Pánové, abych se pokusil to uklidnit - myslím, že my se spíše neshodneme v tom, co je "naprosto jiná hra". Pro mě naprosto jiná hra než Mass Effect, je třeba Need For Speed. Ale v zásadě ani série Deus Ex nebo Vampire The Masquerade není pro mě "naprosto jiná hra" než Mass Effect. :)
Co se týče ukecanosti, tak osobně můžu říct, že za prvních 10 hodin hraní Mass Effect jsem se v podstatě nehnul z Citadely a postupně jsem prokecával všechny postavy a plnil vedlejší úkoly. Ano, je pravda, že jsem jen dělal poskoka postavám, které byly kolikrát v jedné místnosti a vcelku absurdním způsobem se nedokázaly navzájem domluvit, ale pointa je v tom, že se kecalo. Naopak Mass Effect 2 mě okamžitě vrhnulo do akce a už z té akce na delší dobu neuhnulo. Co se týče kvantity, tedy trávení "mnohem více času dialogy" - to je prostě zavádějící tvrzení, protože Mass Effect 2 je delší hra, takže tam hráč stráví více času vším. Souhlasím s tím, že co se týče kvality, má dvojka rozhodně lépe napsané dialogy a to přesně jak zminujete obzvlášt v konverzacích s dalšími členy posádky. Tam je ale třeba zmínit, že dvojka hráče chytře upozornuje a nutí k tomu, aby s posádkou kecal. To jednička nedělala. V zásadě pokud bych se ale měl rozhodnout, která hra je více RPG a která je více založena na dialozích, tak musím říct, že jednička, protože si dovedu představit, že dvojka se dá dohrát bez přečtení jediného textu, což v jedničce minimálně na Noverii by nešlo.