Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@JohnCZ (05.10.2020 10:48): to jsem uvedl samozřejmě jako extrém, abych to zdramatizoval. podívej se na Serious Sama 4 - autoři s tím mají mnohaleté zkušeností a stejně to vydají ve stavu, že musíš čekat na hotfixy, aby se to vůbec dalo hrát.
@Bursoft (05.10.2020 11:19): přidání možnosti stealthu je v pořádku, jenže jak říká JonhCZ, ten stealth tu je taková polovičatý, najednou z jedné z nejtěžších misí se stala možná ta nejlehčí... jakože já jsem vlastně i zastánce toho, že stealthem si hráč postup ulehčí, mě obecně nedává smysl, proč by rambo style měl být lehčí, takže bych měl být vlastně spokojený, ale nějak nejsem, mě ta mise pak přišla taková hrozně odbytá, okleštěná, krátká a ten dopad byl potom polovičatý...
@S4TW (05.10.2020 11:17): Jo, měl jsem z toho stejný pocit.

@Bursoft (05.10.2020 11:19): O tom ale nemluvím. Stealth varianta je v pořádku. Ale ono stačí projít terminálem a pak to celé obejít po ranveji. A pokud jdeš přímo, stejně i to rozmístění nepřátel je takové... pocitově divné. Z hlediska funkčního designu to na mě působilo nedotaženě, neuspokojivě a stejný pocit mám z vícero misí.
@JohnCZ (05.10.2020 10:48): Divně nadesignované :D Není to spíš možnost, že to jde hrát stealth? V celé pasáži na letišti nemusíte nikoho zabít. Mně se to nepovedlo, ale kámoš to prostealthoval.. Mně se třeba letiště líbilo, v originále to byla jedna z nejtěžších misí, prostřílet se tím terminálkem hned na začátku..
@JohnCZ (05.10.2020 10:48): jo, já se taky proplížil až ke dveřím hangáru, pak jsem se teda nějak na poslední chvíli prozradil, tak jsem to vystřílel, mám pocit, že na mě ani nenaběhli všichni, ale prostě jsem z té mise měl pocit, že oproti původní verzi je nějak divně okleštěná a najednou působí úplně mdle... a teda ten Lucas Bertone taky citelně chybí, prostě taková ta drobnost, u které vůbec nechápu, proč jí tam teda také neponechali... já ještě teda říkám ok, zkusím to podle fotek a ono, že to jde jen v jízdě a ne v rámci kampaně, tak to teda je úplný gól :)
@Garret (05.10.2020 10:40): No, ale taky je rozdíl mezi openworld hrou, která má kotel vnitřních mechanismů, kde se může cokoli dostat do kolize a striktně lineární Mafií (s městem nijak zvlášť neinteraguješ). Ač teda internety říkají, že těch bugů je ve hře nemálo, za sebe můžu říct, že jsem dosud žádné problémy, až na nějaké drobné grafické a fyzikální glitche, nezaznamenal. V tomhle ohledu jsem zatím spokojený.

@S4TW (05.10.2020 10:45): Zrovna touhle misí jsem se proplížil a bylo to tak divně nadesignované, že to šlo celé krásně obejít. A ještě me pobavila hláška, kde Frank něco ve smyslu, že tam každou chvíli přijdou Morellovi bouchači a Tommy jen tak lážo plážo, že se nemusí strachovat, že se o ně postaral (přitom jsem omráčil 2, co mi akorát vyloženě stáli v cestě).
Já popravdě nevím, jestli je to bug nebo glitch a nebo ne, ale ty cutscény, respektive naskriptované pasáže jsou prostě bída... hned v první misi, nabourám do překážky, těsně u skriptu, normálně by to znamenalo totálku a opakování, ale najednou střih, cutscéna a jede se dál, jako bych to čistě projel... pak třeba v hotelu, plížím se, takový ten menší stealtheček, pak to pokazím zpoza dveří, zemřu a najednou se mi to loadne úplně jinde uprostřed přestřelky... jinak policie tu je fakt velká bída, tady stačí trochu šlápnout na plyn i s tím horším autem a za 20s má člověka vystaráno a to hraji na klasik obtížnost...


