Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@pipboy (12.10.2024 23:48): Archolos nemá cenu hrát kvůli příběhu. On tam sice je a je na poměry Gothic her celkem dobrý, ale rozjede se až s odchodem z úvodní vesnice (až ten moment nastane, tak to poznáš) a je to pořád Gothic, ne Zaklínač.

Mě na těch hrách baví především atmosféra, exploring a ta hratelnostní smyčka. Plus ten herní engine, ten má prostě pořád cosi do sebe.
@Adieu (13.10.2024 01:39): Já Gothicy v době vydání nehrál, šel jsem k té sérii obloukem v roce 2016 přes Risen, ten byl celkem ok ale říkal jsem si že stačilo.... potom jsem se přeci jen překecal k Gothic 1 se mi líbil mnohem víc.... no a po roce zkusil Gothic 2 a ten už mě nebavil.

Jak je to s těmi patchi? Už je to nějak hotový, nebo se ještě na něčem pracuje?
@pipboy (12.10.2024 23:48): Zcela chápu, mě to udyndané tempo vykolejilo trochu později po začátku ve městě a sekl jsem s tím; možná škoda, ale už prostě na tohle hledání virtuální roboty a budování od píky, aniž by mě zaujal hlavní příběh, asi nejsem. Zjistil jsem, že nějakou nostalgií po Gothicu, ač ty hry mám rád, vlastně netrpím.
Teda musím konstatovat, že od posledního postu jsem to pustil jednou. Technicky cajk, ale příběh je po příchodu do vesnice pořád v nějakém čudném limbu, že jen dost těžko hledám motivaci s tím zase pohnout...
@Marcusss (14.08.2024 22:48): Sakra :( O tom jsem četl, ale mně se tenhle bug vyhnul. Za celou hru jsem vlastně na žádný výraznější bug nenarazil. Pokud má ale update 2.0 přijít v dohledné době, tak bych si na něj počkal.
@John Mirra (25.06.2024 11:41): Rozehrál jsem, moc se mi to líbilo. A pak jsem narazil na game breaking bug. :( (v jeskyni s Fabiem nejde progresnout pokud pošle někoho jiného než tebe pro dřevo)

Myslím, že počkám na update 2.0 co má přidat bug fixy a další obsah.
@Drolin (24.06.2024 06:57): Já jsem měl při hraní několikaměsíční pauzu, protože jsem měl za to, že se hra ke konci klasicky zvrtne v akční řež, protože jsem všechny questy už udělal. Ohó, jak jsem se mýlil! Questy se dávkují pěkně postupně, i v předposlední kapitole jsem nacházel na nové a nové úkoly a vyloženě akční byl jenom konec. Tím chci říct, že mě to bavilo opravdu celou dobu :)

@Marcusss (25.06.2024 09:41): Úplně ti závidím! :)
Mimo čtyř hodnocení vše 90+ ... tedy se opravdu těším na klenot na poli konverzí. Jen ta mamutí délka mě zatím oddaluje od zahrání, ale jinak mám The Chronicles of Myrtana: Archolos prakticky na prvním místě " k zahrání".
Tak právě dohráno a souhlasím, útok na město ve mně rozdmýchal emoce. To mě docela dostalo :)

Jenom si tedy nejsem jistý, zda i ten "můj" Marvin je Scar z jedničky, protože na konci sice byl odsouzen, ale jelikož byl členem stráží, tak za zásluhy NEBYL poslán do kolonie. Hmm...
Dohráno, zaslouží 100%, tady není co řešit. Krásných 70 hodin a to jsem určitě neviděl všechno. Poslední kapitola byla už přímočarý sprint do cíle příběhu, ale do té doby nebývale košaté RPG. Spousta propletených osudů, prostě tak jak to máme rádi :) Útok na město byl správně drsný, všude možně mrtví známí a kamarádi, mělo to pořádnou sílu.
Sakra, to vyšetřování ve městě ve třetí kapitole je taky skvěle udělaný. Spousta stop, spousta vyslíchání. Běhání sem a tam a stejně je to zábava :D
@Lario (28.04.2024 15:46): Tak snad na to budeš mít teď víc času :)

@Widl (28.04.2024 18:40): Jo, to mě taky dostalo :D

Já teď dokončil úkol s Bestií a to rozuzlení mě docela dostalo... :) A jsem z toho fakt nadšený. Opravdu málokterá AAA hra má takový smysl pro detail, a tohle je přitom mód zdarma....
Úkolů pořád plno. Čerstvě jsem nakoukl do třetí kapitoly a hra pořád překvapuje. Dokonce už jsem umřel díky špatně zvoleným odpovědím v rozhovoru, což jsem úplně nečekal :D
@JohnCZ (25.04.2024 14:26): Mám to podobně. Snažím se ale v posledních letech mírnit, protože jsem tímhle stylem hrál i hry, které při dohrávání do konce tak dobré už nebyly. Zpětně jsem si pak říkal, že to byla ztráta času.

