Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Na otázku, jestli tam bude hardcore mód, odpoví Bocan měsíc před vydáním Možná…

Tak já si to teda taky jen MOŽNÁ koupím, Viktore!
Garret   muj problém vyřešil. Hraji sice v "rámečku" což mě nikterak neomezuje, ale je potřeba přepnout v ovladačích Nvidie jak již níže psal Garret. Takže díky!!!
@Mirdaa (05.01.2025 07:23): pokud máš Gsynch, tak nízké FPS ve videosekvencích vyřešíš zapnutím Borderless. tím se Gsynch vypne a videosekvence jedou normálně. já to takhle přepínal tam a zpátky, ale hrál jsem to podruhé, takže už jsem plus minus věděl, kde se jaká videosekvence spouští... fixy na internetech mi nefungovaly.
@Mirdaa (05.01.2025 07:23): Ten turnaj je se opakuje, zátím si toho nevšímej.

S těma bugama smůla, no. Hrál jsem to na ps4, ps5, switchi, steamdecku a obstarožním pc a ani jednou jsem nenarazil na nic, co by stálo za zmínku. Jen na obyč ps4 mi jednou levitoval kůň a hlavně tam občas vždycky v Ratajích dost dlouho trvalo, než se načetly textury.
Mám problém v některých cutscenes mi padaj FPS až k 5 nevíte někdo co s tim? Koukal jsem po netu moc jsem toho nenašel a to málo co jsem zkusil mi nepomohlo.

Jinak ta hra je strašně zabugovaná i po letech nechápu jak je možné že v ukolu lov mě po sekvenci právě cutscenes hra vyhodí v Ratajích ale se zbraní v ruce takže mě okamžitě napadne stráž. Vzdal jsem se zaplatil uplatek a krvácel. Chtěl jsem se dát do hromady a mezi tim mi odjede Bernard se svoji družinou. Jsem zvědav jakou se mnou bude mít trpělivost.

V Ratajích se tež nachází turnaj do kterého se lze přihlásit. Nikam jsem se nehlásil s danou postavou jsem ani nemluvil a přes to mi během hraní vyskočila hláška "jsi uspěšně přihlášen do Ratajskeho turnaje" a po par hodinách druha "nezučastnil jsi se Ratajskeho turnaje ukol nesplněn". Doufám že se ho budu moci zučastnit později.
@John Mirra (04.01.2025 09:54): V tom případě se připojuji s radou vytrhat Skalici a zbytečně v ní nespěchat, poté nepodceňovat trénink a opravdu se mu věnovat hned, jak to půjde, také není od věci ukrást nějakého koně a objevit si mapu nebo se vrátit do Skalice, kde se pravidelně kosí strážní a lapkové, počkat, až se dorubou a odejdou, a pak to tam obrat a prodat. Pozor na váhu věcí a zatížení. A sejvovice je kámoš, stejně tak postel. Opravdu nezapomínat ukládat.
@John Mirra (04.01.2025 09:54): tak se nenech odradit lineárním prologem. Dokud se neprobudíš v mlýně v Ratajích, tak jseš v prologu/tutorialu. A i až se tam probudíš, tak doporučuju soustředit se na několik questů v hlavní linii, protože tam získáš možnost tréninku s Bernardem.
@Brasikona (03.01.2025 12:30): To dělám u her, na které se těším a u kterých jsem si skoro jistý, že mě budou bavit, což KC:D není.

Mám ji jako rest a chci ji hrát hlavně proto, že se hodí do herní výzvy. Obecně čím jsem starší, tím mám větší problém do nově hrané hry proniknout. Proto jsem chtěl tipy do začátku, které by mi jej usnadnily a neotrávily mě třeba tím, že jsem na začátku investoval do nevhodných skillů apod.

