Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

O kolik lépe to působí s původním sountrackem..

https://www.youtube.com/watch?v=L6FNCIRHqGk

Kua já bych chtěl Definitive Edition hry Mafia: Definitive Edition, kde by byl citlivě zakomponován původní soundtrack, odstraněny ty debilní UIoviny, přidána možnost jezdit nadzemkou a tramvají, přidány všechny ty chybějící jízdy v misích a plnohodnotný mise s Lucasem, odemykání aut u Ralphieho a přepsán závěr zpět na původní. Takový definitivní edici bych hodnocení s radostí zvýšil :)
@Luďa (02.10.2020 08:47): já právě přes ty sticky nic nezamířím, tam to lovím jak moje matka když jezdí myší... jasný, ležím celou dobu v krytu a postupně vystřílím, ale pak stačí, že na mě naběhne cápek a já ho prostě nejsem schopný bez přípravy trefit... hrůza, já si na ten gamepad snad nikdy nezvyknu a to už hraji asi 3 roky :D
@S4TW (01.10.2020 23:47): Mně se to na PS4 na gamepadu hraje dost dobře i na klasickou obtížnost. Nepřátelé do zad skoro vůbec neběhají a tak není potřeba se moc často během okamžiku otočit o 180°. Stačí prostě zalehnout do krytu a nepřátelé v podstatě běhají „před ksichtem“ jako v každým cover shooteru, Jen doporučuju citlivost gamepadu dát v nastavení na 10, defaultních 5 je moc pomalý a je to asi citlivost pro casual hráče, kteří nemají v thumbsticku cit a vždycky je dávají do maximální polohy.
Jakoze gamepad je proste zlo, ta nepresnost je na tu nejtezsi uz citit a to jsem u klasicke Mafie nikdy vetsi problem nemel...
Nějak se mi zdá, že na automaticku převodovku má auto větší akceleraci. Divný. Nebo alespoň závod jsem nemohl dát s manuální vůbec a automatickou úplně v pohodě. :) Nezdá se mi, že by to bylo špatným řazením. Na automatickou je to auto takový dravější.
@Luďa (01.10.2020 17:25): mě se takhle stal bug hned v první misi, kdy jsem měl ujet, nabourám do překážky na totál a najednou cut scéna, že jsme projeli a zdrháme dál :D... jinak teda osobně mi přijde ten nový dabing horší, nevím, asi růžová naslouchátka, ale místy mi to fakt trhá uši (český dabing)... závody si teda pamatuji lehčí, ale dost možná to je i tím, že nemám u gamepadu takový cit... jinak zatím fajn, ale vlastně z toho nejsem nadšený a původní hru to nejspíš nepřekoná...
Hru jsem zatím nekoupil, protože dát za remake jako za novou hru se mi nechce. Počkám si na vánoční slevy, beztak mám momentálně her jako maku. Co se mi líbí víc než v jedničce je vzhled, chování a dabing Salieriho. V jedničce mi přišel spíš jako takový hodný strejda, zde vypadá jak by měl vypadat. Taktéž Sára a detektiv Norman. Naopak mě zklamal svým vzhledem Sam a Vincienzo. Zbytek postav je v pořádku. Co ale považuji za největší chybu ve hře je možnost zbavit se pronásledovatelů přes ty bedny na silnici. Se slzou v oku jsem zavzpomínal, jak jsem se je snažil natlačit do lampy nebo protijeducích aut či tramvaje, případně je shodit do řeky. Tyhle usnadňovače pro konzolové hráče zabíjejí skutečný gaming. Co ale vyloženě zabíjí atmosféru ve hře jako takovou je rychlost hry. Ano, převzali engine ze třetí Mafie, ale toto jsou proboha 30. léta a ne doba okolo války ve Vietnamu. To nemohli hru o patnáct či dvacet procent zpomalit? Vždyť ty přestřelky vypadají jak odněkud z 80. let. A nemluvě o konverzacích. Na oslovení "Kámo" jsem byl alergický už dříve, ale když jej slyším nyní, dostávám regulérní osypky. Vážně se musí autoři zalíbit Generaci Z za každou cenu na úkor autenticity?
Rozehrál jsem to na klasickou a s manuální převodovkou. Nějaký postřehy.
Hnedka v Molotov party bug jako prase. „Dojeď do garáže“ - ok dojedu na značku a nespustí se cutscéna, Zobrazí se „Vrať se do Salieriho baru“. Tak vystoupím z auta a zobrazí se se „Vrať se do auta“. Sednu do auta a robrazí se „Dojeď do garáže“ tak vycouvu s autem a najedu na znakču znova, koloběh se opakuje asi 5x než se spustí cutscéna a Paulie řekne Raplhovi o tý kraksně.
Ze střílení mám lepší pocit jak ze trojky. Nelíbí se mi to ujíždění policajtům přes nascriptovaný překážky, to je fakt hrozná nuda a ujet policajtům nevyžaduje nic jinýho, než dojed na značku na mapě, fakt trapnej gameplay nevyžadující žádnej skill jako třeba kličkovat v dopravě a snažit se, aby se policajti vybourali do auta, sloupu a podobně. Akční tlačítko pro narážení, při kterým auto na malý okamžik zrychlí. Wtf, tohle je jako Burnout nebo co? :D Jako zatím se mi to asi spíš líbí, ale jedna věc mě fakt vytáčí doběla a je to snad ta největší pí****ovina v gamedesignu co znám a v každý hře značí lenost nějak nečekaný situace řešit originálně. „Vrať se do akce... 10... 9... 8...“ To který debil tohle vymyslel. 2x jsem kvůli tomu pokazil honičku z motorestu. Auto roztřílím hnedka a to hnedka skoro na místě zastaví, já mám stále rychlost a než zabrzdím, tak protože sem ujel třeba 50 m od toho auta, tak se zobrazí 10... 9.., než otočím auto a dojedu k němu - gameover, asi ujel protože ti 3 m před jeho autem vypršel náš časový limit. Fakt skvělý. :)
@Tolister (30.09.2020 22:01): To je hrozně individuální, mne právě naopak přišlo, že Sam se stal tím klasickým šmejdem, který se přetvařuje a chová kamarádky tam, kde se mu to hodí. Když s Tomem a Pauliem společně si kryli záda a nechal si zachraňovat zadek, tak se mu to hodilo. Když ale kvůli loupeži šli přes palubu, okamžitě je potopil, hodil na ně průsery a chtěl po jejich mrtvých zádech vyšplhat v žebříčku nahoru. Takové charaktery existují poměrně dost (byť bez toho vraždění).
@ajne (30.09.2020 09:01): No zase popravdě s tím Samem na konci se mi to zas až tak nelíbí. Celá jeho postava je oproti originálu jiná, a řekl bych že lepší, ale zrovna změna s Michelle byl super, a čekal jsem, jaký to vlastně bude mít dopad na ten konec v galerii, a více méně nemělo, akorát se Sama udělali většího hajzla. A jako takového hajzla jak byl na konci původní hry jsem ho nechtěl. Byl vlastně celou dobu úplně v poho a ten dobrý nápad s Michelle vlastně zmizel v prázdnu.
@Paul (30.09.2020 17:43): Vypada to pekne, i bez modu, to probem neni. Ja ale koukal na tu posledni misi na youtube, chtel jsem videt, jak ze to zmenili, kdyz jsem si to vubec nepamatoval a tam jsem prave zjistil, jak strasny ten en dabing je a znovu si zazil to opatrne vykukovani zpoza rohu v podrepu a kroceni toho sileneho zpetneho razu a nejak me presla chut. :)
@marwel (30.09.2020 17:36): fakt na to nemáš chuť? koukej jak krásně umí vypadat.... :)

