Zabil jsem legendárního medvěda, ale když jsem převážel kožešinu, tak mě sežrali vlci, kožešina už na koni po mé smrti není, znamená to, že jsem o to definitivně přišel? :D
Diskuze
@S4TW (25.12.2022 23:48): Osobně jsem se do ní zažral od prvního okamžiku, ale je pravda, že to není ani náhodou klasická mainstreamovka a i po mnoha hodinách si pořád na řadu věcí teprve zvykám a osvojuji si je. Např. při posledním hraní jsem přišel konečně na to, jak měnit druhy střeliva. :D
Líbí se mi, že se hra vůbec nesnaží dodržovat takové to 40s pravidlo otevřeného světa, že musí co dvě minuty házet hráči do cesty něco zajímavého. Naopak působí daleko zajímavěji tím, jak ten svět působí přirozeně a ne tak okatě videoherně. Někomu se to jistě může zdát děsně zdlouhavé, ale mě tohle toulání fest baví. Přál bych si v podobném duchu více her, ale zároveň si uvědomuju, že takhle naplňující pocit ze samotného pohybu v herním prostředí moc vývojářů navodit nedokáže, resp. nemají prostředky na to vytvořit takhle věrohodně simulovaný a originálním obsahem nadupaný otevřený svět, který obstojí sám o sobě.
Líbí se mi, že se hra vůbec nesnaží dodržovat takové to 40s pravidlo otevřeného světa, že musí co dvě minuty házet hráči do cesty něco zajímavého. Naopak působí daleko zajímavěji tím, jak ten svět působí přirozeně a ne tak okatě videoherně. Někomu se to jistě může zdát děsně zdlouhavé, ale mě tohle toulání fest baví. Přál bych si v podobném duchu více her, ale zároveň si uvědomuju, že takhle naplňující pocit ze samotného pohybu v herním prostředí moc vývojářů navodit nedokáže, resp. nemají prostředky na to vytvořit takhle věrohodně simulovaný a originálním obsahem nadupaný otevřený svět, který obstojí sám o sobě.
@S4TW (25.12.2022 23:48): já to nezvládl ani po třiceti hodinách no, můžeš si přečíst zdejší diskuzi. ale hodně štěstí s tím, možná se k tomu někdy vrátím apod.
doufám že ti to sedne :) bez ironie nyní.
doufám že ti to sedne :) bez ironie nyní.
@David_Cravford (25.12.2022 22:53): každopádně je to hra, co vypadá super už na první pohled, ale mám pocit, že zažrat se do ní pár hodin potrvá :D
@S4TW (25.12.2022 22:39): Já to myslel ironicky, nechtěl jsem tim naznačit že byla chyba na tvé straně.
@David_Cravford (25.12.2022 21:38): eh, asi jsi mě nepochopil, já nemohl v misi pokračovat, protože jsem zrovna nebyl na koni, ale už jsem neměl možnost s k němu vrátit, čili jsem musel reloadnout misi :)
@adam.kulhanek (25.12.2022 22:38): já tyhle pocity mám už téměř u každé hry, kterou začnu hrát, člověk by si řekl, že se zkušenostmi to bude lepší, ale vůbec mi to tak nepřijde :D
@adam.kulhanek (25.12.2022 22:38): já tyhle pocity mám už téměř u každé hry, kterou začnu hrát, člověk by si řekl, že se zkušenostmi to bude lepší, ale vůbec mi to tak nepřijde :D
@S4TW (25.12.2022 21:33): JJ, taky jsem měl takové pocity. Teď mám ve hře 43 hodin a konečně začínám mít pocit, že se začínám chytat. Ale lov na tři hvězdy čehokoliv kromě základních srnek jde furt mimo mě. :(
@S4TW (25.12.2022 21:33): Tak ve westernu taky nikdo nemohl misi reloadnout, to je přece realistický ne? :P
Tak jsem taky konečně rozjel, ten začátek je dost ležérní, dvě hodiny ve hře a přijde mi, že nic stejně pořádně nevím a už se mi stal bug, kdy se mi zasekl progress v hlavní misi, protože jsem nejel na koni, ale šel pěšky a nemohl jsem nic, jen reloadnout :D...
@kristmeister (23.12.2022 14:29): Áno, len máš niekoho nasledovať a aj vtedy je to len dobrovoľné, keď držíš klávesu, čiže aj tam si môžeš potom ísť vlastnou rýchlosťou. :)
@Tulareanus (22.12.2022 19:48): Však hra určuje rychlost koni, ale jen když máš někoho následovat ne? Nebo aspoň u mě to tak je, že jen držím W a kůň i sám zatáčí za NPC, ale to je věc, která mi třeba vůbec nevadí.
Je čerstvá! Není čerstvá! Je čerstvá! Není čerstvá!
@Tulareanus (22.12.2022 19:48): Já ti chtěl taktně naznačit, abys byl méně kousavý. Kritický názor je přece na DH vítaný.
Stran mého současného stavu hraní, jakkoliv to s tím přímo nesouvisí, už si mohu dovolit posoudit mnohé aspekty hry. A zejména to, zda mi vyhovují. Ostatně už jsem se zde dříve k ovládání vyjádřil. Nicméně na hodnocení hry jako celku se ještě necítím.
Stran mého současného stavu hraní, jakkoliv to s tím přímo nesouvisí, už si mohu dovolit posoudit mnohé aspekty hry. A zejména to, zda mi vyhovují. Ostatně už jsem se zde dříve k ovládání vyjádřil. Nicméně na hodnocení hry jako celku se ještě necítím.
@Bursoft (22.12.2022 20:57): No je immersive že to nevezme pokud má plné zásobníky, takže tu je balanc mezi hrou a realismem ;-)
@David_Cravford (22.12.2022 20:35): Sebrání granátu a munice ani ne za sekundu není dost immersive teda, to bych asi nehrál :-|
@Tulareanus (22.12.2022 20:23): No v Ghost Recon automaticky Nomad vezme itemy, jako granáty, oslepující granáty, munici apod když kolem toho projdu a pokud mám plnej inventář, tak to nevezme. Nicméně tam mě to moc netrápí, jelikož ta animace netrvá ani vteřinu a nijak to neruší.
Vadí mi lineární postup hrou to je fakt, protože mi přijde absurdní abych failnul misi jen protože chci obejít nepřítele v open world hře. Nicméně jak jsem řekl, RDR2 jsem fakt nekupoval kvůli akci nebo střílení.
Psal jsem že mi ta pomalost vadí, nicméně jsem nemohl pro to najít přesný slovo. Co se týče těch animací, tak jinak: ve vanila verzi Breakpoint, ta hra samotná automaticky přebije zbraň. Díky tomu módu musím nyní manuálně já měnit zásobník a je to prostě podstatnej rozdíl, než nechat tu hru aby to dělala za mě. Jako v RDR2 kde jsem prostě měl pocit, že to prostě moc neovládám.
"Nie sme v 90 rokov ked bola animacia na začiatku a na konci hry", já se třeba rozhodl v Breakpoint vypnout všechny hinty a nepoužívat žádný tutoriály, abych si to celé osahal sám, takže tohle je taky o preferenci a osobním vkusu si myslím. UI ladění se může rovnat imerzi bez problému.
Pokud hráč vypne ukazatele, co ho upozorňují na to že bude prozrazen (Ubisoft má tyhle UI elementy) tak to není tak immersive jako když jdu do základny a musím použít vlastní orientaci a vlastní smysly. Takže se to bez problému dá srovnávat s imerzí.
No většina to pravděpodobně u RDR2 neřeší, nicméně jak jsem řekl, můžu tě odkázat na subreddit toho Ghost Recon kde to lidi doporučují vypnout pro co nejvíce immersive zážitek.
A ta situace co se mi stala, kolega co tu hodnotil RDR2 na 95% sám přiznal, že ta policie neřeší co dělaj NPCčka a jdou výhradně po hráčovi, takže tak.
Asi to zalomíme. Jak jsem řekl, už to nehraju a to podstatné jsem řekl a jen bych se tu opakoval.
