@Tulareanus (03.06.2024 21:23): Je asi fér to zmínit, ale stejně si nejsem jistý nakolik to mělo vliv. Jako, já fakt nevím. Heroes III. jsem hrál dřív než čtyřku, ale ani tehdy mě to tolik neučarovalo. Spíš mi to asi prostě zahrálo na osobní strunu. Ale když hraju Heroes V, to je prostě celkově tak... bez citu a ten příběh mi sice přijde zajímavý, ale zároveň takový plytký, že by vydal na krátkou povídku. To, co je v Heroes V jeden příběh vydá Hereos IV téměř na každou jednotlivou kampaň.
Diskuze
@Cathan (03.06.2024 20:36): to sú tie nostalgické spomienky, ako bolo kedysi všetko super. Mňa napr hudba extrémne sklamala, lebo po trojke bola nekonzistentná, používala veľa samplov a soundbank vecí a bol to mišmaš priveľa žánrov od opery cez elektro.
Jak se teď snažím hrát pětku, tak mi to připomíná, jak byla čtyřka z příběhového hlediska prostě perfektní. Já jsem jako hráč smířený s tím, že jako strategie to byl po trojce pořádný downgrade, ale příběh, estetika, hudba... to vše bylo téměř dokonalé.
@Śygauras (29.03.2023 07:46): to si klidně oprav
a google nebo wikipedii bych taky doporučoval. Já s tím teď mám mnohem větší práci kvůli tvé neznalosti, než bys měla ty, což by byla záležitost na pět sekund.
Ageismus je když se dopouštíš stereotypizací, odsudků čí diskriminací na základě věku, dle anglického slova age.
Ale teď je otázka, co slova diskriminace a stereotypizace :-)
a google nebo wikipedii bych taky doporučoval. Já s tím teď mám mnohem větší práci kvůli tvé neznalosti, než bys měla ty, což by byla záležitost na pět sekund.
Ageismus je když se dopouštíš stereotypizací, odsudků čí diskriminací na základě věku, dle anglického slova age.
Ale teď je otázka, co slova diskriminace a stereotypizace :-)
@Dan9K (07.03.2023 19:25): jj Editor. Koukám že tam mám chybu. Tak to už nechám aby bylo vidět na co se tu upozornilo.
Co je "ageismus" a na co tím reaguješ ? Cizí termity neznám a gůglit je nechci. Stejně za 3 a půl minuty zapomenu co to je a proč sem to gůglila.
Co je "ageismus" a na co tím reaguješ ? Cizí termity neznám a gůglit je nechci. Stejně za 3 a půl minuty zapomenu co to je a proč sem to gůglila.
@Śygauras (komentář):
mám taky čtyřku rád, i když jsem starej a mám radši trojku (ale jak tak koukám, tak o moc starší nejsem :-) ). Ale čtyřku si vlastně dneska zahraju radši. A i když je to moje nejoblíbenější série, pořád jsem se taky nedostal za pětku. Tu teď hraju znova, protože jsem ještě nikdy neodehrál single mapy.
Jinak odpor k 3D chápu.
Armáda bez hrdiny byla v hradu možná vždycky. Jen s ní nešlo pohybovat po mapě.
tutorial je návod, jak hru hrát, myslíš asi editor?
plus nedávám za ten opakovaný ageismus, to se mi nelíbí.
mám taky čtyřku rád, i když jsem starej a mám radši trojku (ale jak tak koukám, tak o moc starší nejsem :-) ). Ale čtyřku si vlastně dneska zahraju radši. A i když je to moje nejoblíbenější série, pořád jsem se taky nedostal za pětku. Tu teď hraju znova, protože jsem ještě nikdy neodehrál single mapy.
Jinak odpor k 3D chápu.
Armáda bez hrdiny byla v hradu možná vždycky. Jen s ní nešlo pohybovat po mapě.
tutorial je návod, jak hru hrát, myslíš asi editor?
plus nedávám za ten opakovaný ageismus, to se mi nelíbí.
@Śygauras (komentář): fotku tý sběratelky bych chtěl vidět.:-)
@H34D (12.02.2023 12:33): no dobře, měl jsem na mysli hlavně komentáře a diskuzi tady na DH za poslední dobu. Co jsem tady aktivní, bych tak řekl.
Ke starším komentářům už se tolik nevracím, ale mohl jsem zmínit, že jsem myslel hlavně ty výtky za poslední dobu..
Ke starším komentářům už se tolik nevracím, ale mohl jsem zmínit, že jsem myslel hlavně ty výtky za poslední dobu..
@Tulareanus (12.02.2023 16:18): Já myslím, že se poměrně shodneme. Od začátku mi jde čistě jen o vážně... racionální, dejme tomu, porovnání. Nic víc. To, že se někomu líbí víc Heroes III nikomu neberu, ostatně jsem s tím faktem smířený :D
EDIT: Samozřejmě by se hodil názor grafika na tohle téma. Já si třeba fakt nemyslím, že by víly či fénixové vypadali nějak komicky, ve vší upřímnosti. Takže možná sám nejsem úplně objektivní a názor někoho z oboru by se hodil.
