@Shoggot (02.08.2022 14:59): Myslel jsem spíše umělecky uzavřený. Ta hra chtěl něco říct a řekla to. Pokud by byla hlavní postava zase Harry, tak by Kurvitz musel přijít s něčím opravdu diametrálně odlišným.
Diskuze
@Artran (02.08.2022 14:35): Nevím, jestli bych řekl, že je Harryho příběh uzavřený, protože ve skutečnosti skýtá dost dalších otázek a možností budoucího vývoje, ale také jsem pro čeerstvý začátek někde jinde. Už jen z toho důvodů, že pokud "o něčem" Disco Elysium primárně je, tak to není osoba Harryho jako postavy. Trochu bych se bál, že další pokračování DE v botách Harryho by začalo primárně celé téma stáčet na jeho osobu, což by byla škoda, protože jak říkám: Disco Elysium a to "o čem je" by neměl být Harry.
@BUMTARATA (02.08.2022 14:24): Aha, nepochopil jsem, že myslíš hlavní linii děje obecně. Jenže já si myslím, že v téhle Kimově striktnosti je právě potenciál ji nějak nabourat (protože už nabouraná je) a pracovat s ní zajímavým způsobem. Byl by to příběh Kima (ne další příběh Kima a Harryho). Samozřejmě, je to jen jeden z námětů, které si dokážu představit.
Příběh Harryho také považuju za uzavřený. Byť v literatuře jsou díla, na která autor dokázal navázat, ačkoli to původně nezamýšlel (jasně, jsou to výjimky).
Příběh Harryho také považuju za uzavřený. Byť v literatuře jsou díla, na která autor dokázal navázat, ačkoli to původně nezamýšlel (jasně, jsou to výjimky).
@BUMTARATA (02.08.2022 14:24): Rozumím, jak to myslíš, ale on by Kim hráče možná nechal v klidu dělat kraviny, kdyby tam ten oběšený chudák nevisel už asi týden... :D
@Artran (02.08.2022 14:13): Narážím na to, že Kim tě celou dobu nutí, aby ses věnoval věcem, kvůli kterým tam oficiálně jste, ne kompletoval teplákovou soupravu. Téhle hře se mimochodem podařilo to, s čím jiní neustále zápasí, vyřešit disonanci mezi naléhavostí hlavní linie a tím vším ostatním, co nemá takovou důležitost, ale ty-hráč se toho chceš účastnit.
@Len_ka (02.08.2022 13:39): Ono se ho určitě dočkáme, ale tento rok ani další bych s tím nepočítal. U Kurvitze to prý prostě teď není priorita.
@BUMTARATA (02.08.2022 14:02): Souhlasím.
@BUMTARATA (02.08.2022 14:02): Souhlasím.
@BUMTARATA (02.08.2022 14:11): Asi budeš muset, jsem natvrdlý :-(
@Artran (02.08.2022 14:08): To byl vtip. Mám ho vysvětlovat? :)
Ten svět už mají nějak předpracovaný. A byla by fakt škoda se v něm rozjet jen navázáním na již známé postavy.
Na to jsou jiná RPG, kde jsme v prvním díle rozvíjeli příběh hlavní postavy..., aby nám druhý nabídl úplně novou postavu a starou jsme víceméně hodili do koše (viz Dragon Age "trilogie"). :)
U DE by tohle naopak prospělo, neb to rozhodně není klasické epické RPG a ten svět se jeví příliš zajímavý, než aby se točil v budoucnu jen kolem Harryho.
Na to jsou jiná RPG, kde jsme v prvním díle rozvíjeli příběh hlavní postavy..., aby nám druhý nabídl úplně novou postavu a starou jsme víceméně hodili do koše (viz Dragon Age "trilogie"). :)
U DE by tohle naopak prospělo, neb to rozhodně není klasické epické RPG a ten svět se jeví příliš zajímavý, než aby se točil v budoucnu jen kolem Harryho.
