@
Flyer (08.06.2023 23:51): Mně třeba přijde čtyřka hodně jiná než trojka. Ne ve smyslu gameplaye, tady si ovšem říkám, co na tomhle modelu lze vymyslet, diablovky (minimálně ty, co znám, což pravda, nejsou všechny a nejspíš ani většina) jsou v tomhle dost přes kopírák, ale z hlediska story.
Je tu antagonista, který má konečně i nějakou jinou agendu než "hurr durr, Prime Evil, hurr durr."
Dialogy (míněno zadávání questů, kecání u uzlových bodů story a tak), jakkoli typicky blizzardovsky přímočaré, jsou oproti trojce rozhodně lépe napsané, s výrazně nižším procentem trapnosti. Samozřejmě, nelze to srovnávat s něčím jako je DA:I nebo Pathfinder: WotR, ale na diablovku nadprůměrné.
Totéž sidequesty; mají na Diablo nevídaný level propracovanosti a jasně, úkoly jsou "jdi tam a tam a přines mi pět démoních očí/vymlať tenhle dungeon" - ale od tohoto typu her nečekám složité diplomatické mise, že. V pár případech si dokonce hráč může vybrat ze dvou možností a výsledek questu je různý (ne z hlediska odměny, ale z hlediska toho, co se pak stane).
Chápu, že tenhle rozměr asi neocení každý, ale čtyřka v některých chvílích velmi slušně pracuje s různými symbolickými vzorci či narativy.
Celkově mi ta hra přijde z dějového/obsahového hlediska mnohem bohatší (nebo jak to říct) než předchozí díly, ačkoli, surově řečeno, hráč zase jenom jde a kosí potvory.
Samozřejmě, po grafické stránce (jakkoli mně se trojka graficky zamlouvala a ten častý odpor vůči jejímu barevnému ladění nesdílím) je čtvrté Diablo velice hezká hra s mile makabrickou stylizací, zejména ta kombinace organické hmoty a chrámových prostor je luxusní.
A speciální bonus pro mě byl, že si tu můžu vyrobit nekra, co vypadá jako Stefan Ackermann z Das Ich zamlada a že na rozdíl od trojky nekro nemluví, jako kdyby snídal obzvláště tvrdé kusy křemene a zapíjel je sklenicí písku.