Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (11.05.2022 18:55): Hlavně ať je do dobré. Pro mě je Mass Effect srdcovka a opravdu rád bych si zahrál ještě jednu povedenou hru se skvělými parťáky a těžkými morálními volbami. Ale mám asi už problém mít nějaká očekávání. :D

Pro mě to je asi nejlepší videoherní trilogie no.
@SilentWolf (11.05.2022 18:41): Tak kromě Andromedy je ta cela ta serie dost divná, a nejde jen o závěr. Já tu trilogii hrál vícekrát a nikdy se mi nepodařilo donutit se ji postavit někam na vyšší příčky mojeho pomyslného herního žebříku.
Samozrejme ty kvality jsou víceméně jasne a nemůžu říct ze by mě to nebavilo ale třeba gameplay samotný jsem jakoby trochu pretrpel a vlastně to hlavní co to nabízí, tedy příběh, postavy, lore atd mne v mnoha případech taky nechal spis v rozpacích. Velké plus bylo vždy sci-fi zasazení které tomu dávalo asi tu největší vydrž když jsem to hrál. Ale zároveň musím říct ze se tam najde dost úseku na které se vzdycky těším.

Od dalšího ME očekávám jakysi hybrid mezi andromedou a trilogii. Bude se hodně tlačit na tu nostalgii trilogie. Protože to jim fungovalo :)
@Jab (11.05.2022 18:45): ne, umřou Synthové, což je smutné zejména když se hráč celou hru snaží o nějaký mír. Ale když hra jinou rozumnou možnost neprezentuje, je to holt nutné zlo.

Měl bych třeba otázky jako
1. Co se stane plodům těhotným ženám.
2. Znamená "symbióza" že bude člověku vymyt mozek? Protože člověk je tvor násilný a zřejmě by to jinak neakceptoval.
3. Jak moc mohou syntetici zasahovat do "myšlení" člověka.
4. Nevnikl prostě jen "Matrix"? Je teď vůbec možné být si čímkoliv 100% jistý, když je v loru implikována indoktrinace?
5. Ať už by bylo vše sluníčkové - bude to tak i za rok? Za pět? Kdykoliv se může cokoliv posrat.

Řešíš Gethy a EDI a místo toho ji spácháš v podstatě na všech.

Ale je pravda že pokud nás zajímá osud galaxie... pro Zemi by taky bylo nejlepší, kdyby lidstvo vymřelo.

To se mi už víc líbí ten konec kdy máš možnost Starchild střelit a válku prostě v outro prohraješ. Tam mě mrzí, že to neudělali tak, že by se při opravdu velkém úsilí dalo prostě konvenčně vyhrát.
@SilentWolf (11.05.2022 18:41): Já upřímně chápu, proč to pro někoho nemusí být ono, jen stále nějak nerozumím jak někdo může považovat rudý konec za lepší, když tam doslova a zcela jasně ke genocidě dojde. Nerozumím, proč pak raději nejdou do modrého konce nebo dokonce nepošlou celou tu věc do háje se čtvrtým koncem... proč raději jít do jasné genocidy která se jasně stane než do něčeho v čem spočívá naděje? To je můj problém. Po letech jsem pochopil, že pro někoho je to rozhodnutí až moc velké aby ho udělal sám, mně to pěkně sedne do zbytku náboženské metafory Mass Effect, ale chápu. Ale zase rudý konec není o moc lepší a je očividně velmi krutý.
@Cathan (11.05.2022 18:17): Tak tvůrci řekli že to je sluníčkové, tak to určitě sluníčkové je no.. Pro mě to stále navždy zůstane jako jeden z nejdepresivnějších konců ve videohrách. A nevím ani jestli z pohledu člověka, co tu volbu učinil, nebo z pohledu člověka, který pak na základě toho cizího rozhodnutí dál musí žít.

Ale vycházím z pocitů které jsem měl před x lety jak jsem to jedinkrát dohrál. Pořád mám v plánu si to ještě někdy dát celé znovu a zajímá mě právě, jaký názor bych na to měl dnes. Protože mě právě fascinuje že se najdou lidi co Syntézu berou jako dobrý konec. Ale zrovna v tomhle si myslím že jsem byl naopak kdysi víc naivní a jen bych se dnes znovu utvrdil ve správnosti červeného endingu.

