Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Adieu (20.11.2024 17:59), @Flowerpot (20.11.2024 17:58): Taky se mi to nepozdává, protože by to ze hry sejmulo onen "morální" rozměr, o kterém mluví Flowerpot. Ale ani by mě to nepřekvapilo. A že ve hrách není dokonce smrt vysvobozením ze zacyklení, to taky není úplně nezvyklé.

Ke konci: Kdyby byla Maria "pouhý" člověk a neinkarnovala se, pak bych tenhle pocit sdílel. Věčná muka pro Jamese to určitě znamená a jenom záleží, jak se takový úděl nahlédne a posoudí - obdobně bych byl na pochybách, jestli má James zemřít. Ironie, že to přirovnání k věčnému návratu je trefné, poněvadž k závěru s Marií vedlo, alespoň v původní hře, když byl hráč soustředěný na to, co se okolo něj děje a plně se věnoval doprovodu, namísto aby se honil za vzdušnými zámky na kusu papíru. Maria Ending je zacyklení a přijetí Marie, s Jamesovou slepotou i neotesaností, která se v závěru vyjeví, až k zadávení se tím, co ho k Mary táhlo a co mu z ní zůstalo. Ostatní konce jsou naopak hnáním se za Mary, která už není, a vzdání se té jediné Mary, která na něj v Silent Hillu čekala - ve prospěch rozřešení vlastní viny (Leave Ending alespoň nabízí naději pro Lauru).
@Bellerofontes (20.11.2024 17:45): Ano, hra naznačuje, že se Mary skutečně nakazila onou záhadnou nemocí v Silent Hillu. Každopádně ta teorie, co říkáš, mě trochu štve, protože se pak nemohu zbavit dojmu, že tvůrci zpětně zasahují do původního díla, protože dostali další nápad, jak jej ještě víc zmindfuckovět. :D
@Bellerofontes (20.11.2024 17:45): Tak ja teda úprimne silne nesúhlasím, že večný návrat Marie ako Mary, kde je nútená ochorieť strašnou chorobou, aby ju nakoniec zavraždil vlastný muž, rovnako ako z druhej strany večný návrat ťažkej choroby ženy a vlastného strašného zločinu je win-win v akomkoľvek zmysle pre ľubovoľnú postavu, naopak mi to príde jasne ako najstrašlivejšia zo všetkých nočných môr. (Ostatne celá tá ich "budúcnosť" je predikovaná na tom, že in delusion čakajú svetlú budúcnosť, Maria lásku muža, do ktorého je zo svojej podstaty ako jeho fantázie nútená byť zamilovaná, James Mary, ktorá neochorie - viď to varovanie, nech s tým kašlom niečo spraví, ktorý okamžite začne túto budúcnosť pretrhávať.

Taktiež mi príde dôležitý ten rozmer morálnej zodpovednosti, takže sa mi tá hypotéza, že boli stratení len na základe vstupu do Silent Hillu, moc nepozdáva, lebo to z toho berie. A ostatne ju myslím vyvracia existencia Laury. :)
@Flowerpot (20.11.2024 16:32): Za mě je opakující se cyklus s Marií tak trochu skrytý win-win: James se dočká Marie, které se splní přání nahradit Mary, což je paradoxně Jamesův trest.

Z ostatních dílů bych usuzoval na to, že věci jsou horší a temnější, než se zdají pouze ze samotné hry - v jednom díle s Jamesovým otcem, pamatuju-li si to správně, se říká něco ve smyslu, že James a Mary se v Silent Hillu ztratili. Jistě to může být bráno jako nanejvýš neutrální vyjádření. Poté mi ovšem došlo, že Mary, jestli se nepletu, dostala nemoc až po návštěvě města, což je poměrně podezřelé - a vyvolává otázku, jestli už tehdy, když do města vkročili, nebyli jednoduše ztracení; a má-li takový Leave Ending, který je procházkou s Laurou přes hřbitov, nějak zaručovat, že James Silent Hill opustí. Zdá se mi plausibilní, že je to tortura bez konce tak jako tak.
@Flowerpot (20.11.2024 16:32): Jo, v téhle rovině vysvobození jakožto přijmutí zodpovědnosti a odsouzení sebe sama po uvědomění si, že s váhou toho činu už nelze žít - a nadto přesvědčivě ve stejných konturách myšlení, jako když James odsoudil k smrti Mary, sežrán tím, o co přišli -, mi to taky přijde jako fér ending, protože zrcadlí původ celé tragédie páru a proto jak píšeš, i mně jeví se nejpravděpodobnějším, protože psychologicky nejpřesvědčivějším.
Ja vôbec neriešim nejaký vlastný koncept spravodlivosti, ale akoby v rámci Silent Hill univerza. Kde ako v univerze s doslovným príšerným peklom/očistcom sa nijak nevylučuje s krutosťou, zároveň ale presne takéto fatálne odnesenie následkov vlastného zločinu jedine skrz vlastnú smrť jednak môže znamenať aspoň trpké, ale práve nejak spravodlivé vyslobodenie z očistca, a jednak mne osobne tonálne viac ladí s naratívom, kde mi sedí absencia čo i len náznaku happy endu. Ale to je osobná preferencia.

K Leave to potom vnímam čisto na základe opozície milosrdnosti a spravodlivosti, kde Leave je ten milosrdný koniec.

Ohľadom Marie súhlas, že byť stelesnenou "vedomou fantáziou z nevedomia" je samozrejme inherentná desivá tragédia o sebe, ale tú Maria ending nijak neneguje, naopak ju zavŕši, lebo si akurát (možno navždy a opakovane) bude prežívať osud Mary, k čomu je ako práve tá stelesnená fantázia odsúdená, pokiaľ nie je zavrhnutá. 
@Bellerofontes (20.11.2024 15:35): Ohledně té spravedlnosti s tebou souhlasím, osobně jsem koncept spravedlnosti ani moc neřešil, protože celé to místo, kde lidi mučí sami sebe v osobním pekle, mi nepřijde spravedlivé a postavy buď dostávají čočku, jež dalece přesahuje míru jejich původního diskutabilního morálního prohřešku (hanebná, leč zoufalá vražda, jež ve svém důsledku pro Mary skutečně je ukončením utrpení, retaliace resentimentálního šikanovaného vůči agresorovi, vražda sadistických znásilňovačů rukou jejich oběti, a do toho Maria, jakožto vězeňkyně Jamesova přesvědčení, potenciálně jen proto odsouzená k záhubě).

@Flowerpot (20.11.2024 14:45): Jako byl bych rád, kdyby tomu tak bylo, ale je otázkou, jestli k něčemu podobnému nedošel i zakrytý James v křesle před telkou.
@Flowerpot (20.11.2024 13:35), @Adieu (20.11.2024 14:26): Dobrý konec! A zároveň trochu překvapení nad ním i úvahou. Spravedlivý podle mě jak ke komu - svým způsobem tam byly tři hlavní konce, kdy každý z nich vyjde vstříc pouze někomu, zatímco ostatní přijdou zkrátka. Leave byl nejspravedlivější k Lauře, In Water k Mary a ten poslední k Marii.

