Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Vynex (18.12.2020 21:15): Odmyslet si to uspěchané vydání tak docela nelze, nejde jen o zjevné bugy a glitche, ale citelně nedostatečné testování herních prvků, vybalancování hry, předělání zjevných blbostí, a tuším že se tu na poslední chvíli i hodně stříhalo - jsou to všechno věci které se dají i po vydání dodělat, buď teď v rámci updatů, nebo doplnit různé potřebné možnosti hry v rámci DLC - ale zatím tu prostě nejsou a hře to neprospívá.

Ve srovnání s Witcher 3 - výrazně líp tu vychází variabilita gameplay a je to hodně velká zábava, zato o dost horší pocit mám zatím z nelinearity questů a celkově příběhového roleplay, ve W3 jsem měl skutečně citelné možnosti jak podle své volby ovlivnit ten svět a život postav v něm, a tady jsem tohohle zdaleka tolik neviděl. A ani těch krásně depresivních vedlejších příběhů které nakonec řízením osudu skončí úplně jinak než bych si představoval, taková ta Geraltovská cesta do pekel dlážděná nejlepšími úmysly, protože život je prostě svině.

V čem vyhrává Cyberpunk na celé čáře je, že je to naprosto nevídané a takřka dokonalé zpracování cyberpunkového světa, a pro mě jako celoživotního fanouška žánru je to opravdu velké porno, kdežto Zaklínač je "prostě jen další fantasy".

No ve výsledku bych zatím řekl že to na Zaklínače nemá (v hlavním příběhu jsem teprve asi někde za polovinou), ale může se to změnit. A opravdu hodně jsem zvědavý na ten chystaný multiplayer/online.
A vůbec bych nerozhodoval zda CDPR dokázali překonat laťku Zaklínače, protože co mě tady fakt fascinuje je, že místo toho parádně skórují v úplně jiném sportu. Se střílečkami, stealthem, designováním levelů pro diametrálně různé gameplay přístupy neměli vůbec žádné zkušenosti, a hned se vyhoupli mezi špičku.
První 3 odstavce recenze na RPS zlato.

Citace za všechny: "If it’s a choice between a less polished Grand Theft Auto or a high budget Boiling Point, I’d choose the latter every time."

To přirovnání - au! Napadlo by někoho před měsícem, že takto se bude mluvit o hře od CDPR?

Počkám si fakt v klidu,..klidně půl roku, rok.
@Vynex (18.12.2020 21:15): za mě je to (zatím) na podobný úrovni. Technická stránka je slabší, toho janku je zde více než jsem měl v TW3. Ale zas je to o něco ambicióznější hra - už jen udělat všechno konzistentně ve first person, plus je zde víc gameplay možností (stealth, melee, shooting, hacking..)
Ale ještě jsem to ani zdaleka nedohrál, takže na finální soud brzy.
@Vynex (18.12.2020 21:15): To je otázka. Nevím, jestli jde ty hry nějak srovnávat jednak co se týče příběhu tak i gameplay a to z těchto důvodů:
Witcher má totiž velice úspěšný knižní námět, kde většina postav už byla defacto pro CDPR nadesignována Sapkowskim. Kdežto příběh CP2077 je prakticky nepopsaná stránka. jo, máme tam pár postav z tabletopu (Johnny Silverhand, Saburo Arasaka etc.) ale většina postav je komplet nová. Navíc tabletop hru znalo podstatně míň lidí než knižní série.
Co se gameplaye týče, Witcher měl prakticky gameplay uzamčen na tom, umlátit nepřítele mečem s pomocí kouzel/alchymie, perky akorát ovlivňovaly co používal člověk o něco více. CP2077 dává hráči na výběr jak standartní Rambo styl, tak i stealth akci, netrunner playthrough, čistě melee assassin atp...

