Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak ještě jinak. Na Spite samozřejmě zase melou pičoviny. Teď mi Techland potvrdili, že je to ihned po dvojce.
@Paul (21.08.2024 09:50): Může být. Ale co si pamatuju, tak Kyle byl už na konci Followingu nakažený, takže se proměnil v rámci nakažení a ne experimentů v labu. Hele, víme, že nás to bude bavit. Jen potřebuju, aby ten lore alespoň trochu držel uvěřitelně pohromadě :)
@Paul (21.08.2024 07:11): To záleží, který konec vlastně platí. Pokud je z něj něco jako Stínovec, tak se ve dne mění na člověka? A pokud bychom vycházeli z druhého konce - přežil tedy atomový výbuch a následně na něm byly prováděny pokusy? Těch otazníků mi zase kolem létá až dost. A ty odstupy mi přijdou už moc. Ale kdo ví. Třeba Techland přijde s uspokojivým vysvětlením a možná se i dočkám Aidena. Tahle propojení já tuze rád.
Dobře, návrat Kylea víceméně kvituju, ale pojďme si to spočítat:
Dvojka je 20 let po jedničce a tohle má být 13 let po dvojce. Takže dejme tomu, že Kylovi je v jedničce kolik cca, tak 25 - 30?? Takže plus 33 let, takže mu je jako kolem 60?? Chápu, že to už víceméně není úplně člověk, takže zjev není hlavní téma, ale už mi připadá, že to Techland s těmi odskoky trochu přehání. Dokázal bych si to představit ihned po dvojce s tím, že se potká Kyle s Aidenem.

Trailer
Tak jsem to včera zkusil. Hmm. Celkem to jde. V úvodní části bylo par debilnich tutoriálu který mi pili krev. Třeba udělat 3x perfect block který mi samozřejmě nešel ( ono asi nikomu jelikož achiv za 10 bloku po sobě má minimum lidi ) nebo vzápětí kop při nějakém přeskoku. Ve městě je sníh a zima, v tutoriálu nebyla, to se tam střídá roční období nebo co? Parkůr je otravnej jen trochu jelikož má aspoň nějaký mechaniky jako staminu a není z toho Asasin.
Samozřejmě jsem čekal že mi nelogická připravenost města na parkur bude vadit a stalo se. I když vezmu v potaz že zčásti dává smysl ze si to tam nachystali přeživší aby lip mohli evadovat nemrtvé tak plno věci s tím nemá co dělat jako třeba pouliční lampy co jsou přesně stavěné tak aby po nich šlo skákat a tak podobně. A vůbec představa lidi jak stavějí v celém městě opičí dráhy když to tam je totálně prolezlý zombíkama je trochu mimo. Ale jasne, mechanika podřízená záměru hry a gameplayi. Animace sbírání věci kdy postava natáhne ruce jak kdyby čarovala nebo si hřála ruce nad ohněm je poněkud zvláštní :)
Taky z toho smrdí jakási Live service nátura někde po povrchem.
Nemá to HDR, což mně překvapilo,zrovna tady by asi vyniklo. Jinak to vypada pěkně a běží to tedy skvěle, na to jak to město je komplexni a plné věcí. Na ps4pro. I loading skrz ssd je dost rychlý. Taky je v defaultu hra tmavá jak prase a je třeba přidat gammu. Taky mne zarazilo ze instalace z BR disku má 37 GB. Patch má 36GB takže se to nafoukne na 73GB. To ta hra na tom BR není celá nebo jak? Nebo tam nacpali tolik novyho obsahu od ty doby co to vyšlo?
Libi se mi dabing, působí hodně přirozeně. I ty rozhovorové cutsceny jsou celkem dobré. Atmosféra a pocit nebezpečí tomu taky nechybí. Mechaniky s tím spojené taky nejsou zlé.

