Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Feidias (20.02.2024 09:59): Já si pamatuju, že mi hodně vadil typ nepřátel. Možnost brát na sebe různou podobu je sice originální, když nepočítám malou inspiraci v Červeném trpaslíkovi, ale jakmile jsem měl nějaký typ zbraně na ně už celkem poladěný objevil se hned jiný a já byl zase vůči němu bezmocný a musel hledat jak na něj. To mě po nějakých pár hodinách úplně znudilo. Nebo, to je taky dost možný, jsem to hrál úplně blbě. Občas je dobrý nechat něco odstát a vrátit se později. Někdy to vyjde - Mass Effect Andromeda, někdy ne - Doom, Mad Max...
@Korbitch (20.02.2024 05:36): nedávno jsem to konečně dohrál:). Prey je hra, která vyloženě vybízí k tomu hrát to completionist stylem, protože to fakt stojí za to. Tedy nakonec jsem skončil na nějakých 43 hodinách a hned to rozerhál znova:).
@Le0nidas (komentář): Teda tvůj nadšený koment ve mně vzbudil chuť to zkusit po těch letech ještě jednou. Zkoušel jsem to cca před 5 lety a po pár hodinách mě to přestalo bavit. A je fakt, že už mnohokrát jsem si říkal, že bych tomu měl dát druhou šanci. Takže až o tom budu zase jen přemýšlet, tak si znovu přečtu ten koment.
zatim me to bavi moc, ale teda hlavne diky hernim mechanikam jako v SS2, ktere zarucuji navykovost, jenze nejak me k plnemu hodnoceni chybi atmosfera, kterou prave SS2 ma. Jinymi slovy me to nekdy prijde prazdne. Skoda, osobne bych bral vic hororou a min sci-fi.
@Fritol (26.01.2023 10:06): za mě by to v co-opu byl poloviční zážitek, rád si prozkoumávám vlastním tempem, kdykoliv jsem hrál něco v co-opu tak atmosféra a imerze je v háji (samozřejmě to ale má sociální interakci). Snad budou oba módy plnohodnotně zábavný (jako to umí třeba Dying Light).
Za mě supr, od Arkane jsem doposud hrál jen dvě hry a to studio mě moc nezajímá, ale Redfall vypadá parádně. Věřím, že ten coop bude sranda, působí to na mě líp, než Back 4 Blood třeba a to mě hodně bavilo. Ale chápu, že pro většinu DH je to asi zklamání, neb tu coop hry moc nefrčí a v singlu to bude asi poloviční zážitek.

Možná tomu udělám profil jestli bude chvilka...
@SilentWolf (26.01.2023 07:37): já celý to video jež jsem linknul níže neviděl, jen prvních pár minut, už chci co nejmíň vizuálních spoilerů. Každopádně nejvíc mě na tom láká to "Salem's Lot: The Game" zasazení, u zbytku (gameplay, narace) prostě doufám že Arkane furt ještě ví co dělaj.
Mě to moc nezaujalo hoši. To už mě láká víc ten Deathloop. Nicméně až tohle dokončí, tak by mohli udělat nějaké sci-fi. Dost dobře vypadá The Invincible. Do toho asi půjdu.
@Paul (25.01.2023 23:04): uvidím, jestli mě zahákne Harry Potter a jak dlouho mi vydrží nové Star Wars. Ale taky se po Deathloopu těším, jen k tomu asi budu kupovat ten XSX, tak právě uvidím, zda nepočkám až na ten Starfield a Redfall bude taková ta hra kterou si zahraju za rok od vydání a budu si nadávat, že jsem si to nezahrál dřív.. :D

