Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Rapier (20.12.2020 12:47): To bych i předpokládal. Já jsem ale celkem udělal tu chybu, že po nadšení z Witcher 3 jsem se začal o CP 2077 zajímat hodně a tak jsem si i přečetl o penězích z polských veřejných rozpočtů a na co ta dotace měla být užita (hint - pokročilá AI), o bezprecedentní stavbě questů, na kterou jsem si vzpomněl vždycky, když mě otravoval ten robotickej taxikář a chtěl po mně v každý čtvrti rozstřílet jedno "rebelující" auto a o spoustě dalších. Pěkně je to shrnuto na reditu, ale ten odkaz už sem určite někdo dával - https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/c ... re_list_will_update/

@AlieN (20.12.2020 13:03): OK, nic ve zlém :-)
@Jab (20.12.2020 09:48): Dohráno na PC. PS4 pro zkoušeno - refund, Xbox series S zkoušeno - refund a vrácení i toho přístroje :-) Jinak CP2077 má dalekosáhlejší problémy než jsou ty technické. Co jsem tak pochopil, ty osobně se zajímáš o cRPG dlouhodobě, tak asi o slibech CDP víš daleko víc než já, stačí si to dohledat.

@AlieN (20.12.2020 10:13): Komentář se ti nelíbí, to je v pořádku, nicméně na rozdíl od tvého diskusního příspěvku není nijak urážlivý. Tvé pošramocené ego se pak projevilo ve formě mínusků k mým dalším komentům a to bych řekl, že sestupně podle data, dokud tě to bavilo, nehledě na jejich kvalitu.

@Sarno (20.12.2020 10:15): Hlavní zádrhel je v tom, že jsem nepsal o kvalitě her jako takové. Z tohoto hlediska zažíváme lepší období, než v těch devadesátkách, protože vychází daleko více her a máme tak možnost širšího výběru. Bývalo ale zvykem, že recenzent napsal i pár řádků, jak mu hra běžela a přímo v hlavičce se také psaly HW požadavky. Předpokládal bych, že recenzent webu typu games, zing, bonusweb apod. hru nemusel kupovat, dokonce ani stroj na kterém hraje a má ji k dispozici i ve více než jedné verzi. Já jako koncový zákazník jsem si ji koupil ve třech verzích, stejně jako před tím např. Kingdom Come, abych ji pořádně ozkoušel, protože je to můj koníček. U lidí placených za recenzování, kteří za to navíc ani nemusí utrácet bych považoval komplexní informování za samozřejmost.

@M.a.t.t. (20.12.2020 10:26): Prosím o odkaz na to, jak mají zdejší komentáře vypadat, nikde jsem to nenašel, ale zase na druhou stranu v nenacházení věcí jsem expert :-)
[neexistující komentář]: někde jsem zahlídl informaci, že ačkoliv první trailer na C77 byl z roku 2012, v reálu někde vývojáři psali něco o tom, že se na hře začalo reálně makat až v 2016, tedy jen 4 roky vývoje. Prodávám jak jsem koupil.
@Phoenix (20.12.2020 12:17): Ony ty vzpominky na devadesatky jsou mozna trochu zkresleny tim, ze se k cloveku casto dostala warez verze uz v nejakym opatchovanym stavu a tech originalek bylo mezi lidma min. Kdyz vzpomenu treba, jak si znamej koupil Ultimu VIII a diskety byly zavirovany (jakoze coze?) nebo kdyz si spoluzak koupil zrovna ten Daggerfall a pak brecel, ze se to neda hrat...
@Mendoza (20.12.2020 12:05): jj, Daggerfall je ukázkový příklad. Zabugované hry vycházely vždy, dříve se to hůře napravovalo (protože nebyla možnost jednoduše dostat opravený kód k zákazníkům, jakkoli existovaly BBS, tak byla situace nesrovnatelná s dneškem), na druhou stranu dnes autoři skutečně tak trochu spoléhají na to, že leccos vyřeší průběžné patchování day 1 a dále.

