Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

2M prodaných. Z Blooberu snad i bude další polský ačkový velikán do budoucna.
@Všivák (22.01.2025 15:04): zmiňoval jsem se o tom v komentáři - Performance je lepší většinu času, ale v náročnějších scénách je lepší Quality. ten se ale ovládá gumově a po přechodu do méně náročné scény už ztrácí význam
Hrajete to na konzoli v quality nebo performance módu? Za mě performance. Kamera se hladčeji otáčí a pomáhá to v bojích.
@Flowerpot (05.12.2024 15:02): Já téhle rovině rozumím a souhlasím, že stojí za to ji držet. Ovšem vyžaduje, aby se zápletka izolovala a osamostatnila od zbytku. Pak by i různé poznámky stran tragédií míst, dokonce sama epidemie v Silent Hillu šla přiřknout Jamesově dotváření si analogií ke svému osudu. To město nicméně existuje i v jiných dílech a nezabilo nebo nezjevilo svou odvrácenou stránku pouze těm, co si to "zasloužili" nebo zhřešili. Vlastně si nejsem jist, že nějaký z protagonistů dalších dílů, co si takhle vybavuji, by s tím městem byl zapletený spíše "vlastní vinou" než souhrou přímo nešťastných okolností. A druhý díl v sobě pomrknutí směrem k širšímu kontextu přece jen má.

Nesouhlasil bych s tím, že by tenhle kontext, který mnohé zajímat nemusí, jiné zase může, bral hře závažnost víc než třeba humorné konce. Mary, která se v Silent Hillu ze všech těch náznaků nakazila - a výslovně upozorňuje na posvátnost místa, kde se nachází, čímž právě ke kontextu ostatních dílů odkazuje - a v důsledku toho "zemřela", je přesně jeden z problémů. A já bych - vzhledem k tomu, jak nestvůrně je téma oběti, náboženství a církve ukázáno v ostatních dílech - tvrdil, že i takový Eddie, který všehovšudy zabil psa a střelil člověka do nohy, je městem zkoušen a trýzněn (způsobem, který v něm vraha podněcuje) hlavně kvůli tomu, jak bezprizorní, stejně jako Walter, je.
@Bellerofontes (05.12.2024 09:55):  Ad spoiler, k tej diskusií predtým:

"Zkusilo je zlomit, protože k tomu měli předpoklady. Proto je podle mě ten komentář, který uváděl Adieu ("celé to místo, kde lidi mučí sami sebe v osobním pekle, mi nepřijde spravedlivé"), přesný. O spravedlnost tady vůbec nešlo. Jen o média, skrze něž se skrytá dimenze Silent Hillu může manifestovat. "

Trochu rekapitulujem to, čo som písal predtým. Tú "spravodlivosť" v tom očistci vnímam v tom krutom zmysle bez najmenšej milosrdnosti - nie je to spravodlivosť, ktorú by som v kozmickom dekréte podpísal ja - ale to neznamená, že takáto spravodlivosť tam nehrá zásadnú rolu ako podmienka. Je fundamentálne pre príbeh, že očistce postáv mesto manifestuje z ich vlastnej viny a priepastných výčitiek, nevytvára ich, len ich stelesňuje (a možno ich aj pokúša, ale musia tomu pokušeniu podľahnúť). Podobne ako v katolíckom poňatí démonického posadnutia, kde človek otvára dvere diablovi vlastnými činmi a inklináciami, tak aj tu Silent Hill má moc nad postavami a dokáže ich týrať kvôli ich vlastnému pádu. Preto nemá žiadnu moc nad Laurou.

Čo podľa mňa SH2 fakt neumožňuje, je výklad, že všetky postavy sú v posledku nevinnými obeťami, ktoré boli od začiatku mestom zmanipulované - to podľa mňa berie príbehu tú zásadnú váhu, podobne ako výklad Zločinu a trestu, ktorý by sa snažil tvrdiť, že Raskoľnikov bol posadnutý afektom a vražda nebola jeho voľba.

