Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Sakra, az ted, asi po peti hodinach, jsem si vsiml tech debuffu ktere Lae'zel ziskala tim strojem v Creche. :/ A zjevne se jich neda nijak zbavit (RP ftw, hmm?). No parada. Taky mohli neco rict driv. Zatim jedu dva bojovniky, ale az budu menit sestavu, dost mi to ulehcuje naslednou volbu Lae'zel vs. Karlach.
Ouuukej.... právě sem se na vlastní kůži přesvědčila, že bohové ve Forgotten Realms jsou skuteční a všemocní - s obrazovkou "game over" xD
Dnes večer jsem se konečně přehoupl do třetí kapitoly. Zatím si tam různě courám, prokecávám lidi. Ale musím teda hned zkraje říct, že Orin mě hodně baví :D
Já jsem na začátku odhaduji v půlce prvního aktu. Z rodinných důvodů jsem se tomu nemohl věnovat. O to víc se těším až budu mít klid to hrát. Někdo psal, že ze začátku je to těžké, ale ve střední až pozdní části hry se buildy zkompletujou a začne to být skvělé, protože v tu chvíli začnete vnímat že jste silní.

S paladinem je rolování checků (úspěch při hodech kostkou) snadné. Nevadí mi dát si semtam load a zkusit hodit znovu. Někdy to nechávám náhodě a jindy chci aby to dopadlo jak chci. Řekl bych že dosud jsem vše vyčistil na sto procent, ale teď jsem někde ve studně s pavouky a tam to vypadá že po pár pokusech vycouvám. Ale prošel jsem tím lairem a pár prvních pavouků umlátil, ale na tu mother queen se necítím. Taky jsem v bažinách porazil ty 2 stromy s těmi bahenními létavkami. Dal jsem tam misty step s Galem což vytriggerovalo fight a hned misty step zpátky, a pak to šlo ok. Stromy jsem dal nakonec tak že jsem tam doskákal s celou partou přes ostrúvky, o čemž jsem zprvu nevěděl že to jde. + Je mi jasné že některé situace neodhalím. Třeba to že se muselo vyjít s Shadowheart z jeskyně abych otevřel přednesem zaříkadla truhlu - na to bych nepřišel, ale vrtalo mi to hlavou tak jsem zagooglil. Ona ta Shadowheart má totiž víru v božstvo, které se nesnáší s tím božstvem u kterého byla truhla.
Já se tady nechci nějak povyšovat nebo ze sebe dělat taktického machra, ale jsem tu opravdu jediný,koho při tom Nere souboji napadlo vylézt se všemi postavami na ten balkónek poblíž, hodit na žebřík barel nebo cokoliv jiného aby nebylo tak snadné se za mnou dostat a prostě to vystřílet zvrchu? :D Duergaři totiž při střelbě do vyvýšených míst trefí téměř kulové (a nebo jsem měl haluz).

Přiznám se, že díky evil playthrough byl Nere na mé straně (mind control na duergařího kapitána na pár kol je fajn, to jo) ale zase udržet toho parchanta naživu byl taky docela mazec úkol.

Btw, pár taktických rad:

1) pokud postava "umře" (tzn. má HP na 0 ale ještě není definitivně dead, může ji kdokoliv zvednout) tak se dá postavit na nohy jakýmkoliv léčivým kouzlem nebo efektem, s tím že ji to zároveň o ten očekávaný počet HP vylečí. Pokud vám potava skončí v lávě nebo nečem podobném, zapněte turn-based mód, zvedněte ji klidně obyčejným healem od Shadowheart přes 2nd nebo 3rd level spellslot a přes Misty Step nebo Dimension Door ji vyteleportuje v tom samém kole ven.

2) jakýkoliv lektvar se dá házet, pokud trefí zem tak svůj efekt okamžitě aplikuje na nejbližší postavu

3) drow poison (bonus action) na střelnou zbraň a následně vystřelený šíp s plošným poškozením (normal action) aplikuje sleep na všechny cíle které ten plošný efekt zasáhne. IMHO tohle kombo by měli nerfnout (nejen drow poison ale funguje to s čímkoliv co se dá aplikovat na zbraně), z hromady jinak těžkých soubojů to dělá procházku růžovou zahradou
@Jab (14.08.2023 13:13): všim sis toho smajlíku :) ? Mě prostě jen pobavil ten tříodstavcovej rant o jednom souboji a bugách v něm a vedle to hodnocení. Samozřejmě Adieumu nijak neberu že se mu v tý hře nemusí líbit další věci a že to hodnocení myslí upřímně. Ale jak píše, bez bugů by hodnotil 80ti, což je zrovna stejný skóre který bych dal já zhruba prvních 25 hodin hraní. Ale čím déle hraju tím víc mě to chytá, takže teď už jsem někde na 85-90.