Mě tam trochu vadí ti upíři, respektive kdyby se bojovalo proti nadpřirozenu obecně, bylo by to asi lepší. Ale tohle vypadá, že tam budou opravdu jen upíři a kultisti. A z toho mi přijde že v traileru ukázali snad všechny možné způsoby boje a žádné "wow" jsem si u toho neřekl.
@AlieN (26.01.2023 00:29): jste zlý. Mě tedy láká Arkaní take on Far Cry, se small town USA settingem. Dost věřím že si to užiju o dost víc než Deathloop. Jinak Arkane se kdovíjak nerozpadlo, odešel sice Raf, ale tohle dělá Smith kterej tam je už od prvního Dishonored, a Ricardo Bare dělal Prey.
Celkem se divím, že si zhlédnutí trailerů dodneška pamataju, ale jo. Můj dojem byl. Hmm další shooter s divnejma emzakama. Do toho už nejdu. O dva roky později jsem stáhnul demo a po jeho zahrání ihned koupil.
@Gordon (06.09.2022 14:11): To ale predsa netvrdím. Ani som nenapísal, že hrať/nehrať, ale že sa mi to posunulo na nižšiu pozíciu vo wishliste, to znamená, že som si to stále chcel zahrať, ale s nižšou prioritou, lebo vyslovene akčné veci už hrávam pomenej. Ja som si o tej hre aj čítal, ale keď som videl gameplay trailer, tak som trošku dúfal, že bude naozaj ukazovať gameplay z hry.
@Dlaha1 (06.09.2022 13:49): No hej, tie trailery ako keby boli úplne na inú hru. Inak ja som si to chcel kvôli Arkane zahrať tak či tak, ale práve akčnosť tých trailerov to posunula na dlho na nižšiu pozíciu vo wishliste.
@Tulareanus (06.09.2022 12:31): No to jsou příšerný trailery, když se na to koukám :-D Já je asi vytěsnil, protože ta pastelová grafika mi s hororem prostě nešla dohromady. A až goo gun gameplay byla věc, která mě zaujala. Zajímavá ta paměť :-) Díky za to.
@M.a.t.t. (06.09.2022 12:38): Jasné, bestseller by z toho nebol, ale zas si viem predstaviť, že z toho ako akčne to predávali im "ušlo" to publikum, ktoré by to chcelo. Určite si nemyslím, že takýto typ hry je mainstream, no na druhej strane fanúšikovia takého štýlu sú, len si myslím,. že jednoducho dnešné náklady na technologicky modernú hru už sú privysoké na to, aby sa to vôbec fanúšikmi subžánra pokrylo. :(

Čiže čo som myslel je, že ak by nebol falošný marketing, tak by to netrhlo žiadne rekordy, ale určite by boli tí ľudia, ktorí by si to naozaj kúpili spokojnejší a azda by ich bolo aspoň čiastočne viac.
Klamlivá kampaň bola v prípade Prey na škodu výhradne u fanúšikov štýlu System Shocku, no pokiaľ by na nich hra cielila od začiatku, väčší hit by to podľa mňa ani asi beztak nebol. A to, že bola propagovaná pod menom Prey jej určite neuškodilo, ako nová značka by to mala ešte ťažšie. Arkane hry skrátka nie sú určené pre tradičného mainstreamového hráča a hoci súhlasím, že Bethesda nemala tlačiť na falošný marketing, hre by to asi fakt nemohlo.
@Dlaha1 (06.09.2022 07:55): No ti si evidentne pamätáš zle. Práveže tie trailery boli veľmi hororové a akčné:
E3 Reveal Trailer 
Official Gameplay Trailer 
Official Launch Trailer 

Ja som bol na hru zvedavý, lebo mysteriózne vesmírne sci-fi a Arkane mám rád, ale tie trailery shippovali hru ako nejaké survival shootery a až keď som to reálne rozohral, tak som zistil, že to nie je žiadna hyperrýchla akcia so zabíjaním desiatok nepriateľov, ale naopak.

