Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Malignus (28.08.2024 16:52): ano, scénarista si s tím fakt vyhrál...jiní tvůrci moderních AAA titulů se chvástají, jak jejich postavy nejsou černobílé a pak po dohrání mám pocit akorát nudy a sterility. Tady se mi to nestalo ani po opakovaném hraní. :)
Jinak Rose ještě myslím zmínila toho ghoula Mercucia, ale to je zase malá ryba.
@John Mirra (29.08.2024 12:38): Beckett je v hre inak skôr také kameo aj preto, že je to oficiálny charakter z World of Darkness, ktorý existoval aj pred Bloodlines. Nemám naštudované, ako častá je to postava, ale vraj patrí k tým známejším.
@Tulareanus (29.08.2024 04:39): Verím Ti, len vtedy, keď som to hral, som z toho vydedukoval tamto.

Avšak jej "don´t open it" som pochopil okamžite a podľa toho sa zachoval :)

To je tak vždycky s proroctvami/veštením - nie vždycky si ich musíš vyložiť správne :)
Plus sa to doslovne viaže na tú otázku, a to nielen komu môžeš, ale komu fakt máš veriť, keď Beckett extrémne nástojí, že nemáš otvárať ten sarkofág. :)
Mně se líbí jak vlastně i takovej sympaťák Jack je vůči hlavnímu hráči vlastně manipulativní prevít. :)
Jen mi přijde zvláštní, že se nechal vyděsit i Beckett. Chápal bych, kdyby hlavní postavě řekl něco jako "dám ti dobrou radu, neotvírej ten sarkofág..." protože zjistil, co s ním má Jack za plány. Ale on se tvářil, jakoby opravdu měl nastat konec světa.
Z redditu "The whole purpose of the sarcophagus shuffle was to drive the city into a frenzy. It doesn't matter who actually opens the box- only that people freak out. It'd be nice if it were LaCroix, sure, but maybe Ming Xiao or Andrei might be tempted if they get their hands on it. I'd bet that as far as Jack is concerned, anyone power-hungry or stupid enough to open the damn thing deserves to get vaporized."
@John Mirra (27.08.2024 09:07)S tím Cainem souhlasím. Pokud se nějaký člověk, totiž upír, dokáže dožít takového věku, tak je mnohem jednodušší to udělat tak, že na sebe nebude přitahovat pozornost, než neustále bojovat o svoje postavení nejmocnějšího.
Já to zrovna hraju a teď jsem právě dělal průzkum na Elizabeth Dane, tak jsem si matně vzpomněl na konec s Jackem a neškodnou mumií a zmátlo mě to :) Ale jo, to dává smysl, že za to vše může Jack, snaží se kolem sarkofágu vyvolat auru něčeho naprosto výjimečného, aby toho pak mohl pomocí TNT využít.
A řekl bych, že Cain v sarkofágu nebyl, ten se těch 6 000 let prostě potuloval po Zemi a stál mimo dění :) 
@John Mirra (26.08.2024 08:21): Ve hře je řečeno, že Jack byl dřív pirát, tudíž mi přijde pravděpodobný, že se nějak dostal na loď a všechny sežral. Podle mě mumii vytáhl a sám si vlezl na chvíli do sarkofágu.
@John Mirra (26.08.2024 08:21): Vždy jsem to považoval jen za nějaké Kainovo fuckery. Buď to udělal on sám, nebo někdo na jeho příkaz. Kdysi jsem věřil, že Kain byl jen entita která se dostala ze sarkofágu a ta mumie je už bezpředmětná. Ale vzhledem k tomu jak blízko je Kainovi Jack tak se tam mohlo odehrát asi cokoliv. Vč. toho že tam dali sami fejkovou mumii apod.. :D
Mám dotaz, co teda sežralo lidi na lodi Elisabeth se sarkofágem, když v sarkofágu nakonec byla opravdu jen mumie? :/
@7c (25.08.2024 13:43): Mně to na sedmičkách i desítkách běží bez problémů. S nějakými hd textures mody to i vypadá trochu líp, i když mi ta původní grafika nevadí (facials to má asi furt lepší než třeba Fallout 4 :-D).
VTMB by potřebovala remaster jako snad žádná jiná hra. Škoda, že práva neskončily třeba u CAPCOMu.

Ty komunitní mody, co si hrají na patche, jsou jedno velké zoufalství - na druhou stranu jen rozchodit hru na Windows 10 je celkem problém, "beggars can‘t be choosers", hádám...