"Everyone is different when it comes to video game immersion. Some gamers are more easily drawn in by good graphics. Other players are immersed in a realistic game world. It depends on your personal preference in games to determine what will be immersive gaming for you." < jo, tohle přesně jsem psal v předchozím komentáři, převzaté z toho článku ;-)
Vadí mi lineární postup hrou to je fakt, protože mi přijde absurdní abych failnul misi jen protože chci obejít nepřítele v open world hře. Nicméně jak jsem řekl, RDR2 jsem fakt nekupoval kvůli akci nebo střílení.
Psal jsem že mi ta pomalost vadí, nicméně jsem nemohl pro to najít přesný slovo. Co se týče těch animací, tak jinak: ve vanila verzi Breakpoint, ta hra samotná automaticky přebije zbraň. Díky tomu módu musím nyní manuálně já měnit zásobník a je to prostě podstatnej rozdíl, než nechat tu hru aby to dělala za mě. Jako v RDR2 kde jsem prostě měl pocit, že to prostě moc neovládám.
"Nie sme v 90 rokov ked bola animacia na začiatku a na konci hry", já se třeba rozhodl v Breakpoint vypnout všechny hinty a nepoužívat žádný tutoriály, abych si to celé osahal sám, takže tohle je taky o preferenci a osobním vkusu si myslím. UI ladění se může rovnat imerzi bez problému.
Pokud hráč vypne ukazatele, co ho upozorňují na to že bude prozrazen (Ubisoft má tyhle UI elementy) tak to není tak immersive jako když jdu do základny a musím použít vlastní orientaci a vlastní smysly. Takže se to bez problému dá srovnávat s imerzí.
No většina to pravděpodobně u RDR2 neřeší, nicméně jak jsem řekl, můžu tě odkázat na subreddit toho Ghost Recon kde to lidi doporučují vypnout pro co nejvíce immersive zážitek.
A ta situace co se mi stala, kolega co tu hodnotil RDR2 na 95% sám přiznal, že ta policie neřeší co dělaj NPCčka a jdou výhradně po hráčovi, takže tak.
Asi to zalomíme. Jak jsem řekl, už to nehraju a to podstatné jsem řekl a jen bych se tu opakoval.
"Everyone is different when it comes to video game immersion. Some gamers are more easily drawn in by good graphics. Other players are immersed in a realistic game world. It depends on your personal preference in games to determine what will be immersive gaming for you." < jo, tohle přesně jsem psal v předchozím komentáři, převzaté z toho článku ;-)
@David_Cravford (22.12.2022 20:07): Píšeš, že v hre x (ghost recon) bolo niečo inak a tu tak nie je a to sa ti nepáči. To je porovnávanie. Pár príspevkov dozadu si písal, že ti tá pomalosť vadí. Tou taktickou akciou som narážal na to, že ti vadí lineárny postup hrou, nikde som nenarážal na pocit z akcie.
Conviction nie je považovaný za top diel série oproti Chaos Theory preto, že Chaos Theory bola vyslovene stealth hra a Conviction bol akčný odklon a nie preto, že si niekto nemohol vyladiť UI prvky. UI ladenie sa nerovná imerzii. Ty vôbec nečítaš, čo ti dnes a ani minule píšem.
Animácie fungujú ako element na rozprávanie príbehu popri príbehu, ktorý prebieha, keď má hráč postavu pod kontrolou, čo je na tom nepochopiteľné? Nikto netvrdí, že je to len na úvodné uvedenie. Nie sme v 90. rokoch, keď bola animácia na začiatku a na konci hry.
Určite každý vníma imerziu inak, ale tak ako zvuk nie je obraz a ovládanie nie je príbeh, tak nie je nastavovanie UI imerzia. Ak si chceš prečítať, čo to je, tak článok tu. A spoiler, je tam ako typický príklad uvádzané RDR 2.
Koľko percent z celej hry akou je RDR 2 je nastavenie user interface? Hm? Postaviť si argumentáciu na tom, čo je s prižmúrením oka 1% hry, to je to, prečo som písal, že mi to príde absurdné. A to mi príde na tom názore prestrelené. Rovnako ako tvrdenie, že ten user interface je podstatný pre "spoustu" hráčov. Pozri sa na hodnotenia na dh alebo kdekoľvek inde, ako veľmi to je pre hráčov podstatné.
Tá situácia, čo sa ti stala, ok, je absurdná a je zároveň aj divná. To sa mi nestalo. Naopak som zažil situácie, kedy miestni alebo aj šerifovi posluhovači proti NPC zasiahli.
(Skoro) každá hra sa ovláda tlačítkami. Ako sa zbiera loot v tom Ghost Recone? A equipujú zbrane. To by si chcel quick-time event alebo manuálne posúvanie myši/analógových páčiek pre každú interakciu s predmetom alebo koňom? Veď by to bolo úmorné. Hry potrebujú byť užívateľsky prívetivé, hlavne ak sú väčšie, lebo sa inak ľudia zbláznia alebo to nikomu nepredajú.
Conviction nie je považovaný za top diel série oproti Chaos Theory preto, že Chaos Theory bola vyslovene stealth hra a Conviction bol akčný odklon a nie preto, že si niekto nemohol vyladiť UI prvky. UI ladenie sa nerovná imerzii. Ty vôbec nečítaš, čo ti dnes a ani minule píšem.
Animácie fungujú ako element na rozprávanie príbehu popri príbehu, ktorý prebieha, keď má hráč postavu pod kontrolou, čo je na tom nepochopiteľné? Nikto netvrdí, že je to len na úvodné uvedenie. Nie sme v 90. rokoch, keď bola animácia na začiatku a na konci hry.
Určite každý vníma imerziu inak, ale tak ako zvuk nie je obraz a ovládanie nie je príbeh, tak nie je nastavovanie UI imerzia. Ak si chceš prečítať, čo to je, tak článok tu. A spoiler, je tam ako typický príklad uvádzané RDR 2.
Koľko percent z celej hry akou je RDR 2 je nastavenie user interface? Hm? Postaviť si argumentáciu na tom, čo je s prižmúrením oka 1% hry, to je to, prečo som písal, že mi to príde absurdné. A to mi príde na tom názore prestrelené. Rovnako ako tvrdenie, že ten user interface je podstatný pre "spoustu" hráčov. Pozri sa na hodnotenia na dh alebo kdekoľvek inde, ako veľmi to je pre hráčov podstatné.
Tá situácia, čo sa ti stala, ok, je absurdná a je zároveň aj divná. To sa mi nestalo. Naopak som zažil situácie, kedy miestni alebo aj šerifovi posluhovači proti NPC zasiahli.
(Skoro) každá hra sa ovláda tlačítkami. Ako sa zbiera loot v tom Ghost Recone? A equipujú zbrane. To by si chcel quick-time event alebo manuálne posúvanie myši/analógových páčiek pre každú interakciu s predmetom alebo koňom? Veď by to bolo úmorné. Hry potrebujú byť užívateľsky prívetivé, hlavne ak sú väčšie, lebo sa inak ľudia zbláznia alebo to nikomu nepredajú.
@Tulareanus (22.12.2022 19:48): Ty vůbec nechápeš na co poukazuju. Dole píšu, že chci aby hra byla víc manuálně laděná, což by znamenalo že by to bylo ještě pomalejší a taky píšu, že jsem se nejvíc bavil když jsem po nikom nestřílel a ty na to napíšeš "ty po té hře chceš taktickej herní zážitek", což je totální opak čeho tvrdím. Mě v RDR2 NEBAVILA akce, nebavila mě žádná přestřelka které jsem se účastnil.
Víc mě bavilo dělat vůbec nic, jen chodit krajinou a šmejdit skrz různý lokace.
Já tu nic nesrovnávám. Snažím se ti ukázat proč je docela pro SPOUSTU hráčů důležitý ladit UI prvky apod. A bereš to docela jednodušše. Ghost Recon nejenže umožní to celé vypnout, mě to umožní vyladit. Obsah mini mapy, můžu ladit podobu těch UI prvků a co budou obsahovat, né to jenom vypnout. Proč si myslíš, že lidi furt píšou jak je Splinter Cell: Chaos Theory nejlepší díl té série? Protože to celé bylo manuální a minimalistické. Proto ti nikdo neřekne, že Conviction je vrchol série protože tyhle dva podstatný elementy spláchl do záchoda.