V ostatních aspektech (NPC, soundtrack, svět co se interakcí týče) bych řekl že to je tak 50:50...
Jelikož jsem 2 dny zpátky hru zdárně dohrál a teď dodělávám vedlejší úkoly tak mám už nějaký názor na hru. A abych řekl pravdu tak hodně pozitivní a hra mě prostě totálně dostala. Ale měl bych dotaz jen tak do diskuze. Když si odmyslíte technické problémy, bugy a glitche a celkově tu omáčku kolem launche a bude brát jen hru jako takovou, je to podle vás lepší hra než Zaklínač 3 a myslíte si že CDPR dokázal překonat tu laťku, kterou nastavili ?
Ach, ta lidská zazmrdovanost, kdy na twitteru pod příspěvkem CDP o tom, že každý může žádat o refund a jak, nějaký lidský odpadek hned nahoře vypíše spoilery konců. Naštěstí jsem přečetl jen pár slov a bylo mi jasné o co jde, takže jsem si to nevyspoiloval, ale stejně...co s takovým odpadkem? slovy klasika, no judge, no jury, straight to execution.
@MCZ (18.12.2020 20:12): Takhle už to funguje nějakou dobu. Mám mezi přáteli lidi, co dělají v IT firmách na vývoji a ti prakticky potvrzují, že práce kodéra v dnešní době prakticky znamená, že tě firma najme za nějaký na první pohled slušně vypadající plat, pak z tebe během 5 let vytěží vše co jde, no a pak si můžeš dát odchod, nejlépe za psychiatrem.

@Red (18.12.2020 20:19): Jenže circa 20 let zpátky to většinou fungovalo tak, že devs byli zároveň ti, co ten projekt vedli a managovali a víceméně ta hra byla jejich příslovečné dítě. To ti pak tolik nevadí na tom dělat 20h denně.
Mě naopak přijdou vývojáři nějak poslední dobou rozmazlení. Z retro nation a zkazkách o vývoji nejlepších her to spíš vypadá, že dobrý hry se dělali v hangáru 20h denně a týrání s šikanou a nedostatkem spánku stmelovaly kolektiv:)
@BUMTARATA (18.12.2020 18:36): Tohle je hroznej shit. Já jim přál úspěch, ale vypadá to, že C2077 v současné době reprezentuje všechny temné stránky vývoje AAA her - od přetěžování zaměstnanců, přes neúměrnou zabugovanost produktu až k obelhávání zákazníků.

Zřejmě si nikdo nechce připustit, že jsme narazili (už dávno) na "fyzické" nebo řekněme lidské limity vývoje triple A titulů, který je zkrátka stále náročnější a ne vše se dá řešit hrubou silou, tzn. najmu si více lidí anebo ještě lépe - nechám je pracovat přes čas. (Jsou tu samozřejmě opačné extrémy typu Valve, ale to je spíše taková vyjímka prověřující pravidlo - jejich přístup má ostatně jiné negativní následky). Jako člověka zaměstnaného v IT mě z tohohle přístupu, kdy se z programování stává v podstatě manuální práce přehazování lopatou, docela mrazí.

Žel, vzhledem k tomu, že se to stále vyplácí, si podobné články budeme nejspíš číst ještě u mnoha dalších her. Ale tak hlavně že tam bude ray tracing.
Jinak co se týče crunche, nebyl ten CDPR dev crunch náhodou dobrovolný a nefasovali za to devs odměny? To bych řekl, že je o dost jiná situace, než třeba ten mandatory crunch v Naghty Dogu, po kterém jim odešla třetina zaměstnanců a ještě navíc nedostali kompenzace...
@Sarno (18.12.2020 19:39): Jak jsem psal níže. CDPR se nějak prezentoval. Pokud by realita neodpovídala jejich sebereprezentaci, tak by to dostali sežrat. Což se přesně teď děje. Spíše bych to tedy vzal tak, že lidé CDPR vzali za slovo a teď je následkem toho mohou velmi případně kritizovat. Nekritizoval bych pak hráče za nějakou "obrovskou jistotu". To by bylo vhodné, až kdyby po takovém releasu vytvářeli robustní apologetiku, když je jasné, že CDPR prostě vydání uspěchal a část hráčů (zejména na PS4) víceméně přímo podvedl.

