@Phoenix (21.04.2021 16:45): Ano ano, přesně ty jsem měl na mysli. V Katedrále jsou myslím potřeba i takové ty klíče / odznaky dětí katedrály. Ale nevím, možná se bez nich jde obejít.
Diskuze
@Radecker (21.04.2021 13:50): Určitě, když jsou lidi co pěšky prošli Daggerfall :)
@Radecker (21.04.2021 13:50): To musí být skutečně transcendentální zkušenost :D.
@hanak_v_exilu (21.04.2021 10:11): Hudba mi přišla spíše melancholická než vyloženě depresivní, líbila se mi.
@Radecker (21.04.2021 12:34): První Fallout je možné dohrát zcel bez bojů, klíčovým předmětem jsou Robes.
@Radecker (21.04.2021 12:34): První Fallout je možné dohrát zcel bez bojů, klíčovým předmětem jsou Robes.
@Ringo (21.04.2021 12:59): Jo takhle. Ty čtverce na kterých nic není, jsem bral vždycky čistě jako průchozí. Nikdy jsem je nebral jako něco víc, než občasná dějiště náhodných setkání a zprostředkovatele pocitu, že se hráč opravdu pohybuje na reálném kusu USA. V tomto imho fungují dobře a nevím, jak elegantněji to udělat. Ve Falloutu se opravdu překonávají obrovské vzdálenosti, stačí se podívat, jak daleko od sebe jsou Bakersfield (Necropolis) a Los Angeles (Pohřebiště).
Zrovna Arcanum tohle dovedlo ad absurdum tím, že hráč mohl reálně projít celý kontinent "pěšky" bez použití rychlého cestování. Zajímalo by mě, jestli existují hardcore hráči, kteří tohle absolvují :-)
Zrovna Arcanum tohle dovedlo ad absurdum tím, že hráč mohl reálně projít celý kontinent "pěšky" bez použití rychlého cestování. Zajímalo by mě, jestli existují hardcore hráči, kteří tohle absolvují :-)
@Jab (21.04.2021 12:28): BG je jednoznačně ústupek, tím hybatelem dějin RPG žánru jsem nemyslel ve smyslu něčeho přelomového, jakože spíše byly vzorem pro další tuny RPGček podobného ražení. A taky ve smyslu přiblížení RPG žánru širšímu okruhu hráčů svou, řekněme, přívětivostí.
@Radecker (21.04.2021 12:34): Konkrétní lokace na mapě jsou opravdu konkrétní, já mluvím o těch výplňových čtvercích (sektorech), v kterých nic moc není než dojdeš do nějakého sektoru, kde něco je.
@Radecker (21.04.2021 12:34): Konkrétní lokace na mapě jsou opravdu konkrétní, já mluvím o těch výplňových čtvercích (sektorech), v kterých nic moc není než dojdeš do nějakého sektoru, kde něco je.
@Ringo (21.04.2021 12:11): Btw jinak zajímavé. Jakkoliv chápu, jak to myslíš, tak pro mě je zase ten "přelom", který přišel s Falloutem, celkem evidentní. V tom smyslu, jak vypadala RPG před ním a jak po něm.
@hanak_v_exilu (21.04.2021 12:28): Jo jo, tohle kompro právě slouží k "diplomatickému" konci hry. Mě se zdá, že jak Vojenská základna Mariposa, tak Katedrála se se správným vybavením, za použití různych schopností dá projít bez boje. U Mariposy se nejsem 100% jistý, u Katedrály to s jistotou hraničí :-)
@Ringo (21.04.2021 12:19): Kromě náhodných lokací mi opravdu připadá, že na skoro každé mapě je buď quest, prokecávací postava se zajímavými informacemi, nebo alespoň příběhová informace ve formě holodisku atd. Fallout neobsahuje žádné generické dungeony a každá lokace, která jej může připomínat (Vault 15, Kráter), má v příběhu své místo a smysl.