Mně tedy už tehdy připadla, což nebude až tak častý, ale ani úplně výjimečný, vzhledem k tomu, že se toho týká ten dodatečný scénář, nejtragičtější postavou celé hry Maria. Doteď o ní všemožně čtu, že je to jakási Jamesova představa, kterou musí odvrhnout, aby se vypořádal s traumatem, jenže ona existuje - a to v poměrně tvrdé existenciální tísni a s krizí identity.

Tady mám trochu podezření, ale třeba se pletu, že se Bloober přiklonil k onomu rozšířenému názoru, že Silent Hill 2 je uzavřenou a samostatnou kapitolou (čímž se vypustí, že město skutečně materializuje) a Maria Ending zlým zakončením, takže tohle přesvědčení prohloubil.
@Adieu (20.11.2024 14:26)Yup, to krypticky potvrdzujú tie rozlúštené fotky, čo sem postoval @BUMTARATA. Čo viem, tá teória nadväzuje na Maria ending, že končí v nekonečnom loope ominózne naznačeným už v samotnom tom konci, že z Marie sa stane Mary, a večne sa navracia tá istá tragédia a očistec. V tejto optike by sa tak In the Water (a asi aj iné konce) dalo čítať ako konečné vytrhnutie sa z toho loopu.
@Bellerofontes (20.11.2024 05:10): Díky, to beru jako největší kompliment, samozřejmě nemohu říci jinak než určitě si to zahraj! :D Ale chápu také lidi, kteří nechtějí SH2 hrát vícekrát; já se v polovině průchodu dozvěděl o vážné nemoci blízkého a od té chvíle byla ta látka pro mě ještě těžší.

Jak říká Flowerpot, dostal jsem In Water a jsem za to rád. Věděl jsem, že ta hra má více konců a snažil jsem se to hrát intuitivně tak, abych dosáhl nějakého co nejpozitivnějšího, ale bez úspěchu. Nevím, jestli se ty podmínky pro konce změnily oproti originálu - když ostatně Bloober přidal i nová finále -, tak kdyžtak nečti dál tento odstavec, ať ti to nespoiluju --- ale zřejmě jsem rozbíjel moc okna před Marií, kterou jsem jinak gentlemansky chránil. Prohlížel jsem Angelinu kudlu v inventáři. A úplně na začátku hry byla jediná a zrovna delší pasáž hry, kdy jsem měl nouzi o léky a prošel jsem ji celou kriticky zraněn, takže to asi taky Jamesovi nepomohlo, i přestože jinak jsem už déle než pár okamžiků zraněn nebýval.

Každopádně nestěžuji si, zatím jsem si pročetl jen původní endingy a In Water se mi zamlouvá nejvíce. Je také zajímavé, že do remakeu Bloober dodal či akcentoval nějaké dost zásadní věci pro celý lore, jakože se zjevně jedná o jakousi mučivou časovou smyčku.
@Adieu (komentář): Tyhle komentáře mám a zároveň nemám rád, protože se sice skvěle čtou a dostanou přímo pod kůži, ale obrátí pozornost k hře, na jejíž hraní jsem vůbec nepomýšlel (původní Silent Hill 2 jsem dohrál a remaky nemusím). Už pár dní mám kvůli tvému komentáři téměř obsedantní myšlenky a vzpomínky na tu bolestivou zkušenost se vrátily.

Jak ti to dopadlo? Nebo jak to naopak dopadnout mělo? Trochu škoda, že to tu více lidí nediskutuje. Zatím mám dojem, že interpretace a podání Blooberu - bezpochyby vynikající, věřil jsem jim od počátku - některé věci jinak nasvětluje: Angela a Laura jsou výtečné, působí dokonce lépe, Maria zase nemá svůj hratelný segment a její úloha je poněkud oseknutá.
Tak momentálně já nemohu hru dohrát. Je to fajn no, že v poslední třetině hry se mi objeví gamebreaking bug a nejde nijak obejít. A ještě vtipnější je, že včera vyšel patch, který by to měl opravovat a přitom dělá pravý opak xD na redditu a steam fóru stovky příspěvků, jsem zvědavej za jak dlouho s tím Konami anebo Bloober něco udělají.
@M.a.t.t. (17.10.2024 20:00): Souhlasím, že to není k tématu. Bohužel nesleduju každou diskuzi na DH, takže nevím co se kde probíralo, nebo neprobíralo. Reagoval jsem na to, co jsem viděl tady. Konec. tečka.
@Wild One (17.10.2024 19:55): Ja by som naopak poprosil, aby sme túto beztak offtopic debatu o tom ako správne hodnotiť komentáre po x-tý krát nerozvíjali a teba zároveň požiadal o to, aby si skúsil do budúcna editovať pôvodný príspevok a a nazapratával diskusiu viacerými postami po sebe. Vicclen si každopádne užil svojich päť minút slávy, je to názor, na ktorý má právo a rovnako majú ďalší právo s ním nesúhlasiť. Je načase načať inú a prínosnejšiu tému.
Tím se dostávám k tomu, za co se vlastně mínuska u komentářů dávají. Za to, že komentátor nesdílí můj názor? To mi přijde nefér. Já dávám mínus jen výjimečně za odfláknutý komentář na dva řádky. Vicclein vyjádřil svůj názor a celkově se mi komentář líbil. Takže dávám plus, ačkoliv se závěry nesouhlasím.
@Vicclein (komentář): Přijde mi, že tvůj komentář je zbytečně cynický. To není kritika, ale s podobným mindsetem si hru nemůžeš užít, a to je škoda. Samozřejmě, každý má jiný vkus. Kolikrát se mi stalo, že jsem zkoušel nějakou hru se kterou jsem se neztotožnil a po dohrání ve mně nezanechala žádný dojem. Jinak sis ale s komentářem dal práci, takže nechápu ta mínuska.
@Vicclein (17.10.2024 16:19): "Vždycky je produkováno víc průměrnosti, balastu a pěny dní, protože lidi se s tím spokojí a je pro ně snad i snazší to konzumovat."

Vždyť jsi dostal od té hry, stejně jako třeba od New Vegas, kde si diskuzi okolo tvého komentáře pamatuji, naprosto vylískáno. Na jedné straně spousta nářků na frustraci, na druhé straně obviňování z podbízivosti normíkům.

Radím se tedy okamžitě vzpamatovat, probudit se z bludu a přijmout, že to krom zvědavosti bude chtít i houževnatost. Jinak tě ty hry budou pořád válcovat a ty si nato stěžovat, že nepodkuřují tvému vytříbenému vkusu - který, když se zapřu o krásnou úvahu o vůních, jakou zde přednesl vážený VIP Tulareanus, mně i ostatním jaksi zapáchá po hovně.
@Flowerpot (17.10.2024 17:13): nejvíc oči převrací v sloup podle mě ti, kteří ve Viccleinovi poznávají svoje minulé já a jsou na podobné větičky obzvláště citliví :-) (a ano, mluvím o sobě).

