Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@SilentWolf (14.10.2022 15:19): Ono kromě těch side questů, horse racingu a hledání těch svítivejch věciček co ti dávají boost a ability point není fakt co dělat. Ale na oko je ten svět pořád hezkej, avšak je spíš taková ohromná kulisa pro ty příběhy který se v něm odehrávaji.

Podle mě ten vztah Ciri/Geralt byl až moc upozaděnej, skoro to na mě působí jako after thought, protože s holčinou strávíš strašně málo času jako Geralt, jasně, ty jako hráč za ní hraješ, znáš ji líp než sám Geralt, ale to se nepočítá.

Podle mě ti měli dát více času se Ciri, když byla ještě děcko. Jak v prologu, tak pak v průměhu hry ve formě flashbacků. Zkrátka špatná příběhová i designová implementace toho otec/dcera konceptu. Obecně se mi hlavní příběhová linka nelíbí, ale to jest na jinou konverzaci.
Plus není to celé jen o koulování. Minimálně návštěva Skjallova hrobu, zda ji doprovázíš na jednání s čarodějkami a zda si necháš zaplatit za její přivedení k Emhyrovi... Tam ty volby dávají smysl i "nerodiči", dovolím si tedy tvrdit. :)

To je hnedle 3/5, což na dobrý konec automaticky stačí.
@pajmič (14.10.2022 12:35): v případě, že o konci rozhoduje více událostí a ne jen jeden dialog, to jinak než nějakým počítadlem udělat nejde.
Mě tohle třeba přijde v pohodě a připomíná mi to Silent Hill 2, který to má imho nejdokonalejší ty podmínky aktivace konce hry.

Na druhou stranu tu moc nerozumím lidem, se kterými se často názorově shodnu, že má W3 nějak zajímavý open world. Bez questů bych tam čas trávit nechtěl. V Cyberpunku nebo třeba i Bethesďárnách si to klidně představit dokážu. Tady fakt ne.
@pajmič (14.10.2022 12:35): určitě už jsem to tu postoval, ale jeff vogel na tohle téma napsal hezkej text

http://jeff-vogel.blogspot.com/2015/11/t ... gly-written-and.html


relevantní část

Remember, video games are just tools we use to affect our brains. The only important thing about a game is how our brain perceives it. Any choice, even a false choice, affects our perception of the game. All choices matter, even if they don't affect your stats.

The difference with The Witcher 3 is that all of the most important decisions are hidden in plain sight. They seem like false choices, but they directly change the ending. Your words have enormous importance to your child, but they seem irrelevant to you. It's exactly like ... 

Being a Parent.

I have two kids. It has been endlessly frustrating to me how bad a job pop culture, especially video games, does depicting this fundamental human experience.

The Witcher 3 is the first game I've ever played that really engages my parent brain. When Ciri came to me for advice, my experience raising my own daughters had an affect on what I chose.

Yes, it can be unfair. You can think you're doing or saying the right thing, and it all falls apart. Welcome to parenthood.