@John Mirra (25.04.2024 22:29): Před rokem jsem nahrál 10 hodin. Moc daleko jsem se nedostal, ale co jsem stihl bylo fakt super :)
Pak jsem hru musel odložit kvůli pracovním povinnostem a práci na dřevě z rodinného lesa ve volném čase.
@Lario (25.04.2024 14:00): Já v tom mám celkem 147.5h dle Steamu a věř mi, že já jsem pomalý, kochací, systematický a completionist typ hráče. I tak je to děsná darda a královská zábava na minimálně několik týdnů.
Jsem si na tohle vzpomněl a od soboty se s tím při chřipce dobře bavím. Strašná nostalgie z objevování neznámého úžemí Gothicu. Dělané s velkým citem. Právě jsem dorazil do města a klobouk dolů nad jeho velikostí.
Archolos má orkský voice over a zní to méně rušivě, než pšonština... kdyby to někoho zajímalo.
@Paul (07.04.2024 10:41): Má tam být 60 hodin :)

Jojo, to dávkování v Archolosu mi taky přijde super - jsem ve třetí kapitole a lidi mě sami od sebe zastavujou s tím že pro mě mají další úkol. To se mi třeba moc nelíbilo na Gothic 1, tam jak člověk odehrál 1. a 2. kapitolu, tak už další vedlejší questy skoro nebyly a jelo se už čistě na akci. Tady ne. A pořád se zpřístupňují nové lokace...
@John Mirra (07.04.2024 01:10): píšeš že jsi v půlce hry, a pak že v tom máš 6 hodin, nějak ti nerozumím (nevypadla ti tam nula?). Jinak za mě je Archolos taky jedno z nejlepších RPGček vůbec. Ale kladu asi větší důraz na ty questy a narativ a tam je prostě TW3 zatím nedostiženej. Mechaniky mi v TW3 přišly taky dobrý. Btw mě dohrání Archolosu zabralo krásných 140 hodin a je fakt, že se mi ani za takhle enormní dobu neodehrál, má skvělý dávkování těch kapitol. Ale o tom jsem psal i v komentu.
@Paul (07.04.2024 00:13): Narativ a questy možná, ale W3 u mě ztrácí hlavně soubojovým systémem a vylepšováním postavy. A taky už příliš velkou rozlohou, k dohrání už jsem se pak musel nutit. Archolos má IMHO pořád čím překvapit, i v půlce hry přicházím na nové věci, nové questy, nové lokace... a taky má mnohem menší inflaci zbroje a brnění, jakože každé 2 minuty nenajdu lepší meč atd. Mám v tom skoro 6 hodin (reálně asi trochu méně, občas zůstala hra pauznutá v menu), ale baví mě to pořád hrozně hrozně moc :)

@JohnCZ (07.04.2024 00:29): Ba, ba, mně právě ty herní mechaniky baví MNOHEM víc tady než v W3.

@Vurhor (07.04.2024 00:16): Žejo! Žejo!
@John Mirra (06.04.2024 23:02): Lepší asi ne. Příběhem je třetí Zaklínač jasně superior (prakticky k čemukoli). Ale, a to podepisuji slova Vurhora v plném rozsahu, pořád je to jedno z nejskvělejších RPG, co jsem kdy hrál. Já ty herní systémy a mechaniky prvních dvou Gothiců, i když jsou už zastaralé, prostě žeru a děsně mě i po letech baví. A když se to spojí s tak vymazleným designovým umem a obrovskou porcí obsahu, tak je to pro fanouška původních her opravdu splněný sen. Furt nechápu, že něco takového a v takové kvalitě vzniklo a je to zadarmo.
@John Mirra (06.04.2024 23:02): Nebudeš. Čas od času si ještě na Archolos vzpomenu a pokaždé se znovu nechám unést tou fascinací z uvědomění, že bezplatná fanouškovská modifikace je jedno z nejlepších RPG, co jsem kdy hrál. :)
@John Mirra (06.04.2024 23:02): jako, za mě zas až tak ne (přeci jen narativ a questy jsou v TW3 jinde), ale za mě je to minimálně rozhodně nejlepší Gothic :) Což mi taky přijde jak rouhání.
A Enderal je nejlepší TES..
Ty kráso, nebudu se moc rouhat, když napíšu, že mi to přijde lepší než třetí Zaklínač? :O
@JohnCZ (27.08.2023 22:40): Trochu se to dalo čekat. Trvalo to už moc dlouho. Pochopil jsem to tak, že ti co opravdu pracovali, přešli dělat Archolos a zbytek byli teoretici, které zajímal hlavně dabing. Přitom zrovna dabing mi nepřijde jako nejdůležitější součást hry a u nich se každý příspěvek točil jen kolem něj. Takže buďme rádi za Archolos :).
To vypadá že časem, za pár let, dám druhej průchod...chystají nějakou aktualizaci 2.0