EDIT: Samozřejmě by se hodil názor grafika na tohle téma. Já si třeba fakt nemyslím, že by víly či fénixové vypadali nějak komicky, ve vší upřímnosti. Takže možná sám nejsem úplně objektivní a názor někoho z oboru by se hodil.
@Cathan (12.02.2023 13:15): Podľa mňa si to teraz napísal lepšie. Ja som ti hlavne nechcel brať názor alebo dojmy (ktoré sú neodobrateľné), len ak nemáš/nemáme k niečom objektívne merítko, ako si práve aj napísal, tak sa to nedá ani logicky objektívne vyhodnotiť.
Mne prídu osobne modely jednotiek oveľa lepšie (funkčne) a krajšie (esteticky) v trojke a to najmä z dôvodov, že umelecky dizajnovo sú jednotnejšie, nepôsobia narozdiel od štvorky schizofrenicky, čo do umeleckých štýlov. Zároveň mi prídu jednotky, ktoré sa spomínali ako behemoth, phoenix alebo aj faerie dragon strašne komicky vyzerajúce, ale podľa mňa to nebol autorský zámer. Plasticita a nižšia detailnosť 3d mdelov oproti ručne kresleným 2d modelom mi príde tiež ako estetický krok späť.
Keď posudzuješ estetiku a umenie, niečo, čo vychádza z osobného nazerania na svet a vlastných pocitov autora, ťažko to recipient zoberie inak než podobným spôsobom. Samozrejme, ja som tiež za racionalitu v tom hodnotení, ale vkus tam hrá tiež veľkú rolu, ktorá sa podľa mňa nedá úplne oddeliť.
Mne prídu osobne modely jednotiek oveľa lepšie (funkčne) a krajšie (esteticky) v trojke a to najmä z dôvodov, že umelecky dizajnovo sú jednotnejšie, nepôsobia narozdiel od štvorky schizofrenicky, čo do umeleckých štýlov. Zároveň mi prídu jednotky, ktoré sa spomínali ako behemoth, phoenix alebo aj faerie dragon strašne komicky vyzerajúce, ale podľa mňa to nebol autorský zámer. Plasticita a nižšia detailnosť 3d mdelov oproti ručne kresleným 2d modelom mi príde tiež ako estetický krok späť.
Keď posudzuješ estetiku a umenie, niečo, čo vychádza z osobného nazerania na svet a vlastných pocitov autora, ťažko to recipient zoberie inak než podobným spôsobom. Samozrejme, ja som tiež za racionalitu v tom hodnotení, ale vkus tam hrá tiež veľkú rolu, ktorá sa podľa mňa nedá úplne oddeliť.
@Tulareanus (12.02.2023 12:59): Máš pravdu, že by bylo vhodné používat slovo "objektivně" jen v tomhle smyslu, minimálně to zjednodušuje diskuzi, point taken. S tím měřítkem - jo, nemám ho. Myslím, že grafik by ho asi měl, ale já to porovnávám jen od oka a jednoduše kvalitativní rozdíl nevidím. Je to jiné, ale ne horší. Moje pointa je taková, zkrátka modely v Heroes IV nijak neostrouhali oproti Heroes III.
Za objektivní v tomto pohledu považuji se na ty modely vážně podívat, porovnat je, a zeptat se sám sebe jestli je jedno horší nebo lepší bez ohledu na to, co se mi líbí více. Heroes IV je méně oblíbený z mnoha důvodů, a já si myslím, že, jako mnohdy, tato neoblíbenost nutí lidi trochu více kritizovat určité aspekty, jako třeba ty modely postav. Když apeluji na objektivitu, jen chci, aby se lidé pokusili od těchto pocitů odprostit a porovnat to bez ohledu na své emoce.
Za objektivní v tomto pohledu považuji se na ty modely vážně podívat, porovnat je, a zeptat se sám sebe jestli je jedno horší nebo lepší bez ohledu na to, co se mi líbí více. Heroes IV je méně oblíbený z mnoha důvodů, a já si myslím, že, jako mnohdy, tato neoblíbenost nutí lidi trochu více kritizovat určité aspekty, jako třeba ty modely postav. Když apeluji na objektivitu, jen chci, aby se lidé pokusili od těchto pocitů odprostit a porovnat to bez ohledu na své emoce.
@veselykralicek (12.02.2023 10:38): To máš pravdu, ten fog of war, ktorý mi nezapadal do zvyšku gameplayu som nejak vytesnil z pamäte. :)
@Cathan (12.02.2023 10:32): Objektívne fakty sú ale exaktné, ako napr. že v hre je 6 frakcii alebo barbariani nemajú mágiu, či že hra obsahuje 3D objekty po prvý raz sérii. Chápem, čo sa snažíš povedať, ale výraz objektívny podľa mňa používaš aj tak prevažne nesprávne a hodil by sa ti tam skôr racionálny alebo neutrálny. Inak by som neslovíčkaril, ale to objektívne/subjektívne sú dosť veľké rozdiely v diskutovaní. Hogwarts Legacy sem nebudem ťahať, lebo je to iná diskusia, bol to len príklad a mimochodom s väčšinou vecí, čo si tam napísal súhlasím (oddelené hodnotenie diela od autorky predlohy, o to viac, že autorka predlohy sa na tvorbe diela nepodielala).
