100 recenzí za hodinu. Tahle je zatím poslední. Zajímavá strategie.
Diskuze
@Charllize (02.08.2023 14:33): ale jak jsi psal, je možné, že to bylo umocněno i tím levelováním vybavení. Nevím. Každopádně tohle byl takovej fail, že mu to tu hru totálně znechutilo. Projel jsem i komentáře tady a stěžuje si na to tady taky skoro každej..
@veselykralicek (02.08.2023 14:16): Problém a zřejmě ten pocit levelovaní nepřátel je hlavně v tom ze to nahrazování za silnější verzi nepřátel neobsahuje zařazení i těch slabších. Jakoze skupinka nepřátel tam je vždycky složená jen z té silnější verze. Kdyby to kombinovali i s temi slabšími působilo by to jinak a líp. U Skyrimu už tuhle chybu neudělali a je to tam mnohem víc komplexní.
@Charllize (02.08.2023 14:11): Tyjo já teď budu asi za idiota, ale fakt si živě pamatuju, jak když jsem to hrála poprvý, tak jsem se s tím na konci dost prala a přišlo mi to celkem těžký a když jsem to pak procházela znovu, tak jsem si šla rychle odehrát hlavní příběh, protože jsem si pak chtěla "bez obtěžování" vesele zevlit u těch vedlejších úkolů a věnovat se cechům a strašně mě šokovalo, jak byl ten přímej průchod strašně směšně jednoduchej. Ale jako to jsou fakt léta zpátky, ale tímhle jsem si dost jistá.
@Charllize (02.08.2023 14:11): to já žádnou fámu sílících krys nešířím, anžto si to ani neuvědomuju. Já si jen vzpomínám na ten pocit, kdy jsem pořád dostával na budku a pak si cíleně udržoval postavu na nízkém levelu tím, že jsem, tuším, nechodil spát. Nebo jaký na to byl fígl. Anžto když jsem leveloval, tak jsem se neprobojoval. Je pravda, že jsem tu hru zas tak nestudoval a hrál jsem to spíš jak jsem sám chtěl, a rozhodně ne efektivně.
A to jsem se vždycky smál bráchovi, kterej postavy trénoval tak, že zatížil klávesnici kladivem a šel na trénink / na zkoušku.:-D
A to jsem se vždycky smál bráchovi, kterej postavy trénoval tak, že zatížil klávesnici kladivem a šel na trénink / na zkoušku.:-D
@veselykralicek (02.08.2023 14:03): Oblivion má level scaling přímého typu jen u vybavení. Nepřátele přímé levelovani s hráčem až asi na osm end game výjimek ( třeba Minotaur lord) nemají. Jsou ale nahrazováni silnějším druhem příšery. ( třeba na lvl 1 potkaš skeletona a na lvl 15 skeleton knighta). Pořad to musím opakovat jelikož fáma levelujicich krys spolu s hráčem je extrémně silná :)
Nejvetsi Oblivion srajda je to levelujici vybavení kdy ti pak u ohničku u řeky sedí skupinka banditu co umírají hlady v Daedric zbrojích, to je třeba nemilosrdně modovat :)
Nejvetsi Oblivion srajda je to levelujici vybavení kdy ti pak u ohničku u řeky sedí skupinka banditu co umírají hlady v Daedric zbrojích, to je třeba nemilosrdně modovat :)
@John Mirra (02.08.2023 14:04): je to tak. Člověk asi taky neměl tehdy takové nároky a taky to nebylo tolik s čím porovnávat.
@adel (02.08.2023 13:25): Kdybych k tomu přišla poprvý dneska, tak bych pravděpodobně odehrála 2 hodiny a nechala bych to bejt, protože bych si řekla, že je ta hra extrémně prázdná.
Nostalgie je sviňa, já mám podobný vztah k Neverwinter Nights. U toho si úplně jasně uvědomuju, že kdybych to hrál teď, tak to po hodině či dvou znechuceně odinstaluju... ale jelikož jsem to hrál jako malý pívo a mám na tu dobu krásné vzpomínky, pořád mě to baví :)
Nostalgie je sviňa, já mám podobný vztah k Neverwinter Nights. U toho si úplně jasně uvědomuju, že kdybych to hrál teď, tak to po hodině či dvou znechuceně odinstaluju... ale jelikož jsem to hrál jako malý pívo a mám na tu dobu krásné vzpomínky, pořád mě to baví :)
@Charllize (02.08.2023 14:00): a to mně Oblivion sedl daleko víc. Ale hodně to bylo asi rozhraním, které se mi líbilo a strašně mi sedlo. U Skyrimu už mi to přišlo moc převzaté z konzolí a to se mi u her nikdy nelíbí.
Škoda jen toho level scalingu. Jinak je to téměř bezchybná hra.
Škoda jen toho level scalingu. Jinak je to téměř bezchybná hra.
@adel (02.08.2023 13:25): Mě bylo 36 když Oblivion vyšel takže vjem dítěte mi rozhodne chybí ale pro mně to bylo zjevení zrovna tak jako u tebe. Ať už graficky nebo gameplayem a vzasade jsem to hrál furt dokola než vyšel Skyrim. Po něm jsem se do Oblivionu už nikdy nevrátil jelikož u mně ho snad kromě prostředí Skyrim překonal úplně ve všem. Ale Oblivion je kus herního života který se nezapomíná :)
@SilentWolf (02.08.2023 09:52): však u Oblivionu vydržela i ta YouTube babička, ne? A kolik měla sledujících. Nebo to bylo možná u Skyrimu.