@Ringo (21.04.2021 12:19): Kromě náhodných lokací mi opravdu připadá, že na skoro každé mapě je buď quest, prokecávací postava se zajímavými informacemi, nebo alespoň příběhová informace ve formě holodisku atd. Fallout neobsahuje žádné generické dungeony a každá lokace, která jej může připomínat (Vault 15, Kráter), má v příběhu své místo a smysl.
@Radecker (21.04.2021 12:17): No, já jsem sehnal jakési kompro vysvětlující že mutanti jsou sterilní. Říkal jsem si že to použiju a třeba tím něčeho dosáhnu. Ale nebyla příležitost. Takže intuice mi říkala "vykecej se z toho", ale hra mi to neumožnila.
@Ringo (21.04.2021 12:11): U BG jak v čem. Trochu vylepšil ty družníky. Resp. je "vrátil" do žánru jako společníky s osobností. Jakkoliv ty zrovna v jedničce neexcelovaly. Ale stran těch voleb a z toho vyplývající "nelinearity" je BG určitě ústupek. Řadu situací šlo řešit různými způsoby. Někdy pomohlo i mít jen určitou postavu a člověk se mohl vyhnout bitvě (viz Edwin při setkání se svými "kolegy"). Ale stran té nelinearity bych i první Fallout dále. Což je zřejmé zejména stran možností, jak se "vypořádat" právě s Masterem a mutanty obecně.
Nechci ale BG v tomhle nějak ponižovat. Na volbách i ta jednička stále stála. Ztrácela ale v "sobeckých" volbách a "zlých" možnostech, kde často hráče přímo znevýhodňovala. Křiklavý příklad je otrávení Druids Grove v BG 2, což ti uzavře celý zbytek Trademeet linky.
Nechci ale BG v tomhle nějak ponižovat. Na volbách i ta jednička stále stála. Ztrácela ale v "sobeckých" volbách a "zlých" možnostech, kde často hráče přímo znevýhodňovala. Křiklavý příklad je otrávení Druids Grove v BG 2, což ti uzavře celý zbytek Trademeet linky.
@Všivák (21.04.2021 12:12): Tak pokud bereš, že něco dělat znamená i třeba pobít tři škorpióny, tak jo. Já to hrál klasicky, že musím projít každý sektor a těch ryze účelově průchozích, jen aby to mělo rozsah, tam bylo na můj vkus až moc. Ale zase bylo pěknou satisfakcí, že jsem takhle našel, jako jehlu v kupce sena, aliení zbraň, která byla naprosto drtivá, byť vypadala jako malinká pistolka :-)
@hanak_v_exilu (21.04.2021 12:00): Nikdy bych si nedovolil tvrdit, že někdo nějakou hru "špatně hraje". Zvlášť u Falloutu, který alternativ k dohrání nabízí několik. Nesouhlasím ale, že intuitivní cesta nevede k příběhovému řešení. To že ti intuice říkala "vyvraždit", neznamená, že k tomu vyzývala hra :-) Je to sice naprosto legitimní postup, ale možná ti unikly nějaké dialogy a příběhové střípky, které by zážitek posunuly trochu výš.
Jinak Arcanum mám taky rád, ale je trochu škoda stavět tyhle dvě hry proti sobě, nebo říkat, že jedna z nich je ta povedená verze té druhé. Mají těžiště trochu jinde a nemívám nikdy ani náladu na obě ty hry zároveň.
Jinak Arcanum mám taky rád, ale je trochu škoda stavět tyhle dvě hry proti sobě, nebo říkat, že jedna z nich je ta povedená verze té druhé. Mají těžiště trochu jinde a nemívám nikdy ani náladu na obě ty hry zároveň.
@Ringo (21.04.2021 11:42): Mě zase připadá, že první Fallout není tak velká a kromě náhodných soubojů je v každé lokaci co dělat.