@BUMTARATA (02.08.2022 14:02): Proč myslíš, že by hraní za Kima vyžadovalo striktní následování hlavní linie? To přece vůbec nemusí být pravda. Dokonce si myslím, že by v takovém případě bylo žádoucí, aby se v hlavní linii vůbec nepokračovalo.
Disco Elysium nebylo koncipováno jako pomyslný díl pomyslné série, tvůrci s trochou sebereflexe v něm tedy nemohou s čistým svědomím pokračovat, svět, který vytvořili, je ovšem dostatečně vágní na to, aby mohl posloužit jako platforma pro nová místa, nové postavy, nové příběhy, dá se v něm vymyslet cokoliv, není nutné se točit v kruzích načmáraných nostalgiky. Kromě toho hraní za Kima by vyžadovalo striktní následování hlavní linie a to by nebyla taková zábava. :)
@Len_ka (02.08.2022 13:44): Tak môžeme byť len radi, že Česko a Slovensko nie sú trhy, ktoré by mali vplyv na to, aké hry sa vyrábajú. :)
@SilentWolf (02.08.2022 13:39): Já právě myslela, že se DE podařilo dostat už tak trochu do mainstreamu... A když vidím, že někomu může vadit něco tak "kontroverzního" jako ženská hlavní postava (viz diskuze o GTA VI na českých herních webech), tak nevím nevím, jak by zvládli Kima :D
@SilentWolf (02.08.2022 13:31): Pracuje. Dokonce prý vývoj s lidmi se ZA/UM. konzultují.
@Shoggot (02.08.2022 13:27): Toho překladu je fakt škoda. DE myslím kvalitou předčí spoustu současné literární produkce... Tak snad se to nezaseklo nadobro a někdy se anglické verze dočkáme.
@Len_ka (02.08.2022 13:36): To nehrozí, ta hra se podle mě k lidem, co by za tím viděli woke agitku ani nedostala. To není hra pro slušné čechy. :D
@Artran (02.08.2022 13:26): Jasně, Kimova homosexualita mi přišla dost patrná, ale to nic nemění na tom, že mi Kim přišel ve srovnání s Harrym příliš normální. Na homosexualitě samotné nic nenormálního nevidím. Je pravda, že by to mohl být svým způsobem zajímavej prvek, pokud by to bylo dobře zpracováno, ale trochu se bojím, že by to většinově nebylo přijato dobře. Spousta lidí by za tím viděla právě woke agitku :(
@Shoggot (02.08.2022 13:27): jo, tak teď čtu na redditu že potvrdili stejný svět, jiné postavy. Tak jsem zvědav. A nezlobil bych se, kdyby to bylo za rohem, než se plně vrhnou na to Sci-fi.
A doufám, že už nějaké další studio pracuje na vykrádačce Disco Elysia.
A doufám, že už nějaké další studio pracuje na vykrádačce Disco Elysia.
@Shoggot (02.08.2022 13:27): Tak to je škoda :-/ Snad to někdy vyjde.
@Artran (02.08.2022 13:20): Překlad je co vím naposledy uvízlý v nějakém development hellu, co se kamarád bavil s Kurvitzem. V nejbližší době bych tu knihu nečekal.
@SilentWolf (02.08.2022 12:58): Myslel jsem, že plán je v pokračování hrát za ženskou postavu. Což by bylo fajn a krok správným směrem.
@SilentWolf (02.08.2022 12:58): Myslel jsem, že plán je v pokračování hrát za ženskou postavu. Což by bylo fajn a krok správným směrem.
@Len_ka (02.08.2022 13:21): Autoři by museli jít určitým směrem stran Kimovy sexuality (v kombinaci s dalším vyšetřováním) - ty náznaky tam jsou a pokud by to bylo uchopené citlivě a nepůsobilo to jak woke agitka, tak by to mohl být na poměry videoherního rpg další zajímavý a netradiční příběh
@Artran (02.08.2022 13:17): Kim je rozhodně další naprosto úžasná postava. Ale je pravda, že je možná příliš normální :)
@Len_ka (02.08.2022 13:20): Na překladu se pracuje.