(Yup, a samozrejme druhým, prepleteným momentom, ktorý dáva tak tragickú váhu tomu príbehu, že tie zločiny sú páchané z ľudských, veľmi ľudských dôvodov a motivácií, ktoré človek môže chápať, že ani jedna z postáv nie je chladnokrvným psychopatom, ale opäť: preto je to tak kruté a tragické.
Mám to za sebou. Jsem vděčný, že Silent Hill 2 se tímto přepracováním otevřel novým hráčům a přizpůsobil dnešním standardům, byť pro mě v dobrém i ve zlém - hratelnostně mi to nepřišlo zajímavé a hrát mě to nebavilo. Co jsem si však užíval bylo srovnávání se vzpomínkami a maniakální smysl pro detail. Líbí se mi, jak je hra stejná, ale zároveň výrazně odlišná - zatímco v originální hře byl James takový náměsíčný a zmatený, tady je těžce depresivní, Maria zase charismatičtější a zoufalejší namísto své zlovolné vyzývavosti apod. Jako celek velmi odlišný zážitek a nemyslím, že pouze kvůli časovému odstupu, ač ze strany vývojářů se samozřejmě reputace a teorie do různých změn a vylepšení také propsaly.

Se znalostí a dohráním původní hry jsem se nyní snažil soustředit na detaily a dosledovat souvislosti včetně tech, které se tu řešily, a zejména jedna - ta nejpodstatnější - mi vyrazila dech:

Navzdory častému přesvědčení nebyl James zavolán do Silent Hillu kvůli tomu, že zabil Mary. Začalo to již dříve. Ve hře je spousta poznámek, které dokládají, že zásvětí Silent Hillu k vybraným jedincům promlouvá, a to obvykle prostřednictvím bolesti a utrpení, které je cestou k transcendenci. U některých to vede k tomu, že se způsobováním si bolesti chtějí onoho "místa" sami dobrat, jiní zkouší experimentovat s těmi, kteří jsou vůči utrpení a kontaktu se zásvětím citlivější. Tyto média, jedinci s výraznou náchylností vůči slabosti a traumatu, jsou i James, Eddie a Angela. Pro lepší uchopení je ovšem potřeba uvést spojitost s jinými díly.

Hlavní hrdina původního Silent Hillu Mason funguje jako zkřivený zrcadlový odraz Jamese - jeho manželka též zemřela na neznámou chorobu, ale on byl schopen se posunout dál. Žil pro svou adoptovanou dceru, kterou zachránil ze Silent Hillu, a začal s ní nový život; Silent Hill nad ním neměl žádnou moc. Proto musel Mason zemřít. To je základní premisa Silent Hill 3 - Heather se do města, z kterého byla otcem zachráněna, navrací potom, co byl zabit monstrem ze Silent Hillu, když se pokusil s dcerou začít nanovo. Byl dostatečně silný a nezávislý.

Důvodem, proč James nezemřel, ale město ho místo toho (s jeho ženou) vlákalo do pasti (a ano, přinejmenším remake naznačuje, že jde o jakousi opakující se smyčku), bylo právě to, že bez ní nedovedl žít. Mary - jak hra napovídá - se tou nemocí nakazila pobytem u jezera, v němž jsou pohřbeny oběti nemoci, která se do historie Silent Hillu neslavně zapsala jako případ zákeřné epidemie. Jelikož by se James nedovedl s její nemocí popasovat, město toho využilo - jako v případě Angely a Eddieho. Zkusilo je zlomit, protože k tomu měli předpoklady. Proto je podle mě ten komentář, který uváděl Adieu ("celé to místo, kde lidi mučí sami sebe v osobním pekle, mi nepřijde spravedlivé"), přesný. O spravedlnost tady vůbec nešlo. Jen o média, skrze něž se skrytá dimenze Silent Hillu může manifestovat.

Čekal jsem na potvrzení, kterého se mi dostalo v Labyrintu - tři otevřené hroby výše jmenovaných, hned vedle zavřeného hrobu Waltera Sullivana, o němž se ve hře zmiňují novinové články. Mimo to, že je to ústřední antagonista čtvrtého dílu, o kterém jsem svého času během dohrávání dílu druhého neměl větší povědomí, se jedná o vysoce traumatizovaného sirotka a bezdomovce, taktéž médium - proto má hrob vedle nich - a vraha, který zabíjel "pro Silent Hill", v zájmu jeho materializace. Proč má zrovna on hrob zavřený, se dá spekulovat - v remaku se píše, že po dopadení policií spáchal sebevraždu, což by bylo možné odůvodnění (ve čtvrtém díle vraždy provádí v jakémsi snovém rozhraní, na způsob Freddy Kruegera; to by nasvědčovalo, že krvavé oběti a odvrhnutí materiální schránky ho jaksi spirituálně posílilo).

Všichni jsou tak stejnými kandidáty, jakým byl Walter - v Jamesově případě to znamená torturu, jež optimálně pro Silent Hill směřuje k "uctívání starých božstev" a oživení Mary, popřípadě cyklu, z něhož nejspíše nebude úniku.
 