Což se docela divím, protože v Oblivionu jsem kvůli tomu level scalingu dostával dost na držku a to už jsem pár RPGček předtím hrál. Moc si neumím představit, že bych to hrál jako dítě nepolíbený hrama, který nemá ani ánung.
Což se docela divím, protože v Oblivionu jsem kvůli tomu level scalingu dostával dost na držku a to už jsem pár RPGček předtím hrál. Moc si neumím představit, že bych to hrál jako dítě nepolíbený hrama, který nemá ani ánung.
@Charllize (02.08.2023 12:36): Asi jsem to neformulovala úplně nejlíp :). Ono prostě fakt asi záleží jakou optikou na to člověk kouká, a jakej zážitek z hraní očekává. Kdybych k tomu přišla poprvý dneska, tak bych pravděpodobně odehrála 2 hodiny a nechala bych to bejt, protože bych si řekla, že je ta hra extrémně prázdná. Teď jsem zběžně koukla na tu diskuzi tady a jako já v tom tehdy nechala fakt hodně času a to bude podle mě velkej faktor, že mě to tehdy vtáhlo, protože jak jsem psala, se Skyrimem se mi to prostě nepovedlo, protože mě na tom pár věcí štvalo, ale kdybych to překonala, tak bych z toho měla s největší pravděpodobností stejnej dojem. Původně jsem chtěla říct, že to možná souvisí s nějakou herní vyzrálostí, ve smyslu, kolik toho máš jako hráč za sebou, ale tím to asi taky úplně nebude no. Tak snad tu kdyžtak nebudu ukamenována :). Ale když nad tím tak přemýšlím, mně se to fakt hrozně těžko hodnotí optikou "dospělýho" hráče (a teď nemyslím věk, ale spíš nějakej dlouhej proces hraní her od nuly doteď, nějakou tu herní vyzrálost, jestli jsem srozumitelná), protože ten prvotní zážitek je pro mě tak silnej, že když k tomu sednu dneska, tak to vnímám fakt stejně jak předtím no. A přitom si myslím, že dneska bych k tomu byla mnohem přísnější.
@SilentWolf (02.08.2023 09:52):
Tak v Oblivionu dá bezstarostně a bez větší námahy utopit fakt strašně času. Já jsem si na tom tehdy podle mě vypěstovala lehkou závislost :D.
@SilentWolf (02.08.2023 09:52):
Tak v Oblivionu dá bezstarostně a bez větší námahy utopit fakt strašně času. Já jsem si na tom tehdy podle mě vypěstovala lehkou závislost :D.
@adel (komentář): Fajn komentář! Akorát tu vstřícnost k dětem si mohla vynechat, to tu zas plno lidi špatně pochopí :)
@adel (komentář): To s tím věkem je velká výhoda Bethesdích her. Když jsem přemýšlel, co nainstalovat do PC strýcovi a bratrancovi, kterému bylo tehdy tuším 8 let, u všech her jsem měl pocit, že mi pak budou volat ohledně něčeho, nebo je ta hra moc těžká. Zatímco u Oblivionu ne. Ten zapnou.. a budou hrát. A vydrží jim to dlouho. Dnes mi přijdou dokonce i hry cílené pro děti zbytečně komplexnější.
A strýc hraje Oblivion dodnes, což mě těší. Když teta odjela na služebku, zrovna mu odešel PC. Bylo mi ho líto, protože říkal, že chtěl právě zapnout Oblivion. :D
@Charllize (01.08.2023 22:55): však slovo zábavnost mi do toho už sedí.
A strýc hraje Oblivion dodnes, což mě těší. Když teta odjela na služebku, zrovna mu odešel PC. Bylo mi ho líto, protože říkal, že chtěl právě zapnout Oblivion. :D
@Charllize (01.08.2023 22:55): však slovo zábavnost mi do toho už sedí.
@SilentWolf (01.08.2023 22:45): Oh? Podle mne doba strávená ve hře vs její kvalita/zábavnost má úzkou souvislost. Neříkám ze to je tak vždy, lidi stráví stovky hodin leckde nebo jim přinese kýžený výsledek hra na pět hodin ale přece nestravím 800 hodin ve hře typu TES když bych si myslel ze to je nekvalitní kravina, to je přece nesmysl :)
@Charllize (01.08.2023 22:03): když vyměníš tak 5 slov, jde stejný text napasovat i na tu ulici. Toť k otázce, co mají ty dvě věci společné. :D
Já jen narážel na hodnocení kvality hry podle toho, kolik hodin jsem v tom strávil. To je nesmysl. A víc jsem tím nemyslel. :D
Já jen narážel na hodnocení kvality hry podle toho, kolik hodin jsem v tom strávil. To je nesmysl. A víc jsem tím nemyslel. :D
@Charllize (01.08.2023 22:03): Já myslím, že příběh TES her je v kombinaci s perfektně napsanou mytologií a lorem celkem kvalitní, pokud to člověk prolítne a nenasákne veškerý informace tak to asi není ono, ale tohle není film, takže příběh by se rozhodně měl brát jako celek všeho narativu co hra a univerzum nabízí.
A pokud někdo pochybuje tak doporučuju YT kanál fudgemuppet nebo YT shorts od Jarl of Bredbury .