@SilentWolf (02.08.2022 13:14): souhlasím, určitě by to nefungovalo tak dobře... dá se vymyslet asi leccos, teoreticky může být i víc hratelných postav. Asi nám nezbyde, než se nechat překvapit.
DE je založený na Kurtvitzové novele A Sacred, Terrible Air. Ale tuším, že je jen v estonštině... aspoň nikde nevidím, že by vyšel překlad.
DE je založený na Kurtvitzové novele A Sacred, Terrible Air. Ale tuším, že je jen v estonštině... aspoň nikde nevidím, že by vyšel překlad.
@Len_ka (02.08.2022 13:11): Přesně - já chci pokračování, kde bude hlavní hrdina Kim!
@SilentWolf (02.08.2022 13:14): Já si myslím, že by to fungovalo, ale autoři by se nesměli bát být subverzivní.
@SilentWolf (02.08.2022 13:14): Já si myslím, že by to fungovalo, ale autoři by se nesměli bát být subverzivní.
@Len_ka (02.08.2022 13:11): chvíli před tím příspěvkem jsem nad tím přemýšlel. A to by podle mě nefungovalo. Myslím si, že o Kima přijdeme, ale nemám strach, že by tvůrci nepřišli se zajímavými postavami.
Fakt si nemyslím, že se chystá pokračování se stejným duem. Ale třeba se pletu.
BTW neměla vyjít nějaká knížka? Ale tuším, že nebyl EN překlad.
Fakt si nemyslím, že se chystá pokračování se stejným duem. Ale třeba se pletu.
BTW neměla vyjít nějaká knížka? Ale tuším, že nebyl EN překlad.
Je to otázka... ještě by se dalo hrát za Kima a Harry by byl za parťáka. Přijít o něj by byla svým způsobem škoda, protože ty absurdně komický scény na tom byly strašně skvělý.
Ale souhlas s @Artran: nevyužít tak propracovanej a zajímavej svět by byla vážně škoda a IMO nějaká forma pokračování bude (a k tomu nejspíš nová IP).
@Tulareanus: exactly!
Ale souhlas s @Artran: nevyužít tak propracovanej a zajímavej svět by byla vážně škoda a IMO nějaká forma pokračování bude (a k tomu nejspíš nová IP).
@Tulareanus: exactly!
@SilentWolf (02.08.2022 12:58): Dobrá tragikomédia je častokrát oveľa smutnejšia než vážna dráma. V tomto boli niektoré scény fakt emocionálne nabité.
@Len_ka (02.08.2022 12:56): jasně, témata jsou vážné. O tom žádná :) to je největší plus té hry. Díky tomu mi ani nevadí antiklimatický konec vyšetřování.
@Tulareanus (02.08.2022 12:57): je super pro tu jednu hru. Nechci "v něm" pokračovat dál. Pokud budeme hrát za jinou nulu, vadit mi to určitě nebude. Ani vlastně nevím, zda to chci míň komické, protože všechny ty skvělé scény, kdy se mě skilly snaží přesvědčit, že vylézt na žebřík je pitomost apod.. to by asi bez podobné postavy nešlo.
Těším se na nějaké oznámení. Ať už to bude cokoliv. Takové hry akutně potřebujeme. :D
@Tulareanus (02.08.2022 12:57): je super pro tu jednu hru. Nechci "v něm" pokračovat dál. Pokud budeme hrát za jinou nulu, vadit mi to určitě nebude. Ani vlastně nevím, zda to chci míň komické, protože všechny ty skvělé scény, kdy se mě skilly snaží přesvědčit, že vylézt na žebřík je pitomost apod.. to by asi bez podobné postavy nešlo.
Těším se na nějaké oznámení. Ať už to bude cokoliv. Takové hry akutně potřebujeme. :D
@SilentWolf (02.08.2022 12:22): No práveže ako často v hrách hrávaš za takéto postavy? Mne prídu hry presaturované už všetkými tými idealistickými hrdinami, čo sa vyskillujú a zvládnu všetkým kecať do života (hoci v témach, v ktorých nemajú vzdelanie) a zachrániť svet, v ktorom sú všetci ostatní absolútne nekompetentní. Alebo sympatickými antihrdinami na ceste za pomstou...
