@Brasikona (13.05.2020 19:24): Na všem je potřeba hledat pozitiva. Takhle mě aspoň nemrzí, když hlavní postava zemře (jako že se to hlavně v těch stealth pasážích u mě děje až příliš často)...
Diskuze
@Pluto (13.05.2020 19:21): Jakože to, abychom ho nesnášeli? To je dobrý, to rozhodně :D
@Brasikona (13.05.2020 18:58): Já jsem teda hru ještě nedohrál, ale není to vyznění ve finále správné?
Ono to ještě víc vyzní, když si poslechnete ten dabing samotný, fakt je to tam dost slyšet a to je něco, co se mi líbí. Ale pořád to nevyvažuje můj problém s tím, že mi často přijde, že mluví "do prázdna".
@M.a.t.t. (13.05.2020 14:39): No, já jsem ho začal nesnášet už z chování při úvodní jízdě autem. Dabing mi tak hrozný nepřišel, respektive, moc jsem si ho nevšímal.
Je to síce jasný zámer (čo by podľa mňa malo byť jasné každému od začiatku), ale to nič nemení na tom, že jeho dabing mi nepríde nijak zvlášť dobrý, no :)
@montana (13.05.2020 10:07): ok, tak pokud to takhle fakt zamýšleli tak klobouk dolů, jakkoliv mi to přijde fakt hodně riskantní.
Ahoj nevite k cemu je ten srdcovy klic?
@Paul (12.05.2020 19:11): Od začátku je psanej jako záporák. Když jsem ten dabing slyšel poprvé, tak mi to přišlo až bizarní jak moc na sílu má být protivnej. Pokud má člověk tendenci "sžívat" se s hrdinama příběhu, tak tady bude mít problém.
Je to záměr, kterej je od autorů docela riskantní a i mi přijde, že proto to často schytávají. Zvlášť u lidí, kteří to hrají slepě a nevnímají ty příběhový souvislosti z poslední třetiny. Prostě si na věc udělají názor z prvních pár hodin a pak už nic dál nereflektují :)
Je to záměr, kterej je od autorů docela riskantní a i mi přijde, že proto to často schytávají. Zvlášť u lidí, kteří to hrají slepě a nevnímají ty příběhový souvislosti z poslední třetiny. Prostě si na věc udělají názor z prvních pár hodin a pak už nic dál nereflektují :)
Mám odehrány zatím jen tři hodiny, ale také se s hlavní postavou ne a ne sžít.
@Paul (12.05.2020 19:11): dal jsem tomu zatím jen půl hodiny, ale už za tu půlhodinu jsem protagonistu taky začal nesnášet. Ten první odstavec je dokonale přesnej. :)
Zajímavá recenze na britském eurogameru:
https://www.eurogamer.net/articles/2020- ... awed-brand-of-horror
Zajímal by mě názor na ní lidí co to dohráli. Fakt má být ten Daniel takový dick jak tam popisuje? Bylo to autory zamýšleno?
https://www.eurogamer.net/articles/2020- ... awed-brand-of-horror
Zajímal by mě názor na ní lidí co to dohráli. Fakt má být ten Daniel takový dick jak tam popisuje? Bylo to autory zamýšleno?
Šla bych, žel teď mě čeká boj se seminárkou a online zápočty... :D
@Brasikona (11.05.2020 00:55): No vidíš, tak už se můžeš jít klouzat ;-)
AAAH, tohle mi udělalo radost, ten konec! Snad to bude celkově pořešené co nejdřív! :)
Hotfix 1.1.2 je venku.
V průběhu víkendového zkoumání problému s audio systémem jsem zjistil problém, který je pravděpodobně přímo v audio engine, a který aktuálně řeším přímo s podporou FMOD. Pokusil jsem se některé věci pojistit, ale až další testování ukáže, co je potřeba, aby to i v produkčním prostředí fungovalo stejně, jako ve vývojovém. Doufám, že je situace již výrazně lepší, ale stále se bohužel nejedná o finální řešení.
[Kritické]
ve vzácných případech neskočila postava v pavoučí jeskyni dolů
opraven reset parametrů při New Game
upravena pádová zóna u paseky, kudy mohl hráč propadnout do prázdnoty
opraveno vzácné nepřepnutí světelného profilu po bažině. Tato chyba mohla navenek působit, jako zničená grafika.
opraveno ukládání akustického profilu v průběhu hry
[Achievementy]
Opraven Achievement Broken Doll
Opraven Achievement Complete Doll
Opraven achievement What a Bedtime Story!