@JohnCZ (05.10.2020 09:26): přesně, jak říkáš, zrovna tahle mise se hrubě nepovedla v nové verzi... jakože v tomhle směru mám hrozně rozporuplné pocity, ono i to letiště s Frankem působí mnohem hůř než v originále a z jedné pro mě nejzajímavější a možná i nejtěžší mise se stala taková nijaká procházka po letišti... na jednu stranu se jim povedlo hezky okořenit postavy, přidat jim na hloubce a místy hezky rozvést příběh, ale mise jako takové místy působí dost meh...
já měl jeden vážný bug, ale bohajeho, vždyť to je absolutně nic oproti dnešní AAA produkci, navíc často řešitelné restartem checkpointu. jsou hry, které se nedají po vydání několik měsíců hrát, ať už je to zde nejlépe hodnocený W3 nebo KCD. tohle je proti tomu plivnutí do moře.
Zase by bylo fajn to těm vývojářům poslat na ofi fórum někam nebo aspoň na Steam. Takto můžeme nadávat, ale oni se to nikdy nedozví.

Jinak já taky nenarazil na jedinej bug nebo glitch.
[neexistující příspěvek]: Behem cely hry jsem narazil na jeden bug. Ten spocival v tom, ze jsem sel kanalem, kde dojdes k zebriku. Kdyz jsem k nemu dosel, tak nesel pouzit. Po loadnuti do posledniho checkpointu (na zacatek kanalu) se to opravilo.
@Korbitch (05.10.2020 08:12): Zajímavé, ja zatím nenarazil na jediný bug.

Jinak další dojmy: Návštěva lepší společnosti je dobře zdebilněná. Jedná z nejatmosféričtějších a nejnapínavějších misí původní Mafie a tady ji člověk naprosto bez vzrušení projde v totálně zlobotomizované variantě za pár minut. Achjo.

Jen tak pro radost - proč ten náklaďák v garážích hyperaktivně vjede vždycky přímo doprostřed křížové palby? To tvůrce nenapadlo, že to nedává smysl? :D
Jako co je úplně divný, že při prvním hraní nic. Teď to je každou chvíli něco. Většinou menší glitche, ale ta věznice včera to už jsem jen nevěřícně zíral.
[neexistující příspěvek]: To nikdo neřekne. Pouze zkušenost s Mafií 3 - tam zůstala hromada bugů, moc se neopravovalo.
Včera zase dobrý fail. Při útěku z vězení mě sejmuli, nic zvláštního na klasickou obtížnost. Jenže po načtení kontrolního bodu jsem měl před bránou asi tak půlku města. Takže jsem hodil zpátečku zpět do útrob věznice, že zkusím najít jinou cestu, případně je vymlátit někde z krytu. A najednou koukám, že mě ztratili. A za dalších deset vteřin odvolali pátrání. Cajti se začali trousit ven a já mezi nimi přímo jim na očích v klidu odjel. A předtím po zastřelení politika mi to hodilo hlášku, že politik prchá, politik unikl, mise selhala. Kontrolní bod a mise úspěšná, pokračujeme :-DDDD
@Garret (komentář): Ta volná jízda je strašná nuda. Já to už dvakrát zkusil, a nevydržel jsem u toho. Takže přesně jak v recenzi - časem si zopáknu příběh, ale tu volnou jízdu fakt ne, nebaví mne. Nicméně jsem tam aspoň zkusil, jak si vede policie. A horror, nicméně do mojí recenze se mi zasahovat už nechce. Nicméně tupost nad tupost - pár jich postřílím, přijede pár klasických pochůzkářů a pár detektivů, všechny je z poza krytu vystřílím - a dál nic. Žádné manévry na mne, abych vůbec udržel sledování, musím odběhnout do další ulice nějakého policajta najít.
Vcera jsem to nekdy po poledni pustil, porad si rikam, jak tohle tamhle je spatne, tohle horsi, tohle snad nemyslej vazne... No a najednou jsou dve v noci.
Do hry vyšlo i pár módů. Dokonce odstraní ten otravný kosočtverec a jiné pomocníky, které jsou i v klasické obtížnosti. Já ale doufám že, Hangar 13 vydá ještě nějaký upgrade nebo patch. Že si vezmou něco ze zpětné vazby hráčů a odstraní ty pomocníky sami. A mohli by zprovoznit nadzemku a tramvaje.
@Korbitch (03.10.2020 17:22): Potvrzuju. Já myslel, že se jedná o bug. Jinak závod pecka. Nejdřív jsem myslel, že tohle absolutně nemůžu v životě dát, ale po chvilce tréninku to nakonec nějak klaplo (byť asi na 10. pokus)