Že sú modely iné, je pravda, ale "kvalitatívne stejné" je nič nehovoriaca fráza a nie merítko, na ktoré som sa pýtal. Ako môžeš ích kvalitu posudzovať objektívne? Už len "posudzovať" a "objektívne", mi v tomto prípade príde ako oxymoron, o to viac, že vlastne hodnotíš. Ja som sa pýtal na merítko/kritérium posudzovania, ktoré si mi ale nenapísal.
No podľa mňa to pôsobenie hrubo v Heroes 3 je asi spôsobené len tým, že to hráš na vyššom rozlíšení a väčšom monitore, než keď to vyšlo a nemáš HD pack, preto je to takto v podstate rozpixelované, že to vytvára ten efekt.
@Cathan (12.02.2023 10:32): Objektívne fakty sú ale exaktné, ako napr. že v hre je 6 frakcii alebo barbariani nemajú mágiu, či že hra obsahuje 3D objekty po prvý raz sérii. Chápem, čo sa snažíš povedať, ale výraz objektívny podľa mňa používaš aj tak prevažne nesprávne a hodil by sa ti tam skôr racionálny alebo neutrálny. Inak by som neslovíčkaril, ale to objektívne/subjektívne sú dosť veľké rozdiely v diskutovaní. Hogwarts Legacy sem nebudem ťahať, lebo je to iná diskusia, bol to len príklad a mimochodom s väčšinou vecí, čo si tam napísal súhlasím (oddelené hodnotenie diela od autorky predlohy, o to viac, že autorka predlohy sa na tvorbe diela nepodielala).
Že sú modely iné, je pravda, ale "kvalitatívne stejné" je nič nehovoriaca fráza a nie merítko, na ktoré som sa pýtal. Ako môžeš ích kvalitu posudzovať objektívne? Už len "posudzovať" a "objektívne", mi v tomto prípade príde ako oxymoron, o to viac, že vlastne hodnotíš. Ja som sa pýtal na merítko/kritérium posudzovania, ktoré si mi ale nenapísal.
No podľa mňa to pôsobenie hrubo v Heroes 3 je asi spôsobené len tým, že to hráš na vyššom rozlíšení a väčšom monitore, než keď to vyšlo a nemáš HD pack, preto je to takto v podstate rozpixelované, že to vytvára ten efekt.
@veselykralicek (12.02.2023 10:38): Já jsem zmínil fog of war v komentáři :)
To mě u Heroes IV paradoxně nejvíc vadil ten Fog of War, který tu nikdo nezmiňuje a pak taky pohyblivé neutrální jednotky, což šlo naštěstí většinou vypnout.
Jinak graficky se mi čtyřka líbila, zase z ní měl člověk jinou náladu a jinou atmosféru než z trojky, ale i to se mi líbilo.
A musím říct, že ta 3D grafika naopak zestárla docela dobře a i dneska se na to dá koukat, což se o spoustě pseudo 3D her / strategií z té doby dnes už říct nedá..
To pravé zklamání u mě přišlo až s Heroes 5.
Jinak graficky se mi čtyřka líbila, zase z ní měl člověk jinou náladu a jinou atmosféru než z trojky, ale i to se mi líbilo.
A musím říct, že ta 3D grafika naopak zestárla docela dobře a i dneska se na to dá koukat, což se o spoustě pseudo 3D her / strategií z té doby dnes už říct nedá..
To pravé zklamání u mě přišlo až s Heroes 5.
@Tulareanus (12.02.2023 01:17): : Jo, tomu rozumím :) Já jsem zase alergicky na ignorování objektivních faktů či nedej bože na názor, že vše je subjektivní a to mě nutí slovy jako objektivita, fakta a racionalita dost plýtvat. Někdy je to, jako v tomto případě, asi poněkud zbytečné, ale třeba u Hogwarts Legacy s těmi recenzemi si za tím stojím, protože to je přesně ten narativ objektivity co chci podporovat, i když je to třeba jen maličkost.
V případě Heroes IV si zkrátka myslím, že pokud porovnáme ty modely, tak jsou jiné, ale kvalitativně stejné. Heroes III nebyl perfektní, ty modely jednotek působili často hrubě, jako přes clonu deště. Modely v Heroes IV mohou zase působit uměle a plastově. Objektivně mají oboje své chyby a bylo do nich dáno poměrně stejně práce. To, co se líbí víc, to už je subjektivní, ale jejich kvalitu považuji objektivně za rovnocennou.