Ale je to fakt fajn téma k diskuzi, jen je myslím potřeba brát v potaz jestli dotyčný akceptuje to sluníčkové outro, nebo k tomu konci přistupuje v bodu, kdy nikdo neví jak ta volba vlastně dopadne. Protože za mě je ta extended verze prostě laciná snaha o umlčení hráčů nespokojených s koncem. Takové to "vše dobré, můžete jít dál".
@rikuhahl (11.05.2022 18:20): Hele, ono se upřímně už nějakou dobu mluví o takové revoluci v Dragon Age, ačkoliv spíše vtipem. Ale je pravda, že ME by to teoreticky dovedl využít mnohem více. Nedovedu si ale zatím představit.
Řešení je udělat víc her podle všech konců :) Nebyla by to sice nová série, ale zase by bylo plno verzí “dějin”, v herní historii celkem revoluce ;)
@SilentWolf (11.05.2022 18:13): Už dávno vím, že tohle není diskuze na net ale prostě maximálně na živo, kdy se člověk lépe ovládá a vyjadřuje :D Nicméně, až na tu poněkud nevhodnou neonově zelenou prostě považuji syntézu za nejlepší pro galaxii a vůbec.
Že ME5 bude z příběhového hlediska průšvih víme od chvíle, kdy byla odhalena Liara. To prostě nepůjde. Hra to možná bude dobrá, to jo, ale pro vysvětlení lore buď budou muset jít s jedním koncem - zaručeně rudým - nebo provést větší mentální gymnastiku než autoři Deus Ex.
@Malignus (05.04.2022 11:48): Ano, 2/3 veškerého obsahu a 3/3 smysluplného obsahu, protože u hledání turianských insignií, surovin a podobně dělám, že to tam vůbec není a přitom by to možná herní dobu o dalších 10h natáhlo (což by asi sedělo, protože se myslím vždycky vejdu do 15h) :-) Už i ta cerberovská skupinka misí je dost otravná a hraju ji jenom kvůli "návaznosti" na dvojku.

@stepankoby1 (05.04.2022 16:25): Nejlepší na tom je, že i když to znovu zapnu po letech, vždycky mě každý díl znovu chytne a těch 90%, kterými průměrně hodnotím celou trilogii, není jen nostalgických. Souhlasím s většinou výtek, které často zmiňuje třeba Jab, vidím je tam, ale stejně mě to vždycky zválcuje. Typicky třeba ty koridory s miniarénami ve dvojce - já se prostě na každou další těším, protože se to tak dobře hraje a protože Vanguard :-)
@Radecker (05.04.2022 00:28): @Jab (04.04.2022 23:26): Debaty o tom, který Mass Effect je nejlepší/nejhorší/dobrý/špatný, jsou vždycky nejvíc k popukání. "Ale jednička je zastaralé, směšné RPGčko!" "Ale dvojka je jen zbytečný detour, který nikam nevede, a celou dobu tě jen vede koridory!" "Ale trojka je snůška nenaplněných slibů s debilním koncem, ve které je víc klišé a nelogičností než v libovolné Star Wars trilogii dohromady!" A já si se svými 95 % ke všem třem dílům vibuju. :D
@Malignus (05.04.2022 11:48): Tak v jedničce je spousta class nudných :D Infiltrátor se hodně zlepšil v LE díky zrušení extrémního postihu pro sniperku, než člověk získal prvních pár bodů do specializace. Voják je v jedničce tak zajímavej jen díky systému chlazení zbraní. Veškerá biotika je v jedničce lame oproti dalším dílům (byť ve srovnání s jinými classami v rámci jedničky jsou to ty nejzajímavější schopnosti) a to protože letí výhradně po přímce.
@Jab (04.04.2022 23:26): Ano, je pravda, že je hlavní příběhová linka poměrně krátká. S tím souvisí i množství dialogů se společníky. Některý vedlejší questy bych kklidně vyškrtnul, některý sloučil a některý bych nechal aktivovat v závislosti na zvoleným profilu. Ty zbroje nejsou vyloženě všechny stejný, ale protože jich je hodně, tak ty situační (například Explorer, který zajišťuje ochranu proti L1 Hazard) nemusíš využít vůbec, pokud je vůbec najdeš. A ano, povrch některých planet je k nasrání. Celkově jich mohlo být míň, kdyby udělali další hub a do něj dali mise, který jinak zabírají samy jednu planetu.

