@SilentWolf (06.12.2023 09:13): Kdyby tam nebyl Astarion, tak bych asi na začátku romancovala taky Lae'zel, protože to byly pro mě jediné dvě zajímavé postavy. Teď kdybych to hrála znovu (a nebyl tam Astarion), tak bych asi zkusila Galea, ale u něj pravda nějakou chvíli trvalo, než jsem si ho oblíbila.
Diskuze
@Starletka (06.12.2023 08:25): tipuju, že si lidi ani neuvědomí, že jim Halsin najednou naskočil jako společník, natož romance.
Já jedu Lae'Zel, protože jsem chtěl vidět tát ledy. Je to trochu na sílu, to musím uznat. Ale Shadowheart by byla na sílu asi víc. Často jsem nechápal, jak si může omlouvat svoje chování. Ale je škoda, že teď, po velké příběhové události, už asi ani nezažiju její další vývoj, protože mi daleko víc sedí v partě Jaheira. To je konečně ten typ humoru který chci! A odnesla to holt Shadowheart.
Já jedu Lae'Zel, protože jsem chtěl vidět tát ledy. Je to trochu na sílu, to musím uznat. Ale Shadowheart by byla na sílu asi víc. Často jsem nechápal, jak si může omlouvat svoje chování. Ale je škoda, že teď, po velké příběhové události, už asi ani nezažiju její další vývoj, protože mi daleko víc sedí v partě Jaheira. To je konečně ten typ humoru který chci! A odnesla to holt Shadowheart.
@BUMTARATA (05.12.2023 19:37): Docela by mě zajímala podrobnější statistika romancí (popularita postav, % dohrání celé romance do konce, finální volba pokud hráč romancoval víc postav, zapojení Halsina...). Shadowheart nejpopulárnější je jasná, když má nejgeneričtější design i osobnost a většina hráčů jsou cishet chlapy, ale že Lae'zel je populárnější než Astarion nebo Gale mě docela překvapilo. Nejmíň musí mít Wyll, toho jsem romancovat neviděla snad ani jednoho člověka.
@SilentWolf (05.12.2023 22:15): Jsou asi tři možnosti koho unese. Mně vzala taky Hlasina a asi za hodinu jsem na to úspěšně zapomněl a vzpomněl si asi za dalších 20 hodin hraní :D
@SilentWolf (05.12.2023 22:15): mě unesla leazel, takže jsem si to hezky reloadnul a nechal unést halsina xD
Ta Orin je ale kráva. Ona unese Halsina a chce mě skrze něj vydírat. Asi nečte zdejší diskuzi, nikdy mě žádný společník ve hře neštval tak moc jako on. :D Na druhou stranu jsem rád, že nemusím na chvíli oželet někoho jiného.
@BUMTARATA (05.12.2023 19:37): Na ps5 to má 16.7 % lidi.
Podle Larianu to už dohrálo 1,3 milionu hráčů…
Koukám na achievementy a jestli mám správný info, tak All's Well That Ends Well je za dokončení hry, tedy 17,3 %, tedy baj voko 7,5 milionu prodaných kopií??
Čekal jsem víc, ale asi i tak dost dobrý?
Koukám na achievementy a jestli mám správný info, tak All's Well That Ends Well je za dokončení hry, tedy 17,3 %, tedy baj voko 7,5 milionu prodaných kopií??
Čekal jsem víc, ale asi i tak dost dobrý?
Tak, konec 2. aktu.
Jaheira zatím top. Má typ humoru, který mi velmi sedí. Aniž bych předpokládal že byla stejná v 1 a 2 tak mě možná ty pomrknutí k těmto dílů donutí si je konečně zahrát. :D
Jaheira zatím top. Má typ humoru, který mi velmi sedí. Aniž bych předpokládal že byla stejná v 1 a 2 tak mě možná ty pomrknutí k těmto dílů donutí si je konečně zahrát. :D
Aha, aha. Já myslel, že ještě vybíráš postavu u prvního playthrough. :)
@Jab (01.12.2023 12:29): nice, už si obhajuju další playthrough.
https://www.thegamer.com/baldurs-gate-3s ... ut-killing-tieflings
Mintharu už by mělo jít nabrat i při good-doers postupu.
