Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Měl bych tu jednu oficiální příručku v češtině. Nebyla normálně v prodeji, ale jen ke hře v den vydání. 200 stránek. Překládal to Dobrovský a Bachem. Kdyby měl někdo zájem tak Pm, domluvíme se.
@Ria Kon (15.03.2021 16:07): Já mám doma tuším i krabicovku jakoby nějakou edici kde je určitě Awakening, ale nevím (spis ne) jestli jsou tam i ty menší dlc. Viděl bych pak jak to půjde, kdyby byla nějaká slepá ulička tak bych ti napsal Pm. Těžko ale říct kdy mě to chytne :)
@Ria Kon (15.03.2021 15:58): Jo, já to kdesi četl ze se ty dlc musí instalovat nějak separatne a pak to funguje, ale nechtělo se mi s tím tenkrát crcat. Až ta chuť na zahrani povyroste tak to podstoupim . Díky.
@Cathan (14.03.2021 13:32): Mně třebas v DA:O utekl ten trpaslík v chudinské čtvrti, pro kterého pašuješ lyrium. Nešlo tak splnit quest. Tedy šlo, anžto jsem si jej dokouzlil zpět přes Toolset. :)

@SilentWolf (14.03.2021 14:08): Awakening mi stále přijde citelně lepší. Plus jsem happy i za ty nové "kity". Spirit Warriora mám rád. 

@Malignus (14.03.2021 13:47): Ten mám. I tak ten trpaslík zdrhnul. :) Ještě jsem stahoval Dragon Age Redesigned a Awakening Blackblade Armor Dragon Drop Fix. Přemýšlel jsem i nad FtG UI Mod - More Readable Fonts and UI. Ale zatím jsem to nechal být. QHD stačí a fonty stále přečtu.
Taky na to teď trochu chytám slinu. :D Jak tu mluvíte o společnících a třeba těch z Awakening.
@Malignus (14.03.2021 14:03): OK, pokusím se si to zapamatovat. Ještě si to jednou zahrát chci, tedy pokud nedám přednost konzolové verzi, což je u mne docela možný. I když ....ono to tam je dost hnusny..tak spis to PC :)
@Cathan (14.03.2021 13:32): Haha, teď jak jsi to napsal tak se mi bug z lokací kam neslo jít vybavil. Samo už nevím o co šlo přesně ale vzpomínám si jak jsem zuřivě loadoval starší pozici a zkoušel to znova, několikrát. :)
Co mě v době vydání dost zarazilo byli některé lokace které vypadaly děsně, třeba stromy někdy byli jak z ps1 hry . Tuším ze se to svádělo na dlouhý vývoj hry nebo tak něco.
@Charllize (14.03.2021 13:27): Ono je zajímavé, že těch bugů je v celé hře fakt na milion, ale pokud tu hru nehraješ po dvacáté a nejde i to splnit vše, tak si toho při takovém "volno" hraní ani nemusíš všimnout.
Příklad - Kamarád mág při Mage Origin se může ještě jednou objevit poté, co se  s ním naposledy setkáš - je to úkol z nástěnky. Ale díky bugu se ti neukáže na mapě lokace, a musíš se tam teleportovat pomocí cheatu 