Toť několik střípků k inspiraci a dalšímu průzkumu hry. Nejsem znalec, který by roky pročítal diskuze nebo sledoval dlouhá objasňující videa, takže mě klidně vyvraťte. Jinak souhlasím, že vzato a chápáno samostatně má druhý díl poněkud jinačí a vstřícnější vysvětlení.
Velmi kvalitní remake. Takže dávám stejné hodnocení jako originálu. V některých směrech je i výrazně lepší (kromě samozřejmých věcí - grafika - např. i co se týče hereckých výkonů a cutscén). Ale trochu ho u mne sráží určitá schematičnost řešení lokací (nemocnice/vězení/hotel - vždy nějaký centrální puzzle a nutnost běhat od A k B k C a sbírat předměty aby šel splnit), příliš mnoho soubojů a obecně délka hry - méně je někdy více a stejně jako Bloober trochu pokazil finále Blair Witch (které bylo řemeslně skvělé, ale trvalo o 20 minut déle než mělo, čímž se stalo nudným), tak u SH2 také trochu přepálili a ke konci jsem byl z toho běhání od čerta k ďáblu mírně unaven.
Jako celek ale výborná práce a nejlepší hra Blooberu. Závěr Leave, což byla příjemná změna oproti mému závěru ve dvojce, kde jsem měl In the Water.
@Adieu (20.11.2024 17:59), @Flowerpot (20.11.2024 17:58): Taky se mi to nepozdává, protože by to ze hry sejmulo onen "morální" rozměr, o kterém mluví Flowerpot. Ale ani by mě to nepřekvapilo. A že ve hrách není dokonce smrt vysvobozením ze zacyklení, to taky není úplně nezvyklé.

Ke konci: Kdyby byla Maria "pouhý" člověk a neinkarnovala se, pak bych tenhle pocit sdílel. Věčná muka pro Jamese to určitě znamená a jenom záleží, jak se takový úděl nahlédne a posoudí - obdobně bych byl na pochybách, jestli má James zemřít. Ironie, že to přirovnání k věčnému návratu je trefné, poněvadž k závěru s Marií vedlo, alespoň v původní hře, když byl hráč soustředěný na to, co se okolo něj děje a plně se věnoval doprovodu, namísto aby se honil za vzdušnými zámky na kusu papíru. Maria Ending je zacyklení a přijetí Marie, s Jamesovou slepotou i neotesaností, která se v závěru vyjeví, až k zadávení se tím, co ho k Mary táhlo a co mu z ní zůstalo. Ostatní konce jsou naopak hnáním se za Mary, která už není, a vzdání se té jediné Mary, která na něj v Silent Hillu čekala - ve prospěch rozřešení vlastní viny (Leave Ending alespoň nabízí naději pro Lauru).
@Bellerofontes (20.11.2024 17:45): Ano, hra naznačuje, že se Mary skutečně nakazila onou záhadnou nemocí v Silent Hillu. Každopádně ta teorie, co říkáš, mě trochu štve, protože se pak nemohu zbavit dojmu, že tvůrci zpětně zasahují do původního díla, protože dostali další nápad, jak jej ještě víc zmindfuckovět. :D
@Bellerofontes (20.11.2024 17:45): Tak ja teda úprimne silne nesúhlasím, že večný návrat Marie ako Mary, kde je nútená ochorieť strašnou chorobou, aby ju nakoniec zavraždil vlastný muž, rovnako ako z druhej strany večný návrat ťažkej choroby ženy a vlastného strašného zločinu je win-win v akomkoľvek zmysle pre ľubovoľnú postavu, naopak mi to príde jasne ako najstrašlivejšia zo všetkých nočných môr. (Ostatne celá tá ich "budúcnosť" je predikovaná na tom, že in delusion čakajú svetlú budúcnosť, Maria lásku muža, do ktorého je zo svojej podstaty ako jeho fantázie nútená byť zamilovaná, James Mary, ktorá neochorie - viď to varovanie, nech s tým kašlom niečo spraví, ktorý okamžite začne túto budúcnosť pretrhávať.

Taktiež mi príde dôležitý ten rozmer morálnej zodpovednosti, takže sa mi tá hypotéza, že boli stratení len na základe vstupu do Silent Hillu, moc nepozdáva, lebo to z toho berie. A ostatne ju myslím vyvracia existencia Laury. :)
@Flowerpot (20.11.2024 16:32): Za mě je opakující se cyklus s Marií tak trochu skrytý win-win: James se dočká Marie, které se splní přání nahradit Mary, což je paradoxně Jamesův trest.