@Paul (18.12.2020 19:56): Jasné. Pokud vede odpovědnost až k vlastníkům, tak ti se těžko vyrazí. Nicméně tím zároveň CDPR přijde o možnost rychleji obnovit důvěru hráčů. Což se zase odrazí na předobjednávkách jejich příštího titulu.
@Jab (18.12.2020 19:18): Kdo má v CDP ultimátní zodpovědnost? Asi co-CEOs Kicinski a Iwinski, nebo ne? Koneckonců to jsou ti, co se omlouvali a tu zodpovědnost za zpackání launche přiznali. Ale jsou to zároveň lidé, co tu firmu založili. Takže od těch bych fakt nečekal že se sami vyrazej. Pokud v CDP někdo není spokojen, tak samozřejmě může odejít, nepochybně to někteří udělají a good for them, ale od zakladatelů společnosti bych to realisticky asi nečekal.
@Sarno (18.12.2020 19:39): Tak řekl bych, že drtivá většina těch, co aktuálně hází hovna a zkažený rajčata, jsou lidé, kteří před TW3 nic od CDPR nehráli, a i k tomu TW3 se třeba dostali až dlouho po vydání. Pak koukli na pár trailerů k Cyberpunku, osvojili si myšlenku, že to prostě bude scifi GTAčko a ještě k tomu navíc rpg (ignorujíc tak, že Rockstar moc dobře ví, proč své hry pořád dělá mechanicky vcelku prosté, a i tak je to stojí strašný peníze a pracovní sílu) a plesk, extra vokální menšina je na světě. Na druhé straně extrému máš zas věčné vděčné defenders, kterým to od CDPR přijde v nejlepším pořádku, přestože jiné firmy by za mnohem menší prohřešky taky zfleku lynčovali (žádného takového jedince jsem alespoň zde na DH zatím zaplaťsatan nepotkal). A co se týče jejich antigreedu, tak to si taky velmi vědomě budovali právě od TW3, ale zrovna jejich greed pokud vím ani nikdo neatakuje. Spíš jde o to, že ten antigreed hodně hráčů vnímalo jako synonym pro user vstřícnost a s tím tedy i všechno, co do takové vstřícnosti spadá.

Hlavně si dneska nikdo neumí udělat trochu základní rešerši a nakupuje - nebo rovnou předobjednává - jen na základě pár trailerů. Na YT teď mám rozjetou jednu takovou diskuzi, ti lidi si opravdu překroutili, co CDPR o hře řekl v tom prvním gameplay demu z 2018, jako příslib revolučního a toho doposud nejvyspělejšího openworldu, a jen toho se drží. To, že od té doby otevřeně mluvili o tom, jak tu a tamtu fíčurku vystříhávají, to, jak jasně sdělili, ať od toho lidi čekají dalšího Witchera a rozhodně ne sandbox GTA nátury, prostě ignorujou.
@Jab (18.12.2020 19:18): Zase ale když člověk zavzpomíná, tak releasy W1 a W2 byly podobný shitstorm. Crashe, bugy (některé z nich vám byly schopný trvale borknout save, zvláště v prvním díle), nestabilita na konzolích u W2, kterou vyřešili snad až po roce a půl atd....
Jo, nedávaj do her mikrotransakce, ale upřímně by mě zajímalo, kde lidi brali v CDPR tu obrovskou jistotu. Tím samozřejmě nechci říct, že by byli stejně greedy jako třeba Ubisoft, který se teď rozhodl vrazit do Valhaly XP boostery za real cash, ale víš jak...
@Sarno (18.12.2020 18:45): To je v pořádku. CDPR padá z podstatně vyššího piedestalu. Nejde ale o to vyhypování. Pokud vydávají hru pro PS4, tak prostě nejde zatajit, že to na něm bude klesat až k nějakým 17 fps. Resp. jde, ale tohle je pak následek. Zase někdo je za to zodpovědný v rámci managementu. A ten někdo by měl letět. Což se nestane. Páč ta korporátní mentalita je v posledku úplně stejně "dobrá" při hledání individuální odpovědnosti jako ta byrokratická.

CDPR si budoval "brand" na tom obrazu čestné firmy. Tak alespoň ať nesou ty kolektivní následky. Je to jen fér.
Upřímně, já v koutku mysli čekal nějaký shitstorm po vydání, sice né až takových rozměrů, ale čekal. Snad každá hra za posledních 10 let, která byla vyhypovaná až do nebes pak narazila čumákem do betonové zdi. Ať to byl Fallout 76, No Man's Sky, Anthem a jiné....
@Rapier (18.12.2020 16:08): Je to v pohodě hratelné. Semtam se neotevřou dveře, co se mají otevřít, semtam něco levituje, ta policie je asi největší úlet, ale zase tomu musíš jít hlavou naproti, abys je takto vyprovokoval. Všechno jsem zatím vyřešil savem a loadem přímo na místě, pokud něco nefungovalo. Je super, že autosave ukládá opravdu často a zároveň si kdykoliv mimo combat můžeš hru ukládat sám. A výkon máš slušný, takže bych to rozjel. Jenom nezapomeň na ten SMT fix :)

btw ten trailer je bomba :D
@Rapier (18.12.2020 16:08): Mám pocit že police je háklivá v podstatě jen na zabíjení jejích vlastních členů - když přejedeš nebo zastřelíš na ulici jednoho nebo pět lidí, tak se ti objeví hvězda nebo dvě, a jde po tobě pár pochůzkářů. Není problém jim utéct o dvě ulice dál a hvězdy zmizí. Ale když neutíkáš a místo toho s nimi bojuješ, tak hvězdy naskáčou rapidně, velmi rychle se objeví posily, a odpaří tě.