Mintharu už by mělo jít nabrat i při good-doers postupu.
@Starletka (01.12.2023 07:41): Já si oblíbila ty pasivní. Hlavně ten backlash.
@Starletka (01.12.2023 08:42): To už následky má a uzavírá to některé konce.
@Jab (01.12.2023 08:37): A vyplatí se sežrat i toho speciálního? Respektive má to nějaké následky nebo je to taky jedno?
@Starletka (01.12.2023 07:41): Luck of the Far Realms je základ pro všechny bojové charaktery
Hm, asi konečně přišel čas začít taky žrát tadpoles. Začíná to být jakési těžké. Akorát teda vůbec nevím, které ty schopnosti si mám odemknout.
@AlieN (30.11.2023 19:42): tak v tom případě mi dejte Jaheiru! :-D
@Jab (30.11.2023 20:55): To, že Halsin ešte nie je, predsa nevadí. Nepotrebuješ mať nejaký romantický vzťah na ten trigger, ono to tam sedí k tomu aká je jeho postava aj vzhľadom na to, ako je ti vlastne vďačný za veci v prvom a druhom akte a má k tebe plnú dôveru. Ohľadom Minthary neviem, nemal som ju v mojom playthrough.
@AlieN (30.11.2023 20:57): No však áno, každá zo základných 6 postáv companionov sa snaží triggernúť na začiatku začiatok romance, ale tá cesta nebude jednoduchá, ale trnitá. :)
@AlieN (30.11.2023 20:57): No však áno, každá zo základných 6 postáv companionov sa snaží triggernúť na začiatku začiatok romance, ale tá cesta nebude jednoduchá, ale trnitá. :)
@Tulareanus (30.11.2023 20:51): Neměl jsem tím na mysli že ti každá dá hned, to bych ani nečekal, ale že máš prostě volný výběr - nejsou ve své osobnosti rigidní, ale prostě si s nimi můžeš hrát podle svého (když se trochu snažíš), to je dojem který vzbuzují.
@Tulareanus (30.11.2023 20:51): Tak... On ale v prvním aktu jako companion není. Navíc to není triggerované ničím, co mu případně řekneš předtím. Je to tam automaticky. Minthara taky není v prvním aktu. Ale ta sex scéna tam s ní je ještě v něm, ačkoliv comp je až od druhého.
@Jab (30.11.2023 20:43): Myslel som v prvom akte. To, že to nejaká postava urobí v treťom akte nie je len tak, lebo ťa už pozná a má s tebou zážitky a mám na mysli len companionov.
@Tulareanus (30.11.2023 20:35): Minthara, Mizora, Halsin určitě také. U Halsina to jen nemusí vypadat, anžto je vše s ním až ve třetím aktu. Ale tam na to hned skočí. Chce jen consent od případného dalšího romance partnera. A pak ta (in)famous sex scéna hned následuje.
@AlieN (30.11.2023 20:24): Ona je práve jediná, kto sa s tebou len tak vyspí.
@BUMTARATA (30.11.2023 20:31): JJ. Ale nemám. Reinstall it is. :/
@Jab (30.11.2023 20:21): Těch 130 si to potřebuje jen alokovat, ale stáhnout by se ti mělo jen zhruba 30.
@Tulareanus (30.11.2023 19:48): V underdarku. A měl jsem pocit že v kempu po mně dost intenzivně vyjíždí všichni, spal jsem s Lae'zel a k těm ostatním byl vlažnější.
@Paul (30.11.2023 20:05): Hele... Po mně to chce zase 133 giga na disku. Tak je to buď už vtip od Larianu nebo od GoGu. Páč steam to prý měl minule ok.
