Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Konkrétně Astarion má hodně široké možnosti osobního vývoje, možná i ty nejširší. Nedivil bych se, kdyby to byla jejich první vytvořená postava/postava, nad kterou seděli a dumali nejvíc.

Každopádně ano, těch slavných 17 000 permutací konce se týká takřka výhradně postav a vztahů s nimi. Zastřešující příběh má v podstatě konce dva, možná tři. Takže jo, ty vztahy tady asi pokrývají těch možností nejvíc. :D
@Ria Kon (16.08.2023 16:34): To je super, můj Astarion to třeba sám kategoricky odmítá. Vykašlali jsme se na červíky teda komplet všichyni. Jsem rád, že tam pro další hraní bude i jiná možnost těch vztahů.
@ Ria Kon (16.08.2023 17:59) : taky desítku resp. stovku nevnímám jako známku "dokonalé" hry, hodnotím kvalitu zážitku. Hra může mít chyby a přitom být nezapomenutelná.

@SilentWolf (16.08.2023 18:17): na Lincolna mi nesahej, můj oblíbenec :) Ale osobně vnímám větší gulf mezi 85 a 90 než třeba mezi 40 a 45, devítky a víc mám rezervovaný pro ty fakt special záležitosti.
@Paul (16.08.2023 17:39): Já sem zatím na desítce, ale protože desítku dávám devítkovým hrám, co mě těžce ovlivní na osobní rovině a jsou to pro mě velké herní milníky (Mafia, ME2, DAO). Dokonalá hra bez jediné chybičky neexistuje, takže proto mám tuhle logiku.
Hm, sem zvědavá, jak si hra poradí s tím, že Astarion občas provádí věci, se kterými moje hlavní postava ne tak úplně souhlasí. Např. Astarion je jediný, kdo upgraduje svůj mozek dalšími červíky a začetl se do jakéhosi "Darkholdu", který moje postava odmítla a teď se chce paktovat s ďáblem. U toho druhého mě k tomu doslova hra sama vybídla, což mě vcelku překvapilo.

PS: Žádné spoilery, prosím :D
@Say (16.08.2023 14:23): no, a kde tam vidíš něco o cutscénách? Ten mod ovlivňuje jen gameplay, takže jsem zjevně mluvil o gameplayi. A když hraješ na controlleru a máš zazoomováno na max, tak je to skoro stejný jako ten third person s modem na videu, akorát nemůžeš koukat nahoru. Empirickým faktem z několika hodin hraní je, že ten mod nijak nároky nezvyšuje. Aspoň ne v lokacích, kde jsem teď. Možná se to změní v Baldur's Gate, tam to pak porovnám. Ale dost pochybuju že to tam bude jinak, protože když si odzoomuješ ve vanille, tak toho budeš vidět stejně nebo víc než v tom third personu.
@Sarno (16.08.2023 12:27): To ja som teda práve Create Pit/Grease + Entangle používal skoro stále + neskôr pridal Enlarge a nejaké blessy a moja skupinka to teda sekala ako nôž maslom - hral som na mnou upravený core (alebo na normal? To už si nepamätám).

Snažil som sa ich vždycky strategicky umiestniť na bottlenecky (rôzne p riechody dverí, etc.), aby som si bol istý, že mi tadiaľ prejdú.

No a akonáhle ležali, tak som ich dostrieľal fireballmi (kým som nemal Sirocoo) a lučistníkom. Fungovalo mi to dost dobre, vedelo to krásne preosiať skupinky a tí jendotlivci, ktorí sa dostali na druhú stranu, tých som stíhal likvidovať tankami (Seelah a Regill).

Jo, a, samozrejme, haste - vždy haste :)

Metamagic a spell focus su tiez moc fajn, čo som videl, dokáže to veľmi predlzit dlzku kuziel (pri haste na nezaplatenie).
@Tarhiel (16.08.2023 11:57): Paradoxně Grease mi přišla ve WotR skoro nepoužitelná, jelikož démoni mají by default minimálně snad +8 reflex save, to samé Create Pit (padl mi tam vždy snad 1 enemy z 6ti průměrně)...