Ale on se možná naučí někdy psát tak, aby napsal to, co chce, jako doposud, ale stylem a jazykem, který bude přínosný i pro někoho jiného, než pro něj. Tenhle styl je kontraproduktivní tak nějak pro obě strany... a jako učitel v tom hodně poznávám onu aroganci mládí, která souvisí s Dunning Kruger efektem, která může být v některých ohledech přínosná a posunující, ve většina ostatních je jen otravná :-)
@Vicclein (17.10.2024 16:19): Já tím chtěl spíš naznačit, že mi to celé přijde jako póza, kterou ti úplně nežeru. Sám jsi ostatně přiznal, že tě do komunity střílet baví a tohle mi přijde prvoplánové. Jestli to tak není, ok, do hlavy ti nakonec nevidím. Na druhou stranu uznávám, že si tu klidně můžeš strhat všechny hry z top 100 a bude to tvoje věc.
@Vicclein (17.10.2024 16:19): Jako píš si čo chceš, ale jak písal @MCZ, akonáhle to vystavíš na verejnosť, tak si terčom kritiky, a keď máš potrebu hrozne "kontroverzne" sa pochváliť tým, jak by si rozstrieľal postavu malého dievčaťa brokovnicou, a ešte si zafňukať, že ti to tá hra neumožňuje, tak na to budem mať reakciu, a nie urazenú, ale totálneho cringu a prevrátenia očí.

Rovnako ako keď máš tendenciu začínať príspevky vetami ako " Aspoň se tady ukazuje vaše nesoudnost.", tak ťa ľudia môžu otrávene poslať do prdele. A ja chápem, že to môže budiť nejaké rauše o pocite, jak si strašne nad vecou medzi samými ovečkami a jak to všetkým nandávaš, ale ver mi, si jediný, komu to tak pripadá, navonok to pôsobí akurát zúfalo.
@MCZ (17.10.2024 02:55): Mě nevadí, že jsou tady proti mě výpady. Očekával jsem to a i to vítám. Aspoň se tady ukazuje vaše nesoudnost. Tak třeba ty říkáš, že reagující jsou konstruktivnější než já...

Uživatel @Hammond22 mě nazývá psychicky narušeným a prý nechápe, proč jsem udělil 0%. To je vše.
- To ti přijde konstruktivní? Tenhle Hemeroid22 by asi potřeboval poznámku pod čarou, kde mu důkladně vysvětlím, že jsem byl prostě zvědaví a chtěl tu hru mít za sebou, když je tak slavná a když už jsem do ní něco investoval. Jenže jsem se u ní nebavil, protože má omezenej a schématickej herní design a taky jsem ji nemohl dohrát kvůli bugu. Proto si zaslouží to nejnižší možné hodnocení. Jeden by řekl, že to z toho mého komentáře lze vyčíst. Zde se jenom opakuji. Kdyby tedy tento uživatel nebyl hloupej jak necky, vytrénoval porozumění textu a měl trochu představivosti, tak by nepotřeboval, abych mu bylo všechno vysvětlováno jak malýmu děcku.

Uživatel @Flowerpot mi vyčítá, že jsem edgy a že píšu nepravdy, když tvrdím, že texty ve hře vypráví příběh.
- Edgy možná jsem, ale ta holčička mě srala víc než nepřátelé, což ej můj upřímný dojem, který jsem taky posdílel a kdyby mi hra dovolila tu drzou svini zastřelit, tak to udělám. Občas střílím do NPCček i v GTA jen tak z rozmaru. Jsem edgy? Jsem amorální? Jsem hodný zavržení? :D
Co se textů týká, tak možná se v nich nerozvíjí příběh Jamese, ale příběh konkrétních lokací a lidí, co v něm žili, snad ano, ne? Tvrdil jsem, že jsem hru nedohrál a že mi koncept města odrážejícího psychické rozpoložení lidi, kteří se v něm nachází, přijde zajímavý, ale že jsem vlastně nezjistil, proč k tomu dochází, protože hra mi bugem znemožnila býti dohrána a texty jsem nečetl, protože neakceptuji tento způsob vyprávění ve videohrách (což píšu jako někdo, kdo před pár měsíci přečetl třeba Souostroví Gulag). Nevím tedy, jestli v nich je zrovna odpověď na tuhle otázku, ale nějaké příběhy jsou skrze ně vyprávěny jako třeba v Resident Evilu nebo Last of Us, ne? Recepty na svíčkovou tam asi nejsou...

Uživatel @Yokolobuna třeba sdílí, že "někdo koupí novinku za dva tisíce, přijde mu strašná, udělí nulu a příště to později zopákne ve stejném žánru, nebo ještě hůře i třeba od stejného vývojáře/stejné herní série, mi nedává vůbec smysl."
Tím nikterak nevyvrátil nic z toho, co jsem říkal a jen ve své omezenosti dumá nad tím, proč hodnotím jak hodnotím, což se mu nedaří rozplést.
- Odpovím mu: Já totiž nejsem vysazen proti žánru, ale proti nedostatečným ambicím a snahám. Nezavrhnu žánr jen proto, že se mi v něm nelíbil nějaký titul a různá studia taky udělala různě kvalitní tituly. Já jsem prostě zvědavý člověk a videohry mě zajímají, ačkoliv moc kvalitních titulů nevychází. Taký už je ale stav věci. Vždycky je produkováno víc průměrnosti, balastu a pěny dní, protože lidi se s tím spokojí a je pro ně snad i snazší to konzumovat.
@Adieu (17.10.2024 11:48): Né, že by mi na tom moc záleželo, ale díky za prokázané porozumění. Incel se ze mě nestane, protože jsem hezoun a mam charisma. Jen mě asi zajímá kultura víc než holky a sere mě, jak je množství obsahu odfláklé, nedostatečně nekvalitní a ještě nadhodnocované. To se do hodnocení promítlo spolu s frustrací, kterou jsem u hry prožíval.
A taky mě baví střílet do zdejší komunity, přiznávám :D hihi
@AuroN (17.10.2024 00:10): Mé hodnocení 0% je samozřejmě i gestem odporu, ale nevím, proč by si ho neměla zasloužit hra, která mě jednak nebavila (což by každá dobrá hra měla) a jednak mi ani neumožnila ji dohrát, kvůli bugu n konci 3/4 hry a já nevím, proč bych měl luštit po internetu, co s tím, když ten zážitek z hraní za to ani nestojí :D
Do svého hodnocení samozřejmě započítávám objektivní kvality děl a pokud tyto kvality ve vzájemném součtu a symbióze dosáhly aspoň nějakého pozitivního zážitku, tak se to odrazí za zhodnocení. Na mě však objektivní kvality tohoto remaku nijak zvlášť pozitivně nezapůsobily či mi dokonce nesloužili k dobru: To, že ta hra každých 5 minut nepadala, jenom způsobilo, že jsem do ní investoval víc času, než si ale zasloužila. Kdyby nešla ani spustit, tak bych se s tou podřadnou prací ani nemusel obtěžovat, jenže jsem zvídavej člověk a často na to doplácím.