@Jab (21.04.2021 12:04): No já tam pořád nevidím odkaz Fallouta, jako spíše prvky her, které to měly už dávno před tím. Jen to ty hry začaly používat v různé míře a třeba jinak. Ale že by jim byl Fallout vzorem? Já u velké čísti modernich her vidím prostě to, co už měly Ultima 7, Dark Sun, amberstar, ambermoon, Albion, Ultima Underworld, Blade of Destiny a tak bych mohl pokračovat. Fallout je jen jedním z mnoha, který použil nějaké známé prvky a míra kombinace těch prvků je pro další hry natolik různá, že bych těžko hledal zrovna konkrétní hru, která by byla jakože předchůdcem. Natož abych jím jmenoval zrovna Fallout. To už byl více hybatelem RPG dějin ten Baldurs Gate. Fallout bych dokonce snad ještě možná řadil stále k těm stařešinám.
@Ringo (21.04.2021 11:57): Já to bez problémů vidím u velké části moderních RPG. A je nepodstatné, že třebas nejsou izometrické.
Btw nejde mi o počet questů, kde to takhle bylo. Ale zda je to opravdu naprostý core gameplay. Zejména při té kombinaci s open worldem.
Jakkoliv BG udělalo v tomhle ústupky, tak na tom stále imho jel. Planescape ještě více. I moderní RPG jako nedávné Disco Elysium, Witcher 3, Mass Effecty (ty jsou sice víceméně koridory, ale jejich "open world" má projevy jinde - na mapě galaxie a možnostech, kam se vydat) aj. Na volbách/různých cestách obecně jako "core" gameplay staví i KotORy, Jade Empire, VtM: Bloodlines a desítky dalších. Jsem ale dalek označit všechny uvedené "Falloutovky". A ani bych si nepřál, aby tomu tak bylo. Bylo by to trudné a neoriginální.
@hanak_v_exilu (21.04.2021 12:00): Njn. Pak tě hra ale vlastně "mile" převezla. Anžto si přišel o důležité a imho výborné charaktery. Btw nejsem si teď jist, jak lze hru dohrát bez setkání s Masterem. Tuším jen pokud spustíš tu atomovku (nebo se po setkání s Poručíkem staneš supermutantem). Je docela rarita pak, že Mastera ani na několikátý gameplay nepotkáš. Zkus to zahrát ještě někdy a do Katedrály se nevrhej v "guns blazing" modu. ;)
Btw nejde mi o počet questů, kde to takhle bylo. Ale zda je to opravdu naprostý core gameplay. Zejména při té kombinaci s open worldem.
Jakkoliv BG udělalo v tomhle ústupky, tak na tom stále imho jel. Planescape ještě více. I moderní RPG jako nedávné Disco Elysium, Witcher 3, Mass Effecty (ty jsou sice víceméně koridory, ale jejich "open world" má projevy jinde - na mapě galaxie a možnostech, kam se vydat) aj. Na volbách/různých cestách obecně jako "core" gameplay staví i KotORy, Jade Empire, VtM: Bloodlines a desítky dalších. Jsem ale dalek označit všechny uvedené "Falloutovky". A ani bych si nepřál, aby tomu tak bylo. Bylo by to trudné a neoriginální.
@hanak_v_exilu (21.04.2021 12:00): Njn. Pak tě hra ale vlastně "mile" převezla. Anžto si přišel o důležité a imho výborné charaktery. Btw nejsem si teď jist, jak lze hru dohrát bez setkání s Masterem. Tuším jen pokud spustíš tu atomovku (nebo se po setkání s Poručíkem staneš supermutantem). Je docela rarita pak, že Mastera ani na několikátý gameplay nepotkáš. Zkus to zahrát ještě někdy a do Katedrály se nevrhej v "guns blazing" modu. ;)
@Jab (21.04.2021 11:20): Mastera jsem ani nepotkal. Nebo jsem s ním minimálně nemluvil. Toho Poručíka jsem potkal jednou než mě zavřel do cely. A v pozdějších hrách už jsem s ním taky nikdy nemluvil. Nevím co jsem udělal špatně. Prostě jsem tu hru dohrál aniž bych musel s kýmkoliv z nich mluvit. Stačilo zabít všechno co mi v těch dvou lokacích přišlo pod ruku. Na jednu stranu je to fajn vymoženost, ale na tu druhou bych ocenil, kdyby intuitivní cesta vedla k příběhovému řešení a vyvraždění byla alternativní možnost. Morpheus mi taky zůstal utajený. Tuším kde by mohl být, ale nikdy jsem se k němu nedostal.
