@Cathan (18.08.2022 22:07): A já zas myslím ze je úplně zbytečný tyhle primery dělat, pragmaticky přístup mi přijde vhodnejsi :)
Diskuze
@Charllize (18.08.2022 22:04): Ale to není zas tak překvapivé. Mass Effect je alegorie která využívá křesťanské mytémy. Křesťanství není součástí příběhu ani se nezmiňuje. S tím by to těžko byla alegorie. Navíc věřící není hned teolog či analytik, kor Ashley :D
@Cathan (18.08.2022 21:57): Tak mne přijde ok ze to někomu sedí, jen chci říct ze mne ne a v ME to je jak pěst na oko. Ani Ashley která je věřící nedělá ze Shepa proroka a spasitele :)
Ale je fakt ze ta trilogie to trosku s tou glorifikaci Shepa přehání obvzlast když je evidentní ze to je dost části velmi týmová práce. Třeba zrovna v tomhle mi přijde Andromeda lepší, Ryder je dost obyčejný/ná.
Ale je fakt ze ta trilogie to trosku s tou glorifikaci Shepa přehání obvzlast když je evidentní ze to je dost části velmi týmová práce. Třeba zrovna v tomhle mi přijde Andromeda lepší, Ryder je dost obyčejný/ná.
@Charllize (18.08.2022 21:47): Někomu nesedí ani náboženské příměry v Narnii, ale bohužel :D Ono lze prostě těžko ignorovat, že zde máme tyto mytémy, ačkoliv v nezvyklém pořadí.
1. Proroctví.
2. Oživení.
3. Sebeobětování.
4. Spasení skrz sebeoběť.
V menší míře také zrazení vlastním lidem.
Fakt, že se Leviathani jmenují Leviathani ještě víc podtrhuje zcela zjevné využití křesťanského mýtu o Ježíši.
1. Proroctví.
2. Oživení.
3. Sebeobětování.
4. Spasení skrz sebeoběť.
V menší míře také zrazení vlastním lidem.
Fakt, že se Leviathani jmenují Leviathani ještě víc podtrhuje zcela zjevné využití křesťanského mýtu o Ježíši.
@Cathan (18.08.2022 21:44): Vůbec celkove mi do nálady ME tyhle nábožensky primitivní primery nesedí. Obvzlast když se to dá smrsknout do jednoho slova, hrdina :)
@Charllize (18.08.2022 21:39): Silnější než spasitel?:D Tak budiž.
@Cathan (18.08.2022 21:21): Za mne je prorok příliš silne slovo vzhledem k situaci :)
@Charllize (18.08.2022 21:18): Zvěstovatel, polobůh, hrdina, rek... není třeba brát toho proroka doslova ;) Nicméně v prvních dvou dílech měl tu roli protože varoval před Reapery, v prvním dokonce na základě vize. A v třetím má přímo roli spasitele.
@Cathan (18.08.2022 19:20): S tím prorokem bych byl stridmejsi. Bez Liary by zřejmě zůstalo jen u bolesti hlavy a špatných snu a i s její pomoci vi vzasade kulovy. Plno věci mu řekne až Saren, Reaper a Protheanska AI. Jasne, dovede ho to na správnou cestu ale mám dojem ze kdyby tu vynucenou vizi Shep neměl vlastně by se tolik nestalo, protože hlavní hnací motor byl Saren a Reaper. Nebyt jich cela ta vize by byla nanic a než by to rozklicovali tak by Reaperi prznili galaxii už v jedničce :) Ani z nej nikdo proroka nedělá když se vrátí z mrtvých.
@Tulareanus (18.08.2022 16:02): Mass Effect určitě je alegorie. Moc to neskrývá, ale furt je to alegorie. Shepardův příběh je prakticky příběh proroka který se vrátí z mrtvých a přinese nový věk skrz sebeoběť.
A taková pěkná diskuze to byla.
@Ria Kon (18.08.2022 16:26): Nie, to som nikde nenapísal, že to má mať kultúrny dopad na akademickom poli. To nie je pre mňa jediný druh zábavy. :D Ja by som jednoducho len chcel príbehy, ktoré nie sú extrémne morálne plytké a čiernobiele (ak to naozaj nie je nejaká rozprávka) a nemám z nich neustály pocit deja vu, že je to len variácia na to isté. Inými slovami, chcem niečo aspoň v niečom nové a nie stokrát videné.