Z ostatních dílů bych usuzoval na to, že věci jsou horší a temnější, než se zdají pouze ze samotné hry - v jednom díle s Jamesovým otcem, pamatuju-li si to správně, se říká něco ve smyslu, že James a Mary se v Silent Hillu ztratili. Jistě to může být bráno jako nanejvýš neutrální vyjádření. Poté mi ovšem došlo, že Mary, jestli se nepletu, dostala nemoc až po návštěvě města, což je poměrně podezřelé - a vyvolává otázku, jestli už tehdy, když do města vkročili, nebyli jednoduše ztracení; a má-li takový Leave Ending, který je procházkou s Laurou přes hřbitov, nějak zaručovat, že James Silent Hill opustí. Zdá se mi plausibilní, že je to tortura bez konce tak jako tak.
@Flowerpot (20.11.2024 16:32): Jo, v téhle rovině vysvobození jakožto přijmutí zodpovědnosti a odsouzení sebe sama po uvědomění si, že s váhou toho činu už nelze žít - a nadto přesvědčivě ve stejných konturách myšlení, jako když James odsoudil k smrti Mary, sežrán tím, o co přišli -, mi to taky přijde jako fér ending, protože zrcadlí původ celé tragédie páru a proto jak píšeš, i mně jeví se nejpravděpodobnějším, protože psychologicky nejpřesvědčivějším.
Ja vôbec neriešim nejaký vlastný koncept spravodlivosti, ale akoby v rámci Silent Hill univerza. Kde ako v univerze s doslovným príšerným peklom/očistcom sa nijak nevylučuje s krutosťou, zároveň ale presne takéto fatálne odnesenie následkov vlastného zločinu jedine skrz vlastnú smrť jednak môže znamenať aspoň trpké, ale práve nejak spravodlivé vyslobodenie z očistca, a jednak mne osobne tonálne viac ladí s naratívom, kde mi sedí absencia čo i len náznaku happy endu. Ale to je osobná preferencia.

K Leave to potom vnímam čisto na základe opozície milosrdnosti a spravodlivosti, kde Leave je ten milosrdný koniec.

Ohľadom Marie súhlas, že byť stelesnenou "vedomou fantáziou z nevedomia" je samozrejme inherentná desivá tragédia o sebe, ale tú Maria ending nijak neneguje, naopak ju zavŕši, lebo si akurát (možno navždy a opakovane) bude prežívať osud Mary, k čomu je ako práve tá stelesnená fantázia odsúdená, pokiaľ nie je zavrhnutá. 
@Bellerofontes (20.11.2024 15:35): Ohledně té spravedlnosti s tebou souhlasím, osobně jsem koncept spravedlnosti ani moc neřešil, protože celé to místo, kde lidi mučí sami sebe v osobním pekle, mi nepřijde spravedlivé a postavy buď dostávají čočku, jež dalece přesahuje míru jejich původního diskutabilního morálního prohřešku (hanebná, leč zoufalá vražda, jež ve svém důsledku pro Mary skutečně je ukončením utrpení, retaliace resentimentálního šikanovaného vůči agresorovi, vražda sadistických znásilňovačů rukou jejich oběti, a do toho Maria, jakožto vězeňkyně Jamesova přesvědčení, potenciálně jen proto odsouzená k záhubě).

@Flowerpot (20.11.2024 14:45): Jako byl bych rád, kdyby tomu tak bylo, ale je otázkou, jestli k něčemu podobnému nedošel i zakrytý James v křesle před telkou.
@Flowerpot (20.11.2024 13:35), @Adieu (20.11.2024 14:26): Dobrý konec! A zároveň trochu překvapení nad ním i úvahou. Spravedlivý podle mě jak ke komu - svým způsobem tam byly tři hlavní konce, kdy každý z nich vyjde vstříc pouze někomu, zatímco ostatní přijdou zkrátka. Leave byl nejspravedlivější k Lauře, In Water k Mary a ten poslední k Marii.

Mně tedy už tehdy připadla, což nebude až tak častý, ale ani úplně výjimečný, vzhledem k tomu, že se toho týká ten dodatečný scénář, nejtragičtější postavou celé hry Maria. Doteď o ní všemožně čtu, že je to jakási Jamesova představa, kterou musí odvrhnout, aby se vypořádal s traumatem, jenže ona existuje - a to v poměrně tvrdé existenciální tísni a s krizí identity.