K tomu musíš ale být mág, splnit s kamarádem určité podmínky, a pak ten quest přijmout a vůbec si toho všimnout. A to jsou přesně bugy takového typu. Já si jich při prvním a druhém hraní taky moc nevšímal.
Mne se Origins docela líbilo. Na žádné zásadní bugy si nevzpomínám, ale hrál jsem to day one takže je možný ze si to třeba už nevybavim. Bavilo mě to víc nez infinity hry které jsem sice poctivě všechny zkoušel a hrál docela dlouho ale vždycky nakonec odložil. Ale možná jim dam ještě šanci, třeba jak jsem zestarnul najdu v nich víc. Jo ten datadisk Awekening jsem vlastně taky dohral, jen si už skoro nepamatuju o čem byl, na rozdíl od základu:)
Pred par lety jsem si to chtěl zopakovat ale u te complet edice co mám na originu mi nešel dabing u dlc, tak jsem to nechal být.
@Tulareanus (14.03.2021 04:13): Z hlavy mě napadá i Oghrenův approval, který je také zabugovaný. Wardens Keep DLC nekompatibilitu jsem zmiňoval. Také stále nefungují ty efekty přidávající dodatečné health při léčení. Spousta run je blbě a některé nefungují vůbec atp. Bioware tady odvedl opravdu příšernou práci. A to jsou některé ty bugy téměř kritické. Nechat tam, že přijdeš o výzbroj postavy... To zůstává rozum stát.
@Jab (14.03.2021 04:04): Aha, tak tú som našťastie nenaberal. Myslím, že ja som mal len ten bug so zmiznutou výstrojou, čo ma vtedy dosť rozčúlilo a okrem toho "len" nejaké pády do Windowsu. Aspoň si na viac nespomínam.
@Jab (13.03.2021 23:34): Awakening má bohužel bugů víc, ačkoliv některé nejsou důležité, pokud nestojíš o co nejlepší konec pro všechny. Shrnul jsem to v komentáři:

"A pak náš evergreen s bugy. Awekening to fakt vyvedl na úplně novou úroveň, která mě málem uprostřed noci přivedla k pláči. Předveďme si to na společnících, ke kterým se ještě dostanu, ale nyní jen stručně. Dostávají se k vám postupně, to je asi jasné, ale pokud jednu postavu získáte až jako úplně poslední – a já mám podezření, že to tak bude mít většina hráčů – zablokuje se vám možnost pro jeden společníkův quest, a pokud jste před jejím náborem splnili jeden vedlejší úkol – který na vás doslova zařve – zablokuje se druhý společníkův quest. Pokud tyto questy nesplníte, může to navíc vézt ke smrti postavy v epilogu, a to už je blbí. Dobrá, či spíše uklidňující, zpráva je, že většina těchto palčivých problémů je řešena nějakým neoficiálním módem, a to snadno a rychle bez instalace. Případně lze udělat questy v určitém pořadí, aby se vzájemně neblokovali, ale podstatné je, že to takhle být nemá – tohle se nemělo pustit ven, mělo se to opravit, případně se vydat oficiální záplata, ale do dnes nic. Fanoušci jsou odkázání sami na sebe, a to není dobře."
Jak jsem hrál Inkvizici, tak jsem vedle toho paralelně znovu hrál i Origins, abych měl srovnání. A no... Zatímco s Inkvizicí jsem seknul asi po deseti hodinách (alespoň prozatím tedy), tak Origins mě napodruhé baví více a už jsem dohrál základní hru. Inkvizice je špatně udělaná uřvaná MMO diablovka s příšernou grafickou stylizací, z které bolí oči. Origins má také mraky problémů, nikdy nevyřešených nesmyslů i přímo bugů. Kdyby se vykoply všechny ty "předej pět vzkazů", "konfrontuj pět zrádců" a jiné grind questy, tak by měla hra větší hodnocení tady a nemusela se stydět před svými slavnějšími předchůdci (čti Baldurs Gate série). No a také kdyby Bioware věnoval čas opravám těch prastarých bugů atp. Nechci se ale opakovat, komentář jsem napsal. Už jsem navíc v Awakening a ten mám raději. Až tedy na ten bug, kdy musím sundat před vstupem do Silverite Mine veškerou výbavu, jinak mi nenávratně zmizí. :) Jo a taky že nejdou přenést věci z Warden's Keep DLC.

Pár ukázek z Origins:
Neuvěřitelná ukázka trpasličího umění.

Tohle brnění je zdarma. Je to vidět na první pohled.

