JESUS. Jako INFORMACE je to RELEVANTNÍ, vyčítat to "mrtvé" hře za to že na OS na který nebyla dělaná jede špatně a promítat to do hodnocení je ŠPATNĚ. To si přece NEODPORUJE.
Už to chápeš?
Už to chápeš?
@Gordon (27.04.2020 09:53): Takže zároveň je to relevantní a zároveň je to špatně??? No tak asi každý vysíláme na jiné vlně... :)
@Crash (27.04.2020 09:52): Protože vyčítat to hře za zenitem jako negativum je špatně. Hedka už to napsal.
Já zase nechápu, proč se to tak rozebírá, hodnotit si to může samozřejmě jak chce.
Já zase nechápu, proč se to tak rozebírá, hodnotit si to může samozřejmě jak chce.
@Gordon (27.04.2020 09:50): V tom případě nechápu, co ti na tom tvrzení v komentáři vadilo. Tu debatu jsi rozpoutal ty.
@Crash (27.04.2020 09:48): To, že je to relevantní tu nikdo nerozporuje. :)
@H34D (27.04.2020 09:33): Zas musíš brát ohled na to, že hra se stále prodává, a na Steamu žádné upozornění nevidím, že by to nefungovalo na Win10, takže ta připomínka je relevantní.
@Kunick (27.04.2020 09:41): Ta hra není dělaná na W10.
@H34D (27.04.2020 09:33): Nesouhlasím. Hra má být ohodnocena tak jak ti běžela. Stejně tak v době vydání nemusíš zohedňovat to, že spousta bugu snad autoři opraví v nějakém patchi. A pokud hra má problem se spuštěním, proč to nezohlednit.
@Kunick (27.04.2020 00:08): Špatný běh pod W10 je ale maximálně, jak říkáš, postřeh, pokud se jakkoli projeví do celkového hodnocení, což se tady stalo, tak je to špatně.
@Gordon (26.04.2020 22:38): No vidíš, a zrovna špatný běh pod W10 je docela relevantní postřeh, které dalším čtenářům může být užitečný. Navíc plně odpovídá tvému požadavku na víc zážitků a dojmů.
[neexistující příspěvek]: Dal jsem mu plusko.
@adam.kulhanek (komentář): Jako not bad komentář, ale víc bych od komentáře čekal tvoje žážitky a více dojmů na samotnou hru, než jen přežvykování toho, jak hra fachá. Vytíkat špatný běh ve W10 mi přijde u tak staré hry divné, ale to je tvá věc.
@H34D (10.08.2019 10:05): Souhlasím, víceméně jsi více rozebral můj příspěvek.
@Tommywise (10.08.2019 10:50): No a právě ty úskoky jsou jedna z věcí, co Maxe dělá Maxem. Nepoužívat je, bych považoval za ztrátu stejně jako Head. Ale ať si každý hraje podle sebe, ale už to není Max Payne, jak se tam dá 1st person.
@Tommywise (10.08.2019 10:50): No a právě ty úskoky jsou jedna z věcí, co Maxe dělá Maxem. Nepoužívat je, bych považoval za ztrátu stejně jako Head. Ale ať si každý hraje podle sebe, ale už to není Max Payne, jak se tam dá 1st person.
@Tommywise (10.08.2019 10:50): Jo, tak jestli si instaloval i další vyfikundace, tak to chápu, že grafika je na jiné úrovni než v původní hře. Pak může i ten 1st person vypadat dobře. Nicméně pokud si nepoužíval ty bullet time skoky, tak to by třeba pro mě byla ztráta, ty mě bavily nejvíc. :)
@H34D (10.08.2019 10:05): hele nebylo tomu tak, ja naintaloval HD textury s kteryma to pa vypada cca jako druhy dil Maxe Payna a u obou dilu byl pouzit engine ktery v te dobe mel ostre,fotorealisticke textury ktere i dnes vypadaji dobre a rekl bych lip nez napr. v o 6 let novejsi hre Bioshock kde textury vypadali rozmazane a nedetailni coz nahradili jakymsi efektem ze vse vypadalo kluzke a umele coz u Maxe Payna nahrazovala detailnost a realisticost. TAkze naoapk sem se v 1st person pohledu kochal tim jak v tak starych hrach to vse vypada tak krasne. Ale rikam v pripade prvniho dilu sem pouzil REmaster pack ktery prave nahrazuje stare textury novymi.