Jinak ta hra má mrtě toporné přestřelky a na classic mi ta obtížnost přijde nastavená děsně random. Vždycky několikrát instantně naprosto absurdně zdechnu abych následně prošel scénou bez ztráty zdraví, ač se třeba v tu chvíli ani pořádně nesnažím a vlítnu do místnosti jako šílenec. Přišlo mi, že je kolikrát lepší nevyužívat cover-based systému, hrát to skrčenej jako původní Mafii a střílet z úhlu, ze kterého já nepřítele trefím, ale on mě ne (prostě taková ta častá nechtěná featura cover-based stříleček). A ta kombinace nepřesných zbraní a přehnané výdrže nepřátel tomu taky moc nepřidává. To není moc dobrá vizitka. Původní Mafia byla taky dost tuhá a z dnešního pohledu je tam ta střelba už docela meh, ale přišla mi víc o skillu, přesnosti a opatrnosti. Tady mi to přijde pro tu obtížnost prostě nevybalancované.

Teď jsem vytuhnul snad na půl hodiny v misi Výlet do přírody při tom slavném úniku před obrněným vozidlem. Už jsem začínal zoufat, že kterej debil tohle na gamepad designoval, než mi došlo, že jsem si aktivně vypnul aim assist. Se zapnutou asistenci jsem to naopak prošel s prstem v nose hned na první pokus. Inu, moje blbost :D. I tak mě ale několikrát v té unikové sekvenci trefili a zabili, ač jsem byl schovanej v krytu a zrovna dobíjel (bug?).

Dojmy jinak takové rozpolcené. Hned ta první honička s těmi skriptovanými triggery byla dost lol a připadal jsem si jak v arkádovém Most Wanted. Graficky místy krása (noční město za deště), místy docela meh (krajina mimo hratelnou oblast). Ovládání vozidel v režimu simulace na gamepadu příjemné, ale v původní hře bylo ještě o fous lepší. Jsem tak v třetině, ale zatím se mi rozvíjení příběhu o nové scény líbí. Původní hlášky nicméně nepůsobí ani zdaleka tak vtipně (ani writingem, ani intonací) a byl bych snad radši, kdyby je vůbec nepoužili a dali tam prostě jiné. Dabing jako takový ale překvapivě dost dobrej, Rychlý je furt super a jeho dialogy stojej za to. Nová Sára a všechny nové i upravené scény s ní jsou parádní. Obecně nové xichty super, nepochopitelně hejtovaný Paulie zejména. Určitě bych ocenil, aby byl bar interaktivnější a člověk tam mohl pořádně prokecnout postavy a dozvědět se o nich něco víc. Kromě několika skriptů je to všechno dost mrtvé. Určitě by bodly vedlejší příběhové mise, které by trochu naředily jinak dost zběsilé tempo (a myslím opravdu mise, ne žádné stupidní "aktivity", kterých jsou jiné městské akce plné).

Odvařenej z toho vyloženě nejsem, působí to na mě trošku tuctově - hry se za tu dobu přeci jen dost posunuly - ale baví mě to zatím dost. Minimálně je zajímavé vidět Lost Heaven takhle omlazené.

No když to tak čtu, měl jsem si to nechat spíš na komentář. :D
Dohráno. Pro mě naprosto průměrná hra. Myslím si, že originál zůstal nepřekonán. Výhody originálu - lepší gameplay, level design, hudba, příběh má i docela občas nějaký moudro (brát s rezervou). Výhody remaku - detaily, větší prokreslení některých postav, možná obtížnost pro občasný hráče aneb může si to vychutnat i tvoje máma. Já to hrál na klasickou a zase tolikrát jsem segmenty neopakoval, na snadnou to bude skoro jako sledovat interaktivní film, zvlášť když checkpointy jsou skoro všude. Docela mi přišlo škoda, že občas změnili něco, co změnit vůbec nepotřebovalo (nevýrazná hudba, některý dialogy jsou o dost horší, třeba to Frankovo moudro o psovi nebo konec, kterej je jak z každýho hollywoodskýho béčka) Občas mě i štvalo, že prostě musíte hrát tak, jak vám to v rohu píše (třeba návštěva lepší společnosti, v originále jste myslím nikoho zabíjet snad ani nemuseli).
No asi si příště raději zahraju originál až zase chytnu slinu.
já si dám znovu tu první mafii, kterou jsem dohrál jen jednou téměř před 10 lety; v tom závodě formulí vím že jsem na začátku všechny předjel v zatáčce do toho prvního jsem vrazil a chvilku jsem jel mimo dráhu - a pak už jsem jen prostě nepustil před sebe - a to na nejtěžší obtížnost. A po zabití by se hra měla resetovat od nějakého kontrolního bodu se stejným počtem zdravím, a taky žádné autoléčení nebo úplné doplnění zdraví po snědení nějakého jídla jako v Mafii 2.