V případě Heroes IV si zkrátka myslím, že pokud porovnáme ty modely, tak jsou jiné, ale kvalitativně stejné. Heroes III nebyl perfektní, ty modely jednotek působili často hrubě, jako přes clonu deště. Modely v Heroes IV mohou zase působit uměle a plastově. Objektivně mají oboje své chyby a bylo do nich dáno poměrně stejně práce. To, co se líbí víc, to už je subjektivní, ale jejich kvalitu považuji objektivně za rovnocennou.
@Cathan (12.02.2023 00:27): Ako môžeš posúdiť estetickú kvalitu grafiky objektívne? Ak posudzuješ technickú kvalitu grafiky objektívne, tak podľa akých merítok? Lebo mne to príde ako nesprávne použité slovo, ktoré pôsobí ako prázdna fráza, lebo slovo "objektívne" niekedy pôsobí, ako keby mal dodávať punc vierohodnosti, čo samozrejme takto nefunguje.
Napr. v diskusii v Hogwarts Legacy včera a potom ešte v nejakej inej hre, kde som bol len pozorovateľom, ale už si nepamätám kde, ale bolo to tiež v posledných dňoch. Všimol som si to nie kvôli tebe, ale kvôli tomu, že už od čias vysokoškolského štúdia som bol "alergický", keď niekto vysvetloval svoje osobné vnímanie alebo postoj a použil slovo objektívny.
Nostalgia a s tým súvisiaca prvá hra, ktorá ťa dostala do série/sveta, sú svine. Poznám napr. len troch ľudí osobne, pre ktorých je Dark Souls 2 najlepší diel série, pre všetkých troch to bol prvý diel, ktorý hrali. Všeobecne je považovaný za najslabší.
Moje osobné pocity a dúfam racionálne postavené dôvody, prečo som mal a v podstate mám s HOMAM IV problém som popísal v predošlom príspevku. Napriek tomu si myslím, že aj tak na mňa funguje tá nostalgia a idem rovno znížiť hodnotenie zo 75% na 70%. :)
Napr. v diskusii v Hogwarts Legacy včera a potom ešte v nejakej inej hre, kde som bol len pozorovateľom, ale už si nepamätám kde, ale bolo to tiež v posledných dňoch. Všimol som si to nie kvôli tebe, ale kvôli tomu, že už od čias vysokoškolského štúdia som bol "alergický", keď niekto vysvetloval svoje osobné vnímanie alebo postoj a použil slovo objektívny.
Nostalgia a s tým súvisiaca prvá hra, ktorá ťa dostala do série/sveta, sú svine. Poznám napr. len troch ľudí osobne, pre ktorých je Dark Souls 2 najlepší diel série, pre všetkých troch to bol prvý diel, ktorý hrali. Všeobecne je považovaný za najslabší.
Moje osobné pocity a dúfam racionálne postavené dôvody, prečo som mal a v podstate mám s HOMAM IV problém som popísal v predošlom príspevku. Napriek tomu si myslím, že aj tak na mňa funguje tá nostalgia a idem rovno znížiť hodnotenie zo 75% na 70%. :)
@Tulareanus (12.02.2023 00:22): Já se naopak snažím ty slovíčka používat jak nejlépe jen umím :) Když ho použiju, tak si vážně myslím, že se jedná o objektivní kvalitu. Ne, že to vždy musí být pravda, to uznávám, ale minimálně v ten moment si to myslím. Já mám rád subjektivně raději Heroes IV, líbí se mi víc subjektivně grafika IV v některých ohledech, ale objektivně myslím, že ta grafika je kvalitivně srovnatelná.
Kde sem to mimochodem použil "taky" nesprávně?
EDIT: Jinak bych ještě dodal, že si nakousnul taky jednu podstatnou věc. Pravda je, že já před Heroes IV neměl s tím universem žádný vztah. Hrál jsem trojku, ale v angličtině, tedy vlastně nehrál a hlavně se nikam moc daleko nedostal. Heroes IV byl vlastně můj první Heroes i MaM co jsem hrál pořádně a soustředil se na příběh, takže můj vztah k tomu je vlastně mnohem osobnější. Pro mě je ten nový svět mnohem víc mým světem než Enroth, což jistě taky hraje roli. Nicméně, jo, tohle vše je jistě subjektivní. O té grafice si to zkrátka moc nemyslím :)
Kde sem to mimochodem použil "taky" nesprávně?