Já to dohrál třikrát a zčásti to bylo kvůli chváleným soubojům, které mi přišly často nepříjemně zdlouhavé.
@Jab (21.04.2021 11:49): No já se nechci hádat, protože slovo "přinesl" bych přesně nepoužil právě proto, že už to přinesly jiné hry a poměřovat, jestli Dark Sun měl o nějakých 10 questů méně a proto to ještě jako nepřinesl a přinesl to až Fallout, který jich měl o 10 více, nebo k třem kombinacím přinesl ještě čtvrtou....
A pokud by Fallout udal směr, tak bych čekal, že se vyrojí x podobně takto řekněme komplexníxh RPG, které to ještě více rozvinou. Místo toho však přišel Baldurs a na dlouhá léta zakonzervoval RPG styl na jednu zkostnatělou šablonu. Po Falloutu 1 a 2 přišlo ještě Arcanum (ať už jej budeme stavět do negativnějšího či pozitivnějšího světla oproti Falloutům) a tím se to v podstatě uzavřelo. Pokud by Fallout tedy opravdu udal směr, očekával bych něco podobného, jako byl boom dungeonů po vydání Dungeon Mastera, kdy se x firem začalo předhánět, kdo udělá lepší dungeon sérii.
A pokud by Fallout udal směr, tak bych čekal, že se vyrojí x podobně takto řekněme komplexníxh RPG, které to ještě více rozvinou. Místo toho však přišel Baldurs a na dlouhá léta zakonzervoval RPG styl na jednu zkostnatělou šablonu. Po Falloutu 1 a 2 přišlo ještě Arcanum (ať už jej budeme stavět do negativnějšího či pozitivnějšího světla oproti Falloutům) a tím se to v podstatě uzavřelo. Pokud by Fallout tedy opravdu udal směr, očekával bych něco podobného, jako byl boom dungeonů po vydání Dungeon Mastera, kdy se x firem začalo předhánět, kdo udělá lepší dungeon sérii.
@Ringo (21.04.2021 11:42): To souhlas. Ale obé je to, co od té doby CRPG "uctívají". Tedy open world a systém voleb jako středobod hry (obé najednou). Je samozřejmé, že více možností mělo více RPG předtím. Ale nelze imho nevidět, že tuhle "ortodoxní" variantu voleb v rámci open worldu přinesl Fallout. A žánr CRPG to opravdu vzkřísilo a udalo to směr. Často opravdu nezáleží na tom, kdo přinese tu či onu novinku. Je to o tom, kdo to umí zkombinovat do použitelného celku (jakkoliv třebas s problémy v dalších oblastech).
@Jab (21.04.2021 11:20): Dohrál jsem jak Fallout, tak Dark Sun a mám na to svůj názor, nepotřebuji jej přebírat z knihy, byť tu knihu mám a je fajn. Systém rozhovorů a možnost vyřešit problém diplomacii, bojem nebo stealth způsobem měl i Dark Sun. Že to autoři Falloutu vzali až do krajnosti a udělali takhle každičký quest ve hře je sice fajn, ale nepřišlo mi to nijak inovátorské.