The new features include: -Expanded world incl. new locations, secrets, events, enemies, weapons, armor
-New customization options: facial hair and hairstyles for the protagonist and skins for the dog
-Expansion of character builds, among showcased things were new spells incl ones that appear to be fire magic which was previously unavailable, new enchanted arrows, new potions like damage deflection potions, summon upgrades at shrine of beliar, rune upgrading
-Minigames: arm wrestling, card game, tic tac toe and a shell game
-Hardcore DLC, this was announced already but this is the first actual preview and it looks like it expands enemy behaviors with stuff like human opponents being able to kick you offbalance and roll and trolls throwing stones at you
-Fixes and QOL changes
K jakému mistrovi bych měl jít do učení? Lovit umím a na kůžích a zubech už docela dost vydělávám :) Bude to ještě lepší, když půjdu k Fridě?
Náhodou učení magie pomocí knih je super.

Dnes dohráno po 100 hodinách. Je to právem opěvovaná pecka. Souhlas se všemi komentáři zde. Mám ale 3 výtky:
1. Na to, že je to vlastně stará hra a dá se předpokládat, že to budou hrát pouze gothicoví nadšenci - je to prostě příliš jednoduché. Prakticky celou hru jsem prošel jako nůž máslem. Je pravda, že je to hodně dlouhé a kdyby se zvýšila obtížnost, mohlo by to už někoho odradit.

2. splnil jsem všechny questy, které jsem měl v deníku. Prošel celý svět atd. Přesto nevím, proč unesli Jorna (resp. vím, ale musel jsem to googlit). Kurt zmizel a nevím proč. V tomto směru jsem zůstal po konci hry trochu opařený. Je tam samozřejmě na konci obrovské množství možností, jak to může dopadnout. Několik konců hry, pak u každého příběhy (nepovedlo se mi třeba odhalit osud všech z lodi). To je ok a trochu to motivuje k znovuhraní.

3. Konec s vypálením města a vyvražděním skoro všech byl na mě moc krutý.

Prý má vyjít nějaký hardcore mode, dovedu si představit to dát za pár let znovu za bojovníka (teď jsem hrál za lukostřelce/mága).
Tak nápad učit se magii pomocí knížek, které musí hráč hledat různě po světě, hodnotím jako docela nablblý :(
@TaryhoFigurka (22.05.2023 09:49): Vím, že odpovídám na starší post a beztak už řešíš něco jiného, ale aspoň pro sebe jsem testoval jsem chování hry v situaci, o které píšeš. Nechal jsem Fabia poslat někoho jiného pro klestí, tj. Kazeema. Ten odešel a za půl minuty se vrátil (ani jsem nešel na ty gobliny, ale zkoušel jsem i variantu s jejich vymlácením).

Pak Fabio rozdělal oheň, měl krátký proslov. Následně jsem klikl na oheň (hra k tomu navádí i v poznámce k úkolu - objeví se až hráč požádá Fabio o maso, ale oheň je interaktivní i bez toho) a hra normálně pokračovala.

Jestli se nevrátil Kazeem s klestím, Fabio nerozdělal oheň, nebo ten oheň nereaguje na klik, tak se bohužel někde šprajcnul skript. Na to by mělo pomoct nahrát starší save a pokud není nebo to nepomůže, tak rozehrát novou hru.
@TaryhoFigurka (21.05.2023 10:40): Na netu jsem našel podrobně rozepsaný polský návod https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2678374043

Když se rozhodneš, že má poslat někoho jiného, tak hra předpokládá, že, než se dotyčný vrátí, tak začneš prozkoumávat jeskyni (nevím, jestli je v úkolovém záznamu nějaká nápověda) a zabiješ gobliny v jedné z vedlejších části jeskyně. Až se vrátíš zpět k Fabiovi, tak by měl být už zpátky člověk s klestím.

Holt je místy evidentní, že jde "jen" o obsáhlý mód. V profesionálně dělané hře by něco takového bylo lépe ošetřené.
Hned v první kapitole mám problém. Když seberu klestí, tak Fabio nemá žádnou dialogovou možnost a nejde pokračovat. Neví někdo, co s tím?