Zoberme si RPG, strašne veľa fantasy RPG pracuje neustále s tolkienovskou high fantasy a musí tam mať elfov a trpaslíkov. Pritom existuje napr. podžáner new weird v literatúre, ktorý na poli videohier takmer neexistuje, povedal by som, že tam jemne zasahuje napr. Planescape: Torment alebo Torment: Tides of Numenera, prípadne aj so svojim magickým realizmom Pathologic. Čiže fantasy od slova fantázia ako keby jednoducho xkrát recyklovala to isté, miesto toho, aby prišla s tou fantáziou.
Ďalší problém je čiernobielosť postáv a udalostí, kde sú v podstate od začiatku rozdané karty a napr. u Bioware je tento až pokrytecký problém, kde hlavnú postavu stavajú do pozície morálnej autority, hoci logicky na to nemá ani background.
A ďalší problém je zachraňovanie sveta/galaxie/vesmíru/kráľovstva. Toto ma častokrát štve asi najviac. Aj keď hra môže skĺznuť do určitého megalomanstva a epickosti, čo nemusí byť na škodu, tak má oveľa radšej osobnejšie príbehy, kde ten problém nie je záchrana sveta, ale osobný zisk alebo vyriešenie osobnej krízy. To bol napr. aj spomínaný Planescape Torment. Alebo keď už ideme zachraňovať svet, či mesto, tak sa mi páči ako v istom bode príde dekonštrukcia tohto mýtu a to sú práve tie pekné plot twisty, ako v prípade Arcanum, kde hra od začiatku hráčovi tlačí do hlavy po vzore high fantasy ako je chosen one a reinkarnácia, až do momentu, keď osobne stretne Nasrudina a zrazu to celé padne ako domček z kariet alebo v prípade Vampire the Masquerade Bloodlines, kedy celé LA je v napätí z objavenia prastarého upíra, ktorý môže priniesť gehennu, teda chaos a apokalypsu, ale vo výsledku to boli perfektné intrigy a falošný poplach alebo RPG hra, ktorá do tohto spadá, ale nechcem ju menovať, ale potrebujem dať najavo spoiler - kde sa hráč celú hru ženie za zastavením záporáka až kým nezistí, že záporák je vlastne mŕtvy.
Inými slovami to hrá Bioware strašne safe a neskutočne sa opakuje. Moja najobľúbenejšia hra je Baldur's Gate 2, lebo mi otvorila nové možnosti a ukázala hry v inom svetle (napr. spoločníci s vlastnou osobnosťou), veľmi obľúbený je Knights of the Old Republic, kde človek vidí Star Wars konečne v poriadnom RPG s vtedy fakt výborným plot twistom (to bolo netradičné napr.) a s nazretím na svet SW trochu inak. Ale od toho momentu išli podľa jednej formulky, ktorá sa začala zjednodušovať a zjednodušovať a neustále dookola opakovať, až je to smutné.
No a tie rádoby "morálne dilemy" v Mass Effecte 90% času nie sú morálne dilemy, preto je jasne dané, čo bude výsledkom rozhodnutia A a rozhodnutia B a sú z hľadiska západnej morálky častokrát pozitívne vs negatívne, čiže jednoznačná voľba preto, že sa jedná o protipóly. Ale tých 10% času tam tie morálne dilemy sú a sú fakt dobré, len mám bohužiaľ pocit, že sú dobré skôr "omylom", lebo si možno neuvedomili tie implikácie a podľa mňa jedna z najlepších je v ME 2, keď sa má Shepard rozhodnúť, či určitú skupinu Gethov preprogramuje na chovanie ako majú Legionovi gethovia alebo ich zničí.
Čo sa týka Gateway, tak nesúhlasím, tá kniha bola oveľa viac o materializme, americkom sne (Gateway bol ako zlatá horúčka a naivný pocit, že sa dá rýchlo zbohatnúť) a o tom, čo sú ľudia schopní obetovať a kedy je to už veľa. A o tom, čo má vlastne pre človeka tú hodnotu a ako ju častokrát objaví, až keď to, čo pre neho malo hodnotu, stratí.
Zoberme si RPG, strašne veľa fantasy RPG pracuje neustále s tolkienovskou high fantasy a musí tam mať elfov a trpaslíkov. Pritom existuje napr. podžáner new weird v literatúre, ktorý na poli videohier takmer neexistuje, povedal by som, že tam jemne zasahuje napr. Planescape: Torment alebo Torment: Tides of Numenera, prípadne aj so svojim magickým realizmom Pathologic. Čiže fantasy od slova fantázia ako keby jednoducho xkrát recyklovala to isté, miesto toho, aby prišla s tou fantáziou.