Baví mě, že si tady chcete hrát na objektivní hodnocení, ale lidi nejsou počítače, nemáte veškeré poznatky a vědění, abyste mohli vše dokonale posoudit, zarámovat a být 100% objektivní. Vždyť tyhle způměrované databáze jsou plné nadhodnocených a podhodnocených titulů. Hromada normíků ohodnotí generické hry (nebo schématické filmy) pozitivně, protože nemaj žádné nároky a další Assassins Creed, FIFA nebo Battlefield je prostě dobře zabaví. Já mám zase nároky vysoké, což kdyby měli všichni, tak dostáváme o něco kvalitnější a ambicióznější tituly... Pokud jsi ale ochoten jíst separát a ještě za něj dobře platit, tak ti ho budou prodávat, protože je to pro ně výhodné. A co třeba časový rámec hodnocení? Hodnotíte to, jak si hra vedla ve své době, nebo jak funguje navzdory času? Co když si dnes zahraju hru z roku 2000, když nejsem schopen posoudit, jak si hra mohla vést ve své době, protože v roce 2000 mi byly třeba tři roky a i kdyby mi v té době bylo třeba 20, tak bych pravděpodobně neměl vhled do celého herního vývoje, všech titulů, všech možností a nápadů a kompromisů a omezení, abych z toho mohl propočítat nějaký "objektivní" výsledek.
I do vašich hodnocení se jistě promítají dojmy, pocity, intuice, nostalgie, rozpoložení, v němž jste dílo prošli, omezené vědění, takže nevím, na co si hrajete :D
Objektivně je remake Silent Hill 2 asi průměrná hra, ale zde má momentálně 86%, takže nevím, co brbláte na mé subjektivní hodnocení, kterým říkám, že pro MĚ je hra odpad a ještě jsem se toto stanovisko pokusil podpořit výčtem nějakých objektivních nedostatků, které pro různé lidi můžou mít různou váhu...
Radím vám se tedy okamžitě vzpamatovat, probudit se z toho vašeho bludu, přijmout mé argumenty a poděkovat mi, že jsem vám sem vnesl hodnotný vhled a dokázal vám, že tato hra nemá takovou hodnotu, jakou si myslíte, že má.
Zase škoda že tu nejsou vlákna, tento OT by se tak dal snadno schovat a možná by i ubylo trolů :-)
@Yokolobuna (17.10.2024 13:05): Ja by som už v tom cykle ukazovania prstom nepokračoval, ako veterán DH si pamätám diskusie, kde to hovno bolo rozmazané po podstatne väčšej ploche a som rád, že už tu moc nebývajú, toto je fakt reálne dosť civilná a z určitých hľadísk aj nejak hodnotná diskusia. :)
@Adieu (17.10.2024 11:48): Good point.

Zároveň je to u tohto typu tónu a prejavov ťažké, pretože niečo, čo reálne môže byť a často je prejavom nejakej hlbšej frustrácie a nešťastia (čisto hypoteticky, toto je gaučová psychológia if there ever was one), sa formuluje takto agresívne a arogantne, tak je tenká línia medzi morálnym nárokom "byť empatický" a zachovaním bazálnej integrity "nenechať si šlapať po hlave a na ostré provokácie odpovedať podobne štipľavo."

Dobrý rule of thumb je fakt myslím obmedziť ofenzívu fakt na tie prejavy, a nechať si plošné hodnotenia človeka a ad hominem (a práve tie diagnózy od stola) bokom.
@Yokolobuna (17.10.2024 08:31): Tak jsi mě nepochopil no. Škoda že to musím říct znovu na plnou hubu. Nikdy bych netvrdil, že je autor cílem nějakého lynče nebo šikany, jen nepotřebuji plodit dalšího incela na základě sebenaplňujícího proroctví, kdy diskutující vyjádřili své legitimní výtky, ale zároveň autora utvrzovali v jeho jádrových přesvědčeních.

Místo aby se tak trapná edgy komedie zahrála do autu, radši si každý přisadí truismus a hovno se rozmatlá po všech stěnách. Jistě, jak psal Cathan, rozhodně to bylo očekávatelné. Osobně mi takhle podrážděný a útočný komentář přijde psychologicky spíše podezřelý, než že bych potřeboval okamžitě autora vychovávat, zesměšňovat. Měl jsem však tentokrát nerealistické požadavky od internetového fóra, to je zjevné.
@MCZ (17.10.2024 02:55): Pod tohle bych se podepsal.

Vlastně mě překvapuje, jak silnou reakci v diskusi autor nulového hodnocení vyvolal. Osobně třeba jeho hodnocení nevnímám jako legitimní a názor mi nepřijde věcný (ačkoliv na něj má samozřejmě právo). Vicclein sice nulu doplnil alespoň o nějaké argumenty, což je v porovnání s některými (naštěstí tedy relativně raritními) výkřiky typu "JE TO SRAČKA!" – 0 %, má alespoň nějakou váhu. Za mě je ale autor komentáře nefér, přehnaně agresivní a útočný. Co v mých očích jeho názory odsouvá na okraj zájmu je fakt, že ani v nejmenším nejde o ojedinělé nulové hodnocení u jinak pozitivně přijatých her z trochu zvláštních důvodů. Že někdo koupí novinku za dva tisíce, přijde mu strašná, udělí nulu (souhlasím, že stupnici vnímáme každý velmi rozdílně) a příště to později zopákne ve stejném žánru, nebo ještě hůře i třeba od stejného vývojáře/stejné herní série, mi nedává vůbec smysl. Je proto přirozené, že se zde sešlo poměrně dost uživatelů, kteří poté udělili "-". Z diskuse poté takřka vyplynulo, jako by tím pádem byl Vicclein obětí kolektivní šikany, což je podle mne naprostý nesmysl. Byla by naprostá hloupost názor Viccleina cenzurovat, nebo jej z Databáze vyloučit, autor ale záměrně (z čehož ho podezřívám) či mimoděk vyvolal vlnu jasně negativních reakcí. Vždyť systém "+"; "-" je taková obezlička pro vyjádření emocí, které v nás daný příspěvek do komentářů vzbuzuje. Důvody jsou poté pro každého z nás různé. Mě třeba na modlu fakt "nesáhl", žádnou z her série Silent Hill jsem doposud nehrál.

Když už jsme u těch negativů u komentářů... já například od jednoho nejmenovaného uživatele najednou "sklidil" řadu negativních hodnocení údajně jen za to, že jsem v daných komentářích použil hvězdičku ve vulgaritách. Byť mi takový důvod přišel zvláštní, je to každého věc. Představa, jak otevřel můj profil a poté přes CTRL + F hledal ony hvězdičky v textu, mi přišla skoro až legrační :).
Což o to, ať si každý hodnotí jak chce - pokud nejdeme do extrémů, kdy někdo rozdává 0 % hrám, které prokazatelně nehrál, v křečovité snaze hýbat s žebříčkem (byl tu přinejmenším jeden takový).