Tady mám trochu podezření, ale třeba se pletu, že se Bloober přiklonil k onomu rozšířenému názoru, že Silent Hill 2 je uzavřenou a samostatnou kapitolou (čímž se vypustí, že město skutečně materializuje) a Maria Ending zlým zakončením, takže tohle přesvědčení prohloubil.
@Adieu (20.11.2024 14:26)Yup, to krypticky potvrdzujú tie rozlúštené fotky, čo sem postoval @BUMTARATA. Čo viem, tá teória nadväzuje na Maria ending, že končí v nekonečnom loope ominózne naznačeným už v samotnom tom konci, že z Marie sa stane Mary, a večne sa navracia tá istá tragédia a očistec. V tejto optike by sa tak In the Water (a asi aj iné konce) dalo čítať ako konečné vytrhnutie sa z toho loopu.
@Bellerofontes (20.11.2024 05:10): Díky, to beru jako největší kompliment, samozřejmě nemohu říci jinak než určitě si to zahraj! :D Ale chápu také lidi, kteří nechtějí SH2 hrát vícekrát; já se v polovině průchodu dozvěděl o vážné nemoci blízkého a od té chvíle byla ta látka pro mě ještě těžší.

Jak říká Flowerpot, dostal jsem In Water a jsem za to rád. Věděl jsem, že ta hra má více konců a snažil jsem se to hrát intuitivně tak, abych dosáhl nějakého co nejpozitivnějšího, ale bez úspěchu. Nevím, jestli se ty podmínky pro konce změnily oproti originálu - když ostatně Bloober přidal i nová finále -, tak kdyžtak nečti dál tento odstavec, ať ti to nespoiluju --- ale zřejmě jsem rozbíjel moc okna před Marií, kterou jsem jinak gentlemansky chránil. Prohlížel jsem Angelinu kudlu v inventáři. A úplně na začátku hry byla jediná a zrovna delší pasáž hry, kdy jsem měl nouzi o léky a prošel jsem ji celou kriticky zraněn, takže to asi taky Jamesovi nepomohlo, i přestože jinak jsem už déle než pár okamžiků zraněn nebýval.

Každopádně nestěžuji si, zatím jsem si pročetl jen původní endingy a In Water se mi zamlouvá nejvíce. Je také zajímavé, že do remakeu Bloober dodal či akcentoval nějaké dost zásadní věci pro celý lore, jakože se zjevně jedná o jakousi mučivou časovou smyčku.
[neexistující komentář]: Tyhle komentáře mám a zároveň nemám rád, protože se sice skvěle čtou a dostanou přímo pod kůži, ale obrátí pozornost k hře, na jejíž hraní jsem vůbec nepomýšlel (původní Silent Hill 2 jsem dohrál a remaky nemusím). Už pár dní mám kvůli tvému komentáři téměř obsedantní myšlenky a vzpomínky na tu bolestivou zkušenost se vrátily.

Jak ti to dopadlo? Nebo jak to naopak dopadnout mělo? Trochu škoda, že to tu více lidí nediskutuje. Zatím mám dojem, že interpretace a podání Blooberu - bezpochyby vynikající, věřil jsem jim od počátku - některé věci jinak nasvětluje: Angela a Laura jsou výtečné, působí dokonce lépe, Maria zase nemá svůj hratelný segment a její úloha je poněkud oseknutá.
Tak momentálně já nemohu hru dohrát. Je to fajn no, že v poslední třetině hry se mi objeví gamebreaking bug a nejde nijak obejít. A ještě vtipnější je, že včera vyšel patch, který by to měl opravovat a přitom dělá pravý opak xD na redditu a steam fóru stovky příspěvků, jsem zvědavej za jak dlouho s tím Konami anebo Bloober něco udělají.
@M.a.t.t. (17.10.2024 20:00): Souhlasím, že to není k tématu. Bohužel nesleduju každou diskuzi na DH, takže nevím co se kde probíralo, nebo neprobíralo. Reagoval jsem na to, co jsem viděl tady. Konec. tečka.
@Wild One (17.10.2024 19:55): Ja by som naopak poprosil, aby sme túto beztak offtopic debatu o tom ako správne hodnotiť komentáre po x-tý krát nerozvíjali a teba zároveň požiadal o to, aby si skúsil do budúcna editovať pôvodný príspevok a a nazapratával diskusiu viacerými postami po sebe. Vicclen si každopádne užil svojich päť minút slávy, je to názor, na ktorý má právo a rovnako majú ďalší právo s ním nesúhlasiť. Je načase načať inú a prínosnejšiu tému.
Tím se dostávám k tomu, za co se vlastně mínuska u komentářů dávají. Za to, že komentátor nesdílí můj názor? To mi přijde nefér. Já dávám mínus jen výjimečně za odfláknutý komentář na dva řádky. Vicclein vyjádřil svůj názor a celkově se mi komentář líbil. Takže dávám plus, ačkoliv se závěry nesouhlasím.
@Vicclein (komentář): Přijde mi, že tvůj komentář je zbytečně cynický. To není kritika, ale s podobným mindsetem si hru nemůžeš užít, a to je škoda. Samozřejmě, každý má jiný vkus. Kolikrát se mi stalo, že jsem zkoušel nějakou hru se kterou jsem se neztotožnil a po dohrání ve mně nezanechala žádný dojem. Jinak sis ale s komentářem dal práci, takže nechápu ta mínuska.
@Vicclein (17.10.2024 16:19): "Vždycky je produkováno víc průměrnosti, balastu a pěny dní, protože lidi se s tím spokojí a je pro ně snad i snazší to konzumovat."