Ale představa ze třeba 80 hodin budu hopsat po střechách je trošku děsivá :)
Ja mám strašne tmavý obraz. Veď na ulici vôbec nič nevidno. Riešil toto niekto? Hodinu skúšam nastavenia videa a HUD ale nič nepomáha
@Korbitch (24.09.2023 12:16): dik ale ja to predcasne ukoncil a to hlavne kvuli tomu ze ty skilly pro me byly naprosto useless, nemam rad kdyz musim zbytecne pouzivat x dalsich klaves pro aktivaci nejakeho skillu, takze v druhe casti mapy uz me to nebralo
nevite jak se meni ruzne druhy sipu do luku? ja mam 200 zapalnych sipu ale nevim jak je dat do toho luky ktery bere jen klasicke sipy? ani v nastaveni klaves ovladani neni zadna volba pro prepinani typu munice...
@kristmeister (06.07.2022 01:21): presne to mam na mysli, ale stejne je to ve vysledku fuk, protoze mam tolik penez surovin vysbiranych ze se me nevyplati otrocky chodit za kazdou ikonkou na mape a tak bych je vynechaval tak nebo tak, asi jako ve Far Cry 3/4. Ale resit u hry kde se prakticky jen bojuje sbira a nebo leze po stenach nejaky Raytracing ktery akorat zbytecne bere FPS? XD Pro me je raytracing naprosto zbytecna vec, co z toho ze ve hre vidim nejake odrazy v kaluzi po sebou pokud me to sebere treba 50 fps a nenaplnim tak potencial 240 hz monitoru?
co musim pochvalit tak engine, cekal sem na hru z roku 2022 framerate kolem 100 fps, ale pri rozliseni 2560x1080 mam stabilnich 200+ fps na max. detaily bez ohledu na pocty postav v boji. Co je minus tak antialising ktery dela hru neuveritelne rozmazanou, a kdyz jej vypnu tak je vse totalne hranate. TAA tady dela bordel, nastesti je to hra rychla a nedivam se moc na to jak to kolem vypada a soustredim se na boj a parkour. mohlo tady byt vice nastaveni jako napr. vypnuti TAA ale aktivace MSAA + FXAA. Ale zde se jen vypina TAA ktere je tu jedine a to ani nelze v zakladnim nastaveni ale jen v editoru
vy ste nemeli problemy s padanim hry na plochu? Prvnich 18 hodin hrani to spadlo jen parkrat, ale ted me to pada kazdych 15 minut :( . Je fakt ze sem celou tu dobu tech 18 hod jen lootoval a plnil vedlejsi ukoly, a prave od te doby co sem to dokoncil a vrhnul se na hlavni pribeh to zaclo....

jinak teda velke minus je pro me ze nemizi ikonky ruznych aktivit na mape a ja pak nevim ktere sem dokoncil