Ale jakmile se dotyčný rozhodne obhájit své hodnocení komentářem, dává tím svou kůži na trh. Ten komentář přeci nepíše pro sebe (kdyby to tak bylo, napíše si to někde ve Wordu). Čili úplně stejně jako hra se i komentář stává předmětem kritiky veřejnosti/publika (byť v případě DH značně menší než původní hra) a neexistuje důvod, proč by měl být jeho autor tohoto ušetřen.

Osobně si myslím, že v tomto případě si ji zasloužil už jen kvůli těm zbytečným výpadům vůči ostatním - v tomto ohledu jsou mimochodem reagující uživatelé mnohem konstruktivnější než on sám.

A i když to občas působí, že si místní komunita jede jediný správný přístup a názor, musím poukázat na to, že zde máme spoustu kladně (i vysoce kladně) hodnocených kritických až negativních komentářů k jinak uznávaným titulům.
@Vicclein (komentář): Škoda. Myšlenka komentáře je zajímavá, protože člověk by opravdu měl chtít víc, než jen to, co mu je prezentováno a neměl by se spokojit s průměrem. Bohužel svým velmi nešťastným hodnocením svůj komentář sám podkopáváš a tím ztrácí na jakékoliv validitě, jelikož hra bezesporu klady má. To by se dalo s úsměvem přejít a akceptovat, kdybys ale toto "hodnocení" neaplikoval na spoustu jiných kvalitních titulů, které ve svých hodnoceních máš. Velká škoda.
V tom případě by to skutečně chtělo negativní hodnocení, protože pokud si tohle obhajitelně zaslouží 0 %, takový Gothic 3 by se měl topit v záporných procentech, hodnotíme-li původní hru bez community patchů.

Jakkoliv je hodnocení subjektivní, tak dát 0 % hře, na které člověk vidí jakékoliv klady je prostě nesmysl.
@Marci (16.10.2024 22:16): Tu ironickou formu jsem zvolil v reakci na obsah, který já považuji za arogantní - mně tu prostě už dlouhé roky zvedá mandle, když se tu ostatní snaží někomu vysvětlit, že jeho hodnocení je principielně špatně, když součástí těch hodnocení jsou i emoce a různé méně či více svévolné akcenty, na což má ten uživatel stále plné právo, protože MŮŽE. Ano, dovedu si představit, že i přes přiznané klady dá uživatel 0%, pokud zápory považuje za takové, že hře nepřiznává jako celku hodnotu (defacto by mohl jít s hodnocením i do minusu jako nějaké teoretické trestné body). Přijde mi to jako moudrý způsob hodnocení? Nikoliv. Akceptovatelný? Ano. Každopádně se upřímně omlouvám, jestli jsem se tě zbytečně dotkl, nebyl to můj cíl někoho shazovat.

@Dan9K (16.10.2024 22:17): Chápu, ta diskrepance není ideální, na druhou stranu to hodnocení bývá podle mě často i o nějakém feelingu apod. a taky už se mi stalo, že jsem dopsal kritický komentář a nakonec když jsem hru umisťoval do nějakých pomyslných porovnání s ostatními relevantními tituly, bylo to hodnocení vyšší, než by se z textu zdálo.

Jinak ta problematičnost současného umění v kontextu vnímání laiků je zajímavé téma. :-) Pro chápání toho lepšího z moderního umění člověk často musí znát to klasické, ale přesto jsem se ani po letech neubránil myšlenkám, že mí kolegové na vysoké východiska moderního a současného umění přijímali vždy příliš nekriticky, jako papoušci.
@Dan9K (16.10.2024 22:17): Diskusia k tejto hre nie je moc priestorom na takú debatu a nemám na to ani teraz energiu, ale skúsim stručne - ak mi voňajú nejaké kvety a odborník, ktorých ich voňal 1000 povie, že vlastne ani nevoňajú, tak mi majú prestať voňať alebo mám predstierať, že mi nevoňali?
Pri exaktných veciach je to samozrejme jednoduchšie, tam je faktickosť a odbornosť oveľa uchopiteľnejšia. A pri umení a kultúre by si mala subjektivita ľudí dávať pozor na rozdiel medzi "táto hra mi vôňala najviac z toho, čo som hral vs táto hra vonia najviac zo všetkých hier na svete" No a to isté je to s tým, keď to niekomu smrdí a nie vonia... Radosť vieme mať z všeličoho a pokiaľ si navzájom neubližujeme, je škoda sa o tú radosť pripravovať. A to píšem ako človek, ktorého napr. rádiová hudobná tvorba všeobecne obchádza a počúvať by som ju fakt nechcel. :)
@Marci (16.10.2024 22:16): Tak já bych taky měl výtky a dávám 5/5. Najdeš tu bambule, který tvrděj, že žádná hra nemůže dostat 100 %, protože žádná hra není dokonalá. Je možný, že chce jen provokovat, ale třeba ho to opravdu tak moc sere a tohle je způsob, kterým s tím bojuje. V druhým případě (a při pohledu na jeho další hodnocení) si ale říkám, proč si tak rád ubližuje (za předpokladu, že ty hry dohrává)? Možná volič pravice, nevím.
@Tulareanus (16.10.2024 21:54): no a co třeba u takového výtvarného umění, nebo umělecké hudby, nebo co já vím často architektury, kdy je v naprostém rozporu na názor na hodnotu těch věcí většinových lid versus odborníci na danou problematiku :-) Kde je v tu chvíli ta pravda
@Adieu (16.10.2024 21:54): když někdo nenapíše komentář a dá jen hodnocení, můžu si nad tím leda povzdechnout, ale má na něj právo. V momentě, kdy ale komentář napíše a v něm něco uvádí, tak už se dá rozporovat, že je to vůči tomu hodnocení nesedící a nespravedlivé z mého intuitivně preferovaného systému toho, jak hodnotit hry :-)
@Adieu (16.10.2024 21:20): Já se tě teda pokusím brát vážně i přesto, že používáš v debatě výrazy jako LOL a snažíš se mě nějakým způsobem ponížit. Mně nepřijde, že jsem se do něj nějak moc navezl. Je pravda, že jsem to mohl napsat lépe. Já tu určitě nejsem od toho, abych říkal, kdo tu má být a kdo ne. To jsem přehnal. Pointa byla někde úplně jinde. Píšeš tady o dobrých argumentech, jak má každý jiná hodnotící kritéria, jinou stupnici a zároveň obhajuješ 0% hodnocení v případě, kdy uživatel uvedl nějaké klady. To mi přijde, že máš na věc trochu rozpolcený pohled. Tak jak to je podle tebe? Je to teda gesto, a tím je to oka? Nebo ti teda přijde úplně v pohodě obhájený ten komentář zakončený 0% hodnocením?
@Cathan (16.10.2024 21:32): No ale kdyby to nebyla TA PRVNÍ Smrtonosná past, ale dobře hodnocená marvelovka, ty nesnášel marvelovky, ale z nějakého důvodu na ni šel a protrpěl celý film, to hodnocení by tím bylo poznamenáno, ne? Pokud hodnotící vidí v produktu nějaký trend, bývá mnohem radikálnější. Jakože nechci mluvit za toho chlapce, ale přišlo mi z toho textu, že nesnáší určitý typ současného herního designu, pročež mu ta hra byla tak proti srsti.