@SilentWolf (02.08.2022 12:22): Hlavní postava je pro mě jeden z mnoha velkých kladů DE právě proto, že je to troska. A i když mi za něj bylo občas vyloženě trapně, je to jedna z mých nejoblíbenějších postav ve hrách vůbec. Navíc myslím, že je do značné míry takovej, jakýho si ho uděláš :)
A DE se určitě o realismus nesnaží, přišlo mi to jako mix urban fantasy a magickýho realismu. A občas bylo vážný až až... to jak se jim podařilo nakombinovat humorný situace s vážnýma tématama je až neuvěřitelný.
No dobře, jak na to tak vzpomínám, tak CHCI pokračování :)
A DE se určitě o realismus nesnaží, přišlo mi to jako mix urban fantasy a magickýho realismu. A občas bylo vážný až až... to jak se jim podařilo nakombinovat humorný situace s vážnýma tématama je až neuvěřitelný.
No dobře, jak na to tak vzpomínám, tak CHCI pokračování :)
@Artran (02.08.2022 12:14): Určitě bych bral novou postavu. Hlavní postava DE není ničím zajímavá. Je to troska do které promítnete nějaká svá přesvědčení, ale ani to pak nepůsobí moc realisticky.. že se najednou ze dne na den rozhodne přestat pít apod.. Něco trochu na vážnější notu bych uvítal, na druhou stranu uspět skill check a zvládnout díky tomu neolíznout skvrnu od rumu na stole.. má své čaro. :D
@Len_ka (02.08.2022 11:46): Ten svět je natolik promyšlený a originální, že si o druhý díl přímo říká (resp. o několik dílů). Ale bylo by dobré hrát za jinou postavu.
V pracovních nabídkách mají furt i pozice s požadavky na Unity. Myslím, že dělají minimálně na dvou projektech (a jeden z nich je pokračování/rozšíření DE)
Potěší mě asi úplně cokoliv. DE je dokonalý samo o sobě a pokračování myslím nepotřebuje, ale na druhou stranu, kdo by se tam nechtěl vrátit...
Potěší mě asi úplně cokoliv. DE je dokonalý samo o sobě a pokračování myslím nepotřebuje, ale na druhou stranu, kdo by se tam nechtěl vrátit...
@Tulareanus (01.08.2022 20:29): mě potěší snad cokoliv z toho světa :)
@Artran (01.08.2022 17:35): Snáď sa im to aj podarí. BG 2 je moja najobľúbenejšia hra. Inak chápem, že to nie je nosná téma, ale okrem tých všetkých ostatných vecí, tak ma v tej hre fascinovalo aj Pale. Ale to asi nebudú chcieť veľmi rozvíjať, hoci mňa by to potešilo.
@Tulareanus (01.08.2022 15:11): V jednom rozhovoru na yt Kurvitz mluvil o tom, že chce určitě udělat pokračování Disca Elysia, které bude kvalitativně jak Baldur's Gate II k Baldurs's Gate I. Taky se tam zmiňoval, že by chtěl do pokračování více sekvencí podobných té, jakou byl zpracován kritický souboj v závěru. Znělo to dost zajímavě.
@BUMTARATA (01.08.2022 14:51): Something's cooking!
ZA/UM hledají Environment Concept Artist, který rozumí architektuře a městskému plánování a miluje sci-fi a videohry, a Lead Environment Artist, který zná Unreal Engine 5 a není mu cizí procedurálně generovaný obsah.
@Jab (05.07.2022 01:44): Reakce byla na Naginatovu poznámku, že 20 let "opakovaný vtip už není vtipem", která vyznívá úsměvně, když si dodnes připomínáme, jak se žilo za minulého režimu, stejně jako ideové viníky. Dlouhodobě se to osvědčuje jako velmi vděčný námět pro většinovou kulturu. V pořádku. Že se toho užívá i k zjednodušujícímu odsouzení Marxe? Pro mě za mě. Jen se pak při ne zrovna sofistikovaném kopání do něj nemá smysl tvářit, že jednáme osvíceně.