Ono to funguje velmi dobře a bez problémů, pokud od hry čekáš že budeš jezdit za svým cílem a klidně přitom i jezdit jako prase, ale pokud chceš dělat GTAčkovský mayhem, tak budeš mít problémy. Ale s velmi silným bojovým buildem by i to mohlo být zajímavé.
@Paul (18.12.2020 12:48): tak to je tedy síla :)

Každopádně jsem podruhé zkusil reklamovat tuhle hru - tentokrát z jejich uvedeného odkazu, tak jsem zvědavej jestli mi ty peníze fakt vrátěj, a taky už jsem to smáznul z disku, každopádně. Když se nad tím zamyslím, tak to Sony udělat muselo, aby si lidi nemysleli že tam nemají funkční kontrolu kvality/funkčnosti a tedy vydávají i šunty.
@Rapier (18.12.2020 16:08): Hraju to od prvního dne na PC a žádné bugy kazící zážitek tam nejsou. Občas tam někdo levituje, občas se někde zasekne auto, hlavně když ho přivolám a neovládám ho, někdy se spustí konverzace se zadavatelem questu, který je v jiném patře než já, ale stojím pod ním, občas zmizí zbraň, což opraví její změna... nevim, jsou to takové prkotiny vesměs. Nevypadá to dobře, ale že by mi to kazilo hru se taky říct nedá.

Největší problém, na který jsem zatím narazil byl, když mi jeden quest sám od sebe změnil FOV na úplně příšerné hodnoty a nešlo s tím nic dělat, naštěstí jsem ho odehrál aniž bych se poblil a po splnění se to zas vrátilo do mého nastavení.

Co se policie týče, tak když někoho srazíš na ulici třeba, tak ti naskočí jedna hvězda a za 10s je pryč. Ještě se mi tbh nestalo, že bych mimo naskriptované questy přišel do styku s policií. :D Přijde mi, že spíš vůbec nefunguje než že by se spawnovala za zády jak tu někdo zmiňoval. A já nejsem člověk, co v těchhle městských akcích střílí random do lidí a schválně vyhledává potyčky s policií, takže sotva vím, že tam nějaká policie je a to už mám odehraných přes 30h.
V Pondělí by měl vyjít nový patch. Zatím nemám dovolenou a váhám zdali začít hrát příští týden o dovolené nebo počkat na další patche. Jaký je stav PC verze nyní? Už CDP vychytali největší mouchy nebo je tam něco co by mě zkazilo zážitek ze hry? Nevadí mi, že jsem podpořil vývojáře předem ale rád bych hru měl pokud možno bez bugů.

Že tam není bůhví jaká AI, chování NPC, řidičů, apod. asi přežiji, nejsem typ hráče co se vrtá v systému ale trochu mě vadí ten spawn police. Kdybych dělal něco nezákonného rád bych měl nějaký čas na vyklizení pole jako v reálu. :)
@Paul (18.12.2020 12:48): Podobný videa musí být děsná prdel pro ty, kterým to náhodou funguje. Ale ted si představ, že někomu se poštěstí a ty parádičky ve videu má všechny a často. Ti se tomu musí smát celej den :)
@Sarno (18.12.2020 13:21): Ty dokáže vytočit obávám se úplně cokoli. Neznám žádnou AAA hru která by byla tak transpozitivní jako tohle, takže nadávat na CDPR může jen naprostý kokot.
@Gordon (18.12.2020 12:34): Jo, přitom v KCD byly ty bugy často zásadnějšího charakteru - ne jen srandovní grafické glitche a pády hry (byť i ty naserou výrazně víc když se hra uloží jednou za dvě hodiny a ne co dvě minuty), ale i momenty kdy se prostě nedalo vůbec pokračovat dál. Sám jsem musel takhle nesplnit několik questů a dokonce i obejít jednu část hlavní linie.

Ale holt CDPR má mnohem lepší pověst než Vávra to begin with... a taky mnohem větší a mainstreamovější publikum.