Vždyť jsi dostal od té hry, stejně jako třeba od New Vegas, kde si diskuzi okolo tvého komentáře pamatuji, naprosto vylískáno. Na jedné straně spousta nářků na frustraci, na druhé straně obviňování z podbízivosti normíkům.

Radím se tedy okamžitě vzpamatovat, probudit se z bludu a přijmout, že to krom zvědavosti bude chtít i houževnatost. Jinak tě ty hry budou pořád válcovat a ty si nato stěžovat, že nepodkuřují tvému vytříbenému vkusu - který, když se zapřu o krásnou úvahu o vůních, jakou zde přednesl vážený VIP Tulareanus, mně i ostatním jaksi zapáchá po hovně.
@Flowerpot (17.10.2024 17:13): nejvíc oči převrací v sloup podle mě ti, kteří ve Viccleinovi poznávají svoje minulé já a jsou na podobné větičky obzvláště citliví :-) (a ano, mluvím o sobě).

Ale on se možná naučí někdy psát tak, aby napsal to, co chce, jako doposud, ale stylem a jazykem, který bude přínosný i pro někoho jiného, než pro něj. Tenhle styl je kontraproduktivní tak nějak pro obě strany... a jako učitel v tom hodně poznávám onu aroganci mládí, která souvisí s Dunning Kruger efektem, která může být v některých ohledech přínosná a posunující, ve většina ostatních je jen otravná :-)
@Vicclein (17.10.2024 16:19): Já tím chtěl spíš naznačit, že mi to celé přijde jako póza, kterou ti úplně nežeru. Sám jsi ostatně přiznal, že tě do komunity střílet baví a tohle mi přijde prvoplánové. Jestli to tak není, ok, do hlavy ti nakonec nevidím. Na druhou stranu uznávám, že si tu klidně můžeš strhat všechny hry z top 100 a bude to tvoje věc.
@Vicclein (17.10.2024 16:19): Jako píš si čo chceš, ale jak písal @MCZ, akonáhle to vystavíš na verejnosť, tak si terčom kritiky, a keď máš potrebu hrozne "kontroverzne" sa pochváliť tým, jak by si rozstrieľal postavu malého dievčaťa brokovnicou, a ešte si zafňukať, že ti to tá hra neumožňuje, tak na to budem mať reakciu, a nie urazenú, ale totálneho cringu a prevrátenia očí.

Rovnako ako keď máš tendenciu začínať príspevky vetami ako " Aspoň se tady ukazuje vaše nesoudnost.", tak ťa ľudia môžu otrávene poslať do prdele. A ja chápem, že to môže budiť nejaké rauše o pocite, jak si strašne nad vecou medzi samými ovečkami a jak to všetkým nandávaš, ale ver mi, si jediný, komu to tak pripadá, navonok to pôsobí akurát zúfalo.
@MCZ (17.10.2024 02:55): Mě nevadí, že jsou tady proti mě výpady. Očekával jsem to a i to vítám. Aspoň se tady ukazuje vaše nesoudnost. Tak třeba ty říkáš, že reagující jsou konstruktivnější než já...