U toho zbytku nemám dojem, že je adresovaný mně. Přesto dodám, že tvoje obavy nesdílím. Abych zopakoval Foucaultovo přirovnání, marxismus a psychoanalýza jsou diskurzivní disciplíny, k nimž Marx a Freud položili základy natolik pevné, že se k nim obrací i dnešní teoretici. To nevylučuje, že jejich zakladatelé byli ve svých formulacích reduktivní nebo hrubí. Vytvořili ale prostor, kde je referentem jak Marx a Freud, tak linie od nich vedoucí. Přestože mi osobně neimponuje ani jedno, asi bych citelněji rozlišoval, a rozhodně nespojoval četbu Marxe s obdivem ke Stalinovi či režimům minulého století. Lidé typu Záviš Kalandra, kteří Marxe četli a k marxismu se hlásili, byli oběťmi těch režimů u nás i v zahraničí.
U toho zbytku nemám dojem, že je adresovaný mně. Přesto dodám, že tvoje obavy nesdílím. Abych zopakoval Foucaultovo přirovnání, marxismus a psychoanalýza jsou diskurzivní disciplíny, k nimž Marx a Freud položili základy natolik pevné, že se k nim obrací i dnešní teoretici. To nevylučuje, že jejich zakladatelé byli ve svých formulacích reduktivní nebo hrubí. Vytvořili ale prostor, kde je referentem jak Marx a Freud, tak linie od nich vedoucí. Přestože mi osobně neimponuje ani jedno, asi bych citelněji rozlišoval, a rozhodně nespojoval četbu Marxe s obdivem ke Stalinovi či režimům minulého století. Lidé typu Záviš Kalandra, kteří Marxe četli a k marxismu se hlásili, byli oběťmi těch režimů u nás i v zahraničí.
@Bellerofontes (04.07.2022 19:40): Určitě jsou ta "nacionalistické" pojetí naší historie (vč. onoho antikomunismu) spojena se snahou o sebelegitimizaci (zejména) pravicových stran. Ale nebral bych to zcela jako automat na blafy. Byť je jich nemálo. Z řad levice ale také občas přicházejí hodnocení období komunismu, při nichž zůstává rozum stát. Je v tom ale i kus arogance, kdy pro samé zdůrazňování tehdejších "sociálních jistot" a jiného mnohdy dotyčným nezbyde čas, aby si zašli do Archivu bezpečnostních složek otevřít pár vyšetřováků a zejména "á osmiček" (komunistická inspekce ministra vnitra zkoumající vyšetřování StB v období stalinismu). Ten represivní aparát byl enormní stejně jako počty jeho obětí. A idea veskrze spokojeného československého obyvatelstva by pak pro dotyčné mohla utržit nějaké ty trhliny.
Přiznám se, že zatímco ty nacionalistické antikomunistické skřeky beru jako spíše neškodné a úsměvné žvatlání, tak ty snahy (mnohdy erudované a někdy i skutečně novátorské) zjemnit podstatu dekád komunistického režimu na našem území jsou mi více podezřelé a někdy je beru až jako nebezpečné. Problém je ale asi zejména nedostatek komunikace, kdy politici i historici hájí ideologické pevnosti, které by měly být v jednadvacátém století dávno opuštěné. Při vší úctě komunismus zemřel s dělnickou třídou, která v západních zemích prakticky vymizela. Není tak třeba být přesvědčený komunista ani laciný antikomunista. Nikomu už to nepomáhá a je to jen prázdné tlachání. Stačí se podívat do našeho parlamentu a na strany, které tam chybí. V rámci vyléčení ze specifického "opia intelektuálů" je tak třeba si uvědomit, že ten či onen učený levicový tlučhuba není schopen správně identifikovat a vyléčit problémy prostého lidu. Ten je dávno někde jinde a volí strany, které jsou také jinde v rámci politického spektra. Dotyčný levicový intelektuál to tak může "myslet dobře". Ale už jej nikdo neposlouchá. Tradiční levice je mrtvá. A je hloupě arogantní zlobit se na onen prostý lid, že jí nenaslouchá.