Ďalší problém je čiernobielosť postáv a udalostí, kde sú v podstate od začiatku rozdané karty a napr. u Bioware je tento až pokrytecký problém, kde hlavnú postavu stavajú do pozície morálnej autority, hoci logicky na to nemá ani background.
A ďalší problém je zachraňovanie sveta/galaxie/vesmíru/kráľovstva. Toto ma častokrát štve asi najviac. Aj keď hra môže skĺznuť do určitého megalomanstva a epickosti, čo nemusí byť na škodu, tak má oveľa radšej osobnejšie príbehy, kde ten problém nie je záchrana sveta, ale osobný zisk alebo vyriešenie osobnej krízy. To bol napr. aj spomínaný Planescape Torment. Alebo keď už ideme zachraňovať svet, či mesto, tak sa mi páči ako v istom bode príde dekonštrukcia tohto mýtu a to sú práve tie pekné plot twisty, ako v prípade Arcanum, kde hra od začiatku hráčovi tlačí do hlavy po vzore high fantasy ako je chosen one a reinkarnácia, až do momentu, keď osobne stretne Nasrudina a zrazu to celé padne ako domček z kariet alebo v prípade Vampire the Masquerade Bloodlines, kedy celé LA je v napätí z objavenia prastarého upíra, ktorý môže priniesť gehennu, teda chaos a apokalypsu, ale vo výsledku to boli perfektné intrigy a falošný poplach alebo RPG hra, ktorá do tohto spadá, ale nechcem ju menovať, ale potrebujem dať najavo spoiler - kde sa hráč celú hru ženie za zastavením záporáka až kým nezistí, že záporák je vlastne mŕtvy.
Inými slovami to hrá Bioware strašne safe a neskutočne sa opakuje. Moja najobľúbenejšia hra je Baldur's Gate 2, lebo mi otvorila nové možnosti a ukázala hry v inom svetle (napr. spoločníci s vlastnou osobnosťou), veľmi obľúbený je Knights of the Old Republic, kde človek vidí Star Wars konečne v poriadnom RPG s vtedy fakt výborným plot twistom (to bolo netradičné napr.) a s nazretím na svet SW trochu inak. Ale od toho momentu išli podľa jednej formulky, ktorá sa začala zjednodušovať a zjednodušovať a neustále dookola opakovať, až je to smutné.
No a tie rádoby "morálne dilemy" v Mass Effecte 90% času nie sú morálne dilemy, preto je jasne dané, čo bude výsledkom rozhodnutia A a rozhodnutia B a sú z hľadiska západnej morálky častokrát pozitívne vs negatívne, čiže jednoznačná voľba preto, že sa jedná o protipóly. Ale tých 10% času tam tie morálne dilemy sú a sú fakt dobré, len mám bohužiaľ pocit, že sú dobré skôr "omylom", lebo si možno neuvedomili tie implikácie a podľa mňa jedna z najlepších je v ME 2, keď sa má Shepard rozhodnúť, či určitú skupinu Gethov preprogramuje na chovanie ako majú Legionovi gethovia alebo ich zničí.
Čo sa týka Gateway, tak nesúhlasím, tá kniha bola oveľa viac o materializme, americkom sne (Gateway bol ako zlatá horúčka a naivný pocit, že sa dá rýchlo zbohatnúť) a o tom, čo sú ľudia schopní obetovať a kedy je to už veľa. A o tom, čo má vlastne pre človeka tú hodnotu a ako ju častokrát objaví, až keď to, čo pre neho malo hodnotu, stratí.
@Tulareanus (18.08.2022 16:02): Aha, takže pro tebe musí mít příběh kulturní dopad na akademickém poli. Bohužel, na kulturu mají velmi často daleko větší dopad příběhy, které jsou "prosté" a lidské. Viz. pohádky a legendy.
V mém podání je ME opravdová hutná space opera nejen po své sci-fi stránce, ale i po té vztahové. Jednou jsem se rozepsala o milostném čtyřúhelníku, odehrávajícím se na Normandy, s jedním tajným cípem a dalšími dvěmi slepými výběžky. Předčilo to i Dlouhou cestu na malou, rozzlobenou planetu.