@Adieu (14.08.2023 13:26): s tím že občas v dialogu chybí možnost kterou bych chtěl vybrat souhlas, ale jsou to dost vzácný momenty. Spíš mám problém že se mi chce vidět reakce na víc možností současně (hlavně i na ty assholovský) a mám nutkání savescummovat :)
@Ria Kon (14.08.2023 16:07): Tak jsme se pobavili, já jsem hlavně rád, že sis na tom s tím mp přihrála svou polívčičku. ;-) Výbuchy, no, člověk tomu musí dát na diskuzním fóru trochu šťávu, proto se většina fór nedá číst, protože jsou nudná. Aspoň je o čem se bavit, ta adorace BG3 je za mě aktuálně velmi komická.

@Say (14.08.2023 14:00): To jsou moudrá slova. Asi bude nejlepší počkat si ještě na patche.
@pajmič (14.08.2023 12:57):  To teda byl. Zůstávaly nekolizní modely nepřátel po zabití, nebo efekty banshee. Pistole a jejich mody měly tunu vizuálních bugů. Žebříky byly otázka života a smrti. Zbraně měly mega odchylku terčíku vůči skutečné trajektorii, takže každý roh byl ostřílený... mohla bych pokračovat :)

@Paul (14.08.2023 13:09): To s Halsinem mám asi taky. A kodex by byl super. Doufám, že by ho mohli nějak updatem později přidat. U postav to trochu supluje deník (připomíná mi to Witcher zápisky), ale byla bych ráda, kdyby se všechny ty otevřené knihy propsaly do kodexu, kam bych si mohla po dohrání zajít a všechno v klidu pořádně přečíst, protože na to teď bohužel nemám úplně čas :/

@Jab (14.08.2023 13:13): Já to Adieu neberu, BG3 rozhodně není bez chybičky a ani není pro každého, jen mě vždycky tyhle výbuchy přijdou vtipné :D
@Adieu (14.08.2023 10:51): Zrovna tenhle souboj v Podtemnu je asi první prubířský kámen. Ale zase jde zahrát různě, dokonce i tak, že do nikoho ani nesekneš. já tam hlavně přišel zbytečně brzo, na 4. lvl. Protivníci se dvěma akcema za kolo mě umlátili čepicema :D
@Paul (14.08.2023 13:09): Není to pouze na základě bugů, bez nich bych hodnotil tak 80 procenty. Nelíbí se mi ani souboják, ani writing. Družiníci jsou mi zvetsiny zcela nesympaticti a dialogy s nimi predvidatelny cringe.

Ostatně hra někde exhibuje, když mohu resit skreti palecek na mnoho způsobů, ale pak v zasadnich rozhovorech mi nenabídne třeba jedinou neutralni nebo dobrou, avšak nenaivní odpověď. Někde stále částečně chybí při tom množství outcomes content, stále to působí jako early access.

Na to, že ta hra byla jen v EA skoro tři roky, za mě nic moc. K bugům nemohu být shovívavý, když je v konkrétních případech nedokázali odstranit ani po roce a déle.
Baldurs Gate 3 je prozativní king hodnocení letošního roku. Zelda má ale průměr ze 144 recenzí, kdežto BG má jen 42. To je tak, když nerozdáš předem kopie na zrecenzování. :)
Haha, to na truc hodnocení :D Ale chápu, bugy dokážou vytočit. Já mám zatím jeden bug v questlogu kdy mi quest s Halsinem nechce progressnout korektně, ale co jsem googlil tak to na nic nemá vliv a později v Act 2 se to snad vyřeší samo.

Ale zrovna ten fight s Nerem mi přišel zábavnej, měl jsem na svý straně část těch trpajzliků a šlo to hezky.

