@
Malignus (30.10.2024 07:59): Always had been.
Každý Dragon Age se snažil vybudovat se jako pro co nejvíc široké publikum.
První Dragon Age svým "this is the new shit" přístupem, kde se snažil RPGčka udělat cool pro řadového hráče. Dvojka která se na tom relativním úspěchu snažila kapitalizovat tím víc "cool" soubojákem.
Inquisition co se chvástal svými obřími lokacemi a době boomu "open world" her.
Je to logický postup výroby produktu a snaze ho udělat co nejvíc prodávatelným. Protože to chce každé studio.
S výjimkou pár indie devů co se soustředí na konkrétní stabilní publikum chtějí všíchni prodat co nejvíc. A poipravdě i ti publikum specifičtí vývojáři neřeknou ne velkým prodejům-
Doprčic, už u prvního Dragon Age se objevovali geriatričtí konzervatisti, a to i mezi námi v těchto diskuzích, co na tento přístup plivali a nesnášeli Dragon Age protože byl moc zjednodušený a obsahově zaměřený na "nové hráče". A tak to šlo s každou hrou. Znám lidi pro které Mass Effect je přeceňovaná "saturday morning cartoon" blbost.
Poslendní Dragon Age vyšel před 10 lety. To je hodně času. Mezitím přišla celá generace nových hráčů s jinými zájmy než jsme byli my. A to samé byl případ Origins.
I když srazíme target audience Origins z 17 let na smysluplnějších 15, tak lidem co na něm začali je teď 30+.
To je hodně velká změna. Veilguard má stejný rating.
On je to obecně docela problém ratingů, jelikož máme spoustu tierů pod 18 let a pak je prakticky jen 18-99, což nikomi nic neřekne. Je to jakoby dospělost byla monolit a když je člověk dospělý tak už se nemění. Tak to ale není.
Dragon Age Origins a Veilguard jsou pro stejné publikum. Ale to publikum nejsou stejní lidé. Někteří "fanoušci" si to ale odmítají uvědomit a považují za osobní urážku = "zradu" = od Bioware, že novou hru nedělají "pro ně". I když to Bioware ani nikdy tak nedělal.