@Radecker (05.04.2022 00:28): To jsi stejně dohrál tak 2/3 veškerýho obsahu, protože hru lze dohrát komplet za 3 odpoledne (25 hodin). :-D

@Ria Kon (05.04.2022 10:41): V jedničce turrety nemá. Jen zbraň, zbroj, dva univerzální tech talenty a tři situační.  :-( Jinak u romance s Iron Bullem působí trpoši a elfové dost... meh? Vzhledem k tělesným proporcím Iron Bulla. Klidně bych to nechal jen pro Qunari a lidi. :-)
@pajmič (04.04.2022 22:16): Glitch to nebyl, ale když to někdo zmínil na meetu, tak to vypadalo asi takhle: "To je hustýýý!! ... Ale to rozbije celou hru... Nezájem, já to odpracuju klidně přesčas!" Mluvil o tom  Mac Walters v jednom z interview. podobně tomu bylo v případě rozhodnutí udělat z Iron Bulla romanci pro jakoukoliv rasu.

@Malignus (04.04.2022 22:50): Nějak si nepamatuju, jak je na tom Inženýr, co Sheparda týče, ale vím, že v MP u trojky byli inženýři luxusní, jelikož měli turrety, které zvládly být dost OP.
@Jab (04.04.2022 23:26): Já si vždycky zahraju tu (opravdu krátkou) hlavní příběhovou linku, k tomu vedlejší mise s Cerberem, na Měsíci, a vedlejšáky pro Garruse, Wrexe a Tali, za dva dny mám hotovo a jsem úplně spoko :-) Vždyť to je tak strašně epic!
@Malignus (04.04.2022 23:17): Jen pár dialogů s družníky a ty jsou nadto povrchní, MMO vedlejší mise, opakující se prostory, stejna brnění nehledě na váhu a jindy jen barevně odlišená od jiných, zbytečné peníze, ohavný povrch planet a ježdění s Makem po nich, hledání vzácných kovů, odemykací minihra... Určitě by mě ještě něco napadlo. :)

Jo a kraťounká hlavní příběhová linka!
@Jab (04.04.2022 22:57): Já myslím, že to LE trochu vylepšila, ale je fakt, že mohli udělat ještě trochu víc. Vyladit AI, pathfinding... Otázkou je, v čem vidíš tu tragikomičnost? :-D
@pajmič (04.04.2022 22:16): Hmm... Co jeto Biotic charge? Na to jsem ještě nenarazil, ale hrál jsem jen jedničku a trochu dvojky. :-D

Mně na inženýrovi vadil gameplay a pocit z něj. V podstatě dosáhneš Mastery v Electronics a Decryption kvůli otevírání skříněk a dveří. Pak v pistolce a zbroji, Spektra tréninku a specializaci a pak teprve zbývají body na věci jako Damping, Hacking a Neural shock, který jsou ale dost situační a užiješ si je pořádně až při druhým průchodu, pokud nějakej vůbec bude.

Samotný pocit z gameplaye je trochu rozporuplný, protože ač hrdinný voják, máš v týmu jen podpůrnou úlohu. Ano vyřadíš zbraně, vyřadíš štíty, ale na samotnou likvidaci potřebuješ parťáky, kteří mají sklony se zaseknou za překážkama, nekonečně dlouho střílet do nerozbitné bedny či se v případě Wrexe donekonečna mlátit pažbou s jiným kroganem, zatímco ty se jako hlavní hrdina krčíš v krytu a čekáš, až někdo někoho sejme. Je to naprostý opak Soldiera, který jde v čele a za sebou má dvě kočky (Tali a Liaru), který metají biotiku a tech exploze všude kolem a připravujou nepřátele, aby je stačilo jen odstřelit.
@Malignus (04.04.2022 22:11): Kdyby byla ta klasa variabilnější - mohla hackovat krom Gethů třeba turrety, počátače, jako třeba v kotoru, bylo by to fajn. Takhle inženýrek vypadal jako lame verze soldiera. A vanguard je numero 1. A pořád mám podezření, že biotic charge byl původně glitch, který byl tak kůl, že ho jen vypolišovali a nechali ve hře :D
Jestli to hrál někdo za inženýra, zajímalo by mě, jestli si to užil...? :-D
@Cathan (19.03.2022 22:48): Určitě také. Je recht, že i vzhledem tak nějak do hry nepasovala. Ale pro mě byl problém především v té její osobnosti, kdy se opravdu hromadily WTF momenty.