Samozřejmě některé typy bugů dříve neexistovaly (např. fyzikální bugy, protože neexistovala herní fyzika).
@Sarno (20.12.2020 10:15): No já teda hraju 30 let, ale v devadesátkách nepamatuji zabugovaný hry.Odpady určitě, ale bugy fakt ne.Na druhou stranu se musí brát, že ten vývoj nebyl tak složitý co se týče interakce, grafiky, herních mechanizmů, atd. Prostě udělat world-open je násobně složitější než udělat plošinovku, adventuru nebo nějakej 3D koridor.A CD projekt to prostě bohužel vůbec neumí narozdíl třeba od Rockstaru.
@Sarno (19.12.2020 23:05): Proč by to mělo ovlivňovat jen konec? To je třeba primitivní přístup ke karmě, kterejch bych od CDPR nečekal. Něco vic fluidního a hlavně taky nějakej projev tvýho "respektu" na ulici. Vždyť to umělo už blbý Fable.
Jsi proslavenej magor co všechny vraždí? Po 50 hodinách ve hře už by o tom město mělo vědět a reagovat. Minimálně u street kida. Aspoň něco takovýho bych od "lifelike" světa čekal.
Tak to vypada, ze mi ten hotfix 1.05 zlepsil grafiku, protoze ted jsem se uz nekolikrat pristihl, ze se fakt tou grafikou kocham. xD Za tech dvacet hodin do ted ani prd, ale dneska... Jsem i musel nejaky ten screenshot tipnout. Ne vsechno je ale uplne idealni odkaz. :D A take jsem si uvedomil, ze byt to konstatnich 40+ fps, tak zadny problem na gamepadu, ale kazdy drop pod je jak posranej kopanec do kouli. Ja snad tu predrazenou 5600XT, jakozto jedinou dostupnout grafiku soucasnosti, koupim.
@Sarno (20.12.2020 10:15): Minimálně Stonekeep (tedy pokud nemyslíš dvojku) nemá s odpadem nic společného. A i u Tomb Raider nebo Mortal Kombat, jakkoli nejde o mnou preferované žánry, je použití slov odpad příliš silné. Nebyl by určitě problém najít nemálo zástupců odpadu (v libovolné době), ale tohle nejsou dobře zvolené příklady.

Bugy jsou samozřejmě problém, dnes o to větší, že internet existuje. Neřekl bych totiž, že je dnes situace principielně lepší, spíše naopak (vývojáři a distributoři se naučili spoléhat na to, že jim zákazníci jejich produkt otestují a chyby se vyřeší day 1 patchem).

Dříve bývaly v papírových časopisech recenze někdy grafomanských výplodem do sebe zahleděných jedinců, který neměl se hrou příliš společného (např. stesky nad kvalitou pivního sýra místo recenze 7th Guest) ... dnes jsou zase recenze často výplodem lidí, kteří nemají zase tolik nahráno a jdou s proudem (ona "musí" být také co nejdříve, což jde pochopitelně proti požadavku na kvalitu).

Každá doba má z hlediska vývoje a recenzování her své výhody a problémy, Tvůj příspěvek mi přijde příliš jednostranný.
Ten komentár je skutočne len dlhší diskusný príspevok, ktorý toho o hre ako takej veľa nehovorí a ešte si aj pomáha pofidérnymi argumentami ako o tých hodnoteniach herných velikánov. A navyše, ak nejaký recenzent nenarazí pri svojom priechode na žiadne zásadné bugy, ktoré by mu znemožňovali pokračovať, prečo by to mal reflektovať do svojho hodnotenia?
Pardon, ale hodně težce nesouhlasím s komentářem, že "od 90. let klesla kvalita her a očekávání hráčů". Doby, kdy každá třetí hra, kterou jsem koupil byla buď odpad (RIM Battle Planets, Stonekeep, pár dílů Tomb Ridera a Mortal Kombat) nebo byly tak zabugové, že pokud jsem někde v herním časopise nenarazil na CD s patchem (protože tehdy internet nebyl takový jak dnes) tak jsem si ji prostě nezahrál, mám pořád vytesané v paměti.

