Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@marwel (25.09.2020 15:17): matematická rovnice by to být neměla a taky na nějaké průměrování sere pes :) Prostě si určit co je klíčové, pro mě jak moc mě hra vtáhne a baví, pokud baví celou dobu jdu do nadprůměru 60-100, a když baví fakt festovně a zároveň má unikátní zasazení a skvělou atmosféru jako MD, je to devadesátka jak vyšitá .)
@Paul (25.09.2020 14:09): Strucne protoze to pro me bylo prilis slozite. Tak nejak chce clovek do ciselneho hodnoceni promitnout az prilis mnoho a nakonec s tim nelze byt uplne spokojeny. Kolik bych dal? Tak to je prave to tezke. Za ty dobre veci bych dal 9, za ty spatne 6, ale prumerovat to mi nepripada dostatecne. :P Hodnoceni by nemela byt matematicka rovnice.
Tak dohrano i se vsemi DLCcky a dobre. Uzil jsem si to vic jak Human Revolution, ale to bude z casti tim, ze jsem hral MD hned po HR a nemusel si tak navykat na tenhle typ designu a stealth hratelnost. Story je ale dost chaos a ne moc zajimavy chaos. Kazdopadne tenhle hub design mam fakt rad. Mensi lokace, kterou ale muzete pomerne detailne prosmejdit je hodne fajn. Take to ma dobrou atmosferu, takze jsem se do te alternativni reality hry hodne vzil a uzil si to. Narozdil od Human Revolution, kde clovek hraje zpusobem "hele, vetraci sachta, kam asi vede", v MD je to povetsinou spravne zpusobem "takze tam se musim dostat, ale kudy". Ostatne v HR jsem zajatce v prvni misi zachranil omylem kvuli bugu (mrtvola lezici ve dverich mi znemoznila pokracovat) a nahodne objevene sachte o ktere jsem nemel nejmensiho tucha kam vede. :P
Zkoušel jsem dnes na mobilu přes Nvidia now. Docela jsem čuměl i na localwifi provider to funguje docela ok. Za 5 minut po instalaci aplikace jsem hrál a obstojně.
@ZephyrCZ (03.09.2020 13:07): Je to tak. Nevím, proč mi to nabízelo prázdnou složku při instalaci, ani ji teď nemůžu najít a instalátor mi psal, že nemůže najít cestu (blabla), ale už jsem se k tomu proklikal. Asi krátkodobý zatmění mozku, jsem po čtyřiadvacítce. :-)
Díky moc.
Ahoj, jedna laická otázka. DEMD jsem koupil přes Steam a teď jsem si do toho stáhnul češtinu, ta se ale nemá na co napojit, protože složka Deus Ex v PC je prázdná. Nevím si rady, má to řešení? :-)
Dík.
@Paul (05.05.2020 20:33):