Bylo to na ukázku toho, že pro některé hráče je ladění UI apod docela podstatný. To že ty nesdílíš ten stejnej úhel pohledu to z něj nedělá nic absurdního apod. Asi ti uniká ta skutečnost, že každej immersive prožitek během hraní vnímá trošku jinak a říkat o někom, že má absurdní nebo přestřelenej názor jenom protože ty sám ho nesdílíš, je teprve absurdní. Povim ti jednu věc: to že pro tebe červenej mrak nepřátel na mapě není immersion breaking je fajn, ale pro mě to je absurdní protože se nemusím soustředit na to co se děje kolem mě. Ta hra mi to poví sama, co bych se obtěžoval použít vlastní smysly apod, že? Takže tohle je fakt věc vkusu kámo.
Mě se hned stalo, že dva týpci z gangu rozpoutali proti mě přestřelku uprostřed Valentine a šerif nikdy nezasáhl. V klidu tam vyšplašili tunu koní, ohrozili celé město a šerif prostě nic. Jakmile bych však já do někoho jenom strčil, tak by mě hned někdo odpráskl. :D Nefabuluju vůbec nic, tohle jsou moje herní zážitky.
To s těmi animacemi není argumentační faul. Vážně mi tu chce někdo tvrdit, že když bych měl ve hře 158 hodin potom a ty animace mě furt chtěj uvádět do příběhu? I po tolika hodinách? To asi těžko :D
Proč mi ta hra nedovolí manuálně ty věci dělat? Proč musím zmáčknout tlačítko a sledovat dlouhou animaci? Proč to prostě nemůžu já pomocí tlačítek dělat? To co chci je všechno, jenom né arkádovej herní zážitek kámo.
Víc mě bavilo dělat vůbec nic, jen chodit krajinou a šmejdit skrz různý lokace.
Já tu nic nesrovnávám. Snažím se ti ukázat proč je docela pro SPOUSTU hráčů důležitý ladit UI prvky apod. A bereš to docela jednodušše. Ghost Recon nejenže umožní to celé vypnout, mě to umožní vyladit. Obsah mini mapy, můžu ladit podobu těch UI prvků a co budou obsahovat, né to jenom vypnout. Proč si myslíš, že lidi furt píšou jak je Splinter Cell: Chaos Theory nejlepší díl té série? Protože to celé bylo manuální a minimalistické. Proto ti nikdo neřekne, že Conviction je vrchol série protože tyhle dva podstatný elementy spláchl do záchoda.
Bylo to na ukázku toho, že pro některé hráče je ladění UI apod docela podstatný. To že ty nesdílíš ten stejnej úhel pohledu to z něj nedělá nic absurdního apod. Asi ti uniká ta skutečnost, že každej immersive prožitek během hraní vnímá trošku jinak a říkat o někom, že má absurdní nebo přestřelenej názor jenom protože ty sám ho nesdílíš, je teprve absurdní. Povim ti jednu věc: to že pro tebe červenej mrak nepřátel na mapě není immersion breaking je fajn, ale pro mě to je absurdní protože se nemusím soustředit na to co se děje kolem mě. Ta hra mi to poví sama, co bych se obtěžoval použít vlastní smysly apod, že? Takže tohle je fakt věc vkusu kámo.
Mě se hned stalo, že dva týpci z gangu rozpoutali proti mě přestřelku uprostřed Valentine a šerif nikdy nezasáhl. V klidu tam vyšplašili tunu koní, ohrozili celé město a šerif prostě nic. Jakmile bych však já do někoho jenom strčil, tak by mě hned někdo odpráskl. :D Nefabuluju vůbec nic, tohle jsou moje herní zážitky.
To s těmi animacemi není argumentační faul. Vážně mi tu chce někdo tvrdit, že když bych měl ve hře 158 hodin potom a ty animace mě furt chtěj uvádět do příběhu? I po tolika hodinách? To asi těžko :D
Proč mi ta hra nedovolí manuálně ty věci dělat? Proč musím zmáčknout tlačítko a sledovat dlouhou animaci? Proč to prostě nemůžu já pomocí tlačítek dělat? To co chci je všechno, jenom né arkádovej herní zážitek kámo.
@Jab (22.12.2022 19:00): Podľa mňa sa púšťaš zbytočne do diskusie k hre, pri ktorej sám priznávaš, že si veľmi neodohral.
@David_Cravford (22.12.2022 18:58): Imerzia nie je user interface. Áno, niektoré hry umožňujú minimalizovať alebo vypnúť UI, aby si sa mohol venovať imerzii. UI sa vie schovávať alebo vypnúť aj v RDR 2. Ale ak by si aj vypol/schoval všetky UI prvky, tak sú to práve elementy ako world building, schopnosť zžiť sa s postavami, lore, príbeh, ktoré robia imerziu a nie to, či vidíš nepriateľov ako červené bodky na minimape alebo nie.
Zároveň by si bolo dobré uvedomiť, že RDR 2 (chvalabohu!) nie je Ghost Recon. Možno je celý problém v tom, že od úplne iného štýlu hry - s dôrazom na príbeh, postavy a "pomalosť" divokého západu, očakávaš akčný taktický ghost recon, ktorý sa hráva co-op a dôraz kladie primárne práve na tú akciu. V podstate to stále pôsobí, že ty chceš, aby bol RDR 2 ako ten Ghost Recon, hoci je to úplne iná hra a má svoje vlastné pravidlá a hrateľnosť.
A opakujem, hra neudáva sama rýchlosť koňa, ak držíš tlačidlo pre cval, tak ti hra vyrovnáva rýchlosť s ostatnými postavami. Ak ho nedržíš, ale stláčaš alebo púšťaš, udávaš si rýchlosť sám. Hra to v tutoriali aj sama oznámila. Xkrát som predbehol alebo zaostával v misii so svojim koňom, lebo som sa tak rozhodol.
Áno, misie sú lineárne a len niektoré sa dajú riešiť viacerými spôsobmi. To chápem, že niekomu nemusí úplne sedieť, ale tá hra je primárne príbehová a aby tie misie z hľadiska príbehu dávali zmysel, tak majú bohužiaľ nalinkovanú cestu.
V hre mám odohraných 137 hodín a nikdy sa mi nestala situácia "kde NPC můžou v klidu vyvraždit půlku města a šerifa to nějak netrápí", čiže toto je obyčajná fabulácia. Áno, niektoré NPC sú útočné a nervné, ale to je v podstate situačné k tej dobe, kde ľudia na americkom frontier najprv strieľali a potom kládli otázky. Je to častokrát také to americké "Get off my lawn". Povieš si, že si nič zlé neurobil a sú to hajzli a je to pravda a je to nespravodlivé, ale je to tak. Nespokojnosť s týmto je možno zapríčinená aj tým, že sme zvyknutí v RPG a open world hrách vchádzať komukoľvek do domu a len tak mu pozbierať všetko, čo nemá prilepené v skrini alebo na stole.
" Nikdy nekončící animace, tutoriálové mise a česání koně je pro mě všechno, jenom né výživnej herní zážitek víš co". Toto nie je hra od Hidea Kojimu, to že je hra príbehová a snaží sa uviesť do deja z toho nerobí nekonečné animácie, čiže to je celkom argumentačný faul. K tutoriálovým misiam - už si v predošlých príspevkoch písal, ako ťa hnevá, že ti hra niečo nevysvetlí a áno, to je legitímna pripomienka, ale čosi mi hovorí, že ak by tam tie tutorialy, ktoré tam sú neboli, tak sa budeš sťažovať, že ti to hra nevysvetlila. A česať koňa vôbec nemusíš. Nie, že by to trvalo viac ako 5 sekúnd a stačilo by to robiť raz za niekoľko dní, ale fakt to robiť nemusíš. Ale toto ma tiež fascinuje, hrávaš Ghost Recon, v ktorom si utopil bohviekoľko hodín, ale tu ti vadí nepovinná vec, ktorá trvá 5 sekúnd.
A to si sa fakt rozhodol porovnávať závodné hry a ich UI s RDR 2? Čo keby sme rovno začali porovnávať Tetris s point and click adventúrami?
Akože hre sa dajú vyčítať rôzne veci, ale tvrdiť o nej, že nie je imerzívna s ohľadom na detaily vyobrazené v hre, je absurdné. Ak by si o hre tvrdil, že ti nesadlo ovládanie alebo lineárne misie fair enough, ale to, že ti hra nesadla a nie je to tvoj štýl, nie je vina hry.