EDIT: Jinak bych ještě dodal, že si nakousnul taky jednu podstatnou věc. Pravda je, že já před Heroes IV neměl s tím universem žádný vztah. Hrál jsem trojku, ale v angličtině, tedy vlastně nehrál a hlavně se nikam moc daleko nedostal. Heroes IV byl vlastně můj první Heroes i MaM co jsem hrál pořádně a soustředil se na příběh, takže můj vztah k tomu je vlastně mnohem osobnější. Pro mě je ten nový svět mnohem víc mým světem než Enroth, což jistě taky hraje roli. Nicméně, jo, tohle vše je jistě subjektivní. O té grafice si to zkrátka moc nemyslím :)
@Cathan (11.02.2023 17:32): Podľa mňa, ak by si, ako si už dlhšie všímam, prestal používať slovíčko objektívne tam, kde má byť slovíčko subjektívne, tak by mnohé debaty možno viedli iným smerom. :D
Pamätám sa ešte, ako som sa na vydanie HOMAM IV tešil, lebo som si tiež myslel, že keď je trojka tak super, tak z tých skúseností a vypilovania musí vzniknúť niečo nepredstaviteľné. A v tej nepredstaviteľnosti to bola aj pravda. :D
Najprv som bol strašne sklamaný, ako bolo spomenuté z behemotha je vypelichaný orangutan, z fénixa je kura a ďalšie jednotky pôsobia disproporčne a komicky oproti trojke (napr. čierny drak alebo hydra). Strategická nevybalansovanosť strán a aj jednotiek a hrdinov totálne rozbila naše pokusy s kamarátmi o multiplayer a 3D plocha taktickej mapy bola častokrát neprehľadná a človek nevedel aj napriek vyznačenej ceste, či vlastne príde správne na to políčko, kam chce ísť.
Napriek tomu kampaň ma fakt zaujímala, aj keď si myslím, že to bolo predovšetkým preto, aký som bol zainvestovaný do sveta HOMAM a MAM, aj keď pravdupovediac úvodné zmietnutie predošlého herného sveta zo stola v intre som bral ako neskutočnú krivdu a podpásovku od autorov - ten svet sme zachránili v troch dieloch MAM a jeho časti aj v troch dieloch HOMAM a oni to vyhodia celé z okna, lebo si nevedia pridať kontinent alebo dimenziu bez toho, aby ho ničili.
S odstupom času a vychladnutejšími emóciami však bol okrem nedomyslenosti herných mechaník a nulového balancu môj najväčší problém nejednotný art style a dizajn sveta. Aj v jednom ktoromkoľvek hrade boli jednotky a budovy v rôznych umeleckých štýloch, niektoré vážne, iné detinské, mnohé plastové a to zasiahlo aj taktickú mapu, hoci tá ešte dopadla najlepšie z trojice hrad - bojisko - mapa. No a to isté zasiahlo aj hudbu, tu máme operu, tam máme nejaké saxofónové sólo, tu staré heroesy s vykradnutými írskymi a anglickými folkovými skladbami a tu zrazu počas boja nejaké lacné tribal elektro, ktoré mi prišlo ako najviac wtf. Elektronika vo fantasy mi nevadí, ak je spracovaná umne, ale tu to bolo ako päsť na ucho.
Pamätám sa ešte, ako som sa na vydanie HOMAM IV tešil, lebo som si tiež myslel, že keď je trojka tak super, tak z tých skúseností a vypilovania musí vzniknúť niečo nepredstaviteľné. A v tej nepredstaviteľnosti to bola aj pravda. :D
Najprv som bol strašne sklamaný, ako bolo spomenuté z behemotha je vypelichaný orangutan, z fénixa je kura a ďalšie jednotky pôsobia disproporčne a komicky oproti trojke (napr. čierny drak alebo hydra). Strategická nevybalansovanosť strán a aj jednotiek a hrdinov totálne rozbila naše pokusy s kamarátmi o multiplayer a 3D plocha taktickej mapy bola častokrát neprehľadná a človek nevedel aj napriek vyznačenej ceste, či vlastne príde správne na to políčko, kam chce ísť.
Napriek tomu kampaň ma fakt zaujímala, aj keď si myslím, že to bolo predovšetkým preto, aký som bol zainvestovaný do sveta HOMAM a MAM, aj keď pravdupovediac úvodné zmietnutie predošlého herného sveta zo stola v intre som bral ako neskutočnú krivdu a podpásovku od autorov - ten svet sme zachránili v troch dieloch MAM a jeho časti aj v troch dieloch HOMAM a oni to vyhodia celé z okna, lebo si nevedia pridať kontinent alebo dimenziu bez toho, aby ho ničili.
S odstupom času a vychladnutejšími emóciami však bol okrem nedomyslenosti herných mechaník a nulového balancu môj najväčší problém nejednotný art style a dizajn sveta. Aj v jednom ktoromkoľvek hrade boli jednotky a budovy v rôznych umeleckých štýloch, niektoré vážne, iné detinské, mnohé plastové a to zasiahlo aj taktickú mapu, hoci tá ešte dopadla najlepšie z trojice hrad - bojisko - mapa. No a to isté zasiahlo aj hudbu, tu máme operu, tam máme nejaké saxofónové sólo, tu staré heroesy s vykradnutými írskymi a anglickými folkovými skladbami a tu zrazu počas boja nejaké lacné tribal elektro, ktoré mi prišlo ako najviac wtf. Elektronika vo fantasy mi nevadí, ak je spracovaná umne, ale tu to bolo ako päsť na ucho.
