@Cathan (14.05.2022 21:31): Morrowind měl ke každé pověsti k Nerevarovi, Almalexii, Vivecovi, Sixth House, Azuře minimálně dvě verze. Což byl brilantní aspekt hry, která se kolem toho celá točila. Z dalších TES her jsme hrál jen Skyrim. A tam to byl stran tohohle hodně sešup. I tedy stran architektury či specifické fauny a flory, kterou měl Morrowind. Obecně ačkoliv je Skyrim v mnohém přece jen více "polished", tak je to dalece méně zajímavá hra. A v posledku se mi tak i hůře hrála.
Diskuze
@Gordon (14.05.2022 22:20): S Prey to má společného jen to, že jsem si dovolil poznámku, že TES moc nemusím ale uznávám, že je to impozantní, jaktožto téměř vše od Bethesdy, takže chápu tu zmínku v komentáři Haskeera :) Tak to aspoň začalo.
Jak jsem řekl, s definicí low and high fantasy je to dnes nové složité, protože vzniklo nové rozdělení, jak jsem naznačil. Nicméně, HP je low-fantasy i podle starší tradice, protože jeden z příznaků low-fantasy podle klasické definice je to, že to odehrává v nějakém světě který ale existuje vedle našeho. Ale jak krásně vidíme, je to s tou definicí zkrátka složité. Proto se tomu začínám vyhýbat. Rád si myslím, že high fantasy je hlavně epické a low-fantasy spíše komorní, ale to je jen pro mě.
To, že je to subjektivní jsem jasně zmínil hned několikrát. Já tu nevedu svatou válku, ale odpovídám na dotazy.
Jak jsem řekl, s definicí low and high fantasy je to dnes nové složité, protože vzniklo nové rozdělení, jak jsem naznačil. Nicméně, HP je low-fantasy i podle starší tradice, protože jeden z příznaků low-fantasy podle klasické definice je to, že to odehrává v nějakém světě který ale existuje vedle našeho. Ale jak krásně vidíme, je to s tou definicí zkrátka složité. Proto se tomu začínám vyhýbat. Rád si myslím, že high fantasy je hlavně epické a low-fantasy spíše komorní, ale to je jen pro mě.
To, že je to subjektivní jsem jasně zmínil hned několikrát. Já tu nevedu svatou válku, ale odpovídám na dotazy.
@Cathan (14.05.2022 19:55): Zaklínač je prakticky, co se týče fantasy "množství" stejný jako tolkien. HP rozhodně také nepovažuji za low fantasy, když si tam každý čaruje bez sebemenší námahy a může dělat prakticky cokoliv, to že se to odehravá na naší planetě nepovažuji za hlavní definátor "low-fantasy".
Rovněž bych nedával za to, že se tam řeší korupce, nebo epický konec světa, neboť všechny tyto světy jsou postaveny tak, že v nich je logicky oboje.
Každopádně nechápu, co má toto téma společné s Prey.
To že tě fiktivní světy neoslovují, to beru, nejsi do toho Nerdy, jako ostatní. Ale nechápu, proč ti to přijde neosobní atd. To je čistá subjekce.
Rovněž bych nedával za to, že se tam řeší korupce, nebo epický konec světa, neboť všechny tyto světy jsou postaveny tak, že v nich je logicky oboje.
Každopádně nechápu, co má toto téma společné s Prey.
To že tě fiktivní světy neoslovují, to beru, nejsi do toho Nerdy, jako ostatní. Ale nechápu, proč ti to přijde neosobní atd. To je čistá subjekce.
@Hitsuran (14.05.2022 21:20): Já především nevidím v TES žádnou osobitost, nic na co bys se mohl kouknout a říct "aha, tohle je jedinečné." Až na pár věci kolem Bretonců mě tam nikdy nic moc neoslovilo. Jsou to takové tradiční tropy bez velké inovace. Někdy by třeba mohl říct to samé i DA, ale tam je ten subjektivní rozdíl, že to mě zkrátka oslovilo.