Jinak s tím, že každý názor není stejně validní samozřejmě souhlasím. Stejně tak ale vím, že jsou názory holt jako kaďáky a perspektivy jsou mnohé. Souhlasím, že ze strany onoho Viccleina je manipulativní a nečestná ta pozice oběti, do které se hned postaví, a nedivím se, že to vyvolá negativní reakci. Ale cítil jsem potřebu trochu zasáhnout, když už je uživatel posílán pomalu pryč z komunity nebo do blázince - nemám pocit, že by se dopustil tak silné transgrese. Nedávno se tu někdo v komentáři v Life is Strange podivoval, jaká kráva je ta Max, když může překvapivě prokázat velkorysost vůči dívce, jež se k ní chová zle. Mám pocit, že podobný nadhled by mnohým lidem neuškodil, zvlášť dokud nejde o věci nějaké zásadní konsekvence. A nemusím tím automaticky validovat nějaké asociální chování. Tím bych to asi uzavřel, jestli nevadí, nemusíme se v tom více rýpat.

@Dan9K (16.10.2024 21:44): Tak snad jsem nikomu tak moc neublížil, ne? :D Pánové, je to věc, co se tu řeší 16 let a objektivisti dle mě furt nevytasili dobré argumenty, proč by se měli někomu srát do individuální volby prostého procentuálního hodnocení či jej jakkoliv devalvovat. Ani v této diskuzi. Jo a řekni mi ale prosím, jaký způsob hodnocení vadí mně? Mně nevadí žádné procentuální hodnocení, mně vadí arogantní pseudoobjektivní mistrování. Pokud chceš pseudoracionální hodnocení, žádný emocionální akcent, nemám problém, ohodnoť si jak chceš, twl. :D

@Tulareanus (16.10.2024 21:54): Nemám pocit, že bych někoho obhajoval, tedy. A bait laciný, nelaciný, stejně na něj mnozí rádi sednou, což je pointa toho, k čemu jsem se vyjadřoval.
@Dan9K (16.10.2024 21:44): Extrémy sa zväčša mýlia, či už tie davové alebo u "čiernej ovce". Ja neviem, či je to snaha vymaniť sa alebo ľudia potrebujú senzácie a nudí ich Occamova britva, ktorá má väčšinou obyčajnú pravdu. :)
Ale problém toho vnímania, že "celý svet sa zbláznil, len ja to vidím správne", vnímam ako zameranie sa na veľmi malú časť ľudí alebo jednu sociálnu bublinu a s tým súvisiace unáhlené závery, nech už sú akékoľvek.

@Adieu (16.10.2024 21:20): V tomto prípade je ten bait celkom lacný. Mne skôr mi dvíhajú obočie niektoré tie naivné obhajoby. Inak súhlasím s tým, čo Dan9K napísal tebe v 16.10.2024 21:44 . Taký dosť dvojitý meter.
@Adieu (16.10.2024 21:20): tohle je takové dvousečné, já zas z tebe cítím mistrování lidí, kterým nepřijde OK dávat 0 % hrám s objektivními kvalitami. Hned se tomu vysměješ a pak ti vadí, když to někdo dělá jinak způsobem, který se zas nelíbí tobě.



@Tulareanus (16.10.2024 20:52): tomu hejtu lidí je ale fakt někdy těžké odolat, když prostě máš pocit, že se celý svět zbláznil a jen ty to vidíš správně :-) (zvlášť, když se to děje tak strašně často, že si většina lidí myslí blbosti :-) )
Ačkoliv se mi příčí s Adieu souhlasit, má pravdu v tom, že se to v zásadě chytáme na očividný ragebait. A pokud to ragebait náhodou není, stejně s tím nic nenaděláme.

@Adieu (16.10.2024 21:20): Ale zas na druhou stranu se mi příčí tohle podporovat. Nesnáším film Smrtonosná past. Jakože hodně. Nikdy bych si nedovolil ho hodnotit jako 0%, protože je to prostě blbost. Popularita Doomu jako celku je pro mě taky záhadou, a stejně tak tam dovedu hromadu věcí ocenit. Vicclein má neuvěřitelně pokřivený žebříček hodnocení, a jo, je to jeho věc ale neboj, hodnocení a komentáře mu nikdo mazat nebude. Ale prostě pokud bude hodnotit hru která má tady 87% a na steamu extrémně kladné recenze. nulou, nedovede to obhájit a ještě se tváří jako oběť, vyvolá to proti reakci, protože to je prostě přirozené. Jak si jistě pochopil z našich jiných diskuzí, mně je proti srsti ten pseudo-intelektuální přístup, že každý názor je stejně validní. Není.
@Tulareanus (16.10.2024 20:52): Mně přijde docela zjevné, že očekává určitou reakci, již tím navážením se třeba do komunity vyloženě provokuje, aby se kontrariánsky dostal do pozice, kterou budete mistrovat a poučovat, a své plody přesně sklízí, když byl defacto nazván frustrovaným cvokem a uživatelem bez hodnoty, který není svéprávný hodnotit sám za sebe (tohle vyloženě nesnáším celých 16 let od své registrace, tohle objektivní rozumbradství). No jo, není tady těžké triggerovat, mně se to kolikrát povede, aniž bych vlastně chtěl. A co teprve když si pro to člověk jde. :D

@Marci (16.10.2024 21:04): "0% dává objektivně kvalitním hrám." LOL, a teď si představ, že pro někoho jsou hodnocení 0% a pod. vyhrazena nikoliv pro nějaké pseudoobjektivní hodnocení kvality hry, ale jako názorové gesto, akcent, třeba mé hodnocení FIFA series. Wooooo! To je překvapení, že. Protože každý má jinačí stupnici a jinačí hodnotící kritéria.
@Ross (16.10.2024 20:28):  "To mě vždy dokáže pobavit, když někdo dostane hate od komunity jen přesto, že mu nesedla hra, kterou tu všichni milují."

Jako doslova tu ľudia píšu, za čo dostáva hejt, a je to za niečo iného, tak možno menej slamených panákov nabudúce prosím.
@Ross (16.10.2024 20:28): Klídek, jsi moc v emocích. Tobě zase může být úplně ukradené, jestli já na někoho reaguju. 0% je zkrátka nonsense, nejen u tohoto titulu. 0% dává objektivně kvalitním hrám. Já tu neřeším, jestli dal 70% a měl by dát 80%. Kde jsi vytáhl, že jde o moji nejoblíbenější hru nebo hry netuším. Hádám, že ze stejného místa jako svůj vkus.
@Ross (16.10.2024 20:28): Rozdiel je, keď ti nesadne hra a keď medzi riadkami komentára stihneš vyhejtovať ľudí, vývojárov, herný priemysel atď. a okrem toho tvrdiť nepravdy ako objektívne fakty v komentári. A evidentne v tom nie som sám, kdo tu mínuskuje nie to, že sa mu hra nepáčila, ale ako sa odprezentoval komentárom.
@Marci (16.10.2024 17:13): vždyť to je jeho věc jak hodnotí. Tobě toto může být ukradené, i když plive špínu na tvou nejoblíbenější hru. Souhlasím s Adieu.