Samozřejmě Fallout byl tehdy vedle Diabla dar z nebes, to neříkám, že ne, při té bídě, která v těch letech kolem RPG na PC započala. Oceňuji na něm dobře zpracované postapo, excelentí RPG systém a tahové souboje. Co bych mu vytknul, tak asi fakt zbytečnou rozplizlost a prázdnotu. Mám raději uzavřenější a plně propracovaný svět než holedbání se stovkou sektorů, v kterých se sice může hráč volně pohybovat, leč v nich nic moc zajímavého nenajde.
Samozřejmě Fallout byl tehdy vedle Diabla dar z nebes, to neříkám, že ne, při té bídě, která v těch letech kolem RPG na PC započala. Oceňuji na něm dobře zpracované postapo, excelentí RPG systém a tahové souboje. Co bych mu vytknul, tak asi fakt zbytečnou rozplizlost a prázdnotu. Mám raději uzavřenější a plně propracovaný svět než holedbání se stovkou sektorů, v kterých se sice může hráč volně pohybovat, leč v nich nic moc zajímavého nenajde.
Mne na Arcánu prekážala tá frekvencia súbojov. Súbojový systém je priemerný, ale pod tou ťarchou bojov sa to rozpadá. Na také množstvo potrebuješ mať aj dobrý súboják. A potom, Fallout mal lepšiu kinestetiku/animačky. Žiadne suché excelovské, dávaš to za 3d6 dmg.
@Ringo (21.04.2021 10:54): Píši o té kombinaci, která podle mého zakládá žánr moderních RPG. A na tom trvám.
Cituji z oné CRPG Book, kterou má spousta z vás doma:
Fallout wasn't the first RPG with choices, but it was the first entirely designed around them. The developer's goal was that every quest should be solvable in at least three ways: combat, dialog and stealth. And they succeeded.
Článek tam jde do detailů, co přesně je uvedeným míněno a co tím míním i já. A jak Fallout znovu vlil krev do CRPG. Doporučuji jej znovu přečíst, abychom předešli dalším nepochopením a zároveň si ušetřili čas nadbytečnou debatou.
@hanak_v_exilu (21.04.2021 10:51): Hele... Za mě je příšerný a je jeden z nejhorších, jaký jsem v RPG viděl. Už jen to stupidní zvýhodnění soubojů na blízko... Arcanu se souboják nepovedl. Což je imho názor, který je obecně poměrně rozšířen i na DH. Neříkám zase, že je nepoužitelný. Ale je imho hodně nepovedený.
Hlavního mutanta myslíš Mastera opravdu? Nebo to je až ten záporák v katedrále? Nebo "Poručíka"? Kdyžtak sím používej ta jejich jména (Master, Morpehus, "Lieutenant"), ať je v tom jasno.
Fallout btw samozřejmě mohl být lepší. A je fér mu to vyčítat. Jakkoliv to byla hra, která imho odkopala další směřování žánru.
Cituji z oné CRPG Book, kterou má spousta z vás doma:
Fallout wasn't the first RPG with choices, but it was the first entirely designed around them. The developer's goal was that every quest should be solvable in at least three ways: combat, dialog and stealth. And they succeeded.
Článek tam jde do detailů, co přesně je uvedeným míněno a co tím míním i já. A jak Fallout znovu vlil krev do CRPG. Doporučuji jej znovu přečíst, abychom předešli dalším nepochopením a zároveň si ušetřili čas nadbytečnou debatou.
@hanak_v_exilu (21.04.2021 10:51): Hele... Za mě je příšerný a je jeden z nejhorších, jaký jsem v RPG viděl. Už jen to stupidní zvýhodnění soubojů na blízko... Arcanu se souboják nepovedl. Což je imho názor, který je obecně poměrně rozšířen i na DH. Neříkám zase, že je nepoužitelný. Ale je imho hodně nepovedený.
Hlavního mutanta myslíš Mastera opravdu? Nebo to je až ten záporák v katedrále? Nebo "Poručíka"? Kdyžtak sím používej ta jejich jména (Master, Morpehus, "Lieutenant"), ať je v tom jasno.