@Cathan (14.05.2022 20:53): Tak tes dává taky hodně velkej důraz tebou vyjmenované věci. Např. otroctví, rasismus,utlak sou velkou součástí Skyrimu a Morrowindu, jedinej rozdíl kterej vidím já je asi to, že náboženství v tes je víc mystický a někdy až lovecraftovský (sithis) nadruhou stranu TES to podává víceméně agnosticky.
Dokonce co se týče morality si TES bere spíš z low fantasy protože věcí tam je morálně šedých spousta a ve skutečnosti tam neexistuje čistokrevný dobro.
Dokonce co se týče morality si TES bere spíš z low fantasy protože věcí tam je morálně šedých spousta a ve skutečnosti tam neexistuje čistokrevný dobro.
@Hitsuran (14.05.2022 20:44): TES se především soustřeďuje, stejně jako Tolkien, na prastará proroctví, vyvolené, bohy, velké bitvy a je tam neuvěřitelně overpowered magie. Dragon Age dává velký důraz na komornější témata, jako je nespravedlnost, útlak, zkorumpovatelnost náboženství, rasismus.
Oboje má i něco z toho druhého ale jedno převládá.
Oboje má i něco z toho druhého ale jedno převládá.
@Cathan (14.05.2022 20:25): A v čem by podle tý definice měl bejt rozdíl mezi TES a DA? Podlě mě co se týče settingu a loru jedou na stejnym principu a sou to high fantasy.
@Charllize (14.05.2022 20:15): To mi povídej. Ono záleží na definici. Podle tradiční definice je oboje High fantasy, ale podle definice kterou popularizuje třeba TVtrope je TES spíše high fantasy a Inquistion typické low fantasy.
@Cathan (14.05.2022 19:55): Bylo by zajimave určit co je víc low/high fantasy jestli Morrowind nebo Inquisition :)
@Hitsuran (14.05.2022 19:31): To se obtížně vyjadřuje. Jak jsem naznačil, tak ani nevím, jestli bych ten termín dál používal, a to i v případě TES. Další termín je možná neosobnost, jistá odpoutanost od to. Když čtu či sleduji Tolkiena tam mám pocit, že sleduji staroseverskou ságu. A to je upřímně bezva, Tolkien svůj svět velmi, velmi založil na staroseverské mytologii a několika dalších staroevropských náboženstvích. Ale já tohle od fantasy nečekám. Náboženství je můj obor, a rád se na to zaměřím když dělám analýzu, ale nechci mi při čtení Tolkiena stejný pocit, hledám nějakou... a nyní je to další blbí výraz... lidskost. Přístupnost. Komornost. Také moc nemusím fantasy v kterých se hraje se stářím desetisíce let, nesmrtelností, a existenci bohů. Tolkien i TES jsou velmi high fantasy v modernějším slova smyslu. Já raději low fantasy. Harry Potter, Zaklínač, Dragon Age, Narnie (která hraničí s alegorii ale stejně). Takoví prostě jsem. Tolkien byl geniální muž, objektivně je to pravda, ale ne každý může mít rád vše. Podobně to klidně může být s TES.
@Cathan (14.05.2022 18:11): Můžu se jen zeptat co myslíš pojmem přeplácaný?
@Gordon (14.05.2022 18:08): Nosíš sovy do Athén :) Nejsem prostě fanoušek fantasy světů typu Tolkien, toť vše.
@Cathan (14.05.2022 17:52): Tvoje škoda! Já bych rozhodně neřekl že lotr je přeplácaný, spíš naopak. Stačí se podívat na rozmanitost skutečných dějin.
@Gordon (14.05.2022 17:11): Asi bych dnes už ten výraz přeplácaný u Tolkiena nepoužil, ale něco takového :D Ale jinak jo, proto se Warhammeru vyhýbám jak čert kříži už tak deset let.