zkousel nekdo tohle? JAko nechapu jak to mam podle toho navodu udelat, tam mam odstranit jeden soubor uvnitr data0.pak, ale jak se tam mam jako dostat do toho data0.pak? https://www.gamepressure.com/download.asp?ID=80612
Druhý průchod, takže si to shrňme ještě jednou jen v diskuzi. Udělal jsem všechny volby přesně opačně. Ano, měl jsem celkem velkou část hry jinou. Pokud ale ve finále víte, jak se věci mají nedojde k odčerpání vody ze zatopené čtvrti. A finále jako takové, to je jedna z největších píčovin, které jsem kdy bohužel musel už podruhé vytrpět. Opět se mi potvrdilo, že je vlastně úplně, ale úplně FUCK, jak vyřešíte veškeré volby ve hře. Protože když chcete na konci zachránit Lawan, aby se neodpálila při zničení raket, tak to celý kurva dopadne naprosto stejně. Jen díky jiným podrůžným volbám se ke mě při odchodu z města připojil Hakon. Takže já jsem vyrazil na zteč zachránit Lawan, která se chce odpálit, aby zachránila město. Do toho Hakon vyvede pryč ségru, protože si mysli, že se odpálim místo Lawan a tím zničím základnu. Já sice zachránim Lawan, ale posere se to stejně, takže rakety vytuněj město na sutiny. A teď přijde zlatý hřeb píčovin - ségra kdesi, město sice na kaši, ale základna stojí, tudíž by se teda mohlo pokračovat v hledání léku, ne? Lawan žije, ale Hakon stejně vyrazí na pochoďák s Aidenem k moři. Jako vážně tohle? Nezůstal by teda Aiden se sestrou, kterou celou dobu hledá?? Proč Hakon jde do hajzlu, když to očividně bylo s Lawan na dobré cestě se k sobě vrátit??? Tpč nedávám to :DD
@Korbitch (07.07.2022 16:50): Ty karanténní oblasti jsou už těžší, ale většinou je na patře jen jeden, někde i dva. Mám celkem vylevelovaný molotovy, takže já hodím vábničku s molotovy a pak si zalezu buď do nějakého průchodu, kde se musím skrčit anebo do výtahové šachty :D ale ne vždycky mi to vyjde no, jednou třeba po mě skočil přes texturu xD
@kristmeister (06.07.2022 17:31): Tahle absence výběru množství na výrobu je katastrofa. Marně jsem doufal u jedničky, že jim to konečně u dvojky dojde. Jestli to nenapadlo ani jednoho člověka, tak to potěš. Jinak noční aktivity ve dne jdou, ale spíš jen obchody. Do karanténních oblastí bych přes den nelezl, protože se v nich schovávají Volatilové, a to bývá krátký proces. Co se týče imunity, tak časem ti to nepřijde, minuty přibývají celkem v pohodě. Řešil jsem to tušim jen houbama, místy těmi fialovými inhalátory a to jsem je jen kupoval.
@Korbitch (06.07.2022 15:48): Příběh mi zatím nějak nevadí, dostal jsem se na druhou polovinu mapy a zatím jsem relativně spokojenej.

Mě akorát serou ty ikonky a ta debilní imunita, protože nesnáším časovej stres. A vlastně já úplně ani nemám motivaci chodit do těch skrýší. Jednak se to dá v pohodě projít i ve dne, protože stačí hodit dva molotovy a za druhé většinou tam jsou jen kraviny k prodeji. Pro mě jsou lepší ty airdropy, protože je zábavné se k tomu dostat a je tam gear. Plus asi největší perlička, když jsem si vylepšoval paklíče, abych mohl otvírat zámky silou. Nemám nic proti tomuto picklockování, ale když otevírám těžkej zámek u dveří, abych v místnosti otevíral další tři truhly, tak je to už celkem otravné. No, takže jsem zezačátku vylepšoval paklíče, načež jsem pak zjistil, že otevření zámku silou mi sebere určitej počet paklíčů (to je logické že). A paklíče můžu vyrábět stylem, že můžu držet čudlík od myši a budou se mi do inventáře přidávat po čtyřech anebo si můžu vyrobit maximum co můžu, což mi sebere veškerej šrot. Nemohl bych si prosím sám zadat, kolik jich chci vyrobit?
@kristmeister (06.07.2022 01:21): Bordel je po mapě vskutku parádní. Tohle všechno bych jim ještě odpustil, kdyby ten příběh působil víc kompaktně, a ne jako když to píše osm lidí, kteří se nemůžou shodnout na detailech.
Mě strašně irituje, jak nemizí ty ikonky na mapě (skrýše, obchody apod...). Jsem zrovna ten typ, kterej rád čistí mapu. Aspoň ty parkour výzvy by mohly mizet anebo se aspoň odškrtnout, když to mám na zlatou, protože mě nebaví hledat, který mám a který ne.
@Korbitch (20.03.2022 16:09)

@Paul (20.03.2022 17:32)

