Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Ringo (23.05.2023 13:12): W1 jsem kdysi dávno zkoušel ale už si z něj nic nepamatuji. Vlastně i ty vzpomínky na W2 u mě blednou. Dune 2 každopádně dohraji ještě letos za všechny 3 rody. Mám pro ten svět slabost.

Mám takovou kupu RTS v zásobě co jsem tenkrát nedohrál, že s tím vystačím do důchodu. Snad. :)
@Ringo (23.05.2023 12:47): vím, ukazoval jsi mi ji v Paletě. Tiše závídím. :) Hele, o té Dune 2 tu už raději moc nebásni, protože mě chytá slina a ihned poté co dohraji první  Command & Conquer (remaster) a RA1 za spojence (nejspíš zvolím remaster) tak jsem schopen ihned poté vytáhnou Dune 2 a dohrát ji taky komplet! Já sice moc pravidelně nehraji ale jak mě něco chytne.... znáš to ne? Dám ještě jednu misi a pak už jdu 100% spát.

Přece bys mě nechtěl mít na svědomí, už jen myšlenka, že bych dohrál letos 3 hry, a všechny RTS na PC mě děsí. :)
@Ringo (23.05.2023 12:18): tak jo tohle beru jako validní argument. Dune 2 je skutečně jiná hra pokud to bereš tahle. :)
Mě osobně Dune 2000 nezklamala ale chápu, že my hráči jsme to tenkrát v 98 takhle cítili. Každý čekal něco jako o rok později vydaný Tiberiun Sun, což byla jiná liga! Zpětně jsem za Dune 2000 moc rád a podle mě ji lidé neprávem odsuzují. Je rozhodně lepší, než Warcraft 2 (což je za mě spíše kopie Dune 2 ve fantasy prostředí), který jsem kompletně dohrál v 98 na svém tehdy úplně novém (prvním) PC. Nicméně připouštím, já byl vždy spíše fanda do sci-fi, než fantasy. Tím chci jen říct, že když jsem Warcraft 2 relativně nedávno zkoušel, už mě to zdaleka neoslovilo jako tenkrát v 98.

Dune 2000 recenzenty tak dobře hodnocena nebyla, protože všichni očekávali zázrak a dostali jen něco jako "remaster" v Red Alert 1 enginu včetně ovládání a filmečků.
@Rapier (23.05.2023 12:12): U té Duny jde dost o to, s čím si to spojíš a to pak tvoří tu atmosféru. Ty hry ji nemohou mít stejnou, to snad ani nejde, když každá vypadá jinak. Dune 2 je prostě Dune 2. Ty odstíny žluté, zpracování jednotek, ty buginy a tanky, způsob namluvení příkazů, to bylo naprosto jedinečné. Dune 2000 spíše jasně zaváněla tím C&C enginem a nešlo ji to odpárat a filmové animačky tomu taky moc nepřidaly. Mimochodem Dune 2000 nebyla zdaleka tak dobře hodnocena jako Dune 2, což taky o něčem svědčí.
Dohrát Red Alert 1 za sověty bylo čistě spontánní rozhodnutí. Při testování starého laptopu jsem prostě ze skříně vytáhl DVD a naistaloval RA1 s tím, že to jen zkusím. No nějak mě to chytlo. :)
Proč se nepřehrály všechny animované sekvence nevím ale očividně mi to nevadilo, jinak bych to nedohrál. Dnes není problém si filmečky přehrát zpětně na YT.

@Ringo (23.05.2023 10:23):  no právě, že lepší moderní ponorkové simulátory moc nejsou. Jak říkám dělá to stále stejné studio. Moderní HW přidal především 3D grafiku a pár věcí navíc ale v jádru jsou ty hry téměř stejné.