I think this is cool and unique, and I wanted to make sure it didn't pass without comment. It's a shame it all happens so late in the game, because it's really well-crafted. 
@Flowerpot (12.10.2022 17:34): No vidiš, mě to zase přijde nepřirozený a uměle vyhnaný. Je to jak design vizuální novely. Máš pět rozhodnutí, když se rozhodneš správně, dostaneš bodík a podle počtu bodů se na konci aktivuje příslušný konec. Což je opak geniálního. Jako mám věřit tomu, že Ciri zdechla proto, že se s ní Geralt nechtěl koulovat?
Určitě bych Zaklínače vyškrtal. Bylo by asi lepší kdyby Skellige a Velen měly velikost té první lokace, pochod smrti by měla být normální střední obtížnost, ty všechny zbytečné předměty a většinu craftingu bych vypustil, dal bych tam víc aktivit a zajímavých interiérů. Soubojový a vývojový systém bych víc soustředil na samotný meč a jeho ovládání. Ale kdybych to překopal úplně podle svých představ tak to hraju asi jen já:)) Je to fajn hra, pořád lepší openworld s uličkami pro sběratele než povinné běhat stejným koridorem 30x tam a zpět jak to bylo u předchozích dílů.
@Tulareanus (12.10.2022 10:57): To je zajímavé ze jsi při hraní W3 tohle zažíval. U mne to fungovalo v tomhle stylu jakž takz v tutorial lokaci ale když jsem se snažil takhle hrát pak dal tak už to moc neslo a bylo to zcela jasne to co popisuje marwel, tedy z bodu A do bodu B, od úkolu k úkolu a ow vzasade přestal existovat, jen jako výplň mezi těmi úkoly. Vlastně jediná činnost v tom ow byla pohybovat se po něm tak abych se vyhnul pokud možno co nejvíc otaznikum. Fakt si v te hře nevybavim jediné pamatnejsi místo které se netýkalo úkolu.
@pajmič (12.10.2022 17:27): Ja teda neviem, nemám to kvantifikované, ale čisto podľa dojmu mi prišlo ovplyvňovnie príbehu v Zaklínačovi 3 oveľa zásadnejšie (na osudy zemí aj ľudí), aj oveľa sofistikovanejšie a rozvrstvenejšie než v Zaklínačovi 2, kde to boli afaik proste všetko proste tradičné voľby odklepnuté v konkrétnych dialógoch. Zatiaľ čo Zaklínač 3 má aj inštancie, kde to vyústi z dlhodobého pôsobenia, nielen jednorázovej možnosti. Napr. celý spôsob toho, čo a ako určuje osud Ciri, je geniálny a pre mňa asi úplne najlepší prípad organickej a zároveň nenápadnej hernej voľby, resp. volieb, kde nezáleží presne na jednej voľbe v dialógu, ale na tom, ako konzistentne naprieč dejom sa Geralt správa ako dobrý otec.
@pajmič (12.10.2022 16:44): jako osobní názor tohle beru a respektuju :) Dvojka je super. Mě osobně přijde trojka trochu jako několik dvojek v jednom díle, propojených otevřeným světem.
@Jab (12.10.2022 17:11): Ano, je to tak, to mě na tý trojce fakt mrzí. Jako chápu, že by tu hru asi nikdy nevydali, vzhledem k tomu, jaký problémy s vývojem W3 měli, ale je to prostě voser. Ne teda že by na tom nějak záleželo, hra byla mega úspěch tak či onak.
@marwel (12.10.2022 07:58): Podľa mňa jediný filler content, ktorý Witcher 3 má sú tie nepovinné otázničky. Ak nerátame pár čiastkových questov v Blood and Wine. WItcher 3 nemá ani jeden quest typu zabi 10 kusov/prines 10 kusov, ale v každom queste sa robí niečo konkrétne. Witcher 3 nie je RDR 2, ale funguje na podobnom princípe v rámci RP, hráš za konkrétnu postavu, môžeš jej meniť vzhľad a oblečenie, dávať jesť jedlo a piť nápoje, môžeš hrať na určitých miestach karty, zbierať bylinky, loviť, premávať sa na koni po otvorenej krajine a hľadať si scenérie. Xkrát sú v oboch nepodstatné domčeky alebo dediny, ktoré majú však v sebe nejakú vlastnú históriu prostredníctvom zanechaných listov/dokumentov a nemajú generovaný ale ručne vytvorený dizajn. Pre mňa je immersion keď idem lesom, kde si plním quest, ale potom začnem zbierať bylinky a prídem k opustenému domu, ktorý sa rozhodnem preskúmať a vylootovať.

Navyše z hľadiska open worldov, ktoré som hral mi príde, že Witcher 3 má vlastne extrémne málo filleru na takú veľkú hru v porovnaní s Ubisoft hrami, Horizonom alebo Zeldou. To aj ten Red Dead Redemption 2 má menej misii/questov a viac fillerov. Ale stále je to dobrá hra. Schválne si pozri koľko má Witcher 3 normálnych questov a kontraktov a lokácii, kde sa odohráva dej, tie otázniky sú oproti tomu nič. Poznám ľudí, ktorí otázniky po nejakom piatom úplne ignorovali a aj tak im hra zabrala cez 100 hodín a to šli po regulérnom obsahu. To ti príde málo?