Uživatel @Hammond22 mě nazývá psychicky narušeným a prý nechápe, proč jsem udělil 0%. To je vše.
- To ti přijde konstruktivní? Tenhle Hemeroid22 by asi potřeboval poznámku pod čarou, kde mu důkladně vysvětlím, že jsem byl prostě zvědaví a chtěl tu hru mít za sebou, když je tak slavná a když už jsem do ní něco investoval. Jenže jsem se u ní nebavil, protože má omezenej a schématickej herní design a taky jsem ji nemohl dohrát kvůli bugu. Proto si zaslouží to nejnižší možné hodnocení. Jeden by řekl, že to z toho mého komentáře lze vyčíst. Zde se jenom opakuji. Kdyby tedy tento uživatel nebyl hloupej jak necky, vytrénoval porozumění textu a měl trochu představivosti, tak by nepotřeboval, abych mu bylo všechno vysvětlováno jak malýmu děcku.

Uživatel @Flowerpot mi vyčítá, že jsem edgy a že píšu nepravdy, když tvrdím, že texty ve hře vypráví příběh.
- Edgy možná jsem, ale ta holčička mě srala víc než nepřátelé, což ej můj upřímný dojem, který jsem taky posdílel a kdyby mi hra dovolila tu drzou svini zastřelit, tak to udělám. Občas střílím do NPCček i v GTA jen tak z rozmaru. Jsem edgy? Jsem amorální? Jsem hodný zavržení? :D
Co se textů týká, tak možná se v nich nerozvíjí příběh Jamese, ale příběh konkrétních lokací a lidí, co v něm žili, snad ano, ne? Tvrdil jsem, že jsem hru nedohrál a že mi koncept města odrážejícího psychické rozpoložení lidi, kteří se v něm nachází, přijde zajímavý, ale že jsem vlastně nezjistil, proč k tomu dochází, protože hra mi bugem znemožnila býti dohrána a texty jsem nečetl, protože neakceptuji tento způsob vyprávění ve videohrách (což píšu jako někdo, kdo před pár měsíci přečetl třeba Souostroví Gulag). Nevím tedy, jestli v nich je zrovna odpověď na tuhle otázku, ale nějaké příběhy jsou skrze ně vyprávěny jako třeba v Resident Evilu nebo Last of Us, ne? Recepty na svíčkovou tam asi nejsou...

Uživatel @Yokolobuna třeba sdílí, že "někdo koupí novinku za dva tisíce, přijde mu strašná, udělí nulu a příště to později zopákne ve stejném žánru, nebo ještě hůře i třeba od stejného vývojáře/stejné herní série, mi nedává vůbec smysl."
Tím nikterak nevyvrátil nic z toho, co jsem říkal a jen ve své omezenosti dumá nad tím, proč hodnotím jak hodnotím, což se mu nedaří rozplést.
- Odpovím mu: Já totiž nejsem vysazen proti žánru, ale proti nedostatečným ambicím a snahám. Nezavrhnu žánr jen proto, že se mi v něm nelíbil nějaký titul a různá studia taky udělala různě kvalitní tituly. Já jsem prostě zvědavý člověk a videohry mě zajímají, ačkoliv moc kvalitních titulů nevychází. Taký už je ale stav věci. Vždycky je produkováno víc průměrnosti, balastu a pěny dní, protože lidi se s tím spokojí a je pro ně snad i snazší to konzumovat.
@Adieu (17.10.2024 11:48): Né, že by mi na tom moc záleželo, ale díky za prokázané porozumění. Incel se ze mě nestane, protože jsem hezoun a mam charisma. Jen mě asi zajímá kultura víc než holky a sere mě, jak je množství obsahu odfláklé, nedostatečně nekvalitní a ještě nadhodnocované. To se do hodnocení promítlo spolu s frustrací, kterou jsem u hry prožíval.
A taky mě baví střílet do zdejší komunity, přiznávám :D hihi
@AuroN (17.10.2024 00:10): Mé hodnocení 0% je samozřejmě i gestem odporu, ale nevím, proč by si ho neměla zasloužit hra, která mě jednak nebavila (což by každá dobrá hra měla) a jednak mi ani neumožnila ji dohrát, kvůli bugu n konci 3/4 hry a já nevím, proč bych měl luštit po internetu, co s tím, když ten zážitek z hraní za to ani nestojí :D
Do svého hodnocení samozřejmě započítávám objektivní kvality děl a pokud tyto kvality ve vzájemném součtu a symbióze dosáhly aspoň nějakého pozitivního zážitku, tak se to odrazí za zhodnocení. Na mě však objektivní kvality tohoto remaku nijak zvlášť pozitivně nezapůsobily či mi dokonce nesloužili k dobru: To, že ta hra každých 5 minut nepadala, jenom způsobilo, že jsem do ní investoval víc času, než si ale zasloužila. Kdyby nešla ani spustit, tak bych se s tou podřadnou prací ani nemusel obtěžovat, jenže jsem zvídavej člověk a často na to doplácím.