[Opravy]
Opraveno okamžité přepínání VSYNC
[Vylepšení]
K panence přidán completion meter
[Audio[
Opraven zvuk skluzu v bahně
Opraven zvuk šplhání po žebříku
Opraven zvuk pádu z lávky
Opraven zvuk exploze v hořícím domě
[CZ]
Opravena část překlepů a další úpravy
Hotfix 1.1.2 je venku.
V průběhu víkendového zkoumání problému s audio systémem jsem zjistil problém, který je pravděpodobně přímo v audio engine, a který aktuálně řeším přímo s podporou FMOD. Pokusil jsem se některé věci pojistit, ale až další testování ukáže, co je potřeba, aby to i v produkčním prostředí fungovalo stejně, jako ve vývojovém. Doufám, že je situace již výrazně lepší, ale stále se bohužel nejedná o finální řešení.
[Kritické]
ve vzácných případech neskočila postava v pavoučí jeskyni dolů
opraven reset parametrů při New Game
upravena pádová zóna u paseky, kudy mohl hráč propadnout do prázdnoty
opraveno vzácné nepřepnutí světelného profilu po bažině. Tato chyba mohla navenek působit, jako zničená grafika.
opraveno ukládání akustického profilu v průběhu hry
[Achievementy]
Opraven Achievement Broken Doll
Opraven Achievement Complete Doll
Opraven achievement What a Bedtime Story!
[Opravy]
Opraveno okamžité přepínání VSYNC
[Vylepšení]
K panence přidán completion meter
[Audio[
Opraven zvuk skluzu v bahně
Opraven zvuk šplhání po žebříku
Opraven zvuk pádu z lávky
Opraven zvuk exploze v hořícím domě
[CZ]
Opravena část překlepů a další úpravy
@Brasikona (11.05.2020 00:23): Já jsem doteď soubory nezkoumal, ale je fakt, že než se ta aktualizace stáhne, stojí za to si to prozkoumat ;-)
Ah, už koukám, že mi jede aktualizace. Já tu mám právě i ještě původní verzi, kterou jsem si tu oddělala stranou, abych si nějak nerozházela soubory, když jsem to zkoumala :D
@Brasikona (11.05.2020 00:19): Hi everyone.
If you updated to unfortunate 1.1.2, please update again to fix the VO issue. It was an unforeseen consequence, which I fixed immediately as you reported that.
My apologies and I hope I didn't hold you too long from playing. This won't happen again.
Thank you,
Jan
If you updated to unfortunate 1.1.2, please update again to fix the VO issue. It was an unforeseen consequence, which I fixed immediately as you reported that.
My apologies and I hope I didn't hold you too long from playing. This won't happen again.
Thank you,
Jan
@Pluto (11.05.2020 00:17): Jo až takhle. Hmmm... Tak já si jdu přehrávat ty audiofily samotné :D
@Brasikona (11.05.2020 00:02): Doporučuju se na to teď nedívat, hra se po přehrání audio filu zastaví. Ale tvůrci o tom ví, oprava bude brzy.
@Tainaru (10.05.2020 10:55): Není to rozhodně ta nejhororovější hra na světě, něco tam samozřejmě je, ale dost jsem to vnímala jako nadpřirozeno, i když se tam čas od času potuluje monstrum a tak, většinu toho podle ně odvádí spíš atmosféra než lekačky. Co se týče délky, tak bohužel nevím jistě, lezla mi do toho sestra, měla jsem to i na liště, ale dost jsem se flákala, asi 25 hodin? Pak jsem si trochu mákla, na začátku jsem hodně zkoumala les. Před vydáním mi bylo řečeno, že to je tak na 20 hodin, přičemž bych tomu docela věřila, že by to tak za normálního průchodu mohlo být.
@ROBOTOX (10.05.2020 22:07): Hmm, zajímavé, to se na to schválně podívám, jak a co se celkově změnilo...
@ROBOTOX (10.05.2020 22:07): Hmm, zajímavé, to se na to schválně podívám, jak a co se celkově změnilo...