New Vegas som síce ešte neprešiel, ale ten maličký open world mi príde trochu smiešny a má v sebe x nepodstatných jaskýň alebo aj tie obyčajné filler questy zabi x/prines x. Nehovorím, že nemá aj dobré questy alebo dialógy, ale to je silná doména Witchera 3. A to čo opisuješ znie skôr, nie, že ti vadí filler, ale keď je označený otáznikom. Inak to ako popisuješ jazdu na koni a questenie - to je možno tvoj typ hrania, ale nedá sa to zovšeobecniť. Mňa bavilo ten Witcherovský svet pomaly objavovať, malo to atmosféru, občas človek išiel na otáznik, lebo mal akurát chuť, inokedy šiel na quest alebo som sa niekedy len tak šiel vyšplhať na nejaký kopec, lebo som chcel vedieť, aký budem mať výhľad alebo som videl najvyšší strom časti lesa, tak som sa tam šiel pozrieť, či tam niečo je. A za mňa by tak open world mal fungovať.
@marwel (12.10.2022 07:58): To vypadá, že hlavní rozdíl je pak existence toho koně a že v New Vegas ty filler lokace jsou bez otazníčků a truhel. :) Zase tě na ně ale upozorňuje minimapa (ty černé šipky na "kompasu") a těch random dungeonů s lootem na konci je tam mraky. To si oba pamatujeme nějak jinak. Spíše bych tak řekl, že ti vadí to otazníčkové podání u Witchera 3 (což mně vadilo také a kritizoval jsem to v komentáři). Jak ale bylo řečeno, jde to vypnout.

BaW pak mnohl pro tebe být lepčejší (pro mě v tomhle byl) neb ty otazníky tam jsou v rámci větších questů.
@marwel (12.10.2022 07:58): Vyčítat TW3 filler content už je opravdu trochu chucpe. Při tom množství kvalitního non-filler contentu, se kterým prostě někdo musel strávit čas a vymyslet ho, to je jako vyčítat Mozartovi, že má v opeře příliš mnoho not :-)
@Jab (12.10.2022 07:18): Protoze nema zadny filler content, zadne genericke dungeony, zadne random vesnicky, kde jedina zajimava vec je vyveska a jeden random panak, ktery ma pro tebe bud zakazku (spojenou s kletbou, jak jinak) nebo ukol. Ve Falloutu jdes, narazis na nejakou lokaci, prozkoumas ji, treba neco najdes, nebo ma pro tebe nekdo ukol, ktery splnit a jdes dal. Zvlast na zacatku je radost objevovat kazdy novy kousek vybaveni, kazdou novou zbran, kazda zkusenost ktera te posouva k novemu levelu, ktery ti umozni zase prozkoumat jine oblasti, atd. V Zaklinaci nasednes na kone, zmacknes dvakrat A a cvalas automaticky po stezce za nejakym ukolem. Po ceste na tebe vybafne jeden otaznik, druhy otaznik, treti otaznik a protoze vis, ze krom skupinky nepratel a truhly s nejakym vybavenim, ktere stejne nepotrebujes protoze je hra uz tak dost lehka, nebo plankem k vyrobe, na ktery stejne nemas suroviny (nebo level, je vazne strasne fajn nachazet planky k vybave o 15 levelu vyssim nez je vas soucasny level), tak je ignorujes a jedes od ukolu k ukolu. K cemu pak otevreny svet kdyz jim jen projizdite z bodu A do bodu B? Zaklinac ma spoustu dobreho obsahu to nepopiram, ale celkovy dojem je proste zpraseny tim fillerem, otaznicky s truhlickami na konci. Nevim jak to vysvetlit, prijde mi to proste nehodne nejlepe hodnocene hry zde na databazi.
@Gordon (12.10.2022 07:30): A já tě vyzývám, abys se vyjádřil. A nahazuji i konkrétně k čemu. Neupírám ti tedy názor. Ale píši, že je nekonkrétní a obrací se zase k nějaké šedé hodnotící většině, která se ti bránit nemůže.
@Gordon (12.10.2022 07:06): Projdi top komenty a jmenuj, kdo přeceňuje a co. Imho tu vytváříš dojem svého nonkonformního postoje a přitom dáváš devade a BaW dokonce stovku a budeš tak víceméně v souladu s hodnocením většiny.