Co se sci-fi týče, tak se točí ME kolem jedné velké filozofické otázky stejně jako je to v případě Gateway. U ME koexistence organického a syntetického života a u Gateway relativita času. Oboje má dodatkové psychologické podotázky (genocida, hodnota života vs úroveň života, ponorka...).
Takže já prostě nevidím rozdíl v tom, že by jedno bylo hodnotnější, než to druhé :)
Samozřejmě, kniha je psaná a svým textem může otázky probíhající v hlavě přímo pokládat. Hra to krapet těžší (film ještě více), protože musí spoléhat na to, že si je hráč položí sám.
V mém podání je ME opravdová hutná space opera nejen po své sci-fi stránce, ale i po té vztahové. Jednou jsem se rozepsala o milostném čtyřúhelníku, odehrávajícím se na Normandy, s jedním tajným cípem a dalšími dvěmi slepými výběžky. Předčilo to i Dlouhou cestu na malou, rozzlobenou planetu.
Co se sci-fi týče, tak se točí ME kolem jedné velké filozofické otázky stejně jako je to v případě Gateway. U ME koexistence organického a syntetického života a u Gateway relativita času. Oboje má dodatkové psychologické podotázky (genocida, hodnota života vs úroveň života, ponorka...).
Takže já prostě nevidím rozdíl v tom, že by jedno bylo hodnotnější, než to druhé :)
Samozřejmě, kniha je psaná a svým textem může otázky probíhající v hlavě přímo pokládat. Hra to krapet těžší (film ještě více), protože musí spoléhat na to, že si je hráč položí sám.
@M.a.t.t. (18.08.2022 13:35): Ano, i ve dvojce.
@Ria Kon (18.08.2022 14:12): Tak jasné, osekať sa dá všetko, tak sa vlastne analyzujú významy a niekedy sa zjednodušuje. Problém je, že Mass Effect z hľadiska príbehu pre výklad nepotrebuje byť nejak osekávaný, pretože je pomerne jednoduchý a osekaný v jadre a nejakej ambivalentnejšie a hlbšie myšlienky obsahuje minimálne.
Tak sci-fi sú častokrát o tom, ako sa s nejakým vedeckým objavom vyrovnáva ľudská myseľ alebo ľudská spoločnosť, takže práve ak absentuje psychológia postáv alebo nejaké to filozofovanie, tak to vlastne pôsobí skôr neprirodzene, že to v tých ľudí alebo spoločnosti nevyvoláva ľudské reakcie.
A neviem, čo konkrétne ti z toho prídu "klišé filozofické myšlienky", to by chcelo konkretizovať.
Ja som to každopádne použil ako príklad toho, že Mass Effect aktívne čerpá zo sci-fi literatúry, tv a filmov a napriek tomu, že to robí pomerne doslovne a vytvára tak celkom funkčnú space operu. Ale v rámci hier alebo kultúry by som príbeh určite nepovažoval za niečo viac, už len pre tú čiernobielosť a ďalšie zachraňovanie celej galaxie pred bubákmi.
Tak sci-fi sú častokrát o tom, ako sa s nejakým vedeckým objavom vyrovnáva ľudská myseľ alebo ľudská spoločnosť, takže práve ak absentuje psychológia postáv alebo nejaké to filozofovanie, tak to vlastne pôsobí skôr neprirodzene, že to v tých ľudí alebo spoločnosti nevyvoláva ľudské reakcie.
A neviem, čo konkrétne ti z toho prídu "klišé filozofické myšlienky", to by chcelo konkretizovať.
Ja som to každopádne použil ako príklad toho, že Mass Effect aktívne čerpá zo sci-fi literatúry, tv a filmov a napriek tomu, že to robí pomerne doslovne a vytvára tak celkom funkčnú space operu. Ale v rámci hier alebo kultúry by som príbeh určite nepovažoval za niečo viac, už len pre tú čiernobielosť a ďalšie zachraňovanie celej galaxie pred bubákmi.
@Tulareanus (18.08.2022 12:18): Všechno můžeš ořezat na klišé a tropy. Takové Gateway jsem dočetla před pár měsíci a není to nic jiného než příběh o klišé filozofických myšlenkách (relitivita času např.). Jako sci-fi mě to moc neoslovilo. Spíš bych to doporučila jako psychologický rozbor psaný mentalitou 70. let minulého století.
