Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Sakra, jak se mi do komentáře vloudila půlka věty navíc? Přitom jsem myslel, že jsem to měl "ošetřené" :-) Každopádně jsem to opravil a už by měl být O.K.
Snad to nebude jako patch, kde opravím staré chyby a přidám nějaké nové :-)
Marwell Jak to děláš, že už mi dnes podruhé mluvíš z duše? :-) Je to zkrátka ta velmi slušná sehranost nepřátel, pomocí níž Tě chtějí chytře dostat a snaží se nic nenechat náhodě. A to na té hře působí skutečným dojmem.
Special: Rovnou řekni, že neexistuje žádná hra s dobrou AI. Asi to samé, co jsi teď napsal.
special: Pokud jde to ten tvuj 'dukaz'. Iluze je predevsim v tom domlouvani se a to jine hry ani nemaji. To, ze ti system rekne neco jako 'flashlight!', tak ti to ma napomoct v tom, ze nepritel o tobe vi, kdyz volaji pro posily, tak hrac se dozvi, ze nepritel neni sam apod. To iluze je, ale samotna AI je stale chytrejsi nez v jinych hrach. Fear tedy funguje (kdyz si propujcim recene) 'see player, attack player, find cover + suppressing fire', jine hry funguji na bazi 'see player, attack player' popr. 'script' (a tomu rikam iluze ja).xD
Pivo: Ono celkove v tech malych mistnostech nemohla ta AI kolikrat vyuzit vsechny sve trumfy (tzn. ve vetsine pripadech se pak boj tez zvrtl pouze na skryvani se za predmety), narozdil od exterieru, kde tech moznosti ma vic (viz. treba FarCry). Ale v tech vetsich halach dokazala obcas AI dosti prekvapit.
To totiž nijak nesouvisí s tím, co jsem napsal. Svůj názor jsem prezentoval a dokonce jej podložil jasným důkazem. Tím jsem skončil :-)
Isair: Ano, pokud jsem pustil baterku v nějaké ventilační šachtě, tak je jasné, že mě obklíčit nemohli :-D
Ale světla si všimli a rozestoupili se.

Nebo jsou na tebe tři naráz v místnosti a střílí po tobě a ty zapneš bullet time a dva zabiješ, třetí řve "I need backup" a běží se schovat rychle, ale do doby, dokud jeho kamarádi stojí na nohách a jsou v přesile, tak střílí o sto šest.

EDIT: A special, ještě jsi neřekl, která hra má lepší AI, co?

Ale je pravda, ze mi trosku prislo, ze v tech interierech se tolik nedal pouzit ten uplny potencial te AI, narozdil od takoveho FarCry, kde se vetsina hry odehravala v exterierech a tedy nepratele meli daleko lepsi moznost hrace prekvapit zezadu ci obklicit.
NateLogan: Ale tady je to právě unikátnější v té kombinaci. :-D Prostě F.E.A.R. je F.E.A.R. a díky vám jsem dostal chuť na Project Origin. :-)
Chuck: Který byl už v Medal of Honor: Underground :D. Naštěstí Fear toho kombinuje více do jednoho funkčního celku.
Isair: Jak říkáš. Mně třeba také utkvělo v paměti to, jak v některých scénách na Tebe nepřátelé útočí skrytí za bednou, mají vystrčenou jen ruku se samopalem a střílí do míst, kde se nacházíš. To mi u nepřátel přijde jako neobvykle chytrý postup.
No skvelou ji sice nema, ale urcite patri mezi ty lepsi...

tzn. argument "V žádné jiné FPS jsem neměl pocit, že veškeré chování nepřátel je jen "na efekt"". Mi prijde trochu mimo misu, nebot v jinych FPS mi prave toto prijde daleko znatelnejsi, napriklad prave ve zminovanem HL2 ci treba XIII mi prisla ta snaha o "iluzi" znatelna, kde se teda nepratele alespon sem tam schovali za nejakou prekazku, aby se nereklo, ale stejne jim to moc nepomohlo, narozdil od F.E.A.R.U, kde jim nejaky ten "tah" alespon pomohl oddalit smrt, nebo dokonce docilil i vetsiho zraneni ci dokonce zabiti hrace. (nehledne na to, ze ta AI mela vice moznosti, nez ve vyse jmenovanych FPS).
Která hra má tedy lepší AI? U mě by to možná byl MGS2 a 3, jenže tam je AI hodně silně závislá na skriptech a událostech (zejména ve dvojce), do reality tedy má daleko, ale chytrá rozhodně je.
Co člověk, to názor, hlavní je, že těch příznivců F.E.A.R. je spousta! :-)
Tak zalezi samozrejme na obtiznosti, pokud jsi neustale pouzival bullet time a hral na easy, pak ti to samozrejme pouze jako iluze prijit mohlo.

