@
AlieN (09.09.2023 15:23): Právě že NMS i ED načítání mají, ale je zamaskované a velmi rychlé. Například v ED je každá sluneční soustava samostatná mapa a taková ta sekvence kdy letíš hyperprostorem je vlastně načítací obrazovka. Přeletět z jedné soustavy do druhé nejde. Když jsi v supercruise, tak máš jen holou sestavu (tj, slunce a planety). Věci jako stanice a ostatní lodě se načtou až v momentě kdy vyskočíš ze supercruise v jejich blízkosti. Někdy se to hře nepovede načíst dost rychle a ty tam visíš a čekáš až se stanice načte. To samé sestup na planetu, je tam bod kdy se ti načte povrch planety a někdy se na tomto místě hra na chvíli pozastaví. Z pohledu hráče to díky efektům a ozvučení vypadá jako kdybys pořád cestoval kupředu, ale ve skutečnosti stojíš na místě a čekáš až se všechno načte. V NMS to funguje velice podobně, akorát ty systémy jsou trochu jinak dělené. Obě hry tedy načítací pasáže mají, jen jsou rychlé, dobře skryté a pokud se na to vyloženě nesoustředíš, většinou si toho nebudeš všímat.
@
Charllize (09.09.2023 15:19): Konkrétně Elite je srovnatelný s Euro Truck Simulator, tedy je to především hra o tom že ovládáš vesmírnou loď a tempo hry je tomu přizpůsobené. Velkou část hry strávíš tím, že zrychluješ a zpomaluješ. Pokud chceš gameplay urychlit, je tu přístup NMS, kde cesta mezi planetami je otázka třeba jen půl minuty a z orbity na povrch planety sestoupíš za nějakých 10 vteřin a v takovém případě je pohodlnější tam doletět manuálně než procházet menu a sedět na načítací obrazovce. A pokud bys i tak chtěl ve hře mít fast travel systém (třeba pro rychlý pohyb mezi planetami), nic tomu nebrání. Koneckonců i NMS má ve hře portály a teleporty které toto umožňují.
Elite na konzolách má zastavený vývoj úplně (s výjimkou kritických updatů). Odyssey moc nepochodil ani na PC.
Jinak Unreal Engine prochází nesrovnatelně většími změnami, ale to je taky dané tím, jak intenzivně na něm pracují. Není to jenom engine který si dělají pro sebe a náhodou ho i licencují ostatním, je to vyloženě komerční produkt který vyvíjí nepřetržitě již víc než 20 let. Současně na tom enginu jen v Epicu pracuje víc lidí než kolik má BGS zaměstnanců a ke všemu se do vývoje zapojují i externí studia.
@
PERKman (09.09.2023 15:18): To zas nevím. Na jednu stranu mají značné technické limitace. Na druhou stranu jsou i tak schopni vyvíjet naprosté trháky. Ať je kritika na Starfield jakákoli, už začátkem tohoto týdne se přehoupli přes 6 milionů hráčů a vypadá to, že si hra našla velké publikum které bude bavit taková jaká je. Museli by dojít k závěru, že se jim finančně vyplatí si něco licencovat, nebo začít dělat nový engine od nuly, ale jestli je toto vůbec reálně ví jenom Bethesda.