@David_Cravford (22.12.2022 18:58): Imerzia nie je user interface. Áno, niektoré hry umožňujú minimalizovať alebo vypnúť UI, aby si sa mohol venovať imerzii. UI sa vie schovávať alebo vypnúť aj v RDR 2. Ale ak by si aj vypol/schoval všetky UI prvky, tak sú to práve elementy ako world building, schopnosť zžiť sa s postavami, lore, príbeh, ktoré robia imerziu a nie to, či vidíš nepriateľov ako červené bodky na minimape alebo nie.
Zároveň by si bolo dobré uvedomiť, že RDR 2 (chvalabohu!) nie je Ghost Recon. Možno je celý problém v tom, že od úplne iného štýlu hry - s dôrazom na príbeh, postavy a "pomalosť" divokého západu, očakávaš akčný taktický ghost recon, ktorý sa hráva co-op a dôraz kladie primárne práve na tú akciu. V podstate to stále pôsobí, že ty chceš, aby bol RDR 2 ako ten Ghost Recon, hoci je to úplne iná hra a má svoje vlastné pravidlá a hrateľnosť.
A opakujem, hra neudáva sama rýchlosť koňa, ak držíš tlačidlo pre cval, tak ti hra vyrovnáva rýchlosť s ostatnými postavami. Ak ho nedržíš, ale stláčaš alebo púšťaš, udávaš si rýchlosť sám. Hra to v tutoriali aj sama oznámila. Xkrát som predbehol alebo zaostával v misii so svojim koňom, lebo som sa tak rozhodol.
Áno, misie sú lineárne a len niektoré sa dajú riešiť viacerými spôsobmi. To chápem, že niekomu nemusí úplne sedieť, ale tá hra je primárne príbehová a aby tie misie z hľadiska príbehu dávali zmysel, tak majú bohužiaľ nalinkovanú cestu.
V hre mám odohraných 137 hodín a nikdy sa mi nestala situácia "kde NPC můžou v klidu vyvraždit půlku města a šerifa to nějak netrápí", čiže toto je obyčajná fabulácia. Áno, niektoré NPC sú útočné a nervné, ale to je v podstate situačné k tej dobe, kde ľudia na americkom frontier najprv strieľali a potom kládli otázky. Je to častokrát také to americké "Get off my lawn". Povieš si, že si nič zlé neurobil a sú to hajzli a je to pravda a je to nespravodlivé, ale je to tak. Nespokojnosť s týmto je možno zapríčinená aj tým, že sme zvyknutí v RPG a open world hrách vchádzať komukoľvek do domu a len tak mu pozbierať všetko, čo nemá prilepené v skrini alebo na stole.
" Nikdy nekončící animace, tutoriálové mise a česání koně je pro mě všechno, jenom né výživnej herní zážitek víš co". Toto nie je hra od Hidea Kojimu, to že je hra príbehová a snaží sa uviesť do deja z toho nerobí nekonečné animácie, čiže to je celkom argumentačný faul. K tutoriálovým misiam - už si v predošlých príspevkoch písal, ako ťa hnevá, že ti hra niečo nevysvetlí a áno, to je legitímna pripomienka, ale čosi mi hovorí, že ak by tam tie tutorialy, ktoré tam sú neboli, tak sa budeš sťažovať, že ti to hra nevysvetlila. A česať koňa vôbec nemusíš. Nie, že by to trvalo viac ako 5 sekúnd a stačilo by to robiť raz za niekoľko dní, ale fakt to robiť nemusíš. Ale toto ma tiež fascinuje, hrávaš Ghost Recon, v ktorom si utopil bohviekoľko hodín, ale tu ti vadí nepovinná vec, ktorá trvá 5 sekúnd.
A to si sa fakt rozhodol porovnávať závodné hry a ich UI s RDR 2? Čo keby sme rovno začali porovnávať Tetris s point and click adventúrami?
Akože hre sa dajú vyčítať rôzne veci, ale tvrdiť o nej, že nie je imerzívna s ohľadom na detaily vyobrazené v hre, je absurdné. Ak by si o hre tvrdil, že ti nesadlo ovládanie alebo lineárne misie fair enough, ale to, že ti hra nesadla a nie je to tvoj štýl, nie je vina hry.
@Jab (22.12.2022 19:00): Jo přesně tak. Já naopak tohle vyhledávám. Kéžby byl RDR2 co nejvíc realistickej v každým případě. Já fakt nechci plnit mise, když vím že to skončí nekonečným respawnem enemáků a zničí to jakejkoliv pocit z immersive.
Paradoxně, nejvíc jsem si RDR2 užil když jsem prohledával staré interiéry a otevíral šuplíky, to mě bavilo víc než na někoho v té hře střílet. Nebo listovat co si koupím v shopu. To jsou fakt luxusní detaily.
EDIT: Nyní mě napadlo, že když někdo kritizuje tuhle hru, většinou mu je vytýkáno to, že ta hra je pomalá a hráč to nedokáže vstřebat. Já bych ale fakt chtěl abych mohl manuálně svého koně hladit, né aby animace tohle dělala za mě. Já chci hrát v ten moment, ten moment. Což by tu hru udělalo daleko pomalejší a víc realistickou ;-)
Paradoxně, nejvíc jsem si RDR2 užil když jsem prohledával staré interiéry a otevíral šuplíky, to mě bavilo víc než na někoho v té hře střílet. Nebo listovat co si koupím v shopu. To jsou fakt luxusní detaily.
EDIT: Nyní mě napadlo, že když někdo kritizuje tuhle hru, většinou mu je vytýkáno to, že ta hra je pomalá a hráč to nedokáže vstřebat. Já bych ale fakt chtěl abych mohl manuálně svého koně hladit, né aby animace tohle dělala za mě. Já chci hrát v ten moment, ten moment. Což by tu hru udělalo daleko pomalejší a víc realistickou ;-)
@Tulareanus (22.12.2022 18:50): Já bych to nepřeháněl. Zmiňoval i dost věcí, s kterými sice nemusíš souhlasit, ale dávají nějak smysl. Třebas kritika "koridorovosti" hlavních úkolů už tu byla vícekrát. Ovládání přišlo divné i mě. Sám RDR2 vůbec nezatracuji. Na to z něj mám odehráno velmi málo. Ale co jsem o té hře věděl před zahráním mě nelákalo tak radikálně, abych si ji pořídil dříve. Samozřejmě zasekl už jsem takhle vícero velmi oblíbených her z žánrů, které mi prostě herně nesednou. Ale tohle není Cravfordův případ. Ten evidentně žánr naopak vyhledává.
@Tulareanus (22.12.2022 18:50): Proč? Podle subredditu přesně tohle hráči od Ghost Recon chtěli v první řadě. Vypnout gear score, vypnout celej HUD a mít kompletní kontrolu nad tou hrou. A když Ubisoft přidal "immersive mode" tak to kompletně tu hru změnilo, takže to je všechno jenom né přestřelený.
Spoustu her tohle nabízí pro větší immersive pocit, třeba závodní simulátory, kde vypneš budíky protože chceš použít vnitřek auta. Nevidím na tom nic přestřeleného, když se to v praxi docela běžně využívá. Poslední Need For Speed je kritizovaný za nedostatek toho faktu, že hráči nemůžou skoro vůbec ladit HUD elementy, které třeba lze kompletně do detailu vyladit v Crew 2 nebo Forze. Menší edit, jeden modder nyní i vydal mod pro nové NFS díky kterému lze ladit interface and ingame HUD. Kdyby to tak bylo přestřelený, tak by nevznikaly módy pro ty hry co to umožní, wtf?
Takže si myslím že zrovna po tomhle je docela solidní poptávka.
Spoustu her tohle nabízí pro větší immersive pocit, třeba závodní simulátory, kde vypneš budíky protože chceš použít vnitřek auta. Nevidím na tom nic přestřeleného, když se to v praxi docela běžně využívá. Poslední Need For Speed je kritizovaný za nedostatek toho faktu, že hráči nemůžou skoro vůbec ladit HUD elementy, které třeba lze kompletně do detailu vyladit v Crew 2 nebo Forze. Menší edit, jeden modder nyní i vydal mod pro nové NFS díky kterému lze ladit interface and ingame HUD. Kdyby to tak bylo přestřelený, tak by nevznikaly módy pro ty hry co to umožní, wtf?