@Jab (11.02.2023 22:06): Jedna z největších tragédii ve videoherní scéně, pokud mohu být dramatický :( Vím, že existuje MoM pokračování a ještě pár věcí s tím spojených, ale zkrátka nic co by přímo navazovalo.
@Cathan (11.02.2023 21:45): Já si sice na ty postavy vzpomínám. Ale sami o sobě jsou jen ve čtyřce. Čili nejsou moc důležití. Vím, že tam postavy z předchozích dílů v kampani jsou také. A u některých hrdinů z trojky je i ve čtyřce jejich další osud v jejich popisu. Ale nemá to prostě tu provázanost HoMaM 3 a MaM 7. Což je škoda. :(
Tak jsem se dneska dozvěděl, že Lysandr, Waerjak a Gauldoth jsou bratři. Každý den se naučíme něco nového.
@Jab (11.02.2023 18:12): To jsem ochotný uznat, že vnitřky hradů měl trojka lepší, jo. Tam žádný problém, působilo to i docela živěji. Ale zase mě ve to ve čtyřce nijak neobtěžovalo. Ale za modely jednotek si stojím :D
@Isair (11.02.2023 18:13): Však říká, že pro mě to vyjde na stejno, ale čtyřka se mi jen více trefila do noty :) A hlavně jestli něco především uznávám, tak ten tragický strategický prvek.
@Isair (11.02.2023 18:13): Však říká, že pro mě to vyjde na stejno, ale čtyřka se mi jen více trefila do noty :) A hlavně jestli něco především uznávám, tak ten tragický strategický prvek.
Ty bláho, modely jednotek mě ve čtyřce zklamaly tehdy asi nejvíce, viz. Behemoth (který vypadá jak retardovaná opice, oproti strašlivé bestii z trojky) či fénix (který vypadal jako zapálené kuře, oproti krásnému modelu, který měl třebas ve dvojce), stejně tak většina grafických prvků (vodní příkop je třebas vyloženě k smíchu a mlácení se skrz hradby mi taky přišlo už tehdy hodně podivné). Dalším prvkem je samozřejmě nevyváženost a celková nedopilovanost (overpowered hrdinové, nevyvážené rasy- viz. upíři aj.). Ty hrady jsou ve čtyřce také děs běs, náhodně rozeseté domečky na nějakém typu zeminy, to se vážně nedá s krásně vykreslenými pevnostmi a hrady z trojky nebo dvojky byť jen vzdáleně srovnat.
Jako nevypadalo to graficky nijak příšerně (oproti většině 3D z té doby je to vlastně nádhera), ale rozhodně ne lépe.
Ale jako tehdy jsem čtyřku hrával hodně, vlastně jí mám i docela rád, ale rozhodně je to oproti trojce velký krok zpět/mimo.
Jako nevypadalo to graficky nijak příšerně (oproti většině 3D z té doby je to vlastně nádhera), ale rozhodně ne lépe.
Ale jako tehdy jsem čtyřku hrával hodně, vlastně jí mám i docela rád, ale rozhodně je to oproti trojce velký krok zpět/mimo.
@Cathan (11.02.2023 18:09): Vnitřky hradů taky? Včetně té "zeminy", na které ty plastikové domečky jsou? :)
@Jab (11.02.2023 18:03): Protože trojka působí naprosto přirozeně... :D Hele, u mě je to zkrátka cca kvalitně stejné.
@Cathan (11.02.2023 17:40): Dyť je to celý z plastu... :)
@Jab (11.02.2023 17:38): Hmmm... hmmm... ne, mně se zkrátka líbí modely jednotek ve čtyřce víc :D
@Cathan (11.02.2023 17:32): Pokus o 3D v roce 2002? To fakt ještě graficky není srovnatelné.
@Jab (11.02.2023 17:18): Myslím, že objektivně je to graficky cca stejně kvalitvní. Mně to jen sedlo více, čemuž dopomohl i ten soundtrack.
Trojka je doladěním předchozích dílů. Čtyřka je novátorská a mnohdy ne zcela úspěšně. Grafika btw není rozhodně hezčí. Jako strategie funguje celkově hůře.
@Cathan (11.02.2023 16:40): Ano, z 90% komentářů jsem vypozoroval, že třetí díl je prostě jeden z nejoblíbenějších dílů. Já si myslím, že taky to může být tím, že tento díl hrálo nejvíce lidí jak první a strávilo na něm prostě většinu času, jinak si to nedokážu představit! :)
@CrisBenton (komentář): K dnešnímu dni stále nedovedu plně pochopit, proč je HoMaM III o tolik oblíbenější :) Asi to bude zkrátka tím, že funguje lépe jako strategie, zatímco IV pro mě funguje mnohem lépe ve všech ostatních směrech. Vizuál, hudba, příběh... a strategická stránka hry pro mě nikdy tak důležitá nebyla.
@kuky (19.07.2022 21:12): Tak to už chápu. Dík za info.