Co mi v BG3 ale hrozně chybí, je nějakej kodex kde bych si mohl počíst o postavách co potkávám, místním univerzu a miliardě termínů co obsahuje. DnD neznám, jediná hra co jsem z toho dohrál je BG1 před 15ti lety. Když Gale jen tak mezi řečí zmíní "Ao", tak musím googlit o čem to mele. Přitom tyhle ingame kodexy už jsou docela staple RPGček. S láskou vzpomínám na kodex v Kingdom Come.
@MikeKing (14.08.2023 11:52): Přesně tak, to bych mohl podepsat. Až na to NWN2, to jsem hrál po vydání a pohodička, naprosto bez bugů. :-) Ostatně i první playthrough Bloodlines jsem narazil na jediný bug, mám dojem, že tu hru více do**baly ty opravné fan patche. :D Tak jsem si to vybral tady zjevně. Každopádně na zahraničních fórech se tyto věci řešily už v 2022, některé dokonce 2021. Přesto tam družiníci zaseklí v downed stance a problémy s lávou zůstaly.
@AlieN (14.08.2023 11:51): než potřeba manuálu mi to spíš přijde, jako kdyby ostatní hry v hráčovi udusaly tu chuť zkoušet nové věci. Pak sedne k něčemu, kde ty možnosti jsou a ani ho to nenapadne.
Pak je video Bethesdy, kde tvůrci dlouhé minuty říkají, jak jde hra hrát jakkoliv - granátem, pistolí s tlumičem, kladivem. Z toho se mi chce brečet jak je to médium nevyužívané. :D
@Adieu (14.08.2023 10:51): Zajímavé, že to mají s lávou takto blbě vyřešené, přitom už ve hře mají řešení na to když postava spadne do nějaké hluboké propasti, tak nevím proč to samé neaplikují zde....

@Adieu (14.08.2023 11:10): Nejen, že tam je spoustu trash mobů, ale velmi často tam maj ještě někoho kdo buď vyvolává další trash moby nebo umí sám sebe dublikova na několik kopii :D, to už je vyloženě prostředníček lidem co jim nevoní turn-based combat.

Navíc přesně jak píše AlieN se ten systém totálně rozpadne když do souboje vstoupí hráč třeba jen s jednou postavou a ostatní jsou někde schované, najednou ta hra vůbec neví co s tím má dělat.

Já si to furt docela užívám, ale já onehdy dohrál i NWN2 chvíli po vydání, takže můj práh bolesti je v tomto ohledu asi hodně za hranicí běžných smrtelníků :D. Trochu mě zaráží, že sem tyhle problémy ještě neviděl zmíněné nikde jinde.
@Adieu (14.08.2023 10:51): " Chtěl jsem to dohrát ještě žhavé, ale upřímně řečeno s tím mám teď spíš chuť seknout a rozehrát BG2"
No nebudu kecat, do hraní BG3 se teď musím trochu nutit, zatímco smutně koukám na ikonu aktuálně taky rozehraného BG2...

Ale zvědavost pořád vítězí, snad mě chytne příběh a možnosti se hrou více prokecat než prosekat. Přinejhorším snížím obtížnost a užiju si jen příběh než to opraví/dodělají/omodují - debilní volba u takto silně bojově orientované hry, ale tak... KoTORy na nízkou obtížnost kvůli jejich otravným soubojům taky většinou hraju, a zas tak moc mi to u nich nevadí.

Snad mě tu chytne příběh, když ten game design je v mnoha ohledech nedotažený. Ale v mnoha je taky hodně nápaditý a propracovaný - a velmi mi btw chybí pořádný nabušený manuál, spoustu možností objevuju náhodou nebo z videí na youtube, a takhle by hra fungovat fakt neměla. BG2 mělo manuál který byla radost číst, DnD samo o sobě nic jiného než manuál taky není, takže jeho absence tady je dost tristní.
@Jab (14.08.2023 11:02): Já nechápu, že když mají tahový souboják, tak tomu nepřizpůsobí veškerý design, totiž neomezí počet nepřátel. Nechce se mi znovu nahrávat a podstupovat třiceti, čtyřicetiminutový fight s patnácti nepřáteli, kteří mají dva útoky na kolo, jen abych nakonec zjistil, že jsem zase buglý. A argument, že nemusím ten fight podstupovat a stačí mi vyčkat, než chcípnou, fakt neberu.