@AlieN (03.01.2025 13:59): @Red (02.01.2025 23:48): @Walome (02.01.2025 20:01)
@Paul (01.01.2025 18:12)

Díky!
@Brasikona (03.01.2025 12:30): Přesně tak. Já, než jsem do toho šel, tak jsem nečetl žádné články, recenze, vůbec nic. Titulky se samozřejmě nedají přehlédnout, ale o hře jsem neměl vůbec žádné informace a to na tom bylo úplně skvělé. A to jsem to hrál pár let po vydání. Hlavně nečíst tady ani žádnou diskuzi, tam se toho taky člověk dozví až moc. A pak je hra jako pole neorané :-)

@Gordon (03.01.2025 00:11): Správně, sranda musí být i kdyby tátu věšeli :-)
Za mě je nejlepší se vůbec neptat na rady a prostě do toho vletět, zkoušet a klidně zdechnout! Kéž bych si to mohla zahrát jako poprvé... :(
@Red (02.01.2025 23:48): U nynějšího průchodu jsem se také rozhodl být bardem.

@strejdafido (02.01.2025 23:02): Ještě, že je to jen hra, ale hlavně si dělám srandu.

A stejně, Neetické? Co je na tom neetické, mají zemřít hroznou smrtí o hodinu později nebo rychle, kde se k nim smrt nenápadně přikrade zpóza stínu? Dalo by se dokonce říct, že jim děláš službu, když je obereš u ten horor, co nastane později.
@John Mirra (01.01.2025 18:01): ono je to jedno, stejně pak máš všeho kotel a souboje jsou jen o klikání. Největší výzva je hned po té úvodní části a to je stejně spíš o náhodě, takže nou stres a lets gou.
@John Mirra (01.01.2025 18:01): luk se s mečem vzájemně doplňujou. A proti těžce pancéřovanejm oponentům se hodí i nějaký to kladivo či palcát. Jinak doporučuju prioritizovat naučení se číst a vařit sejvovici, zajít si párkrát za Bernardem (až po prologu) aby tě naučil všechny combat finessy (komba, masterstrike). KCD jinak funguje dost na realworld logice, takže např. když chceš dělat vloupačky, tak je dobrý dělat je v noci a mít na sobě tichý a černý oblečení, když se ti nepřítel vzdá a ty ho mečem "mercy killneš", tak tím víc poškodíš jeho brnění (který pak bude mít menší hodnotu) a tak. Zezačátku se neděs těžšího lockpickingu, budeš mít možnost ho trénovat u Peška po prologu (a na myši je snažší než na controlleru).

Doporučuju hrát hardcore mode, pokud máš čas, je výrazně imersivnější, ale je pak potřeba číst si tutorial screeny v kodexu protože se v něm automaticky nezobrazujou při gameplayi.
Tak to dneska konečně rozehraju. Nějaké tipy do začátku? Na co se třeba zaměřit, jaké skilly jsou užitečné a jaké ne a tak? Myslím že se doporučuje spíš luk a šípy než boj s mečem, je to tak?
Dabing za mě fakt dobrej a těch pár horších momentů nijak nevadí, spíš to tak nějak dotváří atmosféru.
@Walome (08.10.2024 21:16): No, původně ano, původně to byl fanouškovský poloprofesionální dabing, který byl však povýšen na oficiální. Takže teď už je to navzdory procesu vzniku brát se vším všudy :)
Teď jsem tam měl český proslov Racka Kobyly na Vraníku a šmarjá, to snad nahrávali někde v koupelně, ne?
@Adieu (05.10.2024 12:32): Jj, Čočík je taky slušnej čuráček.

Já ale na Vávrovi asi nejvíc cenim tu snahu dělat ty hry tak, „jak to má bejt“, stát v opozici rozšířenýmu přesvědčení, že když to bude „realistický“, tak to nebude „zábavný“. Ty „jeho“ hry jsou pak tak nějak správně „grounded“, s velkým smyslem pro detail, jak to mám rád. Když třeba v první Mafii cejtíš všechny ty auta, zbraně, a v remaku ani hovno. Kéž by to takhle dělalo víc vývojářů.

