Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Walome (16.06.2022 08:26): Problém není, že by ta postava byla kretén. Dobře napsanej kretén je skvělá postava. Problém je ta trapnost, co z ní čiší skrze řádky scénáristů, kteří jí do pusy a do akcí dávají hrozné nesmysly, ve snaze jí udělat cool postavou. Days Gone má řadu kvalit, ale scénáristi tu opravdu nejsou žádný výkvět. To je takové nadšené středoškolské psaní. Člověk se nad tím přinejlepším pousměje.

@kristmeister (16.06.2022 21:16): Dabér se rozhodně snažil uplést z hovna bič, o tom žádná. Mnohdy jsem před jeho energií smekal klobouk, ale často to fakt bylo tlačení na pilu a vytvářelo to legrační momenty.
@M.a.t.t. (17.06.2022 16:37): To mě na něm právě děsně bavilo. Jak se vždycky nahlas vztekal nad těma dementníma kecama Copelanda v rádiu. :D I to nedokončování vět, jak zmiňuje Walome. Je to trochu otravné, ale zároveň je to tak specifický rys, že ho to dělalo daleko více lidským. Málokterá herní postava má takhle výrazné móresy.
Mne na ňom vadilo ako miestami prehrával. Ako keď napríklad jazdil na motorke, kde počúval podcast, s ktorým nesúhlasil a začal až zlostne kričať na celé okolie, hoci v blízkosti nebol nikto :D
@raisen (komentář): jo hlavní postava je kretén, ale tady si myslím, že je to úmysl :) oni tam jsou všichni kreténi, to se mi na tom hrozně líbilo. Že tam nejsou žádný Beverly Hills postavy, ale působí to celkem uvěřitelně. Samozřejmě s rezervou.
Heh, myslel jsem si, že po zabití Carlose už bude jen nějaká obří lineární mise, kde najdu Sáru a bude happyend a docela šokující, když člověk zjistí, že je teprve tak nějak v půlce. Ne, že by mi to vadilo, hra mě hodně baví, ale je mi líto, že jsem musel opustit Lost Lake a Boozera. A asi bych radši byl s Rikki než se Sárou :D
@OndrejVasicek.cz (09.06.2022 04:06): Cutscény můžou být i odměnou, ale musí se používat vzácně, chytře a mít určitou kvalitu. Plevel z nich dělá hlavně bezohledný nadužívání. Stává se z nich zbabělý způsob storytellingu, který bohužel vidím čím dál častěji.

Ti lepší designeři, kteří jedou na imerzi, tě nechají "cutscény" hrát. Opakovaně vytahuju Valve, kteří tohle mají ve své filozofii. Drží tě v roli i když vysvětlují příběh a tvou pozornost stahují chytrým designem scény, místo aby ti brali kameru a říkali "tady čum". Na hráče to má mnohem větší dopad, ale je k tomu nutná vynalézavost, mrda playtestingu a iterování. Zatímco pro filmové cutscény seženeš filmového režiséra, naházíš na to prachy a jdeš brute-force. Je to ověřená disciplína, víš že sdělíš co chceš, a že by to šlo líp je ti jedno.

Pak tu máme třeba Naughty Dog, který se v The Last of Us Part II chová ke cutscénám s respektem. Tam jsou odměnou. Používají je prakticky jen k ukázání vnitřního vývoje postavy, za kterou hraješ. Což je legitimní užití.

Takže víceméně souhlasím s tím, co jsi řekl. Je to o vhodnosti užití. Třeba na předávání tuctových informací o světě, questu a NPCs není ale důvod brát hráči kameru, a tohle je často plevel.
@Walome (08.06.2022 11:24): Cutscény nejsou obecně nic špatného, záleží na vhodnosti použití. Je to nástroj. Dají se udělat dobře, dají se udělat špatně. Dá se to jimi přehánět, můžou být dávkovány vhodně.
Ale říct, že hra je špatná, protože má cut scény, je uplná blbost. V řadě her cutscény potřebovali k vytvoření mrtě profi práce a stály plno peněz. Myslíš, že by to někdo dělal, kdyby si všichni mysleli, že cutscény jsou zlo?

A tedy - v Days Gone jsou na nic, protože scénář je hrozný a postavy jsou na zabití, stejně tak herecké výkony.
Naopak ve Witcherovi je to vše naopak, a proto jsou tam cut scény poklad.
Witcher se snaží jako hra přinést nějaký ucelený zážitek a příběh je jeho nedílnou součástí a Witcher používá cutscény v tomto ohledu skvěle. Bez nich by pocit z příběhu byl desetinový.

Pokud tebe cut scény zdržují od gameplaye, máš od hry očekávání, která ta hra ani nechce splnit, ale to není chyba té hry, spíše tvoje preference, které bys měl ohýbat svůj výběr her a vyhýbat se příběhovým hrám.
A tak je to v pořádku, každý máme rádi něco.

