Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@kristmeister (02.02.2023 12:07): To právě beru jako to uhýbání. :-D Ty sekvence s Armadurami byly super a kvůli nim dopopručuju hrát hru na normální obtížnost, protože na lehký jsou některý místnosti přeskočený (a hádanky s nimi spojený vyřešený). :-) Bossfighty jsem si vůbec užíval, jen ten s Krauserem mi přišel trochu natahovanej a Saddler byl zase lehčí, než jsem čekal. U-3 v RE není. :-)

@SilentWolf (02.02.2023 12:28): Já ani jinou neznám. :-D
Hm... Tak teď jsem četl, že ve hře nebudou žádné quick-time eventy s výjimkou případů uhýbání a když vás někdo chytí. Upřímně řečeno, přijde mi to trochu škoda, protože v celé hře byly ty QTE celkem 4 - 2x útěk před kamenem ala Indiana Jones, 1x útěk před chodící sochou a souboj na nože s Krauserem (který jsem si oblíbil společně se sochou). Ve výsledku zkrácení herní doby asi o 1-2 minuty. Navíc Ada přijde o svoje krásný červený šaty, který sice nepůsobily moc realisticky, ale zase v nich byla zatraceně sexy. :-(
https://www.youtube.com/watch?v=pQsyi4j1RqM

Celou dobu jsem si říkal, že tenhle je fakt zbytečný, původní čtyřka přece ještě nijak zásadně nezestárla. Ale jo, jsem sold, hlavně na myšlenku, že i příběh by tentokrát snad nemusel mít váhu děravý boty s jednou tkaničkou. A prejže v tom bude i jakási parry mechanika!
@Kosi.. (11.08.2022 12:55): Jsou dva, Assignemt Ada a Separate Ways, které se odemknou po průchodu základní hrou s polečně s Mercenaries módem + můžeš si dát New Game+ s Leonem a Ashley v oblečcích Gangstera s "Chicago Typewriter" (nekonečno nábojů, největší palebná síla).
@Cobot (11.08.2022 12:31): Ada je kratší - tak 1/4 z původní hry tipnul bych si.

Ostatní přídavky jsou jen nějaký challenge ne? Pokud se dobře pamatuju, příběhovej "regulérní" přídavek je myslím jenom Ada.
@Cobot (11.08.2022 12:31): Ada má jeden delší level na ostrově, kdy hledá 5 ampulí s virem (Assignment Ada) a pět kratších minilevelů, ve kterých se dozvíš, jak ti Ada pomáhala (souboj s Mendezem a Krauserem, vyřešení hádanky se sochama v zahradě) v Separate Ways. Assignment Ada je tak na 2 hodiny, Separate Ways na 4, ale jsou borci, co to dají i za polovinu. :-D
@Cobot (30.07.2022 18:15): Nepotřebuješ je ve slova smyslu předmětů nutných k dohrání hry. Některé lze ale kombinovat a následně prodat celý "set" dráž než je součet cen, pokud bys je prodával samostatně.
Jsou ty poklady co sbírám ve hře k něčemu jinému než k prodeji? Můžu je prodávat aniž bych je pak v budoucnu k něčemu potřeboval?

Rozjel jsem to v té vylepšené grafice HD Project 1.1 a vypadá to slušně. Ty textury jsou pěkné. Hra jako taková mě zatím trochu zklamala. Atmosféra fajn, ale je tu nějak moc střílení a není to nijak moc strašidelné. Ale jsem stále v první kapitole, tak se to snad rozjede.
Příběh RE4 byl dobrej s pár malejma muškama, ne všechno musí bejt pro pseudointelektuální masturbátory.
@IceCreamYouScream (09.02.2022 19:38): Je to zlom v RE historii - pro někoho poslední dobrý RE. Hlavně změna ovládání. "Tank" byla klasika a jasné, že každému to nesedne (taky jsem měl radši ovládání v RE1 remake než retrospektivně v originále ).

I když, když jsem se po čase vrátil - konkrétně k RE5 DLC, tak po prvním šoku jsem se s ovládáním zase sžil. Patří to k RE tradici, že ovládání je součást designu (úmyslná).

Naopak RE2 remake mě celkově zklamal (není to špatná hra, ale kombinace 3rd person a retconning mně moc nevyhovoval - obzvlášť když tu je REREV a REREV2 s vychytaným ovládáním).

Příběh bylo vždycky béčko a nevidím důvod to omlouvat. Lepší zábavné B, které se samo nebere vážně, než vážné a nudné snahy o seriózní "příběh" nebo fantasy/soap-lite (doména pozdní Bioware).