A pokud někdo pochybuje tak doporučuju YT kanál fudgemuppet nebo YT shorts od Jarl of Bredbury .
@SilentWolf (01.08.2023 21:35): No asi mám to štěstí že jsem hráč (generace?) co hry nehodnotí podle psaní a neočekává ze mu zrovna tohle u hry přinese zábavu a nic dalšího není tak důležitý. Vlastně ani nevím co to je ta dobrá kvalita psaní, jestli to má někde precedens podle kterýho se to určuje nebo to je taková subjektivní bublina u každého :)
Mně ty narativní věci u BGS her nikdy nepohoršovali a plno věcí považuji za originální a zábavné. Ale to je furt dokola. Hlavně nesklouzni do formy známého memu jak se někdo baví u hry a za nim stojí nasraný lidi cože si to jako dovoluje když je to nebaví, to by byla škoda, máš na víc kolego Pathfindere :D
Mně ty narativní věci u BGS her nikdy nepohoršovali a plno věcí považuji za originální a zábavné. Ale to je furt dokola. Hlavně nesklouzni do formy známého memu jak se někdo baví u hry a za nim stojí nasraný lidi cože si to jako dovoluje když je to nebaví, to by byla škoda, máš na víc kolego Pathfindere :D
@Charllize (01.08.2023 16:53): podobná kvalita psaní a nabízí to 4x delší dobu zábavy!
@Hitsuran (01.08.2023 16:57): To já vím. A je mi to jedno. Obsahu tam je víc než dost i bez toho. Věci co tam chtěli dát a nedali jsou mraky, jako u většiny her, nemá smysl to řešit.
@Charllize (01.08.2023 16:45): To by bylo na dlouho, ale např. občanská válka měla mít ve Skyrimu masivní rozsah ale nestihli to a od toho je právě pár modů který se blížej původní vizi, nebo např. questy pro Winterhold college a Companions měli bejt daleko rozsáhlejší a větvený.
@SilentWolf (01.08.2023 16:51): To nevím, Ja na to nekoukám. Co to má společné s hrami od BGS? Hostoval tam Todd? :D
@Charllize (01.08.2023 16:45): slabé, seriál ulice je 4x delší.
@Hitsuran (01.08.2023 16:40): Po asi 800 hodinách ve Skyrimu a zhruba to samé ve F4 nechápu o čem mluvíš :)
@Fritol (01.08.2023 14:56): GTA Trilogy taky běží na Unrealu a to originál hry běžely na Renderware, takže je možný, že není potřeba hru dělat celou odznova.
@Charllize (01.08.2023 14:41): Tož ono u TES her původní vizi tvůrců beztak nezažiješ, páč sou vždycky okleštěný kvůli deadlinu.
@Peach (01.08.2023 15:47): +1 Ale tak... Je to Oblivion jen. Ten má asi těch nostalgických fandů z poslední trojice TES her nejméně.
@Peach (01.08.2023 15:47): Tohle je zrovna sakra velké "portovací" studio. :D Mají přes 3,5k zaměstnanců, přes 20 poboček po celém světě. To nemá celý Saber dohromady, natož Aspyr. Tady bych to moc s kotor remakem nesrovnával.
Ještě je samozřejmě taky možnost, že to prozradili sice oni, ale jsou opět jen podpůrné studio a jinak na tom makají přímo v Bethesdě, případně nějaké jiné studio.
Ještě je samozřejmě taky možnost, že to prozradili sice oni, ale jsou opět jen podpůrné studio a jinak na tom makají přímo v Bethesdě, případně nějaké jiné studio.
Další projekt ve stylu kotor remaku. Mě přijde, že těmhletem malým "portovacím" studiím dávají tyto "nemožný" úkoly schválně. Asi moc koukaj na Johna Wicka. Buď to zázrakem vyjde a stane se z nich další Bluepoint nebo je za pár let odvolaj a bude pokračovat někdo jinej. A pak to zruší...
@Fritol (01.08.2023 14:56): Tak mně se to taky nezdá samozřejmě. A navíc si taky myslím ze UE na ten BGS bordel není moc vhodný a jestli by to vůbec šlo v nějakým rozumným poměru stejnosti různých mechanik a gimmicků udělat. Ale třeba jo. Vzasade by remaster stačil, preklopit to do creation enginu by asi dalo mnohem min práce. A měli spiš vzít první Morrowind :)
@Charllize (31.07.2023 10:16): Nevěřím tomu ze dvou důvodů. První je, že dělat to na UE5 je v podstatě jako dělat úplně novou hru (samozřejmě část práce odpadá, ale stejně), takže mohli klidně někomu zadat dělat nějaký úplně nový (a menší) spinoff rovnou. Studií na to mají dost.
Druhý důvod je, že Virtuous nikdy žádnou hru nevytvořili. Celou svou existenci dělají akorát remastery (které často stály za hovno) a podpůrný vývoj. V článku píší, že dělají na tom Metal Gear remaku, ale to taky není úplně pravda, jsou jen sekundární studio.
Kvůli tomu druhému důvodu bych to reálně viděl na remaster prostě, nic víc. Jako je v zájmu MS aby se kolem té značky něco dělo, když další díl vyjde až za 10 let či kdy, takže 100% nějaký remaster/remake asi vydají do té doby, ale téhle zprávě moc šanci nedávám. Kéž bych se pletl ale, bylo by to určitě super.