a co ty detaily - vylepšili je oproti té trojce, kterou jsem raději ani nehrál: porovnání detailů v jedničce na rozdíl od trojky jsou krvavé stopy nebo zůstávající střepy z oken/ze skel aut.
(například v The last of us 2 - tam jsou krvavé šlápoty po stoupnutí do čerstvé krve, v tom prvním díle TLoU tohle myslím nebylo)
@BUMTARATA (03.10.2020 16:41): Celkově je ta hra dělaná pro děcka. Co na tom, že na klasickou to je těžší, když mě sejmou, objevím se znovu a skoro plné zdraví. Jedu to v suchým triku a směju se. Hodnocení půjde asi přece jen níž. Čím víc si všímám těch píčovin, tím mi to víc hořkne. Co je fakt masakr, tak v závodě když je před tebou první jezdec, tak ta hra ho ani nepočítá. Je regulérně naskriptovaný na bouračku a hlasatel už tě uvádí jako vedoucího jezdce závodu. Facepaaalm.
Velmi vtipný bug, kdy se obličejová animace zločin nahlašující osoby promítne na Tommyho. Btw, ta policie je úplně marná, stačí trochu popojet a už o vás neví.
Tvl, já si to asi vybral za všechny nebo co. Ve věznici jsem vyletěl v jednom místě do vzduchu když jsem přeskakoval zídku k páce. A už dvakrát se mi po pěstním souboji po spuštění animace finálního úderu invertovala levá páčka a musel jsem restartovat k poslednímu checkpointu.
Tak už jsem přiel na to, proč se m to občas softlockne po misi když se má spustit cutscéna další kapitoly. Mám takovej už skoro tik, že vždycky když vyskočí notifikace s trofejí na PS4, tak mačkám homebutton abych si tu trofej prohlídnul. No Mafie nějak nezvládá zřejmě minimalizaci při načítání. Divím se, že to nikoho nenapadlo v Hangar 13 otestovat, když je to běžná funkce na konzoli. :/
@Luďa (02.10.2020 17:26): Při prvním hraní jsem snad neviděl jediný problém. Teď podruhý ve městě napůl zaplul náklaďák do silnice a pak ho to vyplivlo metr do výšky. Včera jsem v Corleone musel restartovat, protože jsem neslyšel vlastní výštřely. Ale jen z pistole. Z pušky a broky šel zvuk normálně.
@Naginata (03.10.2020 00:30): Jo tohle je pro mě velký wtf. :D A pak při omertě Salieri něco ve smyslu: „Nevím proč to udělal, třeba ho furt žere ta čubka.“ Přijdou mi ty moudra se psem úplně mimo.
No... musím to hrát v okně na nejmenší rozlišení i detaily, ale aspoň mi to jede :DD
@Luďa (02.10.2020 17:26): to rádio v angličtině tak je, prostě to nepředabovali. Jinak ty problémy cos vypsal jsem na PC nepozoroval, obecně jsem tam neměl snad jedinej technickej problém.
Je to zabugovaný jenom u mě? Hraju na PS4. Po výletu do přírody se mi rozbil po sebrání kartičky zvuk. Zaprskalo to při bouřce když byl hrom, ale ten hrom zněl jak nějaký 8 bit sample a po tomhle hromu většina zvuků nefungovala až do restartu hry. Po Omertě když měla začít cutscéna před Návštěvou lepší společnosti, tak se hra soft locknula, jenom černá obrazovka a když jsem zmáčkl options, nabízelo to možnosti jako při custcéně - pokračovat a přeskočit, jenom nic nefungovalo. Při honičce po knězovi s policií jsem najel na to úžasný spawnutý staveniště a vyletělo mi auto hrozně vysoko do vzduchu. :D

BTW: Zřejmě se opakuje neduh dvojky, kdy se zapomnělo na překlad a dabing rádia. Respektive alespoň já furt slyším komentátora jenom v angličtině.
@Naginata (02.10.2020 14:53): takhle, jestli si myslíš, že původní Mafie obsahovala únavné části, tak ti to možná sedne, tohle je totiž jen mise -> mise -> mise -> mise.... není tam takový ten chill mezi jednotlivými misemi, jen projížďka městem se zastávkou u Luigiuho... jakože to asi jde, ale tady to totálně rozbije tempo hry, v původní verzi to byla neoddělitelná součást :)