Rozhodně počkám na další patch protože tohle je dost gamebreaking...
Aj mne zacali ostavat posledne titulky stale na obrazovke. A v jednej casti som ostal zaseknuty nedalo sa pokracovat. Musel som si nacitat starsi autosave aby somn presiel hrou dalej.
Stáhla se nová aktualizace a od té doby mám problém s tím že mi titulky zůstávají vyset na obrazovce. Taky potom co jsem opustil Cimburk a zavolala Eleonora mi řekla pouze "Musím se tě na něco zeptat" a dál nic. Titulky zůstali na obrazovce a hovor nepokračoval Má někdo stejný problém? Hru jsem raději vypl páč takto to je nehratelné a hradní část si raději zopáknu po opravě.
@Brasikona (10.05.2020 05:03): dobře a hodně informativně jsi to napsala, osobně raději čtu delší komentáře. Já jsem s koupí hry pořád otálel a stále jsem se nerozhodl, ačkoliv mě víc láká ta mapa a herní prostředí. Ohledně příběhu se bojím, že to bude na mě až moc hororové - snesu maximálně spíš tajemné náměty :) (př. Firewatch). Jak moc jsou v tom zastoupeny různé děsivé nepřirozenosti? A ještě se chci zeptat, jak dlouho ti trval první průchod?
@Brasikona (komentář): Sakra, to je pět hodin ráno? Začala jsem před půlnocí... A jo, prokrastinovala jsem u toho, teď jsem už jen zvědavá, zda to někdo bude číst, takhle dlouhé jsem to nezamýšlela... :D
@M.a.t.t. (09.05.2020 22:54): Jsem rád že je tu konečně názor od nezaujatého "čecháčka" !
Zvuk je problematický, no technických problémov je tam celkovo viac, chvíľu im asi potrvá kým to vyladia.
Inak, nebolo to vôbec zlé a v mnohých aspektoch sa mi to páčilo. No recenzie vo svete vnímam ako presnejšie, než tie u nás, ktoré automaticky prižmurujú oči nad domácimi reáliami a tým, že ide o dielo dvoch autorov. Nemám problém s tým, že to nie je horor v klasickom slova zmysle, ale autori podľa mňa doplatili na privysoké ambície. Mala to byť tak o polovicu kratšia hra so zameraním na iba tie najdôležitejšie mechaniky. Vo finále tak mohla byť podstatne vyladenejšia a údernejšia, pretože na to, o čom chcú rozprávať, to pôsobí až zbytočne naťahovaným dojmom.
Inak, nebolo to vôbec zlé a v mnohých aspektoch sa mi to páčilo. No recenzie vo svete vnímam ako presnejšie, než tie u nás, ktoré automaticky prižmurujú oči nad domácimi reáliami a tým, že ide o dielo dvoch autorov. Nemám problém s tým, že to nie je horor v klasickom slova zmysle, ale autori podľa mňa doplatili na privysoké ambície. Mala to byť tak o polovicu kratšia hra so zameraním na iba tie najdôležitejšie mechaniky. Vo finále tak mohla byť podstatne vyladenejšia a údernejšia, pretože na to, o čom chcú rozprávať, to pôsobí až zbytočne naťahovaným dojmom.
@Brasikona (08.05.2020 21:46): Zvuk se mi ztišil od posledního patche.
Tak to s tím zvukem možná přece jen bude nakonec chyba...
https://steamcommunity.com/app/840370/di ... 54IXiZwYRqeaqP-GImaE
Jinak mi držte palce, jdu se zase vztekat nad svým stealth (ne)talentem :D
https://steamcommunity.com/app/840370/di ... 54IXiZwYRqeaqP-GImaE
Jinak mi držte palce, jdu se zase vztekat nad svým stealth (ne)talentem :D
Zatím jediná chyba z mého pohledu je, že při pohybu v menu nefunguje klávesa ESC.