Potom věci jako False Life, Reduce/Enlarge person a jakýkoliv low level efekt který měl duration 1 round per caster level s vyjimkou snad Hideous Laughter atd. Mnohem lepší mi přišlo dát mágovi Ascended element: Fire, Empower Metamagic, (Greater) Spell Focus: Evocation a většnu low level spellslotů zacpat věcmi jako Scorching Ray, Burning Arc apod.
@Say (16.08.2023 12:07): Já snad někde tvrdil, že jsou "nároky na optimalizaci cutscenes a volného pohybu kamery" stejný? Netvrdil. Jen říkám, že hra je stejně náročná s kamerou kde se dá koukat nahoru, nebo s tou kamerou co už je ve hře. A shadowplay to je, protože když hraju a mám zaplý RTSS na zobrazení framerate, tak mám konstant 60fps a žádný dropy nepozoruju. Nechceš mě doufám přesvědčovat že mi RTSS i moje oči lžou, že ne.
@Tarhiel (16.08.2023 11:57): Grease jsem používal hodně v Kingmakeru a různý web/entangle kouzla. Ale ve Wotr o dost méně. I když díky grease jsem si tam taky pár soubojů v první kapitole ulehčil. Ale pak dal ve hře jsem to už prakticky nepoužil. Ale zas třeba vím ze na Unfair obtiznost je naopak je třeba používat pořád. Takže mám za to ze ta využitelnost low level kouzel přichází s nárůstem obtížnosti kdy potřebuješ vše dostupné abys aspoň měl šanci to trochu dát.
@Say (16.08.2023 11:27): to nejsou dropy při hraní, ale při nahrávání videa ve 4K přes shadowplay. Při hraní je konstant 60. A co srovnávám neporovnatelné? Srovnávám hraní nekolika hodin s modem versus hraní bez něj. Výsledek je z hlediska výkonu stejnej.
@Sarno (16.08.2023 11:23): Čo tým máš na mysli? Práve WotR skvelo využíva kúzla, ktoré boli v BG1/2 nepoužiteľné (Grease, Create Pit) a tu neskutočne pomôžu.

Keď neskôr získaš Sirocco, tak je to úplne suverénno kúzlo s ktorým vyriešiš väšinu situácii (spolu s vylepšeným grease alebo Stinking Cloud).
@HolyMeatball (16.08.2023 11:14): Tak ona hlavně spousta kouzel plus mínus do třetí úrovně spellslotů jsou strašné "noob traps" (tímhle trpí třeba i Pathfinder WotR). Na papíře vypadjí hezky ale v praxi naprosto nevyužitelné :D

A jestli Gale může používat i speciální šípy (které jsou by default podle mě přesílené) tak bych tomu tvrzení z EA i věřil.
@Sarno (16.08.2023 11:06): Nebo ještě lépe shortbows a každému menší zásobu speciálních šípů.

Nevím, jestli to od té doby nějak extra poladili, ale třeba Gale byl ještě před rokem v EA s lukem univerzálně lepší, než s kouzly, alespoň v prvním aktu, kdykoliv byl v nevýhodné pozici. :D
Musím říct, že mi v té hře dost chybí vrhací zbraně (dýky, šipky atd..) co byly v předchozích dílech, které se daly dát mágům aby nemuseli plýtvat kouzla na slabší potvory nebo je mlátit holí. Na cantrips si prostě jednak nemůžu zvyknout (navíc mi přijde, že snad v 90% buď netrefí cíl nebo jsou bez efektu) a druhak házet v jednom kuse elemental damage nemusí být v některých situacích ideální (když třeba půl bojiště je pokryté nějakým svinstvem, které opravdu nechcete zapálit, zmrazit apod...).
Jsem si pro Karlach vzal feat na 8 levelu aby mohla používat heavy armor (proficiency, plus jí to zvedlo mám dojem sílu o jeden), a přestože tam má tu proficiency, tak nemůže s heavy armorem používat rage. Tak asi poprvé vyzkouším nabídku milého Witherse na respec, akorát jí respecnu znova na barbarku, pokud to jde.
@Say (15.08.2023 21:56): 1) za několik hodin hraní s modem jsem žádný dropy nezaznamenal, ani zvýšení spotřeby grafiky, oproti tomu third personu co už je ve hře se toho nijak radikálně víc nevykresluje

2) nesouhlasím, graficky je i v third person naprosto v klidu, zvlášť na poměry CRPGček
@AlieN (15.08.2023 16:38): nevim jak to funguje s myší a klávesnicí, ale na controlleru když vypukne boj, tak se kamera sama odzoomuje. A po boji zase zazoomovat na controlleru nejde, musím na to použít myš, což je otrava. Jinak ano, je absurdní že to neudělali sami rovnou :)

@Charllize (15.08.2023 16:48): tak ten top down pohled tam je furt, to se nijak nevylučuje. Co se HW nároků týče, s tím modem mám vytížení grafiky stejný jako bez něj (4K na max a grafika se fláká někde na 140W).

