Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Za mě je Old Blood taky nejpovedenější díl.

V New Order mě tak nějak utavilo to nekonečný množství nesmyslných collectiblů. Navíc si pamatuju, že byli potřeba je plnit tak nějak průběžně, že nebylo možné se vracet do již dokončených úrovní jen kvůli collectiblům, jako v předchozích dílech. Jestli si to pamatuju dobře..
@Gordon (02.03.2024 13:01): oldblood jsem ještě nehrál. Někdy to napravím. Přijde mi, že jednička je skutečně zábavná od začátku do konce a dvojka už se snaží být senzační. Nevím jak lépe to napsat a v jedničce se zároveň daří zachovat vážné momenty, což ve dvojce nefunguje vůbec. Musím se navíc přiznat, že od té doby co mám děti, tak mi vadí když do takových řezeb tahají těhotné ženy, nebo je tam rádoby psychologická linka s dětmi. Ne že by se válka děti netýkala bohužel, ale ve hře jako je Wolfenstein to být imho nemusí. Nicméně to už je asi moje vyloženě osobní záležitost.
@Feidias (02.03.2024 06:49): Same, dvojka je už prostě moc utržená ze řetězu a působí na sílu. (hlavně hlavní protagonisté tak trochu přestávají působit jako protagonisté...) Ale tak mnoha lidem se líbí a při prvním hraní si člověk ani nevšimne těch kiksů v příběhu.

Za mě je od machine nejpovedenější oldblood.
No teda... je to šílenost, ale v dobrém slova smyslu. Útěk z vězení měl opravdu koule. A jak jsem psal, zapnul jsem si zvýraznění věcí. Je to fakt nutnost. Oči si nějak zvykly, ale po skončení herní seance jsem zkusil přes id5 Tweaker vypnout post-process no a hned je to o něčem jiným. K tomu 2× MSAA a posun FPS z 60 na 90. Zkusil jsem to jen chvíli ale působí to jako úplně jiná hra. Tak uvidíme zítra, jak se to bude hrát.

A už mě to začíná ovlivňovat. Jsem se na sebe koukl v koupelně a viděl jsem BJe. No, podoba tam je.
@Gordon (01.03.2024 15:49): @Sasakr (01.03.2024 15:45): Ale v tej hre sú aktívne miesta zvýraznené a predmety na zozbieranie pulzujú do bielej farby.

Ja chápem, na čo asi narážate, ja som mal problém v poslednej tretine Metro Exodus pri rieke, že mi nepriatelia a predmety splývali s prostredím, ale to mi prišlo oveľa viac splývajúce, než vo Wolfensteinovi, kde sa hlavne tak veľa obsahu odohráva v interiéroch, kde je menej matných a splývajúcich farieb.
@Tulareanus (01.03.2024 15:14): Ale je to hrou. Já si původně myslel, že je to prostě tím, když je hra hodně detailní. Ale pak jsem hrál jiné detailní hry a tenhle problém jsem neměl. Má to podle mě co dělat s kontrastem. Ale opravdu to neumím lépe popsat :-(
Tak nějak. Což je o to víc na prd, že se všechno sbírá růčo a ne samo.