Podľa mňa tomu primárne uškodil falošný marketing, v ktorom to predávali ako úplne niečo iné, než to bolo. Pretože si to nekúpila tá správna skupina ľudí, lebo jej to nebolo marketované. No a večný problém mainstreamu je, že sa tie hry snažia robiť pre najmenší spoločný menovateľ a čím je viac hra robená pre každého, tým menej je robená pre kohokoľvek, lebo sa nezameriava na žiadnu target audience a nemá tak špecifikum. V prípade Prey je problém, že hra je veľmi špecifická, má jasnú target audience, ale hra bola marketovaná úplne inému publiku, ktoré má rado jednoduchšie a priamočiarejšie hry.

@S4TW (06.09.2022 12:22): Mňa ten neúspech mrzí v tom, že by som veľmi chcel pokračovanie. :(
Jen bych chtěl dodat, že Prey je skvělá hra... A vlastně je už docela jedno, jestli to mělo, nemělo úspěch. Samozřejmě bych ho tvůrcům přál, ale zrovna tahle hra pokračování vůbec nepotřebuje a poslední hry Arkane už jdou taky trochu mimo můj zájmový okruh... I když, možná kdyby měl Prey úspěch, tak by se právě Arkane nesnažil jít trochu jiným směrem :-)
Hm, jsem si vzpoměl, jak jeden člověk, se kterým jsem si psal na Steamu, napsal, že tu hru nehrál, protože se mu nelíbil prolog, prý tam byla hnusná grafika, letěl do ignoru.
s tim taky souhlasim. Je to prostě další System shock. Tyhle hry komerčně úspěšný prostě nebývaj. O to víc nechápu, že občas nějaká i tak vznikne. Začínám už i věřit, že bude další Deus Ex když se teď ta značka prodala.
@Gordon (06.09.2022 08:18): Přesně tak. Název podle mě nehrál roli.

Navíc v jednom dokumentu někdo z Arcane řekl, že v jakési důležité recenzi v USA dostalo Prey 4/10, protože recenzent narazil na bug, který mu nedovolil ve hře pokračovat. A přeci většina průměrných kupujících nevychází jen z traileru, ale mrkne aspoň na nějaký názor na netu, ať už je to (video)recenze nebo hodnocení na nějakém webu... V podstatě kdyby to neudělali, tak by náročnější žánrové zaměření nehrálo v počtu prodaných kopií roli, protože by hráči zjistili, že se nejedná o ryzí akci až poté, co by za hru zaplatili. :)
@Gordon (06.09.2022 06:22): Pamatuju, že se od začátku v trailerech snažili ukazovat spíš pomalejší gameplay a důraz na hráčovu svobodu. Mně teda utkvěla hlavně ukázka goo gun, v tu chvíli jsem si to zařadil jako jasný immersive sim.
@Gordon (06.09.2022 06:22): řezničinu ani ne, ale co bylo hlavním trhákem hry? Proměna v hrnek. O.o Zas o to větší překvápko bylo, když jsem rozbil okno v apartmánu. V tu sekundu jsem věděl "omfg to chci hrát!".


@Paul (05.09.2022 23:14): hmm.. že bych se začal opatrně těšit? :D Musím někdy odchytit sale na Deathloop, vím že se ti to moc nelíbilo, ale já myslím, že to u mě má potenciál překvapit, když od toho nic nečekám.
Myslíte že hodně hru očekávalo doomovitou řezničinu a hru odložily poté, co dostaly akční adventuru?
@Paul (05.09.2022 23:14): Harvey Smith je pro mě vlastně teď takovej podobnej případ jako Sefton Hill, oba nic nevydali v posledních šesti sedmi (?) letech, od obou čekám hodně, oba ukázali něco, co mě docela dost na první dobrou znervóznilo. Ale taky si říkám, že to přece nemůže bejt špatný!
@AlieN (05.09.2022 22:00): Redfall by mohl příjemně překvapit. Z trailerů vypadá trochu jako nějaká co-op blbost, ale při hraní sólo to snad bude mít solidní atmosféru a ty Arkane prvky tam snad budou, když to directuje Harvey Smith.
@Paul (05.09.2022 11:01): Asi tak nějak, roubovat na to tenhle název byla pitomost... ale je diskutabilní jak moc to hře ublížilo. Spíš ta prezentace, kdyby se otevřeně odkazovali na System Shock a Bioshock, udělají líp.

