Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ještě, že máme ty mody, můžeme si to zahrát jak my normální, tak i vy masochisti :D Jestli to měl někdo jako já, kdy hra spadla si 30x a hrál to bez toho quick savu, tak smekám klobouček. Jestli už to opravili, zjišťovat po letech nebudu :D
@S4TW (18.01.2024 14:01): No jasně, ukládat se dá ve svých postelích a pak takových těch volných venku, které nikomu nepatří. Ale přece nemůžeš jít spát někomu jinému do pelechu, to se nediv, že tě pak pan Ptáček nebo mistr Tejfar vyháněli :-) Možná by to klaplo u Johanky, ta byla takové dobračisko, ale kdoví kde má svoji postel :-)
@strejdafido (18.01.2024 13:59): pak teda si ještě matně vybavuje z KCD, že když jsem chtěl uložit v posteli, ale byla cizí, tak mě pořád někdo vyháněl a vlastně mi to nešlo uložit, to si pamatuji správně, ne? :D to byla náhodou sranda... v brzké době bych chtěl dát KCD na PC, konečně jsem zkompletoval všechna DLC a už se na to pár měsíců klepu :)
@Gordon (18.01.2024 12:51): Ve Vetřelci izolace se taky ukládalo jen u jakéhosi terminálu a dávalo to hře patřičné grády. Taky se mi tam přihodilo, že mi skrz břicho prolezl bodec během ukládání a byl konec, prostě moje chyba, že jsem k tomu terminálu běžel a dupal. Člověk musel hrát hodně opatrně, kdyby tam byla funkce F5, tak se to hraje úplně jinak. A tady taky, sejvovice je bezvadný element ve hře, většinou je jí tak akorát, aby si člověk mohl uložit v nějakém momentě, postelí je všude dost, tak já nevím, proč proti tomu někdo protestuje. Za mě rozhodně sejvovice ano! A když někoho volá malé dítko, stačí dát ESC a pak se vrátit nebo to rovnou vypnout a uložit.
Jsem nevypil jedinou sejvovici, buď jsem šel spát (role-playing) nebo hru vypnul a šel… spát, kromě toho se to ukládá samo v questech a snad i v lázních to můžeš uložit, ne?
O jakém Hitmanovi mluvíme, v tom novém lze ukládat normálně, možná je jenom omezený počet slotů. V zásadě by se však podle mého se měl Hitman hrát jinak. Pokud jsi opravdu opatrný, tak tě zabít prakticky nejde, to ai nepřátel je velmi tolerantní, tak nějakým způsobem se ti to vždy povede. Nicméně hlavní zábava spočívá právě v opakovaném hraní a objevování dalších možností co nejefektivnějším způsobem, abys misi zvládnul do pár minut. Cílem je nastudovat pattern stráží, bez tvého zásahu se pohybují vždy stejně a proto mnohé pasáže projedeš na další zátahy velmi rychle a je to tak správně.

Kingdom Come je jiný typ hry, kde je těch proměnných hodně. Ta sejvovice má opodstanění abys ukládání nezneužíval. Hru můžeš téměř kdykoliv uložit a ukončit. Systém obou her je dobře nastavený, není problém si hru uložit a zároveň umocňují zážitek když se něco nepovede. Tím nemyslím vyplý proud nebo pád hry, to jistí i několik vhodně umístěných autosavů.

Co nemám rád jsou hry s checkpointy, zvlášť když jsou špatně nastavené. To si potom opravdu člověk musí vyhradit čas, hrozí, že bude třeba po půl hodině hraní bez progresu.
@rikuhahl (18.01.2024 09:22): jo, souhlasím, za mě je ukládání v KCD úplně v pohodě a nikdy jsem neměl pocit, že bych v tom byl nějak extra omezený... spíš to jen poukazuje na to, jak jsou dneska hráči hrozně komfortní a straní se výzev... já jsem KCD hrál asi 6 měsíců po vydání na PS4 a žádné padání hry se nekonalo, jestli jsem za celou hru byl 2x naštvaný, že jsem si něco neuložil, tak je to možná moc :)

každopádně vtipná věc v tomto směru je, že teď hraji Yakuza 6 a tam na začátku říkají, že si tentokrát můžete hru ukládat kdy chcete (kromě encountrů), protože jsme přece už v roce 2018 (do té doby se Yakuza ukládala pomocí telefonních budek).
@Hrdlodus (18.01.2024 08:51): Hitmana neznám, ale chápu, že jestli něco trvá hodiny a nejde si to nijak pojistit, tak je to opravdu blbý. Najdou se výjimky jako The Binding of Isaac ale to je zas specifikum žánru, že se to hraje pořád od začátku a někdy se to povede, někdy ne.

U Kingdom Come jsi ale sám pán svého ukládání a pokud chceš, tak můžeš ukládat každou minutu klidně, ale jsou tam ty omezení v množství dostupné sejvovice a případný opilosti, když se pije moc najednou. Za mě je to fakt elegantní řešení, který předává hráči víc zodpovědnosti za svoje činy, ale zároveň ho úplně netrestá za kdejakou chybu po hodině plížení.
Je to naopak. Omezení ukládání naopak herní zážitek kazí.
Hraju si tak Hitmana. Projdu hezky opatrně po třech hodinách celou úrovní.
A zabijou mě.
Tak musím začít znovu. Ale co budu dělat teď? Proběhnu úrovní po paměti a nebudu už za každým rohem pozorovat, který okamžik je ideální. Zážitek reálně zkažený.