Dune 2 jsem dohrál už hodně dávno jen za Atreidy. Atmosféru to má defacto stejnou, tedy až na intro, to je u Dune 2 boží. :) Chápu, jsi fanda do VGA grafiky,

Remaster C&C je super. Kdyby takhle vypadaly všechny remastery, to byl na zemi ráj. :)
@Rapier (23.05.2023 10:07): tiež nerozumiem prečo si nehral remaster, keď ho vlastníš a máš aj vyskúšaný a ak ide o starú grafiku, tak to vieš ľubovoľne jednou klávesou kedykoľvek prepnúť. Takto si sa akurát pripravil o cinematics a nič nezískal.
@Rapier (23.05.2023 10:07): Já ale nic neodsuzoval, jen jsem psal, že pokud mám chuť se vrátit ke stařičké 688 Attack Sub, udělám to navzdory tomu, že existují jistě lepší simulátory, které v tomto nemají šanci uspokojit mou potřebu hrát tu onu konkrétní hru, takže nemám problém dnes hrát ani starý C&C (byť bych jasně sáhnul po remasteru, který vypadá prakticky stejně, jen s lepším rozlišením), protože to vyplývá jen z toho, že si chci zahrát právě C&C, navzdory tomu, že bych dnes jistě našel lépe zpracované RTS. To hned neznamená, že mám k těm novým předsudky.

A co se týče té Dune 2 vs Dune 2000 - dohrál jsem obě a Dune 2 má rozhodně lepší atmosféru. Ovládání mi komplikované nepřišlo. Dune 2000 tak považuji za zajímavý doplněk v sérii, nikoliv jako něco, co by dokázalo púvodní Dune 2 nahradit.
@Ringo (15.02.2023 21:22): zbytečné předsudky.  688 (I) Attack Sub dělali stejní lidé jako Dangerous Waters nebo Sub Command. De facto jsou si tyhle moderní ponorkové simulátory velmi podobné, akorát v DW máš i hladinové lodě a v SC má navíc ruskou útočnou akulu. Grafika je mírně vylepšená, s 3D akcelerací ale v jádru je to prakticky stejná hra.

Jinak Red Alert 1 je solidní retro, ale lepší než první C&C, nedej bože Dune 2000 rozhodně není i přes zajímavé alternativní dějiny. Dune 2 je šílené retro, Dune 2000 na engine Red Alert 1 vypadá přesně tak jak jsme si přáli aby vypadala v době vydání Dune 2, samozřejmě intro má skvělé, grafika na svou dobu je taky pecka ale hratelnost z hlediska ovládání je mírně řečeno komplikovaná. :)
Včera v noci jsem poprvé od roku 1996 dohrál Red Alert, přesněji řečeno kampaň za sověty. Nehrál jsem remasterovanou verzi ale původní z DVD kompilace Command & Conquer The First Decade. Bohužel jsem se tak připravil mimo ůvodní filmeček o všechny ostatní briefingy snad s výjimkou ukončení kampaně.

V porovnání s Dune 2000 a prvním Command & Conquer je Red Alert 1 na střední obtížnosti lehký. Snad jen 2x jsem musel restartovat misi kvůli špatnému začátku, 14 misí dalo slušně zabrat ale poslední mise mi přišli po pekle z dvou her výše jako procházka růžovým sadem, doslova. Nevím nakolik je to mým skillem, protože u prvního C&C mi stále chybí dohrát 3 poslední mise za NOD abych úplně dokončil ale obtížnost je zde značně vyšší!

Jinak sověti maji mega výhodu v letišti, jakmile jej postavíte získáte zdarma paragány- což byla v mnoha misích velmi vítaná pomoc, bombardér (ten moc nevydrží) a průzkumné letadlo, což se vždy hodilo. Navíc ty ruské těžké tanky vydrží fakt hodně, takže na rozdíl od Dune 2000 a prvního C&C zde vůbec nebyl žádný problém ihned začít napadat nepřátelské harvestery. Jediné co spojenci fakt měli extra silné jsou dělové lodě, torpédoborce a křižníky. S těmi jsem měl obvykle nejvíce práce, především pak v posledních misích ale nic co by nevyřešili sovětské ponorky v kombinaci s MIGy.
@Dan9K (15.02.2023 22:45): Damn, ten Klepacki v Brně je lákavý. Jako malý jsem si intro Red Alertu s parádním Hell March pouštěl furt dokola, snad první metalová hudba kterou jsem měl takto oblíbenou. Akorát budu chvíli před tím bezmála týden na Wave Gothic Traffen v Lipsku, tak nevím jestli budu mít chuť hned na další koncert :)