Ale nepozoruji nic co by nemela jina FPS hra, kdyz AI srovnam napriklad s FarCry, o kterem se psalo, ze ma kvalitni AI. Tez te nepratele se snazi ruzne obchazet, velmi dobre se schovavaji, dokazi te prekvapit ve spravny moment... tohle vetsina FPS nema a napriklad takovy HL 2 tomu naopak treba poradna AI chybi (tzn. nepratele stoji jako sloupy, maximalne sem tam se schovaji za nejakou prekazku, ale to je tak vse co dokazou).
Tak mi spise povez, v ktere FPS na tebe AI zapusobila? Protoze nejak mi neprijde, ze by F.E.A.R za nimi zaostaval, spise naopak:).
Přesně tak. Kolikrát se mi stalo, že na mě vybafli dvě dvojice, jedna zprava, druhá z leva a předtím řvali něco jako "Surround him". Jestli je tohle iluze, tak já nevím :-)

Nebo reakce, kdy přes vysílačku neslyšeli kolegu a už šli prozkoumávat okolí. Nebo zapnu baterku a oni řvou: "Flashlight" a běží se podívat nebo když jsem kopnul do plechovky, tak mě též obklíčili.
Marwel: Naprostý souhlas! Tam totiž nejsou nepřátelé žádní tupouni, na které uděláš za rohem "kuk!", oni slepě přijdou a Ty je pak jak na běžícím páse postřílíš. Oni se na Tebe domlouvají, snaží se Tě obklíčit atd., což mi přijde velice kvalitní a téměř realistické.
Marwe: Jo, slušnou AI jsem v komentáři zmínil, ale myslel jsem, že nepřináší nějaké nové prvky používání skafandru, mega překombinované rpg prvky apod. a myslím, že by to ani nebyl dobrý nápad, takhle se mi hra hodně líbí a nic bych neměnil.
Kvality AI u Fearu jaksi zanikají pokud člověk hraje na lehčí obtížnost Rambo stylem... To si pak ničeho nevšimne.
Pivo: FEAR prinasi jednu velmi dulezitou vec do zanru a tou je prave ta skvela umela inteligence nepratel, ktera posouva zazitek ze hry na uplne jinou uroven. Skoda, ze si od Monolithu v tomto smeru nikdo nevzal priklad.
Teda ten level design je naprostor příšernej. Neustále mám pocit, že chodím v kruhu.
Ten procesor jsem nedávno obměnil (teď mám Core2Duo 3,0 GHz) a zdá se, že to přece jen pomohlo, i když výjimečně to při mohutnějších přestřelkách stejně jemně cukne, ovšem s těmi problémy, které jsem měl předtím u stejného typu, ale 1,8 GHz, se to rozhodně srovnat nedá. Když jsem si cvičně proběhl 2. kapitolu, kterou jsem si vybral jako testovací, přistihl jsem se, že bych vůbec neměl problém si hru zopakovat, minimálně aspoň část. Ta akčnost přestřelek mě tu fakt uchvátila. :-o
mam nadtaktovanej Athlon na 3200, nemam zadny dvojjadro, takze ja se celkem divim :D
V procesoru ten problem urcite neni. Mam stejny a jede to plynule. Muzou to byt ty programy na pozadi no.
Chuck: Mám v zásadě totožnou sestavu jako ty, jen C2D mi běží na 2,1GHz a když jsem to hrál posledně tak to jelo hezky plynule. Takže problém bude nejspíš vážně v procesoru. FEAR asi využívá pouze jedno jádro:-(
Me to slo plynule s plnejma efektama na stroji GF6600,1GB ram, 3200 Ghz