@M.a.t.t. (05.05.2020 21:19): já jsem jel jen hlavní příběh a pár side questů. Jo jako ono to spíše asi klame tím, že HR se odehrával na více různorodých místech a tu je zas Praha. Tomu prostředí rozhodně věnovali péči. Pro nás to sráží špatná čeština, ale jinak se mi to líbilo hodně. Například motokůň je fajn:).
@M.a.t.t. (05.05.2020 21:19): pravda, na DLC jsem zapomněl, taky jsem je hrál všechna. Ty loadingy mi tak zlé ale nepřišly, max minuta. Spíš mi trvalo prozkoumat všechny ty detaily a vykrást všechny byty :)
Mankind Divided je totiž dementně natáhnutý tím, že každej fetchquest tě pošle třikrát z jedný strany pražskýho hubu na druhou, s několika loadingy mezi tím. Aspoň osmdesát procent hry člověk tráví běháním mezi jednotlivejma čtvrtěma.
@M.a.t.t. (05.05.2020 20:12): stejně. HR i MD jsem dohrál jednou, u HR mi steam ukazuje 43 hodin a u MD 82. MD má víc a propracovanějších sidequestů a rozsáhlejší lokace (přestože se skoro celý odehrává v Praze). Ale mě tedy ani nepřišlo, že by MD bylo nějak zásadně neukončeno, ten centrální konflikt - vyšetřování exploze - se vyřešil a pak holt vábnička na závěr trilogie..který možná nikdy nedorazí (snad se pletu).
@Feidias (05.05.2020 20:08): To som si aj ja hovoril, že Mankind Divived je kratší (pretože má mimo iné i menej deja), ale potom som si porovnal časy strávené v oboch hrách a bol som trochu prekvapený :D
@Ria Kon (05.05.2020 07:40): myslím, že už to tu psalo více lidí, ale po dlouhé době jsem u hry koukal na titulky a nemohl uvěřit, že už je to konec. Myslel jsem si, že jsem tak někde v půlce hry.
Jestli jim to pomůže s financováním, ať klidně vydají ke hře MP mode. ALE! Po MD by měli dobře vědět, že nesmí hamižnit (narážím na předobjednávkové bohusy, o kolo kterých bylo slušné haló) a rozhodně absolutně nikterak propojovat MP se SP.
Taky by se hodilo dát MP jinému studiu na zakázku. Přece jen, Eidos není zas tak velké studio. Grafiku už mají zmáklou, animace lepší u každého dílu (byť to tam stále dře... čekala bych kvalitní programovanou animaci, myslím, že na motion capture můžeme zapomenout... ale kdo ví) a gameplay byl vždy super. Pokud dodají hru o velikosti/objemnosti HR bude to akorát. MD mi bohužel přišlo krapet moc krátké a hodně z toho dělal fakt, že jsme měli jen jednoho bosse.
@Fritol (04.05.2020 16:44): jj myslím 3D. Mám totiž pocit, že se nejčastěji dělají buď retro indie kousky. Teď jsem viděl zas nějaký jakoby Fallout inspirovanou hru ale top down opět. Vždycky si řeknu. Vypadá to dobře, ale proč to neudělají first person? The Outer Worlds jsou jediný sci-fi příklad co znám. Možná by se dalo ještě Prey, ale to už je trochu neco jineho. Ja se trochu hloupě omezuji na sci-fi, ale baví mě to prostě nejvíc no.
@Feidias (04.05.2020 16:03): Jistěže je, akorát si nemyslím, že je to reálné u vydavatele jako Squeenix. Viz třeba Spiders Studio, jejichž hry rozhodně nejsou AAA, ač poslední Greedfall k tomu má blízko nejspíš. O jejich hrách si sice myslím svoje, ale úspěch jim člověk upřít nemůže a všechno to jsou hry u nichž nehrají souboje prim. A takové The Outer Worlds zcela určitě také nemělo zrovna AAA rozpočet a je to mezi RPG konkurenci docela malá hra.

A pak jsou tu samozřejmě indie hry, ale hádám, že myslíš spíš 3D hry...
Myslíte si, že je v dnešní době možný aby uspěli s menší na příběh orientovanou RPG hrou?
Open world by imho zkazil to v čem je ta série dobrá. Mě se právě líbí možnost prozkoumávat byty apod.. podobný feeling má snad jen VtMB. Z Deusů si konkrétně nic nevybavím, ale vím, že v Bloodlines byla nákaza a v jednom bytě jste našli mrtvolu a vedle ní záznamník od sousedky, že jí není dobře a zda ji nemůže donést léky. Tak pak jdete za tou sousedkou apod.. kdyby svět byl víc než pár ulic, tahle atmosféra by byla pryč.