@Cathan (13.05.2022 20:22): Jestli ti středozem přijde přeplacaná, tak nevím, jak bys reagoval na warhammer lore.
@H34D (13.05.2022 21:04): To je ještě úžasnější myšlenka. Já jsem třeba pro, aby se lidem nenutilo, že by se lidem nenutili žádné hry, které se jim nelíbí.
@Charllize (13.05.2022 20:45): To je úžasná myšlenka. Já jsem třeba pro, aby se žádná hra lidem nenutila, když se jim nelíbí. :)
Ja jsem jednoznacne pro aby se lidem TES lore a TES hry nenutilo kdyz se jim nelibi. Nicemu to neprospeje a jen by se zbytecne zaclenovali do skupiny fanousku lide co tam nemaji co delat :)
@Hitsuran (13.05.2022 20:02): Tolkien má také jedno z nejpropracovanějších lore v dějinách a můj názor na jeho dílo jako celek není zrovna populární :) A přitom je to ze své podstaty geniální. Tohle není něco, u čeho se tak změní názor, prostě to tak je. Ten svět mi přijde přeplácaný a nezajímavý, takže nechápu, co na tom ostatní vidí, což vede k tomu, že to můžu považovat za přeceňované. Což je ale vždy subjektivní a nic neříkající hodnocení, přeceňování a nedocenění jsou kategorie bez skutečného významu.
@Cathan (13.05.2022 09:22): https://www.youtube.com/c/FudgeMuppet doporučuju tenhle kanál, jeho videa sou testamentem toho že tes serie má jeden z nejlepších/nejpropracovanějších lorů co se týče videoher.
Dej tomu šanci a třeba změníš názor. :)
@Jab (13.05.2022 08:07): Tak o tom žádná problém TES her je nevyužitej potenciál, respektivě většina dobrých nápadů skončí v koši, např. civilní válka ve Skyrimu měla bejt mnohem větší a dynamická a takovejch věcí co utli tam je hafo.
Dej tomu šanci a třeba změníš názor. :)
@Jab (13.05.2022 08:07): Tak o tom žádná problém TES her je nevyužitej potenciál, respektivě většina dobrých nápadů skončí v koši, např. civilní válka ve Skyrimu měla bejt mnohem větší a dynamická a takovejch věcí co utli tam je hafo.
@Hitsuran (13.05.2022 07:57): Z mého pohledu je, ale to je subjektivní :)
@Hitsuran (13.05.2022 07:57): Lore/setting je fajn. Také problémy TES her vidím spíše jinde.
@Cathan (12.05.2022 22:18): Tes lore rozhodně není přecenovanej.
@John Mirra (12.05.2022 22:12): Já spoustu chyb a nedostatků dokážu taky s klidem přehlídnout, pokud nemají nějaký zásadní vliv. A Fallout 3 sem si sakra užil ))
@Tulareanus (12.05.2022 22:14): To je milé, že si toho někdo všiml :D Máš samozřejmě pravdu, ale u mě je to třeba tak, že já TES z celého srdce nesnáším a považuji to za přeceňovaný fantasy... svět. A třeba Prey jsem si docela nadšeně koupil ale ani nedohrál. Ale přesto je třeba uznat, že je to docela imponující, což tak nějak všeobecně platí pro většinu her od Bethesdy. Samozřejmě neříkám, že všechny.
@Cathan (12.05.2022 22:09): No hej, ale zas ruku na srdce, že ty si na dh notoricky známy ako človek, ktorý vie hrám a vývojárom veľmi veľa odpustiť. :) A to, že je niečo zabugované alebo nedokončené je bohužiaľ fakt bez ohľadu na to, či tá hra vo výsledku hráča baví alebo nie. Ja mám napr. tiež rád Morrowind alebo Skyrim, ale pri Elder Scrolls a Bethesďácky falloutoch je práve záruka v tom, ako veľmi to býva zabugované a ako veľmi sa o tie hry musí starať komunita aj z hľadiska quality of life, opráv, úpravy ini súborov, aby sa veci chovali správne alebo immersion vecí.