@marwel (12.10.2022 01:11): Jako že by New Vegas fungoval lépe jako open world... To mi nějak přibliž. Btw ty koridory a zábrany ve Witcheru 1 mě dost otravovaly. Zvláště při té míře pošťáckých questů. Chápu, že ti sedla více komorní atmosféra prvního dílu. Ale obecně ten svět fungoval daleko hůře a statický byl ještě více. Nemluvě o té narativní stránce, kdy sprostě kopírovali romány, anžto ještě neměli vlastní zázemí kvalitních pisatelů.
Tahle hra je extrémně přeceňována za věci, které jsou ve skutečnosti velmi obyčejné, generické a průměrné.
@Paul (11.10.2022 22:28): Nerekl jsem, ze nemam rad openworldy. Nemam rad genericnost a filler content. New Vegas je super, GTA 5 je super, Witcher 3 je dobry ale ne kvuli openworldu. O co by prisel kdyby vymenil openworld za rozlehlejsi lokace jako v jednicce? O otaznicky a vsechen filler contet, vsechny vedlejsi ukoly a zakazky by mohly zustat.

@Tulareanus (11.10.2022 22:27): Jenze Witcher 3 neni Red Dead Redemption 2.
Nemá rád open worldy, hraje open worldy, a pak nadává že to jsou open worldy. Ok :)

Těch příběhových voleb je v TW3 tuna. Prakticky každej důležitější quest/sidequest. Samozřejmě ne všechny ovlivňují osud Ciri potažmo světa. Protože to by bylo poněkud hloupé.
@marwel (11.10.2022 22:19): Nesúhlasím, open world vie byť urobený bravúrne a umožniť nielen hlbší roleplay, ale aj zlepšiť atmosféru a hlavne umožniť intenzívnejší nelineárny postup. Teraz to zažívam pri Red Dead Redemption 2, kde keby to bolo lineárne, tak tá hra stratí väčšinu toho, čo ju robí zaujímavou. A Witcher 3 vidím podobne. Pekné scenérie a objavovanie sveta, ktoré je v rukách hráča vie dať hráčovi veľa, ak to teda ten hráč vie doceniť.

Taktiež nesúhlasím s tými questami, nielen dôležité postavy majú zaujímavé questy, ale kopec zdanlivo obyčajných problémov ľudí a kontraktov zaklínača sa obráti nejakým zvratom na niečo komplikovanejšie alebo minimálne nie až tak predvídateľné alebo jednoduché.
@Tulareanus (11.10.2022 22:09): Proto jsou take openworldy debilni. Ja se jim normalne bud vyhybam uplne, pripadne je hraji jako sekundarni vedle neceho jineho. Zajimave vedlejsi questy ve W3 jsou temer exkluzivne zalezitost dulezitych vedlejsich postav jako je Triss, Marigold apod., anonymni postavy s vykricnikem nad hlavou maji zase dalsi problem s nejakou kletbou.
@marwel (11.10.2022 21:59): Však ten openworld je tam na to, aby si mohol preskúmavaním získavať more vedľajších questov a tie priestory sú ich dejiskom. Okrem otáznikov (ktorých je fakt zbytočne veľa) je tam stále ešte niekoľko questov alebo lootu neukladajúcich sa do quest logu a hľadanie witcherovských setov. Neviem čo navyše mávajú "bežné open worldy" oproti tomuto? Ak je to zbieranie surovín, tak to tam je tiež. Ešte mi napadli collectibles bez efektu na hru, ale len na achievementy a podobne a to som veľmi rád, že takéto blbosti tam nie sú.
@Paul (11.10.2022 21:09): No a ja dohraval Zaklinace 3 po Gardians of the Galaxy, takze mi ten writing nijak zvlast uzasny neprisel. :) Openworld v W3 je zbytecny. Neni tam krom otaznicku co prozkoumavat. Co povazuje "mnoho lidi" za pridanou hodnotu je mi uplne jedno. W3 tech pribehovych voleb take tolik nema. Ostatne cely muj konec sestaval ze ctyr veci - co je se Ciri, jak je to na jihu, jak na severu a co dela Geralt. Nic vic.
@marwel (11.10.2022 20:56): V tomhle tedy nesouhlasím vůbec, ten krásně zpracovanej svět a možnost ho prozkoumávat je docela vysoká přidaná hodnota (a řekl bych pro mnoho lidí, nejen pro mě). Že má první TW stejně kvalitní writing jako trojka raději nebudu komentovat (nemá) :)