V Deusech ten pocit ještě umocňovaly emailové komunikace.
@Fritol (02.05.2020 21:41): dobře, chápu. Nicméně já to také dlouho odkládal a byla to hloupost, je to jeden z nejlepších immersive simů (nebo jak se tento žánr nazývá). A zrovna artstyle je naprosto špičkový. Už tu naštěstí není ten žlutý filtr, design je ale 10/10.
@Frank Underwood (02.05.2020 21:35): Tak s hraním nečekám schválně, spíš mám pořád před sebou tituly, které chci hrát víc, tak jim dávám přednost. Čekání jsem myslel spíš ohledně dalšího dílu. Než se dostanu k MD, tak mi nebude vadit, když další vyjde třeba za tři roky až. Už to mám i koupené, optimistický plán je zahrát si to letos. :D

@Gordon (02.05.2020 21:27): Imo je na té sérii "nejhorší" vizuální stránka. Měli by dle mě totálně změnit celkový artstyle, který mi příjde trochu nezáživný už, a možná i překopat gameplay. Potřetí to samé asi nebude fungovat, když už prodeje MD byly slabé. Ale to si jsou snad vědomi... Zachoval bych akorát tu linearitu spojenou s několika menšími otevřenými lokacemi.
Mě deus ex už přijde za zenitem. Ale kdyby udělali pořádné VRko třeba...
@SilentWolf (02.05.2020 21:17): No doufám, že je z toho nenapadne udělat plnohodnotný open world třeba. To bych fakt nerad.

Musím ještě Mankind Divided dát, HR mě hodně bavilo a to stealth hry moc nemusím. Za mě teda v klidu, klidně ještě pár let počkám. :D
@John Mirra (02.05.2020 19:30): Úplně bych nezoufal. Pokud si dobře pamatuju, tak Squeenix před pár lety sice řekl, že nový díl není ve vývoji, ale že to mrtvá značka není. Jen dali přednost Avengers teď. Vůbec bych se nedivil, kdyby pak jako další hru oznámili Deus.
@SilentWolf (02.05.2020 19:48): Mě asi víc bavila jednička, víc mi sedla do ruky, nějak nedokážu vysvětlit proč. Ale i tenhle díl se povedl, vo tom žádná.

O Cyberpunku se snažím vědět co nejmíň, abych byl co nejmíň natěšený a nebyl případně zklamaný :)
@S4TW (30.04.2020 13:50): Smyslem mého příspěvku nebylo

1) Tě přesvědčovat, že množina hráčů "nechci DRM" je větší než si myslíš. K fundované debatě nemáme data a jak správně píše píše Tarhiel, ta skupina může být malá, ale klidně dobře informovaná a tedy "hlasitá". Takže se jí může podařit prosadit určité kroky malému počtu navzdory a následně to díky změně paradigmatu bude vypadat, že musela být početná opravdu hodně. StarForce nevadila zase tak velkému počtu lidí, ale byli hlasití opravdu hodně a nakonec ji byli distributoři nuceni opustit.

2) Tě přesvědčovat, že DRM free Tobě konkrétně k něčemu je nebo by mohla/měla být

Jen jsem poukázal na to, že ze znalosti názoru bezprostředního okolí libovolné osoby nikdy nelze vytvořit relevantní obecný závěr. Můžeš se samozřejmě strefit, ale nejde o nic jiného než o dobrání se správného výsledku pomocí chybné metody.
@Fatality (30.04.2020 16:13): Takto to platí pri Steame, na GOG hrách je práve tá zvláštnosť, že skutočne vlastníš svoju zakúpenú kópiu hry.