Ale označit cutscény jako plevel, to je prostě hloupé.
@Dlaha1 (komentář): hra mě bavila, ale tomu komentáři nelze nic vytknout. A ten rozbor je parádní a smutnej (a vtipnej) zároveň. Ale teda to je neduh open world her obecně (zdravím Zaklínače 3). Tvůrci se z nějakého důvodu děsně chytli cutscén a plevelí nima gameplay. To samé o pomalé chůzi.
@Ebb (komentář): Haha, ne ze bych s tím uplne souhlasil co píšeš, ale líbí se mi ze jsi to pojal dost otevřene a bez společensky přijatelného podtextu. Mas plus :)
@Neelixx (06.01.2022 11:04): Počkej, snad si to nevybavuju z jiné hry, ale myslím, že když rozhovor něco přerušilo, tak to právě navázalo tam kde to skončilo s tím, že ta postava třeba řekla něco jako "kde jsem to skončil", což mi popravdě přišlo jako dost revoluční. Sakra, nebo to bylo v jiné hře? :D Jo shit, to bylo v God of War, Mimir takto navazoval :)
Mno god of War je jiná liga


@JohnCZ (06.01.2022 10:32): Viz odpověď Neelixxovi ukazuje, že to není tak o tom, že by si toho nikdo nebyl vědom. Oni si toho vědomi jsou. Ale pokud jsi programátor, tak tam hned vidíš ty problémy, které se musí řešit a není to tak jednoduché. Já ten výsledek naprosto jasně vidím jako kompromis mezi tím přinést hráči něco nového a nestrávit nad tím půl roku. Vše co píšeš se samozřejmě děje, je to otrava, ale vyřešit to jednoduše v open world hře, kde se různé věci můžou dít v různém pořadí, není uplně triviální. Jde to, ale oni se prostě rozhodli, že jim to za to nestojí. Takových rozhodnutí při vývoji hry udělá tým stovky.
@JohnCZ (06.01.2022 10:32): A když ses během kecání zamotal do konfliktu, tak se po jeho skončení začal celý rozhovor převíjet otrocky od začátku. Ale abych jen nekritizoval, Radio Free Oregon bylo vtipný.
@OndrejVasicek.cz (05.01.2022 19:46): Tohle kecání přes vysílačku mi též přišlo fajn. Stejně jako pravidelná hlášení z rádia. Ale vadilo mi, jak debilně se ty skripty pouští, jak kdyby nad tím nikdo ani pořádně nepřemýšlel. Kolikrát se mi stalo, že jsem opustil osadu a postava ve vysílačce se mnou mluvila, jak kdyby mě dlouho neviděla. Nebo se mi třeba stalo, že proběhly dva rozhovory s jednou postavou těsně za sebou, přičemž bylo hrozně znát, že svou logikou jsou původně napsané tak, že postavy spolu hovoří jakože se značným časovým rozestupem. Jako kdyby někdo něco nějak napsal, ale programátoři to pak do hry bez nějakého testování frkli za pomocí jednoduchých skriptů aniž by si ověřili, jestli to dává smysl. Podobné chyby v návaznostech ve hrách sice nejsou nic neobvyklého, ale tady to zrovna fakt třískalo do očí.
@Neelixx (05.01.2022 18:57): Ta implementace toho nápadu s vysílačkou není nejšťastnější, ale samotný nápad je dobrý. Cílem bylo udělat získávání úkolů přirozenější a vyplnit k tomu prodlevy, které vznikají během jízdy. Zároveň se tím trošku nabourá taková ta šablonovitost, že jezdím po krajině, přijedu do "města", posbírám otazníčky/vykřičníky a jedu dál.
Jakákoliv snaha nabourat tady ty dnes už hrozně viditelné systémy, které narušují ponoření do hry, protože v tom vidíte tu systémovost, jsou dobré. Člověk si pak už ani nepřipadá, že je postava z daného světa která se chová v rámci příběhu, ale jako objekt v systému, který jezdí z bodu A do bodu B a plní položky aby procentuálně splnil 100%. A mnohdy ani nevnímá, že je to obalené nějakou tou lidskou omáčkou v podobě úkolu třeba.
Takže ta snaha se cení. Na druhou stranu je vtipné, že se snaží zrovna Days Gone, které tu systémovost ve formě neustálých procent a čísílek přímo fluše do xichtu.
Když jsem po prvním úkolu viděl, jak mi hra ukáže něco ve stylu "máš splněno 10% z této příběhové větve, tady otevíráš další větev, když jí splníš, dostaneš tuhle a tuhle nálepku", málem mě vomyly. WTF, co má co postava vědět uprostřed příběhu, že je v jeho desetině a co dostane na konci? Čte snad budoucnost? Tohle mi přišlo hrozně narušující.
Fajn hra, bavilo mě to, akorát bych omezil ty kecy skrz vysílačku, člověk si občas připadal jako na telefonní ústředně. Prostě mě nechte plnit questy, co si naberu na základně, nebo se vám na ty vaše neustálý požadavky příště vyjkvajznu. Více si v tomto ohledu slibuju od RDR 2, tam naštěstí hlavní hrdina takovou technologii nemá k dispozici. :) Hordy jsem sundal všehovšudy jen tři, tedy minimum, které vyžadoval samotný postup hlavní dějovou linkou a přiznám se, že bych si hru uměl představit i bez nich.
@Garret (10.07.2021 16:04): Tak ono zalezi na tom, jak maji ty data delane. Jestli ma hra hodne malych souboru, nebo naopak nekolik velkych, ktere je proste potreba prepsat cele. Nemyslim si, ze by novy obsah byl o tolik vetsi.