@adam.kulhanek (10.07.2022 22:53): Haha, vidíš to, nad tím jsem se ani nezamyslel. Hodnocení je staršího data, kdy jsem hodnotil hry jen po paměti. Teď, když jsem to znovu zahrál, dával bych určitě méně, jak mě to rozčílilo :-)
@Dan9K (11.07.2022 18:41): Mám to úplně stejně.:-)
@Dan9K (11.07.2022 18:41): Je to rebel.
já mám homam iv moc rád, zahraju si scénář několikrát ročně a pravidelně se ke hře vracím. Hraju to ale pořád jediným, a sice antihomam způsobem. I na nejtěžší obtížnost jsem schopen celou mapu projet s jedním hrdinou a ničím dalším. Obvykle používám might hrdinu. Začátky jsou krušné, ale pak je to čím dál lehčí. Všechny peníze do immortal lektvarů. Pak si v dobytých hradech střádám armádu, abych se tím nemusel vůbec zabývat. S hrdinou se pokud možno nikam nevracím a jedu furt dál. Ultimátní vítězná strategie :D. Pozor je potřeba dát na beholdery, který berou immortal lektvary. No a je nemožné zabít ty ryby se světýlkem, co jsou na moři.
Asi je to důkazem, že je ta hra fakt blbě vybážená, když to jde, ale je to asi právě to, co mě na tom tak baví, že jsem takhle jakože protisystémovej :-)
Asi je to důkazem, že je ta hra fakt blbě vybážená, když to jde, ale je to asi právě to, co mě na tom tak baví, že jsem takhle jakože protisystémovej :-)
@H34D (11.07.2022 08:42): Já to naopak docela chápu. Například Bloodline je objektivně dost špatná hra, plná bugů, glitchů, spatlaná a nedodělaná. Ale já se u ní přesto bavil, tak bylo moje hodnocení naprůměrné, i když si ho hráč objektivně nezasloužila..
Naopak pokud dáš Heroes 1, 2 a 3 nějakých 95 - 100 %, tak v kontextu s tím je 80 prostě málo.
I když mě naopak kampaně v Heroes 4 strašně bavily. Každý národ má svoji vlastní uzavřenou a samostatnou kampaň, hrdinu a příběh, což je koncept, kterej mi pak strašně chyběl v Heroes of Might and Magic V . Koncept kampaní datadisků mi (v té době) přišel taky skvělej. Kdy v jedné hrajete kampaň s každým hrdinou zvlášť a pak se odemkne společná kampaň se všemi hrdiny. Ve druhé si pak vyberete jednoho, se kterým musíte vykosit ty ostatní.
I když musím uznat, že poslední mapa v The Gathering Storm je opravdu neuvěřitelné odfláknutá. Tam si dali záležet jen na to, aby celá mapa vypadala jako drak, ale jinak se na to vykašlali..
Naopak pokud dáš Heroes 1, 2 a 3 nějakých 95 - 100 %, tak v kontextu s tím je 80 prostě málo.
I když mě naopak kampaně v Heroes 4 strašně bavily. Každý národ má svoji vlastní uzavřenou a samostatnou kampaň, hrdinu a příběh, což je koncept, kterej mi pak strašně chyběl v Heroes of Might and Magic V . Koncept kampaní datadisků mi (v té době) přišel taky skvělej. Kdy v jedné hrajete kampaň s každým hrdinou zvlášť a pak se odemkne společná kampaň se všemi hrdiny. Ve druhé si pak vyberete jednoho, se kterým musíte vykosit ty ostatní.
I když musím uznat, že poslední mapa v The Gathering Storm je opravdu neuvěřitelné odfláknutá. Tam si dali záležet jen na to, aby celá mapa vypadala jako drak, ale jinak se na to vykašlali..
@adam.kulhanek (10.07.2022 22:53): Je to trochu zvláštní, už když jsem psal svůj mistrovský komentář, říkal jsem si, jestli není zvláštní, že se chci v textu do hry docela opřít s přitom dát slušných 70%, ale kuky jde v tomhle ještě dál. :) Každý má nárok na svůj názor, ale jak píšeš, někdy je zvláštní, když si komentář a hodnocení trochu protiřečí. Tomuhle tématu tady ale nejvíc rozumí Garret, bohužel není jisté, zda tuto diskuzi sleduje a zda není příliš zaneprázdněn prací na Hrotu a tedy zda by byl ochoten se k tomu erudovaně vyjádřit.
@Ringo (10.07.2022 23:16): Jasný, Díky. Já čtyřky znám a mám je docela dost rád (možná jsem to mohl zmínit, to jo).
Já jsem se chtěl pozastavit nad tím komentářem, který je hodně negativní a přitom dává značně vysoké hodnocení. To je samozřejmě každého subjektivní věc, ale zajímalo mě, jestli to @kuky nějak ještě rozvede.
Já jsem se chtěl pozastavit nad tím komentářem, který je hodně negativní a přitom dává značně vysoké hodnocení. To je samozřejmě každého subjektivní věc, ale zajímalo mě, jestli to @kuky nějak ještě rozvede.