Jinak je to člověk silnejch názorů a slabejch argumentů. A z těch rozhovorů, co teď dává, je asi jasný, že spolupracovat s ním musí bejt za trest.
@Gordon (05.10.2024 12:39): Jj, je to hodně kritická a negativní povaha, což já taky :D, takže mám třeba naprosté pochopení pro mnoho jeho kritiky ohledně her, ač už se tam s ním také vždy neshodnu, jako když třeba recentně kritizoval původní Thiefy jako gejmí bludiště. A ano, to jsem psal tuším právě já, že to Woman's Lot psal zjevně někdo trochu chytřejší, kdo i dokázal najít fakt zajímavé historické téma těch mariánských kultů.
@Fritol (05.10.2024 10:13): Já mám spíše dojem, že i tady se na Vávru kouká spíše dost negativně a řekl bych, že zaslouženě.

@Adieu (05.10.2024 12:32): On ani není moc schopný ve psaní ale umí prosadit určité herní aspekty, které jsou zajímavé a dobré. Je to takovej nepříjemnej č*rák, jehož nápady jsou ale občas opravdu dobré, v tom je jeho síla, asi jediná. Už tu myslím zaznělo, že to jde dobře vidět u kvalit DLCčka s Johankou, které nedělal on.
@Fritol (04.10.2024 19:30): Mně sejvovice, stejně jako většina designových rozhodnutí, co Vávra dělá, přijde super. Nemusím ho už tak moc jako scénáristu. Ale jinak ho považuji za ufňukaného strejce, který stejně jako mnoho dalších pro názorové průniky přijal celou soustavu dezolátských p***vin. Tady mi nepřijde, že by byl fandom nekritický, ale na jeho fejsu se mohou incelové přetrhnout v tom mu lízat boty. Osobně z těchto postaviček nejvíce nemůžu vystát jeho kamaráda Lukáše Codra, tu čínskou děvku.
@Tulareanus (03.10.2024 21:27): Asi chápu, jak to myslíš. V soulslike je to součást celého designu, kde by při uvolněném savování se začal sypat úplně celý zážitek. V KCD to pravda s ostatními systémy propojené není a je to tak jen jeden omezující prvek.

Ale osobně bych i tak na to úplně nezanevřel. Mě přijde fajn, že savování má nějakou váhu a není to jen tlačítko. Že to podporuje lidi, aby více improvizovali místo toho, aby se snažili o dokonalý průběh. Ale chápu, že to může vést k velkým frustracím.
Ono se stačí nad tím opravdu trochu zamyslet, jak dosáhnout podobného efektu jako dělá KG. A ne dělat Vávru s fotkama povodní " to je to globální oteplování? chacha".
To stejný chacha je třeba u soubojového souboje, kde hrozně triggeruje, že má člověk možnost používat složitý systém komb a zároveň pro méně pohybově nadané zdlouhavější ale jistá cesta bodání pravým tlačítkem. A lidi vůbec nechápu, že ta věc je mnohem komplexnější a to řešení prostě kombinuje HC mechaniky s inkluzivními promyšleně aby obě strany nadávaly na tu druhou ale zároveň kooexistovaly.
@Tulareanus (04.10.2024 18:15): tak pochopitelně to má nějaký vliv, ale minimálně tady rozhodně hlubší a pestřejší než "dělali to Češi"... Ostatně i ta Amanita by tu byla míň populární, kdyby byla třeba z Bulharska.

@M.a.t.t. (04.10.2024 17:38): jasně že to bylo už před nějakým rokem :). Argumenty se mi už slily dohromady. Jak jsem psal, já s tím byl v poho. Pokud někdo ne, co je mi vlastně do toho... Aneb nemám energii o tom vést debatu :).
Přitom všichni víme, že kdyby to nebyla hra od Vávry, zdejšího boha, tak se všichni shodnem, že je sejvovice stupidita. Ale takhle budem předstírat, že je to geniální game design a vůbec nejde o něj. Už po 150. a nekončíme. :))