@Tulareanus (30.11.2023 19:48): Však mě nechtěl dát ani promiskuitní Astarion. Stálo mě to asi 4 reloady.
@Paul (30.11.2023 20:05): Takže moje největší výtka byla právě napravena. Je čas upravit hodnocení :)
@Paul (30.11.2023 20:05): Takže moje největší výtka byla právě napravena. Je čas upravit hodnocení :)
@AlieN (30.11.2023 19:42): A kde si presne prestal hrať? Lebo keby si hral dlhšie, tak by si vedel, že napriek rečiam niektorých postáv, tak skoro žiadna nedá "len tak každému" alebo nemáš tam vo väčšine prípadov ani tak skoro sex.
@AlieN (30.11.2023 19:42): Přesně.
Tbh čím víc nad těmi romancemi přemýšlím - do té hry to vlastně sedí. Z toho co jsem z BG3 viděl, ono se moc nesnaží být propracovaným příběhovým RPG, ale hlavně DnD sandboxem. Dělej si co chceš, vyblbni se, užij si hru pod benevolentním DMkem. A pak je logické že i ty postavy s radostí dávají každému. I když to podrývá hloubku jejich osobnosti.
@Ria Kon (30.11.2023 19:05): Zrovna jsem to chtěl napsat. Co by pak zdejší dámy hráli :)
@Ria Kon (30.11.2023 19:05): To je tak něžně pasivně agresivní. Jestli spíše tohle není až přesně ukázka, jak se nechovat...
@Starletka (30.11.2023 13:45): Jak si psala, ani jedna varianta se nezavděčí všem. Mám ráda oba přístupy. Asi i proto, že jsem tvor vděčný za každou dobře napsanou romanci a obecně miluju hrát dobré hry několikrát. Takže si vždycky vytvořím odpovídající postavu. Jen když se jde cestou dané orientace, tak mohou být zajímavé konverzace kolem dané problematiky. Ale zas Astarion je ukázka toho, že to jde udělat i u player-sexual postav.
Souhlasím, že Astarionovi, Lazael a Karlach to sedne víc, ale u ostatních to není žádná pěst na oko.
Ale s Jabem moc řeč není. Ten má potřebu všechno vyvracet a "shodneme se, že se neshodneme" mu moc neříká, páč vždy musí mít poslední slovo To už sem si zvykla u diskuze Mass Effectu :D
@Flowerpot (30.11.2023 14:21): Mě třeba ty sexuální scény přišly zajímavě udělané. U Astariona se třeba mění v závislosti na tělesnou stavbu hráčovi postavy.
@Paul (30.11.2023 14:34): Ale co pak budu hrát, Paule? :D
Souhlasím, že Astarionovi, Lazael a Karlach to sedne víc, ale u ostatních to není žádná pěst na oko.
Ale s Jabem moc řeč není. Ten má potřebu všechno vyvracet a "shodneme se, že se neshodneme" mu moc neříká, páč vždy musí mít poslední slovo To už sem si zvykla u diskuze Mass Effectu :D
@Flowerpot (30.11.2023 14:21): Mě třeba ty sexuální scény přišly zajímavě udělané. U Astariona se třeba mění v závislosti na tělesnou stavbu hráčovi postavy.
@Paul (30.11.2023 14:34): Ale co pak budu hrát, Paule? :D
@Starletka (30.11.2023 14:32): Tak ja neriešim kauzy, ja riešim konkrétnu skúsenosť kamarátky (vybavujem si napr. sex so inkubom v ženskej podobe v House of Hope, ktorý má jednu animáciu).
Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty romance ve hrách zakázal.
@Flowerpot (30.11.2023 14:21): Počkat, nebylo náhodou hned po vydání to velké haló, že scéna Karlach byla modelovaná vyloženě pro ženskou postavu a strká prsty tam, kam nemá? :D První, co na mě Google vyhodil.