A podle tvého komentáře by hru nezachránilo, ani kdyby ji napsal Ingmar Bergman :)
Docela vtipný, že i sám Mikami si myslí, že příběh RE4 stojí za hovno. Já jsem sice typoval, že ho napsala parta šesťáků za víkend, no podle toho novýho interview to prý byly dva a půl týdne. Close enough.
Každopádně když vedoucí vývoje říká, že by se měl přepsat, doufám, že ho někdo fakt přepíše :D
ja si nemuzu pomoct ale tohle OST : Resident evil 4 OST ganado IV Extended - YouTube

.......mi pripomina tohle: Eyes Wide Shut masked ball - YouTube

a jak daleko je to od reality :D An Invitation To Browse Photos Of Marie-Helene de Rothschild's Surrealist Ball (1972) - Flashbak

jinak mam ze hry nekdy pocit spis jako bych hral Indianu Jones, takove dlouhosahle dobrodruzstvi prospikovane adventurnimi prvky, i te brutality a strachu neni moc, spis pribyla akce
jo vsak nakonec to hraju na 60ti v klidu, on Odyssey jak se po par hodinch rozehreje tak ma luxusni odezvu i na 60 fps, overshoot se da pokud to neni 1st person nevnimat tolik,resp me neirituje
to by me zajimalo jak to hrajete? Ten engine je uplne k nicemu, umonzuje max. 60 fps, resp. da se i vic ale cim vic fps tim pomalejsi je hra, takze napr.pri 240 fps na 240 HZ monitoru se postava pohybuje nekolikanasobne pomaleji, jenze zase mam daleko mensi dobu odezvy takze me z toho neboli hlabva, protoze proste neni blur pri pohybu. Sem takto nuceny hrat na 60 fps pri 60 hz coz i na tak rychlem monitoru jako je G7 Odyssey je vse pri pohybu rozmazane i se zaplym ELMB, resp. pri nejvyssim nastaveni overdrivu. A to mam HD remaster, tak se da snad ocekavat ze tohle bude mit engine uz vychytane, no jedina takova hra ktera me tohlze delala ale v obracenem gardu, tedy cim vice fps tim je hra rychlejsi byl jeden z dilu ¨NFS.

prej utilita jmenem SpecialK (SKIF) umoznuje hrat hru na frekvenci monitoru 'jakekoli', nesmysl hra se chova uplne stejne no matter what nastavim v tehle te utilite
Tak to vypadá, že RE:Village bude docela připomínat RE:4 co? Inventář, obchodník, zasazení, vlastně i příběh. Já si teda radši asi počkám až na recenze .. :D
Naaaaa druhou stranu, pokud máš dobrého koop parťáka, tak 5 luxusní zážitek. V singlu ale vskutku klidně vynechat.
@M.a.t.t. (27.12.2020 14:38): Asi to tak může být. Nijak se netajím tím, že akční hry nepatří k mým oblíbeným žánrům ... když si tak čtu tu citaci, 15 let je asi delší doba než bych si původně myslel. Nedovedu si představit, že by někdo mohl prohlásit tuhle větu ("...narrative, gameplay, voice acting, and characters..") o RE4 dnes a myslet ji skutečně vážně.

Moje hodnocení zkrátka není ovlivněno nostalgií a proto je jaké je. Asi nejlíp by to za mě tedy vystihla formulace "game, which did not age well". Tak bych to asi uzavřel.
@IceCreamYouScream (27.12.2020 14:13): Dôvody, prečo je ta hra prijímaná takmer bezvýhradne s nadšením sú dobre rozpísané aj na wikipedii.

It garnered acclaim for its narrative, gameplay, voice acting, and characters, and is often named one of the best video games of all time, winning multiple Game of the Year awards in 2005. It influenced the evolution of the survival horror and third-person genres, popularizing the "over-the-shoulder" third-person view.

Z dnešného pohľadu sa to skutočne nemusí javiť, ale ten vplyv na ďalší rozvoj žánru a akčných hier bol naozaj výrazný. Nie každá hra môže povedať, že zanechala taký dopad. A nesúhlasím, 15 rokov v hernom biznise je naozaj veľa.
@M.a.t.t. (27.12.2020 12:21): No, RE5 a RE6 mám ještě pořád před sebou, ale asi si dám po tomhle díle chvilku pauzu :)

Osobně se mi moc nezdá, že by měl být tento díl oceňován za nějakou revoluci. Od původní trilogie určitě, ale globálně v zato v roce 2005? To asi těžko .. měl bych pochopení, kdyby hra vyšla třeba hned v době uvedení PS2 na trh, ale na hranici přechodu generací z PS2 na PS3 už podle mě není co obdivovat.

15 let není zas TAK dávno ...
@IceCreamYouScream (27.12.2020 10:59): Adventúra to síce skutočne nie je, ten príklon k TPS je až príliš výrazný. No stále nie natoľko ako v 5 a 6, ktoré mám síce rád, ale nevydali sa smerom, aký som chcel v tejto sérii vidieť. Siedmy diel to však našťastie napravil.

Štvorka bola svojho času oceňovaná aj za to, ako šikovne obohatila štýl pôvodnej trilógie o modernejšie prvky a nie nadarmo je to nielenže jeden z najlepšie hodnotených dielov celej série, ale i jedna z najlepšie hodnotených hier vôbec. V dobe vzniku totiž musela pôsobiť ako zjavenie.