Když se s plně vylepšeným lanem zachytíte a zmáčknete znova tlačítko na použití (v mém případě kolečko na myši) tak se přitáhne. Nepřitáhne se úplně (to jsem vlastně trochu kecal s tím, že funguje jako v jedničce, pardonek :D), ale přitahuje se o pár metrů. Takže pokud je stamina, není problém se popřitahovat kamkoli :)

Hádám, že to bylo zamýšlené spíš jako boost při zhoupnutí se, ale dá se to použít i k přitažení.
@Korbitch (12.03.2022 14:26): vždyť o tom jsme se už bavili níže v diskuzi, i v PM. Není to zamýšlený, je to nějakej bug/nedostatek tý technologie, taky mě to iritovalo. Chtělo by to nějakej mod, kterej by se setměním RTGI vypínal, a s rozedněním zapínal, protože v noci je to jiskření otravný, ale ve dne to zas s RTGI vypadá mnohem líp.
To globální nasvícení s ray tracingem nedávám. Tvl, to má působit realističtěji?? Vylezu v noci ven, pode mnou chrčí hromada zombíků, městem se ozývá křik napadených nebo měnících se a do toho..... Se všechno kolem blýská jak na třpitkové párty desetileté bárbíny. Od flóry odletují jiskřičky, přes pletivo se to všechno vlní takovým způsobem, že to ani už nepřipomíná křoví nebo trávu, ale jakousi rozlitou zářící tekutinu.... Ve dne to ještě jde, ale v noci hnus. Ne, tohle nepotřebuju.
Ten poslední update se mi líbí. Hra je podstatně stabilnější, plynulejší. V osadách už nedochází k těm propadům výkonnosti. Zombíci dávaj větší poškození, npc tváří v tvář bojují líp. Bohužel, když mám luk, furt si pro to chodí jak kráva na jatkách. Žádné krytí, nic. Ta ignorace zombíků na nepřátelská npc už se taky zlepšila, konečně kolem nich jen tak neproběhnou, ale jdou taky po nich. Lepší nasvícení, lepší stíny, přidali fsr ultra kvalita a lepší nastavení kvality stínů.
Mimochodem, asi nic nedemonstruje ten problematickej vývoj lépe než, fakt, že epilog hry - závěrečnou misi - ukázali před téměř třemi lety v 26 minut dlouhém gameplay videu. Protože tehdy to samozřejmě závěrečná mise nebyla.
Fin. 86 hodin, je to snad delší než jednička s datadiskem dohromady. Jsou tu výrazná zlepšení, ale i pár zhoršení. Jako celek se mi to hrozně líbilo, ale zároveň mám pocit že to jedničku nepřekonalo. Trochu rozporuplnější dojmy než bych čekal.
Stává se, nebo stalo se ještě někomu, že třeba po hodině hraní z ničeho nic dojde k brutálnímu propadu výkonnosti a fps se najednou pohybují kolem 30?? Zvláštní je, že jsem o tom slyšel ze začátku, ale nedělo se mi to. No tak hurá, dohnalo to i mě. Nebo jestli se to začne dít až v určité fázi hry...
Některý ty questy jsou tak vyloženě RPGčkový, to je super. A tím jak je tu jeden save a nelze reload, tak prostě člověk žije s následky a nemá pořád nutkání reloadovat a zkoušet jiný možnosti.

...akorát mám pak nutkání si je zkouknout na youtube :)
Z té obtížnosti jsem upřímně zklamán. Mám zbraně kolem 160dmg, vysoká obtížnost. Zombíci padají jak hrušky. Ta vysoká obtížnost se projevuje snad jen tím, že výrobních předmětů je po světě menší množství a ne vše se dá prodat u obchodníka. Možná ještě výdrž ubývá rychleji. Jinak nevim. První díl jsem hrál na night mare až s plně vytuněnou postavou, silnými zbraněmi. Tady? Meh. Snad tam časem přidají night mare obtížnost, legendary skill tree a new game +.
Chudák Crane, tohle si nezasloužil. Jinak jsem našel nějakou černou gumovou kachničku, tak jsem si vygooglil wtf a tedy zajímavej easter egg, ne že ne :)
@Paul (14.02.2022 09:17): souhlasím diit fanoušci jsou převážně AMD positive. Vážně jsem si myslel, ze po sérii DF videí a všeho co tu postuješ o RT mě to nemůže překvapit, ale překvapilo. Chápu, že záměrně vybrali scénu kde je hodně obtížné poznat rozdíl. V hledání co je a co není RT snímek jsem byl místy docela zoufalý, věřil jsem, že mám na víc. :)

