Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (11.09.2022 10:28): To už si nepamatuju, já hrál hned tu první verzi a ta byla zabugovaná dost. Některý bugy jsem i nahlašoval. Pak už jsem to ale nezkoušel, protože nebyly kompatibilní sejvy.

Ale podle reakcí už měla být ta hra dost vychytaná.

Každopádně někde v Albuquerque by se měl nacházet jeden skrytej holodisk, tak kdyby se Ti podařilo ho najít, tak dej prosím vědět.:-) To byl ten jedinej, kterej seo nepodařilo získat.
https://i.imgur.com/zM6hgay.png

První bug, když se zeptám Williama v Albuquerque na práci. Po prokliknutí dál už se ale konverzace zobrazuje normálně (první "error" je příjetí úkolu; druhý je odmítnutí).
Docela mě pobavilo, jak mě ten šmudla před jeskyní v Seditu poslal do háje, když jsem mu řekl, ať se jde přesvědčit, že párači jsou skutečně mrví. :) Jinak už jsem v Albuquerque. Úplně vše v Seditu nemám. V té severní čtvrti bych musel čekat několik dní na tu arénu. A tamní gang se se mnou nechtěl moc bavit, páč prý ze mě "cítil ghůly". Raději jsem tak sedl na karavanu, která jela do toho Albuquerque.

Jedu stále variantu víceméně nic nekupovat, že ta či ona zbroj či zbraň se pro mě nakonec někde najde. Za peníze z vyvražděných nájezdníků jsem tak kupoval raději knížky u Mrs. Stapleton. Nějaký jednoduchý způsob, jak jí je ukrást, jsem zatím nenašel. 

Stále funguje stará dobrá strategie stoupnout si mezi dveře a střílet dávky. Hra tak zatím není obtížná. Bandu nájezdníků někde v pustině bych ale dost možná musel loadovat. U těch v Seditu mi nejvíce času zabralo vracení se pro zbytek jejich výzbroje poté, co jsem je vymlátil. :)
@Jab (10.09.2022 12:59): Taky jsem zkoušel, ale vlastně dává smysl, že tam nic není. Přece si nebude dobrovolně schovávat ve sklepě mrtvolu jenom proto, aby hráč potom měl ten pocit uspokojení, že "to" našel :-)
Btw chci se jen ujistit. Pod smíšeným zbožím v Rat Hole je jeskyně a z ní dále vede zasypaný tunel. Zkoušel jsem zával odpálit dynamitem, ale nic to neudělalo. Fakt to dál nevede? Trochu jsem doufal, že za tím bude alespoň mrtvý Leonard. :)
Logicky tohle bude má první dohraná hra na novém 4K HDR monitoru! :)

Zítra mi končí game pass a zatím netřeba jej obnovit. S HBO Max předplatným (kvůli House of Dragon, Rick and Morty a Harley Quinn seriálu) počkám, až tam budou vsechny díly nových sérií.

Už jsem v Rat Hole. Což je předpokládám někde za půlkou hry!
@adam.kulhanek (10.08.2022 15:38): V pohodě, jen se ptám.:-)

Já vím, že svýho času jsem měl hru úplně prolezlou a našel jsem 18 holodisků a podle autorů mi ještě jeden chyběl. Ale ani na dvě kompletní dohrání se mi ho nepodařilo nalézt, tak se jen ptám.:-)
Chtěl jsem to dát až tak za měsíc dva. Ale možná to budu muset přesunout na dříve.
@Radecker (21.02.2022 10:25): A jo, Pathfinder... Tam se také bojím, jak by mě to bavilo. :)

@Radecker (21.02.2022 15:17): Co říkali s Daemonem v pátek na srazu, tak skutečně přepisovali a to dosti. Vše samozřejmě nikoliv a občas tam nějaký dávný rozhovor zůstal revizí nepoznamenán. Jinak já to klidně rovnou nastartuji za parchanta. S tím jsem v pohodě. Raději bych zkusil i ryzího klaďáka, ale respektuji, že to není "that kind of game". Pokud to nejde, tak to prostě nejde. :)
@veselykralicek (21.02.2022 15:31): No, když víš, že se k tomu dostaneš na 2 hodiny týdně, tak tě pohlcuje docela beznaděj :-) Navíc u hry, kde musíš většinu času chodit po svých přes celou mapu a za ty dvě odehrané hodiny stihneš oběhnout obchodníky a možná udělat jeden quest. Potom to dopadá tak, že sy na ty dvě hodiny pustím raději Far Cry: New Dawn a zbytek dne se za to nenávidím :-D