V Tomb Raiderovi moc roleplayovat nejde, když tam nejsou žádný příběhový volby a následky (pro mě dost zásadní součást roleplaye).
Co se tyce lokaci tak na tom W3 zrovna skvele neni. Ja si tedy zapamatoval jen Novigrad a par vetsich lokaci, ale jinak jsem nikdy poradne nevedel kde jsem. Podle me ten openworld W3 spis skodi nez ze by nejak pomahal. Uzavrene lokace narvane obsahem jako v prvnim dile by hre slusely vic, ale openworldy tahnout, tak je to tak jak to je. Prvni Witcher je pro me lepsi hrou. Ma lepsi atmosferu, stejne kvalitni writing a postavy a neni vyplneny vatou. Zaroven je tam vseho tak akorat. Ve W3 je naprosto silene jak moc ingredienci a zradla ve hre je, ten crafting je na pest. Ale hra je na druhou nejtezsi obtiznost tak lehka, ze vetsinu veci fakt neni potreba resit. A k tem otaznickum, je zajimave, ze ikony zbrojire a kovare zmizi z mapy kdyz se trochu vzdalite, zatimco otaznicky zustavaji at jste kdekoliv.
@Paul (11.10.2022 17:52): Vtip je v tom, že právě Hinterlands, na který všichni nadávají, mají různý skupinky chudáků, který se vyskytují v různých částech či banditů snažících se blokovat cesty. Ostatní regiony jsou skutečně statický.
@Paul (11.10.2022 17:52): Mne jen nedělá problém to občas připomenout když je na to vhodná část diskuze :)
A jo to statické podnebí v DA:I působí divne, ale na druhou stranu jsou ty lokace každá úplně jiná takže o rozmanitost stejně moc nouze není.

A za mne je pořad lepší hledat shardy než když tam není vůbec nic, navíc když je za ne solidní odměna a motivace to dělat a ne ze dostaneš hromadu matrose z hnízda kterého mas plnej bagl nebo zbraň která je úplně na hovno.

Proste u jiných her každý kritizuje každou picovinu a pak dle toho hodnotí ale z nějakých vesmírne neznámých důvodu úplně ty samé, mnohdy ještě horší mechaniky a genericky OW ve W3 každý vesele ignoruje se stoveckou v záhlaví.
@Charllize (11.10.2022 17:39): Souhlasím, třeba Gothic 2 je na poměry třetího Zaklinace malý, ale jednotlivé lokace si pamatuju doteď. To jsem to 10 let nehrál. Mají punc jedinečnosti. Tady prostředí, mimo města, působí ploše a genericky. Zaklinač má zase Gwint. Hra ve hře návyková jako prase.
@Charllize (11.10.2022 17:39): DA:I je dokonale statický. Nemění se den a noc, nemění se počasí, všechny NPC stojí na místě, a ikdyž jsou ty lokace větší než v minulých dílech, furt to jsou poměrně malý open worldy. Zpracování přírody je ve Witcherovi úplně jinde. Já nad otazníky neremcám, protože mi v ničem nevadily, jak jsem je v menu vypnul. Nejsou to otravný fetch questy (kterých je zrovna DA: I plný). Nicméně s tebou je na tohle téma samozřejmě zbytečná diskuze - názory už jsme si vyměnili xkrát a po x+1dný mi to přijde jako ztráta času.
@Paul (11.10.2022 15:49): No mne teda ty lokace v DA:I přišli mnohem zábavnější než to co má W3. Pěkný to tam bylo ale úplně k hovnu, totální kulisa. Ono sice když v lese vůbec nic není působí vzasade uvěřitelne ale od hry by člověk čekal víc. Mne furt jen fascinuje jak všichni co dali W3 stovku pak jinde remcaji nad fetch otazníky a dělají jak to je hrozny a u W3 se tváři ze to je pohoda a nic se neděje. A ne když je vypnes jiný to fakt není :) Naopak pak ten svět působí ještě víc prázdný než ve skutečnosti je.
CDPR měl kliku ze díky námětu vytvořili super naraci, postavy i dej. Jinak by ta hra byla hroznej průměr. On ten gameplay není nic moc ani v Cyberpunku, proste jim tohle moc nejde. Měli by se inspirovat třeba u Piraňí jak má vypadat svet který je radost zkoumat.
@Gordon (11.10.2022 15:38): slovo sterilní se na tenhle popis fakt nehodí. TW3 má úžasně atmosférickej svět. Spíš bych řekl že je např. "statičtější" (protože vyloženě statickej taky není - od toho je Dragon Age Inquisition, kde se ani to počasí nemění).
@Tulareanus (11.10.2022 15:33): Je sterilní, protože funguje pouze jako kuliska pro odvyprávění příběhu, nic se v něm neděje, nemění, jediná dynamika je v tom, že obchodníci v noci neobchodují. A jediná změna proběhla v Blood & Wine, kdy po dohrání je na pár barácích lešení. Dokonce i to vysvobozování vesniček je úplně strohé, jen se tam postaví pár paňduláků mlátících do prken a obchodník se sdíleným inventářem.
Vlastně je to stejně komplexní, jako morrowind, jediný rozdíl je v tom, že zaklínač spamuje chodce ve městě + pár scriptů.

