Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Drolin (27.12.2024 10:49): Je fakt, že na některé mise s pomlaskáváním vzpomínám, obzlášť devátá Arcane Sanctum má s tím žijícím městem a rachejtlemi famózní atmosféru, pak také vloupačka do obřího panství v The Long Shadow Falls a pod nehty se mi přímo zažrala zlomová pátá s infiltrací dusivého Old Quarter.

Vlastně jediná výtka, kterou mám, je občasné užívání příliš profláklého, specifického umění typu Repinova Ivana Hrozného nebo Brueghela, případně křesťanské reliéfy, což je vždy jako kdyby mě někdo kopnul do oka. Ale samozřejmě stejně nebo spíše ještě více retardovaně to dělají i placení profíci v AAA titulech. Vlastně jsem někde v polovině průchodu začal si dělat screenshoty a analyzovat si to, některé věci se fakt i vyloženě hodí, jako třeba John Martin či iránské umění na stěnách mágů, a občas i velmi známý obraz jako Collierova Lady Godiva je umístěn kontextuálně tak dobře, že jsem neměl problém. Ta část Pražského orloje, ještě zastíněná protější budovou, zabolela, ale tak vzal jsem to trochu jako easter egg, když původní Thief měl textury vycházející z materiálů nafocených v Praze. :D
[přesunuto z komentářů]

"čeština" Black Parade - prohnal jsem to DeepL a jsou přeloženy snad všechny texty, co najdete ve hře (knihy, svitky...) a úkoly - zazipované to má cca 250kB  https://1drv.ms/u/s!ArodYedEq_r_lPF6unhcF6zpuBnTQA?e=N33Oyc

A ještě jsem otitulkoval videa na začátku a konci misí, to už má ale 830MB. Musel jsem to překódovat s titulky přímo do obrazu - https://1drv.ms/u/s!ArodYedEq_r_lPFtDrjXJs3JAHxbrA?e=sTWtwD

Překreslování obrázků, map.. to tam fakt není ... použijte googlelens na telefonu ;-)

"instalce" češtiny je zkopírováním složek BOOKS, INTRFACE, MOVIES do složky s insatlovanou hrou - přepsat existující. Samozřejmě po záloze původních. Nic negarantuju O:-)
No, po prvních 3 misích ano, ty mapy jsou udělané celkem hezky, akorát bůhvíjaká výzva to zatím není.
První mise super. Druhá mise ještě lepší ! Včera jsem to hrál do půl druhý. Nemohl jsem jít od toho. Je to silně návykový! :D
@Tarhiel (17.02.2024 22:29): Pravda, že ta horrorová vertikalita čtvrté mise, varující poznámka loupežníka a posléze pohled do toho šíleného obskurního otvoru patří k tomu nejlepšímu, ticho před bouří. Nakonec mě ale dost mrzelo, že nějak více nepoužili ten nápad, že tam zazdili tisíce zedníků a místo toho se prostě skládal nějaký klíč živlů, což mi přijde jako ta nejvíc generická věc z devadesátkových her. :) Těch typů nepřátel tam bylo fakt habaděj, vůbec jsem netušil, že ti "yuan-ti" měli být v originále. :O 

V čem mi přijde TBP určitě výrazně obtížnější, tak tou rozlohou a náročností na orientaci, to si dovedu představit, že by nějaký newbie taffer mohl - uvyknut na minimapy dnešních her - nehezky narazit. Ale zase mi subjektivně přijde, že nepřátelé byli dost rozdrobení a mobilní, vyloženě nic neblokovali, skupinky byly naprosto výjimečné a snad jen v druhé misi jsem se musel poblíž stráží krotit na mramorové podlaze. Přičemž v origo kampani v The Sword je to patro s úzkými mramorovými chodbami, žádné koberce, stráže mobilní i statické - za mě těžší jednotlivá pasáž než cokoliv v TBP, ale třeba mě už klame sentimentalita. :-)

Stejně tak ty různé spínače, jak říkáš, jsou za mě dost viditelné a na intuitivních místech, případně lze narazit na písemnosti, kde hledat. Výrazné zlepšení proti origo Thiefovi a té šikaně v chrámu hammeritů. :D
@Adieu (17.02.2024 16:16): Ja som sa pri piatej misii (tam, kde máš ukradnúť harfu) strašne bál, že budem s ťažkostami hladať loot, lebo čo som pozeral FenPhoenixa, ten sa sťažoval, že pri nej mal problém s lootom, presne ako Ty v štvorke - našťastie, sa mi to nestalo, on asi musel nejako obísť jednú celú časť mapy, inak si to neodkážem vysvetliť

