Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@veselykralicek (16.09.2023 09:09): Grim Dawn doporučuji s oběma příběhovými DLC. Výborný arkádový Hack&Slash, velmi temný a chytlavý. Dohrál jsem na všechny obtížnosti normální i hardcore postavu. Jediná výtka směřuje k nepříliš vydařeným filmečkům. Mám tam něco přes 700 hodin. Navíc je v plánu nové DLC Fangs of Asterkarn.

@PERKman (16.09.2023 09:33): Na ty se dá podívat zdarma na YouTube. Hra za 70€, která má jít po dohrání řekněmě do 20 hodin příběhu z disku, musí nabízet mnohem víc než Diablo IV v současném stavu. Alespoň pro hráče, kteří mají herní nároky z dob, kdy vycházely ve srovnání s dnešní dobou smrtící hry jako Planescape: Torment a podobné.
Už jenom ty bezkonkurenční CGI filmečky jsou důvodem si projít ten příběh.
@DEU (16.09.2023 00:59): souhlasím, příběh bych si asi taky zahrál, nějak nemám tendenci tyhle hry grindovat. Ale jsou tam jiné věci, které mě odrazují, takže D4 oželím. Asi se kdyžtak pustím do toho Grim Dawn, to jsem ještě nezkoušel. Když je to duchovní nástupce Titan Questu, kterej jsem projel několikrát.

A nebo do remasteru legendární dvojky, což je hra, která se mi snad neomrzí nikdy. Navíc, když je o dost přístupnější než původní hra.
@veselykralicek (06.09.2023 10:40): To je možné. Faktem je, že v PoE jsem si dva sety pořídil. Tím jsem defakto zaplatil jako za plnohodnotnou hru. Zde ve čtyřce mě příběh místy i docela překvapil, ale chybí mi tam honba za právě Diablem. Snad vydají DLC a půjdeme právě po něm. Příběh bych si opět zahrál. Akorát mi interface hry přijde takový umělý. Nemůžu si pomoci, ve srovnání s dvojkou, jedničkou, ale třeba i s Grim Dawn mi celková atmosféra přijde taková neslaná a nemastná.
@DEU (06.09.2023 02:18): taky jsem si všiml, že to šlo do slev nějak moc rychle. Na to, že to je Diablo. A hra od Blizzardu.

Asi potřebujou nalákat víc oveček, který by si pak kupovaly další oblečky za mikrotransakce.
Hodnocení 83% zde na webu je ve srovnání se zahraničními weby hodnotícími hry značně nadstandardní. Nicméně sleva 25% a právě nízké hodnocení na zahraničních webech signalizuje, že čtyřka nebude příliš povedená. Pořád je ale cena i po takto výrazně slevě pro mě moc.
@AlieN (20.08.2023 07:41): Tak ono podle mě po trojce nebylo těžké přijít s lepší hrou. Zvlášť po zmrveném Immortalu. Věděli, že hráči mají nejradši dvojku, takže jakýkoli návrat k ní bude úspěch.



@Fatality (20.08.2023 06:56): a já je za debily taky považuju. Hráči, kteří tam běhají se svýma dementníma internetovýma přezdívkama, v pestrobarevných outfitech, to mě spolehlivě odradí.

A ano, vím, že příběh na té hře zajímá absolutní menšinu lidí a cílí na hráče, kteří tam budou grindovat a lootovat do aleluja, a že té hry prodali i beze mě 5 miliard kopií, takže bez té mé se určitě obejdou.:-)
@Fatality (20.08.2023 06:56): Heh, já jsem od toho po extrémně nezajímavé trojce a tom mobilním shitu neočekával nic, tohle není výraz zklamání, ale prostě jen kritika - a i přes tohle to pořád vypadá líp než ta trojka. Ale i tak to není dost zajímavá hra, no možná když to bude zadarmo na gamepassu bych tomu mohl pár hodin obětovat :)
Btw nechuť k mmorpg obávám se není výraz boomerství - mmorpg jsou boomerské hry, vždyť jsou tu už desítky let :D