Zlatý Dark Messiah (i když i ten má nějaké technické problémy - shodou okolností taky Source engine?).

Škoda, že se ve Valve nikdo nenudí tak moc, že by skoupil práva na Source hry a vydal je v novém kabátě a zároveň ve VR. Svět prostě zjevně potřebuje další MOBA...

Už jsem asi ve fázi "Old Man Yells at Cloud" :(
@Jab (24.08.2024 21:50): Tak na druhou stranu skoro všechny mody jsou úrovní instalace obtížné jako nakopírování jedné složky přes druhou. :) Ray tracing by mohl v této hře vypadat hodně fajn pro všechny ty neony. Akorát mám dojem, že většina takovýchto modů není nikdy pořádně dokončena, tak snad to autora neomrzí.
@MCZ (24.08.2024 21:15): Upgrade je sice viditelný a zachovává ducha původní hry. Ale zase to není asi tak velký rozdíl, abych se dřel s instalací modu. Chtělo by to ještě, aby autor přitlačil. Ale tak od vydání nás asi dělí dlouhá doba a tohle je jen pár screenshotů.
@Tarhiel (17.08.2024 13:46): Aha, a ta důležitá NPC na ulici (jako ten obchodník) přede mnou teda neutečou, počítám?

Ano, právě díky té neviditelnosti (obfuscate) si to chci za ně zahrát. Jediná další třída, která tuto schopnost má, je Malkavian a za ty jsem to už dohrál :)
Uvažuju, že bych to rozehrál za Nosferatu. Jak to u něj funguje? Nesmí na ulici, ale do budov ano? Tím ale přijdu o interakci se spoustou NPC, které jsou na ulici, ne? Např. černoch obchodník v Downtovnu, který i zadá jeden úkol.
@Zero (17.06.2024 03:25): Já bych se nebál do té linie spirituálních pokračovatelů zařadit i loňského Robocopa. Je tam větší důraz na přímočařejší a o to šťavnatější akci, ale nechybí pravidelné zastávky na domovské policejní stanici (podobně jako UNATCO v DE) a hub v podobě detroitské městské čtvrti s různými side questy. Z něj se vyráží na většinou akčněji laděné hlavní mise do blízkých továren, lomů, mrakodrapů, atd. Je tam i omezená možnost směrovat RoboCopovo chování, dovednosti a mírně ovlivnit některé příběhové události. Podle počtu hodnocení jde hra dost pod radarem a je to škoda, tak na to zkus pak mrknout :-)
Když už jsem si dal znovu Alpha Protocol, jdu zpátky v čase k Bloodlines. Možná, že si pak dám i Deus Ex. Myslím, že nejsem jediný, kdo vidí linii spirituálních pokračování ve směru Deus Ex – Bloodlines – Alpha Protocol. Případně pak dál Human Revolution, a snad i Mankind Divided, které mě nikdy pořádně nechytlo.

Santa Monica za mnou. Možná je to tím, že už jsem to hrál tolikrát, ale přišlo mi to strašně kraťoučké. V podstatě jen dvě ulice, které představují celou městskou čtvrť. Otázkou je, jestli by pomohlo, kdyby to bylo rozlohou větší, ale plné nepřístupných budov nebo přístupných, ale nedůležitých pro jakékoliv questy. Problémem je taky určitá neměnnost. Třeba Hell's Kitchen v Deus Ex nebude rozlohou o tolik větší, ale působí živěji, a hráč ji navštíví několikrát, a pokaždé jsou věci trochu jinak. Což o to, atmošku má i ta Santa Monica, hlavně kvůli skvělé hudbě (jako v celé hře), ale když už to hraju po stopadesáté, tak zrovna tahle lokace je spíš jako odškrtávání splněných položek, než vyloženě zábavné hraní.

V centru města už je těch questů a NPC víc, tak se to o něco víc rozjíždí, ale nevím, tenhle playthrough mě to nebaví tak, jako dříve. Hraju za postavu zaměřenou na boj zblízka, který je teda hodně blbý, kolikrát mám problém trefit soupeře, protože ta postava dělá pohyby, které jsou pořád stejné a ne vždy jdou tam, kam chci. Nechci tvrdit, že za úspěchem hry je jen nostalgie, ale čím víc her jsem hrál, tím víc je vidět, jak jsou Bloodlines zastaralé. Takže nakonec na vzbuzení toho nostalgického pocitu z prvních hraní je možná nejlepší si hodit stále výborný soundtrack do uší a projít se nočním městem.