@AiMLEzZz (21.02.2022 15:50): Je to tak no, v některých soubojích jsem loadoval hned jak jsem viděl, že jsem v prvním kole neudělal v něpřátelských řadách rozhodující damage :-)

Jinak jsem rád, že si to o Falloutu 1 napsal ty, hrál jsem ho před pár měsíci a jako nějaký textový zázrak mi to taky nepřišlo. Myslím, že v jeho prospěch hraje to, že hodně postav má mluvící hlavu, takže i když jsou nezajímavé, tak si je pamatuješ a získají tím osobnost. Resurrection má možná trochu zajímavější parťáky v tom, že s hlavní postavou i mluví a jsou celkově reaktivnější. To mi přišlo fajn. Ale co si budem povídat, u Cassidyho, Vica a dalších nám stačil i úvodní rozhovor, pár opakujících se bojových hlášek a stejně bolelo, když je člověk nechával někde čekat :-)
@Radecker (21.02.2022 15:17): Máš pravdu. Abychom byli fér, Fallout jednička taky nebylo z tohoto hlediska žádné velké dílo. Dialogy byly takové hodně prosté, většinou jsi s někým prohodil dvě tři věty a už se tě ptal, jestli pro něj někoho nezabiješ. Možná mi to tak nevadilo, protože F1 pochází z devadesátek, kdy celkově scénáristika byla ještě taková prostší, možná proto, že krom toho tam byl i celý ten svět a audiovizuál, který ten writing hodně vynahrazoval (a který F1.5 z větší části jen zdědil, tudíž jsem asi kritičtější).

A s těmi souboji taky souhlasím. Občas to bylo o nervy. V některých soubojích bylo fakt hodně účastníků a nejhorší bylo, když nepřítel někomu důležitému zasadil kritický hit, věděl jsi, že souboj už je de facto prohraný, ale musel jsi ještě třeba minutu čekat, než si všechny postavy odehrály svoje.
@AiMLEzZz (21.02.2022 13:31):  V té době člověk nemá moc co zajímavého říct, tak se většinou uchyluje k tomu, že píše "temně".  Tohle jsem nepociťoval ani tak v textu, jako spíš v obtížnosti některých soubojů (vybavuji si dva velmi náročné, z nichž jeden jsem úplně vzdal) nebo v příběhových volbách, kdy jsem měl trochu pocit, že jsem autory školen o tom, jak svět není fér a správné řešení neexistuje - tam jsem zahlédl své nesmlouvavé 16leté já :-)

Btw. mám ale pocit, že Saruman v nějakém rozhovoru říkal, že texty byly v průběhu let přepisovány přesně proto, že když si je autoři po pár letech po sobě četli, vyvolávaly v nich lehký cringe. Od té chvíle jsem k tomu přistupoval jako ke hře od dospělých lidí a nenapadlo mě nad tím ani přemýšlet.

Jinak máš asi pravdu a já to jenom zrovna v této sérii nevnímám. Je to smutné, ale kdybych nevěděl, který díl dělal kdo, asi bys mě argumentem "že to jde přeci vidět" i přesvědčil o tom, že Resurrection je od profíků a první dva díly od moddingových komunit. K dobru si přičítám akorát to, že u trojky a čtyřky i já poznám, že jsou hodně slabé. Ten kontrast oproti New Vegas je až příliš velký.
@Radecker (21.02.2022 10:25): No, nechci tu do writingu F1.5 už kopat, ale podle mě ho dobře vystihuje tenhle popis (z nějaké diskuze na Steamu): "The devs said that they tried to go back to the Fallout 1 dark feel of the game but it felt like Fallout 2 without the humor and pop culture references."

Ono je na něm každým coulem vidět, že ho psali kluci, kterým bylo v té době kolem šestnácti. V té době člověk nemá moc co zajímavého říct, tak se většinou uchyluje k tomu, že píše "temně". Klasický znak začátečníka. Vtip, zajímavé postavy, popkulturní odkazy, nějaké to moudro, to většinou přichází trochu později. Jestli se ten writing někomu líbí, tak mu to neberu, ale nevím, no. Svoje povídky z toho období bych už taky s vážnou tváří číst nemohl.