Jsou hry kde to jde vidět na první dobrou: Quake 2, Minecraft (tech demo), Control, WD2, ale třeba u CP77 u kolegy virtuálního jezdce jenž mě ukazoval CP77 s RT On na RTX 2070 Super jsem se musel docela soustředit při přepnutí scény co vše se vlastně ve hře změnilo, v interiérech to třeba ještě šlo ale v exteriérech to téměř nešlo poznat. Tím chci říci, že pro netrénované oko není snadné poznat snímek bez a snímek z RT OFF/ON.

Co se týče toho snímku DL2 bez RT. Já jsem si myslel, že chybějící obraz v okně je naopak v pořádku u RT On protože tam prostě nedopadá dostatek světla.
@Rapier (14.02.2022 08:54): já ho poznal, podle chybějících stínů a odrazu v okně. Ale přijde mi, že je to trochu typicky diitovej contest, "nenápadně" podsouvající že RT je zbytečnost (diit jsou fanoušci amd).
@Korbitch (13.02.2022 15:25): Jako primární zbraň neexistují palné zbraně, jako sekundární (spotřební) je zde bambitka, která má takový "stop efekt" jinak nic. Co se týče range weapon, lze mít jen luk, či kuši (Jsou potřebné frakční body do Strážců míru a to 4 body)
@MarezCZE (13.02.2022 13:01): Palné tam nejsou, nebo minimálně jsem ještě nic nenašel. On tam Hakon nebo někdo v nějakém rozhovoru říká, že armáda byla drsná do té doby, než jim došla munice a palné zbraně byly v ten moment k ničemu. Mám luk a vylepšené vrhací nože. Pohoda. Jinak co se týče optimalizace, tak jo, hýbe se to dobře. Vzhledem k tomu, že nevyužiješ ray tracing, klidně dej odrazy na nízkou a mlhu na střední. Ty odrazy žerou hrozně a ve finále skoro okem nepoznáš, rozdíl.
@Paul (12.02.2022 14:31): Ano palné:). Tak jsem do toho nakonec naskočil na moji sestavě s ryzenem 5 5600x a gtx 1060, to frčí vše na high, cca 40-60 fps v průměru. Což je pro mě naprosto dostačující.

Ovšem pozor, hraji na historickém monitoru s defaultem 1680 x1050 plus antialiasing. Za mě optimalizováno velmi pěkně.
@kristmeister (12.02.2022 14:48): tech od AMD (funguje i na nvidiích) na upscaling obrazu, tzn když to zapneš, tak se hra bude renderovat v nižším rozlišení a upscalovat na to co máš nastavený. Upřímně, není to nic moc, obraz to strašně maže, ale lepší než nic. Alternativa je samozřejmě hraní v nižším rozlišení.
Mě sere, že se to nedá nikde vyzkoušet, protože nevím, jak mi to pojede. Jasný, můžu hrát přes GeForce now, ale u Techland her jsem si vždycky lehce editovával pár souborů, abych trochu omezil to rozbíjení zbraní, který mě vždycky neskutečně otravovalo, což u GeForce now nemůžu. A tahle verze Denuva nevypadá, že se prolomí brzy.
Tři miliony prodaných kopií během prvních tří dnů (včetně předobjednávek) - not bad, jedničce trval 1.2 milionu týden.
První dva dny jsem místy i trochu pičoval kvůli různým změnám, které mi zpočátku přišly zbytečné. Vadilo mi si furt hlídat čas ve tmě, přišlo mi, že až moc tlačí na pilu ohledně craftingu. Poslední dva dny si naopak nemůžu tyhle věci vynachválit. Sedlo si to, akceptoval jsem je a nyní si to už jen čistě užívám. Narozdíl od jedničky mě průzkumy karanténních oblastní a temných zón v noci baví. Vlastně díky inhibitorům dali smysl tomu do nich vůbec chodit. A ten tíživý zvuk těsně před nástupem noci a následné prolnutí do sirény oznamující noc, to má sakra koule.
[neexistující příspěvek]: Jo, nezkopiroval jsem "However, such options may appear in the future - our team is working on adding them. ", takze to tam asi v nejakym pristim patchi bude.
@Mendoza (09.02.2022 13:14): protože tu hru lepili na poslední chvíli a na "prkotiny" už nebyl čas :)

