Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Playersexualita má ve hrách svůj smysl. Většinou nemá sexualita postavy na hru žádný efekt, Dorian byl velká výjimka, a je to prostě docela minimální ale stejně dobrý způsob jak se zavděčit hráčům a vyhnout se, třeba i nevědomého, stereotypního psaní. LGBT postavy v DAO a DAI byly v jistých ohledech dost stereotypní.
@pajmič (10.06.2024 22:31): Pravda. Zapomněl jsem v jaký době to žiju. :-D Playersexualitu krásně vystihuje jeden můj oblíbený seriál: "Sice jsem na ženský, ale dnes večer budu ve své kajutě nahý, politý javorovým sirupem." :-D
@Steffie (10.06.2024 18:06): Ok, to mi trošku spravilo chuť.

Cywe, proč tam je zase vlastně Varric? Však nestal se z něho náhodou viscount Kirkwallu? Já ho mám jako rád (nejlepší parťák z DA2), ale po dvojce a Inkvizici ho zase cpát do popředí dalšího dílu? Proč se radši nevrátí moji hoši Dorian nebo Zevran :(
@Steffie (10.06.2024 18:06): To je zatím takový nic neříkající, ale určitě se budu dívat. :-)

@Ria Kon (10.06.2024 18:23): Jj, taky jsem to dohledal. I tak platí to, co jsem již psal. Jsem za romancování Hardingový rád, ale jsem trochu zklamaný z playersexuality - kazí můj dojem z osobnosti jednotlivých postav, ale chápu, že křičícím menšinám se musí ustupovat. :-)
@Steffie (10.06.2024 11:45): Možná, to mě vůbec nenapadlo. :-D Ale vzhledem k tomu, že se Dálové zase kamarádí s městskými elfy a dokonce i s lidmi, asi ten lore bude spíše takový, jaký jej aktuálně tvůrci potřebují. :-(
Prostředí vypadá v traileru celkem dobře, ale postavy jak z nějaké show na Netflixu. Varrica jsem očekával, příjemně překvapila Hardingová jako companion, Lucanis mi zní povědomě - myslím, že se objevil v nějakém komiksu, Bellara mi přijde jako variace na Solase, ale to "Veil-jumper" mě trochu děsí. Navíc vypadá na rogunu, což mi přijde divné + připomíná magick archera v Dragons Dogma 2, takže se jím možná inspirovali. Emmrich nezaujal - měl bych radši Doriana. Taash vypadá jako běžná qaunarijka. Neve nezaujala. Pro bližší info asi bude třeba přečíst si Tevinter Nights...

Nepřátelé vypadají na vojáky Tevinteru. BioWare se již dříve vyjádřilo, že odmítá dělat romancovatelné trpaslíky, aby se náhodou neuspokojoval nějaký fetiš fanoušků, takže se asi plné romance s Hardingovou nedočkám, i když byl bych rád, kdyby udělali výjimku. :-D Trailer bohužel v celku nic moc v porovnání s trailery k předchozím dílům.

Pokud každý companion zastupuje jednu class, znamená to, že jich bude jen 7, takže asi došlo ořezání a zjednodušení RPG mechanismů a soubojového systému. Dostaneme tedy možnost výběru jen ze dvou specializací? Dle traileru soudím na klasik mága a summonera (necromancera), klasickou rogunu a magick archera, klasik S&S tank a DW warrior. Obouruční zbraň v traileru vidět nebyla, ale tipuju, že bude. No, na souboják a RPG prvky jsem zvědavý...

Edit: Teď jsem na stránkách EA zjistil, že Hardingová je mág, rep. Rogue / Mage. Jak k tomu sakra došlo?! Enchantment?! Unikl mi nějaký lore?!
Když jsem ten trailer viděla poprvé, tak jsem se jen zhrozila. Ale pak jsem si ho pustila v klidu bez řvoucího kojence a zpívajícího batolete, a na takové třetí shlédnutí už se mi začal i docela líbit. Však cinematic trailer k DAI byl taky trošku mimo, pak začali vydávat in-game trailery. Jsem zvědavá na úterý na gameplay.

Docela mě utěšují příspěvky třeba Shinobiho, který je skalním fanouškem DA i ME, který kousek gameplaye viděl a je nadšený s tím, že feel hry neodpovídá tomuhle traileru.

A spousta lidí z komunity už několik let dělá Bioware feedback a mají možnost hru hrát - konkrétně třeba Ghil Dirthalen, té věřím
@pajmič (10.06.2024 02:00): Mě už ty podělaný rifty nebavěj. Jediná hra, co je neměla, byla dvojka a vanilla jednička (ale, kdo dnes hraje základ bez DLC, že? :) Prostředí je realistické i v traileru, ale když se podíváš na postavy, tak vypadají na chlup stejně jak v traileru.

Btw, nazdar kolego! Zanedbávám teď druhým dnem domácí povinnosti, když se BW rozhodlo po 10ti letech vydat hru, takže doma atomovka :D Promiň, že teď nemám čas. Funguju na pár hodinách spánku denně (malýmu rostou zuby) a po nocích vařím příkrmy a uklízím. Jednou týdně si zahraju možná na 2-3h BG3 :D
Frostbite je rakovina, která celý studio léta dusí. Už v preprodukci inkvizice se plánoval použít UE3, jelikož ME trilogie byla na též enginu, kdyby tomu bylo tak už by tu byla minimálně DA5, ale nějaká vygumovaná hlava měla ten super nápad použít frostbajt.