@adam.kulhanek (10.07.2022 22:53): Hrej to. Ono je to zklamání pro pravověrné fandy HoMaM 1, 2, 3, vlastně tak trochu i pro mě. Ale jako hra je to prostě fajn. Když člověk neporovnává, tak se královsky pobaví. Vždyť je to jedna z nej tahovek. A poslední HoMaM od NWC.
@kuky (komentář): Jsem po přečtení trošku v rozpacích. Z kampaní jsi zklamaný, celkově zhnusený, je to odfláklé, hratelnost nula, už to nikdy nezapneš. Z tolika negativit jsem vyčetl, že i když má i své klady (hrdiny v boji, hudbu), tak hru spíše nedoporučuješ. Ale když se podívám na hodnocení, vidím 80%, což je pro mě velmi slušný nadprůměr hodný doporučení. Co si z toho teda mám vzít?
@90210 (21.06.2021 11:18): Ta první je subjektivní, to je jasné. Např. mě se grafika docela líbí, ale ve zdejších komentářích je hodnocena spíše negativně. Ta druhá věc je super poznatek, který já jinak nejsem schopen zhodnotit, když nehraju RPG a obecně těm herním příběhům nevěnuju tolik pozornosti. Možná těch her ze světa M&M bylo už prostě moc, že nevěděli, jak jinak navázat. Ale všechno zničit, pokud si jako hráč v tom světě prožil už tolik her, to nezní moc sympaticky... :)
@H34D (komentář): Super zhodnoceni! Me na HOMM4 vadi (mj.) jeste 2 veci, obe samozrejme prkotiny pro profesionalni hrace. Prvni je vzhled mest/hradu, ktera ted vypadaji mrtve a nerealisticky, chapu zamer, ale vysledkem jsou naplacany baraky vedle sebe a nad sebe, aniz by to vypadalo jako zive mesto. Druhym je samotne zniceni sveta, kde se odehravaly predchozi dily HOMM / MM, ten svet jsem sakra zachranil uz tolikrat a stalo me to tolik casu (mj dohrani MM6-8) a oni ho ted proste znici a zabijou vetsinu obyvatel. Rozumim te navaznosti na pribeh Chronicles, ale tohle me proste nasralo.
@veselykralicek (14.11.2020 02:12): Och, to je skutečně dobré vědět! Díky.
@Cathan (13.11.2020 23:16): Za pokračování, alespoň duchovní se dají považovat obě kampaně Ztracené příběhy z Heroes 7. Jedna je za Dogwoggla, který projde portálem do světa Heroes 4 (před tím zničením světa zkřížením mečů) a jedna za nějakou čarodějku. I hudba je stejná jako v Heroes 4, ach ta nostalgie..
@Jab (13.11.2020 23:13): Ano, na to jsem zapomněl. Naprosto souhlasím. :D
@Cathan (komentář): Ta spojení těch "vyznání" tam přeci dělá nová povolání. To byl imho jeden z nej aspektů té hry. Jakkoliv to nebylo úplně vypilované. Jinak s tou hudbou souhlas. Ta v Nature hradu je dodnes jednou z mých oblíbených. ;)
@Tulareanus (17.04.2020 20:24): Dobré. Ale tady bych možná mírně preferoval originál ve hře. ;)
@Jab (17.04.2020 19:56): @oldgamer89 (17.04.2020 19:52): Odporúčam popozerať tých Heroes Orchestra, napr. aj Necropolis sa im so spevom veľmi vydaril.
@Tulareanus (17.04.2020 19:50): Ten zpěv mi do toho mohou přidat any day! Úžasné. :)
@Tulareanus (17.04.2020 19:50): ano, u mě také hned v závěsu za Strongholdem. A ano podruhé, město je to docela bídné.
Ja mám veľmi rád okrem trojkového fortressu aj aj trojkové inferno. Ako ten hrad sám o sebe nemám rád, tak tá hudba je super.
Taky dvojkový Castle měl btw super operu. :)
https://www.youtube.com/watch?v=GzuCcyl6cfo
Ale ten dvojhlas u Nature ve čtyřce to nepřekoná. :)
https://www.youtube.com/watch?v=GzuCcyl6cfo
Ale ten dvojhlas u Nature ve čtyřce to nepřekoná. :)
@oldgamer89 (17.04.2020 19:03): Ano ano, Stronghold je v těsném závěsu, chtěl jsem ho dokonce napsat i do svojeho předchozího příspěvku :-) Ale tak nějak jsem tušil, že ho tu někdo zmíní.
@Radecker (17.04.2020 18:30): pro mě zase Stronghold odkaz
@Jab (17.04.2020 18:03): Hudbu jsem si musel oživit teď na youtubu, ale naskočilo mi to hned :-) Když jsme u hudby, tak za mě je top Fortress theme z trojky. Jak se to po tom poklidném "bažinném" úvodu rozjede, to je fakt nářez :)
@Radecker (17.04.2020 16:41): Nature mám taky nejraději! A ta hudba! :)