@HolyMeatball (15.08.2023 17:01): jo, tohle je samozřejmě pravda, pro plnohodnotný využití by museli mít ve všech interiérech stropy, teď to vypadá že je někde maj, někde ne. Ale upřímně, já bych i tak preferoval volnou kameru s tím že to někde bude haprovat, než jí mít omezenou.
@Paul (15.08.2023 16:12): V této lokaci je to zrovinka bez chybičky, ale jsou tam i interiéry, kterým 'u stropu' komplet chybí assety, zřejmě protože tam nikdy nemělo být vidět. Co jsem ale zatím zpozoroval, tak by všechno pořád mělo být v rámci pohodově doplnitelného, tak snad to jednou bude i ofiko.
@Paul (15.08.2023 16:12): Je absurdní že to tam nedali, roky v early accessu, určitě spousta lidí po tom musela volat - mě to připadalo tak evidentní už po chvilce hraní, že by to bylo perfektní a chybí k tomu ve hře hrozně málo, mít možnost ji hrát jako KoTOR. Vždyť i způsob ovládání celé družiny je tu stejný jako v tom něm.

A v boji nebo kdykoli jindy moci kameru odemknout, odzoomovat a mít klasické izometrické RPG - jde to s těmito mody?
@Say (15.08.2023 10:49): teď jsem to zkusil (krátký video pro demonstraci) a...já prostě Larian nechápu :) Vytvořej tak hezkej svět, daj mu assety který bez problému snesou zobrazení zblízka, a pak tam nedaj volnou third person kameru. Tenhle mod dělá přesně to, co jsem doufal že tam dá Larian za ty tři roky early accessu. Ale dokonalý to zatím taky není, při delším oddálení od postavy a koukání nahoru kamera projede zemí, nemá kolizi, což..není ideální :D
A na controlleru s tím modem není dobře pořešená možnost zoomu. Ale snad se tyhle věci vyřeší.
Tak jsem respecnul Astariona jako barda. Ted uz chapu, proc je kvuli bardovi takove halo, to je vazne classa OP jak pyca. :D Kouzla, inspire, charisma skilly a dva utoky za kolo jako bojovnici bez dalsi condition (druid ma extra utok jen ve zvireci forme, warlock jen s tou pact zbrani, atd.). Proc ne?
@pipboy (15.08.2023 13:20): Mnicha si nechej, ten je fakt zábavný. Jedu Cestu otevřené dlaně a na 9. levelu dostaneš parádní schopnost Ki resonance. Dokážeš s ním "rozhodit" Ki nepřátel a pak ji odpálit. A na 5. levelu už jsou ve výbavě útoky s elementem. Na 6. levelu Wholeness of Body, která doplní zdraví, dobije Ki a přidá bonusovou akci v tom samým kole. Ta už mě několikrát zachránila zadnici :D
@Say (15.08.2023 10:49): Díky za tip. Až se dohrabu k druhému průchodu, tak to plánuju omódovat jak blázen a tohle se mi bude líbit.

Jinak sem se konečně vyhrabala z aktu 1... zabralo to jen 75h :D
@pipboy (15.08.2023 13:20): Jo. Ta alotria s barem to je zase OS 2 jak vyšité.

U Ježibaby jsme. Jak zachránit lidi s maskama mi bylo ale jedno. Kolem tohohle questu je pár dialogů, kdy jsem si říkal, že Crones z Witcher 3 jsou holt jiná liga. Jsme btw jen lvl 4. Ale tak z dvanácti. Takže asi ok.
Včera jsem konečně dosáhnul na lv5 (nemám na to zase tolik času) a vypořádal se s tou namyšlenou bábou v bažinách. Holku jsem jebnul non-lethal attackem, ale na konci jsem zjistil, že nějak vůbec nevím, jak ji probudit. Po odpočinku zmizela a hra mi napsala, že je mrtvá. Stejně jako maníci s maskou na cestě k ní, který jsem taky zpracoval non-lethal. No vysral jsem se na to a nechal je mrtvý, ale s tímhle mě hra sere. Bo se vsadím, že to mělo nějaký systémový řešení, akorát jak si ho mám asi kurva domyslet/najít v těch stovkách ikonek...

Vůbec s tímhle mě Larian sere - ukliknu se, LaeZel jebne mečem do země vedle cíle, protože "JeBnOuT mEčEm Do ZeMě Je LeGiT MoVe" ... go fuck yourself, Larian. Když kliknu na Stealth ikonku a zjistím, že to nebyla Bonus Action varianta, tak bych taky nejradši někoho nakopal... a můžu si udělat vlastní lištu, ale tvl vždyť se ty skilly kouzla a itemy jen hromaděj, to abych snad pomalu nedělal nic jinýho, než ladil skillbar...

Writing obecně je taky zatím celkem meh - krom toho, že většina party je nadržená jak stepní koza, jsou zatím ostatní npc obecně dost nevýrazný archetypy a ten teatrálně přehrávanej dabing tomu rozhodně taky moc nepomáhá... Samotná struktura příběhu vypadá zatím docela dobře, ale to podání je... uf. A nejsem fanda narratora. Čekal bych, že půjde vypnout. Což... asi to bude znít krapet paranoidně, ale vlastně mi přijde, že má BG3 sice naštěstí notně regulovanej/balancovanej, ale docela patrnej progresivně levicovej nádech.