@Charllize (18.08.2022 10:51): To je jasné, len si teraz nie som istý, či sa niečo také odohralo v dvojke.
@Charllize (18.08.2022 12:31): Tú knihu som čítal a loď tam nie je záporák. Loď tam nemá svoje vedomie, je to len prázdna vesmírna loď, ktorá má zadané nejaké funkcie. Problémy, ktorým tam čelia hrdinovia sú problémom podobným prírodným živlom, či už roztopený ľaď a vlny spôsobené odstredivou silou a ďalšie. Ani počasie, či neschodný horský terén predsa nepovažujeme za záporáka, pokiaľ nie je nijak personifikovaný alebo ovládaný inou silou, v tom prípade by bola záporákom tá druhá sila.
Mne to jednoducho prišlo ako twist strašne nasilu. Len aby mohli dať plot twist na niečo, čo by hráč nepredpokladal, ale už to v hre videl. Idea s reapermi, ktorí vyhladzujú inteligentný život naopak vôbec zlá nebola, len jej motivácie v ME3 boli stupídne pre niečo, čo malo mať xy skúseností a vyššiu inteligenciu.
Mne to jednoducho prišlo ako twist strašne nasilu. Len aby mohli dať plot twist na niečo, čo by hráč nepredpokladal, ale už to v hre videl. Idea s reapermi, ktorí vyhladzujú inteligentný život naopak vôbec zlá nebola, len jej motivácie v ME3 boli stupídne pre niečo, čo malo mať xy skúseností a vyššiu inteligenciu.
@Tulareanus (18.08.2022 12:18): Třeba v Setkání s Ramou je vesmírná loď vlastně hlavní akter celého pribehu a moc směšné to není a lze ji považovat i za zaporaka v jistém slova smyslu, tak proč se smát Reaperum.
@Ria Kon (18.08.2022 11:58): To platí pre mytológiu a náboženské texty, ktoré sú alegóriami a metaforami. Mass Effect síce svoju vlastnú mytológiu má (napr. DLC k ME 3 Leviathan), nepracuje s ňou však tak často a do hĺbky a v rámci deja máme nealegorickú doslovnosť. Tieto alegórie alebo archetypy nie sú navyše nositeľom príbehu sami o sebe, sú len trópami, ktoré sa zvyknú využívať, častokrát aj pre zjednodušenie narácie. Z hlavy mi príde, že jediné, čo do toho spadá je možno červený koniec Mass Effect 3 ako symbol obety. To s čím ME pracuje je skôr výcuc z klasickej sci-fi literatúry (Citadela napr. ako Gateway od Frederika Pohla) alebo tv a filmovej tvorby (Babylon 5, Star Wars, atď...).
Jasné, tá hrá má určité archetypy, ale tieto archetypy sú skôr moderného charakteru a dajú sa považovať za klišé. Mne totiž prišlo veľa vecí v rámci ME príbehu (hlavne celá jednotka) ako veľké klišé. Sila celej série, ktorá ma bavila, podľa mňa spočíva skôr v tom, že nikto predtým neurobil AAA space operu a ono je to celé samo o sebe zábavné, bavili ma postavy, lore má potenciál (hoci nevyužitý), atmosféra tiež ušla, ale pri príbehu som xkrát gúľal očami a v jednotke som sa pri prvom hraní dokonca nahlas rozosmial, keď som na Virmire zistil, že hlavným záporákom je vlastne vesmírna loď :D. To je možno trochu aj bremeno, ktoré si na seba Bioware zobralo a urobilo z neho klišé od prvého Knights of the Old Republic, keď začali robiť to, že všetky ich hry mali niekde v 3/4 hry obsahovať jedno "šokujúce" odhalenie.
Jasné, tá hrá má určité archetypy, ale tieto archetypy sú skôr moderného charakteru a dajú sa považovať za klišé. Mne totiž prišlo veľa vecí v rámci ME príbehu (hlavne celá jednotka) ako veľké klišé. Sila celej série, ktorá ma bavila, podľa mňa spočíva skôr v tom, že nikto predtým neurobil AAA space operu a ono je to celé samo o sebe zábavné, bavili ma postavy, lore má potenciál (hoci nevyužitý), atmosféra tiež ušla, ale pri príbehu som xkrát gúľal očami a v jednotke som sa pri prvom hraní dokonca nahlas rozosmial, keď som na Virmire zistil, že hlavným záporákom je vlastne vesmírna loď :D. To je možno trochu aj bremeno, ktoré si na seba Bioware zobralo a urobilo z neho klišé od prvého Knights of the Old Republic, keď začali robiť to, že všetky ich hry mali niekde v 3/4 hry obsahovať jedno "šokujúce" odhalenie.