Druhý důvod je, že Virtuous nikdy žádnou hru nevytvořili. Celou svou existenci dělají akorát remastery (které často stály za hovno) a podpůrný vývoj. V článku píší, že dělají na tom Metal Gear remaku, ale to taky není úplně pravda, jsou jen sekundární studio.
Kvůli tomu druhému důvodu bych to reálně viděl na remaster prostě, nic víc. Jako je v zájmu MS aby se kolem té značky něco dělo, když další díl vyjde až za 10 let či kdy, takže 100% nějaký remaster/remake asi vydají do té doby, ale téhle zprávě moc šanci nedávám. Kéž bych se pletl ale, bylo by to určitě super.
@Gordon (01.08.2023 01:18): Vyloučeno. Bethesda si dává na každé re-edici extrémně záležet!
@Hitsuran (01.08.2023 14:19): Ja nechci zas zabředávat do mojich názorů na modovani BGS her, toho už tady bylo asi dost. Jen opět napíšu že chci hrát vize tvůrců a ne mokré sny lidí z komunit :)
@Charllize (01.08.2023 13:21): Tak ono ty mody nejsou jen o level scalingu, sou lidi co maj stovky modů který dělaj z Oblivionu nevšední zážitek.
Mně spis přijde vtipný ze v případě UE5 by to asi vzhledově bylo lepší než cokoliv co vydá Bethesda nově, když to neposerou.
Jinak počítám ze by už nezopakovali stejnou chybu s level scalingem vybavení a tudíž by žádný mody nebyli třeba.
Jinak počítám ze by už nezopakovali stejnou chybu s level scalingem vybavení a tudíž by žádný mody nebyli třeba.
@Hitsuran (31.07.2023 17:44): To bude beztak nějaká legendary edice, kde bude novinkou shader a déšť, co neprostupuje skrz pevné objekty.
@Charllize (31.07.2023 10:16):Na PC bez modů nic moc, a pokud je to pravda tak se docela bojim o skyblivion.
Možná remake na UE5.
https://www.konzolista.cz/clanky/novinka ... r-scrolls-4-oblivion
https://www.konzolista.cz/clanky/novinka ... r-scrolls-4-oblivion
@TaryhoFigurka (komentář): top !!!
@Tainaru (19.02.2023 16:10): díky, nechtěl jsem to zase moc dlouhý, ale příště to bude delší
@TaryhoFigurka (komentář): To je pěkné čtení, povedená fan fikce. A fajn, že nechybí humor. Škoda, že to nebylo trochu delší :)
@TaryhoFigurka (19.02.2023 16:00): Jo fajn, pěkne jsi mi to připomenul :)
@AuroN (19.02.2023 15:20): děkuju
@TaryhoFigurka (komentář): Dost dobrý :D
@ntz (29.11.2021 16:37): to je Oscuro oblivion overhaul jestli si to jméno pamatuju správně
Ale já to s ním hrál mnoha mnoha lety, třeba jsou od té doby už nějaké lepší
Ale já to s ním hrál mnoha mnoha lety, třeba jsou od té doby už nějaké lepší
Tak jsem vymekl a koupil jsem si na GOGu se slevou oblivion (ackoliv jsem ho jiz kdysi davno ukradl, osmahl a pozrel ...)
nemohl by mi nekdo poradit jake na to pouzivate mods - fakt staci takovej ten jedinej velikej nejlepsi .. tech mods co se tak tvari je milion . Jde mi hlavne o to (v podstate by mi stacil i malej mod), aby ten mod opravil ten problem s tim levelingem, ze kdyz nelevlujete spravne, ze jsou ty prisery potom strasne ukrutne nezabavne tezky ...
diky
nemohl by mi nekdo poradit jake na to pouzivate mods - fakt staci takovej ten jedinej velikej nejlepsi .. tech mods co se tak tvari je milion . Jde mi hlavne o to (v podstate by mi stacil i malej mod), aby ten mod opravil ten problem s tim levelingem, ze kdyz nelevlujete spravne, ze jsou ty prisery potom strasne ukrutne nezabavne tezky ...
diky
@SilentWolf (27.09.2021 09:33): Hej, to samozrejme poznám. A to je len jeden z mnohých. :)
@Tulareanus (24.09.2021 13:56): k tomu bodu 3.. asi znáš. A už jsem to tu postoval. Ale tohle je legendární.
https://www.youtube.com/watch?v=NFxS1gitGFU&ab_channel=JinnKid
https://www.youtube.com/watch?v=NFxS1gitGFU&ab_channel=JinnKid
@Charllize (24.09.2021 14:59): Fajn, tak krok č.2, je začať čítať text s porozumením. :)
@Tulareanus (24.09.2021 14:39): Nahodou s velkým sebezaprenim jsem zmínil jen jednu věc, měl bys to ocenit :)
@Charllize (24.09.2021 14:31): Ale negágaj, huso! :)
@Tulareanus (24.09.2021 13:56): Tobě Bruma a třeba Imperial City přišli stejne? :D
@SilentWolf (24.09.2021 11:13): Pre mňa je Oblivion doteraz jediná hra, kvôli ktorej som kupoval novú grafiku. :) Po Morrowinde, ktorý ma veľmi bavil som nabehol vtedy ešte naivne na ten hype a aj po spustení, to vyzeralo na tú dobu naozaj krásne. Síce gýčovo prepálené cez HDR, ale stále krásne. Len som potom vytriezvel prostredníctvom troch hlavných vecí:
1. oproti exotickému a netradičnému Morrowindu hra ponúka asi to najtradičnejšie a najgenerickejšie germánske fantasy - lúky, lesy, jaskyne, ale čo mi ešte viac vadilo bolo, že skoro všetky mestá vyzerali takmer identicky (napr. v porovnaní s Morrowindom alebo neskorším Skyrimom).