Navíc fakt nechci být trestaný za to, že jsem se překlik, že do mě někdo drcnul, že mi vypli proud etc. etc.
@Widl (17.01.2024 08:49): Pokud je hra technicky v pořádku, jako že na podzim už byla a spadlo mi to snad jenom jednou, což ale udělal nějakej program ve Windows a ne hra, tak mi nastavený systém ukládání, konkrétně v téhle hře, naprosto vyhovuje. Navíc to tak nějak dokresluje ten středověk, který byl prostě drsný a ne jako ty různé fantasy pohádky :) Takže systém ukládání je opravdu jedním z největších kladů hry, ale respektuju, že někdo radši preferuje “pohodlí”. Snad to aspoň hrajete na hardcore :)
@Gordon (16.01.2024 18:29): Vždyť to po vydání padalo jak přezrálý švestky, vlastní zkušenost. Právě z toho roleplay hlediska to nedává v otevřeném světě, bez automatického a ručního ukládání, smysl. Nenechá tě to jen tak zkoušet a hrát si jak chceš. Když chceš hrát trochu jinak než to nalajnovali při designu, tak tě hra automaticky penalizuje tím nejhorším způsobem. Proto je to s tím ukládáním o dost zábavnější a zajímavější hra.

Ale každýmu samozřejmě podle chuti. Ideálem by bylo pojetí jako mají nakonec ve Skyrimu. Můžeš hrát normálně a nebo si zapnout survival. Tímhle směrem podle mě půjdou i tady u druhého dílu.
Já se ukládat na každém kroku naučil u druhého Fallouta, který mi opravdu hodně často padal. A čím jsem starší, tím víc mě otravuje, když přijdu o neuložený postup a musím opakovat byť jen 15 minut, protože mě štve, že tím plýtvám nyní už drahocenný herní čas.

Hrou chci většinou projít plynule, ne abych se někde pořád zasekával apod. (samozřejmě to záleží na konkrétní hře a situaci).
@Gordon (16.01.2024 22:08): jo, to chápu, ale ve hrách hledám rozhodně víc zábavu, než výzvu. A nevím, proč bych měl za blbé rozhodnutí "trpět" do konce hry.

Asi jsem vyrůstal na hrách typu Commandos, kde bylo ukládání na každém rohu legitimní možností a nikdo se kvůli tomu nerozčiloval. Naopak třeba u nových Assassin's Creed mi nevadí ani tak ten ubisoftí mustr jako spíš nemožnost ukládat, když jsi v tom nepřátelským táboře.. A na to žádnej mod není..
@veselykralicek (16.01.2024 21:13): Hra jde normálně uložit, když ji potřebuješ vypnout. To s těmi variantami je právě ten save-scumming, kdy nemusíš řešit svá rozhodnutí a vybereš si to s nejlepším výsledkem.

A hraj si to samozřejmě jak chceš, já se jen snažím vysvětlit, proč je neomezené ukladání špatně, měníš dynamiku hru v grind nejlepších rozhodnutí a eliminuješ to co dělá hru hrou, a to je obtížnost kde není žádná výzva, protože nemáš nepodstupuješ žádný riziko, když posereš souboj, prostě si ho načteš.
@Gordon (16.01.2024 18:29): nevím, je to hra. Navíc mám rád, když můžu hru uložit kdykoli a kdekoli a můžu odejít (ti, co mají malé děti, chápou).

Navíc když nepočítám průzkum světa, tak rád sejvnu před každým rozhovorem nebo důležitým rozhodnutím a pak třeba zkouším různé varianty.

A nemyslím si, že bych si častým sejvováním nějak kazil svůj herní zážitek..
@Gordon (16.01.2024 18:29): Přesně moje slova ;) Jen teda takovýho kumánskýho snipera jsem nepotkal :) U těch savů pro mě nikdy nebylo nejhorší, že jsem někde umřel, to se dá relativně hlídat, ale když si tak v pohodě kradeš načapá tě nějaká babka, nebo naopak omylem chmátneš ve dne na nějakej předmět před 10 lidma, tak to je to správný peklo, kdy je škoda každý nevypitý sejvovice :)
@Widl (16.01.2024 18:13): Pointou té funkcionality je právě hru neojebávat save-scummingem, ale být, vzhledem k realističnosti té hry, opatrnější a hrát více ve stylu roleplaye/rogue-like. Bugy ničící gameplay ve hře moc nejsou, jsou tam hlavně bugy vytrhávající z immerze. Pamatuji si třeba, jak jsem jel na koni ze sázavy do Ratají a na tom lesním kopci za řekou byli kumáni, jel jsem bez přípravy a docela jsem se na ty kumány nesoustředil, tak jsem kolem nich v plné zbroji rotoval na koni, až mě jeden z nich střelil do hlavy za plné rychlosti, měl jsem helmu, ale on se trefil do hledí, přímo do oka... :) půl hodiny hry v háji, ale byl jsem tím tak zaskočený, že mi to přišlo naopak super, hra mě potrestala za to, že jsem byl nepozorný a moc sebevědomý.