A debilové jsou pro mě ty postavy ve hře co tam zmateně pobíhají po městech. Soudím je jako npc :)
@AlieN (19.08.2023 23:56): to mě mrzí, žes od toho očekával něco jiného než to je. Ale dělá to z tebe jen boomera :-D

Nicméně jsem pořád nepochopil proč to jsou debilove. Jako by za to ti hráči mohli, když už tak jsou debilové Blizzard, ne? :-)
První věc z mého pohledu je, že pokud ve hře její příběh drtivou většinu hráčů nezajímá, je někde něco špatně. Buď je příběh špatně udělaný, není na něj kladen důraz nebo obojí. Já jsem hrál 1 i 2 vždy primárně kvůli příběhu, stejně tak Grim Dawn. Výjimku jsem udělal jen u 3, ale až po vydání RoS, kde jsme hráli v super partě a v PoE, které mě před nějakými 4 lety naprosto pohltilo svým obsahem a možnostmi, o kterých jsem si předtím jako hráč Diabla III mohl nechat jen zdát. Třetí Diablo mě ale bavilo nejvíc paradoxně v prvních měsících, kdy byla hra ultimátně těžká a velkou výzvou.

Dnes už jsem ale ve fázi, že mě právě po dohrání příběhu nemá u Hack&Slash her co udržet. Snažit se dosáhnou maximálního levelu? Proč? Tahle zastaralá mechanika je pro mě osobně jedna z věcí, která mě odrazuje od nákupu a hraní. Mnohem realističtější je si věci najít, naučit se je a poté si je sám vyrobit. Nálezem věci si představuji, že náhodně padne klidně někde v začátcích hry, ale naučit a vyrobit si ji budete moci až později. Nebo vám padne z konkrétního bosse ve formě předmětu, který se opět naučíte, třeba už hned po zabití bosse ve městě. Další věc seberete cestou dále ze znesvěcené katedrály, další v katakombách a tak dále. Proč být vázaný na nějaké levely postavy když lze levelovat skrz výbavu? Další věc je chození NM dungeonů - stále stejných lokací. i PoE jsem přestal hrát, protože jediný způsob bylo chození map do zblbnutí. Ano, přidaly nové UBER bossy, ale na ty jste museli postavit speciální build od začátku až do konce. A reset stromu dovedností stál orby. Toto vše prostě nebylo v mých silách obhospodařovat.

Hack&Slash hry jsou z mého pohleu postavené výhradně na grindu a na zabíjení stovek tisíc bezbranných mobů. Za posledních dvacet se z hlediska vývoje, obtížnosti a herní výzvy téměř nikam neposunuly. Až do mého spuštění V Risingu. Zde se mi stává opakovaně, že musím z boje s moby utéct, protože potkám tankovací postavu, která dává obrovský DPS, omračuje a má v zádech mága, který ji svými kouzly uzdravuje a mě současně poškozuje. Navíc jsou ještě krytí mušketýry a ti střílí sakra rychle a přesně. Toto se mi nestalo v žádném Diablu co jsem kdy hrál.
@Fatality (19.08.2023 20:52): Protože to jsou random postavy co tam zmateně pobíhají a dělají kdovíco - tohle je fantasy svět, já jediný jsem v něm hrdina co ho má zachránit, a všichni ostatní jsou npc - když už tam ostatní hráči chtějí otravovat, tak ať se chovají jako npc :P
Dost zásadně to mění feeling z té hry, logicky, MMO je jiný žánr než jakým bylo D2.
@Jab (19.08.2023 11:55): Já to po malých douškách hraju. Sezóny ani battle passy mě vůbec nezajímají, hraju pořád původní kampaň a jsem někde ve třetím aktu (ani nevim z kolika, ale určitě je tam ještě čtvrtý). Baví mě to, je tam hromada questů a contentu, má to skvělou grafiku i temnou atmosféru, ale neměl jsem na to zatím moc času (i když pěkných pár večerů už jsem v tom stejně utopil).
@Charllize (19.08.2023 19:16): Jednička měla atmosféru úplně skvělou ;-)
A nijak zásadně, záleží jak to hraješ - já 1 i 2 hrál víceméně výhradně singleplayer, a žádný grind a maxování postav, jen jsem si to v průběhu let jednou prošel s různými postavami.