Dnes má člověk tu možnost, že vidí na steamu/GOGu/Epic Store/kameném obchodě hru a tak si prostě vygooglí review a zjistí jestli stojí za to si ji koupit nebo ne, což má taky za následek to, že si dnes developer zase tak moc šmejdy nemůže dovolit vydávat, jinak si tím torpéduje PR plus nastoupí refundy.
Jasně, pořád máme hry přecpané mikrotransakcemi typu FIFA, Madden, Ubisoftí plytké a bezduché openworldy nebo od Activision jejich Call of Money: Recycled Warfare sérii, ale prostě každá série, měla, má i bude mít své fanboys bez ohledu na to, jak moc velký trash to bude.
@HEX (20.12.2020 09:42): Je to stupidní - v podstatě diskuzní příspěvek, který tam dal jako komentář a rovnou ještě s nesmyslným hodnocením na všechny platformy jen proto aby se zviditelnil.
Tak vedlejšák záchrana Saula mám pěkně buglej hra vubec nepočíta že bych se do budovy dostal kanálem tak jsem musel při vstupu i odchodu dojít k hlavnímu vchodu budovy abych mohl s ukolem pokračovat dál https://ctrlv.cz/a5GK
@HEX (20.12.2020 09:42): Mně u druhého komentu ke hře opravdu nesejde na tom, jak fungují či nefungují dnešní herní recenze. A nežeru ty tři platformy. Pokud je skutečně nezkoušel, tak je to imho jen hloupý v podstatě review bombing.

Pokud to na všechny ty tři platformy hrál, tak mínusko stáhnu. Páč ten koment má v sobě alespoň něco minimálně užitečného (plusy a mínusy na konci).
Druhý koment k Cyberpunku 2077 by přeci jen mohl být více o hře než o obecné situaci herních recenzí.
Mimochodem... Tři hodiny v Night City a bez pádu nebo nutného loadování – konečně začínám chápat, jak tady má fungovat a působit nějaký ten herní zážitek :D
Túú, túú, tohle mě nepřestává bavit. Jsem to viděla už milionkrát i předtím, ale ty české titulky mě k tomu nějak ještě víc dorazily. Navíc mám pocit, že výbuch mám navíc, u jiných jsem neviděla, že by jim Delamain smetl i auto, jinde nestálo.

Jsem zvědavá, co tedy přinese ten další patch, pokud bude.
Btw moje hrani ted vypada jako v nejakym Marvelu. S double jumpem jsem schopen jit kamkoliv a velmi rychle. Dokonce jsem vyskakal i na mrakodrap. Jak se da chytat ledgu a se speedem z cold blood bezim rychlosti jedouciho auta.. Takze pri pohybu v mestskym distriktu uz se ani nevyplati jezdit autem, protoze pesky se pohybuji rychlejc a lip. Obcas to pusobi jak mirror's edge.. Na ulici staci seknout civila a mam speed jak auto.. A skokem preskocim v pohode vysokej plot, na strechu.. Kamkoliv. A takhle kdyz to navazuju a chainuju, tak jsem jak spiderman a litam mezi budovama.
@Redfield (19.12.2020 23:58): Kyberpsychouše normálně střílím smrtícíma zbraněma, nikdy neumřeli. Chápu to jako feature. Nesmrtící zbraně tu jsou asi jen od toho, aby se mohl Skippy sem tam přepnout do módu „sluníčkový pacifista“, hehe.
@marwel (19.12.2020 22:38): Asi by se to dalo ověřit na těch cyberpsychos, kde bys měl mít bonusovou odměnu za omráčení místo zabití (posledně jsem dostal bílou pistolku s třetinovým dps co moje hlavní zbraně, jaj). Ale minimálně jako splněný objective je to registruje, to je hlavní.
@marwel (19.12.2020 22:38): Do RPG systému bych započítal i vylepšování postavy implantáty, které nezřídka dělají dost zásadní změny v gameplay. Vylepšování přes perky se pak většinou děje po menších inkrementálních změnách, takže to na první pohled není tak moc patrné.