@Ria Kon (18.08.2022 11:58): Jsi se vyvinula ve storytelling mudrce? To mi nějak nesedí. :D Spíš mi teda řekni, jak by mohli rozšířit ten jejich lore a jak by mohli efektivě využít potenciál onoho světa.
@pajmič (18.08.2022 11:56): Proč si myslíš, že existují stereotypní příběhy? Protože jsou na základech příběhů, které se vyprávěly po tisíciletí ;)
@Ria Kon (18.08.2022 09:06): Příběh Massu je dost stereotypní, ikdyž je podaný celkem dobře, tak největší síla je v lore a světě, který byl doposud trestuhodně nevyužitej.
@Gordon (18.08.2022 10:20): Však sem ho vybral, nadsenej nebyl :)
@M.a.t.t. (18.08.2022 10:38): Tam mu dal do ksichtu, pac ho potřeboval uspat aby mohl do jeho počítače :)
@M.a.t.t. (18.08.2022 10:38): Tam mu dal do ksichtu, pac ho potřeboval uspat aby mohl do jeho počítače :)
@Gordon (18.08.2022 10:20): Nebolo to v jednotke?
@Charllize (18.08.2022 09:53): Nevybrat Andersona je skoro hřích. Navíc s ním je pak ve dvojce dojemná scéna, kdy zasadí Udinovi pěknou ránu do břicha. :-D
@Ria Kon (18.08.2022 09:06): Ackoliv souhlasim ze ten příběh je v pohodě tak u mne valnou část zájmu děla to, ze to je sci-fi, který mám rad. A zatím všem navzdory si v tomhle nejvíc cením Andromedy. Ještě to cele přehodnotim až dohraju celou trilogii ale ME1 se na Andromedu nechyta ani zábradlí.
Ale co se změnilo tak je to ze jsem celou trilogii považoval v rámci gameplaye za průměr a teď mne to kupodivu přišlo o dost lepší a to ten prvni díl je hodně kostrbaty. Možná je na vině ten remaster.
Add ME2. Poprvé v životě jsem viděl ten sumarizacni komiks, jelikoz na pc mi nikdy nefungoval. Vnutil mi vybrat Andersona nebo Udinu, jelikoz jsem jim na konci jednicky řekl ze mne to nezajima a ať si dělají co chtějí :)
Ale co se změnilo tak je to ze jsem celou trilogii považoval v rámci gameplaye za průměr a teď mne to kupodivu přišlo o dost lepší a to ten prvni díl je hodně kostrbaty. Možná je na vině ten remaster.
Add ME2. Poprvé v životě jsem viděl ten sumarizacni komiks, jelikoz na pc mi nikdy nefungoval. Vnutil mi vybrat Andersona nebo Udinu, jelikoz jsem jim na konci jednicky řekl ze mne to nezajima a ať si dělají co chtějí :)
@Charllize (18.08.2022 08:50): To je kouzlo příběhových SP her. Obstojí i před zubem času. Sem tam je někdo trochu opráší, nebo odvypraví znova, ale dobrej příběh si vždycky lidi najde :)
Tak 43 hodin a na většinu sbírání sutru a psích známek na planetách sem se vykašlal. Mám toho bordelu tak 70% posbiraneho a hledat to tam nebudu už čeká dvojka. Romance žádná.
Alenko mrtev, chudák. 3.8 Paragon a 1.4 Renegade. Občas sem někoho při rozhovoru zastřelil a Sarena donutil k sebevraždě. Level 57. Insanity.
Ten remaster ty jednicky je fakt peknej, skoro mi nepřišlo ze hraju 15 let starou hru. Sem tam nějaký menší hnus vykoukl. Střílení a AI mohlo být lepší ale jinak si na nic moc stěžovat nemůžu.
Ten epický konec mi pripomel jak jsem z toho byl v době vydání celej pryč a obstalo to i dneska.
Alenko mrtev, chudák. 3.8 Paragon a 1.4 Renegade. Občas sem někoho při rozhovoru zastřelil a Sarena donutil k sebevraždě. Level 57. Insanity.