@Tarhiel (01.03.2024 13:24): Ano, to je cesta, ale mám Radeon. Ono by to mělo zvládnout SpecialK, ale z nějakého důvodu ve hře nic nevidím, když ho zapnu.
@Sasakr (01.03.2024 10:22): - mám problém s tou grafikou - těžko v ní vidím... Mám to podobně a jsem rád, že nejsem sám, stává se mi to i v jiných hrách, např. ve třetím Zaklínačovi... něco důležitého je přede mnou na stole a já si toho prostě nevšimnu, asi je to nastavením kontrastu, nebo tak něco...
Mám z toho poněkud rozpačité pocity.
- první scéna v letadle je podstatně náročnější než zbytek hry. K mému překvapení to dává RX580 ve 4K maxed out (tj. včetně SSR) na locked 60
- téhle hře 60 FPS strašlivě nesluší. Framerate jde odemknout, ale když jsem si přečetl, co všechno se rozbije, tak na to kašlu. Nebo zkusit třeba 80 FPS, což se snad nerozbije tak moc? No uvidím :-(
- mám problém s tou grafikou - těžko v ní vidím. Nedokážu to úplně popsat, ale prostě je náročná na koukání. Možná kombinace jen pár barevných odstínů a přitom relativně detailní grafiky. Už jsem s tímhle u něčeho dříve problém měl. Třeba COJ Gunslinger byl "obtížnej" na koukání kvůli brutálně kontrastní grafice.
- pochopil jsem správně, že gameplay bude o tom, že mě naženou do arény, tam se mám pokusit to stealthem pokosit a když to podělám (a že to vždycky podělám), tak se spawne 5× tolik enemáků a začně přestřelka? Ten alarm se spouští automaticky při zmerčení nebo musí enemák někam doběhnout to spustit?
- nutnost všechno sbírat ručně je pěkně otravná. Nechápu to u takhle chvílema frenetický hry. Kor když z každýho vypadnou náboje a ještě brnění. Takže se sbírá dvakrát.
- API OpenGL... takže HDR nerozchozeno žádným způsobem...
jako hra ok, ale zas mam porad v hlave tu americkou propagandu o hrdinech z USA kteri vyhrali celou valku jako se nam snazi porad vtloukat do hlavy skrz media,filmy a hry..... no v realu to ubojoval Sovetsky svaz z 80% kde nejvetsi a nejdelsi souboj byl jasne mezi Nemeckem a Ruskem, jen zminim pocet mrtvych: Rusko: 24 milionu, Cina 20 milionu, hrdinove z USA 0,5 milionu. USA co tak dokazali tak pouzit jedine tabu co se doposud neodvazil nikdo: jaderne zbrane na 2 mesta plnych civilistu....... kdy uz bylo jasne ze je dobojovano. Zda se ze se pomalicku zacina historie opakovat, zas to nejvice odnese Cina a Rusko jakmile bude dobojovano po 3. sv valce..... kde se anglosasi do toho jako obvykle vlozi na konci vicemene a nechaji bojovat sve loutky z NATA. Kdyby USA byli takovy hrdinove tak vystoupi z aliance 30+ sracek kde se musi schovavat. Rusko nepotrebuje zadnou alianci... zajimave :)

Nepocitam to kdo dosadil Hitlera jako loutku k moci a kdo ho financoval.... stejne sily jako postavili do moci 22.2. 2014 Ukrajinu. Kennedy o nich mluvil priznacne nez jej odklidili z cesty: ''budou pouzivat prevraty namisto voleb, infiltraci (NATO) namisto invaze''.....
@Smartka (komentář): To doskakování textur způsobuje jeden efekt v nastavení grafiky. Ten právě možná ovlivnil i ten zmíněný obraz. Co se týče nízkých fps, může být ovlivněno i tím, že je použit monitor s vyšší frekvencí obrazu, než původně vývojáři předpokládali. Třeba u Fallout 4 jsem musel u monitoru ve Windows vynutit 60hz, jinak hra půlila frekvenci a v mém případě jela ve 37fps. Jinak Old Blood je taky sranda vyladit, ale když člověk ví, tak to jede v pohodě. New Collosus už jede výborně, je na ID tech 6.
Právě to je na té hře super, že tě nutí i do velmi nepříjemného morálního dilematu... ale chápu, že i tady se najdou velmi citlivé duše, které nemají problém kosti po stovkách, ale jakmile se osobě dá tvář, tak je to úplně nejšílenější :)
@Gordon (18.04.2023 06:58): Fakt by bolo fajn, keby si pred tým, než niečo napíšeš, skúsil nad tým popremýšľať, alebo si k tom niečo zistil, aby si nenapísal úplnu blbosť.