@Ria Kon (14.08.2023 11:06): Tak to jsi asi nikdy nehrála multiplayer. Má kritika je naprosto validní, nadto přijde mi pochopitelné, že rozbitá hra dokáže hráče odradit či naštvat. Ale klidně si tady nad BG3 nekriticky masturbujte, jen po sobě pak utřete. ;-)
@Adieu (14.08.2023 10:51): Souhlas, že dvojka je stále lépe napsaná. Ale ve trojice mám jen osm hodin. A špatné to textově určitě není. Jen je to stále zase o fous lepší Original Sin 2. A zázrak se pro mě zatím nekoná. :)
Tak bohužel můj playthrough je zabugovaný asi tak třikrát více než můj dosud nejzabugovanější průchod Bloodlines. V Podtemnu se podělalo, co mohlo. I přes naprosto nevhodné složení skupiny a bez fireballu či jiných pořádných plošných damage kouzel jsem dal ten Nere fight, když se mi na několikátý pokus už v pokročilejší fázi boje podařilo konečně použít buglý Lump's War Horn a odvést hromadu damage na zlobry. Main character ovšem při zdejší belgické grotesce skončil v lávě, kde se mi podobně jako už na začátku hry Gale downlý bugnul (tj. nakonec nezemřel).

Protože ovšem main char definitivně nezemřel, nedá se obživit v táboře, ale ani na místě se nedá v lávě zvednout, protože to instantně main char s 1 HP zase zabije, ostatně stejně jako družiníka s full HP, který do té lávy skočí. Zázrakem se mi podařilo main na vteřinu obživit a stihl jsem přehodit z jejího batohu elixir of fire resistance - ale ten na lávu evidentně nefunguje, ochochó. Ještě mě napadlo vyvolat tu magickou ruku a zkusit charakter hodit pryč z lávy, jenže tohle kouzlo má v repertoáru zase loser Gale, jehož buglá nekonečná nekróza mi předtím vyvraždila celý tým (ochochó, tady máš belgickou čokoládku, chlapečku), pročež hnije v campu. Když ale dojdu do campu, abych jej zkusil nabrat místo jiného družiníka, odmítá se bavit s kýmkoliv jiným než main char. :))) Ve hře, ve které jsem na základě coop designu třikrát opakoval s npcčky stejné dialogy a opětovně házel skill checky.

Nejhorší je, že přesně tyto bugy tam jsou dle hledání na netu už roky a stejně to do full releasu neopravili, i když měli hromadu zpětné vazby. No nic, lituju koupě za plnou cenu, příště budu radši pirátit. Chtěl jsem to dohrát ještě žhavé, ale upřímně řečeno s tím mám teď spíš chuť seknout a rozehrát BG2 (které je beztak lépe napsané, stejně jako NWN2, LOL). Stupidní hajp.
Jak už někteří víte, Gale v sobě nese magickou atomovku a nabízí se, aby ji v přítomnosti Absolute odpálil a tím všechno vyřešil. Jak už možná nevíte, opravdu to jde udělat, 'legitimně' tím hru ukončit předčasně, přeskočit celý třetí akt a zkouknout titulky. A s touto strategií je již v éteru speedrun za 10 minut. :D  (Nekoukat, pokud už nejste v třetím aktu).
Tak vám všem děkuji, za připomenutí, že se mám vrátit a zabít pavoučí královnu :D
Teda ten první tuhý fight v Podtemnu (Mere) je vše, čeho jsem se obával. Na tahový souboj strašně moc nepřátel, naschvál nevybalancované od začátku pozičně... Lump's Horn, když se snažím vyrovnat síly, kvůli bugu nefunguje. Nějak se mi hra v této lokaci už začíná zajídat. Proti drowímu městu v BG2 navíc hrozná nuda. Tohle je jinak přesně ten fight, kdy člověk musí za určité konstelace zase loadnout starší pozici, nabrat jiné družiníky a dopředu se připravit jak na nějakého draka, ugh.
@AlieN (13.08.2023 23:27): jo, tam jsem pavouky pozabíjel a na matinku s vykašlal, ten ametyst ukradl stealthem. Vrátil se na 4 levelu a šlo to celkem ok. Mám dojem že jsem jí dost ubral prostřelením toho pavučinovýho mostu když na něm stála.
Mě ten souboják zatím tedy spíš sere - využívání prostředí je hezké, ale jinak je to spíš na trhání si vlasů po zkušenostech z výborně funkčního systému z old school Infinity her.