Fallout btw samozřejmě mohl být lepší. A je fér mu to vyčítat. Jakkoliv to byla hra, která imho odkopala další směřování žánru.
Více možností postupu měl už Dark Sun, který považuji za neskonale lepší než Fallout. Fallout, byť se mi první díl docela líbil, toho moc nezaložil. A open world už měla snad stařičká Ultima 1, v pořádné grafice jsme si jej mohli užít v Ultimách 6 a 7, kde se navíc nenačítaly sektory, ale fungoval celistvě.
@Jab (21.04.2021 10:25): Souboják v Arcanu je nevyvážený, ale špatný rozhodně není. Umožňuje různé taktiky protože má kouzla na ovládání protivníků nebo na jejich neutralizování. A to nemluvím o výdrži zbraní, nebo o protekcích nepřátel vůči určitým zbraním. Fallout má jen střelu mezi oči. Není důvod tam zkoušet cokoliv jiného.
A co se týče těch nepřátel... Toho hlavního mutanta jsem během čtyř rozehrání potkal jenom jednou. To mě oblažil proslovem a vsadil do vězení. Z něho jsem utekl a pak skončila hra páč vypršel časový limit 150 dnů. Pak jsem s ním nikdy nemluvil, jen jednou jsem ho zabil. Záporák v Katedrále to samé. Ani jsem nevěděl že tam byl. Prostě jsem jen šel a šel a nejdnou už tam nepřátelé nebyli. A Arcanum je jeden master mind se kterým jsem se pořád přetahoval a potýkal. Házel mi klacky pod nohy a neustále se mi montoval do života. To je alespoň záporák jak se patří.
Jako neříkám že mě Fallout zklamal. Možná jsem od něho čekal víc, ale špatná hra to rozhodně není. Jen mi připadá, že mohla být velice snadno ještě mnohem lepší.
A co se týče těch nepřátel... Toho hlavního mutanta jsem během čtyř rozehrání potkal jenom jednou. To mě oblažil proslovem a vsadil do vězení. Z něho jsem utekl a pak skončila hra páč vypršel časový limit 150 dnů. Pak jsem s ním nikdy nemluvil, jen jednou jsem ho zabil. Záporák v Katedrále to samé. Ani jsem nevěděl že tam byl. Prostě jsem jen šel a šel a nejdnou už tam nepřátelé nebyli. A Arcanum je jeden master mind se kterým jsem se pořád přetahoval a potýkal. Házel mi klacky pod nohy a neustále se mi montoval do života. To je alespoň záporák jak se patří.
Jako neříkám že mě Fallout zklamal. Možná jsem od něho čekal víc, ale špatná hra to rozhodně není. Jen mi připadá, že mohla být velice snadno ještě mnohem lepší.
@hanak_v_exilu (21.04.2021 10:11): Já bych Arcanu neupíral kvality, ale problémů má hromadu. Což píší zde v komentech i jeho fanoušci. Beru většinu té kritiky Falloutu, co tam píšeš. Ale to samotné srovnání s Arcanem hodně lámeš přes koleno. Krom toho, že jde o izometrická RPG, tak mají už pak nemnoho společného.
Třebas souboják Arcana je naprostý joke. Grafika a její stylizace mi v Arcanu také nesedla. Fallout imho zde exceloval a ta hra je krásná i dnes. A Arcanum tak není Fallout ani náhodou. Natož lepší. A jako napsat, že Fallout nemá zapamatovatelné nepřátele... To je na návštěvu nejbližší odnože kultu Mastera. :)
Mně ten koment celkově přijde poměrně podivný. Ne vyloženě nepovedený. Jen mimo. Kdybys zůstal u té kritiky Falloutu, kde se opravdu v jednotlivých lokacích moc neděje (atp.), tak bych dával plusko. Jako první nástřel funkčního open worldu s více možnostmi postupu (a ne, předtím se žádné RPG tomuhle neblížilo - včetně mnou jinak oblíbeného Betrayal at Krondor - v tomhle je pro mě Fallout tou kombinací unikátním "zakladatelem" moderních RPG) to šlo. Ale je jasné, že tohle jiné hry (včetně Arcana) dělají lépe.