A za ten pohoršující vtip by sis měl smazat příspěvek, tak jako kdysi mě.
@Gordon (11.10.2022 13:45): Toto ti odporúčam si dať ako desktop background, screen saver a obrázok pre screen lock obrazovky, určite poslúži k tomu, aby si si pripomínal, aby si sa nevyjadroval vždy všade. :)

Ale zaujímalo by ma v čom je witcherov svet "sterilný", lebo mi to príde ako plácanie prázdnymi výrazmi, kde význam ani nesedí.

@marwel (11.10.2022 14:10): Tak podľa mňa je to skôr o tom, že sú dva hlavné typy role-play: ten kde si postavu tvoríš sám a dávaš jej tak nielen fyzické rysy, schopnosti, ale aj charakterové alebo naopak kde hráš za konkrétnu postavu a iba vyberáš z určitých možností ako tú postavu budeš viesť, tak ako je tu Geralt alebo ako keby si v inej hre hral za Batmana alebo v RDR 2 za Arthura Morgana.
@marwel (11.10.2022 14:10): ty otazníky sis měl v menu vypnout :) Když tam jsou, ale nejsou zobrazený na mapě, tak nepůsobí tak vatově, protože je řešíš organicky s exploringem a primárně se zaměřuješ na questy (což je to, o čem TW3 primárně je).

Jinak Witcher je taky o roleplayi. Zaklínače. Konkrétně Geralta. Překvapivé, já vím :) Takže tam sice není lockpicking a pickpocketing a stealth a nelze zabíjet civilisty a...

Ale v tom o čem je, je perfektní.

Souhlasím, že New Vegas (a např. Kingdom Come) má širší možnosti roleplaye a taky skvělé questy. Koneckonců je to jedno z nejlepších moderních RPG. Witcher má trochu jiné design goals.
@Gordon (11.10.2022 13:42): To je trochu fousaté. Witcher 3 zdatně ty kulisy staví, když lokace procházíš. Že už to tak hezky nefunguje, když se v nich na hodinu zastavíš, je recht. Ale na první pohled dávají větší smysl. Ve Skyrimu se toho děje na tom placu více, ale je to parodie sama na sebe, když za těmi lidmi jdeš, hodíš jim na palici kyblík atp. Jak je ten svět uvěřitelný je v posledku základ. Ta "živost" v tom musí fungovat. Sama o sobě není hodnotou, pokud k té realističnosti nepřispívá (či má dokonce opačný efekt - jak je tomu u TES her často).
@M.a.t.t. (11.10.2022 13:08): Pokud nebudu brat ohled na nostalgii tak Fallout New Vegas. Ma vetsi moznosti roleplaye jak z hlediska voleb, tak hratelnosti, ma dobre vedlejsi ukoly a openworld neni zadnym zpusobem narvany vatou jako prakticky vsechny jine openworldy vcetne tretiho Zaklinace (otaznicky na kazdem rohu). Technicky stav nic moc, ale vse ostatni super.

@Cathan (11.10.2022 13:27): Ono se to nezda, ale byt je Zaklinac 3 take openworld, tak prakticky vse vsem ostatnim jsou s takovym Skyrimem naproste protipoly. Zakliac je o pribehu a postavach a dost sere na roleplay ve smyslu RPG systemu, Skyrim je naprosty opak, story hraje druhe housle, zatimco roleplay a exploring hraji prim.