2. obrovské zjednodušenie - proti lepšiemu UI a UX nemám nič, práve naopak. Ale hra mala zrazu naozaj otrasný inventár, kopec vecí sa nedalo robiť, npc mali dokopy asi desať hlasov (doteraz ma trasie pri tom vykastrovanom hlase dunmerov) a napriek proklamovanému (A funkčnému) editoru postáv, to pôsobilo ako keby každá rasa v hre bola jedna rodina, až klonovaní (keď cisár a jeho syn vyzerajú takmer rovnako ako ostatní imperiali, tak je to nielen fail ale aj immersion breaking). No a čo tam po novej grafike, keď je to katastrofálne rozpohybované, hlavne jazda na koni vyzerala ako jazda na pohyblivom záchode... A postavy častokrát vyzerali ako potatoheads.
3. Dementná AI, ktorá spôsobovala katastrofálne dialógy, ktoré sú doteraz ako memes a strašne malé množstvo postáv, hlavne na pomery hlavného mesta kontinentu - Imperial city.
Samozrejme sa tvrdilo, že kopec ústupkov vzniklo z obmedzení konzolí (alebo aj ten hnusný inventár a menu ako také), ale to už je vina Bethesdy, že celú hru postavili len a len na grafickom hype a len aby to bolo viac hdr, uberali z úrovne hrateľnosti, imerzie, questov....
Napriek tomu všetkému ma hra svojim spôsobom bavila. Stále si myslím, že je horšia ako Morrowind, horšia ako Skyrim. Ale na druhej strane tá explorácia tam stále je a bavila ma. Aj keď občas rozmýšľam, či to nie je skôr o tom, že hráč objavuje a živí v sebe rôzne očakávania a to je to, čo ho baví. Nie to, že nakoniec mnohé tie očakávania ostanú nenaplnené. Pretože hľadaním a explorovaním strávi hráč oveľa viac času než nájdením jednotlivých "cieľov".
Hru som inak nedohral preto, že v istom momente mi to začalo crashovať a zobrazovať určité objekty v olejovodúhovom odtieni a mne sa to nechcelo preinštalovávať (nebol to problém GPU a driverov). Ale i tak dlhé roky uvažujem nad tým, že by som si to znova zahral....
1. oproti exotickému a netradičnému Morrowindu hra ponúka asi to najtradičnejšie a najgenerickejšie germánske fantasy - lúky, lesy, jaskyne, ale čo mi ešte viac vadilo bolo, že skoro všetky mestá vyzerali takmer identicky (napr. v porovnaní s Morrowindom alebo neskorším Skyrimom).
2. obrovské zjednodušenie - proti lepšiemu UI a UX nemám nič, práve naopak. Ale hra mala zrazu naozaj otrasný inventár, kopec vecí sa nedalo robiť, npc mali dokopy asi desať hlasov (doteraz ma trasie pri tom vykastrovanom hlase dunmerov) a napriek proklamovanému (A funkčnému) editoru postáv, to pôsobilo ako keby každá rasa v hre bola jedna rodina, až klonovaní (keď cisár a jeho syn vyzerajú takmer rovnako ako ostatní imperiali, tak je to nielen fail ale aj immersion breaking). No a čo tam po novej grafike, keď je to katastrofálne rozpohybované, hlavne jazda na koni vyzerala ako jazda na pohyblivom záchode... A postavy častokrát vyzerali ako potatoheads.
3. Dementná AI, ktorá spôsobovala katastrofálne dialógy, ktoré sú doteraz ako memes a strašne malé množstvo postáv, hlavne na pomery hlavného mesta kontinentu - Imperial city.
Samozrejme sa tvrdilo, že kopec ústupkov vzniklo z obmedzení konzolí (alebo aj ten hnusný inventár a menu ako také), ale to už je vina Bethesdy, že celú hru postavili len a len na grafickom hype a len aby to bolo viac hdr, uberali z úrovne hrateľnosti, imerzie, questov....
Napriek tomu všetkému ma hra svojim spôsobom bavila. Stále si myslím, že je horšia ako Morrowind, horšia ako Skyrim. Ale na druhej strane tá explorácia tam stále je a bavila ma. Aj keď občas rozmýšľam, či to nie je skôr o tom, že hráč objavuje a živí v sebe rôzne očakávania a to je to, čo ho baví. Nie to, že nakoniec mnohé tie očakávania ostanú nenaplnené. Pretože hľadaním a explorovaním strávi hráč oveľa viac času než nájdením jednotlivých "cieľov".
Hru som inak nedohral preto, že v istom momente mi to začalo crashovať a zobrazovať určité objekty v olejovodúhovom odtieni a mne sa to nechcelo preinštalovávať (nebol to problém GPU a driverov). Ale i tak dlhé roky uvažujem nad tým, že by som si to znova zahral....
@SilentWolf (24.09.2021 11:13): Já Oblivion hrál pěkne dlouho, řekl bych ze to bude klidně i přes tisíc hodin. Vzasade od toho roku 2006 až někam k roku 2008. Hodně času spolklo modovani a taky výroba vlastních modifikaci. Zvláštní je ze id te doby jsem to už vůbec nehrál a ani jsem na to nikdy nedostal chuť. On pak vyšel Skyrim a Fallout 4 tak ani nebylo potřeba.