Ten remaster ty jednicky je fakt peknej, skoro mi nepřišlo ze hraju 15 let starou hru. Sem tam nějaký menší hnus vykoukl. Střílení a AI mohlo být lepší ale jinak si na nic moc stěžovat nemůžu.
Ten epický konec mi pripomel jak jsem z toho byl v době vydání celej pryč a obstalo to i dneska.
@Charllize (17.08.2022 22:15): Jeho křestné jméno je commander. :-D
@Tulareanus (17.08.2022 21:33): Samantha je rozhodně výborný charakter. Opravdu zábavné některé ty její výstupy. :)
@M.a.t.t. (17.08.2022 21:43): Fakt nechat je tam raději oba. Ale tak... Ve trojce hrají svou roli. A Ashley je mírně lepší. Kaidan je... Carth Onasi. Jak člověk slyší ten hlas, tak ví, že má tu čest s dalším otrapou v podání stejného dabéra. :)
@M.a.t.t. (17.08.2022 21:43): Fakt nechat je tam raději oba. Ale tak... Ve trojce hrají svou roli. A Ashley je mírně lepší. Kaidan je... Carth Onasi. Jak člověk slyší ten hlas, tak ví, že má tu čest s dalším otrapou v podání stejného dabéra. :)
@Charllize (17.08.2022 22:15): Aspoň v tomhle mnohými proklínaná Andromeda udělala pokrok. Když jste nechali výchozí jména, tak vás SAM oslovoval půlku času jménem (tj. v mém případě Scott) anebo Pathfinder. A posléze i některé další postavy, když jste s nima vybudovali dostatečný vztah, vás oslovovali křestním.
Alenko je hodnej kluk co ho občas bolí hlava.
Je trosku suchar a nudnej ale nemyslím ze má nějaký výrazný charakterovy vady. Plno žen by s takovým chlapem bylo spokojených. Takže vlastně nevím kde se ta nenávist k jeho osobě bere :) Ale holt umřít musí, zenskou vědomě ( teď už to je vědomě, ale poprvé nebylo a stejne sem zvolil Alenka) umřít nenechám a hlavně se přece neoripravim o nástup Ashley na scénu ve trojce :)
Jinak sem někde četl zmínku jak je debilni ze v serii jde pojmenovat postavu. Aspoň někdo pak mohl říkat Jane/John. Mne to z našeho českého pohledu přijde jako když jsme na základce na sebe pokřikovali Horáku nebo Nováková, ale v angličtině to asi tak trapne nevyzniva a povýšili to na The Shepard :)
Je trosku suchar a nudnej ale nemyslím ze má nějaký výrazný charakterovy vady. Plno žen by s takovým chlapem bylo spokojených. Takže vlastně nevím kde se ta nenávist k jeho osobě bere :) Ale holt umřít musí, zenskou vědomě ( teď už to je vědomě, ale poprvé nebylo a stejne sem zvolil Alenka) umřít nenechám a hlavně se přece neoripravim o nástup Ashley na scénu ve trojce :)
Jinak sem někde četl zmínku jak je debilni ze v serii jde pojmenovat postavu. Aspoň někdo pak mohl říkat Jane/John. Mne to z našeho českého pohledu přijde jako když jsme na základce na sebe pokřikovali Horáku nebo Nováková, ale v angličtině to asi tak trapne nevyzniva a povýšili to na The Shepard :)
@M.a.t.t. (17.08.2022 21:43): Jako jo původně byla plánována i možnost, že oba přežijí. Viz nahrané dialogy vyhrabané z dat hry. Ale nakonec od toho upustili a asi je to tak i lepší.
@Malignus (17.08.2022 21:48): Jo tak proto vynechavas tu aktivaci romanci :)
@M.a.t.t. (17.08.2022 21:43): Máš pravdu! Toho druhého můžem zastřelit v trojce. :)
@Charllize (17.08.2022 21:34): Já mám pocit, že tu romanci s ní můžeš mít, jen když neromancuješ nikoho jinýho, a to v obou dílech. :-(
@Gordon (17.08.2022 21:37): Už nemusíme! Viď https://screenrant.com/mass-effect-legen ... -save-ashley-kaidan/
Ale chápem, že si to myslel inak a mód, ktorý umožní nechať ich tam oboch neexistuje :D
Ale chápem, že si to myslel inak a mód, ktorý umožní nechať ich tam oboch neexistuje :D
Kaiden i Ashley byli stvořeni jen k tomu, abychom je mohli nechat na Virmiru, bohužel si musíme vybrat...