S tou desiatou súhlasím (Mne sa na začiatku podarilo dostať sa hlavnou cestou do katedrály, a tam som hodiny blúdil mysliac si, že niekde som musel prehliadnuť schody alebo skrytý vchod daľej, a ono nie - musel som vyjsť von, ísť na samý začiatok levelu a zísť dolu po skale, čo som už nevedel, že sa dá, lebo som si tam svetlá na začiatku zhasol, aby ma nevideli. Podobne tesne pred koncom, keď skáčeš po tom "organickom lešení" to vyzeralo, že to nikam nevedie, ale už poučený zo schodiska na začiatku som si povedal, že sa tam proste vyšplhám - a ajhľa, bola tam diera a vchod daľej), ale osmička mi prišla veľmi dobrá atomsférou (geniálny ťah s tichom na začiatku levelu - Ty očakávaš ambientné zvuky lesa - a nič, úplné ticho. Akonáhle potom nájdeš ten kamp zlodejov a čítaš si poznámky posledného preživšieho, tak som sa naozaj začal báť a vôbec sa mi nechcelo ísť do temnoty stromov a do tej hrobky, podobne ako v T3 a Shalebridge Cradle :D) s vertikalitou ale aj veľmi dobre spracovanými elementami - a až po dohraní som zistil že tie hadie ženy sú tiež nepoužité monštrá z jednotky! :)

Tie misie ale skutočne ťažšie sú, a ak Ti také neprídu, tak si skúsený hráč :) Keby si k nim posadil úplného nováčika, čo Thiefa nikdy nehral, bál by som sa, že si síce ocení leveldizajn a zrejme si užije príbeh, ale hlavne spočiatku nebude vedieť, nie čo, ale ako(!) má robiť! - prekutávanie rohov miestností, obligatórne skryté tlačítka v stoloch, rohoch, alebo tajné páky v knižniciach sú niečo čo od žánru očakávaš, ale človek, čo nehral spoň jedného pôvodného Thiefa, sa može cítiť stratený.


Fakt by ma zaujímalo, ako sa TBP bude hrať takémuto človeku, i keď by som to z príbehového hľadiska neodporúčal.


Jo, a mapa - tak pri štvorke to chápem, mne to doplo až tesne pred koncom, že časť mapy, ktorá by mala byť v najhlbšej časti, zobrazili na úplne prvom liste (Warden´s Keep sa to myslím volalo) - a to ma totálne miatlo, lebo to bolo prvý raz v hre, čo niečo takéto spravili a neviem, či to spravili naschvál, aby hráča pripravili na neskoršie miesta, kde sa presne podľa mapy orientovať nedá, presne ako v originále, ale to bolo čisto z pratických dôvodov - proste sa im to nezmestilo na jeden list bez toho, aby to nebolo moc krpaté.
@Tarhiel (14.02.2024 00:20): Nakonec tedy osmou a především desátou misi považuji za asi nejslabší z celé kampaně. Osmá jde podle mě dost dolů v druhé polovině s těmi elementálními party a těžkou linearitou. Závěrečná mise mi přijde, že pokračuje v tradici nemastných neslaných finále Thiefů, na mě už je to moc ulítlé a přitom architektonicky i náplní fádní - imo nejhorší mise. Nejvíce se mi líbila pátá, tedy cesta do zatarasené části města skrze aristokratické budovy, sedmá (téměř dokonalý heist a vyplynuvší tragická motivace DeWalla) a samozřejmě devátá, jedna z nejatmosféričtějších a nejvíce pohlcujících Thief misí vůbec. Jinak jak se říká, že je TBP výrazně těžší než původní kampaň, tak to mi vůbec nepřišlo. Jediný problém jsem měl v Death's Dominion, protože jsem hlavní objectivy proletěl hrozně rychle a intuitivně, načež jsem si uvědomil, že mi chybí loot (jedinkrát za celou kampaň) a především jsem zjistil, že mohu složit ten svatý meč. A tak jsem tam začal bloudit, mapou ještě více zmaten. :D
@Adieu (13.02.2024 21:45): Dobré, že se vyřešilo! :) Poslední mise jsou skvělé... tedy, všechny.