OOO si pamatuju ale na mne i na můj počítač to bylo moc agresivní, takže jsem na změnu te debility s levelovanim vybavení používal francescuv mód který dělal to same co OOO jen tak nějak víc neviditelne a nenáročne.
Oblivion v te době byl pro mě jak zjevení a to jsem už dávno měl za sebou Morrowind i Daggerfall.
BTW myslím si ze crash bude mít daleko víc hodin, pac to určitě hrál ještě když to na steamu nebylo :)
OOO si pamatuju ale na mne i na můj počítač to bylo moc agresivní, takže jsem na změnu te debility s levelovanim vybavení používal francescuv mód který dělal to same co OOO jen tak nějak víc neviditelne a nenáročne.
Oblivion v te době byl pro mě jak zjevení a to jsem už dávno měl za sebou Morrowind i Daggerfall.
BTW myslím si ze crash bude mít daleko víc hodin, pac to určitě hrál ještě když to na steamu nebylo :)
@SilentWolf (24.09.2021 11:13): Já tedy Oblivion přeskočil. Nějak mě na pohled téměř vůbec nezaujal. A později byl Skyrim, který měl lepší hodnocení. Ne že ten bych pak posléze hodnotil až tak kladně. S přibývajícími měsíci od dohrání si jej už nadto skoro ani nepamatuji. Tedy snad jen tu linku zlodějské guildy, která byla fajn. A Seranu z DLC, páč mluvila k věci, což je mezi Bethesda společníky věc takřka nevídaná.
@Karasman (24.09.2021 07:16): já v tom nechal odhadem 300h. Ale ještě jsem tehdy neměl stream, tak to nejde potvrdit ani vyloučit. To ty Bethesdí hry umí, jen to bylo hodně díky modům. Pamatuji na dokonalé OOO a různé lokace. https://www.nexusmods.com/oblivion/mods/11162?tab=images
To je dokonalost. Nebo pamatuji quest, kde se na mě zřítila zeď a vyběhl obří minotaur za děsivého křiku. Možná díky tomu že mám tak skvělé vzpomínky na Oblivon, mi už pak Bethesda dále nedokázala nic nabídnout. To je to samé jako pamětníci Morrowindu, jen jsem začal Oblivionem no.
Díky tomu chápu, co se vždycky Charllize snaží vybojovat. Akorát to podle mě vždycky platí pro první jejich hru, kterou člověk hraje.
To je dokonalost. Nebo pamatuji quest, kde se na mě zřítila zeď a vyběhl obří minotaur za děsivého křiku. Možná díky tomu že mám tak skvělé vzpomínky na Oblivon, mi už pak Bethesda dále nedokázala nic nabídnout. To je to samé jako pamětníci Morrowindu, jen jsem začal Oblivionem no.
Díky tomu chápu, co se vždycky Charllize snaží vybojovat. Akorát to podle mě vždycky platí pro první jejich hru, kterou člověk hraje.
@Fingon (komentář): Rešpekt, púštať sa do Oblivionu po toľkých rokoch :)
Ak budeš chcieť, určite skús Knights of the nine DLC (tie ostatné sú skôr kozmetické mino-story doplnky, toto má slušný príbeh a je rozhodne nazjaujímavejšie z tej pôvodnej zbierky DLC) a potom datadisk Shivering Isles, tie by sa Ti mohli páčiť.
Ak budeš chcieť, určite skús Knights of the nine DLC (tie ostatné sú skôr kozmetické mino-story doplnky, toto má slušný príbeh a je rozhodne nazjaujímavejšie z tej pôvodnej zbierky DLC) a potom datadisk Shivering Isles, tie by sa Ti mohli páčiť.
@Charllize (23.09.2021 21:25): taky se mi líbí, že to dohrál za 8h, to je množství obsahu, které každá od Bethesdy vlastně nabízí. :D Hrál to prostě správně. Proto ani není možnost se o hře nějak rozepisovat.
@Fingon (komentář): Crashi, je to pravda?! Cos tam proboha dělal? Snad zapařim, dohraju a smáznu, ne? Jsi to od té doby zapomněl vypnout? :D
@Fingon (komentář): Mas plus. I kdyz s hodnocenim nesouhlasim, Pac jsi pekne ukazal ze jde napsat komentar z nizsim hodnocenim aniz bys hru hejtil a nasiral lidi kterym se libila vic :)
PS: a DLC Shivering Isles si zahraj, je to super, lepsi nez cela puvodni hra :)
PS: a DLC Shivering Isles si zahraj, je to super, lepsi nez cela puvodni hra :)
zvláštny fenomén ) https://www.youtube.com/watch?v=Z1Vo_RbCD_8&ab_channel=MemeTycoon
@Charllize (27.07.2020 11:27): škoda, dočetl jsem se že ačkoliv v min. HW requirements je zmíněn 2 cores CPU, tak Skyrim lze spustit na single core CPU. Rád bych to zkusil ale to bych tam musel nahodit jedině Windows 7 kde je steam. Doufám, že steam nezařízne podporu pro Windows 7 dřív než to stihnu nainstalovat. :)
@Rapier (27.07.2020 11:25): neexistovala.