Morálne hľadisko neexistuje len jedno všeobecné, ale sú kultúrne a individuálne. Dilema spočíva aj v tom, že osoba môže mať emocionálne puto k tomu výberu. Ty píšeš, že automaticky mladšieho. Aziat by ti automaticky zachránil staršieho, pretože má v sebe múdrosť a skúsenosti. Väčšina ľudí by si vybrala bližšiu osobu. Záchrana mladšieho je morálny pohľad Európy a Severnej ameriky. Kresťanská morálka hovorí, že človek by nemal rozhodovať o smrti inej osoby, čiže by nemal učiniť voľbu vôbec. Čiže dilema to stále je. A tých pohľadov je ešte viac, či už rôzne historické (aj 2. sv. vojna má inú morálku než súčasnosť v tých istých končinách).
@Cobot (18.04.2023 08:30): třeba chtěli vzbudit nějakou kontroverzi a přinést okamžik, kterej si budeš pamatovat. Já si ho třeba pamatuju.

A hlavně si pamatuju, že Tě postava, kterou necháš žít na konci pěkně zm*dá, že sis měl vybrat tu druhou..
Tohle je tak směšný. Ty volby jsou tam asi proč? Že by je tam autoři z nějakého důvodu dali úmyslně?

Za svoji herní kariéru jsem vyhladil miliony. Vždy bez mrknutí oka a s úsměvem na rtech. Hrát si tu na morál je k smíchu. Ale jsem už fosil, kterej nedělá statusy za každý lejno co ho mírně vybočí z konfortní zóny.
Ano, tento moment byl dost silnej. Ale upřímně mi asi vadil začátek dvojky, kdy jste nuceni Vaším otcem zastřelit Vaši fenku..
@Red (17.04.2023 20:13): Dobrá, nesouhlasím, ale chápu úhel pohledu. Hodnotit ale podle jednoho momentu celou hru mi přijde absolutně mimo. Jako fajn, dobře. Asi teda dokážu uznat, že to někoho může pohoršit, nicméně, pokud hra dokáže v člověku vyvolat takové emoce, přpisuju jí to k plusům. Já třeba hry, které něco takového dokážou vyloženě vyhledávám.
Já to udělal jednou tak, podruhé onak. Ve hře jsou pak jiné cutscény, jiný malý vedlejší příběh nebo postavy. A celkově bych chtěl hlavně dodat jednu věc. Je to, kurva, jenom hra.
@AuroN (17.04.2023 19:23): Když to tak napíšeš, tak... ano? Zabíjet nacistické okupanty není nic morálně špatného.

Já celkem chápu proč to člověka znechutí. Tahle scéna je velmi nepříjemná, podobně jako No Russian v Call of Duty mi přijde za hranou etiky a vkusu. Ve hrách to nechci. Tím neříkám, že bych to chtěl cenzurovat.
@AuroN (17.04.2023 09:44): Tady ale jde ale o něco jiného: hra tě vědomě nutí obětovat přítele (a ještě máš vybrat, který z těch dvou to bude). Nepřistoupit na takovou věc je taky volba - a tuto možnost jsem si vybral.
@karnifex (komentář): Neviem, či sú autori až tak sčítaní, ale mne to trochu evokovalo variáciu na Sofiinu voľbu a nemyslím si, že Sofia by bola kvôli tomu nacistka. Z morálneho hľadiska je to samotrejme ťažká voľba (aj keď podľa mňa príliš skoro na to, aby človek mohol mať k postavám vzťah), ale tiež si nemyslím, že by bola náckovská. Náckovia by išli podľa toho, kto je väčší árijec alebo kolaborant pre ich ríšu, čiže by tam bol úplne iný kalkul.
@karnifex (komentář): Bože můj.... jak vůbec můžeš hrát hry jako Tomb Raider nebo Rage, když na to koukáš takhle? Cožpak když tam vraždíš lidi a zvířátka, nemáš z toho morální trauma?
@karnifex (komentář): Průměrná střílečka - zabaleno hned na začátku. Borec se chová sám jako nacista, protože musí jednoho vybrat.... No, kdyby toho jednoho nevybral, zabíjí je na místě oba nebo možná úplně všechny a šance na útěk v trapu. Myslím, že další tvoje myšlenkový pochody do budoucna rád oželim.
Komentář psát nebudu, ale dávám 95%. Neočekával jsem od The New Order nic a je to skvělá hra.
Zatím rozdávají více méně jen to co už jednou rozdávali. Tak snad přihodí na seznam Subnautiku. :)
Vůbec nic jsem od pokračování "Wolfa". Jsem tak nějak ve čtvrtině a zatím super!
me zase prisel smesne lehkej ... asi minutova zalezitost - predpokladam, ze mluvite o te fazi dole pod tou platformou kdyz sundate tu vzducholod .. 