Zvláště ve srovnání s Alpha Protocolem, který nabízí možností vskutku mnoho, jde vidět, že volby v Bloodlines jsou často spíše kosmetické. Quest splním takhle, trošku jinak, nebo ho nesplním vůbec. Mám pocit, že i ten původní Deus Ex je v tomhle bohatší. Rozhodně ne co se týče NPC, natožpak dialogových možností, ale spíše co se týče způsobů hraní. Zatímco dříve jsem označení "flawed gem" úplně nechápal, protože jsem to vnímal hlavně jako "gem", s časovým odstupem a množstvím odehraných her ty chyby mnohem více vyniknou.

Dobrým příkladem je linearita hlavního příběhu. Chcete hrát za Camarillu? Volíte souhlasné dialogové možnosti, které vedou k určitým questům a reakcím postav. Chcete hrát za Anarchy? Děláte úplně to samé, jen volíte kosmeticky odlišné dialogové možnosti, které vedou ke kosmeticky jiným reakcím postav, a úplně stejným questům. Čili možnosti se omezují na klasické a) udělám to s nadšením; b) udělám to; c) udělám to, ale nelíbí se mi to. Což o to, dialogy jsou stále skvěle napsané a skvěle nadabované, ale čím dál více jde vidět, jak malý má na to vliv váš klan a výběr replik vaší postavy. Ano, sedí to do příběhu, ve kterém je protagonista jen vláčen mocnějšími postavami, než je on sám, ale nedá se říct, že hra za jiné klany a za jinak vybudované postavy nabízí zásadně odlišný herní zážitek.
@John Mirra (01.02.2024 12:36): popisovat herní mechaniku nebo psát osobitý pohled na hru, včetně různých prožitků je přece rozdíl. O herní mechanice mi stačí si přečíst jednou a kdyby o ní někdo napsal znovu tak tu část zkrátka přeskočím a hlavně tomu dotyčnému kvůli tomu nedám mínus:)

@Garret (01.02.2024 11:43): mám zkrátka peška:)
@Jab (01.02.2024 09:40): Já si hrozně vyhrál s komentářem k Earth 2160, myslím, že je to můj nejpovedenější, a ten tedy žádnou díru do DH neudělal. Samozřemě z toh pochopitelného důvodu, že to na DH není moc hraná hra :(
Obecně jsem komentáře vlastně skoro vůbec nepsal, protože mi přišlo, že to vlastně nemá moc smysl, když už se o hře většinou někdo vyjádří... k psaní mě pak "donutila" Herní výzva, takhle mám docela fajn motivaci a snažím se hrát hry, které zas tolik komentářů nemají (ne vždy to ale vyjde).

@Laurona (01.02.2024 09:06): Dle této logiky by pak každý komentář popisoval herní mechaniky. Pořád a pořád dokola :)
@Jab (01.02.2024 09:40): Chápu, že přidávat komentář ke hře, která už jich má hromadu, někdo vnímá jako zbytečné. Na druhou stranu, já si třeba ráda přečtu komentář k té dané hře od někoho, koho třeba znám a zajímá mě, jak se mu hra líbila.

Ano vysvětlení mám a jsem za to ráda. Ohledně herních mechanik si rada více přečtu třeba u méně známých her, pokud jsou nějak odlišné od těch, které jsou běžné ve většině her.
@Laurona (01.02.2024 09:06): Jojo. Určitě lepší jak zdlouhavý popis základních mechanik. Ten by mohl být v recenzi. Ale komentář je hlavně o osobním názoru.

Na druhou stranu... Máš vysvětlení alespoň nějaké. :) Od osobního rekordmana mám skóre -5 tak od boku. Semo tamo mám mínuska od vícero konvice klonů. Ale celkově si samozřejmě nemohu stěžovat. Plusek mám hromady. S psaním komentářů si tak mám motivaci dávat i nadále záležet.

Subjektivně nadto třeba nemám nejraději svůj nejlépe hodnocený koment k Planescape Torment. Více jsem promakal třeba ten k Icewind Dale Enhanced Edition a hlavně Star Wars: The Old Republic. Tam to je mnoho úprav během řady let a poskytuje to velmi dobrý souhrn pro někoho, kdo by chtěl hru začít hrát. Ale samozřejmě plusek dostanu více k Cyberpunku třeba, neb se prostě hraje více než zmiňované. Zase ale... Jeden nový koment k třebas Endless Space 2 či Alpha Centauri má větší hodnotu než třicátý k tomu Cyberpunku. I když bude méně čten, tak má šanci někoho upozornit na méně známý titul.