Honit staty, pokoušet se prolézt hru na hell a nightemare, opakovaně chodit na jednoho a toho samého bose v naději že vypadne nějaká věc, etc, to čemu se teď říká "endgame content" - tohle mě na té hře vůbec nezajímá.
@Fatality (19.08.2023 15:56): Však to je velmi dobrý důvod. Co víc může zabíjet atmosféru hry než že ti tam pobíhají nějací debilové a svou existencí ti ustavičně připomínají že na nějakém příběhu, questech a lore hry vůbec nezáleží, protože tady jde jen o nekonečný grind statů a lootu.
A pro připomenutí, pro uživatele veselykralicek je důvod k nekoupi to, že tam může narazit i na jiné hráče.
Jé hele, ono vlastně existuje Diablo IV. Hraje to ještě někdo? Jak se vám líbí teď sezóny a battlepassy?
@Mendoza (29.07.2023 21:51): Každému dle jeho gusta. PoE mě hodně bavilo tak před 4-5 lety. Tehdy tam bylo obsahu tak akorát. Naposledy jsem jej hrál někdy v roce 2020 a to už bylo příšerně překombinované a pro efektivitu časově extrémně náročné. Hrál jsem jej po dobu 2 let jen v rámci Standard League.
@Charllize (28.07.2023 17:01): Neznám Hack&Slash, která by měla tolik obsahu, jako Path of Exile. Navíc hra je F2P, pokud hráč nechce hrát endgame, kde je nutné zainvestovat do záložek truhly. Oproti tomu je Diablo IV hrou s jednoduchými mechanikami pro děti.
@DEU (25.07.2023 08:22): Však na supportu mají napsáno, že ano. Proto jsem se právě divil, co mi odpověděl, ten člověk. Ale je pravda, že jsem možná měl víc jak dvě hodiny, protože úvodní cut-scéna je celkem dlouhá a během hraní jsem na mobilu googlil, co bych mohl udělat pro snížení pingu.

EDIT. Ale nevím, jestli mám chuť to potom rozehrát znovu. Ten pohyb myší se mi moc nelíbí. Vím, že se tak hrála i dvojka, ale nějak jsem si zvykl na ovládání trojky a Immortalu. Hlavně se lépe dodguje.
To jsem se zase ponáhlil s koupí. Průměrný ping 450ms. Když se připojim přes hotspot tak 180. Nehratelné.

EDIT. Docela úsměvné. V podmínkách pro vrácení peněz mají, že se to dá vrátit do 14 dnů s odehranou dobou do dvou hodin. A týpek mi napsal, že na digitální produkty neplatí nárok na odstup od kupní smlouvy, ale když jsem to teda koupil včera a nemohu si užít hraní, tak mi zařídil výjimku a peníze mi vrátí :D :D
Možná jen trochu škoda, že tu není boj s trojicí Prime Evils bráchů. Dvojka tak stále vychází, že v ní "jde o více". Ale Lilith a Inarius je druhá nejlepší možnost. Takže stále dobré. Počkám ale s nákupem na případné hlavní DLC. Času dost. A tak nějak cítím, že je Blizzard schopen hru v touze po zisku hodně poničit.
@veselykralicek (17.06.2023 18:02): To ne, úplně se jich zbavit nejde. Ale opravdu je můžeš úplně ignorovat. Není třeba si jich všímat a v klidu si můžeš plnit svoje úkoly. Vlastně mi často spíš připomínali jen barbary (NPC postavy), které šlo potkat v datadisku Diabla 2: Lord of Destruction. Dungeony jsou instancované, takže tam na hráče nenarazíš vůbec.
@Seeker (komentář): Asi to tu už padlo, ale zeptám se teda na finální verzi..

"Kdo chce, může se přidat do party.." A kdo nechce? Může hrát čistě single bez jakýchkoli dalších hráčů? Aniž by mu tam vůbec lezli?