A souhlas, rozdíl mezi RA a CC je enormní, nejen grafikou ale hlavně v hratelnosti v kampani - a CC mě vlastně ani nikdy moc nebavilo, zato RA 1 jsem sjížděl hodně, i víc než dvojku (i když ne tak moc jako CC: Generals, to je kult největší hlavně v multiplayeru :D)
Btw překvapivě příjemný návrat ke klasické rts hratelnosti je i standalone datadisk k RA3 - Uprising. Základní trojka nebyla moc dobré, ale tenhle její přídavek je parádní a že dost zapadl je trestuhodné.
@hanak_v_exilu (komentář):  jinak komentář jsem si s chutí přečetl, ale plusko nedokážu dát, neb vidím holt víc věcí jinak :-)

rozdíl v grafice oproti C&C je pro mě velmi výrazný a zejména hodně udělalo rozlišení. To tehdy bylo úplně o něčem jiném.
tahle hláška "Doom 2 zastínil Dooma 1 úplně ve všem" mě dost pobavila. Jako já jsem pro, že Doom 2 je totálka a Doom 1 byl předehra, ale reálně je to právě Doom 2, který je přece lautr to samé co jeho předchůdce, akorát je to dovedený k dokonalosti. To není k Redáči fér, tam je změn asi 10x víc, protože v Doomovi 2 jich je celkem asi 7 :-).
No a s tou hudbou je to minimálně sporný :-) Dvojka má nepochybně výhodu v datu vydání. V roce 2000 byly úplně jiné možnosti, než v roce 96 nebo dokonce 95, kdy bylo C&C, takže dvojka má mnohem lepší sound. Dvojka je rozhodně kompaktnější, jednička je pestřejší a taky o dost delší. A za mě je Klepackiho vrcholem skladba Big Foot, a ta je zrovna náhodou z Red Alert 1. :-) Industriální nářez, ale nic pro ty, kteří potřebují v hudbě slyšet hlavně melodie :-)

btw. Frank Klepacki bude 3.6. v Brně a bude tam hrát svoje songy z her. Je to náhodou zrovna na moje narozky a už mám na to lístky :-)
já si pamatuju, že filmečky z Redáče byly pro mě výživnější. Jak tam byl ten Stalin, tak je to síla. Vůbec celá ta idea Red Alertu je skvělá.

Pro mě je Red Alert jednička nejlepší a je pro mě archetypem RTS. Když se řekne RTS, je to pro mě Red Alert. Úplně nesouhlasím s tím, že by byly obě frakce moc podobné. Nebyl tady zmíněn onen esenciální rozdíl v obraně. Mít tesla coil a nemít tesla coil je sakra rozdíl. Vždycky jsem chtěl hrát za Rusáky. Mamutí tank, tesla coil, migy. Nic z toho spojenci nemaj. Za ty jsem to vůbec neuměl. Takže pro mě je právě Red Alert hra, kde vnímám ty rozdíly docela výrazné :-) Navíc hra, která jasně vychází z reality to má v tomhle trochu těžší, než třeba nějaká fantasy RTS, kde si můžou vymyslet cokoliv.


jinak ohledně 2. světové války má minimálně fandom teda jasno :-)
@Artran (15.02.2023 21:28): Mně je jasné, že v případě RTS mám širokou škálu voleb neskonale mnoha lepších RTS. Ale otázka je dost jiná. V případě C&C jde o mou touhu zahrát si C&C, nikoliv že bych hledal, jakou super RTS si zahraji, protože popravdě, to raději sáhnu po nějaké tahovce, kdyby šlo o tohle :-)

BTW před 3/4 rokem jsem sáhnul po Powermongeru s tím, že jsem prostě toužil hrát Powermonger a dohrát všechny jeho mapy. Nebylo to vůbec o tom, že by nebylo lepší hry v tomto stylu :-) Je to prostě o touze zahrát si konkrétní hru.