Takže si myslím že zrovna po tomhle je docela solidní poptávka.
@David_Cravford (22.12.2022 18:41): Považovať nastavovanie user interface za to, čo robí hru immersive alebo nie je jedna z najstrelenejších vecí, ktoré som za poslednú dobu počul.
@Adieu (22.12.2022 11:33): Mě nepřišlo nic immersive na žádné mechanice v té hře. Systém mapy a mini mapy, systém lineárních misí kde mi hra sama udává rychlost koně a kolikrát kontroluje směr kterým jdu, nekonečnej nával enemáků i když je to western, systém s policí kde NPC můžou v klidu vyvraždit půlku města a šerifa to nějak netrápí, systém toho že někde vedle někoho stojím a NPC začne agresivně reagovat, systém toho když se já bráním a jsem útočník, mohl bych pokračovat do bůh ví jak dlouho.
Za mejch odehranejch třicet hodin jsem fakt neměl pocit, že bych to nějak extra hrál. Nikdy nekončící animace, tutoriálové mise a česání koně je pro mě všechno, jenom né výživnej herní zážitek víš co. Většina těch "immersive" aspektů je v podobě animací, né v podobě gameplaye jako takového.
Ale tak to je můj názor a moje dojmy z té hry. Breakpoint mi nabídl daleko větší immersive pocit, protože jsem mohl v nastavení a ve hře jako takové vymýšlet nekonečný roleplaye a tvíkovat každé mini nastavení, co mě mohlo napadnout. RDR2 mi v tomhle moc toho nenabídl, i to nastavení a tvíkování herního zážitku mi přišlo docela chudý.
Já to tak mám se vším. Breakpoint mi nabídl výbornou umělou inteligenci a tím nastavil novej standart, kterej nyní vyžaduju tak trošku v každé střílečce. :)))
Jak říkám, moje dojmy no. Já si pod úplným immersive představuju hru, která mě nechá MANUÁLNĚ všechno ovládat a nijak mě do toho nezasahuje, netrestá či nelimituje. Což RDR2 mi dělalo konstantně. Immersive mi přijde něco, kde si vytvářím vlastní podmínky a ta hra nemá problém se tomu přizpůsobit. Protože já jsem si to sám takhle nastavil, né ta hra samotná. Takže si dovolim říct, že jsem docela solidní immersive freak ;-)
Sám manuálně přebíjet zbraně a nečekat na automatickou animaci jako v COD. A takovýhle fakt mini detaily no.
Za mejch odehranejch třicet hodin jsem fakt neměl pocit, že bych to nějak extra hrál. Nikdy nekončící animace, tutoriálové mise a česání koně je pro mě všechno, jenom né výživnej herní zážitek víš co. Většina těch "immersive" aspektů je v podobě animací, né v podobě gameplaye jako takového.
Ale tak to je můj názor a moje dojmy z té hry. Breakpoint mi nabídl daleko větší immersive pocit, protože jsem mohl v nastavení a ve hře jako takové vymýšlet nekonečný roleplaye a tvíkovat každé mini nastavení, co mě mohlo napadnout. RDR2 mi v tomhle moc toho nenabídl, i to nastavení a tvíkování herního zážitku mi přišlo docela chudý.
Já to tak mám se vším. Breakpoint mi nabídl výbornou umělou inteligenci a tím nastavil novej standart, kterej nyní vyžaduju tak trošku v každé střílečce. :)))
Jak říkám, moje dojmy no. Já si pod úplným immersive představuju hru, která mě nechá MANUÁLNĚ všechno ovládat a nijak mě do toho nezasahuje, netrestá či nelimituje. Což RDR2 mi dělalo konstantně. Immersive mi přijde něco, kde si vytvářím vlastní podmínky a ta hra nemá problém se tomu přizpůsobit. Protože já jsem si to sám takhle nastavil, né ta hra samotná. Takže si dovolim říct, že jsem docela solidní immersive freak ;-)
Sám manuálně přebíjet zbraně a nečekat na automatickou animaci jako v COD. A takovýhle fakt mini detaily no.
@AlieN (22.12.2022 16:22): Trávil som tam veľa času, stalo sa mi raz. Ak sa niekto chce v meste plnom ľudí preháňať vysokou rýchlosťou na koni a triggerne tak nehodu alebo ľudí, tak je blbé sa tomu čudovať. :D
@Adieu (22.12.2022 11:33): Trávil jsi hodně času ve městě? Tam byla extrémní trgerovatelnost okolí opravdu velmi nasírací.
@David_Cravford (21.12.2022 19:11): Ta hra ale neměla jednotný koncept v rámci vývoje, prvotní plán byl poněkud odlišný od toho, jak se nakonec Rockstar odhodlal pokračování pojmout. Vybrat si pár aspektů, co ve hře nefungují z nějakého důvodu bezchybně, a pak rigidně trvat na jejich kritice, když množství dalších systémů je nevídaně kvalitních, to zní jako skvělý způsob, jak si hloupě zkazit skvělou hru. "Kompletně narušuje atmosféru a immersion", lol. Neznám víc immersion freaka než jsem já, a vskutku jsem se na tomto nezaseknul. Tak možná bude chyba v příjimači. Normální člověk je rád, že to celkově dopadlo, jak to dopadlo, a RDR2 nebylo další GTA.
@DEU (21.12.2022 06:19): Přesně tak, takže to kompletně narušuje atmosféru a immersion.
Ta hra měla jít kompletně realistickou cestou a spláchnout tenhle GTA arkádovej systém hledání.
Ta hra měla jít kompletně realistickou cestou a spláchnout tenhle GTA arkádovej systém hledání.
@David_Cravford (16.12.2022 13:58): Máte bohužel pravdu oba. Arthur je hledaný, ale že někoho sejme v sebeobraně ještě neznamená, že to byla jeho vina. Na druhou stranu - je hledaný, takže to varování je na místě. Ti šerifové bohužel jdou vždy primárně po hráči a ne po NPCčkách dělajících bordel.
@Starletka (16.12.2022 08:00): No tak to potom je celkovej honor systém zbytečnej, proč se snažit bejt milej a hrát poctivě, když je Arthur zlej z principu že?
A pokud je Arthur pořád wanted, tak proč mu je vůbec dovolený chodit do města v prvním řadě? By měl hnít ve vězení, než česat svého koně či pomáhat náhodným lidem co potká.
A k tomu ten fakt, že ti rivalové (např Driscoll) jsou snad ještě horší hovada, kteří nemají problém otevřít ostrou palbu uvnitř města a ohrozit každého ale to šerifa moc netrápí. Takže ano, ten law systém moc nedává smysl.
V GTA 4 Nicko vyvraždí tak půlku Liberty City a stejně se tě na ulici policajt zastane a když tě někdo ohrozí tak ho vezmou a odvezou.
A pokud je Arthur pořád wanted, tak proč mu je vůbec dovolený chodit do města v prvním řadě? By měl hnít ve vězení, než česat svého koně či pomáhat náhodným lidem co potká.
A k tomu ten fakt, že ti rivalové (např Driscoll) jsou snad ještě horší hovada, kteří nemají problém otevřít ostrou palbu uvnitř města a ohrozit každého ale to šerifa moc netrápí. Takže ano, ten law systém moc nedává smysl.
V GTA 4 Nicko vyvraždí tak půlku Liberty City a stejně se tě na ulici policajt zastane a když tě někdo ohrozí tak ho vezmou a odvezou.
@SilentWolf (16.12.2022 09:43): No vzhledem k tomu, že GTA 3 dohraješ tak za 4 hodiny, tak to tak bude :D
Když vyšla ta "remastered" trilogie, tak jsem koukal na nějaký videa a některý mise jsou třeba 3 minuty dlouhý.
Když vyšla ta "remastered" trilogie, tak jsem koukal na nějaký videa a některý mise jsou třeba 3 minuty dlouhý.
