@Adieu (20.11.2024 17:59), @Flowerpot (20.11.2024 17:58): Taky se mi to nepozdává, protože by to ze hry sejmulo onen "morální" rozměr, o kterém mluví Flowerpot. Ale ani by mě to nepřekvapilo. A že ve hrách není dokonce smrt vysvobozením ze zacyklení, to taky není úplně nezvyklé.
Ke konci: Kdyby byla Maria "pouhý" člověk a neinkarnovala se, pak bych tenhle pocit sdílel. Věčná muka pro Jamese to určitě znamená a jenom záleží, jak se takový úděl nahlédne a posoudí - obdobně bych byl na pochybách, jestli má James zemřít. Ironie, že to přirovnání k věčnému návratu je trefné, poněvadž k závěru s Marií vedlo, alespoň v původní hře, když byl hráč soustředěný na to, co se okolo něj děje a plně se věnoval doprovodu, namísto aby se honil za vzdušnými zámky na kusu papíru. Maria Ending je zacyklení a přijetí Marie, s Jamesovou slepotou i neotesaností, která se v závěru vyjeví, až k zadávení se tím, co ho k Mary táhlo a co mu z ní zůstalo. Ostatní konce jsou naopak hnáním se za Mary, která už není, a vzdání se té jediné Mary, která na něj v Silent Hillu čekala - ve prospěch rozřešení vlastní viny (Leave Ending alespoň nabízí naději pro Lauru).
Ke konci: Kdyby byla Maria "pouhý" člověk a neinkarnovala se, pak bych tenhle pocit sdílel. Věčná muka pro Jamese to určitě znamená a jenom záleží, jak se takový úděl nahlédne a posoudí - obdobně bych byl na pochybách, jestli má James zemřít. Ironie, že to přirovnání k věčnému návratu je trefné, poněvadž k závěru s Marií vedlo, alespoň v původní hře, když byl hráč soustředěný na to, co se okolo něj děje a plně se věnoval doprovodu, namísto aby se honil za vzdušnými zámky na kusu papíru. Maria Ending je zacyklení a přijetí Marie, s Jamesovou slepotou i neotesaností, která se v závěru vyjeví, až k zadávení se tím, co ho k Mary táhlo a co mu z ní zůstalo. Ostatní konce jsou naopak hnáním se za Mary, která už není, a vzdání se té jediné Mary, která na něj v Silent Hillu čekala - ve prospěch rozřešení vlastní viny (Leave Ending alespoň nabízí naději pro Lauru).