Těžko říct takhle zpětně, sám jsem se k tomu dostal čistě proto že Arkane dlouhodobě sleduju a chci si zahrát všechno co udělají, a vůbec jsem nezkoumal co přesně to je. I když mám tušení že z těch posledních her budu už docela zklamaný.
Na jednu stranu chapu, ze ho to nastvalo. Na druhou stranu myslet si, ze hra propadla kvuli nazvu je pekna hloupost. Nove znacky to maji vzdycky tezke. Prvni Prey si stejne nikdo nepamatoval, hre kdyz uz tak spis uskodilo srovnavani s Prey 2. Nejvetsi problem ale byl, jak zminil SilentWolf, ta prezentace hry. Ja vubec nevedel, o cem to vlastne je a hru rozehraval spis ze zvedavosti a proto, ze to je hra "od tvurcu Dishonored" (bezne vec, kterou naprosto nenavidim v trailerech, recenzich a vsude jinde) nez ze by me skutecne zaujala v trailerech. A to jsem ji hral roky po vydani, koupenou nekde ve sleve. Jako novinku bych to nekoupil.
Tak u mě Prey čekalo až bude původní Prey na GOG. Nicméně já bych fps v době vydání stejně nekoupil. teď teprve dohrávám dlc k Bioshock Infinite.
Já když jsem třeba rozehrál tenhle Prey, tak jsem ani nevěděl, že existuje ještě jinej :D
Naprosto chápu Colantonia že ho frustruje dělat vlastní unikátní novou hru, kde od základu všechno museli vymyslet (myšleno svět, jeho historii atd), aby mu na to pak nějakej kreveťák nalepil značku úplně jiný hry, která s tou jeho nemá nic společnýho, jen proto, že ten název chtěj nějak využít/nepřijít o trademark.
Se to mohlo jmenovat třeba Neuroshock a asi by udělali líp. Ale jak už jsem psal v komentáři, větší problém než název mi přišlo, že se hra v trailerech prezentovala fakt divně a nedokázala prodat to, čím ve výsledku je. Dodnes nechápu marketingovou kampaň, která způsobila, že bych si to bez zdejší Bodkinovy chvály nezahrál, ač to byla ve výsledku asi moje GOTY.
@Korbitch (04.09.2022 22:42): ty nemyslím si, že by zrovna Prey byl velmi známou značkou. Tématicky se název náhodou docela hodí. Teda je prvada, že jsem hru dodnes nedohrál. Jsem po 34 hodinách někde u konce a neměl jsem zatím chuť dohrát, byť se mi hra líbí. Jestli je na konci něco co si absolutně protiřečí s názvem Prey, tak bych to bral.

Na druhou stranu. Mohli to nazvat jakkoli. S původní hrou, nebo s nikdy nevydaným pokračováním to nemá nic společného.
@Korbitch (04.09.2022 22:42): Pri novej značke podľa mňa ten názov až tak nemal vplyv. Príde mi to trošku komické teraz riešiť. Otázkou je, kto by im tú hru vydal a nechal takto urobiť v tej dobe? Z môjho pohľadu bol väčší problém, než názov to, že celý trailer koncipoval hru ako akčnú trochu hororovú strieľačku.
Tak Morrowind hlavně měl pro mě naprosto otřesnej systém rozhovorů a bojů, což je vražedná kombinace. A jak bylo prostředí originální, tak pohybovat se v něm byl hroznej opruz (cliff raceři a takový Vivec, na něj budu vzpomínat do konce života...). Opravdu často pocítím touhu se tam vrátit, ale pár rozhovorů a bojů mě hned vyléčí.
@Jab (14.05.2022 23:30): Přesně, co se týče prostředí, Skyrim byl sice menší downgrade než Oblivion, za to ten měl krapet lepší questy. Hlavní příběh se mi ale moc nelíbil, tam pořád vede Morrowind.