@Starletka (30.11.2023 13:45): Ale tak ja neriešim, ako sa zavďačiť všetkým, ja proste načrtávam kritiku jedného z tých možných postupov a ukazujem, že existuje nejaký, ktorý je lepší a ktorý dokáže zároveň pos. ytnúť spektrum neheterosexuálnych romancí, a zároveň nespraviť zo sexuality totálnu tabulu rasu, ale mať ju nejak previazanú s konkrétnymi charaktermi. Ten Cyberpunk je tiež dobrý príklad
A ostatne, čo viem od kamarátky, čo hrala za ženu, tak BG3 sa dopúšťa tiež takej klasickej token faux progresívnosti, ktorá je na povrchu woke, pod povrchom ale smutne normatívna: je síce pekné, že všetci sú pansexuálni, ale sexuálne scény sú defaultne robené pre mužský model, takže niektorý tie scény za ženu pôsobia silne WTF.
A ostatne, čo viem od kamarátky, čo hrala za ženu, tak BG3 sa dopúšťa tiež takej klasickej token faux progresívnosti, ktorá je na povrchu woke, pod povrchom ale smutne normatívna: je síce pekné, že všetci sú pansexuálni, ale sexuálne scény sú defaultne robené pre mužský model, takže niektorý tie scény za ženu pôsobia silne WTF.
@Starletka (30.11.2023 13:45): Ty... To už je tedy od tebe zbytečně nemilé. Tak to asi opravdu nechme.
@Flowerpot (30.11.2023 13:43): Anomen měl zase svůj vývojový charakter. Byl to absolutní dick. Ale pak se ta jeho dick nátura větvila. :D
Carth má imho své momenty. Je otravně ufňukaný, ale zrovna romance to u něj trochu zlepší a má tam své body romance s DS postavou, kdy vlastně reaguje hodně případně.
@Flowerpot (30.11.2023 13:43): Anomen měl zase svůj vývojový charakter. Byl to absolutní dick. Ale pak se ta jeho dick nátura větvila. :D
Carth má imho své momenty. Je otravně ufňukaný, ale zrovna romance to u něj trochu zlepší a má tam své body romance s DS postavou, kdy vlastně reaguje hodně případně.
@Jab (30.11.2023 13:23): I kdybych napsala odstavců 500, tak mi na to asi odpovíš jen, že je to cirkus a že je všechno špatně a všechno, co napíšu, je špatně, tak je to jedno. To pak není diskuze, ale řvaní je čerstvá/není čerstvá. Mně je jasné, že tvůj pohled na svět nezměním, stejně jako ty nezměníš ten můj. Jen jsem prostě chtěla napsat, jak to vidím já (od poslední diskuze jsem přece jen odehrála trochu víc času). :) @Ria Kon má třeba podobný názor. Nebo nemá. Nebo je jí to fuk. Ale docela by mě zajímal.
@Flowerpot (30.11.2023 13:43): Tak tady je to takto. Je to zase trochu jiný přístup a máš dalších milion her, které mají tradiční postavy s vlastními sexualitami (které pořád ještě vycházejí i dnes, i přes "zlou woke propagandu", např. zmiňovaný Cyberpunk), tak nevím, proč se nad touto tak rozčilovat. Nikdy se nezavděčíš všem. A když si myslíš, že ano, tak se stejně vždycky najde někdo, komu to bude vadit.
@Flowerpot (30.11.2023 13:43): Tak tady je to takto. Je to zase trochu jiný přístup a máš dalších milion her, které mají tradiční postavy s vlastními sexualitami (které pořád ještě vycházejí i dnes, i přes "zlou woke propagandu", např. zmiňovaný Cyberpunk), tak nevím, proč se nad touto tak rozčilovat. Nikdy se nezavděčíš všem. A když si myslíš, že ano, tak se stejně vždycky najde někdo, komu to bude vadit.