Samozřejmě chápu tvou motivaci, která se pohybuje ve sféře - nemá absolutně cenu hrát nedomrlé Space Empires 1- 3, když tady je dokonalá Space Empires 4, která obsahuje vše akorát 100x lépe.
@hanak_v_exilu (15.02.2023 21:22): Original War jsem samozřejmě hrál. Sice nedohrál, protože se mi v jedné pozdější misi objevil jakýsi bug, který jsem tehdy nepřekonal, ale nadchl mě hodně, považuji ji za nej klasickou RTS všech dob z hlediska sytému, že to není o tom nás mnógo, ale každá lidská bytost je nenahraditelná.
@Artran (15.02.2023 21:06): V tomhle ale záleží na té hranici. Jak ji máš položenou od EGA výše, bude ti ten Harpoon připadat strašně stylový :-) Přirovnal bych to k tomu, že když jsem hrál Nobunaga's Ambition Sphere of Influence, byl jsem totálně unesen třeba nádhernou vizualizací krajiny a japonských hradů a i po strategické stránce to mělo vychytávky, jako starší díly ne, přesto se rád vracím k vykopávkám od KOEI, které měly jen tu mapu s očíslovanými provinciemi a ovládání příkazy zadávanými čísly :-) Má to prostě něčím pro mě nenahraditelnou atmosféru. Nebo mě třeba láká si zahrát znovu 688 Attack Sub, a vůbec mě nebere možnost zahrát si modernější simulaci ponorek. U letadel dám přednost F-15 Strike Eagle II i dnes, než abych si zahrál super moderní fotorealistický simulátor se všemi finesami, jaké může létání na PC mít, atd.

Co se týče C&C, tak mě spíše taky minul ve své době, jen jsem jej zkoušel, jak jsem psal níže. Ale pokud má hratelnost Duny 2, která mě baví dodnes, i když vím, že jsou vyšperkovanější RTS, má C&C i dnes předpoklad, že se u něj dobře pobavím a užiji si jej zřejmě více, než kdysi.
@Richmond (15.02.2023 21:01): Vybodni se na Harpoon a přejdi rovnou na Command: Modern Operations. To myslím teď vážně. Nemá žádný význam vracet se ke starší verzi téže hry. To je jak pracovat v Excelu 2/3... Bylo by to podobně "na hlavu" jako když CRPG Addict hrál nějakou meziverzi Nethacku. Není to totéž jako hrát staré Wizardry nebo Ultimy, kde to má smysl. Navíc... ta hra je skvělá, a vývojáři si zaslouží podporu.
@Ringo (15.02.2023 20:40): Podívej se na screenshoty/gameplaye. Např. Command: Modern Operations je následovník série Harpoon, která vznikla na konci 80. let a v zásadě jen prohlubuje její principy. I Armored Bigade nebo Command Ops 2 jsou mnohem více o komplexitě a realističnosti, než nějakých módních audiovizuálních výstřelcích.

Poznámka pod čarou: Mně v 90. letech C&C utekl a koupil jsme si ho nedávno na Steamu. Po pár misích mi to popravdě přijde relativně slabé. Opravdu spíše taková méně výjimečná kopie Duny II. V zásadě totéž, ale bez oné skvělé atmosféry Duny. Ne snad, že by to vysloveně nestálo za zahrání, ale imo vznikly později zajímavější/inovativnější mainstreamové RTS.
@Artran (15.02.2023 20:31): Njn, dle datumu vydání to budou pro mě hry až na ten příští život, v tomto musím dát přednost klasikám z doby, v které jsem na hrách vyrůstal a které jsem nestihl doteď dohrát :-)
@hanak_v_exilu (komentář): Zrovna nedávno jsem si zakoupil remaster C&C. Kdysi dávno jsem teda jak C&C, tak Red Allert hrál, ale nepostoupil jsem nijak daleko, mise mi občas přišly spíše jako puzzle než strategie a trochu mě odradilo, že si tam nemůžu tak trochu válčit a stavět, jak se mi zlíbí, ale chce to nějaký konkrétní postup dle eventů, které postupně na dané mapě nastávají. Takže pro mě to zůstalo vždy v rovině - strašně bych to chtěl hrát, ale nevím, jestli to je pro mě (protože když už, tak z klasických RTS zbožňuji Dune 2, ale pak jsem přešel spíše na Blizardovky Warcraft 1, 2, a Starcraft) a tak jsem C&C odkládal, ne-li spíše vytěsnil. Ale nedávno jsem dostal strašně chuť si to zahrát, a tak jsem to na STEAMu zakoupil a někdy to opráším a zapařím. Takže tvůj aktuální komentář tady přišel zrovna vhod :-)
@hanak_v_exilu (15.02.2023 15:48): Druhá svetová vojna (hlavne s veľkým písmenom) je názov konkrétneho konfliktu, tak ako Storočná vojna nie je názov hocijakej vojny, ktorá trvala sto rokov, ale konkrétny Anglicko-Francúzsky konflikt z 14. až 15. storočia. V Red Alerte sa 2. svetová nikde nespomína, ani tak nie je označená.