Mimochodem, když už jsem tu a padla zmínka o dabingu... Tak dle vytažených souborů má hra 2873 audiosouborů o celkové délce 2:01:46. Pro srovnání, to je o něco méně než mívaly adventury od Future Games, ale přesné číslo teď znám jen u Nibiru, to bylo 3026 souborů a délka 02:24:07, takový Posel smrti byl ještě delší. Samozřejmě jsou tu rozdíly v tom, že tam se tehdy musela okecat každá interakce a věc, co se objevila, tady je zase delší příběh. Ale čistě pro zajímavost a srovnání třeba právě pro někoho, kdo si vybavuje, jak moc se tehdy v českých adventurách kecalo :D
@Red (07.05.2020 17:33): Už jsem slyšela i horší dabingy, ale jo, občas to působí dost vtipně... Popravdě se divím, že mě to spíš baví než štve, zvlášť když si vezmu, jak jsem na tohle zaměřená :D
2 dny po launchi na steamu 28 recenzí..conventional wisdom říká že prodeje jsou počet recenzí krát 77, takže teoreticky zatím kolem 2200 prodaných kopií..zajímalo by mě, kolik by potřebovali prodat aby pokryli náklady.
@Bursoft (06.05.2020 17:19): Čakal niekto niečo iné? :) Od začiatku bolo jasné, že domáci recenzenti/hráči budú hodnotiť priaznivejšie.
Magazín o počítačových hrách Level dnes v rámci oslav vydání Someday You’ll Return zveřejnil online verzi esej a recenzi této hry od Pavla Dobrovského. Můžete si ji prohlédnout ZDE.
@Red (07.05.2020 17:33): Co jsem viděl, tak hodně tomu vytýkají problémy při ovládání gamepadem, že kvůli tomu musí přecházet na kombinaci klávesnice+myš...
Zatím tomu nejvíc vytýkají dabing. Nějaká relevantní kritika je vzácná, ale je tam. Ale zatím pořád mostly positive.
@Bursoft (06.05.2020 17:19): Přesně tak. Ta práce ve dvou lidech je sice úctyhodná, to ale neznamená, že kvalitu hry kvůli tomu bude někdo zohledňovat. Zvlášť v zahraničí.
Bohužel se (asi poprvé za této virusové doby) objevila trocha práce, takže na hraní nebyl moc čas. Ale zase jsem se dokázal kousek posunout. A na sebe naprosto nezvykle musím říct, že si užívám i to chození po lese a zkoumání okolí.
Teda ale koukám na Steam a Metacritic a hodnocení nic moc, lehkej nadprůměr. Aby z toho zas nebyl jen náš lokální "poklad"..
@musa (06.05.2020 15:50): Je to horor, ale ne řezničina, spíš mysteriózní. Pohybuješ se v reálným prostředí, ale to se různě časem transformuje do "jiné reality". Nebo koukni na vortex videorecenzi popř. gameplay, kde máš pěknou ukázku.
Na Steamu je sleva 10%.
@Red (06.05.2020 11:37): to si radši představovat nechci. SH jsem nehrál, povědomí o sérii ale mám.
Jestli je příběh ve stylu u vesnice Horní Dolní jděte lesem dva km po červené až dojdete k hradu a v něm objevíte prastaré zlo, tak je to velký trapas:). Doufám, že ne. Jde mi o to, jestli je hra 'realistická' a není to KCD, ve kterém po slibném začátku přiletí drak a čaroděj, tedy nebudou tu na mě v českých lesich vyskakovat zombie atd.
@jones1240 (06.05.2020 11:41): takže jak to je? S potvorama nebo bez :)?
Jestli je příběh ve stylu u vesnice Horní Dolní jděte lesem dva km po červené až dojdete k hradu a v něm objevíte prastaré zlo, tak je to velký trapas:). Doufám, že ne. Jde mi o to, jestli je hra 'realistická' a není to KCD, ve kterém po slibném začátku přiletí drak a čaroděj, tedy nebudou tu na mě v českých lesich vyskakovat zombie atd.
@jones1240 (06.05.2020 11:41): takže jak to je? S potvorama nebo bez :)?
@Brasikona (06.05.2020 13:41): To se mi na tom právě líbilo, je to malé, ale zajímavé.
@nemopbx (06.05.2020 11:43): Vzadu miniartbooku je kapsa, v níž je veškerý obsah (současně je tam i Steam klíč), jen turistický deník je mimo, zabalený společně s artbookem. Takže v podstatě dvě knížečky :)
@Red (06.05.2020 11:37): oh... instabuy!
@Red (06.05.2020 11:37): No určitě ne tohle :D
@musa (06.05.2020 11:21): Co si představíš pod SIlent Hillem na Moravě? :)