hral jsem teda ale jen na tu druhou nejtezsi obtiznost ... ne na Uber
@Gordon (19.06.2022 22:12):
Jo, já jel taky tak. Já jsem si tak nějak myslel, že stačí vyházet a vystřílet všechny granáty a maximálně ho ještě trefit naplno tím paprskometem ... 30 minutes and 7+deaths later .. ale nakonec jsem ve vítězném pokusu ho pižlal druhým modem odstřelovačky tak minutu jsem běhal s 20 procenty. Potom si člověk dává sakra pozor aby ho oheň neštrejhnul, jsem k němu přistupoval snad půl minuty abych náhodou nezhynul....uplně jsem čekal, že se zase zvedne a budu nahranej:D

Jako největší zrada a past mi přišla ta platforma, kde byly náboje a lékárničky... prostě vábnička... jako kdyby to byla tam střílel dvakrát tak intenzivně, to byla vždy smrt...
Dohráno. No vy se mi budete smát, ale pro mě byl závěrečnej boss velká výzva.
[neexistující příspěvek]: Urážku od někoho kdo používá "xD" bohužel nejde brát vážně.
@ntz (08.06.2021 09:12): to je kamen urazu a achilova pata ID enginu, ze neumi spravne pracovat s framerate za 60 fps, at uz tato hra, Rage, Dishonored 2... musis pouzivat utility tretich stran aby hra aspon nezvysovala rychost primo umerne s narustajicim framerate. V lepsim pripade to odneses stutteringem, artefakty a glitchy. Jako v dobe kdy 144hz monitor je dnes standart me to prijde jako pravek. S Gamebryem/Creation si muzou podat ruce. NAstesti je vetsina her v Unreal enginu
tato hra ma snad nejhorsi optimalizaci co sem hral... no jo opet ID tech engine a opet za 5... mam tady problem s klavesnici a stutteringem, nevite co to muze zpusobovat? Mys je krasne plynula, ale pohyb pres klavesnici zpusobuje mikrozaskuby a absolutne nevim cim to muze byt, zkousel sem vse mozne co radili na netu ale nic nepomaha, je to stejny problem jako tady: www.steamcommunity.com/app/201810/discussions/0/540742667394642188/
ja se to naopak snazil locknout na 58 FPS protoze jsem mel artefakty pri vic nez 60 FPS s 60 Hz monitorem
@danny21 (komentář): haha

1) pises na konci dobry za 85% ale dal jsi 80%
2) AI nacku zas tak skvela neni ... proste pribehnou a nechaj se odprasknout .. jsou jako lumici ..
Mam 2 problemy s touto hrou ktere spolu souvisi...

1. Je nejaky zpusob jak odemcit zamek na FPS? Zkousel sem Id5tweaker, ale bez uspechu, problem je ze me Radeon software nedetekuje hru tudiz nevim kolik FPS mam, nicmene at zadam v te utilite jakoukoli hodnotu,tak to jde porad stejne (poznam to podle toho ze frekvence monitoru skrz VRR skace porad kolem 120-140.) Mozna jen tu utilitu neumim pouzivat, sou tam nejake prikazy a nevim jestli je nemam zadat az ve hre, ale jak kdyz zadnou konzoli ve hre nejde zobrazit? (dival sem se do nastaveni klaves a nic)

2. Nefunguje mi Radeon software behem hry, absolutne ji nedetekuje coz se mi stava jen pokud mam rezim zmeny meritka jiny nez fullscreen, jenze tady mam fullscreen a at mackam behem hry ctrl+R jak chcu nejde to. Kdyz se prepnu do windows a jdu do Radeon softwaru rucne, tak ta hra tam proste neni vubec zobrazena. Respektive, hru tam mam pridanou rucne, ale behem hrani neni zobrazena jako aktivni tak abych mohl napr pozorovat kolik FPS mam.
Jako tahle hra je fakt nuda a bojim se na to napsat komentar, kterej chci dat do vyzvy :D rip