S tým, že skok medzi Dune 2 a C&C bol väčší, než medzi C&C a Red Alert súhlasím, ale na svoju dobu tento skok nebol úplne malý, hoci vzhľadom na rovnaký engine a dosť obdobný interface a gameplay (čo bolo samozrejme schválne), to tak na prvý pohľad nevyzerá.
@Tulareanus (15.02.2023 13:14): No, ona je to věc praxe. Druhá světová je prostě světová válka odehrávající se v době po První světové. :-) Takže ať už by se Druhá světová odehrála s Hitlerem nebo bez něho, pokud to bude světový konflikt - což tohle je, tak to bude Druhá světová.

S dynamikou bojů máš pravdu. Red Alert je svižnější a díky tomu zábavnější. To jsem tam mohl doplnit. Co jsem ale chtěl napsat a možná pořádně nezdůraznil, že zatímco C&C je obrovské vylepšení oproti Duně 2, a i tak mu bylo vyčítáno že nepřinesl nic nového, tak Red Alert je s trochou nadsázky přeskinované C&C, jen evolučně vylepšené. Jenže dneska mu to nikdo nevyčítá. Tuším že ani tehdy se na to nenadávalo. Přitom přirovnání mezi C&C a Dunou dělal každý - i když bylo mimo.
@hanak_v_exilu (komentář): Dovolím si poupraviť niekoľko nepresností a chýb, ktoré v komentári máš:

- hra sa neodohráva počas 2. svetovej, práve v samotnom intre Einstein zabránil 2. svetovej a spustil tak paralelný chod dejín. 2. svetová vojna tak nikdy nenastala a konflikt, ktorý je v hre, sa odohráva v 50. rokoch 20. storočia.
- pathfinding nie je AI, resp. inteligencia počítača, je to len výpočet cesty, áno, to je stále zlé, ale umelá inteligencia je už o čosi lepšia než C&C, jednotky posiela v skupinách, ojedinelé jednotky častokrát sťahuje, kým nie sú v skupine a až potom útočí
- je pravda, že rozdiel strán v prvom Red Alerte nie je ani zďaleka taký veľký ako v druhom alebo Tiberian Sun, ale aj tak tú rozdiely sú, Spojenci majú efektívne námorníctvo, ktoré vie ostrelovať aj vzduch a pevninu, sovieti majú len ponorky, ktoré fungujú len proti plavidlám. Veľké tanky Sovietov majú oveľa väčšiu palebnú silu a raketové vozidlá na ostreľovanie budov z diaľky, Spojenci majú zas mobilitu prostredníctvom menších rýchlejších jednotiek. Predpokladám, že idea bola vymeniť role ako pri GDI a NOD, že tí ťažší budú tí "zlí" a mobilnejší tí "dobrí". Tragédia je to z pohľadu budov, kde ešte vizuálne alebo účelové rozdiely okrem superzbraní nie sú.
- "Filmečky mezi misemi nejsou tak ikonické" - toto je veľmi subjektívne tvrdenie, ale ak sa jedná o to, koľko deja prebehne v hraných cutscénach, tak je ho tam oveľa viac než v prípade prvého C&C. Osviežil som si to cca pred rokom, keď som v remastered verzii prešiel pôvodné kampane C&C aj Red Alert.
- ten vývoj je oproti C&C citeľný aj v dynamike a rýchlosti boja, pretože prvé C&C bolo v pohybe jednotiek a výstavbe extrémne pomalé (rozprávame sa teraz o rýchlosti nastavenej na normal), ale taktiež Red Alert priniesol oveľa viac druhov terénov a prostredí, v ktorých sa jednotlivé mapy odohrávajú
- je však ale pravda, že naozajstné poriadne odlišnosti medzi dvoma frakciami urobili až dva datadisky
Stavění zdi po jednom mě rozhodně nepálilo, to mnohem víc jsem úpěl nad tragickým "pathfindingem" jednotek. Provést větší skupinu nějakým zúženým místem (např. přes most) bylo vždycky utrpení. A nedej bože, když se člověk rozhodl o překvapivý útok ze dvou směrů a nemohl neustále sledovat obě skupiny. To se vždycky nějaká skupina rozutekla, když zrovna se nemohla někudy protáhnout, a půlka skupiny se vydala tou nejnemožnější cestou na smrt... :)
@Tyrael (14.03.2015 18:18): Stačí 5-10 minut;) Je pravda že některý prvky jsou zastaralý (například myslím že zeď se tady stavěla ještě po jednom čtverečku). Mise jsou docela ke konci těžký, zdrojů/místa je jako na potvoru málo a opravdový naleziště jsou u nepřítele:)
@ViRus (18.03.2013 09:29): Pokud to chápu dobře, pak je to zbrusu nově napsaný engine, aby bez potíží fungoval pod moderními OS, a z origo C&C používá pouze grafiku a zvuky.