To mě vždy dokáže pobavit, když někdo dostane hate od komunity jen přesto, že mu nesedla hra, kterou tu všichni milují.
@Vicclein (komentář): Já bych ti ani mínus nedával, jelikož tak hrozný komentář to není. Ale to ani dle tvého komentáře není daná hra a stejně dostává 0 %. K tvému komentři také nějaké výtky mám, takže ZASLOUŽENĚ POHRDÁM. A ne, hru jsem doposud nehrál (mám to někdy za dlouho v plánu) a má oblíbená hra (série) to také neni :-)
@Marci (16.10.2024 17:13): Nejsem rasista, ale... Jak zní to moudro, že všechno co lidé říkají před "ale" je... irelevantní? ;-) Jakkoliv arogantní, edgy a - jak upozorňuje Flowerpot - nevkusný ten komentář je, nacházím v něm také dost zajímavých poznatků ohledně designu současných akčních adventur, a když subjektivně nepřiznává hře hodnotu, neboť mu byla silně protivná, má přece plné právo užívat celé hodnotící stupnice. Jsem si jist, že to celkové hodnocení hry i city autorů hry, kterou ostentativně devalvoval na hovno, přežijí. Tohle je fakt příběh stejně starý jako databáze sama...

Já Viccleinovi přeji, ať si příště vybere titul, který jej potěší více a má z něj pozitivní dojmy, o které se s námi rovněž podělí. Nemusíme z něj hned dělat pacienta, nakonec na lidech záleží vždy více než na nějakém vyprcaném hodnocení hry.
@Vicclein (16.10.2024 15:56): Days Gone 0%, Death Stranding 0%, Ghost of Tsushima 0%... Jdeš úplně na sílu proti proudu a zbytečně kazíš hodnocení. Jsem pro svobodu projevu, každý má právo vyjádřit názor, ale tohle mi přijde, že hraničí s trollingem. Lidi jako ty tu nemají co dělat. To je zase můj názor. Za mě Vicclein 0%.
@Adieu (14.10.2024 18:39): Jj, všechno default. Žel to dělám tak zřídka, že si teď nevybavím žádnou konkrétní hru, u který jsem na to sahal, ale vím, že u některých jsem ji musel dokonce zvyšovat! Přijde mi, že je to fakt převážně o zvyku. K ideálním hodnotám pro kompetitivní headshotování se ale, jak jsi správně odhadl, vyjádřit nemůžu.

@Vicclein (16.10.2024 15:56): Já vlastně s tou kritikou v některých bodech i docela souzním (např. boss fighty), ale přiznám se, že mě podobně jako Hammonda napadlo, jak by asi Silent Hill reflektovalo tvý podvědomí. Na takový DLCéčko bych byl zvědavej.
@Vicclein (komentář): Ja ti nedávam dislike za to, že si zhanobil obľúbenú hru, ale za neuveriteľne trápny edgy tón, ktorý je ospravedlniteľný maximálne, keď je človeku 13 ("rozstrieľal by som malé dievčatko brokovnicou, dívajte jak som drsný borec"), a aj tak je to ten rozmer teenagerstva, ktorý sa nemá enablovať.

Plus sú tam vyslovene nepravdy, to, že sú v hre noviny, ktoré človek môže čítať, neznamená, že sa cez to rozpráva príbeh, ffs. Ok, je pravda, že dopis od Mary je fakt kľúčovou časťou príbehu. Ten jeden.

A vyčítať akčnej adventúre, že sú v nej hádanky...
@Vicclein (16.10.2024 15:56): Komentar jsem cetl a presto nechapu, jak muzes udelit 0 %. Ja si spis myslim, ze te nejvic zklamala hra s nazvem "zivot". Ale je to tvuj pohled a neberu ti ho. Jen si te zaskatulkuju do kategorie – psychicky naruseni. Treba si nekdy strihnes roli v nejakem dalsim Silent Hillu.
@Hammond22 (14.10.2024 18:37): Hry hraju z ze zájmu a zvědavosti. Výjimečně proto, že jsem jimi strhnut. Takové kvality většina her postrádá a ve svých recenzí se to snažím vyargumentovat, aby ses nad tím mohl zamyslet, provést reflexi a uvědomit si, že můžeš požadovat víc.

Pokud tobě přijde Silent Hill 2 jako dobrá hra, tak asi nemáš dostatečně vytříbenej vkus, což samozřejmě je v některých ohledech výhodou.
@Tulareanus (14.10.2024 18:49): Chápu. Já mám perspektivu trochu zkreslenou z online stříleček, kde defacto nikdo nejede cokoliv jiného než 400- 900 DPI. Takže to mám jako výchozí bod, a když potřebuji třeba ve strategii vyšší sensitivitu, upravuji ji rovněž ve hře. Běžný uživatel to asi fakt vůbec neřeší a pokud mu nesedí, upraví sensitivitu právě v systému/appce a DPI nechává na těch výchozích hodnotách. Ono to DPI už je taky věčnost jen takovej marketingovej tahák, kdy firmy prezentovaly nové senzory, ač už ty vysoké hodnoty byly úplně irelevantní.

Jinak ty 3rd person hry jsem se také snažil hrát na xbox controlleru, ale jakmile musím často mířit zbraní, nakonec to jako odpůrce auto-aimu vždy otráveně odhodím a volím myš. Naposledy u rozehraného Alana Wakea 2, přitom jsem kvůli tomu musel oželet fajn haptickou odezvu.
@Adieu (14.10.2024 18:39): Ja mávam zvyčajne na stupnici od 1 do 10 sensitivity na myši tak cca 2 až 2,5. Záleží od typu hry, ak je to fps, tak citlivosť nižšia, než keď je to stratégia alebo niečo iné izometrické. Je mi príjemnejšie to nastavovať v samotnom programe/hre, než to prepínať na myši (hoci mám na to buttony a software) a 800 dpi mi príde extrémne ťažkopádne v systéme, browseri, na dvoch monitoroch atď. ale aj v mnohých hrách. Skúšal som v minulosti aj 1200 DPI, čo nebolo zlé, ale tých 1600 mi vyhovuje. Navyše tá citlivosť v hrách je fakt rôzna.

Každopádne na takéto hry z pohľadu tretej osoby už takmer vždy používam xbox series x controller a nie myš.
@BUMTARATA (14.10.2024 17:18): A to máš při nastavení citlivosti kurzoru na Windows defaultu, jo? To mi přijde dost, na 2k monitoru je u mě 1600 odhadem něco kolem 4 centimetrů tahu pro kompletní pokrytí horizontální přímky. Ale tak v systému budiž, někdo radši úspornější pohyby a dokud jsem měl myš, na které jsem DPI přepínal, také jsem v systému občas užíval vyšší.