Je to až tak dobré, že jsem začal hrát Ultimu Underworld (abych měl, vzdáleně, podobný zážitek).
BTW když už jsem tu naťuknul ty technické potíže, nikde jsem tu neviděl zmínku o EAX fixu. Bez toho se podle mě nedá Thief I či II uspokojivě hrát, protože pouze s EAX se dá skutečně orientovat dle zvuků prostorem, jinak jsou ty vzdálenosti a intenzita naprosto matoucí. Původně jsem chtěl fix zmínit v komentáři, ale kolegové tady řekli najednou téměř vše, tudíž jej asi nakonec psát nebudu.
Achjo, chtěl jsem se k tomu vrátit (jsem na konci sedmé mise) a vůbec nedokážu Thiefa úspěšně launchnout. :D Čistý reinstall, vše nainstalováno správně, ozkoušeno snad vše z toho mála, co k tomuhle na netu je, ale prostě to nenávratně exitovalo, vanilla okamžitě spadne a Tfix mission launcher neudělá ani to. V mezičase, co jsem BP rozehrál, jsem tedy přešel z Windows 10 na 11, ale i po upgradu jsem hru určitě jednou spouštěl v pohodě... Nechápu.
EDIT: Jupí, tak vyřešeno. Kdyby měl někdo stejný problém, tak nepřehlédněte tohle: "As of January 2024, FMSel has started having problems on Windows 11. If you are a Windows 11 user, you should also find the line no_unload_fmsel in cam_mod.ini and remove the semi-colon to uncomment it."
@Drolin (01.02.2024 08:39): s tím trháním jsem měl taky teďka problém u tý Behind the Closed Doors mise...dokonce se natahoval loading time třeba přes 60s, což bylo dost peklo vzhledem k tomu, že člověk pořád padá z vejšek jak švestka. Pomáhalo to vypnout a spustit znovu. U T2X jsem něco podobnýho neregistroval...
@Tarhiel (25.01.2024 15:35): Bohužel mám stále problém se zpracováním, tedy technickou stránkou. T2X jde trochu trhaně a je až moc temný, i když upravím gammu do extrému :)). Časem zkusím vyladit, nyní to vidím spíše na menší kampaň ala The Scarlet Cascabel.

Jinak to mám podobně, u videoher mě poslední roky baví/zajímají nejvíce konverze (Fallout, Thief, Gothic), fanouškovské restaurování (Ambermoon, Ultima Underworld Unity) nebo zapomenuté tituly (Planet Laika, Mizzurna Falls, The Space Bar).
@jablek (26.01.2024 15:26): Hej, jednotku som myslel - Diamond edíciu mám dohranú, aj s tými príbehovými proto-DLCčkami (Wyvern Crown of Cormyr, etc.) ale existuje kopa módov, ktoré sú, rovnako ako v Thiefovi, samostatné uzavreté príbehy vytvorené komunitou a mnohé z nich sú vraj skvelé - niektoré z nich pridal Beamdog zadarmo do inštalátoru EE, iné sa dajú dosťahovať.
@jablek (26.01.2024 09:14): Tak, tak, podľa je to také krásne merítko kvality tých daných hier - keď človek zistí, že ony sami časom zrejú ako víno, je okolo nich úzka, ale aktívna komunita a vznikajú nové príbehy a levely porovnateľné s originálom.

Mňa to objavovanie ešte len čaká napr. s Neverwinter Nights, a že je z čoho vyberať :D
@Tarhiel (25.01.2024 15:35): Thief mě pořád baví, takže předpokládám, že v následujících letech si těch FMek zahraju ještě asi dost...je to pro mě vlastně celkem novinka. Ještě před rokem jsem jenom tušil, že něco takovýho existuje, ale moc jsem tomu nevěřil a asi jsem se bál, že by mě to mohlo zklamat. Tak jsem rád, že jsem se nakonec odhodlal a byl za to odměněn :D

Je super, když člověk ví, že je někde obrovský množství kvalitního obsahu, díky kterýmu má možnost se vrátit do světa, kterej má tak rád :)
@Tarhiel (24.01.2024 14:42): Teďka Behind Closed Doors od Nickeda. Za poslední dobu jsem hrál FMka od Melan jako Disorientation, The Unbidden Guest nebo Bad Debts. Nedávno jsem dohrál T2X: Shadows of the Metal Age. To bylo taky super :)
Přečetl jsem si nový komentáře a těším se jak malej kluk :) Až dohraju současný FMko, tak se do toho radostně pustím!
Děkuji Tarhielovi za přidání a upozornění, bylo to skvělé (a byla to jízda!).
Tohle je skutečně paráda, vlhký sen každého taffera. Pokud pominu trošku clumsy voice acting, tak je BP zcela profesionální práce, design je tak promakanej, až bych se nedivil, kdybych to nakonec hodnotil jako nejlepší Thief hru vůbec. :D Hodně hříšná myšlenka, ale dává smysl, když si člověk vezme, jak se s touto milostnou ódou autoři nekonečně vymazlili. Fajn je i novinka v podobě dynamických reakcí, takto mě uslyšel strážný a ptal se, co to je, načež mu odpověděl druhý, který se k němu blížil na patrole, "it is just me". A levely jsou opravdu až závratně gigantické, nic pro minimap sralbotky.
První mise zatím fajn, klasická seznamovcí s místem a atmosférou, druhá již zcela fantastická (opuletní sídlo, dokonce se i astronomickými hodiny z Prahy). Pokud by to takto pokračovalo, tak vedle System Shock pro mě kandidát na hru roku.

Že je to vlastně "jen" od fanoušků vlastně asni nejde poznat, zcela profesionální dílo.
Zatím ne, ale rád si to zahraju. Za poslední půl rok jsem dohrál několik fan misions a musím říct, že to jsou super věci...teď mám zrovna rozehranou Behind the Doors, taky super :)