Třebas souboják Arcana je naprostý joke. Grafika a její stylizace mi v Arcanu také nesedla. Fallout imho zde exceloval a ta hra je krásná i dnes. A Arcanum tak není Fallout ani náhodou. Natož lepší. A jako napsat, že Fallout nemá zapamatovatelné nepřátele... To je na návštěvu nejbližší odnože kultu Mastera. :)
Mně ten koment celkově přijde poměrně podivný. Ne vyloženě nepovedený. Jen mimo. Kdybys zůstal u té kritiky Falloutu, kde se opravdu v jednotlivých lokacích moc neděje (atp.), tak bych dával plusko. Jako první nástřel funkčního open worldu s více možnostmi postupu (a ne, předtím se žádné RPG tomuhle neblížilo - včetně mnou jinak oblíbeného Betrayal at Krondor - v tomhle je pro mě Fallout tou kombinací unikátním "zakladatelem" moderních RPG) to šlo. Ale je jasné, že tohle jiné hry (včetně Arcana) dělají lépe.
@hanak_v_exilu (21.04.2021 10:11): "Mám depresi mám, právě jsem jí dostal, radostí skákám. Jsem depresivní typ, s depresí a skepsí žije se mně líp."
@S4TW (21.04.2021 09:09): Jestli jsi Arcanum nehrál, tak doporučuju. Stylizace je ještě chytlavější a příběh je určitě lepší. Virgil jse skvělá postava a dává hře šmrnc. Hudba je o vkusu. Mně se líbila víc než ve Falloutu, ale někomu může připadat až moc depresivní.
@hanak_v_exilu (21.04.2021 08:15): ja si furt rikam, ze si musim dat f 1+2 znovu, ale tohle se jevi, jako zajimava nahrada :)
@Cathan (21.04.2021 02:10): Stojím si za ňou. :-)
@hanak_v_exilu (komentář): "Nejlepší Fallout je Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura" Hned první věta mě odrovnala :D
@emxd (08.04.2021 10:26): ach, človek sa furt učí niečo nové. Som ani nevedel, že také veci sa tam stanú, čo je dané asi aj tým, že vlastne v tej hre nie je až tak veľa toho, čo robiť, aby človek vlastne stratil tak veľa času, ani keby neustále sprevádzal karavany.
@John Mirra (08.04.2021 09:08): Nah -> odkaz
Necropolis
Mutant attack: Enter Necropolis after 110 days have passed or 30 days after killing all the super mutants at the watershed.
Shady Sands
Razed by mutants: Enter Shady Sands after 230 days have passed.
Followers
Killed by mutants: Enter the Blades map (not the Followers map) after 90 days have passed.
Hub
Dispersed by mutant attack: Enter the Hub after 140 days have passed.
Necropolis
Mutant attack: Enter Necropolis after 110 days have passed or 30 days after killing all the super mutants at the watershed.
Shady Sands
Razed by mutants: Enter Shady Sands after 230 days have passed.
Followers
Killed by mutants: Enter the Blades map (not the Followers map) after 90 days have passed.
Hub
Dispersed by mutant attack: Enter the Hub after 140 days have passed.
@Malignus (07.04.2021 23:06): Sakra, tak já to možná fakt hrál s nějakým modem, ale dám ruku do ohně za to, že Hub mi prostě vyhladili mutanti :)
@Malignus (07.04.2021 23:06): Myslíš Deckera, Metzger je otrokár v dvojke. :) A áno primárne Hub ovplyvňuje questová línia s Deckerom až po jeho zabitie.
