Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Fritol (27.10.2020 12:47): Jakožto PC hráč bych uvítal nemít tam krycí systém vůbec a vše si řídit sám příslušnými klávesami pro skrčení, pohyb, míření a střelbu a jejich vzájemnou kombinaci (stejně jako to bylo v původní první Mafii). Chápu ale, že hra je multiplatformní, v dnešní době cílena primárně na konzole a že by konzolovým hráčům systém kombinace více tlačítek nevyhovoval. Prostě udělat tu hru na PC o něco těžší, jenže to by byla práce navíc pro úzké spektrum hráčů.

Netuším, co je Rocket jump a 360 no scope kill. Battlefield Heroes jde úplně mimo mě.
@DEU (27.10.2020 12:37): Zákopy byly jen pro srovnání s reálně používaným krytím. Nicméně stále nechápu, co od toho jako chceš. Kryty v Mafii fungují dobře. Dřevo se ti rozletí a jako kryt nefunguje, betonové zdi a sloupy zas nejdou prostřelit, což je logické s těmi zbraněmi, co nepřátelé používají. Abys někoho dostal z betonového krytu i v realitě, tak buď máš u sebe granát (Což průměrný gangster asi nemá) nebo zbraň, která dokáže beton zničit, což taky běžně nikdo nemá. Jediná logická možnost, pokud chceš nepřítele zlikvidovat, je ho nějakým způsobem obejít nebo se k němu přiblížit. Takže ano, nepřítel si pro tebe musí dojít.

V tomhle ohledu je to poměrně realistické a nějak nechápu, jak jinak bys to chtěl udělat. Nemít tam cover systém žádný a random tam běhat bez krytí jak v Doomu nebo dělat rocket jump a 360 no scope kill jak v BF Heroes...

K dabingu pak viz @Brasikona (27.10.2020 12:03). Tvůj pohled nesdílím a myslím, že přeháníš, ale budiž. Neshodneme se.
@Fritol (27.10.2020 12:06): Ne, vojáci to nedělají špatně. I ve krytu ale můžeš dostat zásah, pokud se kryješ špatně, nebo na tebe vidí sniper. Zde ve hře jsi, pokud její kód neumožňuje aby si pro tebe některý z nepřátel doběhl, prakticky nesmrtelný. Navíc Ti stačí jedna klávesa pro aktivaci krycího módu a poté druhá pro míření z něho. Skrz ni provedeš pohyb nohou, rukou i hlavy při vykouknutí z krytu a při následném skrytí.

Pro Tvoji informaci - Gears of War jsem nikdy nehrál a ani nevím co je to za žánr. A jaké zákopy? V Mafii se snad bojuje někde u Verdunu? Prosím k věci :)

Já ale nechci přepínat do anglického jazyka z důvodu nesouhlasu s nekvalitou českého ozvučení. Já chci, aby byla hra autentická době a prostředí a ne si upravovala elementy hry pro zaujetí dnešních mladších, často infantilních, hráčů. Toto je přesně logika ustupování salámové metodě pomalého dávkování neautentických, někdy i progresivních prvků, která může mít jednou za následek degradaci značky na úroveň například dnešní série Battlefield nebo jiných, které kvůli tomu i umřely.

@Brasikona (27.10.2020 12:03): Autenticky dle doby. Máme slovo kamarád, taxík a pořádek.
@DEU (27.10.2020 11:37): "Ve chvíli, kdy je hráč ve krytu, nemůže se mu nic stát, dokud si pro něj nepřítel nepřiběhne. Je to pro mě osobně výrazně nerealistický a obtížnost hry degradující prvek. "

Co to je za bláboly... takže když vojáci nebo zásahové jednotky postupují opatrně podél zdí, které jim slouží jako kryt, tak to dělají špatně? To viděli někde v Gears of War, že... A zákopy se taky asi kopaly jen tak pro srandu.