Jinak ten trailer by byl dobrej, kdyby to bylo na úplně jinou hru. Tohle má prostě uplně jinej vibe než předchozí hry, snad to ten gamepláj zachrání.
Taky mi to nepřišlo zlé. Ale proč engine vypadá jako Frostbite? To nepřešli na Unreal?

Však to je hrozný engine a už jim na tom vybouchl Anthem.
Asi je fér říct, že ten trailer je dost průšvih. Taky to nemusí vůbec nic znamenat. Dragon Age nikdy nebylo nejlepší v trailerech. Představená skupina se mi líbila. Špatně zvolená hudba a vibe. Jsem zvědavý na gameplay trailer.
Jsem nevěděl, že dneska už ty AAA hry dělá AI. Solidní cringe af, uf. Mám z toho takové Netflix vibes, takové ty bezpohlavní a generické vibes jako z jejich Zaklínače. :D
Lol. 
Někde jsem zaznamenal koment přejmenovávající hru na Dragon Age: Redfall a přišel mi dokonale výstižný.
@veselykralicek (08.06.2024 01:03): No, ona dvojka nemá podtitul, ale původně ho dvojka měla mít. Exodus byl procovní název pro Inquisition, pokud se nepletu.
Když se na to podíváš z vysoka, tak DA série nikdy nebyla v ničem konstatní, tak proč i konstatní názvosloví :D
@Malignus (07.06.2024 13:36): aha, tak teď jsem si.i vygůglil, že Exodus je podtitul dvojky, to jsem ani nevěděl. Vždy jsem myslel, že je to prostě jen DA2, respektive DA II, aby to odpovídalo grafice loga. A to jsem to hrál v době vydání.
@Cathan (07.06.2024 21:00): Dle insiderů to prý neznamená, že by něco nějak radikálně měnili z hlediska story, takže fajn. Tak či onak je to bizardní rozhodnutí, ale jelikož to udělali před marketinkovou masáží, nějak uškodit by to nemělo.
@Malignus (07.06.2024 20:16): Mně přijde spíš "jak z první třídy" myslet si, že změna názvu je něco co musel vynutit někdo pod takovouto záminkou apod.
Změna názvu produktu je hodně velká záležitost, která musela procházet hromadou schválení, mítinků, diskuzí atd. Lidi, kteří ji nakonec schválili, to nemohli dělat bez jenom tak. Podílet se na tom nějakou měrou lidi z writing teamu, od designérů, lidi z marketingu, lidi od publishera, a samozřejmě management, producenti atd. Rozhodně to nemůže udělat nebo způsobit nějaký zástupce pro "reprezentaci" apod.

A upřímně "Veilguard" a "Dreadwolf" jsou na podobné úrovni dětinskosti názvu. Obojí by to sedělo do devadesátkového akčního animáku jak vyšité.
Pokud bude název největší problém hry, bude to výhra. Vážně je tohle něco, co musí vzbuzovat tak silné emoce? Důvodů proč to udělali může být nespočet, tady se jich nedopátráme. Prostě to tak je. Život jde dál. Souvislost s nějakou reprezentací taky nevidím mimochodem.
@Marcusss (07.06.2024 20:00): Právě, že měli naprosto úderný název a vyměnili ho za něco, co jsme běžně vymýšleli s kamarádama v první třídě. Upřímně řečeno, doufám, že máš pravdu, protože po tom, co vyházeli všechny, kdo psali Dragon Age, bylo by dobrý, kdyby měli něco schovanýho do budoucna.
"Dreadwolf" byl dobrý název, ale pokud se rozhodli, že Solas nebude jediný (nebo primární) záporák a chtějí název soustředit spíš na někoho jiného (nebo prostě zobecnit), tak to asi dává smysl.
Nevidím důvod proč by to mělo být z nějakého "woke důvodu od sráčů z reprezentace".

"Veilguard" v sobě nemá nic woke ani reprezentativního. A to růžovofialové barevné schéma tam měli už nějakou dobu.

Je dost pravděpodobné, že se jim ta hra zase nafoukla a nějaké ultimátní finále si zase chtějí šetřit na pokračování (což je obecně špatnej nápad), takže si název Dreadwolf možná chtějí nechat.
@Malignus (07.06.2024 13:36): DAD je super. Snad bude možné pokračovat v romanci se sugar daddy elfím stařešinou. Druhá nejlepší zkratka tenhle týden po Dýzl a Fízl (na představitele Přísahy). :)
@BUMTARATA (06.06.2024 17:25): Nejen, že je to stupidní generickej název jak od pětiletýho dítěte, ale ono i dost prozrazuje, co je náplní snažení. Je to trapný stejně, jako kdyby přejmenovali Origins na Grey Wardens. Mně se chce zvracet. Za tím určitě stojej jakýsi kokotský sráči dávající rady ohledně obsahu a "reprezentace".
@BUMTARATA (06.06.2024 17:25): Co logo, ale ten název :D Oni sou snad zhulený, nejenom, že ho změnili z mnohem lepšího "Dreadwolf" na generický "The vailguard" ale jen ten fakt,ž že zmenili už ohlášený název lol.