Já tu jedničku teď tak trochu hraju, steam verze takže EN dabing (nezkoušel jsem jestli tam jde CZ) a přijde mi že místy je fakt strašnej, ale třeba Paulie a i ten Tommy jsou v pohodě.
Ale jo, bylo to fajn. Prislo mi to ale pocitove o hodne kratsi nez original, spousta misi konci skoro driv nez poradne zacne (dost hraje roli fakt, ze jsem na normal v podstate vubec neopakoval, az na tu situaci, kterou jsem zimnoval nize :P). Pribeh si clovek z detstvi pamatuje jinak, ten mi ted nijak zazracny neprisel, rozhodne to neni neco, co bych na hre nejak extra vyzdvihoval. Ten scenar a cesky dabing, hadam, udelal svoje. Na anglicky dabing jsem si nakonec zvykl, na to huhlani Tommyho a stekani Pauliho, nakonec musim uznat, ze je hodne kvalitni. Pro srovnani ten anglicky v originalu... to dnes clovek objevi i v amaterskym modifikacich lepsi, ten je fakt naprosty peklo. xD Jak uz jsem tu mnohokrat zminoval, patrim k tem, kteri maji radeji dvojku. At uz hratelnosti, ktera byla logicky o oproti jednicce obrovskym skokem, predevsim gunplay, ale vlastne i pribehem (az na ten konec no).