"Co mě nějvíc odrazuje od koupě hry jsou konverzace ve hře ve stylu dnešní mládeže"

Si to dej anglicky no, vyřešeno. Hledáš problémy kde nejsou...
@DEU (27.10.2020 11:37): Tak je to o tom co od hry očekáváš. Já jsem si chtěl užít příběh, ani jednou mě nenapadlo, že bych se chtěl projet tramvají nebo nadzemkou, když to nedávalo smysl, jenom proto, že můžu. Tyhle věci mě mohly nadchnout možná před těmi 18 lety. Někomu mise od Lucase chybět mohou, mě opet ne, i kdyby byly, nedělal bych je. Co se týče dialektu mezi galerkou v USA ve 30. letech, nejsem dostatečně fundovaný na to, abych to mohl posoudit, mě to nevadilo. A nakonec k obtížnosti - už ani nevím, na jakou obtížnost jsem hrál, klasická to nebyla, v příběhových hrách už nějaké výzvy dávno nehledám :)
@DEU (27.10.2020 11:37): Jak jinak ale převést nějakou tu "zločineckou mluvu", kolikrát navíc i s přízvuky, než právě slangem či argotem? Zrovna tahle slova nepatří do mého slovníku, uši mi nicméně v tomto kontextu netrhají. Ale našla bych tam za sebe pár jiných, to je pravda. A MHD se nakonec nějak nevyvedlo (ve dvojce bylo vyloženě škrtnuto), třeba se ho ještě dočkáme, kdo ví...
@Chuck (20.10.2020 10:49): Krycí systém je pro mě indikátor, že je hra dělaná primárně pro konzole. Ve chvíli, kdy je hráč ve krytu, nemůže se mu nic stát, dokud si pro něj nepřítel nepřiběhne. Je to pro mě osobně výrazně nerealistický a obtížnost hry degradující prvek. Ale s tím já jakožto jednotlivec pramálo udělám.

@Thellwin (komentář): Já tam kromě grafiky, vylepšených Salieriho, Sáry a Normana a vylepšených příběhových scén naopak vidím dost osekaných prvků ve hře. Město sice více žije díky interakcím s postavami, ale stejně jako od dvojky jsem si nevšiml, že se dájí používat tramvaje nebo nadzemka. Mise pro Lucase Bertoneho byly v prvním díle dobrovolné a toto mohli a autoři je měli do hry také takto zakomponovat. Co mě nějvíc odrazuje od koupě hry jsou konverzace ve hře ve stylu dnešní mládeže. Nejsem si vědom, že by se lidé ve třicátých letech oslovovali "kámo", taxíku říkali "tágo" a že budou "v cajku". Tohlě mě neskutečně rve uši. A další prvek, který mě na první pohled vadí, je celková zjednodušenost hry i na nejvyšší obtížnost a některé nelogické prvky chování postav ve hře, že hra přepne na filmeček kdykoliv kterákoliv postava něco začne říkat během mise a podobně.
@Marci (11.10.2020 18:24): Ano, děkuji za zastání, ale nebylo v tom nic zákeřného. Prostě mi nedošlo, že by ta věta potřebovala otagovat, toť vše :) A jinak je tady někdo, kdo hrál až remake a původní příběh nezná? Docela by mě zajímalo, co na ten příběh říká :)
Označit takový spoiler je základní slušnost a je jedno jak je hra stará nebo profláklá. Nechápu, že se tady o tom musí vést nějaká debata.
@JohnCZ (11.10.2020 15:48): Když nepobereš maximální ironii, nemáme spolu o čem. Chtěl jsem tím poukázat na to, jak velký ten spoiler asi je. Skoro bys měl point, ale tím tvrzením, že tu není nikdo hnidopich, jsi se zapálil. Konkrétně v tomhle vlákně se řeší totiž totální blbosti. Hystericky se tak maximálně směju hoši.