Navíc mi zatím přijde, že ta hra nabízí ještě mnohem menší volnost i ve smyslu plnění misí jako takových, všechno je hrozně nalajnované, abys došel od skriptu ke skriptu a někdy vzniknou pak i takové situace, že nabouráš vedle zdi u skriptu a ten se i tak spustí, nebo si projdeš pěkně stealthem část hry k nějakému skriptu, pak zhyneš a ono ti to loadne jinde a už nemáš šanci pokračovat v původní strategii...

Nicméně u mě převládá spíš zklamání, nijak výrazné, ale příště bych sáhl po původní verzi.
@Naginata (02.10.2020 14:53): Tak jestli tam něco za mě je, je to právě ta duše. Řada věcí je opravdu jinak, nebo jinak vyznívá, ale ta duše tam prostě je, i právě díky tomu dabingu, kdy všichni překonávají sami sebe. Já tvrdím, že to povedený remake je, a přitom jsem klasik jak prase, nesnáším změny a znám tu hru slovo od slova... A i tak se mi to moc líbilo. Některé řezy byly i pro mě nepěkné a zarážející, nicméně jako celek... prostě wow, fakt doporučuju. Ale plně chápu některé výtky, proč to lidem nesedlo a tak podobně. Pokud to nejsou jen prázdné výkřiky plné nadávek (což nesměřuji sem).
No tak nevím komu mám teď věřit než to zkusím. Jedna strana tvrdí že to je povedený remake který odstraňuje některé únavné části ze staré hry, dali možnost přeskočit jízdu a výrazně vylepšili střelbu, druhá strana tvrdí, že ten remake postrádá duši původní hry protože je všechno zjednodušené a protože změnili hudbu, dabing i scénář.
Fun fact: Když jsem si to dala celé v angličtině, najednou už nemám pocit, že by Marek Vašut novému Tommymu tolik neseděl... S tím, jak Bongiorno chvílemi tlačí na hlas, mi to občas přijde v češtině jako víc padnoucí, což jsem opravdu nečekala :D
@ajne (02.10.2020 10:57): Jako, já si nemohu pomoct, ale přijde mi, že místo aby potenciál využili a město naopak naplnili něčím navíc a obohatili, tak ho právě naopak ještě vykleštili... jakože město v Mafii nikdy nějak extra nežilo po obsahové stránce, ale i obyčejná jízda na misi měla takové své kouzlo a většina z nás to bralo jako velmi důležitou součást hry, tady v tom remaku už to vyloženě beru jen jako přesun k začátku mise a zdaleka si to neužívám tak, jako v původní hře... stejně tak mi přijde horší dabing, vůbec nevím čím to je, asi tím, jak jsou herci starší, má to méně nadsázky a přijde mi takový suchý, nezábavný... muzika taky teda sakra chybí, už jen ty přejezdy mezi čtvrtěmi byl skvělý, tady si prostě pustíš rádio... postavy, to je spíš síla zvyku, asi se mi líbí méně, ale na druhou stranu vypadají reálněji, jak by asi italská Mafia vypadat měla, takže tohle je ok, grafika taky dobrá, ale jinak pociťuji lehké až střední zklamání...
Ta auta se dají najít i v kampani, na zadní straně pohlednice je vždy nápověda, je to celkem jednoduché, k tomu k nim stačí jen přijít, nemusí se ani nikam dovézt.
@S4TW (02.10.2020 10:20): S Lucasem je to úplně okleštěné. Stavit se lze za ním při vhodné příležitosti, on poděkuje, a ukáže na stěnu, kde jsou pověšené pohlednice s auty a jejich přibližnou lokací. Toť vše. Žádné úkoly, žádné car thefty i návratu z misí... Přiznám se, že jsem ty zmíněná auta ani nehledal, tohle mne nepřijde zábavné. Jen jedno jen zkusil v rámci mise, byl jsem na místě pohlednice a žádné auto. Asi to musí být ve volné jízdě. Neřešil jsem.
@Paul (02.10.2020 09:50): jako teď hraji a co je s tím Lucasem? řekl, ať se zastavím, ale já byl zvyklý vždycky cestou z mise to vzít k němu a tady prostě skončí mise a začne nová :D...