Napriklad nekteryh z poslednich updatu do Biomutanta opravoval podobne mnozstvi veci a mel asi 1.5 MB. :D Ale aplikoval se asi pet minut.
hm, funny...

1.05 PATCH NOTES

Graphical Improvements
Fixed motion blur trails from the back of the bike when riding

Performance Improvements
Fixed simultaneous mouse and keyboard/gamepad input conflicting with rolling/sprinting actions
Fixed problems with turning in bounties or meat, while also unable to properly interact at other vendors
Crash fixes

Other Changes
Fixed alignment issues with UI elements in 16:10 format

-Bend Studio

Download: 10.3GB... zajímalo by mě, kolik by to bylo GB, kdyby tam skutečně přidali nějaký obsah.
Tak dohráno, všechny storylines 100%, všechny sidequesty, hordy. Jediné co nemám 100% jsou ty collectibly. Steam ukazuje hezkých 66.6 hodin. Bylo to supr, ale na špičku to nemá, na to je zde příliš copy/paste designu a místy poněkud wtf ne úplně smysl dávající děj. Ale hrálo se to skvěle, Oregon nádhernej a Deacona jsem si vcelku oblíbil. Bend sice teď dělá nějakou novou IP, ale za pár let bych DG2 klidně uvítal taky.
@SimonEndt (02.06.2021 22:40): Já tam mám obdobný glitche už tak od půlky hry. Mizející a znovu se objevující dveře a to i na NERO bodech, jiná futra, když tam dveře zrovna nebyly atd. A včera to blblo teda slušně. Pak jsem ještě jel vypalovat havraní hnízda, stojím u stromu nikde nic a najednou trd a všude kolem ptáci a ta hnízda na stromě. Jako mazec občas. Mám to na SSD, ale to s tím asi nesouvisí.
No tpč...V kostce druhý pokus. Ta samá taktika, akorát tentokrát se v tom bodě objevila ihned po proběhnutí škvírou hrstka freakerů ze vzduchu a zmizeli v útrobách komplexu. Tak jsem vyběhl ven, lítám tam kolem a nikde nic. Jen pár kusů tam běhalo. Ale asi tak...deset možná ani ne. Takže zatímco předtím se mi respawnula celá horda znova, tak ted pro změnu téměř celá zmizela. WTF sakra už :DD Asi škvíra ve stázi nebo co...
@SimonEndt (02.06.2021 17:25): Ne, hordy nemají respawn, dají se ukrajovat. Četl jsem to v recenzi i sám vyzkoušel. Tady holt došlo...nevim k čemu :D Každopádně zkusim to stejně ještě jednou. A až jich bude zbývat tak deset, proběhnu tím komplexem na druhou stranu.
@Korbitch (02.06.2021 16:04): Ta horda bude nejspíš mít po čase nějaký respawn aby to člověk nekrájel co den to zombík. A bohužel ses asi trefil do toho okna nebo jsi běhal sem a tam příliš dlouho :)

Mě zase celou hru sířily vlci. Ať jsem jel kam jsem jel, tak za zády tlupa vlků, kteří mě neustále doháněli a shazovali z motorky ačkoliv jsem měl nejlepší motor i turbo ..
Dobrý no, Celou hru žádný závažný bugy, nic co by stálo za řeč. Tak si v poklidu čistím skrz škvíru v jeskyních hordu, vždycky prolézt tam, oni běží na druhou stranu, zase zpět a pokosit těch prvních pár nedočkavců. A tak trpělivě pěkně dokola. No, a když jich zbývalo už asi jen pět, najednou všechna ta těla přede mnou, cca tak 200, vyskočila a všichni obživli. Jakooo, nechápu...
Já mam problém s achievementy na Steamu. Nezapočítávají se mi. Příklad, po 30 hodinách mám "Apply 100 scrap to your bike" pořád 0/100 (a ne, tak dobrej řidič nejsem). Neví o tom někdo něco? Na netu jsem o tom nic nenašel.
Právě jsem vymlátil hordu na pile. Ukrajoval jsem ji po částech. Přijel jsem s novou municí, pokosil poslední zbytek a.... Nic. Vůbec mi ji to nepřičetlo, pila čistá. Kde nic, tu nic. V postupu mám furt v hordách 3% za tu první ve vlaku. Proběhl jsem to několikrát.