Vyměnil jsem Sempron 64 3400+ za Athlon 64 3000+. Měl jsem štěstí na kus, bez zvýšení napětí na vzduchu jsem ho přetaktoval stabilně z 2Ghz na 2,5Ghz ale v této konfiguraci jsem musel děličku RAM dát na 266Mhz, takže reálně RAMky bežely asi na 300+ Mhz, po snížení na 2,4Ghz s děličkou RAM na 333Mhz paměti běží na svém maximu DDR 400 Mhz (single channel).
Výkonu v Oblivionu 512kb L2 cache Athlonu pomohla, v kombinaci s ATI HD 3850 512MB GDDR3 to běží plynule už prakticky za všech okolností. Překvapivě to celé utáhne 300W Fortron.
Možná by ta sestava utáhla i TES Skyrim. Škoda že nemám krabicovou verzi, otázka zní zdali vůbec nějaká edice existovala bez připojení na Steam. Na Windows XP už bohužel Steam nefunguje.
Výkonu v Oblivionu 512kb L2 cache Athlonu pomohla, v kombinaci s ATI HD 3850 512MB GDDR3 to běží plynule už prakticky za všech okolností. Překvapivě to celé utáhne 300W Fortron.
Možná by ta sestava utáhla i TES Skyrim. Škoda že nemám krabicovou verzi, otázka zní zdali vůbec nějaká edice existovala bez připojení na Steam. Na Windows XP už bohužel Steam nefunguje.
Tak jsem v pátek za 200 Kč koupil funkční ATI HD 3850 512MB GDDR3 AGP, a ačkoliv jsem zatím CPU nevyměnil ta dodaného AMD Athlon 64 3000+ hra běží výrazně lépe na ultra detailech. Jde vidět, že CPU tu grafiku brzdí ale i tak to běží velmi dobře.
Na radu Charllize si tam akorát nahodím Francescos Creatures and Items mód, protože mě ten level scaling trochu irituje.
Na radu Charllize si tam akorát nahodím Francescos Creatures and Items mód, protože mě ten level scaling trochu irituje.
Normálně já na staré kolena :) začínám mít rád tyhle open world hry od Bethesdy.
Na chatě, po nocích kdy už děti a vlastně všichni spí, jsem opět rozehrál Oblivion, tentokráte jen tak s čisté radosti za lesní elfku - znamení Thief a class Monk.
A musím říci, že se to hraje skvěle! Strašně moc se na to dobře kouká a pak snake attack s bonusem 3x znamená, že obvykle každého koho jsem potkal (krysu, banditu ale i maraudery v železné zbroji) zabiji jednou ranou šípem na dálku. No i když ti co mají tu iron zbroj už nejdou pokaždé dostat na jednu ránu.
Překvapilo mě jak mě chytlo prolézání dungeonů a starých pevností okolo hlavního města. Nejprve jsem u vody vybil celý dungeon skřetů (3 nebo 4 úrovně do podzemí) a pak i jednu starou pevnou obývanou Maraudery.
A nakonec abych si trochu vylepšil FPS, jelikož TES Oblivion je fakt na mé obstarožní sestavě náročný, zakoupil na aukro za 20 Kč (+100 Kč za poštovné) i ten AMD Athlon 64 3000+ (a k tomu byl přibalen i Sempron 2600+) do socket 754 , jen proto abych měl CPU s 512Kb cache, a samozřejmě počítám s tím, že ho přetaktuji z 2 Ghz na 2,4 Ghz, možná i 2,5 Ghz. Sempron 64 3400+ který v sestavě mám má jen 256Kb cache a po přetaktování běží stabilně max. na 2,25Ghz. :) Těžko říct zdali to pomůže. :)
Není tu někdo kdo má starou ale funkční ATI HD 3850 AGP doma?
Na chatě, po nocích kdy už děti a vlastně všichni spí, jsem opět rozehrál Oblivion, tentokráte jen tak s čisté radosti za lesní elfku - znamení Thief a class Monk.
A musím říci, že se to hraje skvěle! Strašně moc se na to dobře kouká a pak snake attack s bonusem 3x znamená, že obvykle každého koho jsem potkal (krysu, banditu ale i maraudery v železné zbroji) zabiji jednou ranou šípem na dálku. No i když ti co mají tu iron zbroj už nejdou pokaždé dostat na jednu ránu.
Překvapilo mě jak mě chytlo prolézání dungeonů a starých pevností okolo hlavního města. Nejprve jsem u vody vybil celý dungeon skřetů (3 nebo 4 úrovně do podzemí) a pak i jednu starou pevnou obývanou Maraudery.
A nakonec abych si trochu vylepšil FPS, jelikož TES Oblivion je fakt na mé obstarožní sestavě náročný, zakoupil na aukro za 20 Kč (+100 Kč za poštovné) i ten AMD Athlon 64 3000+ (a k tomu byl přibalen i Sempron 2600+) do socket 754 , jen proto abych měl CPU s 512Kb cache, a samozřejmě počítám s tím, že ho přetaktuji z 2 Ghz na 2,4 Ghz, možná i 2,5 Ghz. Sempron 64 3400+ který v sestavě mám má jen 256Kb cache a po přetaktování běží stabilně max. na 2,25Ghz. :) Těžko říct zdali to pomůže. :)
Není tu někdo kdo má starou ale funkční ATI HD 3850 AGP doma?