Ja len podotknem bokom, že ako príklad, ktorý zároveň ponúkal široké spektrum možných romancí, a zároveň to nenivelizoval spôsobom "úplne všetci sú pansexuálni", je práve to Dragon Age: Inquisition, kde je najvyšše v jednej romancí veľmi zmysluplne zakomponovaná aj rasová podmienka (Solas romancuje len elfku, a dáva to perfektný naratívny zmysel).
A tiež si myslím, že je to zmyslupnejší spôsob, než proste zrušiť plošne všetky preferencie - aj z gameplayového hľadiska, keď to zrôznoroďuje ďalšie playthroughy. (Samozrejme, furt je lepšia takáto nivelizácia sexuality, než staré dobré "muži majú na výber, alebo minimálne majú decentnú postavu, ženy dostanú fucking Anomena a Cartha Onasiho" - to keby mal niekedy vyjsť ten remake KotORu, čo nevyjde, tak tam by som naopak chcel, aby Bastila bola bisexuálna, vzhľadom na to, ako je príbehovo a osudovo spätá s hlavnou postavou.)
A tiež si myslím, že je to zmyslupnejší spôsob, než proste zrušiť plošne všetky preferencie - aj z gameplayového hľadiska, keď to zrôznoroďuje ďalšie playthroughy. (Samozrejme, furt je lepšia takáto nivelizácia sexuality, než staré dobré "muži majú na výber, alebo minimálne majú decentnú postavu, ženy dostanú fucking Anomena a Cartha Onasiho" - to keby mal niekedy vyjsť ten remake KotORu, čo nevyjde, tak tam by som naopak chcel, aby Bastila bola bisexuálna, vzhľadom na to, ako je príbehovo a osudovo spätá s hlavnou postavou.)
@Starletka (30.11.2023 13:12): Jestli to chceš nechat být, tak proč jsi psala čtyři odstavce? ;)
@Jab (30.11.2023 13:00): Tak si znovu přečti první dvě věty. Stačí to tak?
@Starletka (30.11.2023 12:23): Pokud má NPC preference, tak je samozřejmě romance více padnoucí. Předchozí díl měl preference NPC na základě pohlaví, rasy. A šlo i změnit přesvědčení Viconie na neutral. V prvním odstavci pak píšeš, že musíš zaujmout osobností. A ve druhé to pak vyvracíš, že prostě flirtují furt. Což je i má zkušenost, kdy se mi v táboře nakupilo pět dialogů. A ve čtyřech z nich chtěl někdo z tábora okamžitě sexovat. To samé na konci první kapitoly najednou celý tábor chtěl romantický večer.
Ještě jednou. O žádnou osobnost tvé hlavní postavy nejde. Zase si tam protiřečíš, když pak píšeš, že je to závislé na tvém odmítnutí. Což je opravdu jediný faktor výběru. Nejsou tam imho snad vůbec gender specific dialogy v romanci. Nebo k té rase, povolání (Shadowheart řeší, pokud jsi kněz Selune, ale nevím, zda i v rámci romance).
Ještě jednou. Tohle za mě není oslava lásky a LGBTQ+ atp. Je to cirkus, který se ve všem podbízí hráčům. A aktéři z řad NPC jsou (ve své věčné nadrženosti) naprogramování, aby vyhověli.
Ještě jednou. O žádnou osobnost tvé hlavní postavy nejde. Zase si tam protiřečíš, když pak píšeš, že je to závislé na tvém odmítnutí. Což je opravdu jediný faktor výběru. Nejsou tam imho snad vůbec gender specific dialogy v romanci. Nebo k té rase, povolání (Shadowheart řeší, pokud jsi kněz Selune, ale nevím, zda i v rámci romance).
Ještě jednou. Tohle za mě není oslava lásky a LGBTQ+ atp. Je to cirkus, který se ve všem podbízí hráčům. A aktéři z řad NPC jsou (ve své věčné nadrženosti) naprogramování, aby vyhověli.