Jsem ve Whispering Depths a bojuju se Spider Matriarch - mám jen třetí level takže frontal attack nepřichází moc v úvahu, snažím se tedy takticky nepřátele rozdělit, vylákat po částech, a s rozdělenou skupinou postupně napadat a utíkat. To co při tom hra předvádí je poněkud zrůdné, zvlášť když část party je v turn based, část v real time, a hra ještě přeskakuje na tahy protivníků kteří jsou na druhé straně mapy a nic nedělají. Vychází z toho dost nepřehledný a neovladatelný bordel, zvlášť když se k tomu přidá mizerná kamera - ani dost izometricky přehledné s dostatečným oddálením, ani immersivně third person, jen nanicovatý hybrid, kde kamera zběsile rotuje v tunelech a skáče po výškových úrovních, občas nevidím postavy které chci, a občas nevidím ani zem. Taktický pohled zvrchu trochu pomáhá, ale ne moc, a samozřejmě pak hra vypadá hůře než to BG1. V Pillars of Eternity tohle nebyl nejmenší problém, proč tady to nejde?

Mám chuť se na ten souboj vysrat - ne proto že bych si myslel že ho teď zvládnout nejde, ale hra mi to natolik komplikuje že se sem radši vrátím až vyleveluju a milou Matriarchu rozbiju bez potíží i bez nějakého taktizování.
@Ria Kon (13.08.2023 22:42): No, já jsem to pochopil tím způsobem, že hodíš např. 1-10 a další hod má už nějaký bonus na 11-20, případně se ta výhoda zapne až po několika neúspěšných hodech. Samozřemě to funguje i naopak a v případě nepřátel. Ale víc asi ví jen Larian.
Baví mně tu si vás číst, první DOS jsem dohrál dvakrát (jednou první verzi, podruhé EE), DOS 2 jsem po 90 hodinách někde ve 4/5 hry zabalil a už se k němu nevrátil, z částí jsem byl hrou unaven, z části mi do toho vlezlo jiného. Ale ten fakt, že největší problém mezi mnoha zdejšími kritiky je larianský způsob boje mi naznačuje, že tohle by mohl být můj šálek čaje.

Mimochodem, ta carmic dice je zapnutá defaultně od začátku?
@Paul (13.08.2023 21:50): Hustý. Říkala sem si, jaká je asi šance, že by byl druhý týden silnější.
Btw, já to vidím, že se z prvního aktu vyhrabu tak před příštím víkendem a to už mám 60h nahráno.
Dneska 873K peak, takže ještě vyšší než minulej víkend a chybí jen 6K do překonání Hogwarts Legacy. Nestává se moc často aby byl druhej víkend ještě masivnější než první.

A já se konečně chystám opustit první akt :)
@Tarhiel (13.08.2023 20:45): Mno, v rámci poslední třetiny narážím hlavně na densitu. Vůbec se tam těm framedropům nedivím. :) Naopak považuju za malý zázrak, že mi to ani jednou nespadlo. Ovšem Vulkan na mém konci pořád stejně rozbitej. :D
@HolyMeatball (13.08.2023 19:40): dáva to zmysel a to som aj očakával - že prvá tretina bude asi najvyladenejšia, kedže bola v EA, zvyšné dve by zrejme mali obsahovať zväčša len klasické bugy v skriptoch, prípadne prepady FPS kvôli veľkosti mapy - engine ako taký by už mal byť dobre odladený, na to im to EA poslúžilo výborne. Nehovoriac o množstve QoL vychytávok vďaka spätnej väzbe od hráčov.
@MickTheMage (13.08.2023 19:36): Jj, poslední třetina je diskutabilně ta nejukecanější. Samo soubojů je tam taky hafo, ale ostatní náplně ještě víc. :)

A jo, performance od EA dosti vyladili, i když v oné poslední třetině to umí trochu drhnout.
Po 9 hodinach zhruba za dva dni (ups) som opatrne pozitivne naladeny. Ako ano, nemoznost nahodit si staty je nemila, ale to este nerobi hru hrou. Je to len skoda. A potom je tu este taka malickost... skill checky pod DC10 su imho zbytocne. Ako nepisane pravidlo pri tabletop je, ze tieto sa ani nehadzu. Hadzu sa veci, ktore maju signifikatny dopad alebo su nejako dolezite pre hracovu postavu. Ale co uz.

A druha vec, ktorej sa obavam - ako bude vyzerat posledna tretina hry. Ci to len nebude jeden suboj za druhym , ako vsetky predchadzajuce hry. Ostatne to platilo aj o Divinity Original Sin, ten koniec absolutne nezvladnuty. Tak som zvedavy na BG3.