@John Mirra (07.04.2021 21:49): Já mám pocit, že Hub ovlivňuje hlavně zabití kupce s vodou a Dětí katedrály pro Metzgera.
Necropolis je vyvražděný. Upřímně nechápu jak bych měl postupovat rychleji. Dokonce si myslím, že jdu až překotně rychle. Jsem na šestém levelu a už mířím do jakéhosi chrámu s předmětem pro Bratrstvo. Tuším že tohle už tohle už bude za polovinou hry.
@John Mirra (07.04.2021 21:49): Ja mám pocit, že konce miest ovplyvňujú len to či boli a ako boli splnené ich questy. V prípade Nekropolis sa mi dokonca zdá, že to bolo o tom, že ako skoro sa tam hráč dostane pri hľadaní water chipu a nie o tom, ako rýchlo dokončí už záverečnú časť hry. Ale ruku do ohňa za to nedám, lebo ako píšem, je to len pocit z hrania (hru som prešiel asi 5x).
@Radecker (07.04.2021 21:19): Já mám dojem, že mně se to myslím třeba s Hubem stalo... hrome, měl bych si to znovu osvěžit.
@John Mirra (07.04.2021 21:06): Mám pocit, že v základní verzi tohle funguje jen u Necropolis. U zbytku měst to bylo nakonec vystřiženo a dodatečně restorováno až v rámci FIXT modu, který jsem zatím nezkoušel.
@hanak_v_exilu (07.04.2021 10:17): Časový limit tam stále je, ale ovlivňuje "jen" konce některých měst. Tzn. když se budeš hodně loudat, dopadne to s nima špatně :)
@Jab (06.04.2021 22:34): No, alespoň už nemám časový limit.
@hanak_v_exilu (06.04.2021 22:15): Doneseš čip zpět, pošlou tě na mutanty.
Už jsem našel čip. Pamatoval jsem si zhruba kam mám jít a vyšlo to. Akorát hra neskončila. To musím aji zastavit ty mutanty, nebo se tomu dá vyhnout?
@Radecker (06.04.2021 18:33): Hej, tiež som to práve kontroloval a na zisk disku treba INT 7 a potom je tam alternatíva, že buď koniec spraviť s holodiskom alebo so speechom, ale určite tam ide o hodnotu menšiu ako 100%
@Radecker (06.04.2021 18:46): Popravde, už ani neviem kde sa momentálne speedrun komunita nachádza. Už pred 10-timi rokmi som si hovoril "toto sa už rýchlejšie dať nedá!" a oni stále niečo nové vymyslia :)
:themoreyouknow:
:themoreyouknow:
@emxd (06.04.2021 18:38): Předpokládám, že tohle je jeden z klíčů ke speedrunu :-)
@Jab (06.04.2021 18:38): Je to tak no, hodil jsem odkaz do spoileru v přechozím příspěvku :-) I po 20 letech se člověk o té hře pořád dozvídá novinky.
Pokud se pamatuji, tak jsou tam obě verze. Se speechem i s holodiskem.
Nejaký speech skill tam treba (pri Masterovi), ale bude to menej ako 130%. Asi niekde v rozmedzí od 70%-100%. Ten ukecaný ending sa dá spraviť aj s lvl 1 postavou s tagnutým speech, 10 CHAR a tagnuté speech traity (Good Natured).
Ale skripty som nepozeral :)
Ale skripty som nepozeral :)
@Tulareanus (06.04.2021 18:31): Tak to jsem žil v omylu, měl jsem za to, že potřebuji to i to, nebo že minimálně na zisk onoho holodisku je řeč potřeba.
Ale podle tohoto je Speech potřeba v každém případě a s vysokým skillem není dokonce ani důkaz nutný. Mrkni. To jsem třeba nevěděl.
Ale podle tohoto je Speech potřeba v každém případě a s vysokým skillem není dokonce ani důkaz nutný. Mrkni. To jsem třeba nevěděl.