Nevím jak to ta Bethesda dělá ale tak jsem testoval TES Oblivion (vanilla) na staré sestavě (AMD Sempron 64 3400+, 2,5GB RAM DDR400, ATI X1950 GT 256 DDR3, SB Audigi) až jsem se přistihl, že:
jsem v Anvilu splnil 4 questy :)
1. vyřešil kdo paní zabíjí miláčky krysy, a tím vlastně splnil úkol fighter guildy
2. vyřešil kdo přepadá muže (atraktivní ženské zlodějky/gang) a pak je obírá o vše co u sebe mají výměnou za ....vy víte co.
3. vyřešil po vstupu do magické guildy úkol: zastavit mága co přepadá obchodníky na cestě do města a získal tak doporučení lídra magic guildy v Anvilu abych mohl až získám doporučení ostatních na magickou univerzitu
4. probojoval se na lodi mezi všemi těmi nemrtvými (osádka) a vyzvedl paní krystal
jsem v Anvilu splnil 4 questy :)
1. vyřešil kdo paní zabíjí miláčky krysy, a tím vlastně splnil úkol fighter guildy
2. vyřešil kdo přepadá muže (atraktivní ženské zlodějky/gang) a pak je obírá o vše co u sebe mají výměnou za ....vy víte co.
3. vyřešil po vstupu do magické guildy úkol: zastavit mága co přepadá obchodníky na cestě do města a získal tak doporučení lídra magic guildy v Anvilu abych mohl až získám doporučení ostatních na magickou univerzitu
4. probojoval se na lodi mezi všemi těmi nemrtvými (osádka) a vyzvedl paní krystal
@Charllize (23.04.2020 14:21): Grafika úchvatná, herné mechaniky diskutabilné. Ale v dobe vydania to bolo zjavenie. Len sa človek musel pohrať s nastaveniami v ini súbore. Napríklad voda pri defaultnom nastavení vyzerala ako atrament.
@Charllize (23.04.2020 14:21): Grafika krásná byla, akorát ten plastikový feeling to mělo, i když nic lepšího v té době nebylo.
Ať už je tu VI sakryš. :D Člověk si akorát připomíná nostalgické chvilky.
Ať už je tu VI sakryš. :D Člověk si akorát připomíná nostalgické chvilky.
Kdyz nekdo tvrdi ze Oblivion nevypadal pekne tak bud ma hodne silne bryle nebo ho hral 10 let po vydani, pripadne mel v dobe vydani sunku pocitac a nemohl si zapnout ani travu. V dobe vydani se s nim nemohl merit nikdo, az pak Gothic 3. Na tehdejsi dobu a moznosti tehdejsiho HW to byla nadhera. Samozrejme ze mohli dat do mest 100 NPC, jenze kdo by na to pak mel pocitac.
A ano obliceje byli dost hrozne uz v dobe vydani, ale zase rozmanite..hehe
A ano obliceje byli dost hrozne uz v dobe vydani, ale zase rozmanite..hehe
@themacs (23.04.2020 14:03): Tak taky v nich žije 5 lidí, větší nejsou potřeba. A budovy jsou stejně nafukovací. Ale to mi nikdy nevadilo. Mě ve open world RPG města spíš štvou. :D Raději se prodírám divočinou a šplhám po horách. Jít do města je pro mě vždycky opruz.
@SilentWolf (23.04.2020 13:17): Tam jsou všechna "města" takhle "velké" :D Mě osobně to třeba vůbec nevadilo, právě naopak, mě se to líbilo, než nějaké obří města. I to Imperial City je malinké :D Ale takhle to bylo i v Morrowindu ty "města" ... i když v Morrowindu byly i nějaké ty větší, např. Vivec nebo Mournhold ... Skyrim nevím, zatím jsem nehrál, chystám si ho na horší časy ...
@SilentWolf (23.04.2020 13:17): nejsem hráč typu speed runner. Já se kochám, vyptávám NPC a tak celkově si to užívám. :) A pak je rozdíl zdali postava jde klidnou chůzí nebo (by default) běží.
@Gordon (23.04.2020 13:17): ano v dálce je rozplizlá textura ale dohlednost a stromy jsou prakticky všude. Taky bych si přál trávu vidět po celé ploše. Když vyjdeš někde výš tak se dá krásně kochat pohledem na Imperial City. Do toho zapadá sluníčko, romantika. Stačí jen rozdělat táborák a zazpívat si. :)
@Gordon (23.04.2020 13:17): ano v dálce je rozplizlá textura ale dohlednost a stromy jsou prakticky všude. Taky bych si přál trávu vidět po celé ploše. Když vyjdeš někde výš tak se dá krásně kochat pohledem na Imperial City. Do toho zapadá sluníčko, romantika. Stačí jen rozdělat táborák a zazpívat si. :)
@Rapier (23.04.2020 13:13): S těmi 5 minutami to přeháníš. 20 sekund max. :D
https://vignette.wikia.nocookie.net/elde ... 01650&path-prefix=de
https://vignette.wikia.nocookie.net/elde ... 01650&path-prefix=de
@Tulareanus (23.04.2020 13:13): Neměl jsem ji vypnutou úplně, jen jsem s tím prostě nebyl spokojen, jak v dáli mizí a jde vidět holá rozplizlá textura a co si pamatuji, tak zrovna na těch vzdálených objektech jsem to chtěl mít hezké.
Je ale pravda, že ten počítač nebyl výkonostní hitparáda.
Je ale pravda, že ten počítač nebyl výkonostní hitparáda.