Tak ty krátké mise jsou trademark série (GTA). Dokonce si troufám říct, že v GTA3, Vice City a San Andreas snad nebyly mise delší než 10 minut. Ale to asi nebudu mít úplně pravdu. :D
Jasné, že to každému nesedne, ale co tady vypichujete jako nehratelné negativa jsou s prominutím fakt chujoviny. Btw není ten "rozbitý law system" tak trochu podpořený tím, že tady hraju za zlého banditu ze známého gangu, který je wanted v několika státech a neměl by na sebe zbytečně upozorňovat? :D
@Paul (15.12.2022 23:55): Však já je nedělám, jen se vždycky dívám po dokončení, co byly podmínky a většinou je tam časový limit :D
@Paul (15.12.2022 23:55): Koukal jsem i po nějakých módech, ale nic jsem bohužel nenašel. Ale byl by to suprovej gameplay element, hned by to mělo fakt jinou šťávu.
@kristmeister (15.12.2022 23:20): na medaile kašli, nesmysl že to tam vůbec dávali...
@David_Cravford (15.12.2022 23:30): jo ingame handheld mapa by byl ideál, škoda že od FC2 snad jediná hra která to měla bylo Metro Exodus.
@David_Cravford (15.12.2022 23:30): jo ingame handheld mapa by byl ideál, škoda že od FC2 snad jediná hra která to měla bylo Metro Exodus.
@HolyMeatball (15.12.2022 23:27): Nevidím nic immersive na tom, když konstatně přerušuju hru tím že chodím do menu a nehraju kvůli mapě.
Já nevím, nepřijde mi nijak složitý hráčům dovolit si ladit obsah té minimapy. Někdo tu kritizuje Ubisoft, kterej však nemá problém ladit pořádně do detailu HUD elementy a obsah minimapy. To mi přijde třeba víc propracovanější, než vypnout mapu nebo jí zapnout :)
Daleko víc immersed by bylo, kdyby RDR2 měl Far Cry 2 mapu. Prostě uvnitř té hry když hráč chodí, by si rozložil papírovou mapu. Jsou tam mapy k pokladům, takže by to udělat šlo bez problémů. To by potom bylo o něčem jiném :) Far Cry 2 taky Ubisoft, jej.
Já nevím, nepřijde mi nijak složitý hráčům dovolit si ladit obsah té minimapy. Někdo tu kritizuje Ubisoft, kterej však nemá problém ladit pořádně do detailu HUD elementy a obsah minimapy. To mi přijde třeba víc propracovanější, než vypnout mapu nebo jí zapnout :)
Daleko víc immersed by bylo, kdyby RDR2 měl Far Cry 2 mapu. Prostě uvnitř té hry když hráč chodí, by si rozložil papírovou mapu. Jsou tam mapy k pokladům, takže by to udělat šlo bez problémů. To by potom bylo o něčem jiném :) Far Cry 2 taky Ubisoft, jej.
@David_Cravford (15.12.2022 22:54): tak jestli ti jde o immersion, tak přece vytahovat velkou mapu pro orientaci dá víc rozum, než kompas automaticky tě navadejici k cíli. :)
@LIUWIL (15.12.2022 22:41): Mě to zatím po 25 hodinách baví, ale mám stejný problém. Ty mise mi přijdou strašně krátké a ta hra tě ještě nutí je projet co nejrychleji, abys měl zlatou medaili.
@Paul (15.12.2022 19:53): Ten kompas nebyl úplně nejlepší, protože neukazoval záchytnej bod kam mám během misí dorazit, takže jsem musel konstantně koukat na tu velkou mapu, takže to taky moc nepomohlo :)
U mě to asi dopadne stejně. Teď už to mám tak, že se dokopu k nějaké misi, dodělám ji a už mě to nebaví. Ty mise jsou strašně krátké a ty přechody mezi nimi mi toho moc nedají. Příběh mě vůbec nechytl. Zatím to nechám na disku a jdu hrát něco jiného, třeba se k tomu vrátím později. Asi to ale nebude hra pro mě.
@JohnCZ (15.12.2022 17:47): hah, ten event s tou ženskou si pamatuju a nadával jsem tady na to v diskuzi v roce 2018 úplně stejně :) Ale takovej věcí jsem tam měl relativně minimum.
@David_Cravford (15.12.2022 19:49): sis tu minimapu měl vypnout, nebo upravit na kompas, majgod
@David_Cravford (15.12.2022 19:49): sis tu minimapu měl vypnout, nebo upravit na kompas, majgod
@Tulareanus (15.12.2022 19:40): Proč má bejt absurdní že chci vypnout na mini mapě enemáky? Já se chci soustředit na to odkud vybíhají, né abych během combatu koukal na červené tečky kde se zrovna nachází. Je docela normální tyhle věci mít vypnuté, Ghost Recon: Breakpoint mi to třeba umožní pro větší immersion a to je od opět velmi kritizovaného Ubisoftu. V realitě taky nekoukáš během přestřelky na mini mapu, ne? Pokud je teda RDR2 tak moc REAL.
Takže to fakt není nijak kontraproduktivní, spíš mi to přijde až směšně jednoduchý a neexistuje žádné riziko že bych během přestřelky zemřel když vím kde se přesně nepřítel nachází.
A ve spoustě jinejch her když si koupim nějaké hadry, tak mi ty hadry ta hra nechá. Staré GTAčka, Watch Dogs, Sleeping Dogs, apod apod mi tohle umožní, jenom tady mi ta hra sama od sebe změní ty hadry protože... nevím, proč mi to prostě nenechá.
A nestěžuju si že ta hra má spoustu tutoriálů, spíš že každá hlavní mise mi doteď přišla taková než že bych se někam vyloženě posouval.
Nicméně mi třeba hra řekne "vypij tohle aby si doplnil kořen staminy", ale furt mi to problikávalo a i když jsem chodil, tak se mi ta stamina rapidně ubírala. Byl jsem příliš tlustej? Nebo čím to bylo? Nikde jsem se ve hře nedočetl čím to může bejt a až pak jsem zjistil, že pravděpodobně mám horké oblečení v horké oblasti.
A podle tvé logiky pokud mám mít oblečené to co jsem měl než jsem misi začal, tak mi ta hra dala pryč rukavice co jsem si koupil ke stanu a klobouk. Ta hra mi neřekla "hej, najdi si to ve stanu protože whatever", a jelikož v jiných hrách tenhle element nebyl tak jsem byl pochopitelně zmatený.
Takže to fakt není nijak kontraproduktivní, spíš mi to přijde až směšně jednoduchý a neexistuje žádné riziko že bych během přestřelky zemřel když vím kde se přesně nepřítel nachází.
A ve spoustě jinejch her když si koupim nějaké hadry, tak mi ty hadry ta hra nechá. Staré GTAčka, Watch Dogs, Sleeping Dogs, apod apod mi tohle umožní, jenom tady mi ta hra sama od sebe změní ty hadry protože... nevím, proč mi to prostě nenechá.
A nestěžuju si že ta hra má spoustu tutoriálů, spíš že každá hlavní mise mi doteď přišla taková než že bych se někam vyloženě posouval.
Nicméně mi třeba hra řekne "vypij tohle aby si doplnil kořen staminy", ale furt mi to problikávalo a i když jsem chodil, tak se mi ta stamina rapidně ubírala. Byl jsem příliš tlustej? Nebo čím to bylo? Nikde jsem se ve hře nedočetl čím to může bejt a až pak jsem zjistil, že pravděpodobně mám horké oblečení v horké oblasti.
A podle tvé logiky pokud mám mít oblečené to co jsem měl než jsem misi začal, tak mi ta hra dala pryč rukavice co jsem si koupil ke stanu a klobouk. Ta hra mi neřekla "hej, najdi si to ve stanu protože whatever", a jelikož v jiných hrách tenhle element nebyl tak jsem byl pochopitelně zmatený.
@David_Cravford (15.12.2022 18:07): Že ťa to nebaví chápem, ale že ti hra neumožní vypínať nepriateľov na minimape..akože to je trochu kontraproduktívne, nie? Keby si sa sťažoval, že na minimape nepriateľov nemáš, tak to pochopím, ale opak je trochu absurdný.
Hra ti dala oblečenie do truhly alebo na koňa, pretože ak reštartuješ misiu, tak by si mal mať oblečené to, čo si mal predtým, než si misiu začal.