Hru zasáhly pravděpodobně i škrty. Naštěstí autoři se s tím vypořádali se ctí. A původně přístupné lokace zablokovali tak, že se Hero of Ferelden musí sklonit

A nakonec bez komentáře.
@Ria Kon (07.04.2020 00:35): Tu by som len dodal, že tie nižšie hodnotenia (napr. moje) nevychádzajú z nejakej "objektivity", ale z vlastných dôvodov, prečo som sa pri hre bavil/nebavil a je normálne, že u každého majú rôzne dôvody rôznu váhu. Inak si myslím, že na zábavnosti stavia /pridanej hodnote stavia svoje hodnotenie väčšina ľudí na DH.
@Cathan (komentář): Ach má spřízněná duše... až mi nostalgická slza ukápla :')
Zcela chápu, osobně vždy přidávám do svých hodnocení 2 subjektivní položky - oblíbenost (= chuť si znovu zahrát) a celkovou přidanou hodnotu (emoce, vzpomínky). DH má být okno do společné duše hráčů, ne souhrn objektivních recenzí.
@Richmond (10.02.2020 13:36): Ono sa to samozrejme prelína. Keď prevažuje adventúrna zložka, je to jasný príbehár; keď logická tak už plánovač. V každom prípade je to ale vyspelejší poddruh hráča, než čistý príbehár. :D
@Charllize (10.02.2020 13:04): Hráčsku obec si musíš rozdeliť na tri skupiny, ktoré hľadajú v hrách diametrálne odlišné veci a prestaneš sa jedovať. Príbehári si potrpia na videjká, prepracované postavy a kvalitné dialógy. Súbojári vyťažia najviac zábavy z prepracovaných pravidiel súbojového systému. Plánovači zas potrebujú premakané systémy mikro- a makromenežmentu. To je celé, súbojári a plánovači sa výborne zabavia aj pri klišoidnej hre, ale príbehári potrebujú nové a neznáme reálie.
@pajmič (10.02.2020 11:15): Ono ne kazdemu to fanatsy klise vadi, spis naopak.

Doprdele to je tak těžký, udělat RPG o tom, že jsem rytíř, co putuje do daleký země, kde bojuje proti skřetům a porazí dávný zlo? Dřív to nebyl problém... dneska se každej kroutí a vymejšlí buzerantský "meta" sračky typu veverka na mrtvý kočce.
Ožralýho detektiva co buduje socialismus...
Kdo je na to zvědavej?
Dragon Age II je najlepší diel série a aj napriek popísaným problémom má Kirkwall atmosféru :)

Inak zase raz sa potvrdzuje, že sto ľudí, sto chutí, pretože Awakeing mi určite nepríde lepší ako pôvodná hra v ničom z toho, čo tu odznelo. Nevravím, že mi v daných aspektoch príde horší, akurát mi nepríde lepší :)
@Vurhor (09.02.2020 23:39): Je zaujímavé ako rôzne môžeme brať plusy a mínusy hier. Mne sa totiž Dragon Age 2 páčil viac ako jednotka. Aj to mesto sa mi páčilo a pôsobilo na mňa exoticky a to, čo sa na hre tebe nepáčilo, sa mne páčilo a naopak súboje ma tam veľmi nebavili. :)
Taky považuji Origins za nejlepší díl série, ale pořád je to slabý. Celá série má dobré momenty, ale ty se vejdou do 2 hodin, zatímco hraní přesáhne 200h+. Něco jako si jít pro čokoládu do septické nádrže.
trojku zadne mmo prvky nekripli a je nejlepsi z cele serie. Jen nazor, stejne jako ten podemnou :)
@John Mirra (09.02.2020 19:53): V rámci všech těch tří her a jejich DLC je celá série vesměs příjemnou cestou (i když s občasným zaškobrtnutím), obzvlášť díky importům různých rozhodnutí do dalších dílů, díky kterým má člověk pocit, že sleduje jednu velkou příběhovou ságu. Mass Effect trilogie tohle ale stejně zvládala líp. Originy osobně třeba považuju za nejlepší díl série, takže u toho zbytku asi opravdu nepochodíš. :)

Dragon age 2 je jedna velká nuda v nejhnusnějším městě v historii RPG s věčně recyklovanými interiéry a exteriéry (souboje tam jsou ale sranda).
Co se týče Inqusition, kdyby to bylo lineární po vzoru Originů, mohla by to být opravdu skvělá hra. Ale jelikož ji kriplí ty postižený open world prvky, které opravdu působí jako nedodělané MMO, je to "jen" dobrá hra. Příběh a parťáky třeba zvládla skvěle (A má jedno fakt skvělý DLC - Trespasser)