Nezkoušel jsem, anžto mám instalnutou First decade a omodovanou C'n'P (z odkazů)
Interesantní - OpenRA - OpenRA is a Libre/Free Real Time Strategy game engine supporting early Westwood games like Command & Conquer and Command & Conquer: Red Alert.
Tak jsem se s tím včera mordoval další dvě hodiny. Čistá instalace Red Alertu + patch 1.08. Odehrál jsem první 4 mise a v každý mi to spadlo, a to jsou mise opravdu jen na pár minut, v tý čtvrtý to spadlo dokonce čtyřikrát. Použil jsem tedy patch 3.03 ačkoliv podle popisu by se měl hlavně týkat multiplayeru. Pády nepřestaly, v prvních dvou misích se to třikrát poroučelo. Vygooglil jsem, že pády způsobují dvoujádrový procesory, což je můj případ, zdálo se tedy, že byto mohla být správná stopa. I spustil jsem red alert, nahodil task manager a dal nastavit spřažení. Jak u RA95.exe tak i u RA95.dat bylo zaškrtnutý jen jedno jádro. Pády nepřestaly. Tak jsem to vypnul a byl už rozhodnutý sena to vyfláknout.

Dneska jsem, víceméně jen tak jako poslední nápad, zabrousil na Nyergudsovy stránky, což je člověk co vytvořil hi-res patch pro C&C, a náhodou jsem tu našel odkaz na utilitku ForceCore, pomocí níž se snadno nastaví počet jader na kterých má aplikace běžet. I zkusil jsem to jako poslední pokus a právě jsem dohrál pátou misi bez jediného pádu. Problém byl tedy skutečně zde, ovšem nevím proč to přes task managera nezabralo. A už vůbec nechápu, že při spojenecký kampani mě to netrápilo. Asi mi tímto můj počítač dává najevo svou politickou orientaci... :-)
Teda to jsou operace. Tak jsem zjistil že je ještě nějaký pozdější patch a to verze 3.03 tak jsem ho tam lupnul. Načež jsem zjistil, že mi to nebere sejvy (už jsem byl v 8. misi), všechny to označilo jako "old" a nazdar. No nic, dalo se to čekat. Přihodil jsem tedy i ten high resolution patch, když už to budu hrát od začátku. Ten vlastně přidá nový launcher do hry, takže si můžete vybrat jestli to spustíte hi-res nebo normálně.

No bohužel s tím hi-res patchem jsem nebyl schopný dohrát ani první misi, která normálně trvá tak dvě minuty. Pokaždé z asi sedmi pokusů mi to normálně zamrzlo, tak že jsem to musel shodit přes CTRL-ALT-DEL. Říkám si OK, jako retro hráč jsem na nízký rozlišení zvyklej, žádnej problém.