Jo tim ze uz nevidis postavu pri uskocich je sice pravda,ale ve 1st person modu sem zadne uskoky nepouzival a zameroval se na to celkove zpomaleni a soustredeni se na to jak kulky pomalu zasahuji cil,reakce postavy na zasah a zvukovy efekt ktery zni lip zpomalene. Jedine co je v tomto ohledu druhy dil jinde je ze pouziva Ragdoll,coz oproti prvnimu dilu pusobi daleko realisticteji a proste lepe a efektivne
Jo tim ze uz nevidis postavu pri uskocich je sice pravda,ale ve 1st person modu sem zadne uskoky nepouzival a zameroval se na to celkove zpomaleni a soustredeni se na to jak kulky pomalu zasahuji cil,reakce postavy na zasah a zvukovy efekt ktery zni lip zpomalene. Jedine co je v tomto ohledu druhy dil jinde je ze pouziva Ragdoll,coz oproti prvnimu dilu pusobi daleko realisticteji a proste lepe a efektivne
Jestli můžu penetrovat ten váš odborný rozhovor - já osobně měl vždycky radši 1st person akce, ale zrovna Max Payna bych v 1st person asi hrát nechtěl. Hlavně bullet time skoky musí být jednoznačně v 3rd person lepší. K herním elementům podle mě u Max Payna patří i takové to nakukování zpoza rohu v 3rd person, které by asi v 1st person nebylo možné. Je to asi jako hrát GTA 5 v 1st person, jde to, ale nemyslím si, že je to lepší. Jo a taky konkrétně u Maxe Payna si myslím, že grafika bude vypadat z větší blízky 1st person pohledu trochu hůř, možná i prázdněji, protože hra je prostě designována na 3rd person.
3rd person a 1st person podle mě má každý něco do sebe a záleží jen od žánru. Co se týče vojenských her, tak myslím, že CoD apod. mají lepší ten 1st. To samé horrrory, kde 1st person způsobí, že se člověk více vžije do prostředí.
3rd je super u stříleček typu Max Payne, kde jde o tu hlavní postavu a její pohyby a rybičky (skoky), kde to člověk vnímá jako film. Hrát Maxe jako 1st person je znásilnění samotné hry.
Stejně tak Alien: Isolation v 3rd person by bylo zkurvení té atmosféry správného survivalu.
3rd je super u stříleček typu Max Payne, kde jde o tu hlavní postavu a její pohyby a rybičky (skoky), kde to člověk vnímá jako film. Hrát Maxe jako 1st person je znásilnění samotné hry.
Stejně tak Alien: Isolation v 3rd person by bylo zkurvení té atmosféry správného survivalu.
@Gordon (08.08.2019 17:12): jo taky sem zastance 1st person, clovek to vidi svyma ocima a daleko vic se vzije do role, nicmene takovy Silent Hill 2 me sedel ve 3rd person
JA som z tým 3rd person pohľadom nikdy nemal, práveže mi dosť vyhovola lebo som dobre videl okolo seba, taký FEAR má možno lepší pocit zo streľby, ale príbehovo a atmosférou je Max Payne niekde úplne inde. Tiež sa mi rýchly pohyb páči viac ako v moderných 3rd person strieĺačkách, kde je postava pomalá a stále strieľa z krytu.
@Tommywise (08.08.2019 12:04): Mam názor, že 3rd pohled střílečky vysloveně kazí, nejenom že zooming na zbraních vypadá podivně, ale vysloveně dovoluje podvádění ve formě šestého smyslu vidění za rohy. To je pak dobrej killing skillu v mulťácích.
abych pravdu rekl tak me ta hra bavic mnohem vic ve 1st person. Kdyby to tak autori hry udelali uz v zakladu, tedy mit moznost hrat i vv 1st person modu,nevahal bych dat mnohem vyssi hodnoceni
tak bylo to verzi, stahl sem jinou verzi bez toho patche 1.05 a uz to jede