Prey ako hra sama o sebe exceluje v tom, že sa zvládli o to postarať sami vývojári. :) A to tá hra nie je ani krátka, ani malá a je v nej brutálne veľký zmysel pre detail a rôzne playstyles.
Prey ako hra sama o sebe exceluje v tom, že sa zvládli o to postarať sami vývojári. :) A to tá hra nie je ani krátka, ani malá a je v nej brutálne veľký zmysel pre detail a rôzne playstyles.
@Haskeer (12.05.2022 21:38): (Ehm, ehm, Fallout 3, ehm, ehm)
@Tulareanus (12.05.2022 22:05): Přesto je pravda, že většina co jsem od Bethesdy hrál měla nějakou kvalitu Já tu myšlenku chápu. Když je tam Bethesda, prostě víš, že to bude poměrně pěkně vypadající AAA titul mno.
@Haskeer (12.05.2022 21:38): Tak ja ti neviem, je to individuálne. Bethesda je častokrát známa ako Bugthesda a netreba zabúdať, že vydáva aj iné hry, okrem tých úspešných v recenziach. :)
@Haskeer (komentář): Rýpalové :§ Souhlas, zásluhy jsou Arkane Studia. Ale většina věcí, co do té doby vydávala Bethesda (a bylo to před současnýma problémama :§), byly pecky, takže většina hráčů čekala další parádní kousek, co se u Prey podařilo :)
@Tulareanus (12.05.2022 21:20): Přesně tak. Tady Bethesda fungovala jako vydavatel, Arkane je víceméně samostatné studio. Stejně tak jako se nikdo z Arkane nepodílel třeba na Falloutu...
@Haskeer (12.05.2022 20:12): podľa mňa by si to mal opraviť na arkane studios sú zárukou kvality. :)
@Haskeer (12.05.2022 20:12): souhlasím, že určitá "kvalita" byla zaručena :D
@Kunick (12.05.2022 18:35): Dneska pár much má, ale v té době do byla záruka určité kvality :§
@Haskeer (komentář): Pobavil :D
"Jakmile je dnes totiž hra pod záštitou Bethesdy, tak se můžeme těšit na kvalitní kousek jako právě tady."
"Jakmile je dnes totiž hra pod záštitou Bethesdy, tak se můžeme těšit na kvalitní kousek jako právě tady."
@Tulareanus (komentář): Ja som trošku zažil Deja Vu z Dungeon Mastera 2 - Minioni.
Sranda je, že na nete sú návody ako sa dajú tie stanice zablokovať stôlmi atď aby ich to nedokázalo vypluť do sveta. Ale osobne sa mi nikdy s tým nechcelo srať.
Sranda je, že na nete sú návody ako sa dajú tie stanice zablokovať stôlmi atď aby ich to nedokázalo vypluť do sveta. Ale osobne sa mi nikdy s tým nechcelo srať.
@Phoenix (26.12.2021 08:50): přesně tak. A navíc se ty hry občas opakují.
@Ross (25.12.2021 17:14): Skoro to vypadá, že místo čekání v řádu měsíců kvůli patchování prostě počkáme pár let a hra bude zdarma na Epic.
Nyní zdarma na Epic.
Nová hra Rafa Colantonia Weird West bude day one v gamepassu a vychází přesně za měsíc. To je příjemné.
@SilentWolf (04.10.2021 08:25): To není "dračák", ale Fatal Fortress aka Arx Fatalis. Dokonce je k tomu zajímavost. :-)
https://www.databaze-her.cz/hry/prey-2017/zajimavosti/#z_51114
https://www.databaze-her.cz/hry/prey-2017/zajimavosti/#z_51114
@Cathan (02.10.2021 17:57): ta hra je čistě o objevování emailové komunikace partičky co spolu hraje na stanici dračák. 10/10!!