[neexistující příspěvek]: A to nedokážu, když se směju.
@Marci (11.10.2020 13:37): Nehysterči. Nikdo není hnidopich, tak to prostě je. Vyzrazuje to konec hry a v komentářích by to mělo být imo otagované - i pro těch pár, co to třeba ještě nehráli.
@Brasikona (11.10.2020 14:08): Někde jsem četl, že se masivně nabírají lidi na další velký projekt takže prý údajně Mafia IV. A nevím, kdo má teď na tu sérii licenci, ale asi by byli blázni, kdyby to skončilo trojkou...No a ke spoileru taky nechápu, vždyť to je už promlčené :)
@Satan (komentář): "Jsem rád, že k tomu Hangar 13 přistoupilo docela zodpovědně (český dabing, spousta tuzemských tvůrců), ale přiznejme si, tento remake vznikl prostě a jednoduše jen proto, aby mohla celá série jet na stejném enginu a aby se propojily veškeré postavy (na konci tedy logicky odpráskne Tommyho Vito s Joem). Se sérií má studio evidentně velké plány a tohle byla jedna z prvních povinných zastávek - dát facelift prvnímu dílu, který to všechno rozjel..."
Ono to je spíš tak, že ten projekt si vyprosili sami Češi, a proto je z 80 % český a přímo brněnský. Jde o vyplnění času, který byl v rámci práce na nějakém údajném jiném projektu, velkém a novém (ale stále se neřeklo, co to má být, jsou to jen zvěsti). Takže těžko říct, zda jsou se sérií velké plány, protože tohle je zásluha české části Hangaru, že si to uhájili, a můžeme být rádi, že jim práci na tom schválili. Ale vrátilo se kvůli tomu spoustu veteránů, kteří už dávno byli úplně jinde, to je fakt. Co se týče spoileru, tak ale Tommyho i v původní jedničce odprásknout Vito s Joem, jen tehdy neměli jména, to se nemění, ten svět Mafie zůstává stejný.
@JohnCZ (11.10.2020 13:20): Ach jo. Dobrá. Tak když chcete být takoví hnidopichové, nebude lepší dávat to tagu rovnou celé komentáře? Na netu je o Mafii asi nejčastější diskuze o závodu, tak aby si náhodou, někdo kdo Mafie ještě nehrál, nemyslel, že je to závodní hra. Nebo dáme to tagu, raději i název hry, ne? Název docela spoileruje, o co by se ve hře mohlo jednat. Byl ve dvojce major spoiler alert před tou misí, že si vlastně vyspoilerujete jedničku? Ne, nebyl. O spoileru se můžeme bavit o nových hrách, filmech, seriálech atd... Jestli se budeme bát, že někomu omylem prozradíme, co se stalo ve hře 18 let staré, která je ke všemu kult a je všeobecně známo, co se tam událo, asi bychom si moc nepokecali.
Když si chci zahrát nějaký úsek mise, musím ji začít hrát od začátku?
@Naginata (08.10.2020 17:22): já měl teda na mysli právě to, že ty checkpointy jsou debilně, že neprojedeš překážkou a ono ti to započítá, jakože jo nebo v hotelu tě to hodí doprostřed přestřelky, na jiné místo, než jsi šel... vůbec nenarážím na nějakou obtížnost...
A ještě by se teda nějaké checkpointy mohly opravit, viz. mise v hotelu a první mise... :)
@BUMTARATA (08.10.2020 12:30): Ještě bych k tomu přidal pauzu kdykoliv i během cutscén (je fakt na zabití když cutcéna nejde pauznout a zvoní zrovna třeba pošťák nebo mobil) nebo ať je za každým loadingem tlačítko pokračovat a nejde to přímo do hry (to je stále relevantní na dnešních konzolích, kdy se po smrti člověk chce třeba napít, něco zakousnout. Nesnáším když se občerstvuju nebo jdu na záchod při loadingu a hra mě vrhne sama do přestřelky nepřipravenýho. 2 ze 3 těchto věcí měla Mafia DE při vydání, úpravu HUD přidali teď patchem, takže user experience za mě 10/10. :)