V Disco Elysium je obecně na mě toho politického až moc. Ke cti autorům je ale třeba říci, že se sami do různých ideologií a politických systémů s gustem trefují. Včetně toho komunismu. A není pak ani překvapivé, že se jako marxisté stali úspěšnými ve světě kapitalismu. Kolik každý známe podobných revolucionářů, kterým z těch všech ideálů mládí už zůstala hlavně sebeironie. Jsou tak schopni s postupujícím věkem ještě nějakou tu revolucionářskou hlášku vyplodit. Ale na půl úst a s křivým úsměvem. Však jsou kolikrát sami šikovní a kreativní a stávající systém je s gustem nasaje a občas jim i nějaké to všimné vyplivne zpět. Konzumní svět je krásný. :)
@Ringo (04.07.2022 21:48): Je to v jádru existenciální hra. Ta politika to podkresluje. Ale hádal bych se, že je pro hru skutečně ústřední. Neměl jsem ale v žádném momentu pocit, že by autoři nějakému politickému směru skutečně nadržovali. Jak jsem psal v komentu, za každou politickou "stranou" jsou ve hře hory mrtvol.
Přiznám se, že zatímco ty nacionalistické antikomunistické skřeky beru jako spíše neškodné a úsměvné žvatlání, tak ty snahy (mnohdy erudované a někdy i skutečně novátorské) zjemnit podstatu dekád komunistického režimu na našem území jsou mi více podezřelé a někdy je beru až jako nebezpečné. Problém je ale asi zejména nedostatek komunikace, kdy politici i historici hájí ideologické pevnosti, které by měly být v jednadvacátém století dávno opuštěné. Při vší úctě komunismus zemřel s dělnickou třídou, která v západních zemích prakticky vymizela. Není tak třeba být přesvědčený komunista ani laciný antikomunista. Nikomu už to nepomáhá a je to jen prázdné tlachání. Stačí se podívat do našeho parlamentu a na strany, které tam chybí. V rámci vyléčení ze specifického "opia intelektuálů" je tak třeba si uvědomit, že ten či onen učený levicový tlučhuba není schopen správně identifikovat a vyléčit problémy prostého lidu. Ten je dávno někde jinde a volí strany, které jsou také jinde v rámci politického spektra. Dotyčný levicový intelektuál to tak může "myslet dobře". Ale už jej nikdo neposlouchá. Tradiční levice je mrtvá. A je hloupě arogantní zlobit se na onen prostý lid, že jí nenaslouchá.
V Disco Elysium je obecně na mě toho politického až moc. Ke cti autorům je ale třeba říci, že se sami do různých ideologií a politických systémů s gustem trefují. Včetně toho komunismu. A není pak ani překvapivé, že se jako marxisté stali úspěšnými ve světě kapitalismu. Kolik každý známe podobných revolucionářů, kterým z těch všech ideálů mládí už zůstala hlavně sebeironie. Jsou tak schopni s postupujícím věkem ještě nějakou tu revolucionářskou hlášku vyplodit. Ale na půl úst a s křivým úsměvem. Však jsou kolikrát sami šikovní a kreativní a stávající systém je s gustem nasaje a občas jim i nějaké to všimné vyplivne zpět. Konzumní svět je krásný. :)
@Ringo (04.07.2022 21:48): Je to v jádru existenciální hra. Ta politika to podkresluje. Ale hádal bych se, že je pro hru skutečně ústřední. Neměl jsem ale v žádném momentu pocit, že by autoři nějakému politickému směru skutečně nadržovali. Jak jsem psal v komentu, za každou politickou "stranou" jsou ve hře hory mrtvol.