@Malignus (17.08.2022 21:31): Ne je nudná. A vůbec to je vedlejsi postava. To si mužů sbalit během chvíle komunikační důstojnici na rychlovku ve sprše. ( ti je až ve dvojce ale)
Proste v prvním díle jen ta Ashley :)
Proste v prvním díle jen ta Ashley :)
@stepankoby1 (17.08.2022 21:29): Podľa mňa Ashley blbka je, v jednotke extrémne, v dvojke trochu, v trojke som s ňou veľa času nezabíjal. A Miranda je trochu mrcha a asi najväčší narcis zo všetkých ME companionov.
Keďže v RPG sa snažím roleplayovať za seba, ak je to možné a vždy teda hrám chlapov, tak ma jedine mrzí, že Samantha Traynor nie je aspoň bi, lebo povahovo mi prišla veľmi super. A ešte má aj super sexy hlas. :)
Keďže v RPG sa snažím roleplayovať za seba, ak je to možné a vždy teda hrám chlapov, tak ma jedine mrzí, že Samantha Traynor nie je aspoň bi, lebo povahovo mi prišla veľmi super. A ešte má aj super sexy hlas. :)
@Charllize (17.08.2022 21:28): Nezajímavá? To protože je tak moc normální. :-D
@Charllize (17.08.2022 20:35): Pokud chceš vanilla hetero ženskou, která je úplně dokonale bez problémů a má úplně normální romanci se sheppym, tak máš bohužel asi smůlu. Já mám z lidských žen hodně rád Jack a Sam. Ashley a Miranda teda dle mého názoru "mrcha, šílenec, blbka" nejsou, ale je pravda, že na top svého tierlistu bych je nezařadil. :)
@Ria Kon (17.08.2022 17:40): Hmmm, tak u těch by bylo tuplem zajímavý jejich rozmnožování s asarijkami. :D
@Ria Kon (17.08.2022 17:40): Hmmm, tak u těch by bylo tuplem zajímavý jejich rozmnožování s asarijkami. :D
@Malignus (17.08.2022 21:23): Dyt bych si to pak vyčítal ve trojce když přijde Ashley. Ale je pravda ze v mojem věku by mi doktorka asi měla vyhovovat, ale přijde mi nezajimava a nelíbí se mi její dabing :)
@Charllize (17.08.2022 21:22): Proč ne? Je to pohodářka. :-) Pokud jsi na GILFky... :-D
@Gordon (17.08.2022 21:18): Mne nevadí když lidi v něco věří. A fanatická moc není, myslím ze k tomu má spis vědecký přístup.
@Eru (17.08.2022 21:17): Myslíš doktorku? Neblázni :)
@Malignus (17.08.2022 21:20): Nevím. Způsob života co vede Tali by mi asi moc nevyhovoval i když na pokec dobrý. Liara s její dlouhověkosti a Mary Sue komplexem..taky spis ne.
@Eru (17.08.2022 21:17): Myslíš doktorku? Neblázni :)
@Malignus (17.08.2022 21:20): Nevím. Způsob života co vede Tali by mi asi moc nevyhovoval i když na pokec dobrý. Liara s její dlouhověkosti a Mary Sue komplexem..taky spis ne.
@Charllize (17.08.2022 20:35): Já myslím, že vypadá dobře i v jedničce i dvojce. :-D Ashley je dobrá postava, ale v reálným životě bych si asi nejvíc rozmněl s Liarou (ME1) a Tali. :-D
@Charllize (17.08.2022 20:35): Suvi je náboženská fanatička.
@Charllize (17.08.2022 20:35): Karin Chakwas?
@Malignus (17.08.2022 19:28): No mne by stačilo kdyby v cele trilogii byla aspoň jedna osoba která by byla normální, ideálně lidská žena co není mrcha, šílenec a blbka. Což tam není.
Ja vím je to hodně uchylny ty moje pozadavky. Nakonec protezuji lehce xenofobni Ashley se zeleným mozkem, hmm. Stejne je to jen kvůli tomu jak vypadá ve trojce.
zlata Suvi z Andromedy :)
Ja vím je to hodně uchylny ty moje pozadavky. Nakonec protezuji lehce xenofobni Ashley se zeleným mozkem, hmm. Stejne je to jen kvůli tomu jak vypadá ve trojce.
zlata Suvi z Andromedy :)