Ono de taky o to, jak moc mas zasranej komp a kolik ruznejch programu ti bezi na pozadi, aniz bys o tom vedel ;-)
Hru i datadisk "Extraction Point" jsem odehrál vloni na podzim. Hra se mi líbila, ale dojem mi kazila plynulost hry (častěji u základní hry) a její občasné trhání, což se mi stávalo během akčnějších přestřelek. Na jiných stránkách jsem četl, že jsem nebyl jediný, ale rád bych se zeptal někoho z vás. Podotýkám, že můj comp má grafickou kartu NVDIA GeForce 8800GT, 2GB RAM, procesor core2duo 1,8 GHz (mám objednaný 3,0 GHz), tak si říkám, kde se mohla stát chyba. Ovladače grafické karty jsem v té době aktualizoval, ale občasné problémy (nic hrozného, ale stávalo se), Spybot, který prý brzdí hry, jsem v té době neměl, tak nevím.
Nové videjka z F.E.A.R.2: PRoject Origin na Tiscali Games- vývojářský deníček o příběhu a o designu, radím skouknout!!
Haham tak to mas hustyho tatu. Spis bych se mel zeptat, jestli mu jdou hrat strilecky nebo nema treba problemy s ovladanim hry? Jinak no samozrejme kdyz se nekomu neco libi, tak u toho travi vic casu, ale zrovna u Hiddena? :D
o te delce her je to vtipne protoze otec u datadisku hidden and dangerous stravil 6 hodin v prvni misi xD opravdu netusim co tam delal ale proste si to uzival xD
Koukni se na moje stovkova hodnoceni a najdes tam skvele RPG "The Elder Scrolls IV: Oblivion". Pravda jedine RPG, ktere me kdy bavilo. Hele, uz to tady nebudem resit a to jak co se tyce delky hry, hratelnosti, apod...a taky se nebudem navzajem zkoumat :) - Kazdej ma proste sve nazory. Ok?
Blue Shift je nehorazne kratka vec a skonci skor nez sa clovek poriadne rozkouka co sa deje, ja ti nechcem brat nazor, len proste lepsie je orodovat za zabavnost, ktoru hra nema. Nie je pravda, ze hra dlhe hry su celkovo stereotypne, je kopec zabavnych, ide o to ci ta ten zaner bavi, btw: podla hodnotenia ani rpgcka nemas moc v laske...
Jo dobry. Kazdej ma svuj nazor. A jak treba ten Bioshock jak pises, to byla extremne dlouha, ktera me navic moc nebavila (komentar, hodnoceni). Far Cry byl taky silene dlouhej, ale zato to byla zabava skoro porad. Zrovna vcera sem dohral Half-Life Blue Shift - delka hry naprosto idealni, max. mi vyhovovala. :) A ze nemam vycitat delku hry? To proste k tomu patri. A hlavni duvod - Cim delsi hra, tim vic potom nastava stereotyp /nuda/ (zalezi na hre). A proto radsi kratsi a zabavnejsi (Call of Duty 4, Crysis).
warpo: vsak to, ze si chvalil ci nechvalil o to mi nejde, len proste vycitat dlzku je podla mna blbost, ked uz tak ten stereotyp vycitaj rovno a CoD 4 je imho strasne kratka hra, hlavne za tu cenu ak nemas teda predpoklady plnohodnotne to zuzitkovat v multiplayeri :)
Proste Bioshock, Far Cry.... ine veci by sa dali vytknut atd. ale dlzka, teda pokial je hra zabavna tam cim dlhsia tym lepsia proste :)
Last jedi --> No, ne jako ze bych si stezoval. Ale proste kdyz je ta hra moc dlouha, tak uz to potom zacne nudit. Ale taky zalezi na hre. Treba u toho FEARu tam je to znat tech 7-8 hodin (stereotyp, atd...). U kazdy hry si nestezuju. Idealni je podle me fakt ta delka Call of Duty 4. A prave ze na jeden zatah to nehraju, ja to prave hraju na vic zatahu (hodne) a proto mi to asi potom prijde tak dlouhy. A jinak co se tyce toho FEARa, tak sem ho spis chvalil. Dost dobra hra.
rolf Warpo stazovat sa u kazdej hry na dlzku, ty si to asi nekupujes, co? btw: FEAR je hra na 7-8 hodin co je dost kratke, vsak to nemusis hrat tie hry na jeden zatah :))