Spustil jsem to tedy znovu v 640x480, dohrál první misi, jdu na druhou a koukám jako puk. Ve druhý misi jsem nebyl schopný postavit žádný barák. Prostě ty dva sloupce s ikonama staveb a jednotek byly prázdné, jako kdyby se v týhle misi nestavělo. To jsem ale věděl že tak není, hrál jsem jí před pár dny a pro jistotu jsem ještě koukl na youtube, že se nepletu, a nepletl jsem se. To už mi začaly téct nervy.

Znovu jsem přemejšlel zda jsem s tím něco nevyvedl, když alianční kampaň mi běžela v pohodě a sovětská dělá takový psí kusy, a pak jsem si vzpomněl, že jsem v mezičase do toho přidal češtinu. Nevím jestli to tím bylo, dospěl jsem do stavu, že mám přepatchováno, nastal kompletní reinstall a zkouším to znovu. Snad to znovu bez češtiny půjde, tady skutečně potřeba není, a uvidíme...
@Crash (09.03.2013 23:16): Jo High-res patch je, mal som ho z tej stranky kde bol aj ten C&C hires patch. Taka nejaka official od tvorcov uz si ale nepamatam presne znenie. Ovsem ak ti isla spojenecka kampan bez problemov a Ruska zrazu hapruje tak to je urcite divne. Skus teda este patchnut co to spravi.
@mazar1234 (09.03.2013 23:10): Podle startovní obrazovky je to v1.08PE. Měla by to být ta co byla uvolněna jako freeware, už to mám nainstalováno dost dlouho, tak si to moc přesně nepamatuju. A hraji to v původním rozlišení 640x480 ani jsem nevěděl, že na Red ALert je taky high-resolution patch, měl jsem ho jen na C&C. Divný hlavně je, že ta alianční kampaň jela v pohodě, hru jsem nechal nainstalovanou, nic jsme s ní nedělal a teď je to bum bum. Zdá se mi že to je nějaký problém se zvuky, ale to je čistě pocitovka
@Crash (09.03.2013 23:08): Aku davas verziu, pripadne pouzivas ten patch na vysoke rozlisenie? Ja som s tym nejake problemy nemal co som to hral pred par rokmi z original First decade verzie s tym unofficial high-resolution patchom.
Sakra rozehrál jsem sovětskou kampaň a nějak moc často mi to padá. Přitom vloni jsem hrál alianční a sice se možná nějaký pád objevil, ale rozhodně ne tak často jako teď. Tak nevím co se děje.
Red Alert skutečně první nebyl. FMV sekvence měl už dávno před ním prní C+C a Wing Commander.
za prvu FMV hru sa vo vseobecnosti povazuje Dragon's Lair z roku 1983, aj ked bol animovany. No a sypat sa to zacalo uz od zaciatku 90s, ako poznamenal THX.
"Taky mam pocit, že to byla první hra, kde byly použitý záběry natočený s živejma hercema..."

No jableku, s FMV se vcelku normalne pracovalo snad od zacatku 90. let... ;)
Nepřipadá vám divné, že když se Red Alert odehrává v 50. letech a 2. Světová válka nebyla, tak je tu mapa se státy v moderních hranicích? Vysvětlili to tvůrci nějak, nebo se na to prostě vykašlali?
Jo, jo. Taky si myslím, že to měl být prequel k C&C. Kane se tam skutečně párkrát mihne. :-)
Aha aha,tak to se omlouvám,je to už tak dlouho,že si houby pamatuju.Na Kanea si tam nevzpomínám.Nicméně Kane naprosto zazářil v CaC3 Kanes Wrath,fakt mě neuvěřitelně jeho herecký výkon motivoval do hraní.Klobouk dolů,je fakt krutej!!
Nene, v první RA se Westwoodi patrně ještě snažili to provázat s Tiberium světem a Kane tam je, jako poradce Stalina. A pak Stalina zabije. Původně Red Alert měl asi být prequel k Tiberiu, ale po uvedení RA2 to lehce zmutovalo a už by to příběhově nedávalo smysl :)
2:Malignus-Nevzpomínám si,že by byl v RA Kane.Nebo se pletu???Kane je CaC-za NOD proti GDI,ale RA je o sovětech a spojencích a Kane tam neúčinkuje..