Baví mě, že si tady chcete hrát na objektivní hodnocení, ale lidi nejsou počítače, nemáte veškeré poznatky a vědění, abyste mohli vše dokonale posoudit, zarámovat a být 100% objektivní. Vždyť tyhle způměrované databáze jsou plné nadhodnocených a podhodnocených titulů. Hromada normíků ohodnotí generické hry (nebo schématické filmy) pozitivně, protože nemaj žádné nároky a další Assassins Creed, FIFA nebo Battlefield je prostě dobře zabaví. Já mám zase nároky vysoké, což kdyby měli všichni, tak dostáváme o něco kvalitnější a ambicióznější tituly... Pokud jsi ale ochoten jíst separát a ještě za něj dobře platit, tak ti ho budou prodávat, protože je to pro ně výhodné. A co třeba časový rámec hodnocení? Hodnotíte to, jak si hra vedla ve své době, nebo jak funguje navzdory času? Co když si dnes zahraju hru z roku 2000, když nejsem schopen posoudit, jak si hra mohla vést ve své době, protože v roce 2000 mi byly třeba tři roky a i kdyby mi v té době bylo třeba 20, tak bych pravděpodobně neměl vhled do celého herního vývoje, všech titulů, všech možností a nápadů a kompromisů a omezení, abych z toho mohl propočítat nějaký "objektivní" výsledek.
I do vašich hodnocení se jistě promítají dojmy, pocity, intuice, nostalgie, rozpoložení, v němž jste dílo prošli, omezené vědění, takže nevím, na co si hrajete :D
Objektivně je remake Silent Hill 2 asi průměrná hra, ale zde má momentálně 86%, takže nevím, co brbláte na mé subjektivní hodnocení, kterým říkám, že pro MĚ je hra odpad a ještě jsem se toto stanovisko pokusil podpořit výčtem nějakých objektivních nedostatků, které pro různé lidi můžou mít různou váhu...
Radím vám se tedy okamžitě vzpamatovat, probudit se z toho vašeho bludu, přijmout mé argumenty a poděkovat mi, že jsem vám sem vnesl hodnotný vhled a dokázal vám, že tato hra nemá takovou hodnotu, jakou si myslíte, že má.
Zase škoda že tu nejsou vlákna, tento OT by se tak dal snadno schovat a možná by i ubylo trolů :-)
@Yokolobuna (17.10.2024 13:05): Ja by som už v tom cykle ukazovania prstom nepokračoval, ako veterán DH si pamätám diskusie, kde to hovno bolo rozmazané po podstatne väčšej ploche a som rád, že už tu moc nebývajú, toto je fakt reálne dosť civilná a z určitých hľadísk aj nejak hodnotná diskusia. :)
@Adieu (17.10.2024 11:48): Good point.

Zároveň je to u tohto typu tónu a prejavov ťažké, pretože niečo, čo reálne môže byť a často je prejavom nejakej hlbšej frustrácie a nešťastia (čisto hypoteticky, toto je gaučová psychológia if there ever was one), sa formuluje takto agresívne a arogantne, tak je tenká línia medzi morálnym nárokom "byť empatický" a zachovaním bazálnej integrity "nenechať si šlapať po hlave a na ostré provokácie odpovedať podobne štipľavo."

Dobrý rule of thumb je fakt myslím obmedziť ofenzívu fakt na tie prejavy, a nechať si plošné hodnotenia človeka a ad hominem (a práve tie diagnózy od stola) bokom.
@Yokolobuna (17.10.2024 08:31): Tak jsi mě nepochopil no. Škoda že to musím říct znovu na plnou hubu. Nikdy bych netvrdil, že je autor cílem nějakého lynče nebo šikany, jen nepotřebuji plodit dalšího incela na základě sebenaplňujícího proroctví, kdy diskutující vyjádřili své legitimní výtky, ale zároveň autora utvrzovali v jeho jádrových přesvědčeních.

Místo aby se tak trapná edgy komedie zahrála do autu, radši si každý přisadí truismus a hovno se rozmatlá po všech stěnách. Jistě, jak psal Cathan, rozhodně to bylo očekávatelné. Osobně mi takhle podrážděný a útočný komentář přijde psychologicky spíše podezřelý, než že bych potřeboval okamžitě autora vychovávat, zesměšňovat. Měl jsem však tentokrát nerealistické požadavky od internetového fóra, to je zjevné.