Sejvovice je dost, můžeš si ji i uvařit později ve hře a pokud s ní hráč trochu hospodaří a ukladá si hru rozumně a přitom dělá tak nějak úkoly a hlavní příběh, kde máš checkpointy, tak to není problém.

Možnost si ve hrách uložit kdykoliv, kdekoliv a bez následků je brain-dead funkce, která z her dělá lehkou honbu za cílem připomínající manuální práci ve fabrice.

Vždycky se směju, když někdo ve skyrimu, nebo jiné hře uloží hru přesně v moment, kdy ho něco nebo někdo doráží a takhle si lockne celej playtrough. A ono k tomu spamování f5 ty hry přímo vybízí, dělám to taky, a hru to dost zjednodušuje,
@Gordon (16.01.2024 14:53): Co by, dali by tomu asi 0% :D Protože to vzhledem k zabugovanosti bez ukládání bylo o nervy. A pak přišlo zjištění, že to ukládání vlastně hru jako takovou o nic neochuzuje, právě naopak. Marně jsem přemýšlel proč to tam vlastně dali. Asi to bylo na seznamu mechanik někdy od začátku, a tak to udělali a prostě to jen nedoladili, jako spoustu jiných věcí. Protože smysl mít to v "kochací" hře, kde se fajn zabíjí čas jen potulováním po okolí, mi uniká. Pak ti to po hodině a půl lovu zajíců spadne, protože se hře zrovna chce. Z toho já už jsem vyléčený :)

@Moryart (16.01.2024 15:15): Aha, tak tady zachrání jen hbité prsty zloděje a nákup šnapsu, alchymie a nebo se pořád vracet do postele.
@Moryart (15.01.2024 17:29): Sejvovici řeší naštěstí mod (stejně jako třeba odstranění otravné animace při sběru bylinek) a pak už se to dá i v klidu hrát a hrou se i bavit.

Mě svrbí prsty v každým RPG, jsem chodící vetešnictví :D
@Moryart (15.01.2024 17:29): Sejvovice je časem dost přebytek, a i ty souboje začnou být často primitivní ve chvíli kdy si uvědomíš že nepřátelé si najednou vůbec neví co si počít když sedneš na koně a střílíš je luku.
@Moryart (15.01.2024 17:29): Souboják se se zkušenostma pocitově zlepšuje. Nesmíš teď na začátku na každýho útočit no ;) A sejvovice jsou jedním z největších kladů hry. Správně to po hráči vyžaduje, aby se do všeho hned nehrnul, pokus omyl, ale naopak aby byl opatrnější, nebo se naučil žít s následky. Když nemáš na sejvovici, tak choď spát před velkýma akcema ;) Tak ať se ti dobře hraje, trochu závidím, že teprv začínáš ;)
Po roce, kdy jsem odehrál jen začátek na Skalici jsem si hru pustil znova. Teď mě to docela chytlo a strávil jsem hodiny v kuse cestováním po světě aniž bych udělal moc questů. Musím ale říct, že souboják je fakt na hovno a potřeba sejvovic pro uložení je naprosto stupidní.

Nejvíc mě asi baví okrádat npc, nevím proč ale v téhle hře mě svědí prsty :D
@Jarda z Obyčtova (02.01.2024 17:07): Zaklinace jsem na switchi dohral, hral jsem castecne i na 4k tv, a ten port byl (na pomery switche) skvelej. Jestli bude kcd podobny, tak super. I kdyz teda dneska diky geforce now to uz ted muzu hrat kdekoli na mobilu nebo na steam decku nativne.

Mmchdm zdalo se mi trosku, jako by pan Klima u Modraka nejak tak jako rekl, ze dvojka letos bude.
M: na jakou hru se tesis v roce 2024
K: to ja nemuzu jmenovat
Jsem zvědavej na tu Switch verzi. Ale asi až to bude ve slevě. I na počítači jsem se zasekl při jedný bitvě nebo boji, nevím, jak to nazvat. :-D Od tý doby jsem to nehrál.
V noci jsem si zničehonic vzpomněla na Jáklova herního Žižku a nějak mě znervózňuje, že loni ve Vortexu říkal, že to vyjde na začátku letošního roku, ale je ticho... Co bude dřív? Kingdom Come 2, nebo Medieval? :D
@rikuhahl (komentář): Fajn ze sis to užil. Mám rád komenty kde se projeví herní zanícení a moc se nekritizuje, což je většinou.

Akorát mi pořad nedochází kde se v lidech bere to nadšeni z reálné krajiny a reálií, navíc které v případě KCD máme takříkajíc každý za barákem, plus minus. Mně vždycky na hrách táhlo hlavně to ze tam byvaji věci které v reálu nejsou a nemůžu je vidět. Ale nic proti samo, každý to má nějak :)