Proto tam taky není možnost restartovat ty různý challenges (a je nutný buď čekat několik minut na vypršení limitu, nebo dát quit..) a další podobný quality of life detaily, o kterých autoři nepochybně vědí, ale prostě nebyly do launch data prioritou..
@Paul (09.02.2022 11:19): No v EGS to nastavit nejde. U nekterych her se to da poresit pridanim nejakyho argumentu v command lajne, ale u DL2 jsem to zkousel a nejde to nebo jsem na to neprisel (zkousel jsem locale=cz, subtitles=cz, language=cz). Vtipny je i to, ze v adresari s titulkama ta cestina je.
@Mendoza (05.02.2022 13:57): Tak mi odepsal support techlandu a nejde to. To jsou hrozny matlaci:

To change your language set-up, open the Epic Games Launcher, go to your Profile icon in the top right-hand corner, then Settings and choose your language, please.
Note that, at the moment, Dying Light 2 can only be switched to one language pack, i.e. you can't have different voice-over and subtitle combinations.
Nick930 udělal video srovnání retail vs záběry z 2018 a 2019. Solidní downgrade...

Jinak mě strašně bije do očí ten nepoměr mezi rychlostí, kterou postava při skoku letí a vzdáleností, kterou je schopna doskočit. Jako by se vznášela.
@Paul (08.02.2022 23:45): jo, to by asi slo vysvetlit ..navic diky tem zombikum jim nic moc jinyho nezbejva nez hopsat jak veverky. A asi to uci uz od mala. Tak nejak byto slo zkousnout. Ale stejne mi to trochu vadi. Kdyz by tam ten parkur nebyl tak uz to mam doma :)
@Charllize (08.02.2022 23:33): skákací rampy ve městě nebývají, ale zas když žijou v tom městě 15 let po apokalypse z velký části na střechách a parkour používaj k dopravě, tak se dá pochopit že si to tam tomu trochu přizpůsobí. A ono jak přiřazuješ čtvrti těm frakcím, tak jedna frakce se soustředí na tvorbu pastí na zombíky, a druhá na cestování (takže třeba natáhnou víc špagátů po městě po kterých se dá prohánět atd)
@Paul (08.02.2022 23:04): trosku mam cukani to vzit, tak se ptam. Me irituje ten parkur, ne moc, ale vadi mi ze design ty hry je tomu prizpusobenej a to mesto je nesmyslne na to udelany..zejo..normalne, skakaci rampy a podobne ve mestech nebyvaji. Jasne, je to main featura, je to o tom, ja to chapu. Sere me to u i Assassinu a dokazu je hrat. Aspon ty novy dily. Ale jinak to pusobi docela fajn. Uvidim, jeste si to necham projit hlavou, kazdopadne diky za info !
Jo a dejte si do command lajny v properties - general:
-nologos

Přeskočí to všechny ty loga a epilepsy hlášky atd