EDIT: No, na druhou stranu, když to porovnám s Falloutem 3 a 4, tak to zas tak špatně nevypadá. Ten standard není zase tak vysoko.
@Jab (21.02.2022 09:53): Tento pocit bych u sebe pojmenoval jako Pathfinder: Kingmaker :-)

Vypadá to tedy, že vše mluví pro Fallout 1.5. Osobně v tom nevidím ty mínusy, které v komentech zmiňují ostatní. Mě to připadá jako regulérní Fallout. Nejsem si jistý, jestli já si ty kvality nalhávám, protože jsem se na to těšil 10 let, nebo jestli si ostatní nalhávají, že to má horší writing, jenom protože ví, že to dělali "amatéři". Těším se, až mi řekneš, jak to tedy doopravdy je :-)
@Radecker (21.02.2022 07:56): To mi povídej. :( Ale je to u mě hodně o té fázi učení se nového herního systému. To prostě většinou moc zábava není. A u RPG to člověk podstoupit musí. Do toho se tedy musím vždy tlačit. Více se mi pak také stává, že pokud už se ten systém naučím a RPG nemá od začátku silný "drajv", tak jej max po par desítkách hodin odložím. Přičemž je spíše pravděpodobné, že už se k němu nevrátím. Míra dohraných her se tak u mě snižuje, zatímco nedohraných přibývá.
@Tarhiel (20.02.2022 21:54): Jediné co mě napadá je vylevelování postavy na úroveň 99, na což by ale zase 44 hodin bylo málo :-) Ale za starých dobrých časů, o kterých mluví Jab, jsem zbytečným levelováním postavy na kentaurech, floaterech a alienech utopil desítky hodin.

@Jab (20.02.2022 21:02): Často už bývám dokonce ve stavu, kdy prokrastinuji před hraním her, i když právě hry kdysi bývaly hlavní formou prokastinace před ostatními činnostmi. Takže už mám asi tři čtvrtě roku rozehrán Underrail, ze kterého jsem sice nadšený, ale ta délka je monstrózní (jen DLC je údajně na cca 40 hodin).
@Jab (20.02.2022 21:02): Já v tom teda strávil spoustu času, ale já jsem strašnej kompletista a půlku herního času běhám k obchodníkům prodávat.:-D
Jinak jsme to dohrávali, protože jsme měli víc času. Ne proto, že by byly hry kratší.:-D
Dík. Tak to dám. Beztak tenhle rok asi pořádné RPG nevyjde. A 25 hodin stíhám. Ale kde jsou ty časy, kdy jsme ta RPG dohrávali jak na běžícím pásu. :)
Ah ok. Díky. Budu nějak počítat do těch čtyřiceti. To by šlo ještě.
Jeden z autorů mě nutil, abych si to zahrál, že prý dostanu kopii zadarmo! Tak se chci zeptat, kolik to asi koštuje hodin hraní?
Tak jsem to rozehrál znovu za zlou postavu, ale neuvědomil jsem si, že když přijmu úkoly v Seditu od Frederika a ghoulů ze Sokolího letu, tak už nebudu moct plnit úkoly pro Nicol a Rodrigueze... chjo :(

Chtěl jsem to hrát hezky na obě strany jako v Rat Hole, kde šlo nechat si zaplatit od Alexy za mlčení, pak se vrátit a všechno hezky vykecat Julianovy.

EDIT: AHA! Tak si stačilo zlato z šerifova sejfu nechat a ghouly poslat do háje a už mám dveře k Rodriguezovi otevřené! Super!
@AiMLEzZz (05.04.2020 09:09): Fungovalo to aj vo F2, ale skript pre pajser bol priradený len k pár objektom - napríklad zaseklé dvere vo Vaulte 8. V Resse je to naopak, vylomiť sa dá väčšina zámkov a nájdeš len pár výnimiek, pri ktorých to nepôjde.
@AiMLEzZz (11.08.2019 21:40): Za mňa bola angličtina lepšia. Jednak je to nezvyk hrať hry v cz/sk a jednak taký ten 4th wall breaking effect je menej prítomný v angličtine a dá sa do toho lahšie ponoriť.
@AiMLEzZz (11.08.2019 21:40): Nečekal bych, že by to šlo výrazně zlepšit. Dialogy zde jsou opravdu špatné, o to více ale lze docenit jejich kvalitu z originálu (ale i českého překladu).

Je to škoda, protože jinak to je docela kvalitní. V rámci fanfikce.
Dneska jsem to rozehrál a v mnoha ohledech je to opravdu dobré a hodně propracované, ale ty dialogy... Tohle mě bude asi trápit celou hru. Všichni mluví o totálních banalitách, na výběr je sice více možností, ale ani jedna není moc uspokojivá (jedna podpantoflácká, druhá zbytečně agresivní, nezájem se pořádně vyjádřit nedá), z nějakého důvodu všichni mluví spisovně a psychologie postav je opravdu hodně primitivní. Je to v angličtině lepší?