@Naginata (04.07.2022 16:19): napis komentar ... dal jsi hre 70%, asi te nebavila .. tak to bejva .. zbytek te tve dojmologie proste prameni z toho co pises - nebavi mnoho cteni a nektere casti si cetl moc rychle (a tudiz preskocil), takze proste "dojmologie" .. tahle hra je o cteni a o uzasnem textu .. bohuzel lide co neumi dostatecne anglicky jsou zde ochuzeni .. neni treba si to ale vycitat
@Charllize (04.07.2022 12:13): +1
@Naginata (04.07.2022 10:56): Mám s tou hrou podobný problém, z toho, co jsem se dočetl, jako ty, proto jsem si ji dodnes nekoupil, byť ji mám ve wishlistu :-)
@Naginata (04.07.2022 10:56): Mám s tou hrou podobný problém, z toho, co jsem se dočetl, jako ty, proto jsem si ji dodnes nekoupil, byť ji mám ve wishlistu :-)
@Shoggot (04.07.2022 12:35): Hlavní důvod, proč jsem to nikdy nerozehrál.
@Naginata (04.07.2022 13:32): Zastydlý antikomunismus je u nás součástí establišmentu přinejmenším třicet let, tedy i v kultuře, a v USA je už hodně starou a omšelou, téměř bez nadsázky persekutivní ideologií. Přiznat si to nevyžaduje být fanouškem Marxe.
@Naginata (04.07.2022 13:32): Zastydlý antikomunismus je u nás součástí establišmentu přinejmenším třicet let, tedy i v kultuře, a v USA je už hodně starou a omšelou, téměř bez nadsázky persekutivní ideologií. Přiznat si to nevyžaduje být fanouškem Marxe.
Ok, chtěl jsem tady ještě něco napsat, ale tahle diskuze je opravdu off topic, tak pokud mi chcete ještě něco říct tak napište PM. Hru jsem hrál jako mix ultra liberála a moralistu a i když nemám problém číst dlouhé vizuální romány, tak tahle mě občas nudila, tak jsem některé části četl moc rychle a proto mi asi některé věci ušli. A jak jsem řekl, ta hlavní záhada je nejslabší částí hry.
No dobre, ale toto už je tu čistá politka a nie o hre, tak by som ten offtopic poprosil ukončiť. Navyše Naginatovo tvrdenie o Evrartovi a o služobnej zbrani je nielen nepravdivé, ale ukazuje, že tú hru ani poriadne nehral, A to aj z toho dôvodu, že Evrart rozhodne nie je vykreslený ako kladná postava a ani ním nie je nijak podmienený (čo už povedané bolo) dobrý koniec.
@Naginata (04.07.2022 12:59): "Já kvůli tomu hru neodsuzuji, Jen jsem se setkal s mnoho lidi, který tvrdili, že hra kritizuje každou pozici rovnoměrně, co není celkem pravda i kdy ke komunismu je dost kritická. "
Tak proč to nedokazuješ skrze text/podtext samotné hry a místo toho do toho mateš věci, které s tím mají velmi slabou spojitost?
Tak proč to nedokazuješ skrze text/podtext samotné hry a místo toho do toho mateš věci, které s tím mají velmi slabou spojitost?
@Bragi (04.07.2022 13:13): Jsem si jistý, že pořád je dost takových fundamentalistů i když v Evropě nemají takový vliv jako jinde. ale křesťané jsou podle mne moc snadný cíl, když si z nich lidi dělali srandu už kolem 20 let a opakovaný vtip už není vtipem. A k Roe v Wade verdiktu řeknu jen, že to je rozptýlení od neustále rostoucích ekonomických problémů.
Jeden můj kamarád ale říká, že komunismus vychází z utilitarismu a otrocké křesťanské morálky, takže ony nejsou od sebe tak moc vzdálené.,
Jeden můj kamarád ale říká, že komunismus vychází z utilitarismu a otrocké křesťanské morálky, takže ony nejsou od sebe tak moc vzdálené.,
@Naginata (04.07.2022 12:59): Marx není otec komunismu. Také není pravda, že "nikdy v životě nepracoval".