@montana (19.12.2020 22:56): Při plnění vedlejších úkolů mi fixer v telefonu dost často reflektuje jaký přístup jsem použil, občas je na to napojená bonusová odměna. Že střelné zbraně omračují nebo zabíjí docela random mají rozbité, ale nebýt toho tak je tohle docela v pohodě.
@montana (19.12.2020 22:56): Díkybohu, že tam žádný "karma systém" není. Podobného bullshitu, kdy mi hra dá hromadu zbraní, nástrojů a hraček ale pak stejně z toho nic nemůžu použít protože bych fasoval špatný konec příběhu jsem si "užil" až až v Dishonored...
@bukrrCZ (19.12.2020 21:39): Levelovani vlastností není žádná odměna za zabíjení/omráčení. Na to má být buď karma systém nebo to být nějak zohledněné v příběhu (asi je) nebo v budované reputaci. Ta je jen jedna a slouží k odemykání vedlejšáků a minoritních itemů (wow such RPG).

Rychlý hacky jsou docela povedenej prvek, proto je taky nezmiňuju ve výpisu těch nefunkčních. Jen by k zábavnýmu použití potřebovali vyladěnou AI enemáků.

Výroba by dávala smysl, kdyby dávalo smysl něco vyrábět. Všechno ale najdeš nebo dostaneš a většinou lepší než si zrovna můžeš vyrobit. Očividně je to prvek, kterej byl taky hodně cutnutej.

Jinak presne jak pise marwel. Clovek muze uplne zapomenout levelovat a rozdelovat perky a vlastne se nic nestane. To neni zrovna vyladenej system :)
@Redfield (19.12.2020 22:02): To je asi bug, taky se mi to stava. Hra je ale myslim normalne registruje jako mrtve. Ja jsem vedomne omracil jen jednu postavu ve hre a ta zase lezela komplet nehnute na zemi. Nakonec jsem ji musel stejne zabit jinak bych nedokoncil ukol. :P

Jinak chybejici animace pri rozhovorech jsou skutecne bug. Mne ted chybely animace u jedne z klicovych postav. Jinak jsem, nastesti, narazil jen na radu malych bezvyznamnych bugu, nejaka ta t pozice, levitujici postava, nepratele propadavajici podlahou, mizejici ve zdech, poletujici predmety. Nic co by se nedalo pricist (cyber) punku. :) Jo obcas mi vypadne zvuk u televizi ve hre a zvuky auta.

@bukrrCZ (19.12.2020 21:39): RPG system povazuji zatim za nejvetsi slabinu CP. Osobne ho po vetsinu casu ignoruji. Vzdy jednou tak za pet hodin hrani se na nej podivam a nejak ty body rozdelim ale ze bych premyslel dopredu jakou postavu chci delat, co za perky chci atd. to vubec.
@bukrrCZ (19.12.2020 21:39): Smrtelné zbraně mi z nějakého důvodu nepřátele běžně jen uspávají, i bez toho speciálního módu. Děje se mi to od začátku hry. Pak se tam na zemi "mrtvoly" vesele kroutí.

Quickhacky ano, ale breaching (matice, kde hraješ Hada, zatímco na tebe svět čeká) je primitivní a stereotypní, a jak pořídíš lepší deck, už nad tím skoro ani nemusíš přemýšlet. Nemluvě o tom, že k plnohodnotnému netrunningu jsem se po 25 hodinách ještě ani nedostal. Na žánr docela slabota.
@montana (19.12.2020 21:19): Myslím, že zrovna tebou zmíněné nedostatky nejsou takový problém.