@Cathan (02.10.2021 17:57): ty podle me je ta hra naprosto vyborna, ale doted jsem ji nedohral. Jsem po 30 hodinach nekde skoro nakonci a obcas si zahraju, ale nejak to proste nuzu dohrat.
@Cathan (02.10.2021 17:57): Pre mňa tá hra nebola primárne o príbehu (hoci bol ok), ale o atmosfére, explorácii a hrateľnosti. Arkane sú u mňa top notch v level dizajne a to je radosť objavovať.
Měl bych tenhle rest konečně dohnat, aspoň kvůli výzvě. Ale vzhledem k tomu, že minule mě to začalo nudit a už znám hlavní plot twist tak se mi do toho fakt nechce. Tohle byli asi nejvíc vyhozené peníze u mě :D
Mě stream k Prey osobně tolik nezajímá (je jedno od koho). Přidávám se ale k těm kterým to nevadí. Všiml jsem si už několikrát, že diskutujících co něco napíší není tolik ale profily her mívají docela slušnou návštěvnost. Věřím, že jsou lidi které to zajímá. Osobně se občas kouknu na youtube na hru o které uvažuji, že bych si zahrál nebo na nějaký mod ke hře co hraju (ti co mě znají tak ví o které hře mluvím).
@Tulareanus (24.02.2021 19:43): Naopak, už jen proto, že se ozvalo více lidí, si myslím, že je to poměrně podnětná diskuze, která vede k případnému zlepšení DH. Sice na špatném místě, ale moderátorům nic nebrání v následném smazání/přesunutí.
@Jab (24.02.2021 16:19): To je lepší nápad, než sledování diskuzí uživatelů, ikdyž i to by bylo dobré.
Nakonec tuto vzniklou diskuzi hodnotím jako velmi podnětnou pro DH, protože se tu naskytlo řešení něčeho, co může být v budoucnosti předmět řešení, takhle se mu předejde. Jen škoda, že k tomu nepřispěl podnět jménem tul a raději traktátuje se svým nejméně oblíbeným uživatelem. (hned po mě!)
Nakonec tuto vzniklou diskuzi hodnotím jako velmi podnětnou pro DH, protože se tu naskytlo řešení něčeho, co může být v budoucnosti předmět řešení, takhle se mu předejde. Jen škoda, že k tomu nepřispěl podnět jménem tul a raději traktátuje se svým nejméně oblíbeným uživatelem. (hned po mě!)
@H34D (24.02.2021 10:00): Hovoríš o informáciach, ale žiadne nemáš a len konšpiruješ. Hovoríš xkrát o cenzúre, ale tu chceš autocenzúru. Fabuluješ o smotánke DH, ale zároveň máš problém s toleranciou (nielen u mňa, ale napr. u nováčikov na dh). Ja tu v tejto diskusii vystupujem za seba, nie ako admin a vôbec nie za tím ako celok. Neporušujem nijak pravidlá a preto sa nepotrebujem nikomu zodpovedať a už vôbec nie tebe. Nikde netvrdím, že môj diskusný príspevok má vyššiu hodnotu, len ty fabuluješ a ani vlastne reálne nevieš, čo je spam. Ale hlavne, že tu máme zbytočnú diskusiu pre krátky oznam o hernom streame na hernom webe, v diskusii k prislušnej hre.
@JohnCZ (24.02.2021 16:25): Cesta nejmensiho odporu je, at si to Tul dava ke hre kterou streamuje. Stream hry je k tematu dane hry. Stejne jako kdyz nekdo da do diskuze odkaz na video nebo clanek. Co kdyby ty streamy daval zpetne jen jako odkaz na video, to by taky vadilo, me to prijde stejny jako kdyz to streamuje realtime.
Misto toho aby lidi byli radi ze se tu vytvari nejaka cinnost ohledne her navic, tak to vadi.
Misto toho aby lidi byli radi ze se tu vytvari nejaka cinnost ohledne her navic, tak to vadi.