A tie ostatné veci, mne to príde podobné ako keď sa casual dostane prvýkrát k open world hre a všetko je pre neho problém. Hra má tutorialov xy a 99% vecí práveže vysvetľuje, buď si tie veci odklikol alebo nečítal, viaceré ešte aj neskôr pripomína. Najprv sa sťažuješ, že má hra veľa tutorialov a potom sa sťažuješ, že hra nevysvetľuje. Dokonca aj tebou písané nižšie otázky sú v hre vysvetlené, napr. to, že s koňom si buduješ vzťah a čím väčší vzťah, tým viac ťa poslúcha...
Ja som teda v tej hre strávil už vyše 100 hodín a za ten čas som teda takéto problémy fakt nemal a neriešil, možnosti sú teda dve, buď si naozaj na tú hru až moc casual (čo nie je urážka, len zdôvodnenie) alebo len hľadáš spôsoby ako na hru frflať, hoci inej hre by si to neurobil. Ako sa hovorí, kto chce psa biť, ten si nájde palicu.
Hra ti dala oblečenie do truhly alebo na koňa, pretože ak reštartuješ misiu, tak by si mal mať oblečené to, čo si mal predtým, než si misiu začal.
A tie ostatné veci, mne to príde podobné ako keď sa casual dostane prvýkrát k open world hre a všetko je pre neho problém. Hra má tutorialov xy a 99% vecí práveže vysvetľuje, buď si tie veci odklikol alebo nečítal, viaceré ešte aj neskôr pripomína. Najprv sa sťažuješ, že má hra veľa tutorialov a potom sa sťažuješ, že hra nevysvetľuje. Dokonca aj tebou písané nižšie otázky sú v hre vysvetlené, napr. to, že s koňom si buduješ vzťah a čím väčší vzťah, tým viac ťa poslúcha...
Ja som teda v tej hre strávil už vyše 100 hodín a za ten čas som teda takéto problémy fakt nemal a neriešil, možnosti sú teda dve, buď si naozaj na tú hru až moc casual (čo nie je urážka, len zdôvodnenie) alebo len hľadáš spôsoby ako na hru frflať, hoci inej hre by si to neurobil. Ako sa hovorí, kto chce psa biť, ten si nájde palicu.
@Bursoft (15.12.2022 17:57): Jak jsem řekl, odinstaloval jsem to.
A těch tisíc dalších mechanik... já nevím kámo. Asi mě nebaví ve hře pravidelně jíst, pít, česat koně, koupat se, spát... 98% těch věcí dělám v reálným životě a dělám to i rychleji, než Arthur v té hře.
A u GTA jsem si nikdy nestěžoval, že tam nejsou žádný vedlejší aktivity. Vždyť jsem dohrál pět GTAček na sto procent bez cheatů a napsal k nim dlouhé komentáře. Jediné, kde mě to nebavilo byla GTA 4 a jediné GTA kde jsem kritizoval že nešlo jít do interiérů byla pětka, nicméně Vice City, 4ka a San Andreas maj interiérů jak narváno, takže fakt nechápu z čeho vycházíš.
Nebyl to náhodou Watch Dogs: Legion kde jsem si stěžoval, že tam je málo interiérů?
Mohl bych ti zde vypsat tak 23 různejch věcí, které mi vadí na RDR2. Třeba ten fakt, že po dobu 30ti hodin jsem si sotva zahrál, protože jsem musel hledat na internetu každou kravinu co se hra neobtěžovala vysvětlit.
Třeba jak vypnu enemáky na mini mapě. Nejde to.
Kam mi hra dala polovinu mého oblečení, co jsem si nakoupil když jsem restartoval misi? Proč mi to nenechala na sobě?
Proč kůň konstantně chodí tam kam nechci? Proč když je hra tak brutálně realistická, mi nedovolí v mnoha lokacích běžet, nebo si volit vlastní tempo? Proč nefunguje law systém?
Mohl bych pokračovat do bůh ví jak dlouho, ale jak jsem řekl, po třiceti hodinách jsem to odinstaloval. Není tam žádná herní mechanika, která by mi přišla nějak nová, inovativní, nebo zajímavá co by mě nutila hrát dál.
Ještě si dovolim říct, že tebou zmiňovaný Ubisoft na rozdíl od Rockstaru dokázal ve Watch Dogs 2 udělat výborně realistickej law systém, kde policajti zatýkají normální NPCčka na ulici a né jenom Marcuse. Celková interakce ve WD2 a charakterizace NPCček mi přijde propracovanější i celková umělá inteligence, než v RDR2.
A těch tisíc dalších mechanik... já nevím kámo. Asi mě nebaví ve hře pravidelně jíst, pít, česat koně, koupat se, spát... 98% těch věcí dělám v reálným životě a dělám to i rychleji, než Arthur v té hře.
A u GTA jsem si nikdy nestěžoval, že tam nejsou žádný vedlejší aktivity. Vždyť jsem dohrál pět GTAček na sto procent bez cheatů a napsal k nim dlouhé komentáře. Jediné, kde mě to nebavilo byla GTA 4 a jediné GTA kde jsem kritizoval že nešlo jít do interiérů byla pětka, nicméně Vice City, 4ka a San Andreas maj interiérů jak narváno, takže fakt nechápu z čeho vycházíš.
Nebyl to náhodou Watch Dogs: Legion kde jsem si stěžoval, že tam je málo interiérů?
Mohl bych ti zde vypsat tak 23 různejch věcí, které mi vadí na RDR2. Třeba ten fakt, že po dobu 30ti hodin jsem si sotva zahrál, protože jsem musel hledat na internetu každou kravinu co se hra neobtěžovala vysvětlit.
Třeba jak vypnu enemáky na mini mapě. Nejde to.
Kam mi hra dala polovinu mého oblečení, co jsem si nakoupil když jsem restartoval misi? Proč mi to nenechala na sobě?
Proč kůň konstantně chodí tam kam nechci? Proč když je hra tak brutálně realistická, mi nedovolí v mnoha lokacích běžet, nebo si volit vlastní tempo? Proč nefunguje law systém?
Mohl bych pokračovat do bůh ví jak dlouho, ale jak jsem řekl, po třiceti hodinách jsem to odinstaloval. Není tam žádná herní mechanika, která by mi přišla nějak nová, inovativní, nebo zajímavá co by mě nutila hrát dál.
Ještě si dovolim říct, že tebou zmiňovaný Ubisoft na rozdíl od Rockstaru dokázal ve Watch Dogs 2 udělat výborně realistickej law systém, kde policajti zatýkají normální NPCčka na ulici a né jenom Marcuse. Celková interakce ve WD2 a charakterizace NPCček mi přijde propracovanější i celková umělá inteligence, než v RDR2.
@David_Cravford (15.12.2022 16:31): Jsi jak zaseklej gramofon, když tě to nebaví, tak to nehraj, ne? :D
U GTA si stěžuješ, že tam nejde lozit do baráků, že tam nejsou žádný vedlejší aktivity, tady je to opak, hra je nacpaná contentem, že by to nedal celej Ubisoft dohromady ani do deseti Assassinů, ale ty furt paběrkuješ na čemsi, s čím jsem se sám snad ani nesetkal, ale ok. Řešíš jednu dvě mechaniky, co nefungují podle tvých představ, ale že je tam tisíc dalších ignoruješ :D
U GTA si stěžuješ, že tam nejde lozit do baráků, že tam nejsou žádný vedlejší aktivity, tady je to opak, hra je nacpaná contentem, že by to nedal celej Ubisoft dohromady ani do deseti Assassinů, ale ty furt paběrkuješ na čemsi, s čím jsem se sám snad ani nesetkal, ale ok. Řešíš jednu dvě mechaniky, co nefungují podle tvých představ, ale že je tam tisíc dalších ignoruješ :D
@DEU (15.12.2022 01:07): Nemám v tom teda ještě tolik hodin, ale prozatím se mi taky ještě nic podobného nestalo. Akorát pokud jsem provokoval, vlezl na cizí pozemek, popř. narazil na nějaké bandity. Že jsou některá NPC nedůvěřivá, nevrlá až agresivní mi k tomu settingu celkem sedí.