-gunplay rozhodně není tragický. S ohledem na fakt, že je to RPG je dost dobrý.
-podle preference hraní (stealth, hack, střelba..) leveluješ schopnosti alá Skyrim a po získání dostatku xp bodů dostaneš perk bod, který slouží k vylepšení schopností - to je dostatečná odměna.
- "kdy zabíjíš a uspáváš" snad víš podle toho co používáš :D¨
-mrtvý nepřátelé se na zemi nehýbou ... :D
-rychlé hacky jsou díky variabilitě a možnosti vylepšování super pro různé možnosti hraní
-vracení zbraně za zlomek ceny je podle mých zkušeností naprosto RPG standard
-výroba díky dostatku součástí (z přemíry předmětů) dává naopak naprostý smysl, pokud chceš jet tuhle větev vylepšování

Ale určitě souhlasím s misemi, které jsou "vyprávěné" přes SMSku. Takže pokud si člověk neotevře zadání od kšeftaře, dělá prostě další sabotážní misi.
@Jab (19.12.2020 10:37): Ono toho neni malo. Bugy + open world ve stylu potěmkinovi vesnice se resi nejvic, protoze jsou okamzite na rane a je to vdecny tema. Ostatnim prvkum se ale lidi podrobneji budou venovat imho az casem. Herni mechaniky jsou podstatne slabsi nez bych od CDPR v roce 2020 cekal.

Tragicky gunplay v kombinaci s zadnou AI nepratel tvori prestrelky zhruba na urovni toho zminovanyho Boiling Pointu. Stealth z duvodu AI take mizerny. Za ani jeden zpusob hrani te hra nijak neodmenuje/neinformuje (tady netusim, jestli to je schvalne skryte pribehove). Prakticky nejde na prvni dobrou poznat, kdy nepritele zbrani zabijis a kdy uspavas, protoze o tom rozhoduje blba modifikace (a scan v oku ti pak ani neukazuje jestli je enemak mrtvola nebo dycha, ale mozna jsem jen slepej)
Hacking je u kyberpunkove hry jedna jedina minihra milionkrat dokola. Ekonomika hry naprosto nevyvazena po financni strance (koupim zbran za 1500, prodam zpet za 30) i po te lootovaci. Diky zbytecne obrimu mnozstvi predmetu a zbrani nedava smysl vyroba. Po 20 hodinach hrani mas u sebe 150 lekarnicek, aniz by sis jedinou koupil/vyrobil. Obleceni a zbrane neustale jen rozebiram (=zabava). Taky milion otaznicku a vykrinicku po mape s veskrze identickyma misema je docela krok zpet.

V hlavnich misich me uprimne po tech 25 hodinach taky nic vylozene nenadchlo, ze by to byl nejaky herni vrchol designu nebo herni scenaristiky. Ale verim, ze to nejlepsi jeste prijde. Porad je to skvela hra a rad to dohraju i v te rozbite verzi. Jen to imho melo byt fakt "neco vic".
@SilentWolf (19.12.2020 20:39): Jo tahle hra má problém že je v ní až moc OP možností, takže druhou polovinu hry jsem spíš proběhnul. Mě se osvědčila kombinace hacku Ping (zobrazí všechny nepřátele) a střílení ze sniperky skrze zdi. V zásadě málokterý boj trval déle než pár vteřin a většina nepřátel ani nevěděla co je dalo ... a to jsem doufal že když se vyhnu "chytrým" zbraním, tak bude hra alespoň trochu těžší.
Moje V všem rozpouští mozky skrz kamerový systém. :-D zbraně netřeba. Mám obří sniperku na kterou nemám ani dostatečnou sílu ale střílet z ní jdr (od Panam) a zatím jsem zvládl vše vyřešit na nejtěžší. Hacking je dost OP.