Ale třeba pro FPS (jakožto královský myší žánr) to není objektivně optimální kvůli přesnosti, neboť vysoká citlivost poskytuje menší prostor pro odchylky a objevuje se více chyb v míření, a rovněž vysoké DPI neumožňuje tak efektivně užívat muscle memory. Vidím ale, že čistokrevných FPS moc nehraješ a kompetitivní vůbec, takže jsi tuhletu myší onanii jako příčetný člověk asi ještě neřešil. :D Každopádně jsem překvapen, že nemusíš sahat ve hrách na sensitivitu, snad ani nepamatuji recentní hru, kde bych ji okamžitě výrazně nesnižoval na něco více kontrolovatelného.

@Tulareanus (14.10.2024 18:38): Já bych dodal, že je to naprostý overkill, který nevyužívá téměř žádný online kompetitivní hráč, ale tak nakonec vždy záleží na té kombinaci DPI s citlivostí ve hře/v systému. A pravda, že Razer a SteelSeries jsem nikdy neměl, takže netuším, jaký tam vedou standard.
Ja by som len dodal, že pri väčšine dnešných razer a steel series myší je nastavená defaultná hodnota 1600 DPI, ktorú skôr väčšina ľudí nemení. Ja tiež používam 1600 DPI.
@Adieu (14.10.2024 16:37): Jsem byvaly progamer, takze lowsens. Ted uz to neresim a nechavam vse na default, jako naprosta vetsina lidi. To znamena, ze naprosta vetsina lidi ma prave dpi na hernich mysich v tisicovkach. Samozrejme vypnuta mouse accel a snizena sens ve win.
[přesunuto z komentářů]



Pro:

Proti: Optimalizace, nudnej combat, repetetivní obsah, nesmyslnej lvl design alá resident evil,
@Hammond22 (14.10.2024 16:18): Zapnul jsem to jen kvůli tobě! Mám G102 (1600) a nic takovýho nepozoruju (ani na 3200), na senzitivitu v nastavení jsem nesahal.

@Adieu (14.10.2024 16:37): To bude asi taky trochu o zvyku, ne? Mně 1600 vyhovuje ve Windows a ve hrách obvykle na přednastavenou senzitivitu sahat nemusím.

Jinak jsem při tý příležitosti mrknul i na tu rozbitou animaci, na kterou upozorňuje Alex, a jestli to tam je, tak je to pro mě stěží postřehnutelný (musím se fakt snažit, abych to tam viděl), a to jen, když běžím rovně. Při chůzi (nebo když měním směr) to nevidím vůbec. Při normálním hraní imho neregistrovatelný. Jen doplním, že hraju v 60 s vsync.
@Hammond22 (14.10.2024 16:18): Kdo používá 1600 DPI, jeden člověk z milionu? Když jsem ještě jel svůj megaúchylný build 140g myš (napěchovanou všemi závažími) s vysokou senzitivitou, měl jsem DPI tuším tak 1150. Teď mám naopak superlehkou myš o 60-ti gramech a nastaveno 750 DPI, přičemž 700-800 DPI jsou hodnoty, jež užívá tak 95% všech FPS hráčů. Jinak ano, nehledě na DPI ve hrách taky musím za poslední minimálně dekádu tahat sensitivitu v menu vždy dolů, ale v životě se mi nestalo, že bych někde vlevo na slideru nenašel optimální hodnotu, takže no problemo.

Ohledně toho problému s kamerou, zkoušels vypnout, případně zapnout v-sync? Pomoci by mohl také FPS limit či zapnout NVIDIA Reflex, případně zkusit kombinaci těchto řešení.
Z technickyho hlediska mi nejvic vadi zpackana implementace mysi. Jako u vsech novejch her silene vysoka sensitivita i na nejnizsi nastaveni (mx518 legendary nepouzitelna s 1600dpi, musim snizovat na mysi) a do toho nejakej speed limit ci co, kdy se pri rychly otocce i na pomerne nizky sensitivite dejou divny zaseky a uplne vam to zasekava kamerou/animaci panaka. jak kdyz je tam limit speed/brzda. https://www.reddit.com/r/silenthill/comm ... se_movement_problem/
@BUMTARATA (14.10.2024 12:33): Jo, ale když si to můžeš vyřešit nějakýma parametrama sám, tak by to mohli patchem vyřešit oni. Zvlášť když zrovna toto není problém každé UE hry, zjevně v Blooberu něco nevychytali. Stejně tak si myslím, že je potřeba trochu fixnout i tu PSkovou verzi, která v obou režimech jede blbě, úplně bych nějakej performance patch nevylučoval.
@Bursoft (14.10.2024 11:38): Jen bych tu PC verzi neoznačoval nutně za fail, na to tu jsou myslim jiní kandidáti. A nedělal bych si moc velký naděje, že zrovna tohle fixnou, ne každej se chce vrtat v enginu, kterej si licencuješ právě proto, aby ses v tom nemusel vrtat. A no chance, že to fixne sám Epic, možná v šestce, haha.
@BUMTARATA (14.10.2024 10:56): Jsou lidi, kteří jsou na to citlivější, někteří to třeba nikdy neuvidí. Já třeba taky poznám hned nějaký nekonzistentní frame-pacing, ačkoliv, co hraju z větší dálky na TV, tak už to není tak hrozný. Ale to, že je tam problém, kterej má řešení, ale musíš si ho vyřešit sám, neomlouvá vývojáře z lemplovství, ač se to může zdát jako banalita.
@Bursoft (14.10.2024 10:41): Tak zjavne na akejkoľvek zostave mimo môjho herného notebooku, lebo som sa akurát na začiatku trochu hrabal v nastaveniach a celý zvyšok hry som vôbec nemal akýkoľvek vážnejší immersion-breaking technický problém. (Až na občasný stutter, jak píše Bumtarata, ale fakt nešlo o nič, čo by som si zvlášť všímal).
Meh...moc mě to nebavilo a ani jsem se u toho nebál. Jsem spíš na ty remaky Resident evilů :p
@Bursoft (14.10.2024 10:02): PC je úplně v pohodě až na občasnej traversal stutter, ale na to jsme si u her postavenejch na UE už (bohužel) museli zvyknout. Co se bugů týče, nevybavuju si nic zásadního (výjimečně glitchuje ragdoll u jednoho specifickýho protivníka, velmi výjimečně se nazaznamenaj do mapy prošlý dveře, ale v tom případě jima stačí projít ještě jednou), až mě vlastně překvapilo a o to víc potěšilo, jak polished to je.

To, co řeší Alex v poslední části videa, je rejpání se v hovně par excellence. Pod rozlišovací schopnost drtivý většiny lidí, musel bych to znovu zapnout, abych se přesvědčil, že to tam opravdu je, za těch 25 hodin jsem to vůbec nezaznamenal, ale možná proto, že jsem byl prostě zabranej do hry, ne do řešení píčovin. Ale jako technická kuriozitka je to určitě zajímavý.