Ale nepopírám, že někdy ty reakce NPC jsou při nejmenším podivné. Nakrkl mě jeden random encounter, kdy jsem narazil na dámu uvězněnou pod koněm. Vysvobodil jsem ji, nabídl ji odvoz do Valentine, ale problém byl, že jsem měl na korbě mrtvého jelena a neměl ji kam posadit. Řekl jsem si tedy, že maso obětuju, vezmu si z něj akorát kůži a uvolním tak další místo. Zvěř jsem sundal, kuchnul a už už jsem nesl kůži ke koni, načež hra asi vyhodnotila, že mi to trvá moc dlouho a o quest nemám zájem. Dáma nasraně prohlásila, že teda půjde domů sama, random to otočila někam do křovisek přesně opačným směrem a běžela prérií pryč bez možnosti na ni houknout, ať sakra chvíli počká, než ji udělám místo.
Podobná věc se mi stala i během jednoho z prvních hlavních úkolů, kdy jsem naháněl nějakého borca, co mě znal z Blackwater, s "vypůjčeným" koněm, kterého jsem měl na konci questu možnost vrátit zpátky majiteli. Ten na mě skutečně odněkud z dáli pokřikoval, ale já se trochu zamotal v prostoru (ještě jsem bojoval s ovládáním). Nakonec jsem k němu přeci jen dojel, ale opět asi jakýsi časový limit rozhodl, že nemám o vrácení koně zájem a týpek odkráčel pryč. I když jsem stál přímo před ním. I s jeho proklatým koněm!
Tohle je prostě takové hodně... GTAčkové. A souhlasím, že i ten arkádový Wanted systém je už hodně zastaralý a moc se do té hry nehodí.
Ale jinak si teda hraní prozatím maximálně užívám. Výše uvedených věcí si sice všímám, ale dojmy mi prozatím nijak výrazně nekazí.
Ale nepopírám, že někdy ty reakce NPC jsou při nejmenším podivné. Nakrkl mě jeden random encounter, kdy jsem narazil na dámu uvězněnou pod koněm. Vysvobodil jsem ji, nabídl ji odvoz do Valentine, ale problém byl, že jsem měl na korbě mrtvého jelena a neměl ji kam posadit. Řekl jsem si tedy, že maso obětuju, vezmu si z něj akorát kůži a uvolním tak další místo. Zvěř jsem sundal, kuchnul a už už jsem nesl kůži ke koni, načež hra asi vyhodnotila, že mi to trvá moc dlouho a o quest nemám zájem. Dáma nasraně prohlásila, že teda půjde domů sama, random to otočila někam do křovisek přesně opačným směrem a běžela prérií pryč bez možnosti na ni houknout, ať sakra chvíli počká, než ji udělám místo.
Podobná věc se mi stala i během jednoho z prvních hlavních úkolů, kdy jsem naháněl nějakého borca, co mě znal z Blackwater, s "vypůjčeným" koněm, kterého jsem měl na konci questu možnost vrátit zpátky majiteli. Ten na mě skutečně odněkud z dáli pokřikoval, ale já se trochu zamotal v prostoru (ještě jsem bojoval s ovládáním). Nakonec jsem k němu přeci jen dojel, ale opět asi jakýsi časový limit rozhodl, že nemám o vrácení koně zájem a týpek odkráčel pryč. I když jsem stál přímo před ním. I s jeho proklatým koněm!
Tohle je prostě takové hodně... GTAčkové. A souhlasím, že i ten arkádový Wanted systém je už hodně zastaralý a moc se do té hry nehodí.
Ale jinak si teda hraní prozatím maximálně užívám. Výše uvedených věcí si sice všímám, ale dojmy mi prozatím nijak výrazně nekazí.
@kristmeister (15.12.2022 15:42): To je bullshit.
Nechápu jak o této hře někdo může napsat, že to je událost jednou za x let, když to má neskutečně zastaralou strukturu misí, která nenechá ani hráče hrát a konstantně mu bere ovládání z ruky, rozbitej law systém co nedává smysl..
ono by to nebyl takovej problém, kdyby se ta hra nesnažila cílit na přehnanej realismus. Realismus je fajn do té doby, dokud hra nezačne porušovat vlastní pravidla.
Zahraj si GTA Vice City a pokud uvidíš policajta, co pronásleduje zloděje, dej mu pěstí a dostaneš 50 doláčů za to že jsi dobrej občan. To dává větší smysl, než ten bordel v týhle hře :D btw Vice City, hra z roku 2002 co je daleko větší arkáda si tohle může dovolit, ale né přehnaně realistická hra.
To že rivalové masakrují Valentine co to jen jde, ohrožují zvířata a civilisty policajty moc netrápí, ale nedej bože abych stál vedle někoho.... já jsem pak tu hru odinstaloval, protože se to prostě nedalo.
Ale hej, aspoň tvůj kůň konstantně kadí, to je immersion jak prase!
Nechápu jak o této hře někdo může napsat, že to je událost jednou za x let, když to má neskutečně zastaralou strukturu misí, která nenechá ani hráče hrát a konstantně mu bere ovládání z ruky, rozbitej law systém co nedává smysl..
ono by to nebyl takovej problém, kdyby se ta hra nesnažila cílit na přehnanej realismus. Realismus je fajn do té doby, dokud hra nezačne porušovat vlastní pravidla.
Zahraj si GTA Vice City a pokud uvidíš policajta, co pronásleduje zloděje, dej mu pěstí a dostaneš 50 doláčů za to že jsi dobrej občan. To dává větší smysl, než ten bordel v týhle hře :D btw Vice City, hra z roku 2002 co je daleko větší arkáda si tohle může dovolit, ale né přehnaně realistická hra.
To že rivalové masakrují Valentine co to jen jde, ohrožují zvířata a civilisty policajty moc netrápí, ale nedej bože abych stál vedle někoho.... já jsem pak tu hru odinstaloval, protože se to prostě nedalo.
Ale hej, aspoň tvůj kůň konstantně kadí, to je immersion jak prase!
@David_Cravford (15.12.2022 00:40): Mě se zase včera stalo, že jsem měl quest s gunslingerem ve vlaku. Proběhl souboj, týpka jsem omylem zastřelil (střílel jsem mu do zbraně, ale hra to vyhodnotila jako headshot), s vlakem jsem přijel do Saint Denis a spustila se na mě bounty, protože jsem údajně oloupil vlak. Po padesáti respawnutých strážců zákona jsem to ragequitnul.
@DEU (15.12.2022 01:07):
EDIT: Pravděpodobně to byly dva Odriscoll či jak se píšou. Nicméně furt ten law systém nedává smysl, protože oni fakt nejsou žádný svatoušci.
Mě se to děje nějak konkrétně často, což... nějak bych to i pochopil, asi Arthur není oblíbenej.
Nicméně ta hra má rozbitej law systém, kterej tam je jen proti hráči.
1) Nemůžu se nijak bránit, jakmile se bráním, tak JÁ jsem útočník, takže v tomhle logika neexistuje.
2) Pokud útočníci nejenže ÚTOČÍ a ohrožují mě, mého koně, ohrožují i ostatní civilisty. Jenže nevidím nikde šerifa, že by tam na ně vyběhl aby ochránil mě nebo civilisty.
Ve Watch Dogs 2 policajti přijeli a zatkli jakékoliv NPC které třeba dělalo bordel na ulici. I GTA 4 to měla, že zatýkala náhodný týpky a bránila hráče. RDR2 tohle nějak vyhodil z okna a to je pak pro mě složitý bejt immersed.
EDIT: Pravděpodobně to byly dva Odriscoll či jak se píšou. Nicméně furt ten law systém nedává smysl, protože oni fakt nejsou žádný svatoušci.
Mě se to děje nějak konkrétně často, což... nějak bych to i pochopil, asi Arthur není oblíbenej.
Nicméně ta hra má rozbitej law systém, kterej tam je jen proti hráči.
1) Nemůžu se nijak bránit, jakmile se bráním, tak JÁ jsem útočník, takže v tomhle logika neexistuje.
2) Pokud útočníci nejenže ÚTOČÍ a ohrožují mě, mého koně, ohrožují i ostatní civilisty. Jenže nevidím nikde šerifa, že by tam na ně vyběhl aby ochránil mě nebo civilisty.
Ve Watch Dogs 2 policajti přijeli a zatkli jakékoliv NPC které třeba dělalo bordel na ulici. I GTA 4 to měla, že zatýkala náhodný týpky a bránila hráče. RDR2 tohle nějak vyhodil z okna a to je pak pro mě složitý bejt immersed.