Jestli chcete další můj nepopulární, kontroverzní názor, tak by mi vůbec nevadilo, kdyby měl romanci třeba takový Raphael, protože to je takový chuj, že by to mohla být prdel. :D
Je to jak listovat pornostránkami bez filtru :)
@Jab (30.11.2023 11:35): Ach jo. Můžeme se o tom 100 hádat a diskutovat, ale ani jeden názor toho druhého nezměníme. Mně třeba pansexualita postav opravdu fakt vůbec ani trochu nevadí, protože ve výsledku je to úplně jedno. Pokud mají romanci s tebou, ať jsi jakýkoliv, tak jsi je zaujal svou osobností, nikoliv tím, co máš mezi nohama, a opravdu mi to zážitek nijak nekazí. Upřímně si nepamatuju jednu jedinou hru, kterou jsem kdy hrála, kde by nějaká postava komplexně (nebo vůbec nějak otevřeně) řešila svou sexualitu, ať už heterosexuální nebo jinou, že bys s ní měl nejprve jakoukoliv diskuzi a pak se něco dělo nebo nedělo. Jen tě hra sama pustí nebo nepustí do romance. Max mě napadá Disco Elysium, ale tam romance ani není, jenom jedna z mnoha životních krizí.
Jinak všichni companions jsou tady celkem dost otevřeně bi/pansexuální, když mezi sebou neustále flirtují nebo spolu spí (Lae'zel si jde po party v prvním aktu najít novou oběť, pokud ji odmítneš). A absolutně nijak jim to neubírá na osobnosti, stejně jako by jim nijak na osobnosti nepřidávalo, pokud by flirtovali jen heterosexuálně. I romance by byla úplně na vlas stejná, jen bys ji sám měl buď odemčenou nebo zamčenou (a možná by lechtivější scény byly specifičtější, těžko říct). Takto máš jen větší výběr a můžeš se rozhodnou sám (což je za mě hezké). Koho nechceš, toho prostě odmítneš a nazdar.
Astarion - Přes 200 let starý upír, který svedl přes 10.000 lidí si určitě bude vybírat jen jeden jediný typ. To už samo o sobě není moc logické. Že by nikdy ani ne-experimentoval? To samé můžeš vlastně říct i o Halsinovi. U Lae'zel to taky dává smysl, vzhledem k její rase. Stejně tak Karlach, která je ráda za každý dotek. Ale u Shadowheart je to najednou příšerný problém.
A pokud je problém úplně všechno tohle, tak si to klidně můžeš odůvodnit tím, že tadpoles napadají pouze bi jedince. :D
Jinak všichni companions jsou tady celkem dost otevřeně bi/pansexuální, když mezi sebou neustále flirtují nebo spolu spí (Lae'zel si jde po party v prvním aktu najít novou oběť, pokud ji odmítneš). A absolutně nijak jim to neubírá na osobnosti, stejně jako by jim nijak na osobnosti nepřidávalo, pokud by flirtovali jen heterosexuálně. I romance by byla úplně na vlas stejná, jen bys ji sám měl buď odemčenou nebo zamčenou (a možná by lechtivější scény byly specifičtější, těžko říct). Takto máš jen větší výběr a můžeš se rozhodnou sám (což je za mě hezké). Koho nechceš, toho prostě odmítneš a nazdar.
Astarion - Přes 200 let starý upír, který svedl přes 10.000 lidí si určitě bude vybírat jen jeden jediný typ. To už samo o sobě není moc logické. Že by nikdy ani ne-experimentoval? To samé můžeš vlastně říct i o Halsinovi. U Lae'zel to taky dává smysl, vzhledem k její rase. Stejně tak Karlach, která je ráda za každý dotek. Ale u Shadowheart je to najednou příšerný problém.
A pokud je problém úplně všechno tohle, tak si to klidně můžeš odůvodnit tím, že tadpoles napadají pouze bi jedince. :D