Máš právo si ju zazálohovať na 1001 spôsobov, ako chceš, jediné, čo by si nemal, je dávať ju druhým.
Ráád sa nechám opraviť, ak to chápem nesprávne.
@Richmond (30.04.2020 16:31): 1. Napísal som, že to nie je reálny argument, ak to nemáš podložené. Ak máš okná bez záclon/rolety/žaluzí, tak on má potenciál ti vidieť do izby, to je fakt.
2. Pocit nikdy nebol a nie je fakt. To že máš blbý pocit neznamená, že ten pocit sa zhmotní sám od seba do reality.
3. Ja som si nevymyslel, že je to argumentačný faul. To, že ti to vadí, je holt už tvoj problém. :)
Tu ho priamo máš: "DÔRAZ NA PRAVDEPODOBNOSŤ - Predpokladať, že niečo sa musí stať len preto, že sa to môže stať. "
Zdroj: https://oz-integra.sk/kriticke-myslenie-argumentacne-fauly/
@Tulareanus (30.04.2020 16:26): čo keby je náhodou reálnej argument. Když budu mít okna své ložnice umístěná naproti oknům někoho jiného tak mi bude sakra nedobře při vědomí, že by mi mohl do ložnice koukat a Ty mi budeš argumentovat, že to není reálné, protože on se koukat nebude, protože ho to nezajímá. A že to je ode mě argumentační faul. Já třeba i jsem přesvědčenej, že mi tam nečumí, ale ten nepřijmenej pocit nezmizí. Takže nevím, proč by mi nemělo vadit, že se bude někde ukládáno co jsem hrál, kdy jsem to hrál apod. I když to nikde v reálu nevyužije.
@orromis (30.04.2020 16:12): Tak v prvom rade, ak človek nie je archivár amatér, ale naozajstný archív/múzeum, tak nepoužíva žiadnu komerčnú platformu pre fyzické osoby na získavanie archívnych materiálov. Hoci sa to tak bežne nerobí, v druhom rade vieš archivovať software aj s drm, čím zachováš jeho funcionalitu (samozrejme záleží od konkrétneho drm a čo to drm vyžaduje, lenže v tom prípade to platí aj pre software nutný na spustenie daného softwaru ako operačný systém, grafické ovládače, directx, win c++ ovládače, atď, ktoré ti môžu fungovať ako nechcené "DRM"). Prípad tých hier z 80. rokov je iných než DRM a služby digitálnej distribúcie, tak by som to tu nerozvádzal.
No ale hlavne po tretie - ty neriešime žiadnych muzeológov a archivárov, ale úplne bežných konzumentov a tými ukážkami ako funguje gog a steam som chcel poukázať na to, že ten proces je podobne zdĺhavý a nie je tam žiaden víťaz. Nehovoriac o tom, že bežný konzument si väčšinu hier i tak zahrá len raz a nepotrebuje si ju niekam špeciálne zálohovať.

V prípade dramatickej udalosti vieš prísť o hru bez DRM rovnako ako s DRM. Nehovoriac o tom, že ak je inštalácia hry umiestnená na cloudovom clusterovom serveri, sú dáta v oveľa väčšom bezpečí, než keď to má nejaká fyzická osoba u seba doma na disku alebo napálené na dvd, či na flashdrive. A mávať dramatickými udalosťami je bezpredmetné i preto, že to by si mohol aplikovať na absolútne každý aspekt ľudského života - nekupuj fyzické knihy a nedávaj ich do poličky, lebo bude požiar a prídeš o ne, požiar ti môže zničiť aj počítač, atď... Nepodložené "čo keby" nikdy nie je reálny argument, kým nie je podložený predpoklad na nejakú konkrétnu udalosť, preto sa aj radí medzi argumentačné fauly a uvádza ako jeden zo základných príkladov.
@Ringo (30.04.2020 11:44): Me by zajimalo, jak je to poresene z legalniho pohledu. V EULA se (kdyz tak me opravte) pise, ze zakoupenim hry se nestavas jejim majitelem, ale ze kupujes pravo na hrani. Takze kdyz si myslis, ze koupis hru na GOGu a mas ji zazalohovanou, ze jsi jejim majitelem, je to jen "pocit", ne?
@Tulareanus (30.04.2020 15:27): Pointa je v tom, že SW s DRM není archivovatelný, protože DRM ti v tom zabraňuje, takže ty 2 postupy, které popisuješ jsou trošku mimo. Jakmile má hra nějakou formu DRM, nebyla cracklá a člověk, kterej tu DRM vytvořil ale už neví jak funguje (nebo nežije) tak si jí už dnes nezahraješ. Typickým příkladem jsou právě staré hry z 80. let, které jsou nenávratně ztracené a ani na emulátorech nebudou fungovat, Rybka to dobře popisuje v té přednášce.

A ta argumentace potencionálními dramatickými událostmi může být relevantní, protože se bavíme o archivaci SW třeba na stovky let.