Anyways, jedu víceméně melee partu, bo magie obecně vypadá jako vydatnej zdroj dalšího clusterfucku. MC je Rogue/Monk, možná ho trochu respecnu.... Musím si najít nějakej přehled co vlastně ty levely v daným sub/classu člověku postupně daj...
@SilentWolf (15.08.2023 10:44): S postavama, a psaním obecně, je to úplně v pohodě, plichta jako vyšitá, možná trochu víc ve prospěch BG3. Střuhnul jsem si to teď od jara všechno hezky od začátku :)
@SilentWolf (15.08.2023 10:44): Mně šlo o to, že při pohledu na mé RPG portfolio mi nelze vyčítat, že bych se zastavil u Krondoru či i u Infinity Engine her. To by byla nálepka mimo. Original Sin 2 nebyl Baldurs Gate 3. Ale herní systém je víceméně stejný. A co mi vadilo u OS 2 se sem logicky překlopí. A že jsem hrál BG 1 a 2 v tom roli vůbec nehraje.
@MiDlo (15.08.2023 10:14): Hale to mi přisuzuješ tu motivaci špatně. Já tu hru koupil a úspěch ji přeji. Ale platí pro mě stále to, co jsem vytýkal OS 2. A obě hry jsem hodnotil v zelených číslech. Moje kritika není založena na škarohlídství. Mám ji opřenou o argumenty. K OS 2 jsem napsal komentář. A Bingman taktéž.
@marwel (15.08.2023 09:40): já mám z guardianky přesně opačnej pocit, vytvořil jsem jí jako takovou pěknou elfku a hlas má taky sympatickej :)

A Lea Zel u mě žádný debuffy po tý biožidli nemá, už si to nepamatuju ale asi jsem jí stihl přesvědčit ať vyleze
Přísnost musí být. Mně taková hra hodně chyběla.. jasně nehrál jsem Divinity tak nevím zda by tuto chuť uspokojila, ale BG3 ji uspokojuje docela fest. Když to vezmete v kontextu, tak to pro žánr rpgček může být požehnání, protože hráčí budou chtít víc. Rozmlsají se, a teď kde brát něco podobného, že jo. Větší tragédie by byla kdyby tato hra nedopadla dobře. Takže i přes všechnu tu přísnost a old schoolové světaznalé škarohlídství postavené na tom, že člověk hrál Krondor a kdesi cosi a bylo to "tisíckrát lepší" je ok si přiznat, že to vlastně nedopadlo špatně a že to pro žánr může být dost velká posila.
@BINGMAN (15.08.2023 09:20): Original Sin 3. Textově je to lepší. Ale jen o fous. Ty dialogy stále často drhnou a humor je stále často facepalm.

Ale jinak souboják je stále zdlouhavý. Management inventáře stále příšerný. Stále je to i přísně koridorovitá hra.

Je to opravdu jak Forgotten Realms mod do Original Sin 2. S BG to má společného velmi málo. Je za tím vidět hodně práce. To ale bylo i u Original Sin 2.

Ve zkratce je to zatím nejlepší díl Original Sin (a potažmo i Divinity) série.
@HolyMeatball (15.08.2023 03:48): Je to na prd no. Opakovat to nebudu no. Jen jsem ted naloadovat stary save abych se podival, zda slo ten proces ukoncit driv a neslo, resp. ne bez kritickeho uspechu. Myslel jsem si, ze treba ty pozadavky stoupaji s tim, jak dlouho otalite, ale ne, hody jsou na 30 od zacatku procesu, takze jedine to vubec neabsolvovat nebo mit fakt stesti. Osobne to povazuji za hodne nestastne. Nejen, ze vam o tom nedaji nasledne vedet ale jeste schvalne daji ty hody takhle vysoko.

Do Astral Plane jsem skutecne sel s tim, ze Dream Visitora zabiju, ale kdyz mi pak Lariani daji jedinou volbu to udelat a napisou to "Godess told me to kill you, I have no choice", tak to ani hovno. :D Ale stejne mam porad pocit, ze ten hajzl maka pro Illithid Empire a neni to zadny "guardian". Vubec tomu nepomaha to, ze jsem ho vytvoril jako strasne slizkeho "hezouna" (a ten slizkej dabing, co mu Lariani dali k nemu pekne sedi). :D
@Jab (15.08.2023 09:08): Možná jsi to tu už psal, ale je to podle tebe spíš Original Sin 3, nebo opravdu BG3? A jak na tebe zatím působí roleplay a scénář? Myslím, že tehdá jsme se totiž u OS2 dost shodli.