Bylo to fajn a ja si to uzil. Za tech osm stovek dobra koupe. Nazyvat to definitivni edici je hodne troufale, ale je fakt, ze original uz asi jen tak nerozehraju, zase tak dobry vztah k nemu nemam. :) Remake ale asi dam jeste jednou s ceskym dabingem.
Člověk koukne na achievmenty a to fakt více lidí nasbíralo lišky než časáky? :D :D :D
@Tolister (29.09.2020 22:23): Vidím to stejně, jak jsem psal v recenzi, to doplnění příběhu se mi líbí. Někomu se nelíbí ten předělaný konec, mne to asi nevadilo. Ale celkově to dostalo takový ucelený ráz, a ty vztahy mezi postavami jsou takové hlubší a s více detaily. To se mi líbilo. I to, jak postavu donutí vlastně Sam nechat jít tu prostitutku, a na konci z toho vyplyne, jak byl vychcaný parchant, že to použil proti vám.
To mě teďka napadlo, že je vlastně supr ten vztah mezi Salierim a Frankem a o dost lépe propracovaný oproti původní hře. A celá ta linka s Frankovou fenou, kterou Salieri nakonec zabil. Tam si člověk může dosadit taky hodně významů a myšlenek. To že vlastně oni byli partneři tak dlouho, ale přátelé? Franka Salieri možná skrytě sral, a Salieri, ten vlastně ani nijak zvlášť šíleně neřeší Frankovu "smrt". A nakonec Franka v Evropě našli jak opět sázel na psích dostihách. Hodně dobré od tvůrců.
Tak to me pobavilo. To se chci dostat od veznice. Dvakrat mi fizlove rozstrileli auto, jednou me zabili v aute, jednou pri kradezi auta. Tak jsem se schoval na chvili za bednu a pak odesel z mista cinu jakoby nic. xD Tady by se asi hodil nejaky skript...
@Brasikona (29.09.2020 12:05): Mne ta liška dostala, vylezu na věž, kolem mne lítají kulky a najednou čumím na lišku co si tam po zadních jde s nějakým růžovým lotosem :-D Tak jsem aspoň si udělal na Steam screenshot, načež prostřelili moje krytí a já lehnul. Musím si pustit tu volnou jízdu a dojet tam sebrat.
@Fritol (29.09.2020 10:04): ačkoliv mi nějaký souzení na základě národnosti tvůrce přijde hloupý, tak pokud to někdo chce takhle soudit, tak by si měl určit co kdo vlastně dělal. Třeba za můj největší problém s remakem, debilně přepsanej závěr, je zodpovědnej Haden Blackman jakožto lead writer, což asi nebude čech. Za hlavní design misí je zodpovědnej Alex Cox, což taky nebude čech.
Ke streamu Dana Vávry jen řeknu, že jsem proklikal záznam a líbil se mi, Vávra mluví většinou dobře, má zajímavé názory, byť s ním vlastně docela často nesouhlasím. Pro Mafii je to vlastně docela dobrá promo akce, protože kritika Vávry naopak triggeruje jeho odpůrce a hru si tím tuplem koupí a pochválí. :)